eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.3هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
608 ویدیو
204 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 تجزیه و تحلیل فتنه پسا ماجرای مهسا امینی ✍️ حسین کاوه ♦️ تجزیه ماجرا... 🔹 صفر: خانومی که توسط مأمورین انتظامی بخاطر پوشش نامناسب جهت تفهیم قانون و کلاس توجیهی به مقر پلیس انتقال داده شده است در میانه کلاس و در مقابل دیدگان حضار و دوربین‌های مداربسته می‌میرد. پزشکی قانونی بعد از تحقیقات اولیه، مرگ خانم مهسا امینی را بر اساس ادعای ضد انقلاب یعنی ضرب و جرح رد می‌کند. 🔸 یک: شخصیت‌ها و رسانه‌های ضد انقلاب که همواره به دشمنی علنی علیه جمهوری اسلامی ایران مشغول هستند سریعاً مرگ خانم مهسا امینی را با عبارت "کشته شدن" توسط پلیس و مأمورین پوشش خبری و رسانه‌ای می‌دهند، قبل از اینکه حتی نظر پزشکی قانونی اعلام گردد! و همین تبدیل به سر خط اخبار کذب می‌گردد. 🔹 دو: به یک باره چند نفر اندک عمامه به سر بد سابقه و عدۀ قلیلی از فعالان سیاسی بد کارنامه و رسانه‌هایشان و البته برخی از سلبریتی‌های هنری و ورزشی در بستر فضای مجازی در مرحله اول شروع به پیام تسلیت دادن و ابراز همدردی و در مرحله دوم شروع به تقبیح و تخریب نیروهای انتظامی و همچنین حاکمیت می‌کنند! 🔸 سه: در واکنش به اتفاقات فوق الذکر از همان ابتدا رسانه ملی و مسئولین به توضیح اصل اتفاق و اینکه برای اظهار نظر دقیق در مورد علت مرگ خانم مهسا امینی باید منتظر نظر پزشکی قانونی بود می‌پردازند و حتی رئیس جمهور که در خارج از کشور حضور دارد با خانواده امینی تماس گرفته و قول پیگیری و رسیدگی فوری می‌دهد. 🔹 چهار: افراد و رسانه‌های تسلیت گو و معترض اکنون وارد فاز جدید دعوت مردم به تجمع و اعتراض میدانی می‌شوند و رفته رفته ادبیات تسلیت گو و همدردی به ادبیات شدیداً تهاجمی و نفرت پراکنانه علیه اسلام، حجاب، متدیّنین و نظام اسلامی تبدیل می‌شود و به صورت صریح مردم را ترغیب به مواضع و اقدامات ناهنجار می‌کنند! 🔸 پنچ: در آخر کار این تشویش و تهییج و جوسازی‌ها تبدیل به یک آشوب و اغتشاش تمام عیار می‌شود که بیش از 40 نفر شهید و کشته و بسیاری افراد زخمی و هتک حرمت شده و کلی خسارت معنوی و مادی به بار می‌آورد تا جایی که جسارت به قرآن کریم و اماکن مقدسه، موکب‌ها، بیرق‌های عزا و پرچم ایران نیز مکرر اتفاق می‌افتد. ♦️ تحلیل ماجرا... 🔹 صفر: در بخش تحلیل ماجرا، اتفاقات و حوادث فتنه‌گون اخیر سعی دارم برخلاف بخش اول که مبتنی بر مشاهده ماوقع روی صحنه و متن ماجرا بود مقداری هم در قالب پرسش و پاسخ به پشت صحنه و بسترها و فرامتن ماوقع بپردازم. سوال: عوامل فعلیّت یافتن پسا ماجرای مرگ خانم مهسا امینی چه چیزهایی هستند؟ جواب؛ در ادامه... 🔸 یک: عملیات‌ و پروژه‌های جدی دشمنان در فضای ولنگار مجازی؛ هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران آماج تهمت، دروغ و عملیات روانی شبانه روزی توسط رسانه‌های دشمنان و اپوزیسیون و مزدوران نیست به گونه‌ای که همواره علیه اسلام، انقلاب، نظام و مسئولین انقلابی و متدینین و مذهبی‌ها به شدت نفرت پراکنی می‌شود. 🔹 دو: عدۀ قلیلی از آشوبگران یا معاند هستند و یا مزدور که حساب و تکلیفشان معلوم است، اما بیشتر کسانی که در آشوب و اغتشاش مشارکت می‌کنند یا از روی هیجان و غلیان احساسات و به عبارتی جوگیر شدن است یا فریب خورده هستند و دچار خطای ادراکی از پدیده‌های پیرامون و یا دچار اشتباه و اعوجاج در تحلیل رخدادها شده‌اند. 🔸 سه: عملکرد منافقین داخلی درون و بیرون سیستم حاکمیت. مردم از فساد، ریاکاری، اشرافیگری و عملکرد نامناسب برخی از مسئولین، به درستی ناراحت و عصبانی هستند اما به غلط و اشتباه، عملکرد آنان را پای همه نظام و حاکمیت می‌نویسند و همه را متهم می‌کنند لذا تا مشکلی پیش می‌آید آن را محملی برای اعتراض خود می‌بینند. 🔹 چهار: خواص و شخصیت‌های بی بصیرتی که به خاطر موقعیت خانوادگی، سیاسی، مالی و غیره مانند سلبریتی‌های کم سواد هنری و ورزشی محل رجوع توده‌ها قرار گرفته‌اند و بعضاً با مواضع خام و ناپخته و گاهی نیز مواضع از روی هوا و هوس هوارادان و دنبال کنندگان خود را تهییج و منحرف کرده و آنان را به سمت اقدامات ناهنجار سوق می‌دهند. 🔸 پنج: فقدان قاطعیت، محافظه‌کاری و منفعت سنجی‌های شخصی و جناحی برخی مسئولین و نهادها در برخورد با مجرمان و متخلفین و کوتاه آمدن در مقابل هیاهوی آنان و غوغا سالاری رسانه‌ها یکی از عوامل بسترساز ملتهب شدن فضا است چون هر کسی بدون هیچ نگرانی از عواقب کار، به خود اجازه هر اظهار نظر و اقدامی را می‌دهد! @HOWZAVIAN
💠 سفرنامه اربعین ✍️ فاطمه وجگانی قلم به دست گرفتم تا بنویسم از اینهمه عجائب، از ‌چادرهای خاکی، از کوله های سنگین، از پاهای آبله زده، از رنگ پریده ی دخترکان و لبهای خشکیده ی کودکان، از مرواریدهای سفید چشمان پیرزنان، از کمر خمیده ی کهن مردان ... خورشید نای ماندن در آسمان را ندارد، آمده است روی زمین، فرش کربلا را گرمتر می کند تا کربلا معنای سوختن و سوزانیدن را بهتر پیدا کند. جوهر قلم نیز روان شده است و مینویسد از سنگریزه های داغ، از فرط تشنگی زائرینی که پشت مرزها دل به این سنگها سپردند و دلشان ناله ی آب آب را دارد. همه جا را دود میبینند، هر لحظه ناله ی زینبی دارند و زمزمه شان السلام علیک یا ابا عبدلله است. دَم در سینه ها حبس شده و التماس نفس دارند. آب موجود است اما تشنگیها سیراب نمی‌شود. راستی چرا!!!! آب خجل است از روی عباس و سکینه... مینویسم از فوج جمعیت های زمینی و فوج فوج ازدحام آسمانی ها همه آمده اند تا قبة الحسین علیه السلام را زائر شوند. انگار عرش خدا آنجاست. از صف‌های طولانی و صداهای درهم برهم لبیک یاحسین، لبیک یا عباس تا آسمان هفتم شنیده میشود. اینجا کربلاست السلام علی ساکن کربلا مینویسم از هزار و یک حقیقت نانوشته از کربلا نوری که ساطع است از قبة الحسین و صدای بال ملائک برای ارادت زیارت الحسین، صدای شیون و فغان آنها گوش ملک و ملکوت را باخود همراه کرده است. نوری که از سلسله ی ولایت پذیری عباس بن علی بخصوص در شارع عباس، حرارت دل مشتاقان را بی تاب میکند و ذکر یا عباس جیئ بالماء لسکینه را زمزمه میکنند. انعکاس نور در نور و حرم در حرم و بین الحرمین را تافته ی جدا بافته ی این قطعه میکند. دل هر زائری بسمت کف العباس و علقمه و دشت فرات در یک سو و در دیگر سو به مخیم و تل زینبیه متوجه میشود. مینویسم از زائرینی که دست بالا برده و ذکر لبیک یا حسین را بر لب دارند، گاه سر به گریبان برده و خود را در آیینه ی جمال امام محو میکنند و باران سیلاب از گونه هایش جاری است، گاه آنقدر آرام اند که خودش فکر میکند نکند سنگ دل شده است!! مینویسم از 72 ستاره ای که گِرد خورشید طواف کردند و خود را در جوار حرارت او جای داده اند.از علی هایش که اصغرش بر سینه و اکبرش در پایین پایش. از حبیبش که دوبار زیارت میشود و از حرّش که چند قدم آن طرف تر است. صدای پای جابر و عطیه میاید. خودر را در نهر فرات شسته و با قلبی شکسته خود را به محبوبه اش رسانده. صدای زنگ قافله با سواران رنجور و خسته دل، کجاوه های زینب و سکینه بدون رقیه.... با دلی پر از داغ و غم از دور میاید. حقیقت مشائیه، فاصله نجف تا کربلا وصل به امام است. پیاده های اربعین می آیند، روز به روز ازدحام جمعیت با زبان های فارس و عرب و ترک و... کربلا را کربلایی میکند. امام زنده است و اربعین تجدید عهد با حقیقت حسین است. حسین علیه السلام تازه شروع شده است. باید نوشت از هزاران زیبایی و عبرت در این سفر که جوهر قلم تمام شده است، نا نوشته ها می ماند تا دیگران بنویسند. @HOWZAVIAN
به مناسبت هفته ، جشنواره دانلود و خرید بازی‌های رایانه‌ای و اندرویدی شرکت دانش‌بنیان برگزار می‌شود. کاربران عزیز می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و در بازه زمانی 31 شهریور تا 8 مهر، با واردسازی کوپن تخفیف sb1aq5uot9 در فرم دانلود یا خرید، 30% تخفیف ویژه دریافت کنند. این تخفیف شامل تمام بازی‌های شرکت و همچنین شامل تمام موارد دانلودی و نیز خرید پستی محصولات از وبگاه زیر و وبگاه باسلام می‌شود. دانلود و خرید از: www.AmaliyateEnhedam.ir @HOWZAVIAN
📌 ژئوپلیتیک شیعه در آیینه اربعین ✍️ مرضیه عاصی پیاده روی اربعین، سیاسی‌ترین راهپیمایی جهان است اگر سیاسی نبود، دنیا در مقابل آن سکوت نمی‌کرد. همه دشمنان معنی این پیاده‌روی را می‌فهمند، ولی در مقابل آن لال شده اند و هیچ قضاوت مثبتی در مورد آن نمی‌کنند، نظاره گر آن هستند امّا بدون دادن نظر مثبتی در مورد آن به راحتی از کنار آن می‌گذرند. https://eitaa.com/afkarehowzavi/232 📌اسم رمز ✍️محسن مهدیان چشم باز کنیم و دقیق شویم که چه کسانی میداندار و معرکه گیر این ضایعه شدند. تریبون دار اصلی و مروج نامدار جریان فحشا رسما اعلام کرده است نام مهسا برای ما اسم رمز قیام است. mshrgh.ir/1419145 📌روانشناسی شایعه و جریان فوت مهسا امینی ✍️ محمد اسماعیلی در جریانات اجتماعی، وقتی اطلاعات ضد و نقیض پخش می‌شوند و تشخیص حق و باطل دشوار می‌شود، بسیاری از افراد سردرگم می‌شوند. https://rasanews.ir/0031C5 📌جوشش «مردم» در معرکۀ میدان ✍️مهدی جمشیدی ... البتّه می‌دانم که ما در ایران با "طبقۀ متوسطِ متجدِّد" روبرو هستیم که دنبالۀ بومی و وطنیِ تمدّنِ غربی هستند و انتخاب‌های فرهنگی‌شان با ما تفاوت فراوان دارد، امّا اینان، "تعیین‌کننده" نیستند؛ چراکه "اکثری" و "فربه" نیستند. https://eitaa.com/afkarehowzavi/233 @HOWZAVIAN
⭕️ خطر امروز اگر باب گفت‌وگو و تعامل در مسایل مختلف اجتماعی_فرهنگی را باز نکنیم؛ آینده اسلام و انقلاب آسیب خواهد دید. ✍️ علی کردانی @HOWZAVIAN
🗯باد کاذب سلبریتی‌ها را این بار بخوابانید ✍️ پوریا نقدی در چند سال گذشته به طور خاص با پشتیبانی کامل سرویس‌های بیگانه با واسطه و مستقیم برخی سلبریتی ها به طور منظم و مداوم عملیات روانی ایجاد تنش در جامعه را به صورت پنهان و آشکار انجام می دهند و متاسفانه به هر بهانه ای مقابله مدبرانه ای با این قماش رفاه زده و طلبکار نشده است در طول سال‌ها و به علت اینکه دولت‌ها اکثرا با اصلاحات بوده است و جریان اصلاحات هم معمولا چون بیشتر به دنبال رای و جذب این سلبریتی‌ها و طرفدارانشان بوده‌اند نوعی توهم و خود بزرگ بینی برای برخی از این سلبریتی‌ها ایجاد شده و هر از گاهی هم که خبر دستگیری فلان هنرپیشه معروف را در فلان پارتی شنیده‌ایم در نهایت با یک تعهد کتبی ختم شده و تمام! متن کامل: https://eitaa.com/afkarehowzavi/234 @HOWZAVIAN
✍️ آموزش؛ لازمه چگونه‌نوشتن برای مهارت یافتن در مقوله ی قلم و نویسندگی، تلاش در عرصه آموزش، بایسته و سودمند است. باید پذیرفت که نویسندگی یک «فن» و «هنر» است و به همین سبب، به شکل آموزشی یا تجربی باید آن را آموخت. همان طور که شنا، خیاطی، گل سازی، آشپزی، بازیگری فیلم و تئاتر، نقاشی و خوشنویسی «هنر» است و نیاز به آموزش دارد؛ نویسندگی هم هنری است که نیازمند تعلیم و تعلم است. به همین دلیل از دیرباز، کتاب هایی درباره ی «فن نگارش» نوشته شده که برخی از آنها متن آموزشی شده اند. مهارت یافتن در عرصه ی قلم، به وقت گذاشتن و حوصله داشتن برای آموختن نیاز دارد و تا بخشی از عمر خود را صرف نکنیم، مهارت و فنی نمی آموزیم. اگر مجال، فرصت یا شرایط مناسب برای ما فراهم نیست که در دوره های آموزشی شرکت کنیم، می توان چند نفر هم فکر و همراه و هم ذوق یافت و متنی از این همه کتاب ها را برگزید و فصل به فصل با آن پیش رفت، مباحثه کرد، تمرین هایش را انجام داد و به رهنمودهایش عمل کرد. این، ساده ترین و عملی ترین و کم هزینه ترین شیوه ی پرداختن به مقوله ی آموزش است. البته که کافی و وافی نیست. ولی بهتر از هیچ است. @HOWZAVIAN
💢 آمریکا جزء 10 کشور ناامن برای زنان ✍️ محمد تهرانی با توجه به آمارهای منابع غربی در خصوص رواج خشونت و ناامنی اجتماعی، می‌توان ادعا نمود ماهیت نظام سرمایه‌داری و لیبرالیستی با خشونت آمیخته است و از این روی نوام چامسکی با اشاره به سابقه استعمارگری و اشغالگری کشورهای اروپایی و غربی اعتراف می‌کند: تردیدی نیست که پای اروپاییان به هر جا که باز شد، سطح خشونت به میزان زیادی بالا رفت... یکی از دلایل این امر آن است که اروپاییان در میان خود جنگ‌های خونین و بی‌رحمانه‌ای را از سر گذرانده بودند و لذا نوعی فرهنگ بی‌همتای خشونت را تکامل بخشیده بودند... اگر خواسته باشیم در مقابل تاریخ شرافت خود را حفظ کنیم، باید این اقدامات را صرفا نوعی اشکال بربروار توصیف کنیم. با این حال نظام سرمایه داری غرب به بهانه ترویج «آزادی و دموکراسی» دخالت خود در مناطق مختلف جهان را توجیه می‌کند! در حالی که به گفته نوام چامسکی: «در زمانی که آمریکایی‌ها خود با کمبود شدید دموکراسی روبه رو هستند نیازی نیست که بیهوده دور دنیا برای هدیه کردن دموکراسی سرگردان باشند». بر اساس تحقیقات انجام شده در مؤسسه تامسون رویترز، آمریکا به عنوان نماد یک کشور با سبک زندگی غربی، در بین ۱۰ کشور نخست ناامن برای زنان قرار دارد؛ رتبه‌ای که در حداقل یک دهه بدون تغییر باقی مانده است. غربی که مدعی حقوق زنان است، همواره خود بیشترین خیانت، جنایت و سواستفاده ابزاری، جنسی را از زنان داشته. زن در سبک زندگی(لایف استایل)غربی چیزی جز عروسک جنسی نیست. غرب همواره به بهانه دفاع و حمایت از حقوق زنان در حال اشاعه فحشا و ولنگاری خانواده بوده خود موجب بیشترین احساس ناامنی در بین زنان در جامعه خود گردیده است. ابی هانولد، کارشناس آمریکایی و از بازماندگان تجاوز جنسی و فعال در مینیاپولیس، به بنیاد تامسون رویترز گفت: «می‌توانم بفهمم چرا مردم، ما را کشوری می‌دانند که برای زنان خطرناک است، زیرا ما چنین هستیم.» او گفت: "ما سعی می کنیم نشان دهیم که کشور آزادی و امنیت هستیم، اما افراد زیادی در کشور ما هستند که امنیت ندارند و قربانیان تجاوز جنسی و خشونت خانگی قطعا در این گروه هستند." @HOWZAVIAN
. ▪️صلی الله علیک یا علی بن موسی الرضا بر دلش داغ کم نداشت ولی زهر دیگر به جام کرد انگور جگرش را دریده بود نفاق دشمنی را تمام کرد انگور طرح: شعر: @HOWZAVIAN
🔺ضعف فرهنگی در تبیین حجاب ✍ بابک شکورزاده اینکه فلسفه حجاب چیست و عدم رعایت آن چه پیامدهایی دارد و محدوده آن چیست، نکاتی ریشه‌ای است که اگر در بین مردم جا بیفتد و درست تبیین شود، عمده‌ی معضلات بحث حجاب برطرف خواهد شد. خانواده، رسانه‌ها، آموزش و پرورش و سایر نهادهای آموزشی، نقشی مهم در این رابطه می‌توانند داشته باشند. یکی از معضلات جدی در این‌ باره که دامنگیر خانواده‌ها و نهایتا جامعه شده، علاوه بر تبلیغات مسموم فضای رسانه‌ای و فضای مجازی، عدم تبیین درست و اقناعی از سوی محیط‌های آموزشی برای دانش‌آموزان است. مثلا یک دانش آموز دبیرستانی تا چه اندازه به اهمیت حجاب واقف است؟! موضوع محدوده حجاب از نظر شرعی یک بحثی است و موضوع تفهیم فلسفه حجاب و چرایی پوشش بحثی دیگر. به هر حال این مطلب روشن است که تمام انسان‌ها به خصوص نوجوان‌ها در مرتبه عالی ایمان و اعتقاد به خدا و احکام الهی نیستند که به صرف دانستن احکام حجاب به آن روی بیاورند. به نظر می‌رسد که در ابتدا چرایی پوشش و تبعات منفی بی حجابی باید تبیین شود و نوجوان به اقناع برسد و بعد در مرحله بعد پای احکام فقهی به میان بیاید. این نکته مهمی است که غفلت از آن باعث این ناهنجاری‌ها شده و کار را به جایی رسانده که خیلی‌ها اینگونه که شاهد هستیم از حجاب فراری هستند و رسما آن را مانع آزادی می‌دانند. یکی از راهکارهای عملی در جهت فرهنگ سازی حجاب،‌ پرداختن جدی به این مقوله در آموزش و پرورش است تا یک دانش آموز، خصوصا دختر، بالاخره به این نتیجه برسد که حجاب به صلاحش است و قطعا خیری در آن بوده که از نظر شرعی نیز بر آن تأکید شده است. مثلا یکی از کارها می‌تواند این باشد که حداقل یک واحد درسی به طور ویژه درباره حجاب در مدارس تدریس شود و به تمام زوایای آن پرداخته شود تا نوجوان به اقناع برسد. طبیعتا وقتی نوجوانان در این موضوع توجیه باشند، کمتر از تبلیغات مسموم فضای مجازی آسیب می‌بینند و چه بسا به طور کامل واکسینه شوند و اصلا تأثیر نپذیرند؛ از طرفی همین نوجوان وقتی در آینده خودش صاحب خانواده شود بهتر می‌تواند در تربیت فرزندانی عفیف قدم بردارد؛ ولی تا زمانی که که پدر و مادر خودشان توجیه نباشند که چرا باید حجاب داشت، طبیعتا فرزندان خود را نیز در این راستا تربیت نمی‌کنند و نتیجه همین می‌شود که شاهد هستیم؛ نه خانواده به فکر است و نه متولیان آموزشی و فرهنگی. نکته دیگر این است که افراد بدحجاب متفاوت هستند و درست نیست که همه را به یک چشم ببینیم. خیلی از ناهنجاری‌های حجاب ناشی از عدم آگاهی نسبت به میزان پوشش است و افراد توجیه نیستند که محدوده حجاب چیست؟ بعد از اینکه موضوع مشخص شود، عملکردها متفاوت خواهد شد؛ بعضی‌ها که افراد معتقدی هستند و دوست دارند که در مسیر رضای خداوند متعال باشند، حجاب شرعی را رعایت می‌کنند و دیگر مانند قبل نخواهند بود؛ ولی آن دسته از افراد که دارای ایمان ضعیفی هستند همچنان مقید به حفظ حجاب شرعی نیستند و پوششی فرمالیته خواهند داشت. @HOWZAVIAN
📌نگاهی تحلیلی به فتنه قرن جدید اول: وقایع و حوادث بی شماری در زندگی ما رقم می خورد که ذهن انسان به محض وقوع حادثه شروع به تجزیه و تحلیل آن رویداد می کند و گاهی در لحظه باید تصمیم به انجام کاری یا ترک فعلی بگیرد. گاهی هم پس از گذشت واقعه با مرور جریانات و رخداد ها در ذهن عملکرد خود را ارزیابی و تصمیمات گذشته را بررسی می کند. در مورد حوادث اجتماعی هر چقدر زمان بگذرد با جمع آوری اسناد و مدارک امکان تحلیل وقایع بیشتر می شود و حتی گاهی تا روشن شدن ابعاد ماجرا و به دست آوردن اخبار موثق باید درنگ کرد. در قضیه فوت خانم امینی در چند روز اول پرونده مبهم بود اما برخی با افسار گسیختگی در اظهار نظر زمینه فتنه انگیزی را فراهم کردند. متاسفانه برخی دوستان مذهبی و فعالین حوزوی و دانشگاهیِ انقلابی هم انگشت اتهام را به سوی نیروی انتظامی گرفتند و به بزرگ شدن واقعه کمک کردند. اما با روشن شدن ماجرا و توضیحات پلیس و ادامه تحقیقات و اظهار نظر پزشکی قانونی و پزشکان متخصص ابعاد موضوع کاملا روشن شد؛ ولی تحرکات آشوب گران و به اصطلاح معترضین به گشت ارشاد و نیروی انتظامی از فضای مجازی به کف خیابان کشیده شد و شاهد آشوب و تخریب و خشونت بیش از حد در شهر های مختلف بودیم. دوم: این آشوب ها با آشوب ها و فتنه های سالهای قبل یک تفاوت اساسی دارد . فتنه ۹۸ به دنبال تغییر دفعی قیمت بنزین و برخورد نامناسب دولت به اعتراضات صورت پذیرفت و آشوب های سال ۹۶ هم به دنبال ورشکستگی مالی موسسات مالی و اعتباری و نابسامانی های اقتصادی. فتنه ۸۸ در پی اعلام دروغین پیروزی میرحسین موسوی قبل از شمارش آرا و فتنه ۷۸ هم پس از تعطیلی یک روزنامه و برخی مصوبات مجلس رخداد. آشوب های ۷۸ و ۸۸ منشا سیاسی داشتند و آشوب های ۹۶ و ۹۸ منشا اقتصادی و معیشتی اما آشوب روزهای اخیر صبغه فرهنگی با موضوع حجاب با حمله به اصل امر به معروف صورت گرفته حتی برخی مخالفین آشوب ها برای محکوم کردن آشوب ها تصویر یک خانم چادری را در کنار خانمی که کشف حجاب کرده منتشر کرده اند تا بین موافقین و مخالفین گشت ارشاد آشتی ایجاد کنند! طبق مشاهادات مختلفی که این روزها شنیده و خوانده ایم افراد حاضر در خیابان جوانان کم سن و نوجوانانی هستند که دغدغه های معیشتی ندارند به سرکردگی افراد آموزش دیده ی بزرگ تر و شعار ها هم مستقیما در تقابل با مذهب و دین مبین اسلام است. متاسفانه شاهد بودیم اعمالی همچون تخریب مسجد و جسارت به قرآن و نمادهای عزاداری و پرچم جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد حاکمیت دینی، از سوی اغتشاشگران سرزد. همچنین زمان برگزاری این تجمعات هم دقیقا پس از حماسه بزرگ معنوی اربعین و دهه آخر ماه صفر بود که به نوعی تقابل و شکاف فرهنگی را مخابره می کند. پس از راه اندازی شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و تلگرام و واتساپ و تیک تاک شاهد ترویج اباحی گری در سبک زندگی فردی و خانوادگی از طریق انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی بدون رعایت حد و حدود شرعی و عرفی و ساخت کلیپ ها طنز زننده و موهن نسبت به اعتقادات و تقیدات خانوادگی و دینی بودیم. به نظر می رسد حالا با فوت دختر بد حجاب در کلاس آموزشی توجیهی گشت ارشاد وقت را غنیمت شمردند و حمله به بنیان های دینی و احکام اجتماعی را آغاز کردند تا "اباحی گری و لا ابالی گری اجتماعی" را به شکل گسترده ترویج کنند و چالش های مجازی در کشف حجاب و تحرکات موذیانه قبلی مثل چهارشنبه های سفید را به سر انجام برسانند. از نظر دشمنان جمهوری اسلامی راه مبارزه با جمهوری اسلامی اباحی گری به معنای پایبند نبودن به قیود و قوانین شرعی و دینی کنار گذاشتن کامل دین از بستر جامعه است تا از این طریق راه برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی فراهم شود. راهکار اصلی دشمنان برای اباحیگری تعمیق شکاف فرهنگی بین اقشار مختلف جامعه و دور نگه داشتن نسل جدید از نهادهای مذهبی مثل مسجد و هیئت و مشغول کردن آنها به فضای مجازی بدون هیچگونه مدیریت محتوایی و امنیتی است و مخالفت با طرح صیانت هم در همین راستا تبیین می شود. از طرف دیگر سکولاریزه کردن حوزه و هیئت و مساجد را به شکل گسترده تئوریزه می کنند و از طریق دلخوش کردن روحانیون و طیف مذهبی جامعه به هیئت های خنثی و بدون کنش گری سیاسی و اجتماعی که فقط نقش مخدرگونه دارند. این طیف و مجالسشان توان رویارویی و مقابله با چالش ها و بحران های اجتماعی را ندارند و در پی اصلاح اجتماعی هم نیستند و بعضا با موضعگیری های نسنجیده و خائنانه آب به آسیاب دشمن می ریزند چنانکه در بیانیه ها و موضع گیری های برخی معمین (داعیه داران مرجعیت آینده و مجمع روحانیون و ...) و مداحان شاهدش بودیم. برای جلوگیری از اباحی گری تیز هوشی روحانیت معظم و دانشگاهیان انقلابی و همفکری وکار منسجم و نظام مند علمی و فرهنگی و هنری و مواجهه درست و با برنامه با همه اقشار جامعه و گروه های سنی مختلف لازم است. 🔗طلبه راهی @HOWZAVIAN
✏️سلبریتی‌ها بی‌تقصیرند!محمدجواد محمودی آری؛ می‌دانم دلخور می‌شوید امّا باید بپذیریم که آن‌ها به اقتضای شغل‌شان که «شهرت‌طلبی» است، فعالیت می‌کنند. این ما بودیم که همه جا راه‌شان دادیم، و هر جا تریبونی برای معرفی الگو بود، بلندگو به دست‌شان دادیم؛ ندادیم؟! این ما بودیم که هر ویژه برنامه‌ای در تلویزیون گذاشتیم، از آن‌ها به عنوان شخصیت موفق دعوت کردیم و کف برنامه، سوراخ سنبه‌های زندگی‌شان را پرسیدیم تا جوانان دیکته کنند. این ما بودیم که هر جا برنامه‌ی فرهنگی تدارک دیدیم، به عنوان مهمان ازشان دعوت کردیم تا از راز موفقیت‌شان بگویند. این ما بودیم که هر جا سفیر فرهنگی خواستند، شالی بر گردن‌شان انداختیم و کنارشان عکس سلفی گرفتیم و ازشان تقدیر کردیم. این ما بودیم که هر جا بودجه‌ی کلان فرهنگی بود، به زیر پای‌شان ریختیم تا برای‌مان سیاه‌نمایی تولید کنند و در آخر هم فرش قرمز برای‌شان پهن کردیم تا با وضع کذا و کذا، ژست هنرمند بگیرند! آن‌ها سلبریتی‌اند، شغل‌شان شهرت است، و اقتضای شهرت آن است که یک روز با این طرف باشی و روز دیگر آن طرف. آن‌ها نه مصلح اجتماعی هستند، نه الگوی زندگی و نه پیش قراول فرهنگی. مگر مملکت ما دانشمند و فرهیخته و الگو کم دارد؟! چرا فکر کردیم فرهیختگان را فقط باید کنج شبکه‌ی چهار ببریم و در مجامع نخبگانی دعوت کنیم؟ اشتباه از ما بود، ما سلبریتی‌ها را در جایی که نباید، قرار دادیم و حال گله‌مندیم که چرا اینگونه می‌کنند و از جوان‌مان دلخوریم که چرا چشم و گوش بسته هر حرف مفت او را می‌پذیرد... 🔹باید حقیقت را پذیرفت، مرد هزارچهره، نباید چهره‌ی الگو باشد! 👈روزی ملانصرالدین الاغ خود را با زحمت فراوان به پشت بام برد! بعد از مدتی خواست او را پایین بیاورد ولی الاغ پایین نمی‌آمد. نمی‌دانست الاغ بالا می‌رود ولی پایین نمی‌آید! پس از مدتی تلاش، ملا نصرالدین خسته شد و پایین آمد. ولی الاغ به شدت جفتک می‌انداخت و بالا و پایین می‌پرید تا اینکه سقف فرو ریخت و الاغ جان باخت. ملا که به فکر فرو رفته بود با خود گفت: لعنت بر من که ندانستم اگر خری را به جایگاه رفیعی برسانم، هم آن جایگاه را خراب می‌کند و هم خود را هلاک می‌نماید! پ.ن: سلبریتی در این متن، به معنای شخصی است که برای کسب شهرت، از حرفه‌ی خود همچون بازیگری، خوانندگی، ورزش و ... پا را فراتر گذاشته و در عرصه‌های دیگر هم اظهار و اعمال نظر می‌کند! بنابراین حساب هنرمند از سلبریتی جدا است. @HOWZAVIAN