eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
474 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩 بایکوت اربعین توسط ارباب رسانه؛ چرا و چگونه؟ ✍ دکتر حمیدرضا یونسی ◻️ مستکبران از قلب‌های مردم دنیا در هراس هستند که مبادا حب و محبت اهل بیت(ع) در دل مردم نفوذ کند. اربعین و محبت اهل بیت عمق استراتژیک تمدن اصیل اسلامی است که هرجا که کوچکترین راهی پیدا کرده مسیرهای عظیمی را باز کرده است. الگوی پیام بر اساس محبت و دوستی، می تواند ما را به مقصد برساند. ◻️ جایگاه تمدنی اربعین را فراسرزمینی فرض کنیم. این جریان عظیم نباید به شعارزدگی مبتلا شود. ◻️ ریشه‌های ترس دشمنان از اربعین یک مسأله تازه نیست. دشمنان می‌دانند که در مقابل این نظام معرفتی توانی برای ارائه ندارند. نکته بعدی در خصوص ریشه‌های این ترس، بحث وحدت‌گرایی است. وقتی این وحدت ایجاد شود بسیاری از حوزه های فساد و حوزه های ثروتی ناسالم محدود می شود. 🔗 برای مطالعه مشروح گفت‌و‌گو کلیک کنید @howzavian_alborz
هیئت سکولار! ✍️ جواد جعفری عده قابل توجهی از مردم در بعضی از موارد می گویند که فلان هیئت یا تشکل سکولار عمل کرده است یعنی مبانی انقلاب و آزادی خواه را حذف کرده اند و به جای آن بر سر و صورت خود می زنند و در بعضی از جاها می گویند خدا بر ما شعور مجلس سیدالشهدا را بدهد تا شور و داغ سید الشهدا را ، این اشخاص اصلا متوجه نیستند که سکولار در عزای سیدالشهدا معنا ندارد، کسی که برای سید الشهدا عزاداری می کند حزن و اندوه و شور و حرارت خاصی بر عزای حسینی دارد در همان راستای اهداف اتقلاب اسلامی است ولو شخص شل حجاب بیاید در مجلس عزای حسین سینه زنی کند که آن هيئت متهم بر سکولار و متهم بر زیر سوال بردن امر به معروف و نهی از منکر می باشند که سید الشهدا برایش شهید شده است و این یعنی عدم فهم موضوع در جامعه! 🔹همین مبحث در علم هم وجود دارد به تعبیر بعضی از اساتید بزرگ ما در علوم سکولار نداریم فلذا در حدیثی آمده است که «اطلبوا العلم ولو بالصين».[وسائل الشيعه، ج ۲۷، ص ۲۷.] این یعنی هر علمی در هر گوشه ای از جهان وجود داشته باشد علم الهی می باشد و منظور از اسلامی سازی علوم یعنی کامل کردن مباحثی که درآنها نقص مانده است وگرنه اسلام با علم غرب در بحث چهار چوب مشکلی ندارد چرا که اصلا علم غیر الهی نداریم و این ها برای اهل تامل و تفکر پوشیده نیست. خدا رحمت کند شهید بهشتی را ایشان برای ادای احترام بر سر مزار آقای هگل می روند و بر ایشان طلب آمرزش می کنند ، همان هگلی که آقای بایدن بنا بر نظر و مبانی ایشون گفتند اگر اسرائیل وجود نداشت بنا بر فلسفه هگل ما باید اسرائیل دیگری با نام دیگر به وجود می آوردیم ، همین مبنای تضاد هگل در اسلام به صورت دیگری وجود دارد که سخن در باب آن فرصتی دیگر می‌طلبد... ____________________ 🆔 @howzavian_mazandaran
• فاضل میبدی تو یکی از توئیت‌هاش، علت ترور شهید هنیه رو پوست خربزه‌ای دونسته که قراره جلوی مذاکرات پزشکیان با آمریکا رو بگیره! • جناب اعجوبه در ادامه توئیتش، خون‌خواهان شهید هنیه رو به افراطیون اسرائیل تشبیه کرده که به‌دنبال جنگ و خون‌ریزی‌اند! • آخه کسی نیست به ایشون بفهمونه اولین نفری که با قاطعیت دم از خون‌خواهی زدن، حضرت آقا بودن! • حالا ما از ایشون انتظار ولایت‌پذیری نداریم، اما انتظار یه خورده شرف و وطن‌پرستی، توقع چندانی نیست! ✍️ محمدجواد ابراهیم‌زاده @howzavian_fars
. گذشت ماه محرم دریغ و صد افسوس نمردم از غم زینب، نمردم از غم دوست ━━━━💠🌸💠━━━━ @shaeranehowzavi
🖍حکایت جاودانگی ✍️ هفدهم مرداد، سالروز شهادت مظلومانه مجاهد و مخلص، به دست طالبان منفور، در افغانستان است که در تقویم به نام «» نامگذاری گردیده، لذا ضمن گرامیداشت این روز و تبریک آن به همه‌ی فعالان در عرصه رسانه، صاحبان قلم و پرچمداران عرصه اطلاع‏‌رسانی، سخن امروز را با سلام و صلوات به روح بلند تمامی خبرنگاران شهید آغاز می‌نمائیم؛ در روزگار ما که از آن به عصر اطلاعات و فن‌آوری نام برده می‌شود، نقش بی‌بدیل «خبرنگار» به عنوان سرباز خط مقدم اطلاع رسانی، نقشی حیاتی و انکار‌نشدنی است؛ خبرنگار با قبول خطرهای فراوان، به دنبال حقایق رفته و پس از پی بردن به آنها، واقعیت‌ها را به مردم منتقل می‌نماید؛ لذا باید خبرنگاران را واسطه مردم و حقایق در دنیای کنونی بنامیم که با تیزهوشی ودقت، نقش میانی بین مردم و مسئولان را نیز ایفا می‌کنند؛ آنها از یک طرف درد دل مردم را می‌شنوند و به مقامات مسئول انتقال می‌دهند، و از سوی دیگر، پاسخ مسئولان را به آگاهی مردم می‌رسانند و باعث دلگرمی و امیدآفرینی در میان ملت می‌شوند؛ نقد عملکرد خوب یا بد حاکمان نظام در رسانه‌ها نیز از دیگر وظایف خبرنگاران است که به بالندگی نظام اسلامی و همچنین پاسخگو بودن مسئولان یاری می‌رساند؛ خبرنگاران شجاع جمهوری اسلامی ایران همواره در تمامی عرصه‌های خطیر از پیشگامان بوده‌اند و در هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نیز در هنگامی که رزمندگان اسلام زیر بمباران اطلاعاتیِ رسانه‌های غربی و شرقی بودند، تمامی خطرها که به جان خریدند و از بین گلوله‌ها و خمپاره‌ها، و از میدان‌های مین و خطوط مقدم جبهه، حکایت ایثار، ازخودگذشتگی و شهادت‌طلبی و حقایق نبرد حق علیه باطل را به جهان مخابره کرده و با دادن ٢٢۴ شهید، ۵٠ جانباز و ١٢ آزاده، وفاداری و عشق خود را به ایران اسلامی ثابت نمودند؛ آنها با تأسی به کلام نورانی رسول اکرم (ص) که فرمودند: «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت‌گری نهراس» (كنزالعمّال، ح۴٣۵۵۵)، صداقت،، شجاعت، حق‌محوری، حق‌طلبی و حق‌گویی را پیشه خود ساخته و در مقابل دروغ، شایعه‌پراکنی، ایجاد تفرقه و سانسور غول‌های بزرگ رسانه‌ای غرب و شرق قیام نمودند و همه چیز خود را در راه اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی فدا کردند؛ شهید محمود صارمی، نمونه‌ای بارز از این قشر ایثارگر و جان‌برکف است که برای انعکاس حقایق و مظلومیت مردم رنج‌کشیده افغانستان به این کشور سفر کرد و به قدری با این مردم مظلوم مأنوس شد که درد آنها را درد خود دانسته و در سرمای سخت زمستان، لباس‌های گرم خود را به آنها می‌بخشد و به‌قول همسر گرامیش، او به معنای واقعی یک دوست خوب برای آنان بود؛ صارمی که از اعضای بسیج دانشجویی دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران بود و در کارنامه پرافتخار خود حضور در جبهه‌های «کردستان»، «حلبچه» و «خرمشهر» را نیز ثبت و ضبط نموده بود، در دوران بسیار خطیر، مسئولیت دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف افغانستان را به‌عهده گرفت و پس از دو سال خدمت صادقانه در چنین روزی در سال ۱۳۷۷ در جریان حمله وحشیانه طالبان به دیپلمات‌های ایرانی در مزارشریف به مقام بلند شهادت نائل گردید. عمق این فاجعه به حدی بود که رهبر فرزانه انقلاب سه روز عزای عمومی در ایران اعلام نمودند و با حضور در تشییع میلیونی این سربازان اسلام و انقلاب، با بوسه برتابوت شهید صارمی از مقام شامخ تمامی شهدای عرصه خبر و رسانه تجلیل فرمودند. یادش گرامی، روحش شاد، نامش جاودان و راهش همواره پررهرو باد. روزبرگ شیعه @howzavian_isfahan
📌 از مُخَیِّم الشاطی تا زعفرانیه ✍️طیبه فرید توی دانشگاه ادبیات خوانده بود.شعرهای نزار قبانی را از بر بود.یک آدم معمولی که سال ها ادبیات خوانده توی خوش‌بینانه‌ترین حالت، نویسنده معروفی می شود.البته اگر تا پیش از آن عاشق دختری نشده باشد. عشق آدم را استثمار می کند و دست و پایش را می بندد و بی آنکه زورش برسد قاعده حب الوطن من الایمانش را دور می زند و زیر آبی می رود.مثل عشق روزنامه نگار فلسطینی به ریتا دختر یهودیه.که عاقبت جاسوس صهیونیست ها از آب درآمد. توی دانشگاه،ادبیات خوانده بود و شعرهای محمود درویش را از بر بود اما دانشجویی که مادرش او را توی مخیم الشاطی به دنیا آورده، با دانشجویی که از جنگ مهاجرت کرده و یک گوشه آرام لم داده ،فنجان چایش را جلو لبش گرفته و هی فوت کرده و هی هورت کشیده و دست اخر هویت مادرزادی اش را با هر پُک سیگار توی غزل‌هایش دود داده خیلی فرق دارد. توی دانشگاه‌،ادبیات خوانده بود و شعرهای معین بسیسو را از بر .اما مخیم الشاطی تا خِرتناق توی جنگ فرو رفته بود.توی جنگ حلوا قسمت نمی کنند.زاویه دید متولدین اردوگاه با پنجره ای که بقیه آدم‌ها از پشتش دنیا را می دیدند فرق داشت.درس خواندنشان،مشغله های دانشجوئی شان،آرمان هایشان.همه چیز برای متولدین اردوگاه در دل مبارزه معنا پیدا می کرد حتی عشق. توی دانشگاه ادبیات خوانده بود اما سید قطب را دوست داشت.بیشتر از شعرهای محمود درویش و قبانی و بسیسو. سید گفته بود «به جای نوشتن این همه کتاب، به جای این به جای این همه سخنرانی،به‌جای اداره‏ ی این همه مسجد،حرکتی برای ترویج آرمانتان بزنید .بروید در گوشه‏ ای از دنیا ولو در یک جزیره ‏ای دور افتاده‏ حکومت اسلامی تشکیل بدهید که اثرش از هزاران کتاب، هزاران سخنرانی در ترویج آرمان ها، بیشتر است. توی دانشگاه ادبیات خوانده بود اما با شعر که نمی شد فلسطین را از چنگ اسرائیل بیرون کشید.میدان مبارزه او‌جایی بزرگتر از اردوگاه مخیم و دانشگاه ادبیات بود.باید دوشادوش مبارزانی می ایستاد که آن ها هم شرافتشان را در مبارزه پیدا کرده بودند.مبارزانی مثل شیخ احمد یاسین ،مثل رنتیسی ،مثل قاسم... توی دانشگاه ادبیات خوانده بود.نویسنده معروفی نبود‌.اما همه دنیا او را به آرمانش می شناختند.سید گفته بود شاعرها زیادند بروید خودتان شعر باشید ،بجای نوشتن از مقاومت ،تفنگ بردارید،بجنگید.... متولد مخیم الشاطی بود.پسرهایش شهید شدند.نوه هایش ،خواهرش.خانه اش با خاک یکسان شد.شده بود قلبی که بیرون از سینه صاحبش می تپد. قصیده بلندش داشت شکل می گرفت.مانده بود بیت آخر. توی بیت آخر داشت قرآن‌می خواند که سفیر موشک،دیوار اتاق ساختمان زعفرانیه را شکافت حیف! چیزی تاقله نمانده بود... هوای کوهستان توچال بوی خاک و خون می داد.بوی اردوگاه مخیم.توی دانشگاه ادبیات خوانده بود ولی برای یک مبارز زندگی در شهادت معنا پیدا می کرد. @AFKAREHOWZAVI
. ⁉️ خبرنگاران؛ صندلی داغ مسئولان ✍️ علی اسفندیار 🔻 زبان و قلم خبرنگار به «پرسش‌» بیشتر می‌چربد. 🖊 پرسش‌کننده‌ها در تقلای معنا و زندگی هستند، در تکاپوی حل مسأله و راهیابی به دالان ترمیم اجتماعی... 🔻خبرنگارها صندلی داغ مسئولان هستند، شخصیت اول مصاحبه نیستند؛ اما می‌کوشند برای شنیدن، برای اول شدن مردم، کشور، عقائد و آداب و رسوم اصیل. 🖊تفاوت‌شان با دیگر پرسش‌گرهای عالم چیست؟ اینان قرار است به جای مردم بپرسند و حقیقت را در برآورده‌شدن، نمایندگی کنند؛ آزمون دشواری است. 💐روز «پرسشگران اجتماعی» مبارک. ♻️@howzavian_tehran
. حوزوی و دانشگاهی سلسله نشست‌های«در آستانه‌ی قله» نشست اول: ریشه‌های ما استاد ارائه دهنده: مهندس محمدعلی‌شکوهیان‌راد زمان: شنبه‌۲۰ مردادماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۷ تا ۱۹ مکان: قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه شش، سازمان تبلیغات اسلامی نام نویسی: @Ketabsal003 @AFKAREHOWZAVI
👤 شهید «هنیه»؛ از داستان ترورهای نافرجام تا فرماندهی طوفان‌الاقصی ✍🏻 الناز رحمت نژاد ✅ به تاریخ معاصر که نگاه کنیم هیچ رژیمی به اندازه رژیم صهیونیستی دست به ترورهای هدفمند بیرون از مرزهای خود نزده است. رونن برگمن روزنامه نگار تحقیقی صهیونیستی در کتاب «خود برخیز و اول تو بکش» آورده است: «تاریخ رژیم صهیونیستی با ترور عجین شده است. ✅ هنیه که به منظور عرض تسلیت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی به ایران سفر کرده بود در دیدار با سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی و حضور در منزل شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، ترور را سیاستی ناجوانمردانه دانست و گفت: «خون رهبران شهید مقاومت موجب تقویت و اصرار هرچه بیشتر جریان مقاومت خواهد شد تا به رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا ثابت کند که سیاست ترور ناجوانمردانه، سیاستی شکست خورده و ناشی از ضعف است.» ✅ اسماعیل هنیه جزییات عملیات ترور نافرجام خود را این گونه توصیف کرده است: «در تاریخ ۰۶/‏۰۹/‏۲۰۰۳ م. همراه شیخ احمد یاسین به دیدار دکتر مروان ابو راس رفته بودیم. وقتی ناهار را در منزل ایشان میل کردیم، ناگهان یک هواپیمای اف ۱۶ محلی را که در آن بودیم بمب باران کرد. سقف فرو ریخت و همه جا را دود و گرد و خاک فرار گرفت. به شکرانه پروردگار موفق شدیم از منزل خارج شویم و خداوند ما و خانواده دکتر ابو راس را نجات داد.» ✅ بلافاصله پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، اسماعیل هنیه در ویدئویی ظاهر شد که وی را در دفتر کارش در دوحه قطر در حال پیگیری گزارشی از رزمندگان گردان‌های عزالدین القسام نشان می‌دهد که در آن، رزمندگان حماس کنترل خودروهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را به دست گرفته بودند. بنا بر روزنامه تلگراف، هنیه «چهره اصلی» این عملیات شد و به‌طور عمومی آن را سرآغاز دوره جدیدی در درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی توصیف کرد. 🔗 متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید @howzavian_alborz
با ذره تربتی ز غبارهای چادرت از گوشه ی خرابه مرا کربلا بده شهادت حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها تسلیت باد. 🆔 @howzavian_isfahan
🔺حال که صحبت از کیمیا_علیزاده است یادی کنیم از کشتی گیر و پهلوان جاویدان ایران که پس از بی مهری شاه و ترک وطن، در اوج گرفتاری مالی حاضر نشد به مربیگری تیم ملی آمریکا بپردازد... 🔹گفت "غرورم اجازه نداد فنونی را به آنها آموزش دهم که علیه کشتی‌گیران ایرانی استفاده کنند. 🔹 کسی کیمیا علیزاده را را بیرون نکرده که حالا بخواهد برش گرداند؛ خودش تصمیم گرفته به پرچم کشورش پشت کند و برای کشور دیگری بجنگد... البته که اگر روزی پشیمان شد و خواست برگردد کسی حق ندارد درِ وطن را به رویش ببندد اما نباید برای برگرداندنش وطن‌فروشی را عادی‌سازی کرد! ✍فاطمه رایگانی ____________________ 🆔 @howzavian_mazandaran
🔰بحران رسانه‌های تصویری در خانوادهرضا وظیفه مند 🔻مقصد نهايی روند کنونی ترويج بی‌حساب و کتاب رسانه‌های تصويری در ميان کودکان «انحلال و محوشدن مرزهای ميان کودکی و بزرگسالی» است که می‌تواند از جهات مختلف روانشناختی، جامعه شناختی، اقتصادی و حتی سياسی برای جامعه ایرانی مسئله ساز و بلکه بحران ساز باشد؛ زیرا: ۱. ظهور و توسعه فراوان رسانه‌های تصویری بیشترین تأثیر فرهنگی را بر ارتباطات انسانی دارد. ۲. رواج رسانه‌های تصويری در جامعه و خانواده‌ها سبب‌ساز دسترسی کودکان به اسرار و اطلاعاتی درباره زندگی بزرگسالان، روابط نامشروع، مواد مخدر، خشونت و... است. ۳. بسياری از خانواده‌ها، با اشتياق تمام اقدام به تهيه و دردسترس قراردادن بروزترين نسخه‌های اين رسانه‌ها برای فرزندان خود می‌کنند؛ زیرا معتقدند که رسانه‌های جديد می‌توانند اسباب تسريع و تسهيل رشد فرزندشان را فراهم سازند. ۴. نسل‌هایی که در چارچوب مناسبات خانوادگی جديد رسانه‌ای تربيت می‌شوند، احساسات، خواست‌ها، باورها و ارزش‌های جديدی می‌يابند که برای نسل‌های پيشتر ناشناخته و نامأنوس‌اند؛ به‌طوری که درنهايت شکاف نسل‌ها شکل می‌گيرد و فاصله و تفاوت‌های ارزشی زيادی بين نسل قديم و نسل جديد و حتی نسل‌های موازی و نزديک ايجاد می‌شود. @howzavian_alborz
• رهبر فرزانه انقلاب: ✔️ کسی‌ که قلم به دست می‌گیرد، باید تقوا، صداقت، عفاف و انصاف نسبت به دیگران جزو طبیعت ثانوی‌اش بشود. 🆔 @howzavian_fars
. دختران ایران (قسمت اول) سخنی به مناسبت افتخار آفرینی بانوان این سرزمین: ✍🏻مریم زارعی ۱.در فرایند مهاجرت نخبگان و ورزشکاران، تفکیک دو نکته مهم است: اول توانایی ایران در پرورش نخبگان و ورزشکاران. چیزی که در سال های قبل از جمهوری اسلامی، کمتر دیده می‌شد یا اصلا وجود نداشت. دوم توانایی یا عدم توانایی در نگهداری نخبگان و ورزشکاران. اینکه جمهوری اسلامی ایران توانایی پرورش استعدادهای علمی، ورزشی را دارد، بی شک غیر قابل انکار است. جوانانی که در این مرز و بوم رشد می‌کنند و توانایی کسب امتیاز بالا در آوردگاه‌های مهم جهانی را دارند. به دلیل اینکه آسیب شناسی یک مشکل باید از درون خودمان شکل بگیرد، بایسته است به دنبال این مهم بود که چرا جوانان ما، بعد از کسب مهارت و علم از ایران خارج می‌شوند؟ حتی در مواردی با لگد پراکنی نسبت به جمهوری اسلامی، خاک وطن را ترک می‌کنند؟ در کدام مورد نقطه ضعف داریم که موجب این مسئله می‌شود؟ در رسیدگی مالی به نخبگان و ورزشکاران؟ در پرورش روح معنوی و اعتقادی آنان؟ در عدم جذب حداکثری و خط کشی های واهی؟ و یا در اثر آموزش‌های ناکارآمد در آموزش و پرورش که عرق ملی را در جان فرزندان‌مان نمی‌نشاند؟ و یا پیروزی دشمن در ایجاد جنگ روانی و خودتحقیری نسبت به ایران و ایرانی در رسانه ها؟ ۲.کیمیا علیزاده بعد از کسب اولین مدال المپیک، مورد توجه و استقبال بسیارِ مسئولان قرار گرفت؛ اما او به دلیلی که هنوز مشخص نشده است، از ایران خارج شد. تقریبا همه ،حتی خود کیمیا می‌دانند که دلیلی که در بیانیه آورد، دروغی بیش نبود چرا که اگر راست بود و ایران، زنان خود را سرکوب می‌کرد، امثال کیمیا و مبینا و ناهیدها نباید به آوردگاه مهم المپیک، دست پیدا می‌کردند. ۳.با مختصر مطالعه‌ی تاریخ معاصر ایران، متوجه خواهیم شد که جمهوری اسلامی ایران، تنها حکومت ایرانی است که بیشترین اهتمام و توجه را به زن داشته و دارد. هم شرایط تحصیلی و ورزشی و هنری زنان را فراهم کرده است و هم به زن به عنوان فردی موثر در مسائل سیاسی، اجازه ی حق رأی داده است. چیزی که حتی در انقلاب مشروطه درباره‌ی زنان اتفاق نیفتاد.* با وجود آن‌که بانوان در شکل‌گیری این انقلاب نقش پررنگی داشتند! ۴.فرق مبینا و ناهید، با کیمیا در این است که مبینا و ناهید برای پرچم کشورشان تلاش کردند وگرنه چه کسی تمایل دارد دختر و ناموسش در دست دیگران بیفتد و از این بابت خوشحال باشد؟! حالم چو دلیری ست که از بخت بد خویش در لشکر دشمن پسری داشته باشد سخت است پیمبر شده باشی و ببینی فرزند تو دین دگری داشته باشد. ... ➖➖➖➖ *در انقلاب مشروطه زنان حق رأی نداشتند فقط طبق فرمان مظفرالدین شاه قاجار، مجلس شورای ملی می بایست از منتخبین شاهزادگان، علما، قاجاریه، اعیان، اشراف، ملاکین، تجار و اصناف تشکیل گردد.(صفایی، ابراهیم(1381) تاریخ مشروطیت به روایت اسناد، تهران، ایران یاران، صص 247-248) @AFKAREHOWZAVI
📒سفرنامه‌ الی ... ✔️سفرنامه شامات و حدود سرزمین های اشغالی 🍀 جماعتی از نسوان پای ضریح نوحه می‌خوانند و سینه می‌زنند. چنین صحنه‌ای را تا حالا در مشهد یا سایر حرم‌های ایران ندیده‌ام. خانومی که کاغذ اشعار دستش هست و قبل از همه بیت‌ها را تکرار می‌کند، بازیگر خوبی نیست؛ چون بازیگرها نمی‌توانند رنگ پوستشان را با کلمات متنشان تنظیم کنند، اما او با کلمات هر بیتی صورتی می‌شود و سرخ می‌شود و گر می‌گیرد و گاهی فکر می‌کنم آتش توی دلش را می‌توانم توی صورتش ببینم. می‌چرخند و مثل مادرهای بچه‌مرده به سینه و صورت و سرشان می‌زنند. سفرنامه الی| صفحه ۲۰۸| فائضه غفارحدادی @dostaneketab
مواضع منفعلانه حوزه سکولار در شهادت هنیه 🔘 در پی به شهادت رساندن شهید اسماعیل هنیه، برخی جریانات سیاسی و معدودی از حوزویان ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی چنین توصیه کرده‌اند که ایران نباید برای انتقام گرفتن از شهادت اسماعیل هنیه با اسرائیل درگیر جنگ نظامی شود. 🔘 افرادی از قبیل حجج‌اسلام محسن غرویان، مرتضی جوادی‌آملی، رسول جعفریان، فاضل میبدی و… همچنین برخی مجامع حوزوی، از جمله مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم نیز در ضمن ایراد بیانات، مصاحبه و صدور بیانیه‌ها تلاش کرده‌اند نوعی ترس از جنگ با اسرائیل را منعکس کنند و به دولت جدید چنین گوشزد کنند که این مسئله را از طریق مذاکرات و روابط دیپلماتیک پیگیری کنند. 🔘 چنین نگرشی در حالی توسط این حوزویان مطرح شده است که مقام معظم رهبری در پیام تسلیت‌شان به مناسبت شهادت شهید هنیه به‌صورت شفاف و صریح تأکید کردند که اسرائیل «زمینه مجازاتی سخت برای خود را فراهم ساخت» و «ما در این حادثه تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده‌است، خونخواهی او را وظیفه خود می‌دانیم.» ✍حجت الاسلام ابراهیم انجم شعاع 📎متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
🔻انجمن سواد رسانه طلاب با همکاری دفترتبلیغات و پایگاه تحلیلی و تخصصی عصرزنان برگزار می‌کند: 💢نشست تخصصی روایتی زنانه از اربعین به همراه: 🎞اکران مستند«ازخانه تا مشایه» سخنرانان: ▪️حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا کدخدایی 🔻مدیر گروه مطالعات جنسیت و خانواده موسسه شناخت 🔹با موضوع: زن، اربعین و رسانه ▪️دکتر معصومه طباطبایی 🔻پژوهشگر زن و خانواده 🔹باموضوع: کارکردهای تربیتی پیاده‌روی اربعین با محوریت زنان و خانواده ▪️دکتر مرضیه مینایی‌پور 🔻پژوهشگر و فعال فرهنگی 🔹با موضوع: تبیین الگوی سوم زن در پیاده‌روی اربعین ▪️دکتر فاطمه نعمتی 🔻پژوهشگر فرهنگ و تمدن اسلامی 🔹تجربه نقش زنان در سفر پیاده‌روی اربعین ▪️سرکار خانم مهتا صانعی 🔻مجری 🔅شرکت برای عموم آزاد🔅 🛑ظرفیت محدود🛑 🕰زمان برگزاری: 21 مردادماه 1403 🏷روز یک شنبه ساعت 16 الی 18 📍مکان: قم، خیابان شهدا (صفائیه)، نبش کوچه ۱۷، سالن سینما اشراق، معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی 🔻برای شرکت در نشست به آیدی @savade_rasane 🔻و یا با شماره تماس 09059496064 تماس حاصل فرمایید. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🥺 مرثیه‌ای بر سواد حضور رسانه‌ای و بی‌مبالاتی مدیران حوزه حضور خالی استادان برجسته حوزه علمیه، اعضای هیأت علمی مراکز حوزوی، پژوهشگران برتر حوزه در ستون‌های یادداشت مطبوعات، خبرگزاری‌ها و نشریات برای اهالی فرهنگ دینی دردآور است؛ حضور هدفمند، جریان‌ساز و شبکه‌ای. حوزه علمیه و نهادهای عاقله از این ظرفیت، هم در تربیت و آموزش و هم در سازماندهی و ترغیب کوتاهی‌های فراوانی دارند. این درد به که گوییم؛ حوزه‌ای که قلم، زمین بگذار و فقط با مخاطبانش شفاهی سخن بگوید، محکوم به شکست فرهنگی در درازمدت است. به پیشینه جبهه مقابل نگاه کنیم، غالب کسانی که در صفحات و شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی تأثیرگذار هستند، در جای خود روزنامه‌نگاری حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای و کاربلد هستند. شبکه تبلیغی حوزه اما طلبه‌ها را بدون پشتوانه فرمی و تجربه مطبوعاتی به حضور مجازی و کنشگری‌های سطحی ترغیب می‌کند؛ این نشان از بدفهمی رسانه‌ای و نبود تعریف درست از حضور رسانه‌ای طلاب دارد که نتیجه‌اش جز حیف و میل بیت المال، وجوهات شرعی، هدررفت عمر طلاب و فضلا چیز دیگری نیست. این تذکار را بارها به مدیران حوزه داده‌ایم؛ گویا.... وقتی سواد حضور رسانه‌ای نداشته باشیم، راه را خطا خواهیم رفت و بنیان بیان را خراب‌تر خواهیم کرد. زین رو مدیران و سیاستگذاران تبلیغی و رسانه‌ای حوزه بیش از دیگر علمای بر مسند مدیریت، از این سواد محروم هستند؛ «سواد حضور رسانه‌ای»! ................................................................. 🌻نخبگان، استادان و دوستان‌تان را به دعوت کنید.👇 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
با همکاری مدرسه اندیشه ورز رحا برگزار می‌شود؛ ✍️رواق اهل قلم(۵)✍️ 💢 بررسی کارگاهی چند یادداشت‌ مطبوعاتی 👤 با حضور حجت الاسلام سعید احمدی، نویسنده و پژوهشگر دینی 📅 زمان: شنبه ۲۰ مردادماه ⏰ ساعت: ۲۱ الی ۲۲ در بستر اسکای روم به نشانی👇👇 https://www.skyroom.online/ch/bineshno/revayat ✔️ نام نویسی: @Jahaderevayat ⭐️@qhadeh
🔴 اهمّ دغدغه‌های اندیشمندان، پژوهشگران و فعالان رسانه‌ایِ حوزوی در هفته‌ای که گذشت ▪️عذاب سردرگمی |احمدحسین شریفی 📎 لینک یادداشت ▪️ رفتار دوگانه جریان نفوذ|داود مهدوی‌زادگان 📎 لینک یادداشت ▪️ اربعین، یک تجلّی از عصر ظهور|سیدمحمدمهدی میرباقری 📎 لینک یادداشت ▪️ مثل خیاط باش|علیرضا بهمانی 📎 لینک یادداشت ▪️ اقتصاد متن، اقتصاد حاشیه!|محسن قنبریان 📎 لینک یادداشت ▪️ حالا از این زاویه|علی مهدیان 📎 لینک یادداشت ▪️دقت کردید؟!|سیداحمد غفاری 📎 لینک یادداشت ▪️آدرس اشتباه ممنوع|علی محمدی هوشیار 📎 لینک یادداشت ▪️ماموریت جریان نفاق و مُرجفون|میراحمدرضا حاجتی 📎 لینک یادداشت ▪️اربعین و الهیات خدمت|حبیب‌الله بابائی 📎 لینک یادداشت 🆔 @rahamedia
تربیتی ژرف در پرتو حکمت و ایمان واکاوی اهمیت تربیت کودک از منظر فلسفه و دین ✍️ یونس حافی، کارشناس تربیت دینی در سپهر پهناور هستی، انسان به مثابه گوهر تابناک آن، سفری پرمغز را آغاز می‌کند. این سفر، از نخستین لحظات حیات در آغوش مادر، تا گذر از مراحل گوناگون طفولیت، نوجوانی و جوانی، و نهایتا رسیدن به قله کمال و تعالی، همواره نیازمند هدایت و رهنمونی است. در این میان، تربیت به مثابه قطب‌نمای این مسیر پرپیچ و خم، نقشی اساسی ایفا می‌کند و جهت‌دهنده گام‌های انسان در مسیر سعادت و نیک‌بختی خواهد بود. از منظر فلسفه، تربیت فرآیندی هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده است که به شکوفایی استعدادهای فطری انسان و پرورش قوای عقلانی و اخلاقی او می‌انجامد. این فرآیند، انسان را از تاریکی جهل و ناآگاهی به سوی روشنایی معرفت و حکمت رهنمون می‌کند و او را به موجودی متعهد به ارزش‌های والای انسانی و الهی مبدل می‌سازد. در حکمت عملی، تربیت به مثابه فنّی ظریف و دقیق مورد توجه قرار می‌گیرد که نیازمند آگاهی عمیق از فلسفه وجود انسان، ماهیت نفس او و قوای گوناگون آن است. مربی با اتکا به این دانش، با ظرافت و درایت، بذرهای نیکو را در جان کودک می‌کارد و با صبر و حوصله، شاهد شکوفایی آنها در بوستان وجود او خواهد بود. از دیدگاه دین، تربیت رسالتی خطیر و الهی است که بر دوش والدین و مربیان نهاده شده است. در متون مقدس، آیات و روایات متعددی به اهمیت تربیت و پرورش صحیح فرزندان اشاره می‌کنند و آن را از وظایف اصلی و اساسی انسان در قبال خداوند و جامعه برمی‌شمارند. در این راستا، تربیت دینی نقشی محوری در تکوین شخصیت و هویت ایمانی کودک ایفا می‌کند. با آموزش آموزه‌های دینی و تشویق به انجام اعمال صالح، بذرهای ایمان و تقوا در جان کودک کاشته می‌شود و او در مسیر بندگی خداوند و اطاعت از اوامر و نواهی الهی گام برمی‌دارد. ترکیب حکمت فلسفی، ظرافت حکمت عملی و عمق آموزه‌های دینی، منظومه‌ای ژرف و پرمغز را در زمینه تربیت کودک رقم می‌زند. مربی با اتکا به این منظومه، می‌تواند راهی روشن و نورانی را پیش روی کودک بگستراند و او را در مسیر تعالی و کمال رهنمون کند. در این مسیر، مفاهیمی همچون فطرت، عقل، نفس، تزکیه، تهذیب، تقوا، خوف و رجا، صبر و شکر نقشی کلیدی در واکاوی ابعاد گوناگون تربیت ایفا می‌کنند. تربیت در پرتو این اصطلاحات، عمق و ظرافت بیشتری می‌یابد و درک دقیق‌تر و عمیق‌تری از این مقوله به ارمغان می‌آید. به عنوان مثال، مفهوم فطرت در تربیت دینی از اهمیتی اساسی برخوردار است. بر اساس این مفهوم، هر انسانی در ذات خود گرایش به فطرت الهی و میل به خیر و سعادت دارد. مربی با شناخت این فطرت و پرورش آن، می‌تواند زمینه را برای شکوفایی استعدادهای الهی در کودک فراهم کند. در نهایت، تربیت کودک از منظر فلسفه و دین، دریچه‌ای به سوی دنیایی ژرف و پرمغز می‌گشاید که در آن، انسان در مسیر تعالی و کمال گام برمی‌دارد و به سرمنزل مقصود نهایی خود، یعنی قرب الهی، رهنمون می‌شود. 🆔 @howzavian_fars
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دولت ها عوض می شوند، استراتژی ها ثابت می ماند. دوباره مهندسین و فهم ریاضی تجربی از مدیریت نخبگان کشور 🔗 رسانه نخبگان https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
. 📰صفحه اول روزنامه‌های یکشنبه ۲۱ مرداد ماه ادامه صفحات:👇 https://hawzahnews.com/xcZRq •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه