.
نان در روغن جهل!
✍️ علی بهاری
جمعه 26 آذر 1400 یکی از بستگان گفت فروشگاه زنجیرهای رفاه - واقع در میدان سعیدی قم - تخم مرغ ارزان دارد، به گونهای که با این قیمت در جانبازان هم پیدا نمیشود. من هم که باید تخم مرغ میخریدم به او سپردم برایم یک شانه بگیرد. کارت به کارت کردم و گرفت. وقتی تخم مرغها را تحویل گرفتم دیدم روی آن تاریخ انقضاء و تولید را به زبان انگلیسی نوشتهاند! یعنی به جای آن که بنویسند تاریخ تولید و تاریخ انقضاء، نوشتهاند P به معنای (Production) و E به معنای (Expire). زمان تولید و انقضاء را هم بر اساس تاریخ میلادی نوشتهاند که برای بیشتر مردم قابل فهم نیست. بر این اساس، پنج روز بیشتر به سررسیدن زمان انقضاء نمانده است. اکنون من ماندهام و سی تخم مرغ که باید پنج روزه املت، نیمرو و کوکو شود. مدیران فروشگاه هم احتمالا غشغش میخندند از نانی که در روغن جهل مردم میزنند.
#یادداشت_اجتماعی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💠نیمچه سریالی که قصه اش ناتمام است؛ ژانری اجتماعی ولی با نمایش کاریکاتوری
✍️ ابراهیم شریفی
🌀 بهروز شعیبی را یک از کارگردان هایی دانست که مستمرا درباره روحانیت به عنوان بخش قابل توجهی از جامعه, بازیگری(طلا و مس) و یا کارگردانی(پرده نشین و روز بلوا) کرده است و البته به شخصه ایشان را در هر دو قامت می پسندم.
✅ روز بلوا داستان یک روحانی به نام عماد با شهرتی به دست آمده از کارهای خیریه اجتماعی و البته به مدد برنامه های تلویزیونی اش است که با گذشته ای روشن ولی در مقطعی با آینده ای تاریک مواجه می شود.
🌐 فیلم, داستانی اجتماعی دارد که برخلاف اکثر فیلمهای #اجتماعی که عمدتا به طلاق یا اعتیاد و ... می پردارند. این فیلم موضوعی امروزی تر دارد و درباره فساد مالی در قابل موسسات خیریه و آن هم در پوشش یک روحانی موجه رخ می دهد.
🔷 هر چند از این جهت که دغدغه اصلی فیلم را #اخلاق می دانم و آن را نقطه قوتش ولی مشکل اساسی فیلم را مقدمه طولانی آن می دانم و در آنجایی که فیلم باید به عکس العمل و واکنش های قهرمان داستان بپردازد و برخورد اطرافیانش که در درجه اول همسرش و حتی فرزندانش باشد را نشان دهد با ابهام کامل مواجه می شود.
💢 این که فیلم, #کاریکاتوری است به این جهت است که برخی اعتقادات کاملا به صورت کلیشه ای و البته توجیه گر بروز پیدا می کند.
فیلم قادر نیست روحانی ساده لوح غرق در فساد از سوی اطرافیانش را در ادامه با توبه و حتی پلیس بازی اش اعتلای از دست رفته اش را برگرداند.
#فیلم #سریال
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
💠نمایشگاه آثار تمدنی حوزویان و بازدید وزیر ارشاد
پس از افتتاح اولین نمایشگاه تخصصی تمدن نوین اسلامی با حضور مؤسسات و مراکز علمیای که در این زمینه آثاری را تولید کرده بودند، برگزار شد.
دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بازدید از آثار مؤسسه فقاهت و تمدن اسلامی گفت: موضوع مورد پژوهش این مؤسسه از مسائل مهم، برای تمدن نوین اسلامی است، امیدوارم به گامهای عملی در این خصوص کمک نمائید
همچنین دکتر مقیمی رئیس دانشگاه تهران نیز در این بازدید، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات ارزشمند اندیشمندان مؤسسه «فقاهت و تمدن اسلامی» اظهار داشت: امیدوارم زمینهای فراهم شود تا از طريق انجام کارهای مشترک از فعالیتهای فکری و متون علمی_دینی این مؤسسه بهرهمند شویم.
این مهمانان آثار تولیدشده در این مؤسسه را کارآمد، بروز و مورد نیاز حاکمیت دانسته و خواستار دریافت کلیه این آثار شدند.
#گام_دوم
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📝سه بهاضافه یک رویکرد در پژوهش
✍️ محمدصدرا مازنی
سه رسم و رویکرد در پژوهشهای محققان که فراوان از آنها یاد میشود عبارتند از: ۱)رویکرد موضوعمحوری؛۲)رویکرد مسئلهمحوری؛ و ۳) رویکرد نیازمحوری.
اولی مدل سنتی تحقیق بود که در طول تاریخ پُرسابقه و نتایج آن در کتابخانههای دنیا فراوان است. در این رویکرد یک موضوع طرح شده و مطالب مرتبط با آن موضوع بهصورت درختوارهای و مبتنی برساختار دانشی طرح میشود. اگرچه برخی آن را بدون جهتگیری مشخص و فاقد هدف میدانند، اما بهگمانم این اتهامی ناروا است. هدفگذاری در ذات پژوهش و فحص علمی نهفته است و محققان به صورت هدفمند و همراه با جهتگیری روشن به پژوهش مبادرت میورزند. اگرچه در این رویکرد امکان اتلاف وقت نسبت به رویکردهای بدیل وجود دارد، اما محقق به ابعاد و اضلاع موضوع اشراف بیشتری دارد.
رویکرد دوم مسئلهمحوری است. تمرکز بر یک مسئله خاص و حل مسائل مطرح ویژگی این رویکرد است. گفته میشود یکی از علومی که بهصورت مسئلهمحور شکل گرفته است دانش فقه است که در آن، حکم هریک از افعال مکلفین بهمثابه یک مسئله، مطرح و با روش معیار(اجتهاد)، پاسخ آن از دل منابع اسلامی کشف میشده است. البته همین فقه هم عمدتا در حال حاضر به شیوه موضوعمحور مطرح میشود. مثلا موضوع طهارت برای پژوهش مطرح و همه مباحث مربوط به آن به صورت موضوعی و دائرهالمعارفی تبیین میشود. اغلب درسهای خارج_بهمثابه پژوهش شفاهی_ از جنس موضوعمحور است.
رویکرد سوم نیازمحوری است. مسئلهمحوری نسبت به موضوعمحوری برتریهایی دارد، اما وجود یک اشکال اساسی در آن موجب شد تا رویکرد نیازمحور مطرح شود. روشن است که همه مسئلهها لزوما مبتنی بر نیاز نیستند. چون ممکن است موضوع یک تحقیق مسئله باشد، اما مورد نیاز نباشد. یا دستکم آن نیاز مبتلابه نباشد پس مسئله ممکن است نیازمحور نباشد. این یعنی مسئلهمحوری هرگاه با نیازها منطبق باشد کاربردیتر خواهد بود.
رویکرد دیگری نیز به سه رویکرد پیشین اضافه میشود. این رویکرد را که به مسئلهمحوری و نیازمحوری نزدیک است اولویتمحوری مینامم. براین اساس ممکن است موضوع یک تحقیق مسئله و مورد نیاز، اما فاقد اولویت باشد. اولویتها بر اساس فرایندی با توجه به ابعاد و معیارهای مختلفی تعیین میشوند. سیاستهای سازمانی و منابع مالی و تقاضاها ازجمله ملاکهای پرداختن به اولویتها است.
#پژوهش
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴 چقدر فریاد زدیم؟
✍️ محمدامین رضایی
🔸۱: حضرت امیر ع: شریح به من خبر دادند كه خانه اى با هشتاد دينار خريده اى و سندى براى آن نوشته و گواهانى آن را امضا كرده اند؟ شريح گفت: آرى اى اميرمؤمنان، حضرت نگاه خشم آلودى به او كرد و گفت( نامه ۳ نهج البلاغه )
🔸۲: میانگین زمان انتظار مسکن دار شدن در ایران به ۴۰ سال رسیده! بین ۴۰ تا ۶۰درصد در آمد مردم صرف مسکن (اجاره و..) میشود. در تهران زمان انتظار خانه دار شدن دهک اول ۱۷۸ سال، دهک دوم و سوم به ترتیب۱۰۹ و ۷۹ سال طول میکشد (منبع فرهیختگان و تسنیم)
🔻۳:حجت الاسلام موسوی (امام جمعه اهواز): مسئولی را میشناسم که در یکی از مناطق اهواز در خانهای ۱۰هزار متری سکونت دارد و باید آن را هر چه سریعتر تخلیه کند، در غیر اینصورت شخصا به موضوع ورود میکنم. ثروتهای قانونی برخی مدیران به اندازهای است که حیوانات خانگیشان هم زندگی مرفهی دارند! (نماز جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰)
🔸۴: این دو روایت
🔻 الف: حضرت امیرع: ما اَخَذَ اللهُ عَلَى الْعُلَماءِ اَلاّ یقارّوا عَلى كِظَّةِ ظالِمٍ وَ لا سَغَبِ مَظْلومٍ لاَلْقَیتُ حَبْلَها عَلى غارِبـِها
اگر خداوند از علما پیمان نگرفته بود كه با پرخورى ظالم و گرسنگى مظلوم آرام نگیرند، زمام خلافت را به حال خود رها مىكردم. (نهج البلاغه، خطبه۳)
🔻ب: امام حسین ع: وَ الْعُمْی وَ الْبُکْمُ وَ الزُّمْنُ فی الْمَدائِنِ مُهْمَلَة، لا ترْحَمُونَ؛ وَ لا فی مَنْزِلَتِکُمْ تَعْمَلُونَ وَ لا مَنْ عَمِلَ فیها تُعینُونَ
کوران، گنگان و بیماران زمینگیر در شهرها به حال خود رها شده اند و به حال آنان رحم نمیکنید و به کارى که شایسته جایگاه شما (علما است بر نمی خیزید؟ و کسانی را هم که در حق آنان بخواهند کاری کنند یاری نمیکنید.(خطبه منا)
🔸۵: چقدر فریاد زدیم؟!
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔸کرسی الگوی تحول در جامعه بر مبنای سیر نزول قرآن
🔰 مرکز #مطالعات_پیشرفت_و_تمدن پژوهشگاه برگزار میکند:
▪️ دکتر رحیم حاصلی به عنوان ارائهدهنده، حجج اسلام و المسلمین سید کریم خوب بین خوش نظر و محمد عابدی به عنوان ناقد در این کرسی حضور خواهند داشت.
⏰ سه شنبه 30 آذر ماه، ساعت 14:30
🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
📡 حضور مجازی از طریق:
🌐 join.skype.com/CA4Rn3f0bGBZ
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
تيزر نهايي كنگره علامه طباطبايي.wav
20.95M
🔺تیزر فراخوان مقالات کنگره بین المللی حضرت آیت الله علامه سیدمحمد حسین طباطبایی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
@hekmateislami
.
🕹پدال زندگی
✍️ محمدجواد محمودی
اولین باری که رفتم آموزشگاه و پشت فرمون نشستم،
توی دور برگردون که کلاج رو بردم پایین و فرمون رو چرخوندم
و با یه نیش گاز به مسیر ادامه دادم، گفتم عجب کار راحتی هستا! 🚗
الکی گندش میکنن میگن باید دو هفته دوره ببینی و یکی باید کنار دستت بشینه؛
آخه چارتا گازو کلاج و ترمز کاری داره؟
البته شایدم استعداد من خوبه و بقیه نیازبه این کلاسا دارن.💪🏻
تصمیم گرفتم بعد کلاس به استاد بگم
خودم بلدم و از جلسه بعد نمیام،.👨🏻
تو همین فکرا بودم که کف پام احساس میکردم هی این پدال ترمز
و کلاج تکون میخورن؛ گفتم بیا، اینم از ماشین! لااقل چندوقت
یکبار #تعمیر نمیبرن که #ماشین به این روز نیفته.🛠
پعد از رسیدن به #پارکینگ، داشتم کمربندم رو باز میکردم تا برم با استاد
صحبت کنم که یه دفعه چشمم به زیر پای استاد افتاد🤔
حسابی تعجب کرده بودم، چرا اونجا دو تا پدال دیگه هست؟
گفتم استاد این چیه؟
گفت اینها پدال کلاج و ترمز هست برای کنترل رانندگی
افراد مبتدی که اگه نتونستن هدایت ماشین رو انجام
بدن، من بتونم ماشین رو کنترل کنم...
از استاد تشکر کردم و قرار بعدی رو هم هماهنگ کردم...
با خودم گفتم توی زندگی هم، خیلی جاها فکر میکنم کار رو خودم انجام میدم؛
تازه به خودم میبالم که چقدر حرفهای و کاربلدم!
اما همیشه و همه جا یکی هست که داره غیر مستقیم کار رو
کنترل میکنه تا توی جاده زندگی تصادف نکنم...
پس این همه #غرور و «منم منم» چیه دیگه؟!
«قَالَ رَبُّنَا الَّذِي أَعْطَىٰ كُلَّ شَيْءٍ خَلْقَهُ ثُمَّ #هَدَىٰ»
سوره مبارکه #طه، آیه 50
#سبک_زندگی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴 توضیح واضحات!
✍️ احمدحسین شریفی
همواره از عالم و عامی بوده و هستند کسانی که امکان و توانایی انتقال گویا و کوتاه مقصود خود را ندارند. بعضاً، حتی در جلسات «همفکری» و «هماندیشی» درباره مسأله یا موضوعی، به توضیح واضحات یا بیان امور نامربوط و یا حتی بیان امور بلاطائل میپردازند.
یکی از اساتید دانشگاه تهران میگفت در دوران تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، استادی داشتیم که متون فلسفی اروپایی را تدریس میکرد. روزی به هنگام بیان فیلسوفان ایونیا که آغازگران تفکر فلسفی در یونان باستان به شمار میآیند، استطراداً از لزوم آشنایی دانشجویان فلسفه با جغرافیا سخن به میان آورند. بعد از توضیحاتی در این باره، از باب الکلام یجر الکلام سخن را به اهمیت دانش جغرافیا و چگونگی آشنایی با جغرافیای کشورها و ... کشانده و گفتند در این زمان آشنایی با جغرافیا زحمت زیادی ندارد، نقشه کره زمین به خوبی طراحی شده و در اشکال مختلف حتی در فروشگاههای عمومی و اسباببازی هم هست. الان به شکل بادکنک هم تولید شده و شما میتوانید از فلان مغازه یک بادکنکی که نقشه زمین روی آن حک شده است را بخرید و ... در ادامه شروع کرد به توضیحاتی درباره کیفیت بادکردن بادکنکها و اَشکال مختلف این بادکنکها و رنگهای آنها و ..... الغرض، مدتی وقت کلاس درباره بادکنک و نحوه بادکردن آن و ... گذشت. تا اینکه یکی از دانشجویان از عقب کلاس گفتند استاد این همه توضیح نمیخواهد، ما بادکرده آنها را میخریم و خیال خودمان را راحت میکنیم!
آن استاد هم از این پاسخ خیلی خوشحال شد اما مجدداً بحث را در همین فضا ادامه داد ...!
#اخلاق
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📌 سینما؛ خیال منفصل تمدنها
✍️ علیرضا قربانی
1️⃣ سینما، حاصل خیالپردازی دستهجمعی آدمهاست و به زبان حُکَما، عالَم خیال منفصل یک تمدن است. سینما از جنس خیال است، اما از این حیث که "ما به عنوان یک تمدن، به چه شیوهای تخیّل میکنیم" امری واقعی است. اگر بتوان عناصر ثابتی را در شیوه خیالپردازی یک تمدن، شناسایی کرد، آیا میتوان آن را تصادفی دانست؟ آیا خیال منفصل یک تمدن (=سینما)، بیارتباط با خیال متصل آن (=فرهنگ) است؟
2️⃣ دو عنصر محوری جذابیت سینمای جریاناصلی (مِیناستریم) غرب عبارت است از خشونت (فیزیکی و غیرفیزیکی) و جذابیت جنسی. این دو را که از سینمای جریاناصلی غرب بگیری، چیز زیادی از آن باقی نمیماند.
فرض کنید تاریخ جهان به گونه دیگری رقم میخورد و سینما در دل ایران متولد شده و در همین بستر تمدنی در جهان توسعه مییافت. به نظر شما، آن سینمای فرضی نیز تا این حد با خشونت و جذابیت جنسی عجین میشد؟ به نظر میرسد گرایش فرهنگی عمیق غرب به جنبههای حیوانیتر حیات (که بعضاً در داستانهای غیر عفیفانه الهههای اسطورهای یونان نیز نمود بارزی دارد) سبب شده که در سینمای غرب این جنبهها پررنگ شود.
3️⃣ اسکویید گیم، اتاق فرار، بازیهای عطش و دهها فیلم و سریال پرفروشی که در ژانر مسابقات مرگ تولید میشود، مثال خوبی از تلفیق لذت خشونت فیزیکی و غیر فیزیکی (=لذت بردن از تحقیر و شیءانگاری آدمها) است. این ژانر را میتوان امتداد سینمایی نبرد بردگان و گلادیاتورها در کولوسئوم رُم باستان دانست.
همان گرایش فرهنگی که روزی با شکل عینی خشونت و سلطه، ارضا میشد، امروز با شکل ذهنی خشونت و سلطه سرگرم میشود. باز هم از خود سوال کنیم: مثلا اگر سینما فرزند تمدن عفیفتر مشرقزمین بود، باز هم بر همین مسیر حرکت میکرد؟
4️⃣ تمدن، صورت عینی یک فرهنگ است و فرهنگ، بُعد ذهنی یک تمدن. به همین علت، تحلیل فرهنگی و تمدنی عمیقا به هم وابستهاند. رهبر انقلاب در نامهای که سال نود و چهار خطاب به عموم جوانان کشورهای غربی نوشتند، تحلیل فرهنگی دقیقی از پدیده تمدنی داعش ارائه نمودند که دستمایه نوشته حاضر شد. جانمایه تحلیل مذکور آن است که دو عنصر خشونت و بیبندباری جنسی، که عناصر کلیدی هویت داعش را تشکیل میدهند، در بستر تمدن اسلامی موجود نبودند و از غرب وارد جهان اسلام شدند. تحلیل مذکور، چه ارتباطی به یادداشت حاضر دارد؟ خواهم گفت.
5️⃣ به گمان من، اینکه ما هم امروز از چنین خشونتی لذت میبریم و تا حدی جزو نیاز و مصرف رسانهایمان شده، نشان از تغییرات عمیقی در مبدا میلمان دارد که در نتیجه همزیستی با تمدن غرب در ما رخ داده است. غرب نیز در این زمینه به شدت در حال حرکتی پرشتاب است. بیست سال پیش، نه کم و کیف عنصر خشونت در سبد عرضه تا این حد بود و نه در سبد مصرف، تماشای این حد از خشونت، برای ما متعارف تلقی میشد. خشونتی که اکنون در سریالهای متعارف، نمایش داده میشود، روزگاری جز در فیلمهای خاصی از ژانر وحشت یافت نمیشد.
خشونت در سینمای امروز سه خصلت یافته که شاید در یادداشت دیگری از آن گفتگو کردیم: عجین شدن با خلاقیت، بازیوار شدن و مناسکی شدن. متاسفانه باید اقرار کنیم که سینما روزبهروز در حال تشدید امیال ما در زمینه خشونت است و عطش ما را در این زمینه افزایش میدهد؛ عطشی که جز با تماشای سطح بالاتری از خشونت، آرام نمیشود. و متاسفاته حاصل این روند، چیزی جز مرگ قلب و از بین رفتن لطافتهای آن نیست.
#فیلم #سریال
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
⁉️ آقای مجید انصاری روی کدام کانال هستند
✍️ محمود مقدمی
از قدیم چنین بوده که هرجنس خوبی با دو مشکل مواجه میشد؛ اول ارائه نسخههای تقلبی همان جنس خوب و دوم ایجاد شبهه نسبت به آن. زیرا آنان که متاع در خور عرضه نداشتند، سعی میکردند متاع بی ارزش خود را به جای متاع اصلی جا بزنند و یا تلاش میکردند وانمود کنند متاع اصلی چندان هم ارزش ندارد. مکتب پر عظمت شیعه هم از آن جنس متاعهای با ارزش است که نمونه ندارد و کاسبان دنیا هرگز نتوانسته و نخواهند توانست که مثل آن را بیاورند از این جهت، هم القای شبهات نسبت به تشیع، فراوان است و هم نسخههای تقلبی آن به وفور یافت میشود. شبهات هم گاهی ناشی از فهم کم یا فهم کج علمی است که عالمان در این خصوص، مسئولیت و وظیفه دارند با پاسخ شایسته علمی، کجیها را راست و کمیها را زیاد کنند البته گاهی شبهات ناشی از عقدهها و حقارتهای درون است که در این صورت اصلاح نمیپذیرند هرچند نبی مکرم از آسمان معجزه نازل کند.
گویا یکی از کسانی که مدتها است نه در شبکههای صدا، صدایی از او پخش میشود و نه شبکههای سیما نشانش میدهد و نه هم حزبیهای سابق تحویلش میگیرند، دچار عقده حقارت شده و تنها راه دیدهشدن را خودکشی معنوی پنداشته است از اینرو پخش عزاداری فاطمیه، محرم، صفر، سینه زنی و زنجیر زنی و ... را در صدا و سیما زیر سوال برده و چون هیچ دلیل علمی و عقل پسندی برای انکار آن ندارد برای اثبات ادعای خود قسمهای جلاله میخورد که :«اینها خدمت به امام حسین نیست» او که گویا فراموش کرده خود، عمامه بر سر دارد و سالها در همین صدا و سیما حضوری پر رنگ داشته با عاریه گرفتن از شبکههای مجازی و رسانههای بیگانه، حضور روحانیون انقلابی در صدا و سیما را به تمسخر میگیرد. و پخش سینه زنی و زنجیر زنی را منافی با اهداف سید الشهدا (ع) میداند.
البته انکار نمیکنیم همچنان که این گونه شبهات ناشی از عقده حقارت، وجود دارد و محکوم است، نسخههای تقلبی عزاداری و مجالس و مناسبتهای بی سند هم وجود دارد که آن هم محکوم است لکن نکته مهم این است که ایشان نگران نسخههای تقلبی نیست، چون آنها را در صدا و سیما نشان نمیدهند، بلکه نگرانی ایشان از عزاداریهای مستند و عالمان معتمد است که در سیما نشان داده میشوند.
ایشان با توهین به شعور مخاطبان میگوید: «در دهه محرم، 30 شبکه هرکدام را میزنی این داره زنجیر میزنه اون داره سینه میزنه این عمامه سیاهه، اون عمامه سفیده، کلا تلوزیون رنگی نیست، سیاه و سفیده» ظاهرا آنتن تلویزیون ایشان کمی متفاوت است که شبکههای دیگری را هم میگیرد، چراکه شبکههای داخلی سیما اینهمه نیست!!
از سوی دیگر به نظر میرسد ایشان با 355 روز سال که به تناسب و تناوب در برخی شبکههای تلوزیون ساز، آواز و گاهی نیز حرکات موزون پخش میکند مشکل ندارد و مشکل اصلی ایشان با دههی محرم و فاطمیه است که سینهزنی و زنجیرزنی را نشان میدهند. لذا خدمت ایشان عرض میکنیم؛ کمی آنتن را بچرخانید آنچه میخواهد دل تنگتان میبینید و صداهای ظریفتری که انتظارش را دارید میشنوید!
لازم به ذکر میدانم که ضرورت، اهمیت و شیوههای عزاداری و حدود افراط و تفریط در آن، مباحث علمی قابل توجهی دارد که در جای خود بحث شده و میشود ولی بیان آنها در پاسخ چنین افرادی ضایع کردن علم و استدلال است از این جهت فعلا از آن اهتراز شد تا فرصتی مناسب
در پایان خودم و ایشان را به خواندن مناجات شاکین از مجموعه دعاهای خمسه عشر از حضرت سجاد ع در کتاب مفاتیح الجنان سفارش میکنم که میفرماید: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ إِلَهِی إِلَیْکَ أَشْکُو نَفْساً بِالسُّوءِ أَمَّارَةً وَ إِلَى الْخَطِیئَةِ مُبَادِرَةً وَ بِمَعَاصِیکَ مُولَعَةً وَ بِسَخَطِکَ مُتَعَرِّضَةً تَسْلُکُ بِی مَسَالِکَ الْمَهَالِکِ وَ تَجْعَلُنِی عِنْدَکَ أَهْوَنَ هَالِکٍ ... مَیَّالَةً إِلَى اللَّعْبِ وَ اللَّهْوِ مَمْلُوَّةً بِالْغَفْلَةِ وَ السَّهْوِ ت... إِلَهِی إِلَیْکَ أَشْکُو قَلْباً قَاسِیاً مَعَ الْوَسْوَاسِ مُتَقَلِّباً وَ بِالرَّیْنِ وَ الطَّبْعِ مُتَلَبِّساً وَ عَیْناً عَنِ الْبُکَاءِ مِنْ خَوْفِکَ جَامِدَةً وَ إِلَى مَا یَسُرُّهَا طَامِحَةً ...»
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
محقق داماد؛ از حمله به حوزه تا تحریف حاج شیخ!
به راستی تا کی باید حوزات مقدسه هزینه اظهارات بیمایه این قبیل افراد را بدهد؟!
فردی که از دهه شصت تا هماکنون، در مراکز مختلف از مواهب حاکمیتی و دولتی بهرهمند و به اصطلاح #نانخور_نظام و #حقوقبگیر_دولت بوده، با چه هدفی به خود اجازه تخطئه در حمایتهای بجا و بایسته نظام اسلامی از حوزه علمیه را میدهد؟!
اینان با طرح حرفهای تکراری و بیپایه به دنبال چه هدفی هستند؟
از مظلومیت #حاجشیخ همین بس که در صد سالگی بازتاسیس حوزه قم، برخی عناصر بیاطلاع ایشان را طرفدار جدایی حوزه از سیاست نشان دهند!
پیش از این طرح برخی بهتانهای سخیف به بزرگانی همچون علامه طباطبایی نیز توسط عناصر ضدانقلاب همچون کدیور و از زبان امثال محقق داماد مطرح شده بود که تا کنون هیچ تکذیبیهای را به دنبال نداشته است!
🔗 روزنه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN