eitaa logo
معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
11.4هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
637 ویدیو
1.2هزار فایل
🏢 معاونت علمی حوزه علمیه خراسان 🏫 دفتر معاونت علمی حوزه علمیه خراسان: ☎️۰۵۱۳۲۰۰۸۴۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
◾️ حسن عسکرى عليه السلام: با همه مردم چه و چه مخالف، به زبان خوش سخن بگویید. مؤمن به هم مذهبان، روى خوش نشان مى دهد و با مخالفان، با مدارا سخن مى گوید تا به ایمان جذب شوند و حتّى اگر نشدند، با این رفتار، از بدى هاى آنان در حقّ خود و برادران مؤمنش پیشگیرى کرده است. 🏴 (ع) تسلیت باد 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
آموزش کادر علمی و آموزشی: ♦️ مدرسه فاطمه الزهرا سلام الله علیها تایباد ♦️ مدرسه نرجس سلام الله علیها تربت جام ♦️ مدرسه الزهرا سلام الله علیها نیشابور ♦️ مدرسه الزهرا سلام الله علیها چمن آباد خواف ✅مرکز آموزش مجازی حوزه علمیه خراسان 🔷کانال رسمی 💠 @howzehamozesh
اینترنتی سطح چهار سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ eitaa.com/masathe4 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
کانال دروس خارج فقه و اصول و تفسیر استاد: حجت‌الاسلام والمسلمین باقری‌کیا با موضوع: خارج فقه (ولایت فقیه) خارج اصول (اجزاء) تفسیر آیات سیاسی جهت طلاب و فضلای محترم سطح ۴: حوزه علمیه بیرجند و حوزه علمیه قوچان زمان شروع درس: از روز سه شنبه ۹۹/۸/۶ فایل دروس بصورت روزانه در کانال ایتا گذاشته میشود و بزودی از طریق سامانه مجازی (Lms2) بصورت آنلاین برگزار خواهد شد. @bagherikia مدرسه عالی سطح چهار حوزه علمیه خراسان @masathe4 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
🔹 هیئت اندیشه ورز دین، سلامت و سبک زندگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان برای دومین سال متوالی برگزار می کند: 🔴 دروس خارج فقه سلامت توسط اساتید معظم حوزه علمیه خراسان  حضرت آیت الله حاج شیخ مهدی مروارید، با موضوع «تحدید نسل و سقط جنین» http://sapp.ir/morvarid.ostad  حجت الاسلام و المسلمین حاج سید عبدالهادی مرتضوی با موضوع « فقه مسائل پزشکی قانونی» (روزهای چهارشنبه) http://sapp.ir/mohazerat  حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد مروارید با موضوع «تلقیح مصنوعی» https://eitaa.com/joinchat/202571800Ca178642322  حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محسن ملکی با موضوع «فرآورده های حلال (ذبح از منظر فریقین» (روزهای چهارشنبه) https://eitaa.com/malakimohsen ✅ هیئت اندیشه ورز دین، سلامت و سبک زندگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان ┈┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈┈ 💐با ما همراه باشید ❣️دوستان‌تان را نیز دعوت کنید؛ 📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🆔 @howzehpajohesh ..............📙📘📚📗📕............. 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
برگزاری آموزش کار با سامانه ویژه توسط واحد آموزش مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) بجنورد شنبه مورخ 3 آبان ماه ✅مرکز آموزش مجازی حوزه علمیه خراسان 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
آموزش و آموزشی مدارس خواهران مشهد: 🔸 🔸 🔸 ✅مرکز آموزش مجازی حوزه علمیه خراسان 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علمی - کنفرانس ( مکاسب - بیع ) محمد جعفری - طلبه تخصصی سطح 2و3 نشست اختصاصی طلاب علمیه عباسقلی خان 1399 🆔@Abbasgholikhanpajohesh »🍀🌺...🌺🍀 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
علمی - کنفرانس اسلامی 1 (بررسی اقوال وجود ذهنی) سجاد غریب - طلبه تخصصی سطح 2و3 نشست اختصاصی طلاب علمیه عباسقلی خان 1399 🆔@Abbasgholikhanpajohesh »🍀🌺...🌺🍀 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
کادر علمی و آموزشی مشهد: 🔸مدرسه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها 🔸مدرسه حضرت خدیجه سلام الله علیها ✅ مرکز آموزش مجازی حوزه علمیه خراسان 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
کادر علمی و آموزشی نرجس سلام الله علیه فریمان ✅مرکز آموزش مجازی حوزه علمیه خراسان 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
الاطروحة_منهجية_الاستنباط_الفقهي.pdf
3.7M
✅ دانلود کتاب «منهجیه الاستنباط الفقهی و مراحلها عند الامامیه» 🔹نگارش: حجت الاسلام دکتر علی غانم 🔹ایشان شاگرد استاد سید عبدالکریم فضل الله است و تحقیق خود را به عنوان رساله دکتری ارائه کرده است. این پژوهش شباهت بسیاری به منهج‌شناسی استاد ایشان دارد. 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
منهجیه و مراحل الاستنباط-سید عبدالکریم فضل الله.pdf
1.09M
✅ دانلود کتاب « و مراحل الاستنباط» (بیان منهج اجتهاد) 🔹نگارش: استاد سید عبدالکریم الله (از علمای لبنان) 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
دروس فی منهجیه الاستنباط-سید عبدالکریم فضل الله.pdf
6.67M
✅ دانلود کتاب « فی منهجیه الاستنباط» (بیان منهج اجتهاد) 🔹نگارش: استاد سید عبدالکریم الله (از علمای لبنان) 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 مسؤول «قرارگاه زبان و ادبیات عربی حوزه علمیه خراسان» و مدیر «گروه علمی آموزشی زبان و ادبیات عربی مدرسه علمیه عالی نواب»، حجت الاسلام و المسلمین مهدی رضایی «زید عزه» به یکی از همکاران قرارگاه 📝متن پیام، به این شرح است: ✳️ بسم الله الرحمن الرحیم 🔵 استاد و همکار «قرارگاه زبان و ادبیات عربی حوزه علمیه خراسان»، 🔷 جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمد علی مقدس نیان ✅ دستیابی حضرتعالی به بالاترین مدارج علمی و دفاع از رساله مقطع در رشته زبان و ادبیات عربی دانشگاه فردوسی مشهد، افتخاری است که در پرتو توجهات خداوند متعال، عنایت خاصه امام علی بن موسی الرضا «علیه السلام» و تلاش چندین ساله جنابعالی حاصل شده است. 🔹این موفقیت را به جنابعالی و خانواده محترمتان تبریک عرض نموده و آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی به ویژه رسالت و ماموریت حوزوی (، ، ) موفق و مؤید به دعای حضرت ولی عصر «ارواحنا لتراب مقدمه الفداء» باشید. 🔷مهدی رضایی 🏫مدرسه علمیه عالی نواب مشهد مقدس 📅سوم آبان ماه یک هزار و سیصد و نود نه 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
روش‌شناسی خرده‌فرایند استفاده از دلیل اجماع.pdf
396K
✅ مقاله خرده‌فرایند استفاده از دلیل 🔹نگارش: حجت الاسلام رضا (طلبه درس خارج حوزه علمیه مشهد) 🔹نویسنده در این مقاله، فرایند ای استفاده از دلیل اجماع توسط را تشریح می‌کند و می‌نویسد: «در این مقاله تلاش شده است تا مواجهه با دلیل اجماع،‌ به یک فرایند خودآگاه و روشمند تبدیل شود». 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
بازدید مدیر از مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام 🔸حجت الاسلام خسروی با حضور در شهرستان طبس از مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان برنامه ها و مسائل مدرسه قرار گرفت. 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
: (سامانه نشریات ایران) راه‌اندازی شد. 👈 سامانه سنا (سامانه نشریات ایران)، توسط سازمان اسناد و ایران راه‌اندازی و در دسترس قرار گرفته است. در این سامانه متن کامل نشریات ایران از دوره قاجار تا کنون به صورت تمام متن در دسترس کاربران قرار دارد. این پروژه بخشی از پروژه کتابخانه ملی تحت عنوان «حافظه ملی در خانه هر ایرانی» با هدف «» و «دسترسی آزاد به اطلاعات» است. پژوهشگران، دانشجویان و هر ایرانی علاقمند به گذشته و تاریخ این سرزمین می‌تواند از متن کامل نشریات اسکن شده در این سامانه استفاده نماید. 🖥 پایگاه‌های موجود در این سامانه عبارتند از: 📓 دوره قاجاریه (۱۱۹۳ - ۱۳۴۴ ق.) 📓 نشريات دوره پهلوی اول (۱۳۰۴ - ۱۳۲۰ ش.) 📓 نشريات دوره پهلوی دوم (۱۳۲۰ - ۱۳۵۷ ش.) 📓 نشریات دوره پس از انقلاب (۱۳۵۷ ش. - ) 📓 نشریات لاتین 📍 نشانی پایگاه‌: https://sana.nlai.ir 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
💢 از ادله/ مراحل پروژه الگوریتم اجتهاد ✔️ استاد عبدالحمید واسطی, در کرسی علمی ترویجی «روش‌شناسی استظهار از ادله (کشف مدلول انفرادی ادله نقلی)» : 🔹 پنج محور تبیین شده در این کرسی علمی🔻 1⃣ توضیح عنوان و مساله بحث 2⃣ ساختار پژوهش و ساختار بحث 3⃣ فرضیه 4⃣ استدلال 5⃣ نتایج و آثار تفصیل مطلب + سخنان ناقدین و پاسخ ایده پرداز👈 https://b2n.ir/631665 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
توسط حضرت استاد آیت الله رضا زاده ( دامت برکاته) 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
به: 💢مسئله و رمی را از حوزه براندازید!! 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
🔹نیازمندِ و با ❖از دیدگاه ، فقر و تنگدستی از مصیبت‌ها و ابتلائات بزرگ است. با این حال چه بسیارند نیازمندانی که با وجود تنگدستی، بر دین و ایمان خویش استوارند و گوهر شرافت و کرامت نفس خود را زیر پا نمی‌گذارند. مرحوم آیت الله‌العظمی حاج در فضیلت و تکریم این افراد می‌نویسد: 🖊آقاى آقا سيد صدرالدين صدر نقل كرد كه در نجف، يك نفر، يك ليره اشتباها در دست يك فقيرى گذاشته بود. فقير هم نابينا بود؛ لكن از سنگينى آن ملتفت شده بود كه ليره است و فهميده بود كه او اشتباه كرده. پس صدا زده بود كه آقا! پولى كه به من دادى ليره است، آيا عمداً دادى يا سهو كردى؟ آن هم تأملى كرد و گفت: «إليك»؛ يعنى مال تو. آن، ديانت به خرج داد و اين هم فتوت. چه بسا اشخاصى هستند در كمال فقر و نادارى و در عين گرسنگى و پريشان حالى؛ با وجود اين، دست به سوى دراز نمى‌كنند. و در مقابل آن، اشخاصى هم هستند كه در نهايت ثروت و قدرت، باز چشم در اموال مردم دارند كه به هزار حيله و دروغ، از راه نامشروع از دست آنها بگيرند؛ بلكه در پى اين‌اند كه لقمه را از دهان فقير بيرون بياورند. برای دومی مثال زياد است، منتها به اختلاف مراتب؛ اما اولی، کم و وجودش نادر است. و كمتر از او، اشخاصی هستند از اين دسته كه در عين فقر و نادارى، خود را دارا و خوش گذران معرفى مى‌نمايند. ▫️يكى از رفقا گفت ما با يك نفر، شريك منزل شده، دو نفرى يك خانه اجاره كرده بوديم. اغلب اوقات مى‌ديديم كه زن او، ديگ‌چه و ديزى و ساير ادوات طبخ مى‌شست. ما گمان مى‌كرديم كه به طريق متعارف زندگی مى‌گذرانند. بعد از يك سال كه جدا شديم، ملتفت شديم كه خوراك آنها منحصر به نان خالى بوده، بى قاتق؛ و شستن ادوات طبخ، براى گم كردن راه بوده كه ما ملتفت به حالش نباشيم! می‌گفت در همه این مدت كه با هم بوديم، ما بویى به فقر و استيصال نبردیم و الّا مختصر قاتقى كه ما پيدا مى‌كرديم، گوارامان نمى‌شد. او خود را همرنگ رفيقش کرده که اوّلاً حالش معلوم نباشد؛ و ثانیاً غذا، گواراى رفيقش گردد. از دارا هم مطلوب اين است که به‌حدّى، خود را همرنگ فقير كند. 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh