eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
516 ویدیو
181 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
9.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 تیر تلنگر ▪️ محفل علمی را پای گعده دوستانه آوردن و تلاش برای ارتقای سطح دوستان مهمترین خواسته محمدحسین بود، در روزگاری که مدرسه غیرانتفاعی به نام حزب الله زدند و میلیون میلیون گرفتند تا انقلابی بودن را کانالیزه کنند، محمدحسین راوی شب‌های این مسجد و آن مسجد بود تا توزیع علم را یکسان خرج کند. ▪️ مارکسیست نبود، نظام بدون طبقه را با نگاهی به مسجد و با محوریت «اسلام خمینی» دنبال می‌کرد و نقطه ثقل درگیری‌ش با ریشوهای لیبرال، چادری‌های فمینیست، یقه سفیدهای پوزیتیویست و جریان مسبحین بود که با نگرش طبقاتی از اصول لیبرالیسم به وسیله ایدئولوژی اسلامی و شریعت دینی حفاظت می‌کردند و به نام خمینی ساختارهای وبری را در محافل‌شان جاری می‌کردند. ▪️ به خاطر همین پابرهنه‌ها غصه نبودن‌ش را بیشتر می‌خورند و حسرت ندیدنش را بیشتر می‌کشند، چرا که دیگر آن یار اندیشمند و گویای بی منت نیست. ▪️ تیر تلنگر در تیرماه به قلبمان خورد و تو این داغ را از سینه‌م بردار و بپرس چرا سرد نشده تا بگویم که چه از زمانه دیده‌ام؛ مردهایمان رنگ نامردی به تن کردند. 📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد @HOWZAVIAN
6.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 💠 به یاد امیر جهد و جهاد در تبیین نهج البلاغه 📢 آخرین سخنرانی مرحوم آیت الله محمد دشتی(ساعاتی پیش از تصادف) 👆 رهبر معظم انقلاب، در دیدار مرحوم دشتی در سال 1370 فرمودند: «من خیلی امروز با دیدن شما خوش حال شدم و مشتاق دیدار شما بودم. همین قدر بدانید که ما و دیگر مسئولین نظام، آرزومندیم کارهای مثبت پیرامون نهج البلاغه انجام گیرد؛ نظام ما از شما تشکر می کند». رهبر انقلاب همچنین در دیدار خانواده مرحوم دشتی در سال 1380 فرمودند: «آقای دشتی جزو عناصر مفید بودند. زحمت هایشان با ارزش بود.... حیف شد، ایشان می توانست سال ها خدمت کند. ایشان خیلی پرشورو پرانرژی بودند.... هر کس به ایشان احترام کند به اسلام، امیرالمؤمنین علیه السلام و نهج البلاغه احترام کرده است.... من اغلب کتاب های ایشان را مطالعه کردم. بسیار مفید و خوب هستند. کتاب معجم ایشان از همه بهتر است، ایشان خوش سلیقه، خوش رو و با پشتکار بودند». همچنین علامه حسن زاده آملی در نمازی که بر پیکر مرحوم دشتی در حرم حضرت معصومه علیهاالسلام خواندند، فرمودند: «خداوندا! ما شهادت می دهیم که او یکی از اولیای تو بود و همواره تلاشگر بود در گسترش فرهنگ و آثار علوی و فاطمی». @HOWZAVIAN
⁉️ما چقدر در مبارزه با انحراف یهود کار اساسی و بنیادین می‌کنیم؟ انحرافی که اکنون بشر را با جعل اسرائیل به بازی گرفته است. 🔆لااقل برای حفاظت از مبارزان، روشنگران و پرچمداران این مبارزه‌ی سخت و پر رمز و راز صدقه بدهیم و کنیم تا آنان را مظلومانه و غریبانه از دست ندهیم. 🔅یا هر کار خیر دیگری که در توان داریم؛ وقف فرهنگی، وقف برای جهاد تبیین و ... 🌍 فی‌الواقع: شهید فرج‌نژاد، شهید دشتی، شهید سلحشور، شهید طالب‌زاده و ... @HOWZAVIAN
| ▫️شهید بهشتی مسیر زندگی خود را در راه ترویج فهم عالمانه از دینداری و انقلابیگری صرف کرد و در این مسیر با افراط و هم با تفریط مبارزه شدید داشت. شهید بهشتی نماد بارز انقلابیگری عقلانیت محور و عدالت محور بود و یک قدم از آرمان‌های انقلاب کوتاه نیآمد و به احدی اجازه تعدی به حقوق اساسی مردم را نداد. ✅ مدرسه‌ی فکرت در هشتمین محفل خود به بازخوانی «حکمرانی‌ عدالت‌محور با تاکید بر اندیشه شهید بهشتی» می‌پردازد. با حضور: 👤«حجت الاسلام دکتر احمد رهدار»، رئیس «مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح» و مدیر گروه فقه مضاف دانشگاه باقرالعلوم علیه الاسلام زمان: شنبه 10 تیرماه 1402، ساعت ۱۷ مکان: قم، بلوار بسیج، موسسه شناخت جهت شرکت بصورت مجازی و حضوری در این محفل، به آیدی زیر پیام دهید: @Madrese_Fekrat ♦️پخش زنده از کانال فکرت در ایتا 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
. ☘ قربانی عزیزترین‌ها استاد جواد محدثی «عید قربان »، جلوه‌گاه تعبد و تسلیم ابراهیمیان حنیف است. فصل «قُرب» یافتن مسلمانان به خداوند، در سایه ی «عبودیّت». فصل فدا کردن عزیزها ست در آستان «عزیز ترین» یعنی «خدا». برای اولیاء الله، عید قربان «جامع الشواهد» صدق در گفتار و کردار و ادعا و عمل است، تا در راه خواسته ی «دین» از تمنای «دل» بگذرند و «خواسته ها» و «داشته ها» را فدای رضای دوست کنند. «قربانی» وسیله ی قرب به خداست و «عید قربان» روز تقرب به پروردگار. رها شدن از تعلقات و ذبح کردن تمنیات در پیش پای اراده ی الهی ، درس «قربانی» است. باید «تیغ اراده» بر «حنجر نفسانیات» گذاشت و بُت «خود» در پیشگاه رضای «خدا» قربانی کرد. ذبح قربانی ، رمزی از ترک هواهای نفسانی و روی آوردن به «رضای الهی» است. @HOWZAVIAN
🔸راهی به رهایی ✍ علی‌رضا مکتب‌دار 📌به این فراز از دعای عارفانه «عرفه» برخوردم، آنجا که کشتی امنِ روان در دریای پرتلاطم زندگی، حسین علیه السلام، به پروردگار خویش می ‌گفت: 📌«تو پناهگاه منی زمانی که راه‌ها با همه وسعتشان درمانده‌ام کنند و زمین با همه پهناوری‌اش بر من تنگ گیرد و اگر رحمت ‏تو نبود، ‏هر آینه من از هلاک شدگان بودم».‏ خدایی که دعای زکرّیا را اجابت کرد و با بخشیدن یحیی به او، شب سیاه ناامیدی‌اش را به روز روشن امید مبدل ساخت و یونس ‏غرق در تاریکی‌های چندلایه را از دل ماهی، رهایی بخشید و با شکافتن دریا، ستمدیدگان بنی اسرائیل را به ساحل آرامش رسانید و ‏ساحران فرعون را که سالیانی دراز به روی خورشید حقیقت خاک می‌پاشیدند، از غرقه‌شدن در مرداب هلاکت رهانید. 📌 آری این خدا ‏می‌تواند همیشه از دل سختی‌ها راهی به سوی آسانی بگشاید.‏ 📌متن کامل در دیباج @HOWZAVIAN
▫️نهمین یک‌شنبه‌ی مهارتی_تحلیلی فکرت؛ 💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی 💐 این بار «هم‌نویسی با موضوع غدیر» 🔸با حضور و مشاوره: 🔶 مجید پورولی کلشتری، داستان‌نویس و داور جشنواره‌های ادبی 📆 زمان: یک‌شنبه 11 تیرماه، ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ 🏢 مکان: کافه جهان‌نما قم، صفاییه، کوچه ۳۷، پلاک ۱۱ برای دریافت مسیریاب روی آدرس کلیلک کنید👆 با همکاری مدرسه فکرت، کانون نویسندگان حوزوی، کافۀ جهان‌نما 📣 اعلام حضور برادران به نشانی 🆔 @Aftabehazer 📣 اعلام حضور خواهران به نشانی‌ 🆔 @mahta_sa 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت @HOWZAVIAN
. 💠 درباره مهمان ▫️نویسندگان باشگاه فکرت مجید پورولی کلشتری (متولد ۱۶ بهمن‌ماه ۱۳۵۴) کارشناس ارشد ادبیات نمایشی و مدرّس ادبیات داستانی است. از وی حدود بیست اثر، عمدتاً در گستره ادبیات دینی، خاصه شیعی و بعضاً با زمينه و درون‌مایه فرهنگ و ادب مقاومت، منتشر شده است. پورولی با عموم مباحث و مطالب امامت و ولایت (خصوصاً در آثار علامه سیدمرتضی عسگری و آیت‌الله سیدعلی حسینی میلانی) آشنایی دارند؛ و بسیاری از این معالم و معارف را در جامه داستان به کار بسته‌اند. فی‌المثل را می‌توان نام برد که هم برگزیده جایزه کتاب سال دینی در سال ۱۳۹۲ شد و هم زبده کتاب سال رضوی در همان سال‌. این اثر و چندین کتاب دیگر را می‌توان در نشر عهد مانا با مدیریت یافت و بهره‌ برد. جمکران، عصر داستان، صریر، شاهد، عماد فردا، شهید کاظمی، روایت فتح، کانون اندیشه جوان، بین‌الملل، شهرستان ادب، احیاء و ... به انتشار نوشته‌های دلکش و خواندنی این نویسنده توانا توفیق یافته‌اند. استاد مجید پورولی کلشتری حائز بیش از ده جایزه ملی در سه حوزه داستان، نمایشنامه و فیلمنامه شده‌اند. 🔗اینجا درباره پورولی بیشتر بخوانید این لینک گفت‌وگوی بهروز افخمی با ایشان در برنامه خانه جلال است👇 https://telewebion.com/episode/0x6e8f147 ....................... ارسال آثار به هم‌نویسان به 👇و حضور در گعده https://eitaa.com/joinchat/2477260908C5a78446aac @HOWZAVIAN
🔸کلوخه‌ی غمعلی‌رضا مکتب‌دار 📌انسان که جای خود دارد، حتی حیوانات و گیاهان هم غم و شادی دارند. 📌نمی‌دانم، حیوان-از هر نوعش- شادیش را شاید با آواز و اندوهش را با ناله بروز دهد و گیاه، سرخوشی‌اش را با برگ و گل شاداب و اندوهش را با پژمردگی. 📌اما انسان؛ انسانی که رشد کرده و به بلوغ عقلی و عاطفی رسیده، شادی‌اش را نثار دیگران می‌کند و در فضا عطر شادمانی می‌پراکند، ولی آتش اندوهش را درون خویش پنهان می‌سازد و با آشکارساختن آن، چهره دل دیگران را سیاه نمی‌کند. 📌او از خون دل، درخت چهره را آبیاری کرده، سبز و شاداب نگاه می‌دارد، نه آنکه با سوز ناله‌اش، آتش به گلستان زندگانی دیگران اندازد. «با دل خونین لب خندان بیاور همچو جام نی گرت زخمی رسد آیی چو چنگ اندر خروش» (حافظ) 📌علی علیه السلام که دریاهای اندوه را لاجرعه سرمی‌کشید و دم برنمی‌آورد، در وصف مؤمن فرمود: «مؤمن، شادیش در چهره‌اش نمایان و اندوهش در قلبش پنهان است.» 📌و به قول هوشنگ گلشیری: «کلوخه‌ی غم را باید به آب دهان خیس کرد و به زبان هی چرخاند و چرخاند و بعد فرو داد. گفتن ندارد.» @HOWZAVIAN
🔎چرا مبتلا به جنگ شناختی می‌شویم؟ ۱.لایه : تحلیل جامعی از واقعیت‌های اجتماعی نداریم.(ضعف مرجعیت‌های فکری) ۲.لایه : روایت قوی و غنی از واقعیت نداریم.(ضعف سکوهای روایت) ۳.لایه :سوادرسانه‌ای کافی برای خنثی سازی روایت غلط نداریم.(ضعف کاربران رسانه) ✍ علی‌رضا محمد‌لو # سواد_رسانه @HOWZAVIAN
🔸نویسندگی را آسان فرا بگیرید 🌲کانون محراب برای متوسطه‌های اول و دوم‌(پسرها) برگزار می‌کند. 🟢 مزایای شرکت در این دوره 📱انتشار آثار برتر در شبکه‌های اجتماعی🎗 ⌚️مشاوره و همراهی شبانه‌روزی🎗 🥇 اهدای جوایز به نفرات برتر🎗 👨‍🏫مربی کلاس 👨‍💻علی کردانی ✏️در این دوره چه چیزهایی یاد می‌گیریم؟ 🖌نویسنده کیست؟ 🖌چرا باید نویسنده شویم؟ 🖌نوشتن را از کجا آغاز کنیم؟ 🖌برای نویسندگی چه کارهایی باید انجام دهیم؟ 🖌چگونه بنویسیم؟؟؟ ✏️ ✏️ ✏️ ✏️ ✏️ ✏️ ✏️ ☘جهت ثبت‌نام در این دوره به آیدی @admin_mehrab پیام دهید. ✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️ 🏢 مکان برگزاری: پردیسان، خیابان اندیشه، کوچه ۶ @HOWZAVIAN
🔘 حاشیه نگاری برنامه دکوپاژ ▫️نقد سینمایی ✍️ مصطفی گودرزی ◾️حالمان خوب شد ▫️جمله‌ای که بعد اتمام اکران فیلم بدون قرار قبلی از حضار شنیده می‌شد ◾️اما مگر فیلم چه داشت که حالمان را خوب می‌کرد؟ ▫️مگر نه اینکه ابتدای فیلم با مرگ آغاز شد و گره اصلی فیلم هم یک ارثیه بود که آن هم قبری‌ست که در فرهنگی که سبقه مادی به خود گرفته به معنای نیستی و پایان است؟ ◾️اصولا پرداخت به امر معنوی در فیلم کاری دشوار است که لازمه آن فهم عمیق امر معنوی و همچنین ورود غیر مستقیم به آن است، به طوری که مخاطب سینمای امروز احساس نکند که دوباره سازنده فیلم می‌خواهد باورهای خود را به او دیکته کند ▫️شعیبی از این بابت نمره خوبی می‌گیرد ◾️او تقابل میان تجدد و مادیت با سنت و معنویت را نه در حوزه نظر بلکه در عالم مصداق و بر روی یک قبر بنا می‌کند، البته مصادیق دیگری نیز در فیلم وجود دارد که به این جهت طرح ریزی شده اما آنچه خود نمایی می‌کند به ارث رسیدن یک قبر به دختر داستان که بزرگ شده عالم تجدد و عاری از معنویت و نگاه عرفانی و توحیدی به عالم هستی‌ست . ▫️این ارثیه سبب بازگشت دختر به وطن می‌شود که نمادی از بازگشت به خویشتن و شاید فطرت توحیدیست، در این بازگشت انسان با خود رو به رو می‌شود که از کجا آمده و پیش رویش یک قبر که نماد به کجا می‌رود است. ◾️حال باید این انسان جستجو کند که این آمدن بهر چه بوده و آیا وطنش همین خاک است یا آن افلاک؟ ▫️نکته دیگری که در بدون قرار قبلی توجه بیننده را جلب می‌کند پسری دارای اوتیسم است که تحت درمان پزشکان تن قرار گرفته و این درمان ها فقط مسکنی بر درد بوده و درمانی در واقع حاصل نشده، اما همین کودک وقتی تحت درمان روحانی قرار می‌گیرد و ابتدا معنای خانواده که محل آرامش بخشی به افراد در جامعه است را درک می‌کند از تشویشش کاسته می‌شود. ◾️بعد نوبت امر معنوی و‌ روحانی می‌رسد تا روح این کودک را به اطمینان برساند و از تلاطم برهاند؛ اینجاست که شعیبی این امر معنوی را در حرم امام هشتم رقم می‌زند و نشان می‌دهد که به آرامش و امنیت رسیدن جز تحت ولایت ولی الهی اتفاق نخواهد افتاد. ▫️حالا بهتر می‌فهمیم که چرا بعد از دیدن بدون قرار قبلی حالمان خوب شد. @savad_rasaneh @HOWZAVIAN