eitaa logo
معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
11.3هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
637 ویدیو
1.2هزار فایل
🏢 معاونت علمی حوزه علمیه خراسان 🏫 دفتر معاونت علمی حوزه علمیه خراسان: ☎️۰۵۱۳۲۰۰۸۴۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 اجمالی از رویدادهای روز عاشورا ۱) امام حسین لشکریانش را به این شرح تنظیم نمود: زهیر بن قین به فرماندهی بخش میمنه، حبیب بن مظاهر به فرماندهی بخش میسره، و پرچم سپاه را به دست برادرش عباس سپرد. تعداد یاران امام حسین در بامداد عاشورا، ۳۲ نفر سواره و ۴۰ تن پیاده بودند. و به روایتی تعداد پیادگان ۸۲ تن بود و به روایت دیگر از امام محمد باقر ، تعداد سوارگان ۴۵ تن و تعداد پیادگان ۱۰۰ تن بوده اند. اما سپاه عمر بن سعد که تعدادشان حداقل ۶۰۰۰ نفر بود «ولی به روایات دیگر ۲۰۰۰۰ یا ۲۲۰۰۰ و حتی ۳۰۰۰۰ نفر هم گفته شده است»در میمنه، عمرو بن حجاج زبیدی و در میسره، شمر بن ذی الجوشن و بر سوارگان، عروة بن قیس و بر رجاله و ریش سفیدان، شبث بن ربعی قرار داشتند و پرچم سپاه به دست «درید» غلام عمر بن سعد بود. ۲) امام حسین پیش از شعله ور شدن نائره جنگ، بر مرکبی سوار شد و در مقابل سپاه دشمن قرار گرفت و برای آنان خطبه بلیغی ایراد نمود و آنان را از اقدام به جنگ و خون ریزی و متابعت باطل برحذر داشت. گرچه سخنان پندآمیز امام حسین در قلوب سیاه اکثریت سپاه دشمن، تاثیر مثبتی برجای نگذاشت، ولیکن تعداد اندکی را از خواب غفلت بیدار کرد و آنان را از کرده خویش پشیمان ساخت. معروف ترین شخصیتی که در روز عاشورا، سپاه دشمن را رها کرد و به سپاه نور پیوست، حر بن یزید ریاحی بود که به اتفاق پسر و برادر خویش پس از پیوستن به امام حسین با دشمنانش به نبرد برخاستند. ۳) پس از خطبه امام حسین ، جنگ گروهی بین دو سپاه با تیرانداختن عمر بن سعد به سوی خیمه های امام حسین آغاز گشت و ساعتی به طول انجامید و شهامت و دلیری یک سپاه کمتر از صد تن در مقابل یک سپاه سی هزار نفری، تماشایی و غیرقابل توصیف بود. در حمله اولی،پنجاه نفر از یاران امام حسین به شهادت رسیده و از دشمن نیز صدها تن به هلاکت رسیدند. ۴) پس از فروکش کردن حمله گروهی، نبرد انفرادی آغاز گردید که بی تردید برتری سپاهیان امام حسین که با کمال ایمان و یقین می جنگیدند بر سپاهیان عمر بن سعد که در کمال شک و تردید، مجبور به جنگ شده بودند، هویدا بود. در این مرحله یاران امام حسین با اجازه آن حضرت، از یکدیگر سبقت می گرفته و پس از جنگ با دشمن به شهادت می رسیدند. ۵) به هنگام ظهر، امام حسین با اندک یار باقی مانده خویش، به نماز ایستاد و دشمن «که از نماز، همیشه وحشت داشته و دارد»آن حضرت را از دور تیرباران کردند. ۶) پس از نماز، باقی مانده یاران امام حسین یکی پس از دیگری به میدان رفته و به درجه شهادت نایل آمدند. معروف ترین اصحاب ویارآن حضرت که شربت شهادت نوشیدند عبارتند از: حضرت عباس بن علی قاسم بن حسن ، عبدالله بن مسلم، عبدالله بن حسن، ابوبکر بن حسن، شوذب و عابس بن ابی شبیب، حنظله بن اسعد، نافع بن هلال، زهیر بن قین، ابوثمامه صیداوی، مسلم بن عوسجه، علی بن مظاهر، حبیب بن مظاهر، بریر بن خضیر، وهب بن عبدالله، حر بن یزید ریاحی و… ۷) عصر عاشورا پس از شهادت همه یاران و اصحاب امام حسین آن حضرت لباس رزم به تن پوشید و عازم جهاد شد. ابتدا لشکریان عمر بن سعد را برای چندمین بار، پند و موعظه نمود و آنان را به جدا شدن از صفوف جنگ طلبان و خون آشامان عبیدالله بن زیاد دعوت کرد. پس از آن، با آنان به نبرد برخاست و تعداد زیادی را به خاک هلاکت رسانید. سرانجام پلیدان کربلا، آن حضرت را محاصره کرده و به طرز فجیعی وی را به شهادت رساندند. گرچه تعدادی از منافقان درشهادت آن حضرت مشارکت داشتند ولیکن شمر بن ذی الجوشن، سر آن حضرت را از بدن جدا کرد. ۸) پس از شهادت امام حسین خیمه های اهل بیت را غارت کردند و فرومایگان از برداشتن هیچ چیزی دریغ نکردند. حتی پوست گوسفندی را که امام زین العابدین در شدت تب و بیماری روی آن، خوابیده بود، به غارت بردند. ۹) پس از غارت خیمه ها، به دستور عمر بن سعد، خیمه ها را آتش زدند و زنان و کودکان امام حسین و بازماندگان شهدا به بیابانها پراکنده شدند. ۱۰) تعداد ۱۰ نفر از منافقان بر بدن های امام حسین و یارانش، اسب راندند. ۱۱) بازماندگان اهل بیت را برای اسارت آماده کردند. ۱۲) عمر بن سعد پس از شهادت امام حسین ، سر آن حضرت را به «خولی » سپرد تا به تعجیل به نزد عبیدالله بن زیاد در کوفه برساند. ۱۳) سرهای سایر شهدا را نیز از بدن جدا کردند و آنها را بین سران قبایل تقسیم کرده و به سرپرستی شمر به کوفه فرستادند تا در نزد عبیدالله، تقرب جویند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺فیلم آخرین لحظات عمر شادروان حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقای مجاهد 🔷ایشان دیروز و همزمان با تاسوعای حسینی به خاک سپرده شدند. شادی روحشان صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دسته طویریج؛ دسته‌ای به بلندای چهارده قرن هادی انصاری 🔺دسته طویریج ،معروف ترین دسته عزاداری است که خاستگاه آن به منطقه «هندیه» در ۱۰ کیلومتری جنوب شرق کربلا باز می‌گردد؛ اما امروزه مردم نقاط مختلفی از جهان با آن سبک عزاداری می‌کنند و در سوگ سیدالشهداء (ع) بر سر و سینه می‌زنند. 🔺دسته طویریج ، برترین و طولانی ترین و طوفانی ترین دسته حسینی، بشمار می آید. این دسته ، بزرگترین مراسم حسینی در جهان در روز عاشوراء بشمار می آید که هر سال ، روز عاشوراء  بعد از نماز ظهر و عصر از منطقه "قنطرة السلام" واقع در دو کیلومتری شرق کربلای معلی و از سمت شهر طویریج به سمت کربلا به حرکت در می آید. در این مراسم که روز عاشوراء برگزار می گردد جمعیت عظیمی به نشان پاسخ به ندای (ألا هل من ناصر ینصرنا.. ألا هل من ذابٍّ فیذبُّ عنا..) امام حسین علیه السلام به سمت کربلا حرکت نموده و شعار (لبیک یا حسین) و ( یالثارات الحسین) سر می دهند. عزای طویریج صبح روز عاشورا از شهر طویریج از توابع شهرستان الهندیه واقع در ٢٠ کیلومتری حرکت خود را به سمت شهر کربلا آغاز نموده و پیش از ظهر در منطقه ای بنام قنطره السلام واقع در ٢ کیلومتری شهر کربلا توقف نموده و پس از ادای فریضه ظهر و عصر، هیات حرکت خود را به سمت کربلای معلی ادامه می دهد. این هیات با جمعیتی چند صد هزار نفری از اهالی شهر طویریج و مردم کربلا و همچنین زائران و مجاوران حرمین کربلا که در طول مسیر به این هیات ملحق می شوند در بدو ورود به شهر کربلا به خیمه گاه حسینی وارد شده و پس از عبور از صحن مطهر حسینی به سمت صحن مطهر حضرت عباس علیه السلام به حرکت خود ادامه می دهند. جمعیت شرکت کننده در این مراسم شعارهائی از جمله (أبد والله ما ننسی حسینا) و (وا حسین) و شعارهای حسینی دیگر سر می دهند. 🔺در این نوع سوگواری، عزاداران با سرو پای‌برهنه و هروله کنان (دوان‌دوان) به‌سوی حرم امام حسین (ع) حرکت می‌کنند و پس از زیارتی کوتاه، به‌سوی حرم قمر بنی‌هاشم (ع) می‌دوند و پس از زیارت در آن مکان به‌طرف خیمه‌گاه حرکت می‌کنند. آنان در مسیر حرم حضرت اباعبدالله (ع) شعارهایی همچون «لبیک یا حسین»، «لبیک یا داعی الله» و «واحسین واحسین» سر می‌دهند و سپس در مسیر حرم حضرت عباس (ع) ندای «واویل علی العباس» و «یا عباس جیب المای لسکینه» و «الیوم الیوم نعزّی فاطمه» را فریاد می‌کنند. 🔺ریشه این مراسم به همان سال ۶۱ هجری قمری باز می‌گردد که وقتی خبر واقعه کربلا به اهالی روستای طویریج رسید آنان دوان‌دوان به‌قصد یاری حسین بن علی (ع) به سمت کربلا دویدند، اما به‌موقع نرسیدند. از آن پس، اهالی این روستا هرسال این اقدام را تکرار می‌کند و برای سوگواری شهدای کربلا، هروله کنان مسیر ده کیلومتری هندیه تا کربلا را طی می‌کنند. 🔺علًت شهرت این دسته چنین است که مرحوم علامه بحر العلوم متوفای ١٢١٢ قمری در روز عاشورا با عده‌ای از طلاب از کربلا به استقبال دسته سینه‌زنی طویریج رفت. پس از رسیدن عزاداران، ناگهان طلاب مشاهده کردند که سید بحرالعلوم با آن عظمت، وقار و مقام شامخ علمی، عمامه و عبا و عصا را کنار انداخت و وارد عزاداران شد و به سر و سینه زد. عده‌ای از طلاب برای حفظ سلامتی سید بحرالعلوم ایشان را گرفتند تا مبادا زیردست و پا بیافتد. 🔺بعد از اتمام مراسم از آن بزرگوار پرسیدند: چگونه شد که شما در دسته طویریج شرکت کردید و آن‌گونه بر سر و سینه زدید؟ مرحوم سید پاسخ داد: «چرا شرکت نکنم در حالی که امام زمان‌(عج) را مشاهده کردم که با مردم در حال هروله بودند». ایشان توضیح داد: وقتی به دسته سینه‌زنی رسیدم، دیدم حضرت بقیه‌الله (عج) با سر و پای‌برهنه ، میان سینه‌زن‌ها بر سر و سینه می‌زنند و گریه می‌کنند! من نتوانستم طاقت بیاورم و در خدمت آن حضرت به سینه‌زنی و عزاداری مشغول شدم. 🔺پس از این واقعه، حضور در دسته طویریج عمومیت یافت و دیگر اختصاص به اهالی هندیه و طویریج نیست؛ بلکه دیگر شیعیان عراق هم به آن روستا می‌روند و بعد از نماز ظهر عاشورا ازآنجا تا کربلا را می‌دوند. 👇👇👇👇👇👇
🔺در این دسته ملیونی که بزرگترین دسته عاشورایی بشمار می آید ، بیش از دو قرن است به علًت رخداد مرحوم علامه سید مهدی بحر العلوم وحضور او در این مراسم ،  علما ومراجع و عزاداران حسینی ، سعی بر این دارند که در این دسته شرکت نمایند. گفتنی است که در چند دهه اخیر ، بسیاری از دسته وعزاداری های حسینی در جهان ، از این دسته الگو برداری نموده اند. در عراق چنین رسم است که علماء در روز عاشوراء ، با قبایی مندرس وبدون عبا وپای برهنه در حالی که دستاری بر سر قرار داده و دنباله دستار را بر پیرامون گردن خویش بنام ( تحت الحنک) قرار می دهند ، در خیابانها وعزاداری ها وسپس در پایان ، به دسته طویریج پیوسته و هروله کنان با شعارهای یاد شده ، به حرمین گام نهاده وشور وغوغایی را این دسته مشهور وگسترده که عبور آن از خیابانهای کربلا وبین الحرمین متجاوز از سه ساعت بطول می أنجامد ، بوجود می آورد. السلام علی الحسین ، وعلی علی بن الحسین ع ، وعلی أولاد الحسین ع ، وعلی أصحاب الحسین( ع) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
بازهم روز دهم ساعت سه، ساعت سر ساعت وقت ملاقات سری با مادر ساعت رفتن جان از بدن یک خواهر چون خداحافظی پیرهنی با پیکر...
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• دربافت سریع اخبار و مطالب زیر با یک کلیک روی مطلب مورد نظر : •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• لینک نشست تبیینی رقابت های علمی نخبگانی ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۵ و دفترچه رقابت های علمی نخبگانی و کلام حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدتقی سبحانی در باره جایگاه و تاثیر رقابت‌های علمی نخبگانی در علم آموزی+ فیلم و آدرس کانال های پشتیبان آموزشی رقابت های علمی نخبگانی و لینک های ثبت نام رقابت های علمی نخبگانی کشوری و یادداشت استاد حجت الاسلام میهن دوست درباره اهمیت رقابت های علمی نخبگانی و کلام استاد معظم حاج شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی درباره اهمیت رقابت های علمی نخبگانی+صوت و کلام حجت الاسلام و المسلمین دکتر طالقانی:جایگاه فلسفه اسلامی در میان علوم و اهمیت رقابت‌های علمی نخبگانی+فیلم و کلام استاد معظم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی زمانی فرد درباره اهمیت رقابت علمی نخبگانی ادبیات و منابع رقابت علمی نخبگانی فقه و اصول سطح ۱ ، ۲ و ۳ و حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مجید میردامادی درباره اهمیت رقابت‌های نخبگانی و ضرورت فلسفه آموزی+فیلم و کلام استاد حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه درباره اهمیت رقابت علمی نخبگانی منطق و فلسفه+فیلم و کلام استاد حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیرجندی درباره اهمیت رقابت نخبگانی ادبیات و ارتباط با مسئولین و دبیران اجرایی رقابت های علمی نخبگانی و کلام استاد حجت الاسلام و المسلمین طالقانی درباره جایگاه رقابت های علمی نخبگانی و یادداشت استاد حجت الاسلام سیدکمال الدین موسوی درباره اهداف برگزاری رقابت های علمی نخبگانی و کلام استاد حضرت آیة الله محمد حسن صافی گلپایگانی (دامت برکاته) در ارتباط با رقابت علمی نخبگانی کلام اسلامی و فایل صوتی نشست تبیینی جایگاه رقابت های علمی نخبگانی سال ۱۴۰۰ حجت الاسلام و المسلمین فروتن دبیر علمی و مسئول دبیرخانه رقابت‌های علمی نخبگانی کشوری حوزه علمیه خراسان و پوستر و شرایط رقابت علمی نخبگانی معارف قرآن سطح ۲ و ۳ و پوستر جامع رقابت های علمی نخبگانی کشور •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• دبیرخانه رقابت های علمی نخبگانی 🆔️.https://eitaa.com/joinchat/3862560832C9abcc9c837 •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
upahang_-_haddadian_shabe_10_muharram1398_10.mp3
10.68M
ای که به خشکی لبات دریا توسل میکنه موندم چه جوری داغتو دنیا تحمل میکنه سروی که تنها شاهد این برگ ریزونه منم کوهی که میخواد پاشه و دیگه نمیتونه منم گرم طوافم تا غروب سر نیزه ها دور سرت وقت نماز تیر ها سجاده میشه پیکرت این موج که روی تنت با گریه میریزه منم زخمات لب وا میکنه هر بار بوسه میزنم تو کشته ی اشکی و من یک چشم بارونم برات دیدم که گریه میکنه گرگ بیابونم برات دیده میون موج خون، دریای احساسم تو رو ای آشنا تر از همه حق میدی نشناسم تو رو زخمت بهم میگه بمونه، چشمت بهم میگه برو سنگم بیاد از آسمون تنها نمیزارم تو رو با آه شونه میکشم زلف پریشون تو رو با اشک روشن میکنم شام غریبون تو رو •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
💢تحلیل روایات اسلامی؛ مطالعاتی در احادیث فقهی، تفسیری و مغازی 📚کتاب پیش‌ رو به قلم هارالد موتسکی و با همکاری نیکُلت بوخوف و سن آنتونی در سال ۲۰۱۰ از سوی انتشارات لیدن چاپ و به‌تازگی توسط سیدمحمد موسوی‌مقدم ترجمه و از سوی سازمان سمت منتشر شده است. این کتاب مشتمل بر هفت فصل است که پنج فصل نخست آن به قلم هارالد موتسکی، فصل ششم به قلم نیکُلت بوخوف ـ وان دِر وورت و فصل هفتم به قلم سن و. آنتونی می‌باشد. 📗موتسکی در این کتاب کوشیده است با گردآوری پژوهش‌هایی با ویژگی‌های مشترک، از آن‌ها به عنوان منابع بالقوه جهت بازسازی صدر اسلام بهره گیرد و به بررسی روش‌های تاریخ‌گذاری روایات، بررسی خاستگاه احادیث و ارائه چندین ایده و روش نوین برای تحلیل تاریخی احادیث بپردازد. 👈 معرفی اثر: https://b2n.ir/q76902 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═
چرا بدترین جنایات در تاریخ توسط خشکه‌مقدسان صورت گرفته است؟‌ 🔹به طور کلی افرادی که به دین می‌گروند و سپس بیرون می‌روند از افرادی که از اول گرایش پیدا نکرده‌اند خشن‌تر و ضد انسان‌تر می‌شوند؛ زیرا دین به حکم نیروی عظیم خود همه عواطف دیگر انسانی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و اگر رفت همه آنها را که در خود هضم و جذب کرده بود نیز با خود می‌برد. این است که افرادی که زمانی متدین بوده و سپس بی‌دین شده‌اند از بی‌دین‌های اوّلی خشن‌تر و بی‌عاطفه‌تر و خطرناک‌تر می‌شوند. 🔸اما خطرناک‌تر از این طبقه، متدینان منحرف‌شده و کج‌سلیقه خشکه مقدس‌اند. این طبقه علاوه بر اینکه عواطف انسانی‌شان تحت‌الشعاع عاطفه دینی قرار گرفته و از تأثیر مستقل افتاده، نیروی دین به حکم اینکه منحرف شده اثر خود را نمی‌بخشد و از آن طرف چون زائل نشده و به صورت انحرافی کار می‌کند به همان قدرت که مقتضای نیروی دین است فعال است. اینها دیگر از هر سبع خطرناک‌تر و وحشتناک‌ترند. 🔹 تاریخ نشان می‌دهد که بی‌رحمانه‌ترین جنگ‌ها، کشتارها، زجر و شکنجه‌ها به وسیله خشکه مقدسان صورت گرفته است. بزرگ‌ترین نمک‌نشناسی‌ها را اینها انجام می‌دهند زیرا «یحْسَبونَ انَّهُمْ یحْسِنونَ صُنْعاً». جنگ‌های صلیبی، جنگ‌های خوارج، حتی فاجعه کربلا ساخته دست این طبقه است. 📝 استاد مطهری، پاسخ‌های استاد به نقدهایی بر کتاب مسئله حجاب، ص۷۵-۷۴ 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠صرفا جهت اطلاع 🔺با دقت ببینید ایشان دکتر بهره مند از اساتید برجسته و نامدار میکروبیولوژی از انیستیتو پاستور و رئیس گروه سابق آن هستند، همان دکتری هستند که اسفندماه تو همین برنامه گفته بودند که ویروس دلتا، 5 ماه دیگر به ایران میاد و خیلی خطرناک است، الان تو همین برنامه گفتند که ویروس لامبدا (ژانویه) دی ماه وارد ایران می‌شود که چندین برابر قویتر و کشنده تر از دلتا هست و هیچ درمانی ندارد و راه های فرار از آن چیست ... •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷نماز حضرت آیت الله اشرفی شاهرودی حفظه الله بر پیکر پاک مرحوم حجةالاسلام والمسلمین حاج آقا سید حسن حسینی 🔺یکی از شاگردان حضرت آیت الله اشرفی: وفات مرحوم حسینی با چه مقدماتی اطلاع داده شد، حاج آقای اشرفی بلند بلند گریه می کرد، باورشان نمی شد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
🔴 اطلاعیه مهم و فوری ⚠️پیگیری درمانی موارد حاد ابتلا به کرونا طلاب ، اساتید و فضلای محترم و افراد تحت تکفل، در صورت ابتلا به کرونا و شرایط حاد و اضطراری لطفا به آیدی معاونت سلامت مرکز خدمات پیام بدهند تا در زمینه های درمانی(دارو،کپسول اکسیژن،پزشک و بستری) پیگیری های اورژانسی انجام شود. ▶️ 🆔 @khadamat_salamat ♻️ آیدی به صورت پیوسته و مستمر و در تمام ساعات شبانه روز توسط معاونت چک می شود. 💠قرارگاه درمان و فوریت های پزشکی حوزه علمیه خراسان 📣  کانال رسمی اطلاع رسانی و پاسخگویی مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان https://eitaa.com/joinchat/1085014065Cc2063e5e5b •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠مصلای ثامن الائمه آبادان برای بستری بیماران کرونایی بدحال تجهیز شد. 🔺 به علت افزایش شمار بیماران و تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های آبادان، مصلای نماز جمعه این شهر به تجهیزات بیمارستانی جهت پذیرش بیماران کرونایی مجهز شد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
🔷عطیه_سیدالشهدا 💠عارف بزرگ آیت الله کوهستانی به خطیب شهیر حجت الاسلام صدرایی اشکوری چه گفت؟ 🔹عطیه سید الشهدا،ما را اداره می کند. 🔸ما پیش حضرت حساب دیگری داریم. ✍ آیت الله ري شهري از حجت الاسلام سيد قاسم شجاعي نقل می کنند: قبل از انقلاب حجت الاسلام سيد محمد علي صدرايى اشكوري از وعاظ رشت دچار عارضه قلبي شد، او را در بيمارستان آبان تهران بستري كردند. روزي به اتفاق مرحوم فلسفي به عيادت ایشان رفتیم. 🔹آقاي فلسفي به آقای اشکوری گفتند: وضعتان چه طور است؟ گفت:عطيه آقا سيدالشهدا ما را اداره مي كند. آقاي فلسفي گفتند: ما همه از آقا سيد الشهدا برخورداريم. عرض كرد، آقا ما پیش حضرت حساب دیگری داریم. 🔸آقاي فلسفي پرسیدجريان چيست؟ آقاي صدرايي گفت: يك قطعه باغ چاي دارم كه عطيه سيدالشهدا است و در دوران تقاعد و پيري مرا اداره مي كند. آقاي فلسفي گفتند، از كجا مي گوييد عطيه سيدالشهدا است؟ او جواب داد، من اين باغ را براي معامله قولنامه كرده بودم، دو روز بعد به ديدن آيت الله كوهستاني رفتم، وقتي كه وارد شدم، ايشان فرمودند: صدرایی چرا عطيه ملوكانه را مي فروشي؟ عرض کردم: آقا من با شاه كاري ندارم ! فرمودند:«اين را نمي گويم آقا سيدالشهدا را مي گويم، اين ها اين الفاظ را دزديده اند، يادت هست درجوانی درحرم سيدالشهدا بالاي سرآقا ، سرت را به شبكه نزديك كردي وگفتي: آقا… مي خواهم لطفي کنید كه در دوران تقاعد سر سفره شما اداره شوم، اين باغ اجابت آن دعاست، چرا معامله كردي؟!»حالم منقلب شد، سر خم کردم و دست آقا را بوسیدم بلافاصله به رشت بازگشتم و قول نامه را پاره كردم و تا الان زندگي من ازاين باغ اداره مي شود. 📚 كيمياي محبت ص۹۱ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
4_5899982749015476513.mp3
8.46M
🔺حسین حسین حسین همه عمر برندارم سر از اين خمار مستي که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستي تو نه مثل آفتابي که حضور و غيبت افتد دگران روند و آيند و تو همچنان که هستي چه حکايت از فراقت که نداشتم وليکن تو چو روي باز کردي در ماجرا ببستي   •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
🔺چشمتان چشمهُ خون باد که بر ریگ روان ....کاروان از بَرِتان آبله پا می گذرد
‍ ‍ شامگاه خنک یکی از روزهای پایان تابستان بود... 🔺مرحوم داریوش شایگان از تجربه زیست علمی‌-معنوی‌اش با مرحوم علامه طباطبایی(ره) می‌گوید. داریوش شایگان در کتاب دیگر خود به نام: «هانری کربن آفاق فکر معنوی در اسلام ایرانی» - چاپ تهران - می‌نویسد: 🔹«... در سال‌های دهه شصت، ما گروه کوچکی بودیم که هرچند وقت یک بار در باغ یکی از دوستان جمع می‌شدیم؛ گروهی از شیوخ فلسفه قدیم، به ویژه علامه سید محمدحسین طباطبایی، مدرس معروف فلسفه در قم و یکی از بزرگ‌ترین مفسران معاصر قرآن که در محفل ما رفت و آمد مرتب داشتند. 🔹من، در اوایل سال‌های دهه شصت، کربن را نخستین بار در همین محفل دیدم...شامگاه خنک یکی از روزهای پایان تابستان بود گروه کوچکی بودیم در محوطه روشنی از باغ مهمانان افتخاری آن شب دو شخصیت سرشناس از شرق و غرب بودند، علامه محمد حسین طباطبایی از ایران، و هانری کربن فرانسوی. 🔹از مایه‌های عمده عرفان نظری سخن می‌گفتیم که می‌بایست موضوع گفت وگوهایمان در آن سال باشد. بحث و گفت‌وگویی که تا پانزده سال پس از آن دیدار نخست ادامه یافت؛ مایه‌هایی با غنایی بی نظیر و ناشنیده و در پیوند با مشکل‌های اساسی هراس درونی آدمی از کهن‌ترین ایام تا به امروز. 🔹یادم می‌آید کربن آن شب به موضوع نخستین گناه آدمی، به هبوط بشر پرداخت و با طرح این مشکل در قالب مسیحیت، از علامه طباطبایی پرسید: «آیا عرفان اسلامی نیز به گناه آغازین معتقد است؟» سپس، با نقل قول از یک مؤلف فرانسوی که اکنون نامش را فراموش کرده‌ام، افزود: دو هزار سالی که از آن گناه آغازین می‌گذرد کارمان را به جایی رسانده است که دیگر از گناه بدمان نمی‌آید. 🔹علامه طباطبایی، با صدای آرامی که به دشواری شنیده می‌شد، چنان که گویی برای خودش زمزمه می‌کرد، در پاسخ گفت: • «هبوط بشر، نقص یا عیب نیست. پس آن قدرها گناه هم نیست. اگر میوه ممنوع نبود، امکانات بیکران وجود، هرگز به منصه ظهور نمی‌رسید.» 🔹لبخند ستایش گر و تأییدکننده کربن هرگز از یادم نمی‌رود؛ لبخند معصومانه‌ای که درهای خلاقیت خودانگیخته اندیشه‌ای نجیبانه را مستقیم بر روی آدمی می‌گشاید. کربن گفت: از آن جا که غرب، حس تأویل را از دست داده، ما دیگر قادر نیستیم به رموز کتاب مقدس راه ببریم و جنبه‌های اساطیری ابعاد قدسی جهان را روز به روز بیشتر به فراموشی می‌سپریم. 🔹نخستین بار بود که من به ابعاد باور نکردنی این اصطلاح که کربن اغلب آن را به کار می برد، و چنان که می‌دانیم، کلید نفوذ به اندرون تأملات وی باقی ماند، پی می‌بردم. • علامه طباطبایی گفت: «بدون شناختن راز، تأويل ناممکن است.» 🔹دو مرد، با وجود دشواری‌های زبان و بیان با یکدیگر توافق کامل داشتند. من به امکانات بیکران این مفهوم (تأويل) با همه نتایج مترتب بر آن بعدها پی بردم. 🔹کربن به من می گفت: منظور از کشف المحجوب همین است، یعنی پرده از باطن حقایق برگرفتن. این دیدارها، حتی پس از عزیمت کربن از ایران، ادامه یافت و ما توانستیم با کمک علامه طباطبایی، به تجربه‌ای یگانه در ایران دست بزنیم؛ یعنی بررسی تطبیقی مذاهب متفاوت جهان را زیر نظر علامه شیعی مذهب سنت شناس آغاز کنیم. ما در طی این بررسی‌ها، ترجمه‌های انجیل‌ها، روایت فارسی اوپانیشادها، برگردان دارالشکوة، سوتراهای بوداییان و تائوته کينگ لائوتسه را پیاپی خواندیم. کتاب اخیر را من و سیدحسین نصر با شتاب به فارسی برگرداندیم و همراه با علامه خواندیم. 🔹وی متون نام‌برده را با تیزهوشی یک پیر روحانی تفسیر می‌کرد و همان قدر از اندیشه هندوان احساس آرامش می‌کرد که از برخورد با عالم معنوی بوداییان و چینیان. او، در این اندیشه‌ها، هرگز چیزی نیافت که آن را از بنیاد با عرفان اسلامی که خود با آن آشنا و مأنوس بود، در تضاد ببیند. 📓 دربارهٔ علامه طباطبایی، صفحه۷۳-۷۴ (خاطرات مستند مرحوم ) 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═
بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون من مات علی حب علی مات شهیدا بدینوسیله با عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایشان ،عروج ملکوتی خادم الحسین علیه السلام، ذاکر اهل بیت علیهم السلام، فقیه عالی قدر،ازموسسین خیریه های درمانی و فرهنگی اصفهان و مدرسه حجتیه اصفهانی های مشهد،حضرت آیت الله سید کمال فقیه ایمانی، یار وفادار امام خمینی و مقام معظم رهبری حفظهما الله را خدمت رهبر معظم انقلاب ،روحانیت معظم، عموم مومنان داغدار و بستگان محترم تسلیت عرض می کنیم و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت داریم. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛