هدایت شده از شارح (شبکه اجتماعی حوزه انقلابی)
23.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴لحظهی درنگ !!
🎥پس از سه سال پیکر شهید "مجید قربانخانی"، حر شهدای مدافع حرم کشف و شناسایی شد
🔸داستان عجیب شهید مدافع حرمی که از قلیان و خالکوبی به آزادگی و شهادت رسید!
🔸مستند تکان دهنده برنامه ثریا از شهید مدافع حرم مجید قربانخانی را ببینید....
🌷مراسم وداع با پیکر شهید، پنجشنبه، ۵ اردیبهشت، ساعت ۱۵ در معراج شهدا
✅ eitaa.com/sharehnews
نماهنگ حرفه ای امام زمانی♥️
♥️عاشقتم یابن الحسن
باصدای عالی
🌅استادمحترم زارع شیرازی
مخترع فنون فرمولیک وغیرتقلیدی کشور🌅
۲۵فروردین۹۸
🔥 ثبت نام
09107713121درتلگرام🔥
کانال تشکرهای شاگردان مداح♥️
@ETTELAATCLASOSTADZARESHIRAZI110
☀️
☀️کانال دانلود👇مجالس حرفه ای استاد
@DOWNLOADOSTADZARESHIRAZI
تجمعات کشور
zareshirazy.ir/مجالس-در-تجمعات-کشور/
نماهنگ های استاد
zareshirazy.ir/نماهنگ-ها/
☀️وبسایت
zareshirazy.ir
اینستگرام🔥
instagram.com/ostad_zareshirazi110yaali/
کانال اصلی استادمحترم☀️
@ostadzareshirazi110
یالینک عضوشدن❤️
https://t.me/joinchat/AAAAAD0HF_3g0tdaJ-ma6w
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
🔊جشنهای نیمه شعبان در تاریخ معاصر👌
⛔️ممنوعیت جشن نمیه شعبان توسط رضاخان‼️
💠 نیمه شعبان از جمله مراسم پر رونق و باشکوه در کشور ما محسوب می شود که سابقه طولانی مدتی هم در میان مردم ما دارد💐
🌀 شاه اسماعیل و جانشینانش براى رسمى شدن مذهب تشیع از هیچ کوششى فروگذار نکردند. هنر شاه اسماعیل و مشاورانش این بود که مجالس عزادارى عاشورا و جشن های شعبانیه به بهترین شکل برگزار می کردند.✅
🔰عین السلطنه سالور، در خاطرات خویش، درباره جشن های نیمه شعبان سال ۱۳۲۴ قمری اینگونه می نویسد: «روزی است مبارک و میمون. دیشب شهر تهران و شمران چراغان مفصلی بود. ایران در این عید خیلی نمایش می دهد و تجلیل می کند. در تمام کشور جشن است و چراغان. تیمچه ها، کاروانسرا ها، همه بازار، خیابان، چراغانی بی نظیری شده بود یعنی در تمام کشور مرسوم است.»
🔰نمی توان از مراسم نیمه شعبان سخن گفت و به جشنهای باشکوه این روز در تهران عصر قاجار و پهلوی در باغ سادات اشاره نکرد. سادات تقوی (اخوی) از سادات قدیمی و تهران اند که از ابتدای دوران قاجار در پایتخت سکونت داشته اند. درباره دلیل شهرت آن ها به «اخوی» نیز گفته شده است که چون آغا محمدخان قاجار، به بزرگان این طایفه، اخوی (برادر) می گفته، به این نام مشهور شدند.
🔰حاج میر سید علی سادات اخوی، بزرگ این خاندان در زمان ناصرالدین شاه، تکیه های را در خانه خود واقع در خیابان ایران، کوچه سقاباشی بنیاد نهاد که در طول سال به مناسبت های مذهبی، مراسمی برگزار می کرد که یکی از این برنامه های مراسم جشن نیمه شعبان بود که از سال ۱۲۵۷ شمسی به بعد، هر ساله در شب و روز ۱۴ و ۱۵ شعبان، با عنوان «انجمن حجتیه سادات اخوی برپا می کرد و طبقات مختلف مردم و شخصیت های دینی و سیاسی و اجتماعی در آن شرکت می کردند.✅
🌀مرحوم سدیدالسلطنه کبابی، از دولتمردان فاضل و دانشور عصر قاجار در خاظراتش نوشته است: روز سه شنبه ۱۵ شعبان ۱۳۱۴قمری برابر با ۱۲۷۲ شمسی بعد از ناهار... منزل سادات اخوی رفتیم. سادات اخوی چند برادر هستند،...هر سال به مناسبت مولود حضرت قائم عجل الله تعالی الفرجه الشریف شب و روز چهاردهم و پانزدهم در خانه خود صلای عام داده، هر کس از وضیع و شریف آنجا می رود. بعضی به غلیان و چای، بعضی به اضافه شیرینی اکتفا می کنند. جماعتی به اصرار، دو شاهی نقره عیدانه می گیرند. شب هرکس حاضر باشد شام می دهند.
🔰او ۳۴ سال پس از آن تاریخ نیز در بخش خاطرات مربوط به ۱۴ شعبان ۱۳۴۸قمری برابر با ۲۵ دی ماه ۱۳۰۸ شمسی نوشته: «امروز از طرف بازار چون گذشتم، بیشتر دکان ها را برای حضرت صاحب الزمان، محمد بن حسن عجل الله تعالی الفرجه الشریف زینت کرده بودند و این عید مخصوصاً برای رقابت با بهائی ها گرفته می شود. سادات اخوی یک خانواده هستند از اعیان تهران، هر سال جشن عید صاحب الزمان عجا الله تعالی الفرجه الشریف را مفصل می گیرند. امسال جشن چهل و نهمین دفعه آن ها است.»
🌐پس از عصر قاجار در دوره حکومت رضاشاه پهلوی هم در ایران جشن های مفصلی برپا می شد ولی به تدریج که طرح کشف حجاب و محدود کردن واعظ ها و روضه خوانی و جلوگیری از حرکت دسته های عزاداری و محافل مذهبی پیش آمد، این مشکلات به مراسم نیمه شعبان هم رسوخ کرد تا جایی که می توان ادعا کرد، در اواخر سلطنت رضاشاه و اوایل حکومت فرزند بی کفایتش، اصلا اجازه برپایی جشن نیمه شعبان داده نمی شد، اما کم کم دوباره جشن ها رونق گرفت.
⛔️جشن ممنوع
🔰رضاخان، که از سر عوام فریبی در آغاز کار به انجام شعائر مذهبی «تظاهر» می کرد، زمانی که پایه های قدرتش را مستحکم دید به دستور مقامات لندن با اسلام و روحانیت و شعائر شیعی درافتاد و برگزاری جشن عمومی نیمه شعبان را ممنوع کرد⛔️
📜علی اکبر کوثری، از مسئولان فرهنگی دوره پهلوی، به یاد دارد که نخستین بار، رضاخان را در زمان سردار سپهه ای او، در جشن مزبور دیده است. رضاخان، که از سر عوام فریبی در آغاز کار به انجام شعائر مذهبی «تظاهر» می کرد، زمانی که پایه های قدرتش را مستحکم دید به دستور مقامات لندن با اسلام و روحانیت و شعائر شیعی درافتاد و برگزاری جشن عمومی نیمه شعبان را ممنوع کرد.
🔰عین السلطنه سالور، در خاطرات نیمه شعبان سال ۱۳۶۳قمری برابر با ۱۴ مرداد ماه ۱۳۲۳ شمسی می نویسد: «رضاشاه مانع از این جشن عمومی بود. پارسال و امسال در تمام شهر ها خصوصاً تهران در همه جا حتی خانه ها دو شب چراغانی و جشن برپا بود...» می گویند در همین سال ها که درمنزل سادات اخوی نیز برنامه بوده است💯
📍 جشن های نیمه شعبان، پس از انقلاب اسلامی هر سال با شکوه تر از پیش برگزار می شود همچنانکه جایگاه مسجد جمکران غیر قابل مقایسه با پیش از انقلاب است✅
#نیمه_شعبان
هدایت شده از @AntiBBC
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرنوشت نامعلوم میلیاردها دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی
یارانهای که بابت واردات گوشت با دلار ۴۲۰۰ تومانی هزینه شده معادل پرداخت ماهانه بیش از ۴۰۰ هزار تومان به هر خانوار است. از نمایندگان مجلس که خبری نیست، دولت هم که همچنان به همان رویه غلط مشغول است، آیا می توان به دستگاه قضائی امید داشت عاملان حیف و میل عجیب ذخایر ارزی کشور را مجازات کند؟
@AntiBBC
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
10.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به طاها به یاسین به معراج احمد
به قدر و به کوثر به رضوان و طوبی
به وحی الهی به قران جاری
به تورات موسی و انجیل عیسی
امید غریبانِ تنها کجایی؟
چراغ سرِ قبر زهرا کجایی؟
@BisimchiMedia
هدایت شده از واکاوی 🔎
‼️ "اقتصاد، مالِ خَر است" 🤔
🚩 عدهای با تحریف اساسی سخنان امام خمینی عزیزمان رحمةاللهعلیه چنین شایعه کردهاند که ایشان فرمودهاند "اقتصاد، مال خر است" و پساز آن این نتیجه را به مخاطبینشان القاء کردهاند که بنابراین، اسلام اساساً هیچ برنامهای برای اقتصاد ندارد و...؛
🔰 با مطالعه متن اصلی سخنان امام که با تحریف اساسی آن، وقیحانه این شایعه را انتشار دادهاند، مغایرت فاحش شایعهٔ پخششده با اصل سخنان امام را دریابید:
📖 متن اصلی بیانات امام 🔻
«من میل دارم که همه باورشان آمده باشد که این نهضتی که از اول تا آخرش - قریب پانزده شانزده سال، طول کشید و زحمتها کشیده شد، خونها داده شد و جوانها از دست رفت، خانهها از دست رفت، خانمانها خراب شد، و خصوصاً در این یکی دو سال آخر که همه شاهد بودید که چه شد، باورمان آمده باشد که این همه برای اسلام بود..
هیچ من نمیتوانم تصور کنم و هیچ عاقلی نمیتواند تصور کند که بگویند ما خونهایمان را دادیم که خربزه ارزان بشود! ما جوانهایمان را دادیم که خانه ارزان بشود. هیچ عاقلی جوانش را نمیدهد که خانه ارزان گیرش بیاید. مردم همه چیزشان را برای جوانهاشان میخواهند..
آدم، اقتصاد را برای خودش میخواهد؛ خودش را به کشتن بدهد که اقتصادش درست بشود؟! این معقول نیست. یا جوانهایشان را به کشتن بدهند که نان ارزان گیرش بیاید؟! این یک چیز معقولی نیست..
...آنهایی که دم از اقتصاد میزنند و زیربنای همه چیز را اقتصاد میدانند از باب این که انسان را نمیدانند یعنی چه، خیال میکنند که انسان هم یک حیوانی است که همان خورد و خوراک است! منتها خورد و خوراک این حیوان با حیوانات دیگر یک فرقی دارد. این چلوکباب میخورد؛ او کاه میخورد؛ اما هر دو حیوانند..
اینهایی که زیربنای همه چیز را اقتصاد میدانند اینها انسان را حیوان میدانند. حیوان هم همه چیزش فدای اقتصادش است. زیربنای همه چیزش [است] الاغ هم زیربنای همه چیزش اقتصادش است. اینها انسان را نشناختند اصلاً که چه هست.»
📚 صحیفه امام، ج ۹، صفحات ۴۴۹ تا ۴۵۸
🎙 سخنرانی امام خمینی رحمةاللهعلیه در جمع کارکنان پخش رادیو در قم
🗓 ۱۷ شهریور ۱۳۵۸
http://emam.com/posts/sahifehbydate/58/06/17/1
#شایعه #شایعات #امام_خمینی #اقتصاد
👈 بررسی و بازتاب برخی از مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
🔴 اول اردیبهشت سالروز اقدام تاریخی و انقلابی جامعه مدرسین در سلب مرجعیت از آخوند درباری، کاظم شریعتمداری در پی خنثی سازی کودتای آمریکایی و طرح ترور امام راحل، که شریعتمداری در آن از عوامل اصلی بود.
🔴 هوشیار باشیم! تا عوامل پنهان و آشکار #استکبار جای انقلابی و ضد انقلاب، مصلح و مفسد را عوض نکنند
🔴 مدرکی مهم از خیانت های شریعتمداری #آخوند_درباری👇
⁉️کاظم شریعتمداری: از طرف من مجازید که خمینی را ترور کنید! از خاطرات افشاگرانه پرویز ثابتی مرد شماره یک و قدرتمند #ساواک 👇
مشاهده اصل مطلب، کلیک بر لینک👇
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910418000946
🔴 مشارکت و عاملیت شریعتمداری در کودتا و ترور امام، محرز بود ولی خود او نیز در اعتراف تلویزیونی، با درخواست بخشش از امام، بر آن مهر تأیید زد.
📔برگرفته/بازگشت از نیمه راه ص۵۸
💠امام خامنه ای
‼️واقعا عالمی كه تقوا نداشته باشد، أضرّ از هر دشمنی بر جامعه اسلامی است! ۷۰/۱۰/۱۱
هدایت شده از گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت
استغاثه ، استغاثه ، استغاثه
الله الله فی الطبقه السفلی
برسید به داد دهها هکتار باغات انجیر پلدختر
برسید به داد دار و ندار مردم
اگر این درختها تا دو هفته دیگر از زیر خروارها گل و لای بیرون نیاید کشاورزان قطب انجیر کشور به خاک سیاه می نشینند
نزدیکی ماه مبارک رمضان و خوابیدن کل کارها ، کمبود شدید نیرو ، نبود ماشین آلات
لودر ، بيل مكانيكي ، كمپرسي ، بابکت ، تراکتور و از همه بدتر خوابیدن تب و تاب و شور و اشتیاق کمک مردمی در موج دوم و ..... معادله را بسیار پیچیده کرده ،
مردم می گویند حاضریم توی چادر زندگی کنیم اما باغاتمان نابود نشود ،
خواهشا این پیام بسیار مهم و حیاتی را به هر کس که می تونید برسانید و جهت کمک و مساعدت به باغات پلدختر و اعزام به منطقه با شماره 09216518873 برادر فراهانی تماس بگیرید.با تشکر فراوان . یاعلی
هدایت شده از روزنه
محمد سروش محلاتی را بهتر بشناسیم/صفحه ۲ از ۲
در حاشیه عدم حضور آقای اعرافی در نشست مشترک با سروش محلاتی در مؤسسه فهیم
💥اختصاصی
💥پست ویژه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
لینک بخش نخست:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/954
۳. نسبیگرایی در احکام اجتماعی اسلام
شکی نیست که بسیاری از احکام اجتماعی اسلام اقتضائی است و در صورت عدم مانع اجرا میشود. امّا جناب سروش با نگاه غیراصولی به این قاعده، کلیه احکام اجتماعی و حتی اخلاقی را نسبی جلوه میدهد:
«در پندار بسیاری از اهل شریعت گزارههای شرعی... از جنس گزارههای ریاضی است. این تشابه از آن جهت است که در گزارههای ریاضی همین که موضوع و حکم در ذهن تصور شود برای «اثبات حکم» کافی است. مثلا وقتی عدد ۴ را در نظر میگیریم و مفهوم زوج بودن را هم درک میکنیم، بلافاصله میتوانیم حکم کنیم که «۴ زوج است» ... بر این قیاس در احکام شرعی نیز وقتی حکم بر موضوع خود قرار میگیرد و مثلا میگوییم «قمار حرام است» این نسبت میان موضوع و محمول در همه جا و در همه شرایط یکسان است...
ولی از نظر فقها این تحلیل کاملا عوامانه و جاهلانه است. نه فقط در احکام اجتماعی شرع به چنین جزمیت و تصلبی باور ندارد بلکه در احکام اخلاقی نیز چنین رویکردی را نمیپذیرد... احکام اخلاقی نیز وقتی تأثیراتش از زندگی فردی فراتر میرود و در زندگی جمعی و روابط انسانها با یکدیگر مطرح میشود تصلب خود را از دست میدهد و تحت تأثیر شرایط «تغییر» مییابد.»(دولت و اجرای شریعت-مقاله پنجم)
۴. مقابله با اجرای احکام اسلامی
جناب سروش محلاتی جواز تدریجی بودن بیان احکام شرع را به تدریجی بودن اجرای احکام شرعی توسط دولت مستقر تسری میدهد. آیا چنین تعدّی از منابع فقهی؛ استحسان نیست؟ :
« عجیب است به رغم داشتن پیشوای معصوم و داشتن رهبری با قدرت معنوی فوقالعاده و احکامی که حتی سختترین آنها مثل سنگسار و قصاص پیش از این نیز در آن جامعه اجرا میشد و از نظر عرفی پذیرفته شده بود، دولت پیامبر اسلام را «دولت دوره گذار» بدانیم که هدف خود را اجرای همه دستورات شرعی نمیدانست اما دولت اسلامی در عصر حاضر را به رغم محروم بودن از آن امتیازات، دولت «پس از دوره گذار» و دولتی مسؤول اجرای شریعت در همه زمینهها بدانیم و چنین بار سنگینی را بدون در نظر گرفتن ظرفیتها بر عهده این دولت بدانیم»(دولت و اجرای شریعت-مقاله دوم)
۵. مقابله با احکام اسلامی-دیه
آقای سروش محلاتی با بیاعتنایی به ظرفیت دین به بازتولید منطق غربی در قالب فقهی میپردازد. غرب نگاه اسلام به دیه را صحیح نمیداند پس طبق الگوی فکری او باید حکم اسلامی دیه تغییر کند. او در نشست «فقهپژوهی دیه»-تهران ۱۳۹۶ سخنانی داشت که به حدّی تحریفآمیز بود که واکنش آیتالله سبحانی را برانگیخت:
«اخيراً در نشستى پيرامون مقادير ديه در اسلام «فرضيه»اى مطرح شد و حاصل آن اين كه، اين مقادير احتمالاً حكم موقت بوده و مى توان مقدار ديه را به صورت ديگر نيز تعيين كرد. در اين مورد از حضرت آية الله العظمی سبحانى نظرخواهى شد، معظم له با نگارش اين مقاله به تحليل اين نظريه مى پردازند...»
آیتالله سبحانی با استدلالهای متقن فقهی فرضیه سروش را رد میکنند که به علت تفصیلی بودن آن پیوند را جهت مطالعه قرار میدهیم. ایشان در پایان خطاب به سروش محلاتی و همکیشان او میفرمایند:
«به علاقمندانى كه گمان مى كنند بر كرسى نوآورى نشسته اند يادآور مى شوم اجتهاد و استنباط كار آسانى نيست. مرحوم شيخ انصارى در باب انسداد باب علم مى گويد: رزقنا الله الاجتهاد فانّه أشدّ من طول الجهاد، بنابراين نبايد با يك سطحى نگرى ...يك چنين فرضيه اى را مطرح كرد و ذهن جوانان را نسبت به احكام نورانى اسلام متزلزل ساخت .»( https://b2n.ir/85857 )
بررسی شخصیت سروش محلاتی از ابعاد دیگر نیز امکانپذیر است: مثل تند و عصبی برخورد کردن او با مخالفان و فحاشی به آنان با الفاظی مثل «متحجر، خشکمغز، سادهلوح، خشن، متعصب، باغیرت بیفکر، متدین به دین دولتی ، تندو خو، فاصله گرفته از ادب و منطق و...» که در کتاب دولت و اجرای شریعت مقالات دوم و سوم و دیگر کتب او یافت میشود.
در هر صورت بررسی ابعاد دیگر را به فضاهای تفصیلیتر وامیگذاریم و همان خواسته آیتالله سبحانی را تکرار میکنیم و از او میخواهیم« با سطحینگری ذهن جوانان را نسبت به احکام نورانی اسلام متزلزل نکند.»
🔸تحولات حوزوی را از روزنه پی بگیرید👇
@rozaneebefarda
هدایت شده از بصیرت انقلابی
#بحث_داغ
نظر شما چیست؟
به نظر شما «بهترین کار» و «مهمترین اقدام عملی» برای ایفای نقش در «تکمیل پازل ظهور» چیست؟
امروز اولین سوالی که منتظران ظهور امام عصر (عج) باید از خود بپرسند این است.
نظرات و دیدگاههای خود را در گروه مباحثات انقلابی با طلاب و فضلای انقلابی مطرح کنید 👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2841968654C1c033152b3
هدایت شده از رهیافتگان (تازه مسلمانان) وابسته به انجمن شهید انیلی
10.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴میخواستم یک بمب دستی درست کنم تا در محوطه مرکز اسلامی منفجر کنم! و به تماشای آن بپردازم.
🔹همراه همسرم ، دو زن را با برقع در فروشگاه دیدیم، همانجا از خدا خواستم به من قدرتی بدهد تا بتوانم گردن آن دو زن را بشکنم!
🔸ماجرای سرباز ارتش #آمریکا که چندین بار در عملیاتهای مختلف از آمریکای جنوبی تا فیلیپین و تا خاورمیانه شرکت کرده است تا اسلام را از بین ببرد...
کیفیت عالی: https://t.me/HQTOP/14
#اسلام_هراسی #اسلام_درآمریکا #رهیافتگان
✅مطالب بیشتر در «انجمن ترنم صلح»👇👇
@ThrillofPeace
@rahyafte_com