eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
475 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
پیام شده است که👇 دوره رایگان ادمینی شبکه‌های پیامرسان» با همکاری یکی از نهادهای مهم حوزوی در حال برگزاری است. این دوره ویژه طلاب قم و پردیسان و خانواده هایشان می‌باشد. نویسندگان حوزوی 👇 حوزه علمیه بیش از هر چیزی امروز نیاز به نویسنده‌ی فضای مجازی و اهل قلم دارد. ادمین و مدیر کانال فراوانند. به مدیران حوزوی می‌رسانیم که سوراخ دعا را گم کرده‌اید. هم غلط است. ............................................................................. 🖌شما هم می‌توانید نویسنده هشتگ باشید @HOWZAVIAN
🔶وسط باغ نویسندگی 🔸روایتی از یک گعده‌ی حوزوی_دانشگاهی ✍️سعید احمدی، عضو تحریریه نویسندگان حوزوی در فکرت نوشت: بیست‌وچهارمین «گعده نویسندگی حوزویان و دانشگاهیان» در مؤسسه فکرت به ثمر نشست. این دورهمی هفتگی، فاز قلمی داشته و دارد و خواهد داشت. برای هر کسی که از انگشتانش کلمه می‌بارد مفید، جذاب و راهگشاست. آقای رنگی آمده بود با کلی کتاب رنگارنگ در بغل و دنیایی از حرف‌های نقلی و متنوع در بیان و زبان. «مجید رنگی» هنرهای نمایشی را از بر است. کسی که با تئاتر و سینما و تلویزیون سروکار دارد ممکن نیست از وجوه نوشتاری آن‌ها بیگانه و بی‌بهره باشد؛ مهمان یکی مانده به بیست‌وپنجم، نه که فقط، رنگ و بویی از عوالم قلم برده باشد؛ بلکه وسط باغ نویسندگی است. هم ریشه‌ها را می‌شناسد هم شاخه‌ها و برگ و بارها را. او حرف‌هایی برای گفتن داشت که نیم‎ساعت و یک‌ساعت، برای شنیدن آن‌ها کم بود. همین اندازه که به قول خودش ذهن را قلقلک بدهد یا زخمی کند سرفصل‌ها را گفت با کمی تا قسمتی از جزئیات. خوب است گزیده‌ای از برداشت‌ها و دریافت‌های خودم را درباره این نشست پربار و صمیمی این‌طور شروع کنم: آقایان و خانم‌ها! ذهن هر نویسنده‌ای باید از قیدها و بندهای دست و پاگیر رها و آزاد باشد تا نوع نگاه و زاویه دید خاص ما به عالم و پدیده‌ها پرده از چهره بردارد و رخ بگشاید. زیست هنری ما آن چیزی نیست که خودآگاه ما می‌خواهد. ما جهان دیگری هم داریم که «طول زندگی» به آن عمق و بعد و تشخص و حقیقت داده است. جهانی ناخودآگاه که برداشت‌ها و رهیافت‌های ما را درباره همه‌چیز و همه‌کس با صداقت و راستی، رو می‌کند. برای بسیاری از انسان‌ها این بعد شخصیتی در اغما و کما به سر می‌برد و به سمت‌وسوی مرگی تدریجی می‌رود؛ جز برای هنرمند؛ جز برای نویسنده؛ جز برای چشمی که شیوه‌ متفاوت و متمایزی برای نگریستن دارد. وقتی چون مسیح روح زندگی را در ناخودآگاه خود دمیدیم انسان تازه‌ای به دنیا می‌آید به نام هنرمند. قدر و صدر این ضمیر ساکت اما پر از جنب‌و‌جوش خود را جایی می‌فهمیم که فکر و ذکرِ فلسفه و تعقل و تفلسفِ عالم خودآگاه دیگر قد ندهد و به کار نیاید. شرط خوب نوشتن «خوب‌دیدن و خوب‌خواندن» است و البته «پرورش و شکوفایی ناخودآگاه». از لوازم این پروراندن «پرهیز از خودسانسوری و کتمان خود» است و بر آن بیفزاییم «پردازش و تحلیل رؤیاها» و «کشف ناخودآگاه جمعی» با دوری از انزوا و گوشه‌نشینی را؛ افزون‌تر هم «طنازی و بازی با خمیر کلمات». تنها از این در و دروازه می‌شود به ارتباط با نسل‌های دهه ـ دهه‌ای و اکنون ضد و بعد خدا می‌داند چه، راه یافت و راه نمود. این‌ها کمی بود از حرف‌های نوشتنی و بیشتر هم شنیدنی آقای رنگی در گعده‌ای که کاش می‌آمدی! این حرف و نقل همین‌جا تمام؛ ولی از اینجا به بعد چیزی که سروگوش می‌جنباند و پاپیِ این‌ها می‌شود «ذهن من» است. این‌جور نشست‌ها، مجلس‌آرایی نیست که بنشینند و بگویند و برخیزند و بعدش هم هیچ. همه‌چیز این گعده‌ها تازه بعد از پایان، شروع می‌شود. از میان دو صد گفته، گاهی نیم و گاهی یک اشاره کافی است که عرصه‌ای از دل‌مشغولی و جهانی از ناپیداها برایت جلوه بیارایند. گویا چشم برزخی آدمی به عالم مثال می‌افتد. لذت کشف، هیجان شگفت‌زدگی با نیم‌چه ترسی که در یک جای دل می‌افتد. از عادت‌های ترک‌ناشدنی ذهن من این است که به بومی‌سازی عبارات و اصطلاحات، دل‌بستگی خاصی دارد؛ البته که دورریز هم دارد. بنا نیست که هر چه گفتند و شنیدیم با چشم و گوشِ بسته و آغوش باز، بپذیریم. ته دل ‌ما باید با این‌وآن و اتفاق‌های دور و اطرافمان صاف و راحت باشد؛ نمونه‌اش همین ناخودآگاه دنیای روانشناسی و هنر مدرن است که بیشتر با انسان طبیعی، پسرخاله است. این خاستگاه، این خانه و خانواده و این دورهمی دوستانه‌ی واژه‌ها و دانش‌ها هرگز مرا نمی‌برد به جایی که به آن می‌اندیشم و در پی آنم. به گمانم هنوز و همیشه کسانی دوروبرمان پیدا می‌شوند که وزنه‌ی انسان فطری را بسیار وزین‌تر و سنگین‌تر از انسان طبیعی بدانند. کنار همین ماجرا بگذاریم این عبارت را که «واژه‎‌ها سنگ‌نشان‌اند برای اشاره و دلالت بر همین فطرت و همان طبیعت و دار و دسته‌هایی که دارند». از پس آن هم، برسیم به این نتیجه که «ناخودآگاه دنیای نیچه‌ای و فرویدی ما را در همین عمق و بُعد و سطح و حجم و رنگ گیر می‌اندازد» و با آن به چیزی فراتر از انسان خاک‌زاد و لقمه‌ی زمین نخواهیم اندیشید. همین چیزهاست که مرا وامی‌دارد بیشتر به این موجود همواره ناشناخته و به عنوان‌ها و عباراتی ور بروم و فکر بکنم که اندیشمندان طبیعی و الهی درباره او گفته و می‌گویند. این روزها دارم به رنگ و روی اقالیم قلم برای انسان فطری می‌اندیشم. آیا ناخودآگاه نیچه‌ای و صداریی یکی‌است؟ آیا هنر نوشتن در ساحت «انسان ملکوتی» با «آدمی در مساحت طبیعت» یک چیز است؟ @HOWZAVIAN
⛔️رأی بی رأی از مخاطبین‌مون تو اینستا درباره شرکت تو انتخابات سوال کردیم. جوابهاشون تو تصاویر هست. ❗️نظر شما چیه؟ ❓شما به این طرح چه نمره‌ای می‌دین؟ نظرتون رو به این آیدی بفرستید: @adminepasokhgoo @HOWZAVIAN
گاهنامه سخن هادی610- 14021111.pdf
1.25M
🔴جهاد تبیین و جهاد روایت 🔺 ایران مقتدر ، ۴۵ سال افتخار پرسمان سیاسی ویژه پاسخ به سوالات و شبهات مرتبط با انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن 👈 @HOWZAVIAN
⚪️ انقلاب به جاهای خوبِش رسیده(۵) ✍️ حجت‌الاسلام‌ عباس‌ بابائی رأی‌دادن با چراغ قوه تا اذان ظهر منتظر شدیم تا صندوق سیار رأی‌گیری را به مقر بیاورند. احمد از مسئول دسته پرسید: تکلیف انتخابات چی میشه؟! سرمدی هم فقط در جواب گفت: قراره تا بعدازظهر صندوق رو بیارن. عصر شد و باز هم خبری از بروبچه‌های رأی‌گیری نشد. دل تو دلش نبود‌؛ شال و کلاه کرد که به شهر برود تا بلکه بتواند در انتخابات شرکت کند که خبر رسید هیچ‌کس حق ندارد مقر را ترک کند! ساعت ۱۰ شب رفت بخوابد تا به موقع سر پستش برسد. ناگهان صدا زدند: هر کی می‌خواد رأِی بده،‌ بیاد. از خوشحالی بال درآورد. یکی یکی بچه‌ها را از خواب بیدار کرد و به سمت چادر رأی‌گیری رفت. چادر خیلی تاریک بود. تنها وسیله روشنایی چراغ قوه بود. بسم‌الله الرحمن الرحیم گفت و نوشت: «محمدعلی رجایی» (خاطره‌ای از شهید احمد جعفرنژاد) ✍️عباس بابائی @HOWZAVIAN
. ✔️ نخستین ملاقات با مرحوم آیت الله ناصری ✍️عبدالصالح شمس اللهی گفتم آقا نصیحتی بفرمایید! گفت به کسی بفرمایید نصیحت کند که اوضاعش از من بهتر باشد! گفتم کجا مثل شما گیر بیاورم تا نصیحت کند! با لحنی اعتراض گونه همراه با التماس فرمود چرا نفس من را باد میکنید خدا را خوش نمی آید آخر عمری زمین بخورم. بعد در حالی که عصا زنان میرفت مکثی کرد و فرمود آقا جان همه از ناصری بهترند حتی .... بعد حرفش را خورد و سری به نشان تاسف به حال خود تکان داد و به سمت محراب رفت. حالا واقعا کجا مثل شما پیدا کنیم ای مرد اخلاق و معرفت. پ.ن: إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ. هرگاه عالمی بمیرد رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام به وجود می آید که هیچ جایگزینی نخواهد داشت. @HOWZAVIAN
سال های دور از تو کامل.mp3
5.31M
1⃣1⃣8⃣ 🎧 ☑️ سال های دور‌ از تو ... ⬛️ تسلیت‌باد ✨ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🖋 نویسنده: محمدجوادمحمودی 🆔 @Negashteh 🎛 تدوین: محمد رضایی 🎙 گوینده: روح‌الله سلیمانی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📻 @RadioMaVa
دوران امامت امام کاظم علیه‌السلام یکی از سخت‌ترین شرایط و دارای خفقان شدیدی برای شیعه و سادات بوده و تقیه کردن امری مهم به شمار می‌رفته است. دوران امامت ایشان به ترتیب مقارن بوده با منصور دوانیقی(148-158ق)، مهدی عباسی(158-169ق)، هادی عباسی(169-170ق) و هارون‌الرشید(170-183ق) لعنت الله علیهم اجمعین. ایشان در سال 148هجری و در سن بیست سالگی به امامت رسید و در سال 183هجری، بعد از 35 سال امامت در سن 55 سالگی به دستور هارون عباسی علیه‌اللعنة و در زندان "سندی بن شاهک" لعنت الله علیه، مسموم شد و به شهادت رسید. در میان ائمه طاهرین علیهم‌السلام، ایشان تنها امامی بود که مظلومانه سال‌های زیادی را در زندان خلافت عباسی به سر برد. در قسمتی از زیارت‌نامه ایشان آمده است: «وَ صَلِّ عَلَى مُوسَى بْنِ جَعْفَر... وَ الْمُعَذَّبِ فِی قَعْرِ السُّجُونِ وَ ظُلَمِ الْمَطَامِیرِ ذِی السَّاقِ الْمَرْضُوضِ بِحَلَقِ الْقُیُود...؛ درود بر کسی که در قعر و تاریکی زندان‌ها اسیر و معذّب بود؛ کسی که ساق پایش به واسطه حلقه‌های غل و زنجیر، کوبیده شده است... . » @HOWZAVIAN
⚫️اسلام و عقلانیت در کلام امام کاظم(ع) ✍️احمدحسین شریفی 🔹امام کاظم علیه السلام به حق امام تبیین و دفاع از عقلانیت اسلامی بود. از جامع‌ترین احادیث در توصیف عقل حدیث مفصلی است که امام کاظم علیه السلام خطاب به بیان کردند. (کافی، کتاب العقل و الجهل، حدیث۱۲). امام کاظم علیه السلام در این حدیث ضمن دسته‌بندی آیات مربوط به عقل و اشاره‌ای به مهم‌ترین مباحث قرآنی درباب عقل، ابعاد مختلفی از عقل و عقلانیت شیعی و اسلامی را تشریح می‌کند. 🔹در این حدیث است که عقل به عنوان رسول الله و حجت الله معرفی شده است. و این بالاترین و زیباترین توصیفی است که می‌توان از عقل کرد. «رسول و حجت باطنی دانستن عقل» از زیباترین آموزه‌های اسلامی است که بدون شک در هیچیک از ادیان دیگر نظیری ندارد. این یعنی اینکه اسلام دینی عقلانی است. معنویت و ایمان اسلامی، معنویت و ایمانی عقلانی است: «يَا هِشَامُ إِنَّ لِلَّهِ عَلَى النَّاسِ حُجَّتَيْنِ حُجَّةً ظَاهِرَةً وَ حُجَّةً بَاطِنَةً فَأَمَّا الظَّاهِرَةُ فَالرُّسُلُ وَ الْأَنْبِيَاءُ وَ الْأَئِمَّةُ ع وَ أَمَّا الْبَاطِنَةُ فَالْعُقُول؛ ای هشام خدای متعال دو حجت بر مردمان دارد: حجتی ظاهری و حجتی باطنی: حجت ظاهری، رسولان و پیامبران و امامان علیهم السلام هستند و حجت باطنی، عقل‌هایند.» 🔹این را مقایسه کنید با مسیحیت جعلی موجود که مدعی‌ است ایمان و عقلانیت با هم ناساگارند! و برخی از بزرگان گذشته و حال‌شان با افتخار! شعار «ایمان می‌آوریم چون نامعقول است» را سر می‌دهند! @HOWZAVIAN
. 🔻کنش سیاسی تراز ✍️سید عبدالله هاشمی، عضو تحریریه نویسندگان حوزوی در خبرگزاری حوزه نوشت: 🔹در فضای پرشور و هیجان سیاسی همواره انسان به دنبال یک تکیه‌گاه فکری محکم برای کنش سیاسی خود می‌گردد و دوست دارد از میدان پر مین سیاست جان سالم به در ببرد. ▫️نهج البلاغه به شهادت مبارزین سیاسی و رهبران خردمند یکی از بهترین منابع فکری برای سیاست ورزی است.مجموع این خطبه ها و بیانات در دوران حکومت آن حضرت بیان شده است و همگی ناظر به مسائل سیاسی ،اجتماعی موجود در متن جامعه است. ▫️یکی از مهمترین خطبه ها،در این زمینه خطبه 192 معروف به خطبه قاصعه است. این خطبه، فلسفه تاریخ و سیر حرکت پرفراز و نشیب جوامع را تحلیل می‌کند.تصمیم‌های درست و خطای امت‌ها را بازگو نموده، منشأ رفتارهای نادرست و نتایج و پیامدهای آن را گوشزد می‌کند.همچنین، یک جریان شناسی عمیق تاریخی صورت گرفته و به پرسش‌های مهمی از این قبیل پاسخ داده است. 1. مبنای حرکت‌های اجتماعی چیست؟ 2. بازیگران اصلی حرکت های اجتماعی چه ویژگی‌های دارند؟ 3. مسیر صحیح و درست حرکت جامعه چیست؟ 4. نشانه اصلی انتخاب و رأی ناصواب چیست؟ 5. نشانه انتخاب صحیح در مسائل سیاسی و اجتماعی چیست؟ ▫️در این خطبه حضرت اساس و ریشه همه انتخاب‌های نادرست امت‌ها، از ابتدای خلقت تا پایان حیات اجتماعی انسان را «عصبیت وحمیت» می‌داند.شیطان با همین خصلت از درگاه خدا رانده شد برای همین حضرت ، شیطان را امام متعصبین و پیشکسوت متکبرین معرفی می‌کند.شیطان برای گمراه کردن مردم، همین بیماری را سرایت می‌دهد. حضرت در این باره می‌فرماید: «فاحذروا عباد الله عدوالله ان یعدیکم بدائه » مراقب باشید ای بندگان خدا که دشمن خدا بیماری خود را به شما سرایت ندهد و شما را گرفتار «حمیت و تعصب» ننماید. در ادامه خطبه حضرت با تکیه برهمین موضوع به تحلیل سرنوشت امت‌ها پرداخته، توضیحات مفصلی بیان می‌فرماید.پس از نکوهش بسیار از عصبیت و حمیت‌های شیطانی ، می‌فرماید: « اگر ناچار از عصبیت باشید و نتوانید دست از آن بکشید، عصبیت خود را برای اخلاق نیکو و کردارهای پسندیده و امور زیبا قرار دهید که خاندان‌های اصیل و بزرگ‌منش عرب و روسای قبائل به آن موصوف بودند. تعصب به داشتن اخلاق مرغوب نزد عقلا و آرمان های بزرگ ودرجات بالای ارزش‌ها و آثار پسندیده که از خود به یادگار می‌گذاشتند.» 🔻از مجموع فرمایش حضرت می‌توان دریافت که تعصب وحمیت معیار مناسبی برای کنش‌های سیاسی جامعه نیست و اگر حمیت وعصبیت امری ناگزیر باشد‌،باید نسبت به ویژگی‌های شایسته و صفات برجسته تعصب داشت و چنین امری را معیار کنش سیاسی قرار دهیم. 🔰این خطبه برای همه کنش‌گران سیاسی و علاقمندان به فعالیت‌های انتخاباتی، مفید وکاربردی است.در این خطبه، پاسخ بسیاری از دغدغه های ذهنی جوان مومن انقلابی در تحلیل مسائل سیاسی داده شده است. به همه دوستان پیشنهاد می‌کنم از روی کنجکاوی هم شده خطبه192 نهج البلاغه معروف به خطبه قاصعه را از دست ندهند.به لطف خدا ترجمه های بسیار دقیق و فراوانی نیز در این زمینه موجود است. ✅ چقدر خوب می‌شد اگر برای تحلیل مسائل سیاسی ،نشست‌های معرفتی با محوریت این خطبه، در فضای نخبگان، شکل می‌گرفت و به جای تکیه بر اندیشه‌های رعشه‌دار و تحلیل‌های آبدار، منبع معرفت سیاسی اجتماعی خود را به «امیر کلام» و «کلام امیر» می‌سپردیم. @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️ بخوانید و شما هم بنویسید! ✍️ روح‌الله متوسل 1️⃣ یکم: اصلاً تمام آموخته‌هایم از تو با حرف نبوده! من بیشتر از آن‌که مدیون حرف‌هایت باشم مدیون رفتارت هستم 2️⃣ دوم: در خاطرم نیست که در کودکی و نوجوانی‌، مفصل از احکام دین برای‌مان گفته باشی الا همان احکام خاص سن تکلیف! اما حس شوق و یک هفته انتظار برای رسیدن جمعه‌های با نماز جمعه‌ و ناهار در اطراف شهر و شهربازی و سینما با آن موتور سیکلت آبی یاماها 125 و آن پیکان استیشن نارنجی فراموش نشدنی است 3️⃣ سوم: طعم شیرین پول تو جیبی واقعی را وقتی چشیدم که تابستان ١٣٧٠ با یک جین جوراب مردانه من را با یک دنیا سختی و مسؤولیت، راهی دستفروشی در پیاده‌روی مقابل بازار بزرگ شهر کردی و بعدها فهمیدم که آن طرف خیابان هوایم را داشتی 4️⃣ چهارم: از ظاهر کتابخانه‌ات معلوم بود که از کتب شهید مطهری گرفته تا کتاب‌های دِیل کارنِگی، آن‌ها را بارها خوانده‌ای و همین باعث شده بود که کتاب‌هایی که همیشه در اتاق پذیرایی بود، فقط جنبه تزئین و زیبایی نداشته باشد حتی برای ما بچه‌ها 5️⃣ پنجم: حتی آن روز که خوش‌حالی‌ات را برای اجازه ادامه تحصیلم در قامت طلبگی ابراز نکردی تا مبادا ذوق و شوق‌ات، دقت در انتخاب را از من بگیرد، انتخابم را دقیق کردی 6️⃣ ششم: لطف خدا بود که صفای پدرانه‌ات در هدایت به سمت جلسات قرآن خانگی، شامل‌مان شد و تو چه می‌دانی چه معجونی است این جلسات خانگی با مزه قرآنی‌اش! 7️⃣ هفتم: با این‌که از سر غیرت از سال ۵٩ تا ۶٧ بیشترش را نبودی -یادم هست یک بار که از جبهه برگشتی چون نمی‌شناختمت جیغ زدم- و ما محروم از محبت پدرانه اما بجایش آن روزها بذر محبت به خمینی و بعدها خامنه‌ای را عاقلانه و عاشقانه با رفقای شهیدت در دل ما کاشتی 8️⃣ هشتم: با پیشنهادت بهترین ازدواج و همراهی‌ات بهترین آرامش را نصیبم نمودی ⏹ آخر: و تو معصوم نیستی اما از اولین اذان و اقامه در گوشم با معصوم آشنایم کردی؛ "گوش اِستاده‌ام از کودکی‌ام نام تو را زان اقامه که ز لب ریخت پدر، در گوشم" عمرت با برکت و عزت باد! بابا جان @HOWZAVIAN
🔴غرب و «وضعیت زوگزوانگ» در مواجهه با انقلاب اسلامی ✍️حسین انجدانی 🔸در بازی شطرنج، بعضاً به دلیل انتخاب‌های نادرست و حساب‌ناشده، ممکن است شطرنج‌باز به وضعیتی برسد که هر چند حق حرکت دارد و بالاخره باید حرکت کند، اما آرزو می‌کند که ای کاش چنین حقی نمی‌داشت و ای کاش از ابتدا به گونه‌ای حرکت می‌کرد که به چنین بن‌بستی دچار نمی‌شد! زیرا هر حرکتی بکند، با حرکت بعدی حریف، مات می‌شود. در بازی شطرنج به این حالت «زوگزوانگ» یا «حرکت اکراهی» می‌گویند. 🔸نگاهی دقیق به صحنه‌های مختلف بین‌المللی و قدرت نرم روزافزون انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که رهبران آمریکا در مواجهه با انقلاب اسلامی و قدرت و خلاقیت شگفت‌انگیز رهبر فرزانه انقلاب اسلامی روحی لک الفداء، چنین حالتی پیدا کرده‌اند؛ غرب به ویژ‌ه ایالات متحده آمریکا در طول ۴۴ سال گذشته به دلیل رفتارهای ابلهانه و متکبرانه و مستبدانه‌ای که با جمهوری اسلامی داشته است، خود را در «وضعیت زوگزوانگ» قرار داده‌اند. علیرغم همه استراتژی‌هایی که برای مهار انقلاب اسلامی و بلکه براندازی نظام جمهوری اسلامی طراحی کرده‌اند، ‌در مواجهه با انقلاب‌ اسلامی به بن‌بست و ته خط رسیده‌اند. آنها فقط برای حفظ پرستیژ و جایگاه بین‌المللی خود می‌کوشند چنین وانمود کنند که در مواجهه با انقلاب اسلامی دستان پری دارند!‌ در حالی که حقیقتاً درمانده و زمین‌گیر شده‌اند. 🔸آنان هنوز هم هیچ فهم درستی از انقلاب اسلامی و حکمت‌های الهی حکیمان فرزانه راهبر انقلاب، یعنی خمینی کبیر و خامنه‌ای عزیز، ندارند. آنان درکی از رابطه معنوی و ملکوتی «امامت و امت» ندارند. آنان هیچ فهمی از «فرهنگ انتظار» و «نظام ولایت» ندارند. 🔸تاریخ انقلاب گواهی می‌دهد که پیچیده‌ترین نقشه‌های دشمن برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی با حضور غیورانه و بهنگام ملت ایران نقش بر آب شده است. 🔸قطعا حضور پرشور و متراکم آحاد ملت ایران، به ویژه زنان و جوانان و دانشجویان در انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌تواند سیلی محکم و پایانی بر فتنه ترکیبی آمریکایی و اسرائیلی اخیر باشد. @HOWZAVIAN
در حرم مولا تقریباً هر ده دقیقه جنازه‌ای را طواف می‌دهند و می‌برند برای دفن در واد‌ی‌السلام. روز آخر چند شهید از حشدالشعبی می‌آورند. مردم شعار «الموت للآمریکا» و «الموت للاسراییل» می‌دهند و پیکر شهدا را با ندای «لبیک یاعلی» وارد حرم می‌کنند. @Siaahe
نویسندگان حوزوی
در حرم مولا تقریباً هر ده دقیقه جنازه‌ای را طواف می‌دهند و می‌برند برای دفن در واد‌ی‌السلام. روز آخر
. سفر که می‌روید چه زیارتی چه تبلیغی چه خانوادگی می‌توانید در صفحه شخصی خودتان بهترین‌ها را منتشر کنید این طور یک بانک خاطره و ایده هم دارید. بعدها داستانش را بنویسید... @HOWZAVIAN
. فرزندآوری؛ تدبیر هوشمندانه امام‌کاظم (ع) در تبلیغ معارف ✍️نجمه صالحی عباسیان با تحریک افکار عمومی و برگزاری جلسه‌های مناظره، مکارانه قصد جمع کردن آرای مردم و خراب کردن چهره ائمه(ع) را داشتند و امام کاظم (ع) در این شرایط با تدبیر شایسته، هم جامعه شیعه را هدایت کردند و هم در مقابل انحرافات واکنش مناسب داشتند که البته حاکمان وقت هم به تلافی تلاش ایشان دائما در فواصل گوناگون امام را به زندان می‌انداختند و سرانجام هم در زندان به شهادت رسیدند. در عصر امام کاظم(ع) مذاهب فقهی و کلامی متعددی بود، لذا استشهاد به نص و مضامین آیات قرآن، بخش عظیمی از گفتارهای قرآنی امام را در بر داشت. یکی از اقدامات در خور نگاه امام کاظم (ع) در برابر فشار زیاد بر شیعیان و نسل‌کشی عباسیان، توجه به فرزندآوری است، ایشان فرزندان زیادی داشتند که در گسترش تشیع نقش مهمی ایفا کردند. با بررسی متون تاریخی، می‌توان دریافت که فرزندان امام کاظم (ع) نقش کلیدی در گسترش و تبلیغ دین اسلام و حقانیت اهل‌بیت(ع) و شیعه داشتند. آنها با هجرت به مناطق مختلف، قیام مسلحانه علیه حکومت وقت، بیان و نقل روایات معصومین(ع) تربیت شاگردانی معتقد و پایبند به اهداف اسلامی همچنین با سیره، روش و اخلاقی نیکو و بر طبق سنت پیامبر(ص) و ائمه(ع) سعی در جذب مردم و انتشار تشیع در مناطق مختلف داشتند. 🍃اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَأَهْلِ بَيْتِهِ وَصَلِّ عَلَىٰ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَصِيِّ الْأَبْرارِ إِمامِ الْأَخْيارِ وَعَيْبَةِ الْأَنْوارِ وَوارِثِ السَّكِينَةِ وَالْوَقارِ، وَالْحِكَمِ وَالْآثارِ...🍃 @HOWZAVIAN @AFKAREHOWZAVI
☀️هر صبح... ✍️ محمدجواد محمودی هر صبح که چشم باز می‌کنم، دوباره مرور می‌کنم، هر آنچه گذشت، روزهایی که دیگر بر نمی‌گردند، می‌نگرم، منی را که یک روز پیرتر شده! روحش امّا در همان سنین نوجوانی مانده و هرروز از این جسم رو به افول بیش از پیش می‌ترسد. چه می‌کند؟ برای چه چشم باز کرد؟ چه سوال آشنایی، سوالی است که سال‌ها از خودش می‌پرسد، جانی که در جسمی خودش را یافته، و در تدریج روزها متورّم گشته، و آه از تورم که کمر آدمی را زیر بار بدهی به وجدان بی‌رحم می‌شکند، وجدانی که فقط وقت خواب دست از سرم بر می‌دارد، البته اگر کابوس را کاسه‌ی زیر نیم کاسه‌ی وجدان نبینم. آری، ندیدن همیشه بد نیست! هر روز صبح، جانم، چشمانم را از غلاف پلک بیرون می‌کشد تا به مبارزه‌ی من بیاید، منِ خسته‌ی بی‌جان... @HOWZAVIAN
| خوانش | حلقه مطالعـه و گفت‌وگــو پیرامون جستـارها و متـون ادبی معاصر در فضای اندیشه و تفکــر، همواره متــن‌ها و آثار علمی، اولین مرجع برای فهم اندیشه‌اند، درحالی‌که گاه اندیشمندی برای برقراری ارتباط بهتر با جامعه متواضعانه داستان نوشته و یا داستان‌ها همچون آینه‌ای فضای فکــری و اندیشه‌ای دوران خویش را بازتاب داده‌اند. بی‌توجهی به این دست آثار و متون ادبی، دریچه‌ای از ظرفیت‌های مهم اندیشه‌ای را به روی ما می‌بندد. «خوانش» در راستای گشودن این دریچه و بهره‌وری اندیشه‌ای از داستان‌ها و متون ادبی، تلاش می‌کند ضمن برگزاری محافل جمع‌خوانی آثار منتخب از مهم‌ترین نویسندگان ایرانی معاصر، به ما نشان دهد «چگونه با داستان و جستارهای روایی بیاندیشیم» و به صورت مصداقی ببینیم «چگونه ادبیات در قالب نثر وضعیت فکر و اندیشه‌های سیاسی-اجتماعی تاریخ ایران معاصر را انعکاس داده است؟» شیوه برگزاری: بعد از تعیین عنوان کتاب، حلقه ماهیانه گفت‌وگو پیرامون آن به صورت حضوری با همراهی نویسندگان و استادان حوزه ادبیات تشکیل خواهد شد. 🔺معرفی اولین کتاب به زودی... جهت ثبت‌نام با شماره تلفن زیر در ایتا یا بله هماهنگ نمایید. 09907629882 ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
نویسندگان حوزوی
#حلقه‌ادبی | خوانش | حلقه مطالعـه و گفت‌وگــو پیرامون جستـارها
. ✍️مشتاقان دنیای نوشتن 🔸بازخوانی نوشته‌های جلال آل احمد، رضا براهنی، نادر ابراهیمی، بزرگ علوی، سیمین دانشور، محمدعلی جمالزاده، محمود دولت آبادی، احمد محمود، مصطفی مستور و .... در حلقه‌ی ادبی خوانش @HOWZAVIAN
انتشار یادداشت خانم معصومه پازکی در رسانه فکرت 🔗 https://fekrat.net/article/lnk/49391 @HOWZAVIAN
انتشار یادداشت خانم فائزه حسینی در رسانه فکرت 🔗 https://fekrat.net/article/lnk/48278 @HOWZAVIAN