#طنز_سیاسی تذکرة الاولیاء مولانا عبدالناصر همتی
✍علی بهاری
آن رجل سیطره بر یورو و دلار، آن مسلط به امور بازار، آن که مخالف با آرای شاذ، آن عاشق عملیات بازار باز، آن که داده اقتصاد را شوکتی، مولانا عبدالناصر همتی.
در توصیفش آوردهاند روزی به کابینه شیخ حسن مر او را پرسید: «ای ناصر! کنون دلار در بازار به چند میستانند؟» مولانا جواب داد: «نیمایی یا آزاد؟» شیخ حسن او را خطاب کرد: «هیچ یک ناصرُنا! مراد حقیر، ارز مولا اسحاق جهانگیری بود.» عبدالناصر از این سخن خنده برآورد و سپس کاغذی از گریبان درآورد و روبروی شیخ بیاورد و گفت: «شیخ! گرفتهای ما را؟ ارز جهانگیری مالید رفت.» شیخ از این سخن ناصواب خشمگین شده، از غضب به خود پیچیده و فریاد برآورد که «ای مولا محمد جواد ظریف! خودکاری به سوی این ناصر بینداز که بیاموزد با بزرگان درنیاویزد.» مولانا ظریف که تا پیش از این هاتف به گوش با فرنگیان سخن میگفت و اندر باب تبدیل کانال اینستکس به جاده سوییفت مجاهده میکرد هاتف را از کنار گوش خود پایین آورده، شیخ حسن را اجابت کرد: «آن که گفتی در تخصص برادرم عباس بود که کنون اینجا نیست، ولی فی المجلس نصیحتی او را عرض همی کنم. عبدالناصر! هیچ وقت با یک اعتدالی مزاح نکن.»
گویند در کودکی، چون رخ به غایت زیبایی داشت، ملازمانش او را «جمال عبدالناصر» صدا میکردند.
باز در احوال او آوردهاند روزی در سوق طهران قدیم همی زد و احوال قیمت پولهای اجنبی میپرسید. یکی از کاسبان تحریم مر او را گفت: «چرا دلار گران است؟» عبدالناصر او را اجابت کرد: «دلار گران است؟؟ دلار فقط ارزان نیست. و بدان که فرق فارقی است میان گرانی دلار و ارزان نبودن آن. اولی مایه آزار خلق است و دومی ابتلایی است که ایمانشان را مضاعف همی سازد» کاسب بیاعتناء به نصایح مولانا عبدالناصر ادامه داد: « نه کمری برای تحمل این تورم داریم نه پایی برای فرار از این بلاد و نه گوشی برای شنیدن مزخرفات جناب. اخوی حقیر در فرنگ کار کرده، مرکب BMW ستانده، خانه بین طریق منچستر – لندن ابتیاع کرده و بار خود را بسته، ولی ما چه کنیم با این کاسه چه کنم چه کنم شما حاکمان کمخرد» عبدالناصر که به کظم غیظ و فرونشاندن خشم شهره شهر بود اندکی سکوت کرده، سر به گریبان تدبر فرو برد. پس از لختی سر برآورد و گفت: «آخه زالو صفت! امثال شما بر جاده ترقی این مملکت مظلوم نشستهاید و بر گُرده ملت بیپناه سوارید. همین شما سارقان و ابن الوقتان اگر نبودید تا کنون با عملیات بازار باز هم نرخ دلار را پایین آورده بودم و هم طیاره تولید را پرانده بودم و هم پرونده ایران را بهWTO کشانده بودم. اخوی تو نیز سارقی است چون تو و بالیقین تو از او متمولتر و زالوصفتتر در این بیقانونکده که کاسبان تحریم تا بلغت الحلقوم میخورند و مجاهدان با آن در محبس آب خنک» گویند کاسب تحریم چون این سخن بشنید فاق شلوار خود درید و دل از عبدالناصر برید و به لانه خود خزید و تا آخر عمر چون دلار پیش رویش آوردی اشک از دیده فشاندی و گفتی: «مرا نخور. من جوجوی بیآزارم»
باز در احوال او ارباب تواریخ نوشتهاند روزی با رئیس کل بانک کره – جنوبیشان مراد است – بر سر یک میز نشسته بودند و اختلاط میکردند. عبدالناصر کرهای را گفت «در ملاقات قبلی، چند دلار از شما پیشم ماند که به رسم مراعات اخلاق و حرمت شرعیه باید تقدیم همی کنم.» کرهای او را گفت: «آن، دیگری بود که چندی پیش ترک دنیا کرد و به ابوی بانوی جمیله سوسانو پیوست. من مدیر جدیدم.» مولانا ناصر که دید رسوا شده و هوا پس است بیدرنگ گفت: «آری شما چشمبادامیها طوری به هم شباهت دارید که ناظر، خواهرتان را از مادر و پدرتان را از پسر تشخیص نمیدهد. عمه و خاله که غیر قابل تمییزاند من الاساس. راستی شما چرا اجناس بلدتان را به کشور ما قاچاق کرده، کمر کارخانههای ما بشکسته و دست تولیدگران ما بستهاید؟ چرا چون سارقان قاچاق میکنید و چون تاجران، آدموار وارد همی نمیکنید؟» کرهای او را گفت: «اگر بر قاچاق پای فشاریم و پا بر قانون واردات گذاریم چه میتوانی کرد؟» ناصر همی پاسخ داد: « دیگر اذن قاچاق نخواهم داد! قاچاقتان را مانع شوم چون شاه عباس که انگلیس را.» کرهای او را پاسخ گفت: «مالیدهای ناصر! مدیر سابق و اسبق و سابق بر اسبق تو اگر چه اراده کردند ولی قادر نشدند جلوی قاچاق بگیرند. پس دوغت را بنوش و در کارت بکوش و گاو نر را بیهوده مدوش.» عبدالناصر که گمان همی کرده بود طرف کرهای با این تهدید، طعم ذلت میچشد و از قاچاق دست میکشد افسرده همی گشت و به کابینه برگشت و در گوشهای بنشست. گویند پس از آن دائما دوغ نوشیدی و کوشیدی دیگر پا در پاپوش قاچاقگران نکنی و آبروی خود نبری.
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
✴️ مسیر دشوار عدالت
✍️احمد اولیایی
جای بسی شکر دارد که اندیشمندان و فعالان عرصه اجتماع و علم در مورد عدالت طلبی و عدالت خواهی می گویند، می نویسند و بحث می کنند. این روزها بحث در مورد موضوعاتی مانند مطالبه عدالت، تقدم ولایت بر عدالت یا عدالت بر ولایت حسابی داغ است. هر از چندگاهی نیز از میدان عدالت طلبی خبر کنش هایی از جنس مطالبه، فریاد یا افشاء و .... به گوش می رسد. همه این ها را می توان به فال نیک گرفت که «عدالت» در جامعه اسلامی هنوز به محاق نرفته و هنوز یک اولویت است. واضح است که با توجه به اهمیت بحث عدالت، همه بحث های اینچنینی می تواند مفید باشد اما آنچه در همه این گفتگوها از آن غفلت می شود، پرسش ها و پاسخ هایی است که در بستر «عدالت پژوهی» باید بدان پاسخ داد و الا هیچ عدالتی در جامعه بسط پیدا نخواهد کرد. عدالت خواهی فرع بر عدالت پژوهی است و اگر بدان پرداخته نشود علاوه بر اینکه با عدالت طلبی های افسار گسیخته ره به جایی نمی بریم، ممکن است همین کنش های عدالت طلبانه خود، مصداقی از ظلم شوند.
اساسا در جامعه ای که سال هاست توانسته در بستر بهترین نظریه سیاسی اسلام، حکومت اسلامی را ذیل ولایت فقیه تأسیس کند و ولی فقیه در آن مستقر است، بحث از تقدم ولایت بر عدالت یا برعکس آن چه کمکی به بسط عدالت می کند؟! ولایت پذیری در این مورد، یعنی توجه به سخن مقام معظم رهبری در دومین نشست اندیشههای راهبردی که مکررا اشاره به فقدان نظریه جامع عدالت اسلامی داشتند. نظریه عدالت پشتوانه عدالت طلبی است و اگر عدالت خواهی و عدالت طلبی مبتنی بر یک نظریه پشتیبان نباشد قطعا اگر مضر نباشد، بی ثمر خواهد بود. حتی شاید ادامه عدالت طلبی بدون نظریه، و بحث ها انتزاعی فعلی در مورد دوگان های عدالت ثمری جز اوج گرفتن عدالت طلبی های پارتیزانی و بی مبنا، به حاشیه راندن عدالت اجتماعی در جامعه، ژورنالیستی کردن عدالت خواهی و حتی اختلافات داخلی میان عدالت طلبان نداشته باشد.
ما بر روی تقدم ولایت بر عدالت بحث می کنیم در حالیکه خودِ ولی فقیه ما را به تدوین نظریه جامع عدالت رهنمون کرده اند. نظریه ای که شاید در غرب کامل تر شده باشد؛ از تجربه گرایانی مانند کانت و هیوم تا جامعه گرایانی مانند والتزر و سندل. لیبرالیسم، سوسیالیسم، فمینیسم، مارکسیسم و دیگر نحله های فکری مانند آزادی گرایان، اختیارگرایان، تجربه گرایان، جماعت گرایان و ... همه تلاش هایی برای رسیدن به نظریه عدالت داشته اند. پرچمدار آن ها در لیبرالیسم سیاسی، رالز است که نظریه عدالت او سعی کرده به یک نظریه جامع نزدیک شود.
ما اگر حتی تقدم ولایت بر عدالت یا عدالت بر ولایت و یا لزوم عدالت طلبی را بحث کنیم، باز هم تا بدین سوال پاسخ ندهیم که معیار و اصول عدالت چیست، قدمی در بسط عدالت بر نداشته ایم. فرض کنید تمام جامعه عدالت خواه شدند و تمام مواهب و خیرات اجتماعی از قدرت تا ثروت در دست عدالت خواهان جامعه قرار گرفت. حال، این مواهب و خیرات را بنا بر برابری مارکسیستی توزیع کنند یا اصل استحقاق نوزیک؟! بنابر اصل آزادی و اصل تمایز رالز اقدام کنند یا برابری پیچیده والتزر؟! مبتنی بر اصل تکافل اجتماعی شهید صدر عمل کنند یا اصالت قانون هابز؟!
شاید شایسته تر باشد، تمام پژوهشگران و اندیشمندانی که نگران وضعیت عدالت در کف جامعه هستند، بیش از آنکه ذهن و تلاش خود را معطوف به موضوعات رهزن کنند، بیایند و به پرسش هایی که منجر به تدوین نظریه جامع عدالت اسلامی می شود، پاسخ دهند. و البته واضح است که این مباحث بسی دشوار است و عدالت طلبی عام و بحث های ارزشی-انتزاعی به مراتب آسان تر! مبادا ولی فقیه منتظر یک کنش عادلانه از سمت ما در جهت تدوین نظریه عدالت باشد و ما در یک کنش نه لزوما عادلانه، مشغول دعوا در مورد مقام او (ولایت) نسبت به عدالت!
#ولایت #عدالت
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
❇️ زنجیره مقصران پیدا و پنهان قتل رومینا
🔹حجه الاسلام والمسلمین عباس نصیری فرد
♦️خبر این بود : "رومینا اشرفی دختر ۱۳ ساله تالشی توسط پدر به طرز فجیع به قتل رسید."
طبیعتا انگشت اتهام به سوی پدر است که البته درست هم هست و این عمل زشت قابل دفاع نیست. اما این جنایت یک مقصر ندارد بلکه زنجیره ای از مقصران پیدا و پنهانی دارد که همه آنها باید مورد توجه قرار گیرد.
1⃣ رومینا پس از اینکه توسط پلیس به پدر خانواده تحویل داده می شود، بهمن (دوست پسر رومینا) عکس خلوتی خود با رومینا را برای پدر رومینا ارسال می کند غیرت مرد تالشی با دیدن عکس های دخترش جریحه دار می شود و گردن دخترش را هنگام خواب با داس می برد. بنابراین مقصر اولیه بهمن است که زشتی کار او و تقصیر این فرد در فراری دادن دختر و همچنین تحریک پدر در ایجاد این حادثه بسیار تعیین کننده است که باید مورد توجه دستگاه قضایی قرار گیرد.
2⃣ پدر و مادر و خصوصا پدر رومینا از چند جهت مقصراند. اولا؛ به جهت عدم تربیت درست فرزند و سهم آنها در کم کاری های پرورشی و تربیتی رومینا. دوما؛ ضعفها و کاستی ها و ناکامی در ایجاد رابطه ای عاشقانه و صمیمانه و سازنده با دختر خود نکته قابل توجه اینکه بهمن ۲۹ سال دارد رومینا ۱۳سال و پدر رومینا ۳۷سال، لذا علت تمایل رومینا به فرد تقریبا هم سن پدر، قبل از تمایل جنسی، نشان از خلاء عاطفی پدرانه برای رومیناست. سوما؛ رفتار نابهنجار پدر و اقدام به قتل او در قبال ارتکاب رفتار جنسی پر خطر فرزند خود. چرا که پدر حتی با فرض اثبات جرم فرزندش مجاز به کشتن او نیست و اگر دخترش مرتکب رابطه نامشروع شده باشد نیز حق کشتن او را ندارد.
3⃣ رومینا وقتی به جهت اذیت و آزار و خشونت های رفتاری در خانواده مستاصل می شود نمی داند باید چکار کند و لذا به یک پسر معلوم الحالی که در فضای مجازی برای او دام گسترانده است پناه می برد که در واقع از چاله به چاه می افتد. براستی مقصر در این حلقه از زنجیره چه کسانی هستند. چرا آموزش و پرورش در مبحث مهارتهای زندگی که از ضرورتهای حیات امروزی است آموزش لازم را به نوجوانان نمی دهند که دانش آموزانی چون رومینا دچار اینگونه اشتباهات و تصمیم گیری های خطرناک نشوند.البته تا زمانی که در مدرسه دغدغه مدیر و معلم فقط بر نمره باشد و تا زمانی که در نظام آموزش و پرورش به جایگاه مشاور و مشاوره اهمیت داده نشود یقینا قصه رومینا آخرین غصه نخواهد بود و افرادی چون رومینا به جای اینکه به مشاور پناه ببرند به مردان شهوت پرست چون بهمن پناهنده می شوند.
4⃣ یکی از زمینه سازان فرهنگی ارتباط دختران و پسرانی چون رومینا و بهمن، صدا و سیماست که بجای آگاهی بخشی و آموزش مهارتهای زندگی، متاسفانه در سریالها و فیلم های تلویزیونی محتوای اصلی سناریو های آنها بر اساس تبدیل شدن دختران به سوژه ی جنسی برای پسران و تبدیل شدن پسران به سوژه عاطفی برای دختران و همچنین جنسی شدن ارتباطات اجتماعی رقم می خورد و در این شرایط است که قبح این ارتباطات حتی در برخی خانواده های مذهبی هم ریخته می شود.
5⃣ با توجه به قتل رومینا اشرفی توسط پدرش , طبق شرع مقدس اسلام پدر را نمی توان قصاص کرد اما مجازاتهایی چون تبعید ، تعزیز و دیه به ورثه دیگر برایش در نظر گرفته شده است. منتهی اسلام ستیزان و برخی از عوام ، در این ماجرا خون رومینا را دستمایه تسویه حسابهای مذهبی ، فکری و سیاسی قرار داده و فضا را مناسب برای تخریب احکام الهی یافتند. اعتراضشان بر این است که چرا پدر را اعدام نمی کنند. حال سوال این است.
برخی از همین افراد مگر نمی گفتند اعدام بد است ؟ الان چرا مدافع اعدام شده اند؟ این افراد مگر نمی گفتند حتی ازدواج بچه زیر هجده سال جرمه و کودک آزاریه؟ حالا اینکه قاضی دادگاه بچه سیزده ساله فراری را به خانواده اش عودت داده اند شده دادگاه غیر عادلانه؟
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
📝نفتکش قوی تر از بمب اتم
🔸ماجرای بحران موشکی کوبا یکی از مهم ترین لحظات جنگ سرد را رقم زد، جاییکه ایالات متحده برای جلوگیری از استقرار موشک های هسته ای شوروی در کوبا، تصمیم به آغاز نبرد هسته ای گرفت و اگر مذاکرات مخفی و غیر رسمی اتفاق نمی افتاد شاید بمب افکن های بلند شده از پایگاه های ایالات متحده در آلاسکا به جای برگشتن به آشیانه، جنگ جهانی سوم با طعم بمب اتم را شکل می دادند.
🔹محصول خروجی بحران موشکی کوبا شکل گیری خط مستقیم ارتباطی یا همان تلفن قرمز معروف بود اما پیروز میدان کسی جز ایالات متحده نبود چرا که رقیب خود را در میدان عمل شکست داد و او را مجبور کرد از اهداف برنامه ریزی شده اش عقب نشینی کند.
🔸هرچند کوبا همچنان در بلوک شرق ماند اما ایالات متحده حیاط خلوت خود را خالی از اغیار نگاه داشت، اتفاقی که تا یک دهه پیش هم همچنان پابرجا بود اما این بار رقیبی دیگر پا به حیاط خلوت او گذارده بود، رقیبی که وجهه تمدنی داشت و در نبرد اراده ها حاضر به عقب نشینی نبود.
🔹دوران حضور رئیس جمهور ایران در آمریکای لاتین و ارتباط گسترده با کشورهای منطقه هزینه های گزافی برای استکبار جهانی به همراه داشت که در نهایت با تغییر رئیس جمهور و سیاست های خاص دولت یازدهم و دوازدهم در سیاست خارجی عملا این منطقه مجدد در اختیار آمریکا قرار گرفت.
🔸حضور امروز نفت کش های ایرانی در کشور ونزوئلا و بازگشت ایران به عرصه رقابت به معنای پذیرش ایران به عنوان یک بازیگر در منطقه کارائیب و آمریکای لاتین است.
🔹نفتکش های ایرانی اکنون نشان دادند برای قدرت نمایی و پیروزی در نبرد اراده ها داشتن بمب اتم معنایی ندارد بلکه باور به قدرت لایزال الهی و تکیه بر باورهای ایمانی و انقلابی در شکننده بودن قدرت پوشالی مستکبران، تنها مسیر حقیقی پیروزی است.
🔸حضور یک بازیگر که تعادل را در منطقه بر هم می زند و نقشه های ایالات متحده که با قلدری در حال پیاده سازی است را دچار چالش می سازد امری بسیار مهم و تاریخی است اما تداوم این نقش آفرینی را باید مهم تر از آغاز آن دانست چرا که کشورهای منطقه برای بازگشت به عصر طلایی مبارزه با استکبار نیازمند امید و انگیزه هستند، شور و حرارتی که جرقه اش از طریق این پنج نماینده سرافراز ایرانی زده شده و برای طلوع خورشید آزادی خواهی نیازمند تداوم در حرکت است.
@feckrat
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
🔻 دلسوزان رومینایی و تأخیر تمدنی غرب
✍️ علی اسفندیار
به نظر شما برده داری در آمریکا تا چه سالی ادامه داشت؟
متأسفانه جریان های ضد اسلامی در پی قتل #رومینا از سوی پدرش، فرصتی برای عقده گشایی یافتند.
هر چند نباید از آسیب های اجتماعی و ریشه هایش چشم پوشید؛ اما آن روی سکه را نیز باید دید؛ "تساهل معنادار اهالی سیاست" در برابر دین و فرهنگ.
همان جریانان هایی که راه شل دینی را بر مردم باز کردند و می کوشند هر قانون بشرِ از غرب رسیده را در سبد قانون و اجرای کشور جاسازی کنند؛ آنان را باید سرزنش کرد که در پشیمانی از غرب جزء سختتنان هستند؛ شاید به دلیل گرین کارتِ زاده های خود و یا اجرای اهداف نفوذطلبانه در انقلاب اسلامی.
به گواه تاریخ، اسلام مبارک، برای حمایت از زنان، نخستین مکتبی بود که در برابر تبعیض و نسل کشی قامت راست کرد و در این عرصه قدمتی بس والا دارد. از آن سو، غرب به ویژه جریان آمریکایی در این وادی جزء متأخرین شمرده می شوند که در اینجا نمونه آشکار این تأخر تمدنی را یادآوری شایسته است:
◾️لغو برده داری در آمریکا
کمتر از 160 سال از لغو قانون برده داری در آمریکا از سوی «آبراهام لینکُلْن» رییس جمهور وقت آمریکا می گذرد؛ در حالی که 1441 سال است که پیامبر اکرم(ص) بر دخترکشی و تبعیض جنسیتی و قومیتی پایان داده است.
و اما قانون لغو برده داری در آمریکا با چه مشکلات و خشونتهایی روبه رو شده بود؟ هنگامی که آبراهام لینْکُلْن، در سال 1860 میلادی به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شد، شعار تبلیغاتی خود جهت مبارزه با برده داری را دنبال کرد. این شعار، خشم ایالت جنوبی آمریکا را که طرفدار برده داری بودند، برانگیخت؛ از این رو، به تشکیل اتحادیه جدید و خودمختاری اقدام کردند.
در این حال جنگ بین ایالات شمالی و جنوبی آغاز شد و طرفداران بردگی علیه مخالفان آن به نبرد پرداختند. در گرماگرم جنگ های آمریکا، در نهم ژوئن سال 1862 میلادی، به ابتکار آبراهام لینکُلْن و به دستور کنگره دولت های متحد شمالی آمریکا، رژیم برده داری و خرید و فروش زنان و مردان سیاه پوست، با نام کنیز و غلام در ایالات شمال آمریکا لغو شد.
امروز نیز هر چند ژست دفاع از حقوق انسان و حیوان در آمریکا و اروپا گوش فلک را در قالب پروپاگاندای رسانه ای کر کرده است؛ اما حقیقت چیز دیگری است؛ سال 2020 میلادی را در حالی سپری می کنیم که «مینا پولیس ایالت مینه سوتای آمریکا» انسانی را به جرم رنگین پوست بودنش، خفه می کند و حقا که تمدن الحادی را یارای دستگیری و یاری بشر معاصر نیست.
امروزه باید پای مکتبی شاگردی کرد که در احیای حقوق انسانی و الهی دست پیش دارد، زمانی که بلال حبشی سیاه پوست بر مأذنه ها، اذان یکتایی سر می داد، از کدام کشور، مکتب و جریانی، دادِ انسان دوستی و رفع تبیعض جنسیتی شنیده میشد؟
و پرسشی مهمتر این که آیا برده داری در آمریکا واقعا پایان یافته است؟
#پلیس_آمریکا
#تمدن_آمریکایی
#جریان_ضد_اسلامی
#رومینا_اشرفی
#نویسندگان_حوزوی
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
📢 اینجا فرصتی است برای نشر دیدگاه اجتماعی حوزویان
تفاوت در نگاه ماست.
بلال ها، جون ها و شیخ زکزاکی ها نه برادر که جان ما هستند.
جانشان را نمی گیریم، برایشان جان می دهیم.
✍ محمد پورخان
#جامعه_المصطفی
#مینیاپولیس
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
سراج خوان شوید
♨️در آتش فروپاشی
♨️ یادداشت حجت الاسلام علی اسفندیار:
دلسوزان رومینایی
♨️اخبار متنوع و اختصاصی و اخبار و شهرستان ها و یادداشت و نقد و تحلیل را بخوانید
http://serajonline.com/
♨️روزنامه را هر روز می توانید از سایت جار نیزدانلود کنید
https://www.jaaar.com/kiosk/archives/seraj
🗓 @serajname
serajnews_paper
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
🔴 علی لاریجانی اشتهای بیشتری داشت!؟
✍️ محمدامین رضایی
🔹 علی لاریجانی فکر نمیکرد اینطور رو دست بخورد! به خوراک چرب تری فکر کرده بود، توقع داشت پیام رهبری هم به غلظت پیام بعضی بزرگان حوزه باشد، لابد تیم رسانه ای او هم آماده بودند تا در فضای رسانه ای شانتاژ راه بیندازند که امت حزب الله ببینید تقدیر عجیب حضرت آقا از آقای لاریجانی را!
🔸 ببینید رهبری چه پستی به ایشان دادند! اگر این نشانه اعتماد و بزرگی آقای لاریجانی نیست پس نشانه چیست؟
✅ رئیسی پر انگیزه و پر تلاش، هر عمل صالح...( اگر انگیزه و تلاش برای اعمال طالح بوده که به درد نمیخورد)، و ۱۲ سال تجربه... این تمام توصیف رهبری از کسی هست که سالها مدیریت مجلس را بر عهده داشت و آنقدر از آرمان هایش برای حفظ صندلی و قدرتش زده که رسما تهی از آرمان شده بود. در بین عموم مردم و نسل جوان انقلابی هم هیچ جایگاهی ندارد، خسران از این بالاتر؟
🔹 مسئولیتی هم که به او داده شد البته اگر بشود اسمش را مسئولیت گذاشت نسبت به توقعی که داشت خیلی کم بود. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام!
@howzavian
#نظر_کاربران درباره رییس مجلس قصه ما
معنای ثانوی مشاور رهبری شدن این است که رهبری عزیز در لحظات حساس این گونه شخصیت های پیچ در پیچ، مشاوره بدهند.
و آنها را در سال های آخر عمر سیاسی شان، راهنما و دلسوز باشند.
و الا مشاوره امثال لاریجانی به درد ......
خودتان پر کنید😊
سلام بر دوستان نویسنده و فاضل
برای انسجام بخشی یادداشت نویسان جوان و نخبه حوزوی در عرصه تبلیغ مکتوب، برنامه هایی در حال تدارک است، خوشبختانه فعالیت کانال نویسندگان در ایتا و اینستاگرام ادامه دارد...
از عزیزان می خواهیم متن یادداشت های خود را به نشانی @rahil1357 در ایتا و یا به گروه مدادالفضلاء ارسال کنند، تا افراد بیشتری از تحلیل عزیزان بهره ببرند.
یادداشت های طولانی را بازنویسی کنید به احترام حوصله مخاطب امروزی😊
لینک گروه مدادالفضلاء 👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3038969867C7434f30836
مستدام بمانید💐
#پیشنهاد_یادداشت امروز از #روزنامه_اطلاعات
🔻یک پیشنهاد سازنده
✍️ علیرضا خانی
دیگر نیازی به آمار و ارقام و اثبات ندارد که اقتصاد کشور در شرایط رکود و انقباض است و نرخ رشد اقتصادی منفی است و مردم و دولت باید وضع موجود را بپذیرند. مردم البته شاید جز پذیرفتن کاری نتوانند انجام دهند، اما دولت هم باید بتواند کارهایی انجام دهد و هم موظف است که هر کاری که ممکن است انجام دهد تا اثرات و خسارات شرایط موجود به اقل ممکن تقلیل یابد.
اقتصاد اینک، بیش از سایر عوامل تحت تاثیر دو عامل قرار دارد؛ یکی سیاست و دیگری طبیعت. سیاست، تحریمها را تحمیل کرد و طبیعت، کرونا را.
ادامه 👈 https://www.ettelaat.com/?p=499651
پ ن:
معرفی یادداشت به فضلا و مخاطبان عزیز نویسندگان حوزوی، لزوما به معنای تأیید نویسنده یا تحلیل ایشان نیست.
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
May 11