eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
529 ویدیو
184 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
🏆قوریِ عزتِ‌نفس ✍️ مرضیه رمضان‌قاسم خانم‌ها وقتی از همسر تقاضای پول کنند ولی آبی از دست همسرشان نَچِکد، به دنبال دست و پا کردن کار درآمدزائی برای خود هستند و اگر تیرشان به سنگ بخورد و موفق به کاریابی نشوند، آخرین تیر خلاص‌شان این توصیه‌ی مادرانه است که زیرِگوشِ دخترشان زمزمه می‌کنند: دخترم! دَرسَت را خوب بخوان به جائی برسی تا مثل من‌ دستت مقابل همسرت دراز نباشد. ای کاش مادران به جای تشویق دختران به اشتغال، پسران‌شان را به مدیریت صحیح هزینه‌های زندگی توصیه‌می‌کردند، تا بانوان سرزمین‌مان مجبور نباشند برای مبلغی ناچیز شخصیت خود را پائین آورند و با لبیک نگفتن همسر روح‌شان جریحه‌دار شود، همچنین مجبور نشوند اشتغال به شغل‌هائی داشته‌باشند که برازنده‌ی یک بانو نیست و ساعات طلائی که باید در کنار فرزندان سپری کنند را در بیرون از منزل تلف کنند‌. ♦️ یادش بخیر بچه‌تر از الان که بودم، علاوه بر پول توجیبیِ ماهانه و هفتگی که از مامان و بابا می‌گرفتم، مادر یک قوری در ویترین منزل گذاشته بودند تا هرگاه پول لازم داشتیم به کسی رو نزنیم و از قوری قرض بگیریم. من برای خرید کادوی روز پدر و مادر، از پسنداز شخصی خودم خرج‌می‌کردم و اگر مبلغی کسری داشتم، از قوری می‌گرفتم و به موقع قرضم را ادا می‌کردم. ای‌کاش همه‌ی خانه‌ها قوریِ عزت‌نفس‌ داشت‌. @HOWZAVIAN
یک خط برای روضه گودال کافی است زینب چه دید وقت ملاقات؟ بگذریم ✍️ سیدمحمدمهدی شفیعی @HOWZAVIAN
🔴 «فرار از زندان» بدون تخیل‌های هالیوودی ✍️ مجتبی عباسی، عضو تحریریه مدادالفضلاء 🔸فرار هالیوودی اما واقعیِ شش زندانی فلسطینی از زندان فوق امنیتی رژیم صهیونیستی، بار دیگر پوشالی بودن و ضربه پذیری این رژیم را به نمایش گذاشت و بلوف گنبد آهنین، انگاره چهارمین ارتش دنیا و هیاهوی رسانه‌ای اشغالگران را به چالش کشید. 🔸بسیاری از تحلیلگران معتقدند امروز سطح چالش رژیم صهیونیستی از موشک نقطه زن به تونل و به محل سکونت سران تلاویو رسیده است؛ به تعبیر دیگر سران این رژیم به جای وادار کردن ملت فلسطین به تسلیم، به فکر اِشراف اطلاعاتی و امنیتی جریان مقاومت در خانه‌ها و کاخ‌های خود هستند. 🔸مهندسی عملیات موفق و کماندویی جریان مقاومت در داخل امنیتی ترین زندان اسرائیل، پیامدهای داخلی و بین‌المللی به دنبال داشته و مایه ترس و بی آبرویی این رژیم و موجب شادی و امید مردم فلسطین شده است. 🔸فرار اسرای فلسطینی علاوه بر شکست امنیتی و بی اعتبار کردن رژیم صهیونیستی، نمایش هماهنگی گروههای مقاومت فلسطین از جنبش فتح و جهاد اسلامی گرفته تا جریان مقاومت در جغرافیای منطقه است که به نظر می‌رسد تغییر این محاسبات و معادلات، پیامد سنگین این شکست برای محور صهیونیستی باشد. 🔸همان گونه که «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه رای الیوم، موضوع فرار اسرای فلسطینی را رسوایی امنیتی برای اسرائیل خوانده و خطاب به سران این رژیم می‌نویسد: وقتی دشمن شما (جریان مقاومت) شروع به تحقق پیروزی‌ها، یکی پس از دیگری می‌کند و شما دائما از شکستی به شکست دیگر وارد می‌شوید، پس بدانید که پایان دوره شما بسیار نزدیک است. @HOWZAVIAN
✅ شبکه پویا؛ منفعل یا پویا؟! بخش اول ✍️ محمدمهدی احسانی‌فر پس از بهبودی نسبی از کرونا، توان انجام کاری را نداشتم و مجبور بودم که بیشتر وقت را استراحت کنم. دختر کوچکم، بخشی از روز را به دیدن شبکه پویا می گذراند. از این فرصت استفاده کردم و به او گفتم: از این به بعد، با هم پویا ببینیم. خیلی خوشحال شد. حتی برنامه ها را برایم معرفی می کرد و گاهی با زبان خودش تحلیل می نمود. البته این همراهی حدود یک هفته تا ده روز طول کشید. در آن روزهایی که پویا می دیدم، متوجه اشکالات زیادی در برنامه های این شبکه شدم. این اشکالات به اندازه ای است که نمی توان شبکه پویا را کانالی اسلامی یا ایرانی دانست و آن را در راستای اهداف انقلاب اسلامی دانست. حتی نمی توان این شبکه را در راستای نیازهای کودک و نوجوان دانست. برخی از آن اشکالات را یادداشت کرده ام. ۱. شبکه ویژه برای کودک و نوجوان، او را از فضای واقعی زندگی دور کرده و گمان می کند که همه چیز باید با دنیای کودکانه او هماهنگ شود. از این رو با جهان واقعی فاصله گرفته و خیال پردازی افراطی در وی شکل می گیرد. ۲. وقتی شبکه ای از صبح تا شب، برنامه کودک و نوجوان پخش کند، معنایش این است که این گروه سنی نیاز به کار دیگری ندارد. تفاوت این گروه با دیگران آن است که دیگران، توان انتخاب دارند ولی در اعضای این گروه، هنوز اراده انتخاب شکل نگرفته است. حال اگر این برنامه ها فقط یکی دو ساعت از روز را پوشش دهد، معنایش آن است که زندگی فقط "شبکه پویا دیدن" نیست. ۳. شبکه پویا شبکه ای سکولار است. در این شبکه به جای بهره گیری از زمینه دینی و تم اسلامی ایرانی، به ظاهرسازی های موقع اذان یا یکی دو سرود تکراری غیر جذاب اکتفا می شود. هیچگاه مخاطب شبکه پویا، عقاید و احکام و برنامه های دینی را در قالبی کودکانه نمی آموزد. بلکه یا اصلا چنین چیزهایی را یاد نمی گیرد و یا در قالبهای مستقیم که جذابیت ندارد، پخش می شود. ۴. شبکه پویا از ضعف سیاست گذاری و یا نداشتن سیاست رنج می برد. دیده نشدن سیاست واحد در تولید و پخش برنامه، بی توجهی به سیاست های کلان تربیتی، دوری از فضای آموزشی متناسب با کودک و نوجوان، حرکت نکردن به سمت اهداف انقلاب اسلامی و نداشتن خروجی تربیتی در میان مخاطبان، برخی از دلایل این ادعاست. آیا پس از راه اندازی شبکه پویا و تربیت دست کم یک نسل پای گیرنده های آن، کسی، غیر از نهادهای آماری و تبلیغی سازمان صداوسیما، می تواند ادعا کند که برنامه های این شبکه موجب پیشرفت او شده است؟ ۵. تاکنون کارتون های ایرانی مختلفی تولید شده است. یکی از عجایب برخی از این کارتون ها، شخصیت پردازی خارجی و به ویژه غربی در کارتون ایرانی است! یعنی بیننده گمان می کند که با یک شخصیت خارجی رو به روست؛ چون هیچ نشان و نمادی از ایرانی بودن ندارد. بعد در پایان کارتون می بیند که تولید داخل بوده است! @HOWZAVIAN
📘«منطق شناخت شبهه» روانه بازار نشر شد کتاب «منطق شناخت شبهه» اثر حجت الاسلام والمسلمین مسعود حکیمیان است که به همت انتشارات دار العلم راهی بازار نشر شد. @HOWZAVIAN معرفی کتاب👇👇
📘«منطق شناخت شبهه» در بازار نشر کتاب «منطق شناخت شبهه» اثر ارزشمند حجت الاسلام و المسلمین دکتر مسعود حکیمیان است که به همت انتشارات دار العلم راهی بازار نشر شد. اثر حاضر، محصول تلاش‌های استاد حکیمیان، پژوهشگر و استاد حوزه، در سال‌ها تدریس و برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های «شبهه‌شناسی و جریان‌های تولیدکننده شبهه» بوده که در سراسر کشور برگزار شده است. نویسنده در مقدمه کتاب براین باور است که تمامی پرسش‌ها و شبهاتی که در طول تاریخ بشر شکل گرفته، ناشی از محدودیت آگاهی انسان نسبت به امور مختلف بوده است؛ بنابراین، عامل اصلی ایجاد شبهه، محدودیت آگاهی است. کتاب یادشده در شانزده درس تنظیم شده که مؤلف به طور خلاصه در مرحله اول به شناسایی مفهوم پرسش، سؤال و شبهه می‌پردازد؛ در مرحله دوم راه‌های دریافت شبهه را بررسی می‌کند و در مرحله سوم به پاسخ‌یابی شبهات از راه‌های مختلف اشاره می‌کند؛ اما مهم‌ترین مرحله و نقطه‌ی ‌عطف این کتاب، مرحله چهارم است که نویسنده ذیل آن چهارده روش پاسخگویی به شبهات را با مثال‌های گوناگون و متنوع بیان، تحلیل و مورد بررسی قرار می‌دهد. پس از آن در مرحله آخر، به‌طور اجمالی جریان‌های تولیدکننده شبهه را به هشت گروه تقسیم می‌کند. مؤلف در این کتاب معتقد است، برای تکمیل مباحث شبهه‌شناسی حداقل به سه کتاب دیگر در این راستا نیاز است تا بتوان نظام‌وار‌ه‌ی منطقی پاسخ به شبهات را تا حد زیادی تکمیل کرد. قابل ذکر است، چاپ نخست کتاب «منطق شناخت شبهه» در 352 صفحه رقعی با تیراژ 1000 نسخه و با قیمت 69 هزار تومان به همت انتشارات «دارالعلم» راهی بازار نشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب علاوه بر مراجعه به کتاب‌فروشی انتشارات دارالعلم، با شماره 09306348486 تماس بگیرند. @HOWZAVIAN
📌جایگاه هندسی علم طب و پزشکی ✍️ دکتر جاوید حاج علی اکبری، پزشک عمومی، متخصص طب سنتی و مدرس فلسفه و عرفان اسلامی 🔹نگاه عمیق و ژرف به انسان، به عنوان اشرف مخلوقات و توجه به وسعت روح و فراخنای وجود او از اصلی ترین امتیازات طب اسلامی بر طب جدید است. به همین جهت است که طب در نگاه حکمت قدیم، شاخه ای از حکمت و طبیب را حکیم می نامیدند. مطالعه و دقت در طب اسلامی ما را با جهانی جدید و ناشناخته و اتفاق هایی فراتر از آنچه به چشم می آید آشنا می سازد. 🔸حکمت 🔹علم طب را زیر مجموعه حکمت می دانستند و حکیم که یکی از اسماء و صفات الهی ست به کسی می گفتند که اشرافش به همه علوم باشد. خود کلمه حکمت از ریشه حَکَمَ به معنای محکم کردن است علمی که موجب استحکام و قوت روح انسان می شود، آنچه با برهان و دلیل همراه است وشک و شبهات در آن راه ندارد اصلاحا حکمت می گویند. 🔹حکمت را تقسیم می کردند در حکمت الهی و طبیعی به دو قسم یکی حکمت عملی آنچه در عمل ما با آن سر و کار داریم و دیگری حکمت نظری. ادامه و سلسله مباحث را می توانید در این نشانی پیگیری کنید. @HOWZAVIAN
🔔 نشست تبیینی و خبری «طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» در خبرگزاری‌حوزه برگزار می‌شود ⏱ زمان: شنبه، 20 شهریور، ساعت 16 ◻️ این نشست باحضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار و به‌طور زنده از سایت حوزه‌نیوز پخش می‌شود. لینک پخش زنده:👇 hawzahnews.com/service/live @HOWZAVIAN @HawzahNews
. 🔘 آقایی به نام آقا مسلم ✍️ حسین کاوه ♦️ گزیده | نشستیم، در اتاقی که در و دیوار و سقفش ترک‌های ریز و درشت داشت و فرشی قدیمی که با نقش‌های ساده خود به تنهایی بار تزئین مجلس و تشریفات جلسه را به دوش می‌کشید. گرمای نفس میزبان حرارت ما را بالا برده بود که نوجوانی که گویا نوه حاج آقا بود جهت کسب اجازه برای پذرایی در زد و بعد از کسب اجازه همگی مهمان بزم چای و خرمای آقا مسلم شدیم. چشمم به نعلبکی‌ها که افتاد بغضم گرفت! چگونه می‌شود مردی پناه نیازمندان باشد و به فقرای بسیاری رسیدگی بکند اما نعلبکی‌های خودش قدیمی و لب پریده و تا به تا باشد!؟ 🌐 Sollam.ir/post/288 متن کامل @HOWZAVIAN
💠 آیین رونمایی از آخرین اثر استاد علی صفایی حائری(ره)، عین_صاد امروز 18 شهریورماه ساعت 18 👈 پخش زنده: @ali.safaeihaeri @HOWZAVIAN
✳️ نویسندگی و شکفتن دوباره ✍️ علی خردمردی، عضو تحریریه‌ی مدادالفضلاء بسم‌الله قلم برداشتم تا دوباره بنویسم. از خوشی ها، از ناملایمی ها، از اجتماع، از حوزه علمیه و غیر علمیه و هر آنچه که با آن مانوسم. در این یک سال که از نوشتن فاصله گرفتم و کانال قبلی خودم که سه سالش شده بود را حذف کردم، گویی برای درس خواندن هم کم میگذاشتم. باور کنید نوشتن رازی در خود دارد وگرنه چه ارتباطی میان نوشتن از فلان اتفاق خانوادگی و رسائل و حلقات وجود دارد؟! در این بین همان راز نوشتن است. شهید بهشتی میگفت: خواهران و برادران؛ عاشق شوید. این بنده‌ی روسیاهِ انشا ٔالله بهشتی هم میگوید: خواهران و برادران؛ بنویسید. زندگی به نوشتن است... ............................................................................................................ سلام و احترام نمی‌دانی چقد ذوق کردم از این دوباره نویسی حضرت عالی😍 همیشه می‌گویند: مجرم، روزی به صحنه جرم بازخواهد گشت اینجا هم باید گفت؛ نویسنده هر جا که باشد روزی برمی گردد به دنیای کلمات و از عصیان ننوشتن رهایی می‌یابد. با این تفاوت که مجرم به زندان می‌افتد و نویسنده به آزادی. @HOWZAVIAN
گزارش مقدماتی پروتکل های فقهی مدیریت کرونا.pdf
2.12M
فایل پژوهشی👆 🗞متن کامل اولین گزارش معرفی پروتکل های فقهی مدیریت کرونا - ۵۳ صفحه ❓کمک فکری حوزه علمیه قم به وزارت بهداشت و درمان برای مهار سریع و آسان بیماری کرونا