🌱در حاشیهی دیدار حضرت آقا با بانوان
✍مریم منصوری، عضو تحریریه مجتهده امین
اگرچه تا کنون فرصتهایی برای دیدار حضوری حضرت آقا فراهم میشد که به دلایلی، عمدتا توفیق دست نمیداد، اما به دلیل بداعت این جلسه، عمیقا مشتاق حضور در این جلسه بودم که به نظرم رسید نفس حضور، دارای لطایفی است که فهم متفاوتی با بازنمایی رسانهای حاصل میکند و ذکر چند نکته در این باب را لازم میدانم.
اول اینکه امیدوارم این جلسه، به جنسیتزده شدن دیگر دیدارها و حذف بانوان از سخنرانی در دیگر دیدارها منجر نگردد.
دوم اینکه برایم جالب بود که حضرت آقا فرصت مبسوطی را برای شنیدن دغدغههای بانوان قرار دادند و به دوستان پشتیبان جلسه هم عرض کردم که خواهشا به طیفی فرصت داده شود که هیچگاه امکان یا فرصت حضور ندارد. به خصوص زنان خانهدار. چرا که امکان حضور افراد نخبه در دیگر جلسات فراهم است و امکان شنیده شدن بخش بزرگ زنانی که درگیر متن زندگی و شرایط عادی هستند، فراهم نیست و شاید یکی از بزرگترین مشکلات ما، نداشتن رویکرد همین طیف و ندیدن آنها در سیاستگزاریهاست. این مهم، دغدغهی برخی از پشتیبانان جلسه هم بود، اما شاید لازم است بیش از این، این طیف از زنان، خود شروع به صورتبندی مسائل و رساندن آن به گوش مسئولین نمایند و سیاستگزاران نیز نباید از این مهم دریغ کنند.
سوم مسالهی نحوهی ورود حضرت آقا به مقولهی جنسیت و زنان بود. علیرغم مباحث کاملا انضمامی و سیاستگزارانهی بانوان سخنران، و حتی علیرغم بازنمایی رسانهای از سخنان ایشان، بخش اعظم موضع حضرت آقا به تبیین کاملا علمی و نظری دربارهی مقولهی جنسیت، خانواده، زن و زوجیت اختصاص یافت. تا جایی که در برخی مواقع، حس میکردم بر سر کلاسی حاضر هستم که مبانی نظری این مقولات تدریس میشود. و بحث، تا جایی پیش رفت که ایشان، مباحث کاملا فلسفی همچون دیالکتیک هگل و موضع تقابلی ما با آن را مطرح کردند. این مساله، نشان از خلائی است که ایشان در این زمینه احساس کردهاند و آن، پرداخت جدی علمی و نظری به مبانی نظری در حوزهی زن و جنسیت است.
متاسفانه، فضای انقلابی مرتبط با این حوزه، مملو از کنشگریهای متکثری است که مبانی دقیق فلسفی و نظری ندارد و حتی در مقام سیاستگزاریهای رسمی نیز این مساله کاملا مشهود است. این خلا، در سخنرانیهای بانوان نیز کاملا مشهود بود. اما این که رهبر یک انقلاب به جای پرداختن به راهبردها، ملزم به بحثهای نظری میشوند و به ما مبانی نظری تدریس کنند، جای بسی تاسف برای نهادهای علمی، دانشگاهی و حوزوی است.
شاید یکی از دلایلی که حضرت آقا، اجازهی صحبت برخی دیگر از بانوان حاضر برای سخنرانی را ندادند نیز به همین دلیل بود. گفتارها عمدتا، صورتبندی دقیقی نداشتند و حاکی از آشفتگی جدی نظری در این حوزه بودند. علیرغم اینکه ما در مسائل زنان، نیارمند کنشگری جدی و فارغ از جنسیتزدگیهای منفی در عرصههای اجتماعی هستیم، اما به نظر میرسد، خلا نظری، ممکن است ما را دچار شیب تندی کند که ایشان دربارهی خانواده در غرب بیان کردند.
پ.ن: برسد به دوستانی که مکررا در جلسات متعدد، خود را نظریهورز این حوزه میدانند و نه تنها این چنددهه هنوز موضع نظریشان مشخص نیست، بلکه بارها در نظریهپردازی حضرت آقا در این زمینه در جلسات متعدد تشکیک کردهاند.
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
🍃زن، روح و لطافت جامعه
✍️عاطفه هزاره از افغانستان
خانمِ...موفقیتشان را در یکی از صفحههای مجازی به اشتراک گذاشته بودند: «تا امروز افتخار این رو داشتم که بیشتر از ۱۵۰۰۰ هنرجو در عرصه...داشته باشم و این برای من، همان رسیدنِ به یک رویایی هست که برایم یک خواب بود.»
بعد از خواندن این جملهها تنها چیزی که به ذهنم آمد، صدای گریه و ناله بود، نالههای دختران هموطنم که از تحصیل منع شده بودند! پارادوکس عجیبی شده بود.
تمام آن امیدهایی که تازه جوانه زده بودند، تمام آن حس شجاعت دخترانهای که نو قدم بود، تمام هدفهایی که تک به تک، با قلم خوشحالی و انگیزه و اراده روی کاغذ پیاده شده بود تا به خوشیُمنی قدمهای محکم دخترانهشان روزی نه چندان دور، روبرویش بنویسند " من توانستم و شد " تمام آن تلاشهایی که گذشته بود و در حال و آینده شیرین!
آن اراده و قدرتی که اگر یک زن بخواهد و انجامش دهد، نسلی قوی تربیت میکند اما اکنون از ترس قلم بهدست گرفتن و کتاب خواندن او، برای نابودیاش نقشه کشیدهاند.
بانوان موثرند مثلا بانویی که خداوند داستان سعی او را در تاریخ ثبت کرد و عمل او را از مناسک حج قرار داد، بانو هاجر بود. بانو آسیه کسی بود که علیه دیکتاتور فرعون به پا خواست و این شجاعت زن است و زن، افتخار یک ملت است.
حذف زن از جامعه، نابودی آن جامعه را در پی دارد زیرا او، روح و لطافت و محبت جامعه است.
هیچ جامعهای نبودِ زن را نمیتواند قبول کند بالاخره در زمانی نه چندان دور و چه بسا نزدیک، آن جامعه نفسهایش به شماره میافتد.
حال اگر قدرِ خورشید را ندانیم، به هوای ابری عادت میکنیم؛ وقتی رهبر کشور جمهوری اسلامی ایران به زن، اینگونه زیبا مینگرد، روزنههای امید در دلم پرنورتر میشود.
🍃به امید روزهای روشن فردا🍃
#جهاد_روایت
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای تسکینِ «داغ در کوچه رقصیدن»
✍ مجید پاک نیت
سران انقلاب فواحش، برنامهٔ ۶٠ دقیقهای را در ٢٠ ثانیه خلاصه کردهاند و فقط هم همان را در فضای مجازی پخش میکنند. حالا آیا مخاطبان و کاربران مجازی میدانند امیرحسین حاجی نصیری کیست، چه گفته و منظورش چه بوده؟ آیا میدانند ارتباطات غیرکلامی، زبان بدن و تفکیک لحن جدی از شوخی و کنایه چیست؟ آیا تفاوت هجو، هزل و طنز را میدانند؟ خیر. بعضیها دربارۀ خیلی چیزهای دیگر هم چیزی نمیدانند و نادانسته نظر میدهند. اما همانطور که میدانید فقط بلدند در مسابقۀ بلدمبلدم شرکت کنند 😁 بدون اینکه چیزی بلد باشند و واقعیت را بدانند.
حل سوء تفاهم پیشآمده خیلی سادهتر از این جنجالی است که راه افتاده.
امیرحسین حاجی نصیری سرباز حاج قاسم بوده و مردم در صداقت او شک ندارند. #جرم_بزرگ او، اولا افشای خیانت حسن روحانی و ظریف و درخواست دادگاهی کردن آنها بود. ثانیا اینکه دربارۀ فتنه فواحش حرف زد. این برای فتنهگران خیلی گران تمام شد. در نتیجه بیبیسیچیها حرفی را که او به وضوح، برای مزاح و اعتراض (و نه توهین) گفت را در بوق و کرنا کردند؛ حرفی که قبلاً هم خیلی از ما دربارۀ فوتبالیستهای قد بلندی مثل علی دایی یا رضا عنایتی یا ... شنیدهایم و چه بسا گفتهایم، از گفتنش ذرهای خجالت نکشیدیم و چه بسا بعد از گفتنش قاهقاه خندیدیم. اصل هیاهوها بهانهای است برای تسکین داغ در کوچه رقصیدن! و برای این تسکین، چه کاری بهتر از بر هم زدن آرامش روانی جامعه و دوقطبیسازی؟ چه فرصتی مناسبتر از اینکه یک جانباز مدافع حرم به مهاجمان بیتالمال طعنه زده؟
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔹🖌مرحله دوم پرونده ویژه اردوی تولید محتوای نویسندگان حوزوی در حال بارگذاری است
#صبور_باشید
#پرونده_ویژه_نویسندگان_حوزوی
#نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
✍️ با آثاری از
1️⃣ خبر منار؛ نمایشگاه مسجد جامعه پرداز
2️⃣ علی اصغر کاویانی، استاد نویسندگی خلاق
3️⃣ گزارش تصویری منار؛ بازدید از نمایشگاه جامعه پرداز
4️⃣کلیپ؛ کاری از گروه سواد رسانه طلاب
5⃣مسجد؛ هستهی مقاومت انقلاب فرهنگی؛آمنه عسکری منفرد
6⃣اردوی مسجد نگاشت؛ سمیه رستمی
7⃣ تن، مسجد و روح حول جنین؛ اشرف پهلوانی قمی
8⃣ مدتهاست که فراموششدهای؛ ریحانه حاجی زاده
9⃣ روایت دومین حضور، زهرا سبحانی
0⃣1⃣ معلم مسجد، مهتا صانعی
1⃣1⃣ مسجد؛ قلب شهر؛فاطمه میری طایفهفرد
2⃣1⃣ مسجدِ جامعهساز یا جریانساز،زهرا کبیری پور
3⃣1⃣ مسجد و رنگ دوستی، نجمه صالحی
4⃣1⃣ مسجدِ انسانساز؛بابک شکورزاده
5⃣1⃣ نقش حکمرانی محلی در بازسازی فرهنگ،مهدی قیاسی کارگر
6⃣1⃣ کلیپ بازدید مجمع نویسندگان حوزوی از نمایشگاه مسجد جامعهپرداز
7⃣1⃣ سخن پایانی مرحله اول و طرح آغازین مرحله دوم
🔸مجله نویسندگان حوزوی
🔹مجله افکار بانوان حوزوی
#کانون_مدادالفضلاء
#تحریه_مجتهده_امین
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
یادداشت مسجد 1.docx
37.2K
5️⃣ #یادداشت #نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
🔸مسجد؛ هستهی مقاومت انقلاب فرهنگی
✍️ آمنه عسکری منفرد
انقلاب اسلامی ایران در راستای «بهفعلیت رساندنِ اهداف پیامبران الهی» در جامعه اسلامی و به سمتِ «تحققِ تمدنِ نوینِ اسلامی» در حرکت است و برای رسیدن به اهداف عالی خود نیازمندِ تمسک به «ظرفیتهای بیشمارِ» مسجد است.
🔗متن کامل در پیوست پیام👆
🔸مجله نویسندگان حوزوی
🔹مجله افکار بانوان حوزوی
#کانون_مدادالفضلاء
#تحریه_مجتهده_امین
#سواد_رسانه_طلاب
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
2 یادداشت مسجد.docx
32.1K
6️⃣ #یادداشت #نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
🔸اردوی مسجد نگاشت
✍️ سمیه رستمی
دست از اکتشاف برداشتیم و به محل استقرار برگشتیم. بالاخره بازدید از نمایشگاه با صحبتهای راهنما و نمایش فیلم آغاز شد. خود نمایشگاه حلوای تَنتَنانی است و باید دیدش که شنیدن کی بود مانند دیدن. دوستان تند تند یادداشت بر میداشتند یا عکس میگرفتند. اولش حسرت خوردم که چقدر مشتاق علمند ما کجا و آنها کجا که دوستی گفت: میون این همه بحث جدی چطوری میخوای طنز بنویسی؟
🔗متن کامل در پیوست پیام👆
🔸مجله نویسندگان حوزوی
🔹مجله افکار بانوان حوزوی
#کانون_مدادالفضلاء
#تحریه_مجتهده_امین
#سواد_رسانه_طلاب
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
3 خاطره مسجد.docx
31.1K
7️⃣ #خاطره #نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
🔸تن، مسجد و روح، حول جنین
✍️ اشرف پهلوانی قمی
سرم را به طرف صدایی که به صدای نوحه بیشتر شبیه بود چرخاندم. زن بیست و هفت هشتسالهای بالای سرم ایستاده بود. لبهای رنگپریدهاش را چندبار جنباند و حرفش را تکرار کرد. با نوک انگشت دست راستم به اتاق چهار اشاره کردم و گفتم:
- شما تختِ...؟
هنوز شماره را نگفته حرفم را تایید کرد و منتظر جواب سؤالش شد! نگاهی به پروندهاش انداختم
🔗متن کامل در پیوست پیام👆
🔸مجله نویسندگان حوزوی
🔹مجله افکار بانوان حوزوی
#کانون_مدادالفضلاء
#تحریه_مجتهده_امین
#سواد_رسانه_طلاب
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
4 نثر مسجد.docx
28.7K
8️⃣ #نثر #نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
🔸مدتهاست که فراموش شدهای
✍️ ریحانه حاجیزاده
مدتهاست که از ذهنها رفتهای؛
مدتهاست که جای خالی قهرمانانت را قهرمانهای هالیوودی پر کردهاند؛
مدتهاست که فکهات، فکهای که شاید آخرین بار #آوینی روی رملهایش فتحهای خیالش را در افقهای حاج احمد مینگریست، فراموش شده است.
مدتهاست که دستِ جدای خرازی در واژههای گناهآلودِ دخترانت گم شده است؛
🔗متن کامل در پیوست پیام👆
🔸مجله نویسندگان حوزوی
🔹مجله افکار بانوان حوزوی
#کانون_مدادالفضلاء
#تحریه_مجتهده_امین
#سواد_رسانه_طلاب
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
5 روایت مسجد.docx
30.7K
9️⃣ #روایت #نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
🔸روایت دومین حضور
✍️زهرا سبحانی
صدای یک آقا از میان آن تاریکی، مرا از تردید رها کرد.
«بفرمایید! خانمها آن طرف هستند»
"خدا خیرش دهد" ی در دلم نثارش کردم و بسم الله گویان پا به سالن گذاشتم، همزمان که چشمانم به تاریکی عادت میکرد. ردیفی از آقایان را دیدم که بر روی موکت نشسته بودند. به طرف خانمها رفتم و بعد از سلام و خوش و بش، به سالن تاریک بدو ورود، هدایت شدیم.
🔗متن کامل در پیوست پیام👆
🔸مجله نویسندگان حوزوی
🔹مجله افکار بانوان حوزوی
#کانون_مدادالفضلاء
#تحریه_مجتهده_امین
#سواد_رسانه_طلاب
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
6 یادداشت مسجد.docx
29.4K
0️⃣1️⃣ #یادداشت #نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
🔸معلم مسجد
✍️مهتا صانعی
روزها در خانه به شمارههایی که به من سپرده بودند از طرف بسیج، زنگ میزدم و از مزیتها و فواید قرآن برایشان میگفتم نه حدیث و روایت، بلکه از آنچه خودم به آن رسیده بودم.
حتی میشنیدم که میگفتند برای چه اصرار میکنی! در تنهاییام اشک میریختم که چرا حتی مجانی رغبتی به این یادگیری صحیح ندارند و فقط طبق روال گذشتهشان کنار هم جمع میشوند و غلط میخوانند.
🔗متن کامل در پیوست پیام👆
🔸مجله نویسندگان حوزوی
🔹مجله افکار بانوان حوزوی
#کانون_مدادالفضلاء
#تحریه_مجتهده_امین
#سواد_رسانه_طلاب
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
7 یادداشت مسجد.docx
32.8K
1️⃣1️⃣ #یادداشت #نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
🔸مسجد؛ قلب شهر
✍️فاطمه میری طایفهفرد
خانهدار شدیم وقتی پیامبراکرم(ص) اولین مسجد را بنا نهادند. مکانی برای تمام مسلمانان، با هر رنگ و نژادی. به لطف خاتم الرسل، مسجد مکانی شد برای اجتماع مسلمانان با یکدیگر برای کاراجتماعی در راستای تحقق جامعهاسلامی و تمدن نوین اسلامی.
ما خانهدار شدیم، خانهای که از آنِ هیچکس نبود ولی برای همه بود و این اجتماع نقیضین، عین قاعده لطف بود که خدا از جانب عزیزترین خلقش به آدمابوالبشر هدیه داد.
🔗متن کامل در پیوست پیام👆
🔸مجله نویسندگان حوزوی
🔹مجله افکار بانوان حوزوی
#کانون_مدادالفضلاء
#تحریه_مجتهده_امین
#سواد_رسانه_طلاب
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
8 روایت مسجد.docx
36.8K
2️⃣1️⃣ #یادداشت #نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
🔸مسجدِ جامعهساز یا جریانساز
✍️ زهرا کبیری پور
دلم دستم را در گوشهای از مسجد رها کرد و حالا من مانده بودم و حلقهای از آقایان که دور امام مسجد را گرفته بودند تا چند و چون برنامهی کمک به خانوادههای نیازمند را نهایی کنند.
در گوشهی دیگر مسجد چند جوان نشسته بودند و مشغول مرتب کردن پرچمهای مسجد بودند.
متن کامل در پیوست پیام👆
🔸مجله نویسندگان حوزوی
🔹مجله افکار بانوان حوزوی
#کانون_مدادالفضلاء
#تحریه_مجتهده_امین
#سواد_رسانه_طلاب
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
9 روایت مسجد.docx
28.9K
3️⃣1️⃣ #یادداشت #نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
🔸مسجد و رنگ دوستی
✍️نجمه صالحی
مسجد بهترین پایگاه و محل تجمع مومنین بوده و هست و در هیچ دوره تاریخی از صدر اسلام، صرفا به عنوان مکانی مقدس برای عبادت نبوده بلکه همواره مهمترین رسانه در امر تبلیغ و انتقال پیام دین بوده است و رابطههای دوستی و محبت و همدلی و آگاهی از احوال یکدیگر نیز در مسجد پررنگتر!
روز سه شنبه دوستی در مسجد رنگ جدیدتری گرفته بود.
🔗متن کامل در پیوست پیام👆
🔸مجله نویسندگان حوزوی
🔹مجله افکار بانوان حوزوی
#کانون_مدادالفضلاء
#تحریه_مجتهده_امین
#سواد_رسانه_طلاب
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
10 یادداشت مسجد.docx
40K
4️⃣1️⃣ #یادداشت #نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
🔸مسجدِ انسانساز
✍️بابک شکورزاده
رسیدگی به فقرا و ایجاد صندوقهای قرضالحسنه در جهت گرهگشایی از مشکلات مؤمنین، یکی دیگر از شاخصههای مسجد نمونه است که برکات زیادی را به دنبال خواهد داشت. به عنوان نمونه یکی از نتایج این عمل خداپسندانه میتواند تهیه جهیزیه برای دختران دمبخت باشد که بخشی از دغدغه آنها را برطرف میکند.
برگزاری و آموزش کلاسهای علمی و تفریحی برای نوجوانان، به خصوص برنامههایی با محوریت مهارت آموزی که سیستمی متفاوت از مدرسه باشد از دیگر نکات مثبتی است که میتواند تأثیر بسزایی در شاخص بودن مسجد داشته باشد.
🔗متن کامل در پیوست پیام👆
🔸مجله نویسندگان حوزوی
🔹مجله افکار بانوان حوزوی
#کانون_مدادالفضلاء
#تحریه_مجتهده_امین
#سواد_رسانه_طلاب
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
11 یادداشت مسجد.docx
78.7K
5️⃣1️⃣ #یادداشت #نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
🔸نقش حکمرانی محلی در بازسازی فرهنگ
✍️مهدی قیاسی کارگر
امروز با نفوذ فرهنگی توسط شبکههای اجتماعی، خانوادههای بسیاری احساس نیاز میکنند به چنین مسجدی که بتواند تمام دغدغههای آنها را رفع کند.
اگر مساجد جایگاه واقعی خود را که پایگاه رفع تمام مشکلات محله هستند را پیدا کنند امروز کمبود مسجد به عنوان یک بحران باید بررسی و رفع شود و بهترین و فعال ترین طلاب جوان باید امامت محله را بعنوان هدف، جهت فعالیت موثر در جامعه ببینند که متاسفانه با این مطلوب، فاصله داریم.
🔗متن کامل در پیوست پیام👆
🔸مجله نویسندگان حوزوی
🔹مجله افکار بانوان حوزوی
#کانون_مدادالفضلاء
#تحریه_مجتهده_امین
#سواد_رسانه_طلاب
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
6️⃣1️⃣ #کلیپ #نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
📺 بازدید مجمع نویسندگان حوزوی از نمایشگاه مسجد جامعهپرداز
منار| مجمع نویسندگان حوزوی متشکل از کانون فرهنگی_تبلیغی مدادالفضلاء و بانو مجتهده امین در قالب اردویی نیمروزه از سومین نمایشگاه مسجد جامعهپرداز بازدید کردند.
🔸مجله نویسندگان حوزوی
🔹مجله افکار بانوان حوزوی
#کانال_نویسندگان_حوزوی
🔹eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
#نمایشگاه_مسجد_جامعه_پرداز
🔹eitaa.com/joinchat/2352480443Ca9f58eae82
✍️پیش به سوی #پویش_نوشتن در سکوی تولید و توزیع محتوای «نویسندگان حوزی» ✍️✍️✍️
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
#پرونده_ویژه_نویسندگان_حوزوی #نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء •┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈• ✍️ با
.
.
7️⃣1️⃣ سخن پایانی مرحله اول و طرح آغازین مرحله دوم
#نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
🔹🖌 پرونده ویژه نخستین اردوی تولید محتوای نویسندگان حوزوی با 17 اثر در مرحله اول به کار خود پایان داد
نیم روز با هم بودیم، و خلاف همه حضورها در نمایشگاههای دیگر، با هم قرار نوشتن گذاشتیم؛ مدادالفضلاء محفلی برای به میدان آوردن آرزوهای فرهنگی و ایدههای علاقهمندان به نوشتن در فضای فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی است، اینجا #جمع میشویم و برای ترویج عمل و نظر مطلوب انقلاب، #پخش میشویم و هر کدام در مرز جغرافیایی و معنوی، کنشی فعالانه داریم. #جمعه_تون_مبارک
✔️ اما مرحله دوم و عملیاتی تر و تمدنی تر این اردو، مرحله دریافت ایده های مسجدی است👇
یک: جدول چارچوب ایدهها در تحریریه مدادالفضلاء و مجتهده امین بارگذاری میشود، 5 روز مهلت ارائه پس از بارگذاری؛
دو: پس از جمعآوری ایدهها، دو کارگاه ارزیابی و بازسازی ایده به صورت جداگانه، خواهران و برادران نویسنده برگزار میشود؛
سه: پس از تأیید ایده؛ قالب نوشتن اثر مشخص و نویسنده به مدت 15روز فرصت را ارائه اثر دارد؛
چهار: آثار وارد مراحل داوری شده، جشنواره پایانی و اهدای جوایز برگزار خواهد شد؛
پنج: انتشار آثار در مطبوعات، خبرگزاری و شبکههای اجتماعی، همچنین استخراج محتوای برترین یادداشت برای تولیدات چندرسانهای.
#پویش_نوشتن
فهرست محتوای هفدهگانه را میتوانید در اینجا مشاهده کنید👇
https://eitaa.com/howzavian/8255
نویسا بمانید عزیزان
#مدیر
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
▪️ملازمان حرم
✍️زهرا سعادت، عضو تحریریه مجتهده امین
سالهای دفاع مقدس و رشادت مردانی که تا پای جان برای حفظ ناموس و اعتلای نام وطن ایستادگی کردند، هیچگاه از حافظه تاریخی دنیا پاک نخواهد شد.
بر هیچکس پوشیده نیست که در عقبه ترسیم ایثار، مادران و زنان و فرزندانی بودهاند که از حق آرامش و امنیت ظاهری در جوار عزیزانشان به نفع آرامش و امنیت آحاد ملت چشم پوشیده و به فرموده امام راحل(ره)، مردانشان از دامن اینان به معراج رهسپار شدهاند.
زنانی که در هیبت زنانه پای آرمانهای انقلاب ایستاده و در تربیت نسل بعدی هم بدون حضور فیزیکی پدرانشان، غالباً سنگ تمام گذاشته و پسران و دختران نخبه و متعهد و معتقدی را برای ادامه توفیقات ایرانی، رشد و تربیت نمودهاند.
حفظ حریم اسلام، مرز نمیشناسد و فرهنگ شهادت به یمن زنده نگهداشتن ایام محرم و صفر در آیین ما نهادینه شده، برای حفظ حرمت حرم آل الله(ع) و تسکین قلوب شکسته مردم عراق و سوریه، خیل عظیم عاشقان شهادت برای پاک کردن لکه ننگ داعش، جان خود را به کف گرفته و مدافع حرم بی بی(س) شدند.
خوب که بیندیشیم، مدیون هستیم، مدیون ایثار پدران آسمانی که با وجود عشق به همسر و فرزند، مصلحت عموم جامعه را مد نظر گرفته و بی هیچ منتی از لذات گذشتهاند و مرهون غم و تنهایی زنان و فرزندانی که به قیمت امنیت، از درک حضور همسران و پدرانشان به نفع بقیه گذشتهاند.
شایسته است که به پاسداشت این بزرگواری، یاد و خاطره پدران آسمانی را ارج نهاده و شاکر لطف ملازمان حرم، مردانی در قامت زنانه، باشیم.
باشد که مأجور نگاه بانوی صبور دمشق(س) باشند!
#تکریم_مادران_و_همسران_شهدا
#ام_البنین
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN