eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
474 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
• رهبر فرزانه انقلاب: ✔️ کسی‌ که قلم به دست می‌گیرد، باید تقوا، صداقت، عفاف و انصاف نسبت به دیگران جزو طبیعت ثانوی‌اش بشود. 🆔 @howzavian_fars
. دختران ایران (قسمت اول) سخنی به مناسبت افتخار آفرینی بانوان این سرزمین: ✍🏻مریم زارعی ۱.در فرایند مهاجرت نخبگان و ورزشکاران، تفکیک دو نکته مهم است: اول توانایی ایران در پرورش نخبگان و ورزشکاران. چیزی که در سال های قبل از جمهوری اسلامی، کمتر دیده می‌شد یا اصلا وجود نداشت. دوم توانایی یا عدم توانایی در نگهداری نخبگان و ورزشکاران. اینکه جمهوری اسلامی ایران توانایی پرورش استعدادهای علمی، ورزشی را دارد، بی شک غیر قابل انکار است. جوانانی که در این مرز و بوم رشد می‌کنند و توانایی کسب امتیاز بالا در آوردگاه‌های مهم جهانی را دارند. به دلیل اینکه آسیب شناسی یک مشکل باید از درون خودمان شکل بگیرد، بایسته است به دنبال این مهم بود که چرا جوانان ما، بعد از کسب مهارت و علم از ایران خارج می‌شوند؟ حتی در مواردی با لگد پراکنی نسبت به جمهوری اسلامی، خاک وطن را ترک می‌کنند؟ در کدام مورد نقطه ضعف داریم که موجب این مسئله می‌شود؟ در رسیدگی مالی به نخبگان و ورزشکاران؟ در پرورش روح معنوی و اعتقادی آنان؟ در عدم جذب حداکثری و خط کشی های واهی؟ و یا در اثر آموزش‌های ناکارآمد در آموزش و پرورش که عرق ملی را در جان فرزندان‌مان نمی‌نشاند؟ و یا پیروزی دشمن در ایجاد جنگ روانی و خودتحقیری نسبت به ایران و ایرانی در رسانه ها؟ ۲.کیمیا علیزاده بعد از کسب اولین مدال المپیک، مورد توجه و استقبال بسیارِ مسئولان قرار گرفت؛ اما او به دلیلی که هنوز مشخص نشده است، از ایران خارج شد. تقریبا همه ،حتی خود کیمیا می‌دانند که دلیلی که در بیانیه آورد، دروغی بیش نبود چرا که اگر راست بود و ایران، زنان خود را سرکوب می‌کرد، امثال کیمیا و مبینا و ناهیدها نباید به آوردگاه مهم المپیک، دست پیدا می‌کردند. ۳.با مختصر مطالعه‌ی تاریخ معاصر ایران، متوجه خواهیم شد که جمهوری اسلامی ایران، تنها حکومت ایرانی است که بیشترین اهتمام و توجه را به زن داشته و دارد. هم شرایط تحصیلی و ورزشی و هنری زنان را فراهم کرده است و هم به زن به عنوان فردی موثر در مسائل سیاسی، اجازه ی حق رأی داده است. چیزی که حتی در انقلاب مشروطه درباره‌ی زنان اتفاق نیفتاد.* با وجود آن‌که بانوان در شکل‌گیری این انقلاب نقش پررنگی داشتند! ۴.فرق مبینا و ناهید، با کیمیا در این است که مبینا و ناهید برای پرچم کشورشان تلاش کردند وگرنه چه کسی تمایل دارد دختر و ناموسش در دست دیگران بیفتد و از این بابت خوشحال باشد؟! حالم چو دلیری ست که از بخت بد خویش در لشکر دشمن پسری داشته باشد سخت است پیمبر شده باشی و ببینی فرزند تو دین دگری داشته باشد. ... ➖➖➖➖ *در انقلاب مشروطه زنان حق رأی نداشتند فقط طبق فرمان مظفرالدین شاه قاجار، مجلس شورای ملی می بایست از منتخبین شاهزادگان، علما، قاجاریه، اعیان، اشراف، ملاکین، تجار و اصناف تشکیل گردد.(صفایی، ابراهیم(1381) تاریخ مشروطیت به روایت اسناد، تهران، ایران یاران، صص 247-248) @AFKAREHOWZAVI
📒سفرنامه‌ الی ... ✔️سفرنامه شامات و حدود سرزمین های اشغالی 🍀 جماعتی از نسوان پای ضریح نوحه می‌خوانند و سینه می‌زنند. چنین صحنه‌ای را تا حالا در مشهد یا سایر حرم‌های ایران ندیده‌ام. خانومی که کاغذ اشعار دستش هست و قبل از همه بیت‌ها را تکرار می‌کند، بازیگر خوبی نیست؛ چون بازیگرها نمی‌توانند رنگ پوستشان را با کلمات متنشان تنظیم کنند، اما او با کلمات هر بیتی صورتی می‌شود و سرخ می‌شود و گر می‌گیرد و گاهی فکر می‌کنم آتش توی دلش را می‌توانم توی صورتش ببینم. می‌چرخند و مثل مادرهای بچه‌مرده به سینه و صورت و سرشان می‌زنند. سفرنامه الی| صفحه ۲۰۸| فائضه غفارحدادی @dostaneketab
مواضع منفعلانه حوزه سکولار در شهادت هنیه 🔘 در پی به شهادت رساندن شهید اسماعیل هنیه، برخی جریانات سیاسی و معدودی از حوزویان ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی چنین توصیه کرده‌اند که ایران نباید برای انتقام گرفتن از شهادت اسماعیل هنیه با اسرائیل درگیر جنگ نظامی شود. 🔘 افرادی از قبیل حجج‌اسلام محسن غرویان، مرتضی جوادی‌آملی، رسول جعفریان، فاضل میبدی و… همچنین برخی مجامع حوزوی، از جمله مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم نیز در ضمن ایراد بیانات، مصاحبه و صدور بیانیه‌ها تلاش کرده‌اند نوعی ترس از جنگ با اسرائیل را منعکس کنند و به دولت جدید چنین گوشزد کنند که این مسئله را از طریق مذاکرات و روابط دیپلماتیک پیگیری کنند. 🔘 چنین نگرشی در حالی توسط این حوزویان مطرح شده است که مقام معظم رهبری در پیام تسلیت‌شان به مناسبت شهادت شهید هنیه به‌صورت شفاف و صریح تأکید کردند که اسرائیل «زمینه مجازاتی سخت برای خود را فراهم ساخت» و «ما در این حادثه تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده‌است، خونخواهی او را وظیفه خود می‌دانیم.» ✍حجت الاسلام ابراهیم انجم شعاع 📎متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
🔻انجمن سواد رسانه طلاب با همکاری دفترتبلیغات و پایگاه تحلیلی و تخصصی عصرزنان برگزار می‌کند: 💢نشست تخصصی روایتی زنانه از اربعین به همراه: 🎞اکران مستند«ازخانه تا مشایه» سخنرانان: ▪️حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا کدخدایی 🔻مدیر گروه مطالعات جنسیت و خانواده موسسه شناخت 🔹با موضوع: زن، اربعین و رسانه ▪️دکتر معصومه طباطبایی 🔻پژوهشگر زن و خانواده 🔹باموضوع: کارکردهای تربیتی پیاده‌روی اربعین با محوریت زنان و خانواده ▪️دکتر مرضیه مینایی‌پور 🔻پژوهشگر و فعال فرهنگی 🔹با موضوع: تبیین الگوی سوم زن در پیاده‌روی اربعین ▪️دکتر فاطمه نعمتی 🔻پژوهشگر فرهنگ و تمدن اسلامی 🔹تجربه نقش زنان در سفر پیاده‌روی اربعین ▪️سرکار خانم مهتا صانعی 🔻مجری 🔅شرکت برای عموم آزاد🔅 🛑ظرفیت محدود🛑 🕰زمان برگزاری: 21 مردادماه 1403 🏷روز یک شنبه ساعت 16 الی 18 📍مکان: قم، خیابان شهدا (صفائیه)، نبش کوچه ۱۷، سالن سینما اشراق، معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی 🔻برای شرکت در نشست به آیدی @savade_rasane 🔻و یا با شماره تماس 09059496064 تماس حاصل فرمایید. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🥺 مرثیه‌ای بر سواد حضور رسانه‌ای و بی‌مبالاتی مدیران حوزه حضور خالی استادان برجسته حوزه علمیه، اعضای هیأت علمی مراکز حوزوی، پژوهشگران برتر حوزه در ستون‌های یادداشت مطبوعات، خبرگزاری‌ها و نشریات برای اهالی فرهنگ دینی دردآور است؛ حضور هدفمند، جریان‌ساز و شبکه‌ای. حوزه علمیه و نهادهای عاقله از این ظرفیت، هم در تربیت و آموزش و هم در سازماندهی و ترغیب کوتاهی‌های فراوانی دارند. این درد به که گوییم؛ حوزه‌ای که قلم، زمین بگذار و فقط با مخاطبانش شفاهی سخن بگوید، محکوم به شکست فرهنگی در درازمدت است. به پیشینه جبهه مقابل نگاه کنیم، غالب کسانی که در صفحات و شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی تأثیرگذار هستند، در جای خود روزنامه‌نگاری حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای و کاربلد هستند. شبکه تبلیغی حوزه اما طلبه‌ها را بدون پشتوانه فرمی و تجربه مطبوعاتی به حضور مجازی و کنشگری‌های سطحی ترغیب می‌کند؛ این نشان از بدفهمی رسانه‌ای و نبود تعریف درست از حضور رسانه‌ای طلاب دارد که نتیجه‌اش جز حیف و میل بیت المال، وجوهات شرعی، هدررفت عمر طلاب و فضلا چیز دیگری نیست. این تذکار را بارها به مدیران حوزه داده‌ایم؛ گویا.... وقتی سواد حضور رسانه‌ای نداشته باشیم، راه را خطا خواهیم رفت و بنیان بیان را خراب‌تر خواهیم کرد. زین رو مدیران و سیاستگذاران تبلیغی و رسانه‌ای حوزه بیش از دیگر علمای بر مسند مدیریت، از این سواد محروم هستند؛ «سواد حضور رسانه‌ای»! ................................................................. 🌻نخبگان، استادان و دوستان‌تان را به دعوت کنید.👇 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
با همکاری مدرسه اندیشه ورز رحا برگزار می‌شود؛ ✍️رواق اهل قلم(۵)✍️ 💢 بررسی کارگاهی چند یادداشت‌ مطبوعاتی 👤 با حضور حجت الاسلام سعید احمدی، نویسنده و پژوهشگر دینی 📅 زمان: شنبه ۲۰ مردادماه ⏰ ساعت: ۲۱ الی ۲۲ در بستر اسکای روم به نشانی👇👇 https://www.skyroom.online/ch/bineshno/revayat ✔️ نام نویسی: @Jahaderevayat ⭐️@qhadeh
🔴 اهمّ دغدغه‌های اندیشمندان، پژوهشگران و فعالان رسانه‌ایِ حوزوی در هفته‌ای که گذشت ▪️عذاب سردرگمی |احمدحسین شریفی 📎 لینک یادداشت ▪️ رفتار دوگانه جریان نفوذ|داود مهدوی‌زادگان 📎 لینک یادداشت ▪️ اربعین، یک تجلّی از عصر ظهور|سیدمحمدمهدی میرباقری 📎 لینک یادداشت ▪️ مثل خیاط باش|علیرضا بهمانی 📎 لینک یادداشت ▪️ اقتصاد متن، اقتصاد حاشیه!|محسن قنبریان 📎 لینک یادداشت ▪️ حالا از این زاویه|علی مهدیان 📎 لینک یادداشت ▪️دقت کردید؟!|سیداحمد غفاری 📎 لینک یادداشت ▪️آدرس اشتباه ممنوع|علی محمدی هوشیار 📎 لینک یادداشت ▪️ماموریت جریان نفاق و مُرجفون|میراحمدرضا حاجتی 📎 لینک یادداشت ▪️اربعین و الهیات خدمت|حبیب‌الله بابائی 📎 لینک یادداشت 🆔 @rahamedia
تربیتی ژرف در پرتو حکمت و ایمان واکاوی اهمیت تربیت کودک از منظر فلسفه و دین ✍️ یونس حافی، کارشناس تربیت دینی در سپهر پهناور هستی، انسان به مثابه گوهر تابناک آن، سفری پرمغز را آغاز می‌کند. این سفر، از نخستین لحظات حیات در آغوش مادر، تا گذر از مراحل گوناگون طفولیت، نوجوانی و جوانی، و نهایتا رسیدن به قله کمال و تعالی، همواره نیازمند هدایت و رهنمونی است. در این میان، تربیت به مثابه قطب‌نمای این مسیر پرپیچ و خم، نقشی اساسی ایفا می‌کند و جهت‌دهنده گام‌های انسان در مسیر سعادت و نیک‌بختی خواهد بود. از منظر فلسفه، تربیت فرآیندی هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده است که به شکوفایی استعدادهای فطری انسان و پرورش قوای عقلانی و اخلاقی او می‌انجامد. این فرآیند، انسان را از تاریکی جهل و ناآگاهی به سوی روشنایی معرفت و حکمت رهنمون می‌کند و او را به موجودی متعهد به ارزش‌های والای انسانی و الهی مبدل می‌سازد. در حکمت عملی، تربیت به مثابه فنّی ظریف و دقیق مورد توجه قرار می‌گیرد که نیازمند آگاهی عمیق از فلسفه وجود انسان، ماهیت نفس او و قوای گوناگون آن است. مربی با اتکا به این دانش، با ظرافت و درایت، بذرهای نیکو را در جان کودک می‌کارد و با صبر و حوصله، شاهد شکوفایی آنها در بوستان وجود او خواهد بود. از دیدگاه دین، تربیت رسالتی خطیر و الهی است که بر دوش والدین و مربیان نهاده شده است. در متون مقدس، آیات و روایات متعددی به اهمیت تربیت و پرورش صحیح فرزندان اشاره می‌کنند و آن را از وظایف اصلی و اساسی انسان در قبال خداوند و جامعه برمی‌شمارند. در این راستا، تربیت دینی نقشی محوری در تکوین شخصیت و هویت ایمانی کودک ایفا می‌کند. با آموزش آموزه‌های دینی و تشویق به انجام اعمال صالح، بذرهای ایمان و تقوا در جان کودک کاشته می‌شود و او در مسیر بندگی خداوند و اطاعت از اوامر و نواهی الهی گام برمی‌دارد. ترکیب حکمت فلسفی، ظرافت حکمت عملی و عمق آموزه‌های دینی، منظومه‌ای ژرف و پرمغز را در زمینه تربیت کودک رقم می‌زند. مربی با اتکا به این منظومه، می‌تواند راهی روشن و نورانی را پیش روی کودک بگستراند و او را در مسیر تعالی و کمال رهنمون کند. در این مسیر، مفاهیمی همچون فطرت، عقل، نفس، تزکیه، تهذیب، تقوا، خوف و رجا، صبر و شکر نقشی کلیدی در واکاوی ابعاد گوناگون تربیت ایفا می‌کنند. تربیت در پرتو این اصطلاحات، عمق و ظرافت بیشتری می‌یابد و درک دقیق‌تر و عمیق‌تری از این مقوله به ارمغان می‌آید. به عنوان مثال، مفهوم فطرت در تربیت دینی از اهمیتی اساسی برخوردار است. بر اساس این مفهوم، هر انسانی در ذات خود گرایش به فطرت الهی و میل به خیر و سعادت دارد. مربی با شناخت این فطرت و پرورش آن، می‌تواند زمینه را برای شکوفایی استعدادهای الهی در کودک فراهم کند. در نهایت، تربیت کودک از منظر فلسفه و دین، دریچه‌ای به سوی دنیایی ژرف و پرمغز می‌گشاید که در آن، انسان در مسیر تعالی و کمال گام برمی‌دارد و به سرمنزل مقصود نهایی خود، یعنی قرب الهی، رهنمون می‌شود. 🆔 @howzavian_fars
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دولت ها عوض می شوند، استراتژی ها ثابت می ماند. دوباره مهندسین و فهم ریاضی تجربی از مدیریت نخبگان کشور 🔗 رسانه نخبگان https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
. 📰صفحه اول روزنامه‌های یکشنبه ۲۱ مرداد ماه ادامه صفحات:👇 https://hawzahnews.com/xcZRq •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان.mp3
33.63M
🎙 |سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در دومین همایش بین‌المللی دشمن‌شناسی و سالگرد رحلت استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📅 18 مرداد 1403 📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
یادتان هست نتانیاهو روز چهارشنبه ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۴ در میان دست‌‌زدن مکرر نمایندگان‌ و سناتورهای آمریکایی، به‌عنوان یک قهرمان وارد صحن کنگره شد و برای آن‌ها سخنرانی کرد؟ اعضای کنگره‌ی آمریکا تقریباً هر یک دقیقه، برای نتانیاهو دست زدند و با اتمام سخنرانی، برای «هفتادمین» بار، ایستاده او را تشویق کردند. این دست‌زدن‌های ممتد، فقط حمایت از یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب، و تطهیر هیتلر زمان نبود؛ بلکه ۷۰‌ بار کف‌زدن به افتخار پیوند عمیق اسرائیل و آمریکا بود؛ ۷۰ بار هلهله برای باند قاتل صهیونیستی در ترور شهید فخری‌زاده و اسماعیل هنیه‌؛ و ۷۰ بار تشویق برای بمباران مدرسه‌ی «التابعین» در مرکز نوار غزه. ✍محمدجواد نیکزاد ____________________ 🆔 @howzavian_mazandaran
✍️ ۳ یادداشت مطبوعاتی؛ پیشنهاد امروز ما 🔴 اقتصاد ملی؛ از تجارت تریاک تا تجارت املاک ناصر ذاکری در روزنامه شرق 🖊متن کامل .... 🔴 مواظب اِلی کوهن‌های وطنی باشید سرمقاله امروز روزنامه جمهوری اسلامی 🖊متن کامل .... 🔴 پله‎های اول حوادث عبدا...گنجی در روزنامه همشهری 🖊متن کامل .... https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
. ✍️۲۰ تجربه از دنیای یادداشت‌نویسی ✔️ روایت محمدرضا بابایی از چهارمین نشست رواق اهالی قلم با حضور استاد تقی دژاکام. متن کامل 👈اینجا @howzavian_westazarbaijan
. او بر همه امتیاز دارد، مردم! عالَم به حسن نیاز دارد، مردم! @shaeranehowzavi