eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
531 ویدیو
186 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
چه جالب، تازه امروز فهمیدم شیخ خالد نبهان، این مجاهد بزرگ اهل غزه، پدربزرگ ریم بوده، نه پدرش. حالا می‌فهمم معنای آن توصیف پر از احساسش را در این فیلم که دخترک را "روح الروح" می‌خواند. روح الروح یعنی "جانِ جانان"؛ تعبیری فلسفی‌تر و در عین حال شاعرانه‌تر از همان ضرب المثل معروف ما که می‌گوید: "بچه بادام است و نوه مغز بادام". شیخ خالد می‌خواهد بگوید فرزندان ما روح و جان ما هستند و نوه‌هایمان، جان این جان‌ها؛ ولی همه اینها فدای غزه و اسلام عزیز. ✍ مرتضی رجائی @howzavian | نویسندگان حوزوی
کنش‌های سیاسی مبلغان 🔴تاکید بر تبلیغ صحیح و موثر و آسیب‌شناسی امر تبلیغ و موضوع ارتباط مبلغان با مردم بسیار ضرورت دارد؛ اما در این آسیب‌شناسی باید حواسمان جمع باشد که دچار انحراف از مسیر اصلی نشویم. به عنوان مثال آقای دکتر مهراب صادق‌نیا خواسته‌اند موضوع تبلیغ را آسیب‌شناسی کنند اما در دام نگاه تک بُعدی به مسئله‌ی تبلیغ گرفتار شده‌اند. 🔴آقای صادق‌نیا! مگر نه این‌که تبلیغ دینی باید بر اساس اصول و مبانی دینی انجام گیرد؛ پس چرا شما ورود مبلغان به عرصه‌ی سیاسی اجتماع را آسیب می‌دانید؟! مگر مسائل سیاسی و دینی در نگاه اسلام قابل تفکیک‌اند؟ موضوع بعدی که آقای صادق‌نیا به آن دقت نکرده‌اند این است که تصور کرده‌اند طلاب و مبلغان از دنیای دیگری فارغ از چالش‌های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی وارد دنیای تبلیغ شده‌اند غافل از اینکه مبلغان نیز از متن همین اجتماع و از بین همین مردم به تبلیغ دین می‌پردازند بنابراین نسبت به مشکلات مردم بیگانه نیستند. 🔴صادق نیا هر نوع کنش سیاسی از جانب یک مبلغ را برای امر تبلیغ آسیب تصور کرده‌ است؛ حال آنکه باید بین کنش‌ها و رفتارهای سیاسی و اهداف و اغراض سیاسی تفاوت قائل شویم. هر آنچه برچسب سیاسی بودن دارد لزوماً امر مذمومی نیست؛ به عنوان مثال یک مبلغ در امر تبلیغ از نظام جمهوری اسلامی و مسئله‌ی ولایت فقیه دفاع می‌کند حال آنکه این مسئله یک امر کاملاً سیاسی‌ست و منطبق بر مبانی دینی. دعوت مردم به صبر و تلاش برای بصیرت‌افزایی توسط مبلغان به معنی توجیه شرایط نامناسب اقتصادی و اجتماعی نیست؛ این امر نیز از نگاه صادق‌نیا مغفول مانده است. 📌از جمله وظایف مبلغان تبیین و روشنگری در مسائل سیاسی و اجتماعی در جامعه است. حذف ورود مبلغان به مسائل سیاسی در امر تبلیغ، مساوی‌ست با حذف بخش مهمی از رسالت طلبگی. یکی دیگر از حرف‌های غیر اصولی صادق‌نیا این است که لزومی ندارد همگان وارد عرصه‌ی تبلیغ شوند حال آن‌که ماهیت طلبگی به تبلیغ گره خورده است و تبلیغ را می‌توان ذاتی طلبه بودن دانست. ♨️چیزی که صادق‌نیا از آن صحبت می‌کند تبلیغ با ماهیت دفاع از دین است در حالی که روی دیگر سکه‌ی تبلیغ، بحث رویکرد تهاجمی نسبت به مواضع دشمن است. یعنی یک طلبه نباید صرفا وظیفه‌اش بودن در جایگاه دفاعی باشد بلکه حضور در پست تهاجمی نیز از ضروریات است. ✍🏻 🗒️@HamQalam @howzavian | نویسندگان حوزوی
🔻 خصوصیت ممتاز شهید مفتح ▫️ مقام معظم رهبری: «مرحوم شهید مفتّح علاوه بر اینكه یک روحانی برجسته و فداكار و روشن‌فكر و آشنای به نیاز زمان بود، خصوصیتی داشت كه در تعداد معدودی از فضلای آن زمان این خصوصیت دیده می‌شد. ▫️ آن خصوصیت، قدرت ارتباط‌گیری با نسل جوان و دانشجویان و كسانی بود كه مایل بودند پیام دین را با زبان روز از یك روحانی و یك عالم به دین بشنوند. ▫️ لذا هم در دوران قبل از انقلاب و هم بعد از پیروزی انقلاب، میدان كار این مرد روحانی بزرگوار، غالباً منطقه‌ جوانان به‌خصوص دانشجویان بود؛ هم در مساجدی كه ایشان حضور پیدا می‌كرد و هم در سخنرانی‌هایی كه در محیط كار خود داشت. 🆔 @howzavian_fars
🔻وقاحت بی‌حد و مرز 🔹وقتی رسانه‌ای مثل بی‌بی‌سی که سال‌ها بر علیه حجاب لجن‌پراکنی می‌کرد، کاملا وقیحانه و در رفتاری دوگانه و متناقض، تذکر حجاب از سوی یک تروریست را خوب جلوه می‌دهد و در تطهیر عین نجاست تلاش می‌کند، باید برای کسانی که غافل هستند یا خودشان را به غفلت زده‌اند روشن شود که تمام این هجمه‌ها علیه حجاب در ایران از کجا ناشی می‌شود. مثل روز روشن است که کارگردان اصلی این قضایا آمریکا و اسرائیل و نوچه‌های آن‌ها هستند. 🔹سال‌ها بر علیه حجاب‌‌‌، غیرت، امر به معروف و نهی از منکر سمپاشی و ایجاد شبهه کردند و زنان و دختران مسلمان ایرانی را به گمراهی کشاندند، ولی وقتی یک تروریست حرامی دست‌نشانده، از حجاب دم می‌زند، او را تطهیر می‌کنند! 🔹نکته دیگری که از این قضیه می‌توان فهمید این است که در واقع مبارزه با حجاب هم بهانه است و هدف اصلی مبارزه با اسلام ناب و استکبارستیزی است. شاید این آیه قرآن را بهتر درک کنیم که فرمود: «وَلَن تَرضَىٰ عَنكَ ٱلۡيَهُودُ وَلَا ٱلنَّصَٰرَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم؛ یهود و مسیحیت از تو راضی نمی‌شوند تا اینکه از آن‌ها تبعیت کنی.» ✍بابک شکورزاده @howzavian_tehran
✍️شام و شامیون 📌یکی از سوالاتی که در ساعات اولیه سقوط نظام بعث در سوریه مطرح شده این است که آینده سوریه چه خواهد شد. در این باره نکاتی به اختصار بیان خواهد شد: 1️⃣رژیم صهیونیستی سهم خودش را می خواهد و به احتمال زیاد بخشی از سوریه را اشغال خواهد کرد. همچنین رژیم می داند اگر در سوریه دولت اسلامگرا و اخوانی بیاید، احتمالا به کمک حماس اخوانی خواهد آمد پس قطعا نقشه هایی برایرسوریه خواهد کشید. 2️⃣کردها نیز سهم خودشان را می خواهند و آرزوی دیرینه تشکیل کشور مستقل را دنبال خواهند کرد و این یعنی تجزیه سوریه. 3️⃣ترکیه، امارات، قطر، آمریکا نیز هر کدام سهم خودشان را از جغرافیا، اقتصاد و سیاست سوریه می خواهند. 4️⃣تکفیری ها مخصوصا افراطی های شان انتخابات را کفر می دانند و اجازه برگزاری انتخابات را نخواهند داد و اگر هم برگزار شود تکفیر می کنند و درگیری داخلی خواهد شد. مدل مطلوب آنها روش خلافت و شورایی هست که این خود اول اختلاف و مشکلات است. 5️⃣گرایش های درونی تکفیری ها هم نمی توانتد با یکدیگر به سازش برسند به گونه ای که در اوج جنگ گذشته با ارتش سوریه و محور مقاومت که وجودشان در معرض خطر بود، باز هم یکدیگر را تکفیر می کردند و علیه هم اعلام جهاد می کردند و تا همین چند روز قبل از فتح دمشق هم یکدیگر را می کشتند. داعشیها نیز درون شان به دو گروه بنعلی و حازمی تقسیم شدند و رهبر خودشان ابوبکر بغدادی را تکفیر کردند و بسیاری از یکدیگر را کشتند به گونه ای که یکی از اصلی ترین دلایل از بین رفتن شان همین درگیری ها بود. 6️⃣دیگر گروه ها مانند ارتش آزاد و گروه های ملی گرا و ضد دین و اپوزیسیون خارج نشین و... هر کدام خود را به دمشق خواهند رساند تا سهمی از شام و شامیون برگیرند. 📌با این اوصاف این گروه ها نمی توانند در کنار یکدیگر نظام سازی کنند و در این بین چه بر سر شام و شامیون خواهد آمد؟!!! نمونه کوچک و خفیف شده آینده سوریه را می توان در لیبی و سودان مشاهده کرد که البته سوریه ده ها برابر معادلات پیچیده تری دارد. 🔰به هر حال بعید نیست در آینده حوادث به گونه ای رقم بخورد که ایران بتواند بر معادلات سوریه پیروز شود و گروه نزدیک به خود را بر سر کار بیاورد. ✍️ حسینی پور- یادداشت های کلامی @howzavian_yazd
🇮🇷 قرارگاه‌تربیتی‌امین درایام‌شهادت سردار دلها برگزار‌می‌کند: ▪️مسابقه‌ی بزرگ 🔸مدرسه‌ی‌تربیتی‌حاج‌قاسم 🔺مهم‌ترین شاخصه‌های مکتب‌سلیمانی‌ازنگاه‌امام‌خامنه‌ای 🎙ده جلسه‌ی صوتی ▪️حجت‌الاسلام‌عباس‌بابائی 🔺جوایز ▪️۵ تابلوفرش‌متبرک‌حرم‌رضوی ▪️۵۰ جایزه‌ی ۵ میلیون ریالی 📌برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی زیر مراجعه کنید https://eitaa.com/joinchat/1473183921Ce6dfe307ec @howzavian | نویسندگان حوزوی
💢معجزه تولید محتوا ▪️وقتی در تولید محتوا صحبت از معجزه می‌شه، به نظرم تنها معجره همت، جدیت و دلسرد نشدن در این راه هست. 👈 معجزه اصلی خود ما هستیم که تصمیم می‌گیریم برای آگاهی دیگران دست به تولید بزنیم و آنچه را که درست است به دیگران بیاموزیم 👌 🔻این می‌شه که در فراز و نشیب‌های مسیر استوار می‌مونیم و عقب نمی‌کشیم شاید خستگی موقت به سراغمون بیاد اما دوباره تجدید قوا می‌کنیم و با قدرت بیشتر حرکت می‌کنیم 💪 🤝در این مسیر بودن همراهان همدل و با اخلاص مکمل ما می‌شن و برکت رو به کارمون سرازیر می‌کنند. 👣 هر قدمی که جلو میریم نگاهی به اشتباهات گذشته داریم و امیدی بی اندازه به آینده چون مسیر به سمت پیروزیه و خداوند وعده پیروزی داده. 👌به نظر میرسه فرایند تولید محتوا یک سلوک باشه که انسان رو تربیت می‌کنه و یکی از خاصیتای تربیتیش اینه که می‌دونی اگر کم بذاری برای تولید، یعنی دقت و جدیت کافی در پژوهش، تهیه و تدوین کار نداشته باشی مسلما نتیجه خوبی دریافت نخواهی کرد و تاثیری در دیگران نخواهی گذاشت. ▪️اینجاست که باید با خودت رو راست باشی و حتما کاستی‌هات رو ببینی و از طرفی اگر پیروزی برات حاصل شد مغرور نشی و اون پیروزی رو به خدا نسبت بدی. ✅ تولید محتوا یک رسالت که به عهده بعضی از ما گذاشته شده که کار پیامبری کنیم و نباید این رسالت رو کم و بی ارزش بدونیم. 🤲 به امید کارهای تاثیر گذار و مخلصانه. ✍️مصطفی گودرزی @howzavian | نویسندگان حوزوی
🔍از پس یک گریه ✍️مرتضی بذرافشان در فیلم دیدید یکی از سران که راضی نیست نامش برده شود، پس از ۳٠ سال، هنگام دیدن تصویر همسر مرحومه اش، زد زیر گریه و هق هق کنان، محل سخنرانی را ترک کرد. اما طنز ماجرا از سوی تنها مرد وفادار: ✓جای بانوی اولی خالی؛ خدایی وفادار و خیلی با حجاب بود. حالا برای چند رای، کار عده ای شده مبارزه با قانون حجاب. باید بخندم؟! که عاقبت خنده هم گریه است!. ✓در ایام انتخابات از زبانم پرید: کم حجابها هم دختران مایند. الان کارشناسان بی جنبه، چسبیدند به این تکه حرف نسنجیده و هی روی مخ من که اگر دینت برود قولت نرود. در این غربت تنهایی و افتادگی، نباید خون گریه کرد؟!. ✓جلوی چشمان خیل عظیم مجردان معصوم، پرستوهای رنگ و بی رنگ، در کاروانسراهای متعلق به دولت، چهچهه و آواز سر دهند؛ کک مان نگزد که هیچ؛ معاون هنری ما نمک بپاشد بر این شکاف زخم. رفتم بخندم و حاشا کنم اما نشد که بشود. زدم زیر گریه. ✓کشور تعطیل و کارخانجات ما گاز، برق و سوخت ندارند. به جای آن اما زور بزنیم و از شورای امنیت ملی، مصوبه بگیریم که قانون حجاب متوقف شود. گریه چیه؟ از غصه دق کنیم بهتر است. ✓با دیدن تصویر بانوی اول که عاقبت بخیر شد؛ به آخرتم اندیشیده؛ به خودم آنی گفتم: این تذهبون؟! طاقت نیاوردم و زار زار گریستم. ✓به یاد ضدیت جبهه ملی با لایحه قرآنی قصاص سال ۶٠ افتادم که امام خمینی ره حکم ارتداد آنها را صادر کرده بود. حالا با تکرار تاریخ دیدم مبادا مرتد از دنیا بروم. این گریه برای توبه و استغاثه است؛ به یاد دعای کمیل که هر شب جمعه در سنگر خوانده بودم. ✓شنیدم عده ای در صدد دستاوردسازی از این گریه بی غرض و مرض اند. به معاونت اطلاع رسانی گفتم: لطفا سیاسی اش نکنید. این دو قطره اشک روی کفنم باشد ذخیره و شفیع قبر و آخرتم در وفاداری به همسری پاک و باحجاب. ✓آقای«رسایی» هم که خیلی دوستش دارم، طعنه زده و آن را مظلوم نمایی و فرار رو به جلو دانسته؛ نفهمیدم این جمله دقیقا یعنی چه؟!.آدم از گریه اش ناامید و آخر پشیمان شود!. ✓البته قیمت دلار، گوشت، برنج و ماشین رفته بالا و بالاتر؛ شما مردم بگوئید چند؟! در کره و ژاپن برای هر کدام یک خودکشی یا اعدام ویژه حکمرانان حتمی ست. اما کارشناسان مردم شناس گفتند: مرگ در ۷٠ سالگی زود است. گریه بهتر جواب می دهد؛ تقبل الله. @howzavian | نویسندگان حوزوی
علم، قدرت و رشدیافتگی جامعه.mp3
29.75M
📌 قدرت، علم و رشدیافتگی 🔆تحلیلی از وضعیت جبهه مقاومت و جامعه ایران در وضعیت جنگی امروز 🎙استاد: سید مهدی موسوی (درس جامعه‌شناسی علم و معرفت،؛ کارشناسی ارشد فلسفه علوم اجتماعی) ۱. تحلیلی از سه رکن قدرت؛ ۲. نقش علم در تولید قدرت؛ ۳. ضرورت تقویت زیرساخت‌های علمی و فناوری‌های پیشرفته‌؛ ۴. عدم تضاد مباحث فلسفی «علم دینی» و «تحول علوم انسانی» با پیشرفت‌های علم و جنبش نرم‌افزاری؛ ۵. بررسی چرایی تضعیف حرکت علمی کشور؛ ۶. ضرورت تقویت روحیه علمی عمومی و حرکت علمی کشور؛ ۷. نقش علوم انسانی در تقویت حرکت علمی کشور. ۸. شرح نظریه «رشد اسلامی» فیلسوف انقلاب اسلامی شهید آیت‌الله مطهری (ره) @howzavian | نویسندگان حوزوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا