eitaa logo
معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
11.4هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
637 ویدیو
1.2هزار فایل
🏢 معاونت علمی حوزه علمیه خراسان 🏫 دفتر معاونت علمی حوزه علمیه خراسان: ☎️۰۵۱۳۲۰۰۸۴۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
برگزاری آموزش کار با سامانه ویژه توسط واحد آموزش مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) بجنورد شنبه مورخ 3 آبان ماه ✅مرکز آموزش مجازی حوزه علمیه خراسان 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
آموزش و آموزشی مدارس خواهران مشهد: 🔸 🔸 🔸 ✅مرکز آموزش مجازی حوزه علمیه خراسان 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علمی - کنفرانس ( مکاسب - بیع ) محمد جعفری - طلبه تخصصی سطح 2و3 نشست اختصاصی طلاب علمیه عباسقلی خان 1399 🆔@Abbasgholikhanpajohesh »🍀🌺...🌺🍀 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
علمی - کنفرانس اسلامی 1 (بررسی اقوال وجود ذهنی) سجاد غریب - طلبه تخصصی سطح 2و3 نشست اختصاصی طلاب علمیه عباسقلی خان 1399 🆔@Abbasgholikhanpajohesh »🍀🌺...🌺🍀 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
کادر علمی و آموزشی مشهد: 🔸مدرسه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها 🔸مدرسه حضرت خدیجه سلام الله علیها ✅ مرکز آموزش مجازی حوزه علمیه خراسان 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
کادر علمی و آموزشی نرجس سلام الله علیه فریمان ✅مرکز آموزش مجازی حوزه علمیه خراسان 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
الاطروحة_منهجية_الاستنباط_الفقهي.pdf
3.7M
✅ دانلود کتاب «منهجیه الاستنباط الفقهی و مراحلها عند الامامیه» 🔹نگارش: حجت الاسلام دکتر علی غانم 🔹ایشان شاگرد استاد سید عبدالکریم فضل الله است و تحقیق خود را به عنوان رساله دکتری ارائه کرده است. این پژوهش شباهت بسیاری به منهج‌شناسی استاد ایشان دارد. 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
منهجیه و مراحل الاستنباط-سید عبدالکریم فضل الله.pdf
1.09M
✅ دانلود کتاب « و مراحل الاستنباط» (بیان منهج اجتهاد) 🔹نگارش: استاد سید عبدالکریم الله (از علمای لبنان) 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
دروس فی منهجیه الاستنباط-سید عبدالکریم فضل الله.pdf
6.67M
✅ دانلود کتاب « فی منهجیه الاستنباط» (بیان منهج اجتهاد) 🔹نگارش: استاد سید عبدالکریم الله (از علمای لبنان) 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 مسؤول «قرارگاه زبان و ادبیات عربی حوزه علمیه خراسان» و مدیر «گروه علمی آموزشی زبان و ادبیات عربی مدرسه علمیه عالی نواب»، حجت الاسلام و المسلمین مهدی رضایی «زید عزه» به یکی از همکاران قرارگاه 📝متن پیام، به این شرح است: ✳️ بسم الله الرحمن الرحیم 🔵 استاد و همکار «قرارگاه زبان و ادبیات عربی حوزه علمیه خراسان»، 🔷 جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمد علی مقدس نیان ✅ دستیابی حضرتعالی به بالاترین مدارج علمی و دفاع از رساله مقطع در رشته زبان و ادبیات عربی دانشگاه فردوسی مشهد، افتخاری است که در پرتو توجهات خداوند متعال، عنایت خاصه امام علی بن موسی الرضا «علیه السلام» و تلاش چندین ساله جنابعالی حاصل شده است. 🔹این موفقیت را به جنابعالی و خانواده محترمتان تبریک عرض نموده و آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی به ویژه رسالت و ماموریت حوزوی (، ، ) موفق و مؤید به دعای حضرت ولی عصر «ارواحنا لتراب مقدمه الفداء» باشید. 🔷مهدی رضایی 🏫مدرسه علمیه عالی نواب مشهد مقدس 📅سوم آبان ماه یک هزار و سیصد و نود نه 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
روش‌شناسی خرده‌فرایند استفاده از دلیل اجماع.pdf
396K
✅ مقاله خرده‌فرایند استفاده از دلیل 🔹نگارش: حجت الاسلام رضا (طلبه درس خارج حوزه علمیه مشهد) 🔹نویسنده در این مقاله، فرایند ای استفاده از دلیل اجماع توسط را تشریح می‌کند و می‌نویسد: «در این مقاله تلاش شده است تا مواجهه با دلیل اجماع،‌ به یک فرایند خودآگاه و روشمند تبدیل شود». 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
بازدید مدیر از مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام 🔸حجت الاسلام خسروی با حضور در شهرستان طبس از مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان برنامه ها و مسائل مدرسه قرار گرفت. 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
: (سامانه نشریات ایران) راه‌اندازی شد. 👈 سامانه سنا (سامانه نشریات ایران)، توسط سازمان اسناد و ایران راه‌اندازی و در دسترس قرار گرفته است. در این سامانه متن کامل نشریات ایران از دوره قاجار تا کنون به صورت تمام متن در دسترس کاربران قرار دارد. این پروژه بخشی از پروژه کتابخانه ملی تحت عنوان «حافظه ملی در خانه هر ایرانی» با هدف «» و «دسترسی آزاد به اطلاعات» است. پژوهشگران، دانشجویان و هر ایرانی علاقمند به گذشته و تاریخ این سرزمین می‌تواند از متن کامل نشریات اسکن شده در این سامانه استفاده نماید. 🖥 پایگاه‌های موجود در این سامانه عبارتند از: 📓 دوره قاجاریه (۱۱۹۳ - ۱۳۴۴ ق.) 📓 نشريات دوره پهلوی اول (۱۳۰۴ - ۱۳۲۰ ش.) 📓 نشريات دوره پهلوی دوم (۱۳۲۰ - ۱۳۵۷ ش.) 📓 نشریات دوره پس از انقلاب (۱۳۵۷ ش. - ) 📓 نشریات لاتین 📍 نشانی پایگاه‌: https://sana.nlai.ir 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
💢 از ادله/ مراحل پروژه الگوریتم اجتهاد ✔️ استاد عبدالحمید واسطی, در کرسی علمی ترویجی «روش‌شناسی استظهار از ادله (کشف مدلول انفرادی ادله نقلی)» : 🔹 پنج محور تبیین شده در این کرسی علمی🔻 1⃣ توضیح عنوان و مساله بحث 2⃣ ساختار پژوهش و ساختار بحث 3⃣ فرضیه 4⃣ استدلال 5⃣ نتایج و آثار تفصیل مطلب + سخنان ناقدین و پاسخ ایده پرداز👈 https://b2n.ir/631665 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
توسط حضرت استاد آیت الله رضا زاده ( دامت برکاته) 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
به: 💢مسئله و رمی را از حوزه براندازید!! 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
🔹نیازمندِ و با ❖از دیدگاه ، فقر و تنگدستی از مصیبت‌ها و ابتلائات بزرگ است. با این حال چه بسیارند نیازمندانی که با وجود تنگدستی، بر دین و ایمان خویش استوارند و گوهر شرافت و کرامت نفس خود را زیر پا نمی‌گذارند. مرحوم آیت الله‌العظمی حاج در فضیلت و تکریم این افراد می‌نویسد: 🖊آقاى آقا سيد صدرالدين صدر نقل كرد كه در نجف، يك نفر، يك ليره اشتباها در دست يك فقيرى گذاشته بود. فقير هم نابينا بود؛ لكن از سنگينى آن ملتفت شده بود كه ليره است و فهميده بود كه او اشتباه كرده. پس صدا زده بود كه آقا! پولى كه به من دادى ليره است، آيا عمداً دادى يا سهو كردى؟ آن هم تأملى كرد و گفت: «إليك»؛ يعنى مال تو. آن، ديانت به خرج داد و اين هم فتوت. چه بسا اشخاصى هستند در كمال فقر و نادارى و در عين گرسنگى و پريشان حالى؛ با وجود اين، دست به سوى دراز نمى‌كنند. و در مقابل آن، اشخاصى هم هستند كه در نهايت ثروت و قدرت، باز چشم در اموال مردم دارند كه به هزار حيله و دروغ، از راه نامشروع از دست آنها بگيرند؛ بلكه در پى اين‌اند كه لقمه را از دهان فقير بيرون بياورند. برای دومی مثال زياد است، منتها به اختلاف مراتب؛ اما اولی، کم و وجودش نادر است. و كمتر از او، اشخاصی هستند از اين دسته كه در عين فقر و نادارى، خود را دارا و خوش گذران معرفى مى‌نمايند. ▫️يكى از رفقا گفت ما با يك نفر، شريك منزل شده، دو نفرى يك خانه اجاره كرده بوديم. اغلب اوقات مى‌ديديم كه زن او، ديگ‌چه و ديزى و ساير ادوات طبخ مى‌شست. ما گمان مى‌كرديم كه به طريق متعارف زندگی مى‌گذرانند. بعد از يك سال كه جدا شديم، ملتفت شديم كه خوراك آنها منحصر به نان خالى بوده، بى قاتق؛ و شستن ادوات طبخ، براى گم كردن راه بوده كه ما ملتفت به حالش نباشيم! می‌گفت در همه این مدت كه با هم بوديم، ما بویى به فقر و استيصال نبردیم و الّا مختصر قاتقى كه ما پيدا مى‌كرديم، گوارامان نمى‌شد. او خود را همرنگ رفيقش کرده که اوّلاً حالش معلوم نباشد؛ و ثانیاً غذا، گواراى رفيقش گردد. از دارا هم مطلوب اين است که به‌حدّى، خود را همرنگ فقير كند. 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
📝 مدرسه علمیه نرجس سلام الله علیها مشهد مقدس در مقطع عالی (، اصول و تفسیر موضوعی) 📍و سطح ۲و۳ عمومی پیوسته (رسائل - مکاسب - کفایه ) طلبه می پذیرد. ☎️جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با شماره ۳۸۵۳۵۵۹۵ تماس بگیرید. ⏰ زمان ثبت نام ۱ تا ۳۰ آبان 1399 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
🔰 عمومی تحت برنامه خواهران مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا سلام الله علیها از‌ میان طلاب سطح یک نظام قدیم و سطح دو خواهران طلبه می‌پذیرد. ☎تلفن: ۳۸۵۸۳۰۹۸ ۳۸۵۳۰۰۵۹ 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
🔰 تحت برنامه خواهران مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا سلام الله علیها از‌ میان طلاب فارغ التحصیل سطح۳ (اتمام رسائل، مکاسب، کفایه) طلبه می‌پذیرد. ☎تلفن: ۳۸۵۸۳۰۹۸ ۳۸۵۳۰۰۵۹ 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
💢 هوش مصنوعی صرفا یک کنش‌گری ساده نیست/ حوزه علمیه باید نظریه فضای مجازی تولید کند 📌 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بهرامی در همایش«هوش مصنوعی و علوم اسلامی» عنوان کرد: 📚 تاکنون بیش از ۳۰۰ نرم‌افزار علوم اسلامی در رشته‌های مختلف از آثار شخصیت‌ها و مراکز مختلف حوزوی تولید شده و در اختیار محققان قرار گرفته است. 📚 روزانه بیش از صدها هزار مخاطب علوم اسلامی درحال استفاده از نرم‌افزارهای حوزه‌های علمیه هستند و بسیاری از محققان علوم اسلامی خارج از حوزه‌های علمیه و خارج از کشور به صورت روزانه درحال استفاده از اطلاعات و محتواهای دینی ارائه شده هستند. 📚 علوم انسانی دیجیتال معطوف به علوم اسلامی، در برخی از دانشگاه‌های غربی درحال توجه است. فناوری نتایج دقیق‌تری به محققان علوم اسلامی می‌دهد و این بستر و ظرفیت می‌تواند در پیشبرد علوم اسلامی تاثیرگذار باشد. 📚 برای استفاده از فناوری در علوم اسلامی باید بتوانیم آسیب‌ها و نقاط قوت را شناسایی و با تلاش برای کاهش آسیب‌ها، نقاط قوت را تقویت کنیم. 📚 با استفاده از بستر هوش مصنوعی توانسته‌ایم یک میلیون و ۲۰۰ مجله و مقاله از سال‌ها پیش را در یک قالب کنار هم قرار دهیم. 📚 برنامه پنج ساله نظام جامع فناوری اطلاعات در حوزه‌های علمیه تدوین شده و انجمن تخصصی مطالعات فضای مجازی تشکیل شده است با این نگرش که استفاده از فناوری اطلاعات، فضای مجازی و هوش مصنوعی صرفا یک کنش‌گری ساده نیست و حوزه علمیه باید نظریه فضای مجازی تولید و بر اساس آن کار خود را دنبال کند. 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
💢 تفاوت مبانی رجالی و تعدد آراء در مورد حدیث واحد، مانع جمع‌نگاری‌ می‌شود/ لزوم روزآمد کردن منابع حدیث فقهی برای زدودن برخی تصورات و توهمات ✔️ در اولین نشست علمی نقد و بررسی کتاب «موسوعه الأحادیث الفقهیه عند المذاهب الإسلامیه» مطرح شد: 🔹 مخاطب «موسوعه احادیث فقهیه» افراد عادی و عموم مکلفین نیستند. بلکه مخاطب این موسوعه فقیهان و محدثان متبحر و ذی الفن هستند که خود توان تفکیک احادیث صحیح از احادیث ضعیف را دارند. 🔹 اقوال و آراء فقهی ائمه مذاهب نزد اهل سنت حدیث تلقی‌ نمی‌شود. بلکه این‌ها نظرات فقهی خاص خود آن‌هاست. نظرات و اجتهاداتی است که خود مستند به حدیث و سنت است. تفصیل مطلب 👈 https://b2n.ir/673136 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh