eitaa logo
معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
11.4هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
636 ویدیو
1.2هزار فایل
🏢 معاونت علمی حوزه علمیه خراسان 🏫 دفتر معاونت علمی حوزه علمیه خراسان: ☎️۰۵۱۳۲۰۰۸۴۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
نحوه برگزاری آزمون ورودی سطح 2 و 3 مدرسه علمیه عباسقلی خان 🔸 آزمون ورودی مدرسه در روز چهارشنبه 18 تیرماه 1399 در ساعت 16 به شکل مجازی برگزار خواهد گردید. 🔸 مصاحبه شفاهی مدرسه از روز شنبه 21 تیرماه در دو نوبت صبح و عصر برای طلاب مشهدی به شکل حضوری در 7 گروه برگزار می گردد. 🔸مصاحبه شفاهی مدرسه از روز شنبه 21 تیرماه در دو نوبت صبح و عصر برای طلاب غیرمشهدی که تمایل به شرکت در آزمون شفاهی به صورت مجازی را دارند به شکل مجازی برگزار می گردد. 🔸نرم افزار مورد استفاده برای برگزاری آزمون کتبی مجازی - "پرث لاین" یا "ال ام اس" و ... - به اطلاع طلاب خواهد رسید. 🔸نوبت دهی امتحان شفاهی از سوی مدرسه به اطلاع متقاضیان عزیز خواهد رسید. 🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
✉️نامه حجت الاسلام و المسلمین قرائتی به طلاب جوان 🔻حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در نامه ای به طلاب جوان نوشت: 💠 اگر در ایام تحصیل نسبت به قرآن و تفسیر کم‌مهری شده است، چه خوب است که از ایام تعطیلی برای جبران آن استفاده کنیم. 👇متن کامل نامه در ادامه... 🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
📨 متن کامل نامه حجت الاسلام و المسلمین قرائتی به طلاب جوان بدین شرح است: بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم «فَإِذَا فَرَغْتَ فَانْصَبْ وَإِلَیٰ رَبِّکَ فَارْغَبْ» (شرح، ۸-۷) طلاب و فضلای جوان، خواهران و برادران! سلام علیکم؛ با حذف مقدمات. قرآن می‌فرماید: هنگامی که از کاری فارغ شدید، خودتان را به کار دیگری، با جهت‌گیری به سمت پروردگار مشغول کنید. «فَإِذَا فَرَغْتَ فَانْصَبْ وَإِلَیٰ رَبِّکَ فَارْغَبْ» هم‌چنین سرما و گرما نباید باعث تعطیلی کار شود، حتی اگر جابجایی لازم است، باید این کار بشود. «لإیلافِ قُرَیْشٍ إِیلافِهِمْ رِحْلَهَ الشِّتَاءِ وَالصَّیْفِ» چه بزرگانی، در زندان یا تبعید مشغول نوشتن کتاب بودند. نقل شده است که امام خمینی (رضوان‌الله‌علیه) در یک سالی که در ترکیه تبعید بودند، یک دور فشرده فقه را نوشتند. طلاب و فضلای جوان! چندین سال پیش به فکر افتادم بخشی از تابستان طلاب علوم دینی و فضلای جوان را هنگامی که حوزه تعطیل است، به سمت تفسیر قرآن سوق دهم. این کار زیر نظر مسئولین حوزه انجام گرفت و هزاران طلبه ثبت نام کردند و برای هر پایه‌ای تفسیر دو جزء قرآن انتخاب شد. پایه‌های اول تا ششم، از تفاسیر فارسی نمونه یا نور، یا هر دو! و پایه‌های بالاتر از تفاسیر عربی مجمع‌البیان و المیزان! این کار حدود سی تا چهل روز، (هر روز یکی دو ساعت) طلاب را به کار علمی و مطالعه کلام خدا و انس با تفسیر قرآن مشغول کرد و در پایان تابستان در مسابقه حضوری شرکت کردند و به افراد زیادی جوایزی اهداء شد. این کار پس از چند سال اجرا، مدتی تعطیل شد، ولی امسال به نظرم رسید، این کار را دنبال کنم. با جمعی از مسئولین حوزه‌ها تماس گرفتم و این کار را پسندیدند. خوب است یادی کنیم از مجری این طرح در سال‌های قبل، مرحوم حجه الاسلام والمسلمین اکبر دهقان، که در اثر بیماری کرونا به لقاء الله پیوست. (رحمه‌الله‌علیه) راستی اگر در ایام تحصیل نسبت به قرآن و تفسیر کم‌مهری شده است، چه خوب است که از ایام تعطیلی برای جبران آن استفاده کنیم. همان‌گونه که آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی در ایام تعطیلی با جمعی از فضلاء یک دور تفسیر نمونه را نوشتند که شاید صد بار تاکنون چاپ شده و به چند زبان دنیا ترجمه شده است. قرآن در سوره فاطر می‌فرماید: «وَمَا یَسْتَوِی الْبَحْرَانِ هَٰذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ سَائِغٌ شَرَابُهُ وَهَٰذَا مِلْحٌ أُجَاجٌ وَمِنْ کُلٍّ تَأْکُلُونَ لَحْمًا طَرِیًّا وَتَسْتَخْرِجُونَ حِلْیَهً تَلْبَسُونَهَا وَتَرَی الْفُلْکَ فِیهِ مَوَاخِرَ لِتَبْتَغُوا مِنْ فَضْلِهِ وَلَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ» (فاطر، ۱۲) دو دریا یکسان نیستند: این یکی دریایی است که آبش گوارا و شیرین و نوشیدنش خوشگوار است، و آن یکی شور و تلخ و گلوگیر؛ (امّا) از هر دو گوشت تازه می خورید و وسایل زینتی استخراج کرده می‌پوشید؛ و کشتیها را در آن می‌بینی که آنها را می‌شکافند (و به سوی مقصد پیش می‌روند) تا از فضل خداوند بهره‌گیرید، و شاید شکر (نعمت‌های او را) بجا آورید! از این آیه استفاده می‌شود اگر انسان صیاد باشد، ‌از دریای شور یا شیرین می‌تواند ماهی بگیرد. اگر غواص باشد از هر دو دریا می‌تواند لؤلؤ و مرجان استخراج کند. اگر انسان ناخدا باشد، در هر دو دریا می‌تواند کشتی‌رانی کند. مشکل اصلی در خود انسان‌هاست، گرچه شرایط هم بی‌اثر نیست. اگر ما تدبیر و همت، عزم و جزم داشته باشیم، سلامت و یا بلایای طبیعی، ‌تابستان یا زمستان، داشتن امکانات یا نداشتن آن، ‌نقش اصلی را ندارد. بر اساس این سه آیه که در این نامه ذکر شد، طلاب عزیز زیر نظر مدیریت حوزه ثبت‌نام و سهم مطالعه خود را از این چهار تفسیر معین کنند و هر کجا که هستند و هر ساعتی که خواستند سرسفره قرآن و تفسیر بنشینند، تا اگر نسبت به قرآن بی‌مهری شده است، جبران شود. بنده برای اینکه سال‌های قبل در حوزه علمیه قم از این برنامه بهره برده‌ام و بعضی از طلاب به خاطر همین انس با دو جزء قرآن، در مدتی کوتاه مسأله را دنبال و کم‌کم با تفسیر کل قرآن آشنا شده‌اند، تصمیم گرفتم با لطف خدا امسال نیز با همکاری مدیران محترم حوزه‌ها کار را دنبال و برای کمک به تأمین جوایز تلاش کنم. از خداوند می‌خواهم ما را مشمول شکایت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله در مورد مهجوریت قرآن قرار ندهد و ما را موفق کند که به آیه «خُذِ الْکِتابَ بِقُوَّه» (مریم، ۱۲) عمل کنیم و تفسیر را از درس جنبی و حاشیه‌ای به درس اصلی تبدیل کنیم و تفسیر قرآن را علم بدانیم و تدبر را واجب بدانیم. زیرا اگر تدبر مستحب بود، خداوند به خاطر ترک آن مردم را توبیخ نمی‌کرد. «أَفَلَا یَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَیٰ قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا» (محمد، ۲۴) ادامه دارد...
این کار باید به گونه‌ای رونق پیدا کند که اگر در منطقه‌ای ده‌ها هیأت و جلسه عزاداری در ایام محرم و صفر هست، به همان تعداد بلکه در همان جلسات برنامه‌های متعدد تدبر و تفسیر هم داشته باشیم. اگر توضیح بیش‌تری خواستید به نامه مهمی که بیش از ده صفحه در این زمینه نوشته شده، با عنوان «فریاد قرآن» به نشانی www.namaz.ir مراجعه کنید. از تمام مدیران حوزه‌ها و معاونان و مدرسانی که در این راستا در گذشته گامی برداشته‌اند و امروز گامی برمی‌دارند، تشکر می‌کنم. ناگفته پیداست که این کار باید از طریق حوزه‌ها انجام گیرد و در انتخاب آن دو جزء در بین خودشان مشورت کنند. «والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته» محسن قرائتی 🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
🔻ثبت نام مقطع تخصصی سطح سه به صورت مجازی مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(سلام الله علیها) 📖 رشته تفسیر و علوم قرآنی 📌 آخرین مهلت ثبت نام: 31 تیرماه 1399 🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
◀️ پیش ثبت نام مدرسه شهید برونسی برای سال تحصیلی ۱۳۹۹_۱۴۰۰ در مقطع متوسطه دوره دوم _ کلاس دهم ✳️پیش ثبت نام فقط از طریق سایت مدرسه: www.bronsi.ir ☀️آغاز دوره تابستانی شنبه ۲۱ تیر 🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
❇️ گفتگوی دوستانه حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی 🔹پاسخ به سوالات و ابهامات دینی ☘ در اینستاگرام به صورت زنده 🔺امشب ساعت ۲۲ 🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
🔶آشنایی با تاریخ و آموزه های یهود 🔹با ارائه حجت الاسلام دکتر مجتبی داوودی ✳️چهل و یکمین نشست از سلسله نشست های «کلمه سواء» 🔰برگزار کننده: «هیئت اندیشه ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان» 🗓 زمان : سه شنبه 17تیر ماه 1399 ⏰ ساعت 11 صبح 🔸نشست به صورت زنده در سامانه LMS حوزه برگزار می گردد. 🌐 ورود به نشست زنده: http://lms.hozehkh.com/panel/courses/view/1605 🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 آموزش اختصاصی نحوه استفاده از سامانه جامع اموزش های مجازی دانا(LMS) 🔶روش نخست 🔷 قابلیت ها و امکانات 💠 برگزاری دوره های آموزشی، هم اندیشی،کارگاه، نشست و وب کنفرانس 💠 برگزاری آزمون های پایان دوره، مسابقات و آزمون های شفاهی 💠 نظرسنجی 💠 گفت و گو و... 🌐لینک اتصال به سامانه http://lms.hozehkh.com/panel/ 📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 آموزش اختصاصی نحوه استفاده از سامانه جامع اموزش های مجازی دانا(LMS) 🔶روش دوم 🔷 قابلیت ها و امکانات 💠 برگزاری دوره های آموزشی، هم اندیشی،کارگاه، نشست و وب کنفرانس 💠 برگزاری آزمون های پایان دوره، مسابقات و آزمون های شفاهی 💠 نظرسنجی 💠 گفت و گو و... 🌐لینک اتصال به سامانه http://lms.hozehkh.com/panel/ 📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
🔺 گروه کلام پژوهشگاه به صورت مجازی برگزار می کند: ✅ کرسی علمی ترویجی "تحلیل و نقد هستی شناسی عقل در نگره تفکیک" 🎙 با حضور: 🔹محمدحسن قدردان قراملکی 🔹محمد بیابانی 🔹حمیدرضا شاکرین 🔹قاسم ترخان 📅 سه شنبه 17 تیرماه 99 / ساعت 14 📡 تحت نرم افزار اسکایپ و ارتباط از طریق : 👇👇👇👇👇👇 🌐 Join.skype.com/IFJvOgQIeSLs 📱هماهنگی و دریافت اطلاعات بیشتر : 09191541744 🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
🌺بسم الله الرحمن الرحیم 🌺 ☀️ امروز: شمسی: سه شنبه - ۱۷ تیر ۱۳۹۹ میلادی: tuesday - 6 June 2020 قمری: الثلاثاء ۱۴ ذو القعدة ۱۴۴۱ 🌹 امروز متعلق است به: 🔸زین العابدین و سيد الساجدين حضرت علي بن الحسين عليهما السّلام 🔸باقر علم النبی حضرت محمد بن علی عليه السّلام 🔸رئيس مكتب شيعه حضرت جعفر بن محمد الصادق عليهما السّلام 💠 اذکار روز: - یا اَرْحَمَ الرّاحِمین (100 مرتبه) - یا الله یا رحمان (1000 مرتبه) - یا قابض (903 مرتبه) برای رسیدن به حاجت 🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
🔰 را جدی بگیرید عزیزان! 🔹نگویید این برنامه فلان عیب را دارد پس هیچ؛ نه.تا برنامه تغییر نکرده است، همین باید با جدیت دنبال شود. 🔸باید درس بخوانید. تا قبل از اتمام ، توصیه ی من این است: طلابی که مشغول به سطوح هستند، تا قبل از آنکه از سطح، خارج شوند، به هیچ کار دیگر غیر از درس نپردازند. 🔹 بسیار جدی است؛ درس بسیار مهم است؛ علم و سواد پایه ی اصلی است؛ بدون آن هیچ نقشی نمی توانید ایفا کنید، یا درست نمی توانید ایفا کنید. غلط از نقش آفرین نبودن به مراتب خسارت بارتر است. 🗓1379/7/14 🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
🔰 در طراحی حوزه حوزه‌های علمیه با کم و زیادش در طول قرون متمادی تنها یک داشته است: همه علوم اسلامی را در بالاترین سطح و به ترتیب خواندن برای نیل به اجتهاد سنتی (یا و شدن). • ادبیات (صرف و نحو و بلاغت) در بالاترین سطح • منطق حتی الامکان در بالاترین سطح ... • فقه و اصول متعارف در بالاترین سطح ... یک مسیر اقلا بیست ساله. اگر اشکال می‌شد آقا فلانی می‌خواهد آخوند روستای خودشان شود و نه می‌گفتند اشکال ندارد، هرجا احساس می‌کند نمی‌کشد از تحصیل می‌شود. هنوز زنده بوده و بدنه اصلی تحصیلات حوزوی را تشکیل می‌دهد. تخصصی‌های حوزه (ضمن ایرادات فراوان در فهم تخصص) ناهمگونی بر این تنه‌اند. مثل این است که برای رفتن از مشهد به نیشابور، ناچارید: • بهای کامل بلیط مشهد-تهران را بپردازید. • در ساعتی حرکت کنید که مسافر تهران شب را در قطار بخوابد و اول صبح قبراق در تهران باشد و شما که کار اداری در نیشابور داشتید شب هنگام آنجا برسید. • احیانا پول شام و صبحانه‌ای را هم که درک نخواهید کرد بپردازید. • چه بسا والده الزام کنند برای احتیاط بار و بنه و چمدانی ببندید که احتیاطا تکافوی رسیدن شما به تهران را هم بکند! اما ثمرات در تحصیل حوزوی: 🔸ادبیات و منطق و ... را در حد اجتهاد بخوانید و سالها قبل از اینکه وارد شوید آنها را به فراموشی بسپارید. 🔸برای تبلیغ در روستاهای آمازون و یا شاخ آفریقا بیش از سیوطی و مطول و .. به زبان آن بلاد احتیاج داشتید که متأسفانه مدیریت مدرسه برای گنجاندن آن در برنامه درسی رسمی هیچ زمان خالی پیدا نمی‌کردند. 🔸برای کار با کودک و نوجوان بیش از رسائل و مکاسب به روانشناسی اسلامی کودک ... البته و صد البته مشکلی نبود اگر در همان جامعه بسیط صد سال پیش بودیم که اگر بعد از دو سال از نجف به بلاد خود رجعت می‌کردید یا بعد از بیست سال، فرقی نمی‌کرد و آب از آب تکان نخورده بود. نه کسی شیطان‌پرست شده بود، نه داعی و رسانه دیگری بازار مخاطبان شما را فتح کرده بود. 🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
🔻پرسش و پاسخ مجازی با مسئولان مرکز مشاوره و آموزش های علمی کاربردی 💠با حضور اقای سید حامد عاملی مدیر مرکز مشاوره و آموزش های علمی کاربردی 🔸جلسه‌ی آنلاین مسئول پاسخگو ساعت 10 تا 12 برگزار خواهد شد. 👇👇لینک جلسه آنلاین 👇👇 https://www.aparat.com/markaz1404/live
💢 حضرت آیت الله خامنه ای اعتقاد به ضرورت تحول در فقاهت و روش استنباط دارند/ سلوک فقهی ایشان شیوه علمای نجف است ✔️ گزیده سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر محمدی، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد غرب تهران و از شاگردان سابق درس رهبری🔻 🔹 در راس ساعت بدون اتلاف وقت در درس حاضر‌‌‌ می‌شدند. 🔹 سادگی لباس و در عین حال همراه با متانت و وقار ایشان هر کسی را تحت تاثیر قرار‌‌‌ می‌داد. 🔹 با مثال‌‌‌های ملموس و به روز مانع خسته شدن شاگردان‌‌‌ می‌شدند. 🔹 حضرت ‌‌آیت‌الله خامنه‌‌‌‌ای نورانیت و جذبه خاصی داشتند. 🔹 ایشان حداقل دو کتاب برای تدریس داشتند. 🔹 ایشان رجالی ماهری هستند. 🔹 از روش نوین تدریس بهره‌‌‌ می‌برند. 🔹 اعتقاد داشتند که در فقاهت و روش استنباط هم باید تحول اتفاق بیفتد. 🔹 سلوک فقهی ایشان در استنباط احکام و شیوه تدریس شیوه علمای نجف است. 🔹 اعتقاد ایشان در خصوص فرق مذهبی آزادی بیان متقن و مستدل بود. 🔹 رفتاری عادلانه، منصفانه و اخلاقی با پیروان ادیان دیگر داشتند. 🔹 معتقدند که روحانیت باید کمتر در رده‌های مدیریتی و اجرایی حضور پیدا کنند. 🔹 تا زمانی که ضرورت و تکلیف اقتضا نکند روحانیت نباید به امور اجرایی ورود کنند. تفصیل مطالب👈 https://b2n.ir/262971 🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
🌷اعلام نتایج آزمون مجازی پذیرش 🔹طلاب محترم حتماً با مدارسی که انتخاب کردند، برای زمان و نحوه مصاحبه تماس بگیرند. 🔸آدرس، شماره تلفن و توضیحات مختصری در مورد مدارس در سامانه "معرفی مدارس علمیه" که در صفحه اول سایت حوزه قابل ملاحظه است، وجود دارد. http://hozehkh.com 🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
🌺باسمه تعالی🌺 🔻با توجه به طولانی شدن شیوع بیماری مربوط به ویروس کوید ۱۹، و کم شدن زمینه ارتباط حضوری با مدیران محترم حوزه، زین پس، این درگاه اطلاع رسانی به ارتباط مستقیم فضلا، اساتید و طلاب ارجمند با حضرت آیت الله عاملی (دامت برکاته)، اختصاص می یابد. تمامی نکات مورد نظر عزیزان، اعم از دلنوشته، انتقاد، پیشنهاد، پرسش یا شکوائیه نسبت به هر یک از بخش های حوزه، اعم از مرکز مدیریت، مدارس علمیه، کادر و اساتید محترم و نهادهای وابسته در طول هفته دسته بندی و به سمع و نظر معظم له رسیده و هر پنجشنبه پاسخ های مستقیم و دستور پیگیری های مدیر محترم حوزه به اطلاع مخاطبان گرامی خواهد رسید. 🎁بدیهی است همچون گذشته به آسیب شناسی های توام با ارائه راهکار عملی که منجر به تقویت حوزه شود جوایزی از سوی مرکز مدیریت تعلق گرفته و افراد مربوطه از طریق همین درگاه معرفی خواهند شد. 🔴تنها درگاه ارتباطی مستقیم مدیر محترم حوزه علمیه خراسان در شبکه های اجتماعی 🆔 @ayatollahameli 🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
🌺 حوزه علمیه قاعده است و استحکام این قاعده با سه عنصر امکان پذیر است. 👇👇👇 🆔 @howzehamozesh
⭕️ 💠 🌺 فقاهت را به همان معنای پیچیده و ممتازی که امام (ره) برای ما معنا میکردند بر آن تاکید داشتند معنا کنیم. 🆔 @howzehamozesh
⭕️ 💠 و 🌺 اگر مهذب باشیم خواهیم توانست هستی خود را در خدمت اسلام و نظام اسلامی قرار دهیم؛ ولی اگر مهذب نباشیم آنچه که داریم، در خدمت قرار نخواهد گرفت و چه بسا که در جهت عکس هم قرار گیرد. 🆔 @howzehamozesh
⭕️ 💠 🌺 آگاهی سیاسی به مثابه ی چشمی است که اگر نداشته باشیم،آن دو عنصر دیگر در حرکت به ما کمک نخواهد کرد. 🆔 @howzehamozesh
💢 اعتراض شدید مراجع، علما و شخصیت‌های دینی در پی اهانت به آیت‌الله سیستانی 🔹 روزنامه الشرق الاوسط وابسته به آل سعود، روز جمعه با گستاخی هر چه تمام‌تر به ساحت مرجعیت دینی عراق اهانت کرده و کاریکاتوری توهین‌آمیز علیه ‌‌آیت‌الله سیدعلی سیستانی منتشر کرد. این کاریکاتور مرجعیت عالى نجف را عامل عدم تحقق حاکمیت ملى عراق معرفى کرده است. 🔹 این اقدام موهن و ناشایست روزنامه سعودی در هتک حرمت مقام عالی مرجعیت شیعه، موجب تأسف و تأثر مراجع دینی و بسیاری از عالمان شیعه و اهل سنت شد و موجی از نفرت و برائت در میان تمامی مسلمانان به همراه داشت. 🔹 در همین ارتباط «آیت‌الله علوی گرگانی»، «آیت‌الله بشیر نجفی»، «‌آیت‌الله عبد الامیر قبلان»، «جامعه‌ مدرسین حوزه علمیه قم»، «شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)»، «جمعی از علمای جهان اسلام»، «علمای شیعه بحرین»، «سید عبدالقادر آلوسی»، «شیخ خالد الملا»، «شیخ حسن عبدالله»، «شیخ همام حمودی»، «کانون وکلای نجف» و دیگر رهبران و علمای دینی و جریان‌ها و احزاب سیاسی عراق به این اهانت واکنش نشان داده‌اند. ادامه مطلب👈 https://b2n.ir/721416 🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
🔻سیاست غلط محصل دائم العمر..... 🔹حضرت آیت الله سبحانی: 🔸 طلاب پس از تحصیل به شهرهای خود بازگردند 🔸 طلاب باید در مسیر تبلیغ و تعلیم قرار گیرند 🔸 سیاست غلط «محصل دائم العمر» در حوزه های علمیه اصلاح گردد 🔸 تقویت منبر حسینی برای تبلیغ مردم به دین و اخلاق، از اولویت های شورای مدیریت حوزه قرار گیرد 🔸 سیاست غلط «محصل دائم العمر» در حوزه های علمیه اصلاح گردد و طلاب پس از تحصیل به بلاد بازگردند، بسیاری از مساجد امام جماعت ندارند. 🔸 فاصله طبقاتی بین طلاب – بعلت جذب اندکی از طلاب به مجموعه های دانشگاهی و … – آسیب هایی را به انگیزه تحصیل در طلاب وارد کرده است. 🔸 طلاب پس از مدارس و سطح رها نشوند، اتاق مخصوصی راه و مسیر آنها را رصد کنند. 🔸 در مورد کتاب درسی فکری کنید، تا مطالب عمیق، در قالب های امروزی در اختیار محصلین قرار گیرد. 💠کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 🆔 @howzehamozesh
🔻متن کامل بیش از 41 هزار پایان نامه ارشد و رساله دکتری در آدرس utdlib.ut.ac.ir در دسترس قرار گرفت.این مجموعه به مرور کامل خواهد شد. ◾️ بر اساس مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه، پایان نامه هایی عرضه خواهد که دو سال از دفاع آنها گذشته باشد. ◾️ در همین وبسایت تصاویر 12 هزار و 106 نسخه خطی نیز قرار داده شده که بهتر است از طریق شماره نسخه جستجو شود. لینک راهنمای استفاده از کتابخانه دیجیتال http://utdlib.ut.ac.ir/Info/Introduce 💠کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 🆔 @howzehamozesh