eitaa logo
نویسندگان حوزوی البرز
419 دنبال‌کننده
319 عکس
36 ویدیو
55 فایل
✍️یک نویسنده، بی تردید نخبه است. 🌤نوشتن، اکسیژن است و نویسندگی، نان شب. 🍃اینجا فضایی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزوی استان البرز است. ارسال یادداشت 👇 @Revolutionson2 #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای #جهاد_روایت
مشاهده در ایتا
دانلود
🔖 📄 کتاب «از هراره تا تهران» 💢 پیشنهاد مطالعۀ کتاب «از هراره تا تهران»، به مناسبت سالروز ایام سفر حضرت آقا به هراره و شرکت در کنفرانس سران عدم تعهد 📆 نهم تا شانزدهم شهریور ماه ۱۳۶۵ 📘 کتاب «از هراره تا تهران»، روایت پنجمین سفر از هشت سفری است كه حضرت آقا به خارج از کشور داشته‌اند؛ سفر به زیمباوه. 🔹 در این کتاب متن سخنرانی‌ها و گفتگوهای انجام‌شده در اجلاس سران عدم تعهد، همراه با حواشی و اتفاقات این سفر هشت‌روزه، مطرح شده است؛ که می‌توان در آنها، به‌وضوح، استراتژيی و نحوۀ عملکرد ايشان را در روابط بين‌الملل و مسائل جهانی، ديد و الگو گرفت. 📑 قطع: وزیری، ۳۳۶ صفحه 💳 قیمت: ۹۳۰۰ تومان 🌐 لینک خرید کتاب از هراره تا تهران @howzavian_alborz
🏴 مراسم عزاداری دهه آخر صفر 🎙سخنران: حجت الاسلام والمسلمین فلاح تفتی 🎤 مرثیه سرا: حاج اویس ابوطالبی 🗓 یکشنبه ۱۱ شهریور به مدت سه شب همزمان با نماز مغرب و عشاء 🕌 مصلی بزرگ امام خمینی (ره) کرج @howzavian_alborz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ علم بهتر است یا ورزش؟محمدصادق کوشکی 🔹برندگان مدال طلای المپیک پاریس ، ۱۸ میلیارد تومان جایزه می گیرند. 🔹جایزه برندگان مدال طلای المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک ،بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود. 🔹رئیس جمهور با ارسال پیامهای اختصاصی کسب مدالهای طلا و نقره توسط ناهید کیانی و زهرا رحیمی در مسابقات المپیک و پارالمپیک پاریس را تبریک گفت. 🔹تاکنون هیچ پیام اختصاصی از رئیس جمهور برای حنانه خرمدشتی(دانش آموز برنده مدال طلای المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک )ارسال نشده است. 🔹جناب پزشکیان ! با این وضع توقع دارید کودکان و نوجوانان مملکت سراغ علم و فناوری بیایند؟ آن هم وقتی که شاهد کم توجهی شما و دولت به جوانان فعال در عرصه علم و فناوری هستند! 🔹 اصلا دنبال کاستن از جایزه ورزشکاران نیستیم اما آینده کشور و رشد و تعالی جامعه ما بستگی تام به توسعه علم و فناوری دارد و بدیهی است الگو شدن ورزشکاران ما را به این هدف نمی رساند! 🔹آقای پزشکیان! اگر می خواهید علم و دانش در جامعه ارزشمند و خواستنی باشد لازم است با تشویق و توجه کافی به دانش پژوهان جوان و با اخلاقی مانند"حنانه خرمدشتی"، آنها را به عنوان الگوی کودکان و نوجوانان کشور معرفی کنید .(نه این که زمینه ساز بازگشت اساتید متخلف و خرابکاران و فحاشان دانشجونما به دانشگاه شوید و یا این که دانشگاه را به جولانگاه فساد و برهنگی و بی حیایی تبدیل کنید.) 🔹 جناب رئیس جمهور! اگر در جذب نخبگان صداقت دارید لااقل به اندازه ورزشکاران به دانش پژوهان جوان و با انگیزه بها بدهید تا مانع مهاجرت آنها شوید چون رفتار ناعادلانه و تحقیر آنها( در مقایسه با ورزشکاران) انگیزه های آنها را سلب می کند و آنها را به این نتیجه می رساند که اینجا قدر نخواهند دید و بر صدر نخواهند نشست!(نخبگان علمی حقیقی، بابت حجاب و عفت و دین فراری نمی شوند بلکه کم توجهی و نامهربانی شما مسئولین آنها را از کشور فراری داده و می دهد.) 🔹لازم است به سرعت این روند ناعادلانه و غلط را اصلاح کنید تا ادعاهای شما درباره احترام به علم و دانشمندان و پژوهشگران باورپذیر باشد. @howzavian_alborz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 فرارسیدن ایام سوگواری پیامبر عظیم الشأن اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌ و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام تسلیت باد @howzavian_alborz
🔰 جذب حداکثری پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) 🎙 سیدسجاد ایزدهی ▪️ برحسب ظاهر، یهودیان قصد اسلام آوردن نداشتند، اما این بدین معنا نبود که پیامبر(ص) آن‌ها را از خود براند. 🔻 وقتی برخی از قبیله های یهود نقض بیعت می‌کردند پیامبر در مواردی مجبور می شد با آن‌ها تندی کند، اما آنها رویکرد محبت‌‌آمیز پیامبر(ص) را فراموش نمی‌کردند و به آن باور داشتند. 🔖 متن کامل را اینجا بخوانید @howzavian_alborz
🏴 به مناسبت سالروز رحلت پیامبر اکرم صلوات‌الله‌علیه ◼️ هیچ‌چیز نبود که به مردم بگوید و خودش عمل نکند. ▪️ به مردم گفت نماز بخوانید، خودش اول نمازگزار بود. ▪️ به مردم مى‌گفت زکات بدهید، خودش زکات را از مردم مى‌گرفت. ▪️ به مردم مى‌گفت انفاق کنید، خودش انفاقاتِ خودش و انفاقات مردم را به موارد خودش مى‌رساند. ▪️ به مردم مى‌گفت جهاد کنید، اصلاً نمودار جهاد و معلم جهاد خودِ او بود. ✔️ یعنى تمام چیزهایى که در اسلام به‌عنوان مجموعۀ نظام اسلامى، به‌وسیلۀ پیغمبر بیان شده بود، تمام اینها در عملِ خودِ پیغمبر و در همان جامعه‌اى که پیغمبر ساخته بود، وجود داشت. ▪️ پیغمبر اینها را عملاً و عیناً به مردم نشان می‌داد. 🎙 بیانات مقام معظّم رهبری در تاریخ ۱۳۶۱/۴/۸ @howzavian_alborz
🔰 با تعارض دیدگاه‌های کارشناسان چه باید کرد؟! احمدحسین شریفی ♦️روشن است که در هیچ موضوع مهمی از موضوعات اجتماعی و انسانی، نمی‌توان گفت همه کارشناسان و متخصصان یک نظر واحد دارند. افزون بر «علایق و سلایق» مختلف، و افزون بر «اخلاقیات» مختلف کارشناسان که بر رأی آنان اثر می‌گذارد، «مبانی فکری» کارشناسان نیز متفاوت است. فی‌المثل، هیچ‌گاه نظرات اقتصاددانان لیبرالی و سرمایه‌داری با نظرات اقتصاددانان سوسیالیستی و نظرات اینان با نظرات اقتصاددانان اسلامی یکسان نخواهد بود. یا در «مسائل سیاسی»، هیچگاه نظر کارشناسانی که «وظیفه غایی» دولت اسلامی را «شکل‌دهی به زندگی توحیدی» و «زمینه‌سازی برای عروج آدمی به مرتبت قرب خدا»، می‌دانند با نظر کارشناسانی که وظیفه غایی دولت را «تأمین رفاه مادی» و امثال آن می‌دانند، یکسان نخواهد بود. و یا در «مسائل تربیتی» هیچگاه نظرات کارشناسانی که وظیفه نظام تعلیم و تربیت را «تربیت شهروند خوب» می‌دانند با نظرات کارشناسانی که وظیفه نظام تعلیم و تربیت را «تربیت انسان خوب» می‌دانند، یکسان نخواهد بود. 🔹اینجاست که انتخاب کارشناسان مناسب، نیازمند آن است که خود مدیران، متخصص در «کارشناس‌شناسی» باشند. و الا مراجعه به کارشناسان نه تنها فایده‌ای نخواهد داشت؛ بلکه می‌تواند مخرب هم باشد. 🔸یک نمونه و مصداق قابل مطالعه اختلافاتی است که این روزها در موضوع «درصد رشد اقتصادی کشور» در میان اقتصاددانان مطرح است. کارشناسان تهیه کننده پیشرفت، با ملاحظه همه فرصت‌ها و تهدیدها و ضعف‌ها و قوت‌های اقتصادی کشور، و با لحاظ اینکه در دولت سه‌ساله شهید رئیسی، بر اساس آمار رسمی کشور، به طور میانگین رشد اقتصادی کشور ۵ و ۴ دهم درصد بوده است، تکلیف الزامی ایجاد رشد اقتصادی ۸ درصدی را در طول برنامه هفتم دیده‌اند. اما جناب دکتر پزشکیان رئیس محترم جمهوری در مصاحبه تلویزیونی خود به نقل از کارشناسان و اقتصاددانان، چنین رشدی را ناممکن و محال دانسته و فرمودند: «آنچه کارشناسان و اقتصاددانان می‌گویند این است که برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی، به رقمی در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز داریم، ... اما، همه سرمایه موجود در کشور بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار نیست، یعنی اگر همه پول‌هایی موجود را سرمایه‌گذاری کنیم، تازه ۱۰۰ میلیارد دلار می‌توانیم سرمایه‌گذاری کنیم. از این‌رو، ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی نیاز داریم تا به رشد اقتصادی ۸ درصدی برسیم» 🔷اکنون مسأله این است که 🔻کدام کارشناس یا کارشناسان درست می‌گویند؟! 🔻چه کس یا کسانی باید میان آنها قضاوت کند؟! 🔻آیا فی‌المثل، کارشناسان قبلی و تدوین‌کنندگان برنامه هفتم، واقعاً کارشناس نبودند و خیال‌اندیشی کرده‌اند؟! یا کارشناسانی که به رئيس محترم جمهور جناب دکتر پزشکیان مشورت داده‌اند، خطا کرده‌اند؟ 🔻معیار داوری و سنجش عملکرد در اینجا چیست؟! 🔻آیا باید معیار را کارهای کارشناسی‌ای دانست که منجر به تدوین قانون (اعم از قوانین اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی و ...) و به طور کلی اسناد بالادستی و آیین‌نامه‌های اجرایی شده است؟ یا نظرات کارشناسانی که مخالف آن قوانین و اسناد و آیین‌نامه‌ها بوده و هستند؟ 🔸اینجاست که حکمت سخنان رهبر فرزانه انقلاب را در نخستین دیدار خود با هیئت دولت چهاردهم در موضوع کار کارشناسی بیشتر متوجه می‌شویم. ایشان ضمن تأکید بر کار کارشناسی، بر یک نکته مهم انگشت گذاشتند و آن اینکه مسئولان باید مواظب باشند که «گاهی اوقات، در مواردی، ته‌نشین‌های ذهنیِ غلطِ یک کارشناس، با ادبیّات کارشناسی به میدان می‌آید، با لباس کارشناسی به میدان می‌آید، آن‌وقت مشکل درست می‌کند و آن نظرات غلط حاکم بر ذهن آن کارشناس را یا خصوصیّات اخلاقی او را به شما تحمیل می‌کند.» @howzavian_alborz
🔰 علم، مهم ترین ابزار غرب برای سلطه بر دنیا است ✍ محمد محمدی‌نیا 🔻حقیقتی که وجود دارد این است که غرب وارد استعمار شد و ممالک مختلف را گرفت و حال آن که اگر علم نداشت نمی‌توانست این کار را انجام بدهد. 🔻در تاریخ که نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم افرادی که مناطقشان اشغال شد و زمین‌ها و همه چیزشان گرفته شد و با خشن‌ترین حالت و با قساوت‌ترین حالت این اتفاق برایشان رخ داد، سلحشورتر از اروپایی‌ها و بلکه هوشمندتر از اروپایی‌ها بودند، اما اروپایی‌ها با بهره گیری از علم به عنوان یک سلاح بر آن جوامع سلطه یافتند و با علم توانستند قدرت نظامی و بعد قدرت‌های سیاسی و اجتماعی را شکل بدهند. 🔻شما امروز وارد علم هم که می‌شوید تحت همان سلطه اقتصاد و سیاست غربی قرار دارید و علم بی‌طرف نسبت به آنچه که در اقتصاد و سیاست می‌گذرد مطرح نیست. اما این حقیقت را وقتی می‌خواهیم از منظر فلسفی با لنز فلسفه مورد توجه قرار دهیم، ابتدا باز می‌گردیم به تولد غرب و تولد علم و در ادامه به بررسی چگونگی سلطه غرب بر دنیا از طریق سلطه علمی می‌پردازیم. 🔻از سوی دیگر باید آگاه باشیم که استعمار علم به این معنای ساده‌اش نیست که اروپاییان یا مثلاً امروز آمریکایی که جای اروپایی قرن نوزده هستند، آن‌ها اجازه نمی‌دهند که بقیه جاها عالم بشوند، بلکه باید توجه داشت که آن ها اجازه نمی‌دهند آن نقطه و لحظه‌های تاریخی که از راه علم باز می‌شود، فراروی ما قرار گیرد و ما به راحتی در مسیر تولید علم قرار گیریم؛ حالا گاهی با ایجاد تفرقه در عالم سیاست‌ورزی است و گاهی با تنش‌ها و مسائلی که برای جوامع مختلف تحت سلطه ایجاد می کنند تا آن ها فرصت و دقت کافی برای رفتن به سمت علم را پیدا نکنند. 🔻علم در معنای جدیدش یعنی طبیعت را آن‌چنان که می‌خواهی ایجادش نمایی. یعنی طبیعت را انسانی کردن. علم به‌معنای جدیدش بدین معناست که تو از طبیعت چیزی را بخواهی به تو بدهد که تو خواسته‌ای. این ایده با استعمار رابطه و پیوندی دارد. یعنی در این ایده از علم، استعمار می‌نشیند، در زمین استقرار پیدا می‌کند و تثبیت می‌شود. @howzavian_alborz
🔎 جامع‌ترین دوره تخصصی تحقیق و نشر 📝 مقاله نویسی 📖 پژوهش پیشرفته 📁 ابزارهای تخصصی تحقیق و نشر با ارائه ۵ گواهی مجزای معتبر بین المللی 🔻متقاضیان ثبت نام به آدرس زیر مراجعه کنند: 🌐 b2n.ir/r56558 @howzavian_alborz
💠 حجت‌الاسلام والمسلمین دکترغلامرضا پرهیزکار تبیین کرد: اهداف و انگیزه تالیف کتاب "آشنایی با جامعه شناسی" 🔘 کتاب "آشنایی با جامعه شناسی" افزون بر آشنایی با علم جامعه شناسی، مخاطب را با جامعه و مسائل گوناگون نیز آشنا می کند، این کتاب مخاطب را به مفاهیم و نظریه هایی مجهز می سازد که جامعه شناسان به کمک آنها به تحلیل مسائل اجتماعی می پردازند، همچنین ذهن مخاطب را متوجه اموری می سازد که روزانه در جامعه با آنها سروکار دارد و به دنبال شناخت بهتری از آن می باشد. 🔘 هم‌اینک کتاب های زیادی با عناوینی همچون "مبانی جامعه شناسی"، "درآمدی بر جامعه شناسی" و غیره در دسترس علاقه مندان است و همچنان کتاب های جدیدی با نام های مشابه ترجمه یا تعریف می شود، بی شک اقبال نویسندگان مختلف به این حوزه دلایل خاص خود را دارد. 🔖 ادامه مطلب را اینجا بخوانید 📲 لینک خرید کتاب @howzavian_alborz
🔰 پـــــیـــامــبـــر اســــلام ✍🏻 الناز رحمت نژاد ° پیامبر خدا بود اما در بازار که راه میرفت سخت میشد تشخیص داد که با کسی فرق کند! ° نمیگذاشت کسی دستش را ببوسد! میگفت این رسم پادشاهان است! من هم یکی از خودتان هستم، مثل همه بود و مثل هیچکس نبود! ° اغلب یک روز در میان روزه میگرفت، همیشه حق بر زبانش جاری، لبخند بر لب و متواضع‌ترین مردم بود. ° آن قدر مهربان و نازک دل بود که همه مردم مشتاق زیارت آن حضرت بودند. ° در امانت داری سرآمد همه بود و در راستگویی از دوران جوانی لقب امین به او بود. ° در زیبایی سیرت و صورت همتایی نداشت، به پیمانش وفادار بود و عفت کلام آن حضرت سر مشق همه نیکان بود. ° هرکه را می‌دید مبادرت به سلام می‌کرد و کسی در سلام بر او سبقت نگرفت. با مردم چنان معاشرت می‌کرد که هرکس گمان می‌کرد عزیزترین فرد آن حضرت است. ° هنگام ورود به مجلسی در آخر و نزدیک درب می‌نشست نه در صدر آن. چون سخن ناصواب از کسی می‌شنید. نمی‌فرمود: "چرا فلانی چنین گفت" اما می‌فرمود: "بعضی مردم را چه می‌شود که چنین می‌گویند؟" ° با فقرا زیاد نشست و برخواست می‌کرد و با آنها هم غذا می‌شد. هرگز عیب مردم را جستجو نمی‌کرد. ° هرگز نعمتی را مذمت نکرد. اندک نعمت خداوند را بزرگ می‌شمرد. همیشه با وضو بود و هنگام وضو گرفتن مسواک می‌زد. نور چشم او در نماز بود و آسایش و آرامش خود را در نماز می یافت. ° همیشه خوشبو بود و بیشترین مخارج آن حضرت برای خریدن عطر بود. چون جامه نو می‌پوشید جامه قبلی خود را به فقیری می‌بخشید. ° با نیکی به شروران، دل آنان را به دست می‌آورد و مجذوب خود می‌کرد. بردباری اش همیشه بر خشم او سبقت می‌گرفت. میان یارانش انس و الفت برقرار می‌کرد. ° اوقات داخل منزل را به سه بخش تقسیم می‌کرد: بخشی برای خدا، بخشی برای خانواده و بخشی برای خودش بود و وقت خودش را نیز با مردم قسمت می‌کرد. ° ساده بود زندگی‌اش، آن روز هم نشسته بودند دور هم خرما میخوردند، هسته خرماهایش را یواشکی میگذاشت جلوی علی‌(علیه‌السلام) بعد از مدتی با همان متانت همیشگی گفت: "پرخور کسی‌ست که هسته خرمای بیشتری جلویش باشد!" همه نگاه کردند جلوی امیرالمومنین از همه بیشتر هسته‌ خرما بود! علی(علیه‌السلام) لبخندی زد و گفت: " یارسول‌الله! ولی من فکر میکنم پرخور کسی است که خرماهایش را با هسته خورده است! " همه نگاه برگشت! جلوی پیامبر هسته خرمایی نبود! صدای خنده‌ اصحاب در اتاق پیچید، به رسول‌الله نگاه میکردی، مسرور که میشد چشم برهم میگذاشت و لبخند به رخ ماهش می‌نشست، آرام و باوقار بود همیشه ... میخواهم شبیه تو باشم، شبیه تو ای محمّد که:" همیشه معطر بودی، همیشه تبسم میکردی،فروتن و متواضع بودی،اسراف نمیکردی، با مردم شوخی میکردی،سخن کسی را قطع نمیکردی،با کودکان همبازی میشدی، هرگز بد دهانی نمیکردی، خوشرو و خوش معاشرت بودی، خشن و عیب جو نبودی، همیشه آراسته بودی، اغلب لباس سپید میپوشیدی و نماز را بسیار دوست داشتی ... دوستت دارم یا نبی ... " @howzavian_alborz