eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
478 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
. 📌اجازه ندهیم قصه شهر فراموش شود ✍️ فاطمه میری اهل سیاه‌نمایی نیستم اما دلم می‌سوزد برای آن نوجوان که از طرف مدرسه به دیدن موزه شهرش می‌آید، باید دل‌سوزی باشد که داستان‌های کهن‌شهرش را به گوش او برساند. 🔗 متن کامل @HOWZAVIAN
🔻امپراطوری رسانه‌ای ✍️محمدجوادمحمودی 👈🏻امپراطوری رسانه‌ای میدونی یعنی چی؟! ⚠️یعنی خبر توقیف توسط یونان که قدرت پوچ آمریکا را تصویر می‌کند، ❌یا خبر ترور شهید که قدرت نفوذ پوشالی اسرائیل را نشان می‌دهد، 💪🏻در همان لحظه تمام رسانه‌های دنیا به سوی پمپاژ خبری می‌کنند، 😔تا با موجی از و حس روبرو ‌شویم... 😊امّا از خبر توقیف و باز پس گیری نفت ایران توسط دلاورمردان ، 😂یا خبر ترور یکی از افسران توسط سرگردان، ‼️پمپاژ که هیچ، حتی بعد از چند روز یک گزارش معمولی هم نمی‌دهند... 😡تا مبادا یک احساس عزّت و توانمندی کند!!! ✅پ.ن: در قضیه عین الأسد، اول گفتند هیچ اتفاقی نیفتاده، ولی پس از یکسال به زبان آمدند و گفتند چه بلایی سرشان آمده... @HOWZAVIAN
📌 نقدی بر «عقلانیت لیبرال» در ساخت مسکن وقتی به بانیان وضع موجود مسکن می گوییم چرا منازل و طرح های بزرگ مسکن را افقی و ویلایی نمی سازید می گویند صرفه اقتصادی ندارد. نتیجه این عقلانیت لیبرال که به ما القا کردند همین می شود که اولین چیزی که همه‌ی امور را با آن متر می کنند، پول و هزینه تمام شده است. می گویند وقتی می شود با 1000 متر زمین، 50 واحد ساخت چرا بیاییم به جایش دو واحد بسازیم. می گویند شما دیوانه شدید که با آپارتمان سازی انبوه مخالفت می کنید و حرف از ضرورت و امکان افقی سازی و ساخت خانه های ویلایی در بسیاری از نقاط کشور میزنید! چرا این کار را دیوانگی می دانند؟ چون صرفه اقتصادی را در این می دانند که زمین را صرف تجارت ساخت و ساز کنند؛ مسکن را کالای تجاری کنند؛ حتی اگر به قیمت تنزل مسکن و مأوای انسان که محل تربیت انسان است به خوابگاهی برای شبخوابی باشد. انسانی که از وقت صبح خارج از منزل باشد و شب فقط برای غش کردن و خوابیدن به یک سقف نیاز داشته باشد، این انسان 15 متر هم زیادش است مثل وضعی که امروز انسانهای استثمار شده ژاپن دارند. ارمغان تمدن غرب برای انسان عادی و غیر فئودال این است که مجبور باشد همه زندگی خود را در یک قفس و قوطی کبریت سپری کند و همه آزادی و تفریحش را در خیابان و خارج از چهارچوب خانواده و بیت دنبال کند! 🔗 متن کامل در افکار حوزوی @HOWZAVIAN
🔸یک کلمه، در برابر تبعیض ✍️ علی کردانی هرگاه که با دقت و بی‌هیچ‌ جانبداری به دستورها و توصیه‌های اسلام بنگریم، درمی‌یابیم که دین اسلام یک دین عاقل و کامل است؛ چرا که از هر طرف که به دستورات آن نگاهی بیندازیم، اگر دل و گوش‌مان تغییر‌یافته و تحریف‌یافته نباشد خواهیم یافت که اسلام به نیازهای انسان نگاهی واقع‌بینانه و حرکت‌دهنده دارد. دستورات اسلام حرکت‌دهنده است نه متوقف‌کننده؛ اما اسلام در عصر غیبت مظلوم‌تر از همیشه است و از «مدافع مقتدر» و «لسان برهان» خود که ولی‌عصر(عج) باشد محروم مانده است، به همین دلیل به دستورها و نگاه اسلام می‌تازند و نتیجه‌ها و فلسفه‌های احکام و عقاید را وارونه‌سازی می‌کنند. برای مثال، اسلام صد در صد موافق ازدواج و تشکیل خانواده است و برای آن ثواب قرار داده است، تا آن‌جا که ضامن رزق همسر و فرزندان شده است. یا این‌که اسلام نگاهی ویژه به ایتام، فقرا و رسیدگی به آن‌ها دارد و برای کار و تلاش احترامی ویژه قائل است. در منطق اسلام «رنگ‌ها» و «نژادها» اولویت نداشته، بلکه اولویت با کردار و رفتار است، عقل هم درک می‌کند که رنگ، نژاد و کشور، هیچ‌گاه به کسی حق‌ عزت و جلالت نمی‌دهد، اما درست‌عملی و پاک‌عملی‌ای که دربردارنده و پوشش‌دهنده دستورات الهی باشد را ملاک برتری افراد و نزدیکی آن‌ها قرار می‌دهد، که در ادبیات اسلامی از آن به تقوا تعبیر می‌شود. در همین رابطه روایتی بسیار زیبا در «کافی شریف» که نشان‌دهنده یکی از منطق‌های اسلامی است به تصویر کشیده شده است؛ «مردی از اهل بلخ می‌گوید: در سفر حضرت رضا(ع) به خراسان، همراه ايشان بودم. روزی دستور دادند سفره‌ای پهن کنند و همه غلامان خود را از سياه گرفته تا ديگران، بر سفره گرد آوردند. عرض كردم: قربانت گردم! كاش، سفره ايشان را جدا می‌كرديد! امام(ع) فرمودند: «دست بردار! خداوند تبارک و تعالی يكی است و پدر هم يكی و مادر هم يكی است و پاداش بر اساس اعمال است؛ مَهْ إِنَّ الرَّبَّ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَاحِدٌ وَ الْأُمَّ وَاحِدَةٌ وَ الْأَبَ وَاحِدٌ وَ الْجَزَاءَ بِالْأَعْمَالِ» در این روایت امام رضا(ع) به صراحت تمام با استفاده از کلمه عربی «مَهْ» در برابر تبعیض می‌ایستند و رویکرد ایشان در اصل یکی از منطق‌های اسلام را یادآوری و به اجرا می‌گذارد؛ «مَهْ» در زبان عربی اسم فعل و به معنی «باز ایست» یا این‌که ترجمه سلیس آن همان «دست بردار» است. امام(ع) بدون هیچ تعارف و ملاحظه‌ای می‌فرمایند؛ از این تبعیض و تفکیک «دست بردار» و آن را «رها کن» و این‌گونه دستور خداوند را عملی و اجرایی می‌کنند. منطق اسلام منطق رنگ‌ها و مرزها نیست، بلکه منطق منش و کردار است؛ اسلام پاداش را بر اساس اعمال می‌سنجد؛ هرگاه که رفتار آدمی در ترازوی تقوا سنگین‌تر باشد، خداوند او را عزیزتر می‌نگرد و به او اجر و پاداش می‌دهد. @HOWZAVIAN
📕 کتاب علمدار عاشقی به همت یکی از نویسندگان حوزوی منتشر شد ✍️ با تقریظ استاد احمد عابدی و به قلم حجت الاسلام علی تقوی دهکلانی @HOWZAVIAN
. 💐 ساده و زیبا و غیر نمایشی ❤️ پذیرایی و اجرای برنامه توسط دو روحانی سید در روز ولادت امام رضا علیه السلام برای کارگران روز مزد کنار خیابان(عمار یاسر قم) @HOWZAVIAN @jarass
؛ «ضرب‌العجل» یا «ضرب‌الاجل» 📗 وقتی کسی برای دیگری ضرب‌الاجل تعیین می‌کند، یعنی او باید کاری مشخص را تا زمانی معین انجام دهد. واژهٔ «اجل» یعنی مدت و مهلتِ [انجامِ] چیزی. بنابراین، «ضرب‌الاجل» می‌نویسیم نه «ضرب‌العجل»؛ چون به‌هیچ‌وجه با «عجله» ارتباط ندارد. 💠 بیایید : @behtarbenevisim @HOWZAVIAN
. 📌 تحلیل "علامه محمدتقی جعفری" از دلایل و علاقه مردم اروپا به سگ ⭕️ ‏در پاريس، بلكه در تمام كشورهاي اروپايي كه مشاهده كرديم يا دوستان ساكن اين كشورها نقل كردند، ⚠️ علاقه به سگ در درجه اول از حيوانات قرار دارد. موضوع سگ موقعيت با اهميتي در جوامع غربي اشغال می‌کند. بطور فراوان وقتي كه افراد به يكديگر می‌رسند بجاي پرسش از حال خویشان طرف، احوال سگ را می‌پرسند. 💡 بنظر می‌رسد: دو موضوعِ روانيِ مهم، انگيزة علاقه به سگ بوده باشد: 1️⃣ تسليمي كه حيوان از خود نشان ميدهد و حس اطاعت جويي مردم را اشباع مينمايد. 2️⃣ احساس لزوم وفا و گرايش و محبت كه ميان افراد وجود ندارد يا فوق العاده اندك است، بوسيلة سگ اشباع ميگردد. اختلافات علمي و ايده اي بسيار زياد است. 📆 سه شنبه، ٤ آبانماه (۱۳۵۵)_ ۲ ذي القعده_26 اکتوبر (1976) @HOWZAVIAN
💐 گعده یادداشت خوانی نویسندگان حوزوی با حضور و مشاوره استاد جواد محدثی در سالن جلسات معاونت هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد. @HOWZAVIAN
📌 آبروی آواره ✍️محمدجواد محمودی شیخ رجبعلی خیاط، مستأجری داشت که زن و شوهر بودند و ۲۰ تومان اجاره از آن‌ها می‌گرفت. بعد از چند وقت این زن و شوهر صاحب فرزند شدند. شیخ بعد از گفتن اذان و اقامه در گوش نوزاد، یک دو تومانی پر قنداقش گذاشت و فرمود: «آقا یدالله! حالا خرجت زیاد شده، از این ماه به جای بیست تومان، هیجده تومان بدهید.» 🙏🏻آقای صاحب‌خانه، اجاره بهای خانه‌ی قبر، است... 🙏🏻آقای آبروی تو نزد پروردگار، مستأجر دل کودکی است که پدرش این روزها کمتر لبخند می‌زند و دائما در فکر است! 👈🏻با ده برابر کردن اجاره، اول آبرویت آواره می‌شود، بعد هم مستأجرت... پیامبر گرامی‌مان گفت: «به ساكنان زمين كنيد، تا آن كه در آسمان است به شما رحم كند.» @HOWZAVIAN
🔰 سانس اختصاصی تماشای فیلم در سینما تربیت قم ↙️ اگر دوست دارید تا این فیلم را با ما به تماشا بنشینید، به ادمین کانال پونز مراجعه کنید. @ponezs 📅پنج شنبه 26 خرداد ساعت 18:20 @HOWZAVIAN
🌼 بانو امین ✍️ فاطمه میری -علویه خانم - جانم بفرمایید - به بازار برو و این ترمه را بفروش - بانو این.. این خیلی ارزش دارد این یادگار جهیزیه شماست. - میدانم بفروش برایم با پولش قاطری کرایه کن باید به نجف آباد برود.... ترمه خیلی زیباست قبول دارم یادگار جهیزیه هم باشد که جای خود را دارد. اما علم آموختن و فرا گرفتن دانش برای بانو امین از همه چیز گواراتر بود زیبایی دانش، از زیبایی ترمه‌ی قدیمی بیشتر چشمش را نوازش می داد. درست است که همسرش متمول بود و خودش نیز .ولی این حتی دلیل کوچکی برای یادگیری و علم آموزی ایشان نبود. شاید اولین دلیل اراده بود که این بانو در رسیدن به هدفش داشت و هدفی که مقدس بود و با توکلی که با روحش عجین شده. پس مال فرع ماجرا هم نمی‌شد بسیار متمولان که در آن عصر زندگی می‌کردند ولی درگیر مال بودند و چه بسیار زنانی که می‌توانستند در آن ایام تحصیل کند، ولی نخواستند. اما ایشان حتی به اندازه دل بستگی به یک ترمه‌ی قدیمی و یادگاری وقت نداشت. دلبستگی‌ها از او دور می شوند او دلبسته یک عشق واقعی می‌شود.شاید مرگ فرزند پایان کار یک زن باشد ولی او به حبل محکم الهی چنگ میزند و از این امتحان سخت هم سرفراز بیرون می‌آید. حالا او مجتهدی شده که بسیاری از مردان آرزوی رسیدن به این مقام را دارند و کتاب‌هایی که یادگاری ارزنده از ایشان است که بیشتر به معجزه می‌مانند. و تفسیرقرآنی که زلال است و نورانی. اجازه اجتهاد خیلی از علما را امضا کرده و حالا او یک بانوی تمام عیار ایرانی است که فخر ایران است و فخر دین. و من از پس سالها صدایم را صاف کنم و می‌گویم از استادانی درس گرفتم که شاگرد شاگرد بانو امین بوده‌اند و خود همین بار سنگینی روی شانه هایم می‌گذارد. که حالا من چه وظیفه‌ای دارم در مقابل دینم در مقابل امکاناتی که در اختیارم قرار داده شده و در مقابل زمانه‌ای که ‌زندگی میکنم؟!.زمانه‌ای بسیار فراهم‌تر و فراخ‌تر از زمان بانو امین. زمانی که درس خواندن زن با افتخار همراه است. بیانم ناقص است از بیان مقام علمی و عملی ایشان. نام ایشان را از ذهن می‌گذرانم و می‌گویم من می‌توانم؛ می‌شود... @HOWZAVIAN
📸 تصاویر گعده چهارم با حضور استاد جواد محدثی ✍ به همت اداره هنرهای تصویری معاونت هنر و رسانه‌ی دفتر تبلیغات و جمعی از نویسندگان حوزوی @HOWZAVIAN
📌مستند جنجالی از شبکه مستند ✍️ بابک شکورزاده "جوان جاهلی به صورتم آب دهان انداخت و این کار زمینه‌ساز طلاق با نامزدم شد." این خلاصه‌ای از بیان یک طلبه بود که در مستندی از شبکه مستند پخش شد. قسمت‌هایی از این برنامه مستند که مصاحبه‌ای با یک طلبه است به طرز گسترده‌ای در فضای مجازی در حال پخش شدن است و حتی در رسانه‌های معاند نیز بازتاب داشته است. دراین مستند به شکل عجیب و غیر متعارفی چهره طلبه پوشانده شده است که می‌تواند زمینه‌ای را برای تمسخر ایجاد نماید؛ هم تمسخر آن طلبه و هم آن برنامه تلویزیونی. اینکه به هر دلیلی چهره مصاحبه شونده نامشخص باشد اشکالی ندارد و آن شخص مخیّر است که چهره‌اش نمایان باشد یا نباشد؛ ولی در این مورد کج‌سلیقگی صورت گرفته - که چه بسا ناخواسته بوده- و به قول معروف تو ذوق مخاطب می‌خورد و یک پس‌زدگی را به همراه دارد؛ هر چند که سخنان مصاحبه شونده حق باشد. بهتر بود به جای اینکه به این نحو نامأنوس چهره پوشانده شود، مثلا با تغییر نوع نورپردازی و تکنیک‌های خاص تصویربرداری یا تصویربرداری از پشت سر این مخفی‌نمایی صورت پذیرد که چه بسا جنبه هنری نیز داشت واین تبعات منفی را به همراه نداشت . نکته دیگر پیرامون محتوای این مصاحبه است. در این مصاحبه علت طلاق طلبه سوال می‌شود و او می‌گوید زمانی که با نامزدمش در پارکی راه می‌رفتند جوانی موتوری آمد و بدون هیچ دلیلی به صورتش آب دهان انداخت و همین مسئله سبب شد که نامزدش او را بین لباس طلبگی و زندگی کردن با او مخیر کند و همین مسئله منجر به جدایی شد. این مطلب واقعیتی بوده که این طلبه از زندگی شخصی خودش مطرح کرده است، ولی نکته‌ای که باعث سوء استفاده رسانه‌‌های معاند می‌شود این است که اینگونه وانمود می‌کنند که روحانیت در ایران پشتوانه مردمی ندارد و وجهه اجتماعی‌اش مخددوش است. این در حالی است که خیلی از طلبه‌ها به خصوص طلبه‌هایی که در شهری مثل تهران ساکن هستند و در میان مردم رفت و آمد دارند اذعان دارند که آن‌قدر که از مردم احترام دیده‌اند، توهین ندیده‌اند. این نکته مهمی است که بعضا مغفول می‌ماند و دستاویزی برای انسان‌ها و رسانه‌های مریضی می‌شود که همیشه دنبال بهانه جویی و سوءاستفاده هستند . درست است که بعضی‌ها مانند این جوانی که آب دهان انداخته از روی جهالت و یا حتی عناد بعضا اهانت‌هایی را نثار روحانیون می‌کنند؛ ولی این‌ها جامعه حداکثری ایران را شامل نمی‌شوند. بخشی از این اهانت‌ها ریشه در عملکرد اشتباه برخی روحانیونی دارد که بعضا هم دارای پست و مقام بوده‌اند و زندگی‌ آن‌ها با مرام اسلام فاصله قابل توجهی داشته و این مسائل بدبینی‌هایی را ایجاد کرده است. علاوه بر این‌ها لجن‌پراکنی شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای ‌مسموم نیز در این بدبینی نقش قابل توجهی داشته است. جا داشت که در این برنامه مستند، از این منظر هم آسیب شناسی می‌شد و مسئله به گونه‌ای مطرح می‌شد که این شائبه‌ها را ایجاد نکند. نکته دیگری که در این مستند به آن اشاره شد و جای تأمل دارد این است که برخی از مردم در مواجهه با چنین موضوعی که یک طلبه طلاق گرفته ممکن است دچار قضاوت‌های ناصحیح شوند و بدون اینکه از اصل ماجرا اطلاعی داشته باشند احیانا انگی را به آن بنده خدا بزنند و صرفا به خاطر این که همسرش خواستار جدایی بوده تصور کنند که این طلبه مشکلی داشته است که کار به طلاق کشیده شده است. این حساسیت‌ها از جانب مردم تا حدودی طبیعی است ولی نباید باعث قضاوت نابجا شود و فورا طلبه‌ی بی‌نوا متهم کرد. @HOWZAVIAN
🔻 «پاسخ عنکبوت مقدس» ✍️ علی بهاری این تعبیری بود که بعضی متدینان برای توصیف فیلم بدون قرار قبلی، آخرین ساخته بهروز شعیبی به کار می‌بردند. توجه محوری به حرم امام رضا علیه السلام و کرامت رضوی موجب شده بود این فیلم را پاسخی سینمایی و درخور به حرمت‌شکنی عنکبوت مقدس بدانند. فیلم را که دیدم یخ کردم. انتظارم بیش از اینها بود. زیرا: ✅ قصه اساسا قابلیت تبدیل شدن به فیلم را ندارد. این ماجرا را می‌توان در یک فیلم کوتاه جمع و جور کرد. ✅ تعلیق که مهم‌ترین ابزار کارگردان و نویسنده برای میخ‌کوب کردن مخاطب است در این فیلم نبود. به تعبیر دقیق‌تر، قصه اساسا ظرفیت تعلیق بیش از این را نداشت. ✅ پرهیز از کلیشه‌گویی و حدس‌پذیری پایان داستان موجب شده بود نویسنده از آن سوی بام بیفتد و یک پایان ضعیف و سرد را برای فیلم طراحی کند. اگر به جای ساخت فیلمی با این قصه ضعیف، از دفتر ثبت کرامات حرم رضوی، سراغ چند بیمار شفایافته یا گره بازشده را می‌گرفتند ماده خام بهتری برای ساخت اثری درخور به دست می‌آوردند. @HOWZAVIAN
. 🔅 پایان پریشانی ✍️ الناز رحمت نژاد ⏹ نهضت حضرت مهدی(عج) یک نهضت سطحی نیست بلکه یک انقلاب جهانی همه جانبه است و برنامه ای بسیار عمیق و دشوار دارد، چرا که می خواهد تمام اختلافات و پریشانی ها را از ریشه بر اندازد. 🔗 متن کامل یادداشت @HOWZAVIAN
📌پذیرش پول اعتباری، جامعه را به کجا می برد؟! ✍️ قاسم یزدانی مقدم از نظر مفاهیم گرانقدر آیات و روایات، اساس محرومیت، به اختلال در روابط انسانی به دلیل تضعیف زیر ساخت های هدایت باز میگردد. در مقابل، تمامی زیر ساخت های کفر، جامعه را به سمت محرومیت، فقر و ظلم سوق می دهد.به این چرخه محرومیت زا توجه کنید: زکات یکی از چهار رکن اصلی تمامی حرکتهای انبیا و اولیای الهی در طول تاریخ بوده است(سوره حج آیه ۴۱). از طرفی امام صادق علیه‌السلام می فرمایند: اگر همه مردم زکات می دادند هیچ فقیری باقی نمی ماند(من لایحضره الفقیه ج۲ ص۷). از مهم ترین چیزهایی که از نظر اسلام زکات دارد، پول است، پولی که درهم و دینار باشد، یعنی سکه ی طلا و نقره ای که خرید و فروش و معامله با آن رواج دارد. در این منظر، پذیرش پول اعتباری یعنی اگر کسی میلیاردها تومان هم ثروت داشته باشد، اساسا زکاتی به مالش تعلق نمی گیرد، چرا؟ چون سرمایه اش صرفا یک اعتبار،کاغذ و اخیرا یک عدد است، نه پولی واقعی که مدنظر اسلام است. نتیجه هم واضح: تعطیلی زکات از پایگاه پذیرش پول اعتباری. پله بعدی زیاد شدن فقراست. از طرفی فقر قرین کفر است ( کافی ج۲ ص۳۰۷) و کافران اهل ظلم (سوره بقره آیه ۲۵۴). و هرجا کفر و ظلم باشد هدایتی نخواهد بود(سوره بقره آیه ۲۵۸،۲۶۴). و نبود هدایت یعنی افزایش کفر، ظلم، قتل، فحشا،چپاول و در یک کلام محرومیت(سوره انعام ۱۵۱و۱۵۲). این تنها یکی از دهها چرخه محرومیت زای مدرن در جامعه ماست. برای بررسی جامع این مسئله، مطالعه «پول اعتباری و طرح جایگزین» بسیار مفید خواهد بود، همین طور «برنامه ی ملی محرومیت زدایی». @HOWZAVIAN
📌چرا غیرت دینی؟! ✍️ فائزه سادات عظیم زاده اردبیلی، سیده مریم حسینی برای اینکه جامعه نمای دینی پیدا کند و با این هندسه تنظیم شود و حرکت کند و جریان بسازد، نیازمند حاکمیت دین خداوند است که نظام جمهوری اسلامی برای برپایی این حاکمیت بنا نهاده شد. مردم خون ها تقدیم کردند و جان شیرین خود را نثار کردند تا اصول انقلاب پابرجا باشد و سقف دین فرو نریزد. غیرت دینی مردم که بیانگر عمق دین‌دانی و دین‌داری آنان است و مایه حفظ هویّت ملی یک ملت است، نیرو محرکه‌ی انقلاب است. نمونه ای از منتهای غیرت دینی را می توان در شخص امام بزرگوار مشاهده نمود که با عقلانیت بالا، غیرت ورزی نسبت به دین، فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی، خردورزی، بینش و علم نافع خود و شناخت و اعتماد به ملت ایران موجب برانگیختن غیرت دینی مردم شد و صفحات مهمی از تاریخ را به خود اختصاص می‌دهد... 🔗متن کامل در افکار حوزوی @HOWZAVIAN
gooyeh_1962 (2).pdf
5.14M
❇️ روزنامه / شماره 1962 با تیترهایی همچون 🔅از انسان معاصر تا انسان قمی 🔅حقوق های نجومی و باور موجه 🔅دکتر شریعتی؛ فکری روشن در نقطه تاریکی از تاریخ https://www.gooyeh-qom.com/ @HOWZAVIAN
💠 نگاه دکترین اقتصاد مقاومتی به کشاورزی ✍️ رضا زرخانی محور توسعه اقتصادی در ایران میتواند کشاورزی در ابعاد مختلف آن باشد. کشور ما ایران که دائما توسط دشمنان مورد تهدید و تحریم قرار میگیرد، بایستی در تولید قوت غالب مردمش به خودکفایی برسد! با اینکه طبق قوانین حقوق بشر و قواعد حقوق بین الملل در تحریم های تنبیهی علیه یک کشور، غذا و دارو از موارد تنبیهی و تحریمی مستثنی کرده اند! متاسفانه سخاوت و انسانیت غربی ها که در طول تاریخ معاصر که آغاز کننده دو جنگ بزرگ جهانی بوده اند بر همگان مبرهن و آشکار شده که ایشان هیچ ملاحظه ای نسبت به کشورهای دشمن خود نداشته و هیچ اعتماد و اعتباری به حضرات چشم آبی اروپایی و امریکایی نمیتوان کرد! لذا اقتصاد کشاورز محور با تمرکز بر تولید محصولاتی که قوت غالب مردم باشد؛ میتواند بیش از هشتاد درصد تحریم ها را خنثی کند، و تورم و قیمت ها را کاهش بدهد. 🔗 متن کامل در افکار حوزوی @HOWZAVIAN
🔍 ذات آدم‌ها ✍️محمدجواد محمودی ✏️شیر را در دمای هزار درجه هم گرم کنید، باز طبعش سرد است. گردو هم در دمای منفی هزار درجه سرما داده شود، همچنان طبعش گرم می‌ماند! ⚠️بعضی ویژگی‌ها، در ذات افراد هست؛ تنبیه و اجبار، آب در هاون کوبیدن است... @HOWZAVIAN
♦️صراط مستقیم ✍️ حسین کاوه 🔹 خیلی فرق است بین کسی که در صراط مستقیم کج راه می‌رود با کسی که در صراط منحرف راست راه می‌رود! 🔸 اولی ولو دیر و سخت اما به مقصدِ سعادت می‌رسد، اما دومی به هر اندازه‌ای که سریع و راحت حرکت کند به همان اندازه سریع و راحت منحرف و نابود خواهد شد. @HOWZAVIAN
par1079.pdf
9.27M
✍️ جدیدترین شماره هفته نامه پرتو سخن 🔍با تیترهایی همچون: 🔅کشورهایی با سخت ترین قوانین ارزهای دیجیتال 🔅انسداد؛ سرانجام تدلیس در سیاست 🔅هر آموزشی، پرورش می خواهد @HOWZAVIAN
📌نگاهی به ساخته جدید ایرج طهماسب؛ 💠 بزم عروسک‌های جان‌دار ✍️ صفورا ترقی ایرج طهماسب را از همان کودکی‌هایمان می‌شناسیم. متولدین دهه پنجاه و شصت، عروسک‌گردانی، صداپیشگی، مجری‌گری او در «مدرسه موش‌ها» و «خونه مادربزرگه» و «دکتر عروسکی» را هنوز به خاطر دارند. دهه هفتادی‌ها «کلاه قرمزی و پسرخاله» او را هرگز از یاد نمی‌برند و دهه هشتادی‌ها «بچه‌ننه»، سریال نوروزی «کلاه‌قرمزی» و بقیه عروسک‌هایش را. حالا دهه نودی‌ها نیز مخاطبان ماجراهای «مهمونی» و عروسک‌های جدید آن شده‌اند. بااین‌همه دایره مخاطبان ایرج طهماسب هیچ‌وقت منحصر در مخاطب هدفش که کودکان بودند نشده و هنر و خلاقیت او افراد را از طیف‌های متنوع سنی جذب کرده است. اثر آخر آقای مجری این بار از مجرایی غیر از تلویزیون، از شبکه نمایش خانگی به مخاطبان عرضه می‌شود. دور از انصاف است اگر بگوییم نمره کاری او در فرهنگ‌سازی و عرضه ادبیات نمایشی در قالب عروسک‌ها زیر بیست است. آن‌قدر در دیالوگ‌های بین عروسک‌ها و یا بین مجری‌ها و انسان‌ها با عروسک‌ها واقعیت و باورپذیری موج می‌زند که گاهی یادت می‌رود طرف مقابلت عروسک است و بی‌جان و تا مدت‌ها هم جمله‌های خاص و کلمات قصارشان تکیه‌کلام بچه‌ها و نوجوانان و حتی بزرگسالان می‌شود. او و تیمش به‌شدت در ساخت تیپ‌های شخصیتی زبردست‌اند. در آثار او اگر قرار است یک دختربچه دبستانی ببینیم، آن را به‌تمام‌معنای کلمه می‌بینیم و اگر قرار است یک بچه‌دهاتی تخس بیابیم، با پسرعمه‌زاجان مواجه می‌شویم که انصافا مجسمه یک بچه شروشور روستایی است. از این هم فراتر، طهماسب و تیمش حتی می‌توانند حیوانات را هم تیپ‌سازی کنند. 🔗 متن کامل در افکار حوزوی @HOWZAVIAN