دروس فی منهجیه الاستنباط-سید عبدالکریم فضل الله.pdf
6.67M
#معرفی_کتاب
✅ دانلود کتاب «#دروس فی منهجیه الاستنباط» (بیان #تفصیلی منهج اجتهاد)
🔹نگارش: استاد سید عبدالکریم #فضل الله (از علمای لبنان)
🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
💎#پیام_تبریک مسؤول «قرارگاه زبان و ادبیات عربی حوزه علمیه خراسان» و مدیر «گروه علمی آموزشی زبان و ادبیات عربی مدرسه علمیه عالی نواب»، حجت الاسلام و المسلمین مهدی رضایی «زید عزه» به یکی از همکاران قرارگاه
📝متن پیام، به این شرح است:
✳️ بسم الله الرحمن الرحیم
🔵 استاد و همکار «قرارگاه زبان و ادبیات عربی حوزه علمیه خراسان»،
🔷 جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمد علی مقدس نیان
✅ دستیابی حضرتعالی به بالاترین مدارج علمی و دفاع از رساله مقطع #دکتری در رشته زبان و ادبیات عربی دانشگاه فردوسی مشهد، افتخاری است که در پرتو توجهات خداوند متعال، عنایت خاصه امام علی بن موسی الرضا «علیه السلام» و تلاش چندین ساله جنابعالی حاصل شده است.
🔹این موفقیت را به جنابعالی و خانواده محترمتان تبریک عرض نموده و آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی به ویژه رسالت و ماموریت حوزوی (#تفقه، #ابلاغ_دین، #اقامه_دین) موفق و مؤید به دعای حضرت ولی عصر «ارواحنا لتراب مقدمه الفداء» باشید.
🔷مهدی رضایی
🏫مدرسه علمیه عالی نواب مشهد مقدس
📅سوم آبان ماه یک هزار و سیصد و نود نه
🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
روششناسی خردهفرایند استفاده از دلیل اجماع.pdf
396K
✅ مقاله #روششناسی خردهفرایند استفاده از دلیل #اجماع
🔹نگارش: حجت الاسلام رضا #احمدیمقدم (طلبه درس خارج حوزه علمیه مشهد)
🔹نویسنده در این مقاله، فرایند #هشت_مرحله ای استفاده از دلیل اجماع توسط #شهید_ثانی را تشریح میکند و مینویسد: «در این مقاله تلاش شده است تا مواجهه با دلیل اجماع، به یک فرایند خودآگاه و روشمند تبدیل شود».
🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
بازدید مدیر #حوزه_علمیه_خراسان_جنوبی از مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام #طبس
🔸حجت الاسلام خسروی با حضور در شهرستان طبس از مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان برنامه ها و مسائل مدرسه قرار گرفت.
🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
#خبر: #سامانه_سنا (سامانه نشریات ایران) راهاندازی شد.
👈 سامانه سنا (سامانه نشریات ایران)، توسط سازمان اسناد و #کتابخانه_ملی ایران راهاندازی و در دسترس قرار گرفته است.
در این سامانه متن کامل نشریات ایران از دوره قاجار تا کنون به صورت تمام متن در دسترس کاربران قرار دارد. این پروژه بخشی از پروژه کتابخانه ملی تحت عنوان «حافظه ملی در خانه هر ایرانی» با هدف «#توزیع_عادلانه» و «دسترسی آزاد به اطلاعات» است.
پژوهشگران، دانشجویان و هر ایرانی علاقمند به گذشته و تاریخ این سرزمین میتواند از متن کامل نشریات اسکن شده در این سامانه استفاده نماید.
🖥 پایگاههای موجود در این سامانه عبارتند از:
📓 #نشریات دوره قاجاریه (۱۱۹۳ - ۱۳۴۴ ق.)
📓 نشريات دوره پهلوی اول (۱۳۰۴ - ۱۳۲۰ ش.)
📓 نشريات دوره پهلوی دوم (۱۳۲۰ - ۱۳۵۷ ش.)
📓 نشریات دوره پس از انقلاب (۱۳۵۷ ش. - )
📓 نشریات لاتین
📍 نشانی پایگاه: https://sana.nlai.ir
🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
💢 #روششناسی_استظهار از ادله/ مراحل پروژه الگوریتم اجتهاد
✔️ استاد عبدالحمید واسطی, در کرسی علمی ترویجی «روششناسی استظهار از ادله (کشف مدلول انفرادی ادله نقلی)» :
🔹 پنج محور تبیین شده در این کرسی علمی🔻
1⃣ توضیح عنوان و مساله بحث
2⃣ ساختار پژوهش و ساختار بحث
3⃣ فرضیه
4⃣ استدلال
5⃣ نتایج و آثار
تفصیل مطلب + سخنان ناقدین و پاسخ ایده پرداز👈 https://b2n.ir/631665
#روششناسی_اجتهاد
#الگوریتم_اجتهاد
🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
#تدریس_مجازی توسط حضرت استاد آیت الله رضا زاده ( دامت برکاته)
🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تذکر #مهم #رهبر_انقلاب به#حوزویان:
💢مسئله #تکفیر و رمی را از حوزه براندازید!!
🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
🔹نیازمندِ #آبرومند و با #دیانت
❖از دیدگاه #اسلام، فقر و تنگدستی از مصیبتها و ابتلائات بزرگ است. با این حال چه بسیارند نیازمندانی که با وجود تنگدستی، بر دین و ایمان خویش استوارند و گوهر شرافت و کرامت نفس خود را زیر پا نمیگذارند. مرحوم آیت اللهالعظمی حاج #سید_احمد_زنجانی در فضیلت و تکریم این افراد مینویسد:
🖊آقاى آقا سيد صدرالدين صدر نقل كرد كه در نجف، يك نفر، يك ليره اشتباها در دست يك فقيرى گذاشته بود. فقير هم نابينا بود؛ لكن از سنگينى آن ملتفت شده بود كه ليره است و فهميده بود كه او اشتباه كرده. پس صدا زده بود كه آقا! پولى كه به من دادى ليره است، آيا عمداً دادى يا سهو كردى؟ آن هم تأملى كرد و گفت: «إليك»؛ يعنى مال تو.
آن، ديانت به خرج داد و اين هم فتوت.
چه بسا اشخاصى هستند در كمال فقر و نادارى و در عين گرسنگى و پريشان حالى؛ با وجود اين، دست به سوى #لقمه_حرام دراز نمىكنند. و در مقابل آن، اشخاصى هم هستند كه در نهايت ثروت و قدرت، باز چشم در اموال مردم دارند كه به هزار حيله و دروغ، از راه نامشروع از دست آنها بگيرند؛ بلكه در پى ايناند كه لقمه را از دهان فقير بيرون بياورند.
برای دومی مثال زياد است، منتها به اختلاف مراتب؛ اما اولی، کم و وجودش نادر است.
و كمتر از او، اشخاصی هستند از اين دسته كه در عين فقر و نادارى، خود را دارا و خوش گذران معرفى مىنمايند.
▫️يكى از رفقا گفت ما با يك نفر، شريك منزل شده، دو نفرى يك خانه اجاره كرده بوديم. اغلب اوقات مىديديم كه زن او، ديگچه و ديزى و ساير ادوات طبخ مىشست. ما گمان مىكرديم كه به طريق متعارف زندگی مىگذرانند.
بعد از يك سال كه جدا شديم، ملتفت شديم كه خوراك آنها منحصر به نان خالى بوده، بى قاتق؛ و شستن ادوات طبخ، براى گم كردن راه بوده كه ما ملتفت به حالش نباشيم!
میگفت در همه این مدت كه با هم بوديم، ما بویى به فقر و استيصال نبردیم و الّا مختصر قاتقى كه ما پيدا مىكرديم، گوارامان نمىشد.
او خود را همرنگ رفيقش کرده که اوّلاً حالش معلوم نباشد؛ و ثانیاً غذا، گواراى رفيقش گردد.
از دارا هم مطلوب اين است که بهحدّى، خود را همرنگ فقير كند.
#الکلام_یجر_الکلام #فقر #فقیر #عزت_نفس
🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
#امام_زمان_عج
🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
📝 مدرسه علمیه نرجس سلام الله علیها مشهد مقدس در مقطع عالی (#درس_خارج_فقه، اصول و تفسیر موضوعی)
📍و سطح ۲و۳ عمومی پیوسته (رسائل - مکاسب - کفایه ) طلبه می پذیرد.
☎️جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با شماره ۳۸۵۳۵۵۹۵ تماس بگیرید.
⏰ زمان ثبت نام ۱ تا ۳۰ آبان 1399
🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh