امروز اگر تخت سلیمان داریم
از برکت بی کران قرآن داریم
ما هیچ نداریم اگر داریم از
جمهوری اسلامی ایران داریم
#میثم_رنجبر
💠 @shaeranehowzavi
.
🔰 «کتابنا»؛ سرگذشت شهید محمد باقر صدر(ره)
🔸کتاب نا، نوشته مریم برادران، روایتی نهچندان بلند، اما واقعنما، مستند و پرجزئیات از شهید صدر است که با دوری از زیادهپردازی و اغراقگری در شانزده فصل به شرح زندگی او پرداخته است.
🔸«نا» یادآورِ سهگانۀ شهید صدر است که بیشتر، ایشان را به آنها میشناسند: فلسفتنا، اقتصادنا و مجتمعنا.
🔸مریم برادران، ساعتها و روزها، خوانده و دیده و شنیده و سپس با قلمی روان و صمیمی به روایتِ خواندهها و دیدهها و شنیدههایش از زندگی مردی پرداخته که او را تنها با نام دو کتابش فلسفتنا و اقتصادنا میشناخته.
🔸نویسنده در طول نوشتن این کتاب با خانوادۀ شهید صدر بهویژه همسر بزرگوار شهید در ارتباط بوده و از دقت و سخنان آنان بهره برده است.
🔸او در مقدمه کتاب مینویسد: متن را برای فاطمه صدر فرستادم. روز بعد زنگ زد. شماره را که روی صفحۀ گوشی دیدم، همۀ بدنم یخ کرد، جواب ندادم، اضطراب عجیبی بود. خودم را دلداری دادم و چند دقیقه بعد شمارهشان را گرفتم. گوشی را برداشت و بعد از سلام و احوالپرسی، با همان صدای گرم پر از انرژی و امید همیشگی و سخاوت ذاتی این خانواده، تشکر کرد و با مهربانی گفت: «وقتی میخواندم، با شما حرف میزدم که انگار همهجا حضور داشتید.»
🔻 خواندن «کتابنا» را به چه کسانی پیشنهاد میکنیم؟
#تبریک 💠 راهاندازی صفحهی «دوستانِ کتاب»
#شهید_صدر
#دوستان_کتاب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔎 طرحی سه ضلعی برای «حجاب»
✍️ علیرضا محمدلو، دکتری فلسفه علوم اجتماعی
▫️با دو طیفی که مبتلا به رادیکالیسم و برداشتهای تکضلعی در برداشت از رهنمودهای رهبرانقلاب هستند حرفی ندارم. اینکه فرهنگ اصل است و تقدم رتبی دارد یا قانون برجسته تر است و تقدم زمانی دارد هم جز #شکاف_تفسیری و هرمنوتیک بر دستگاه فکری جبهه انقلاب نخواهد افزود.
▫️جالب است که هر دو طیف هم گزاره ها و فکت های قابل استناد دارند و یکی به تدین و #تضرع کشف حجاب کنندگان برای برداشت فرهنگی از کلام رهبری تمسک میورزد و دیگری به #حرام_سیاسی و شرعی خواندن کشف حجاب استناد می کند و دریافتی متفاوت و قانون محور از بیانات ایشان دارد.
▫️این دو طیف اگر دور هم ننشینند و گفتگوهای بیتعارف و متعدد و باحوصله نداشته باشند، جز ساخت فرقههای فرهنگی و سیاسی در ایستگاه تفسیر از بیانات رهبر انقلاب، مطلب نویی عاید جبهه انقلاب نخواهد شد.
▫️اما بنظر میرسد که فارغ از این #دوقطبی_تفسیری در تقدم و تاخر استراتژیها، در مقام تبیین و حل مساله چه باید کرد؟ پیوست های امنیتی و فعال کردن ظرفیت های دولتی جهت مراقبت و کنترل اوضاع را اگر فاکتور بگیریم، در مقام تبیین و تاثیر فرهنگی چه کنیم؟سه محور کلان با کلی جزییات ناظر بر هر فاز را میتوان طرح کرد:
1️⃣ انگارهسازی...
2️⃣ فضاسازی...
3️⃣ قهرمان سازی..
🔗متن کامل در این صفحه
#رسانه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#خبر_خوب
💢 انتخاب هنرمند سال هنر انقلاب اسلامی
🔹 هنرمندان شهر قم آقایان؛ مسعود نجابتی در بخش گرافیک، محمدرضا دوست محمدی در بخش تصویرسازی و علی اصغر عزتی پاک در داستان، هنرمند سال هنر انقلاب اسلامی شدند.
#هنر #رسانه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
8.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ | #آوینی
✅ فهم شهید آوینی از عظمت انقلاب اسلامی
▪️رستاخیز فرهنگی عظیمی به نام انقلاب در ایران رخ داد که طی آن، عالم و آدم ما عوض شد. در اثر این تغییر بزرگ و دگردیسی بنیادین، فهم ما نسبت به خود و جهانمان تغییر کرد.
▪️شهید مرتضی آوینی در جریان این دگردیسی بزرگ قرار گرفت. شهید آوینی نهتنها در برابر این موج بزرگ مقاومت نکرد بلکه قلب خود را گشود و عمیقاً آن را پذیرفت. هنر آوینی این بود که تجربۀ خود را در نوشتههایش بازنمایی کرد.
📺 تماشای فایل با کیفیت در آپـــارات
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
@Fekrat_Net
#طرح_قدر
💠 حیدر ای مظلوم فاتح
خط : استاد اسماعیلی
اجرا مهدی کاظمی
سال اجرا : ۱۳۹۹
#شب_قدر
ورود به کانال گرافیست
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🗓 به بهانه سالروز شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، مهندس سید مرتضی آوینی/۲۰ فروردین
✍️ شهید آوینی با قلمش، درایت مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره) را ستود🔰
قانون یا باید خود را «حافظ شریعت» بداند و یا خود، شریعتی دیگر خواهد شد. پس، رویکرد تاریخی ما به قانون در مشروطیت روی آوردن به شریعتی دیگر بود، بیآنکه خود بدانیم.
شیخ فضل الله نوری(ره) به همین «نسبت» توجه یافته بود، چرا که «شرع» نیز در مقام احکام به مجموعهای از شرطها و حدود – یعنی قانون – مبدل میشود...
...«اما هنوز این نظم نیهیلیستی گاو مقدسی است که پرستیده میشود، حتی در میان ما که همواره نظم و نظام و انتظام را از درون به بیرون معنا میکنیم. این، تفاوتی عمده است میان تمدن شرق و تمدن غرب. رویکرد تاریخی ما به غرب در مشروطیت با یک رویکرد ظاهری به «ضرورت وجود قانون» آغاز میشود. اولین نشریهای که در ایران انتشار مییابد «قانون» نام میگیرد و میرزا ملکم خان [از مؤسسین فراموشخانه و فراماسونری در ایران] یک قرن پیش، در نخستین شماره جریده «قانون» (رجب ۱۳۰۷ هجری قمری) مینویسد: «ایران مملو است از نعمات خداداد. چیزی که همه این نعمات را باطل گذاشته نبودن قانون است».
شیفتگی در برابر قانون، تقدیر تاریخی همه اقوامی است که در آغاز ظهور تمدن غرب پای در آخرین دوران از اضمحلال تاریخی خویش نهاده بودند. اما این شیفتگی صرفا ظاهری است. وجود قانون، فی نفسه نمیتوانست همه آنچه را که ما میخواستیم تامین کند. قانون تعیین کننده حقوق و ضامن تامین آن است. پس نخست باید درباره حق و حقوق اندیشید.
نظم نیهیلیستی، یعنی قانونی که «حق» متناسب با روزگار غلبه نیهیلیستی معنا شده است و از آن گذشته، اگر قانون هر (قانونی) ضمانت اجرای خویش را در یک نظام ظاهری جستوجو کند، بشر خود را از «اخلاق» مستغنی خواهد پنداشت و قانون را به جای «شریعت» خواهد نشاند. قانون یا باید خود را «حافظ شریعت» بداند و یا خود، شریعتی دیگر خواهد شد. پس، رویکرد تاریخی ما به قانون در مشروطیت روی آوردن به شریعتی دیگر بود، بیآنکه خود بدانیم. شیخ فضل الله نوری(ره) به همین «نسبت» توجه یافته بود، چرا که «شرع» نیز در مقام احکام به مجموعهای از شرطها و حدود – یعنی قانون – مبدل میشود».
🔸منابع: برگرفته از فردایی دیگر، مرتضی آوینی از مقاله محمد فاتحی در پایگاه خبری صاحب نیوز، کد خبر 6384
🔗 صفحه شهید رابع
#روز_هنر_انقلاب_اسلامی
#هفته_هنر_انقلاب_اسلامی
#هنر #رسانه #شهید_آوینی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
حسرت زدهی حلاوت دیدارت
جا ماندهام از سعادت دیدارت
ای پیرمُراد شعرهای تَر من
ما را برسان به ساحت دیدارت
#مهتا_صانعی
#شاعران
#رهبر_انقلاب
#روایت_دیدار
💠 @shaeranehowzavi
.
#دین_آویزی چیست؟
«نرخ روز را نباید شکست» در ادبیات غربزدههای وطنی
چرا امسال، #روزهخواری در ملأ عام مسأله رسانههای دینآویز (یعنی دستاویز کردن دین برای سیاستبازی) نیست؟ #ویراستی👆
#ماه_رمضان
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN