eitaa logo
حوزه انقلابی
14.1هزار دنبال‌کننده
25.3هزار عکس
12هزار ویدیو
660 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
همایش اجتماع عظیم در حمایت از (حضور مؤمنان باتوجه به هتک حرمت هایی که أخیرا به حجاب شده از جمله در دانشگاه تهران...ضروری است) حدود ۱ سال روی این همایش کار شده هزینه اش‌ هم مردمی بوده تهران ۲۰تیر ورزشگاه شیرودی اصفهان ۲۷تیر حسینیه رضوی @howzehenghelabi
🔴 چهارده دلیلی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی، در خرداد ۱۳۶۰ برای عدم کفایت سیاسی بنی صدر اقامه کردند: ۱. عدم احترام به نهادهای قانونی ۲.رعایت نکردن حرمت جمهوری و رئیس جمهور ۳.استفاده از هر ابزاری در مقابله با مخالفان ۴.سیاست گرایی به جای حقیقت گرایی ۵.صادق و راستگو نبودن ۶.بی قدر و منزلت کردن امام و امت ۷.رعایت نکردن حیثیت جمهوری در خارج از کشور ۸.به کارگیری مشاوران بدنام و مشکوک ۹.افشای اسرار اقتصادی کشور ۱۰.ایجاد تشنج در کشور پیش از جنگ ۱۱.بی توجهی به خط رهبری انقلاب ۱۲.حرکت به سمت قدرت مطلقه و استبداد ۱۳.اخلال‌گری و شورش ۱۴.خصلت‌های ناپسند فردی از جمله غرور ✍️"یاسر جبرائیلی" 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش 📡حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید
🔴 اسناد همکاری با 🔴 از زبان حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی، مورخ امین و مورد اعتماد امام راحل و رئیس اسبق مرکز اسناد انقلاب اسلامی.تنها مورخی که از حضرت امام خمینی(ره) حکم تاریخ نویسی انقلاب اسلامی را دریافت نمود. 💠 سید حمید روحانی: وقتی جلد سوم کتاب نهضت امام خمینی منتشر شد، بخشی از آن مربوط می‌شد به دکتر علی شریعتی. من خودم از کسانی بودم که نسبت به دکتر علی شریعتی علاقه‌مند بودم. به عنوان مثال وقتی که من در لبنان مشغول چاپ جلد اول کتاب نهضت امام بودم، خبر شهادت حاج آقا مصطفی به ما رسید. من در آن کتاب اشاره کردم که در آخرین روزهایی که این کتاب زیر چاپ بود، خبر شهادت حاج آقا مصطفی به ما رسید و بعد از مقدمه‌ای این طور نوشتم که این تنها فرزندی نیست که امام به میدان شهادت تقدیم می‌کند و تاکنون فرزندانی مانند سعیدی، غفاری و شریعتی را در این راه داده است. من به شریعتی علاقه‌مند بودم و زمانی هم که در کتاب‌های او اشتبـــاهاتی می‌دیـــدم، این طور می‌گفتم کدام نویسنده است که اشتباه نداشته باشد. ایشان می‌خواسته به اسلام خدمت کند و حالا اشتباهاتی هم کرده است. در مورد برخوردش با روحانیت هم این طور توجیه می‌کردم که به هر حال "کلوخ‌انداز را پاداش سنگ است" و از بس که روحانیون سربه‌سر او گذاشتند و به او حمله و انتقاد کردند، او هم پاسخ داد. وقتی که در سال ۱۳۶۱ از طرف حضرت امام مسوول مرکز اسناد ساواک شدم، یکی از نخستین پرونده‌هایی که با عشق به سراغ آن‌ها رفتم، پرونده شریعتی بود و می‌توانم بگویم که بعد از پرونده حضرت امام، این دومین پرونده‌ای بود که من به آن عنایت داشتم. من آنجا با مسائلی مواجه شدم که دریافتم دید من اشتباه بوده است. مثلا ایشان در سال ۱۳۴۳ وارد ایران می‌شود. در آن زمان سر مرز دستگیر می‌شود و از او سوال می‌شود که برای چه به ایران آمده‌اید. شریعتی پاسخ می‌‌دهد که من از ‌آمدن به ایران ۲ هدف دارم؛ اول مبارزه با مارکسیست‌ها و دوم مبارزه با آخوندزدگی. این مربوط می‌شود به سال ۱۳۴۳ که ایشان هنوز فعالیتش را در ایران شروع نکرده بود و برنامه‌ای هم نداشت. باز من با خودم این احتمال را دادم که شاید این یک تاکتیک بوده است و با توجه به اینکه شریعتی می‌دانسته که رژیم شاه هم بر روی مارکسیست‌ها حساسیت دارد و هم روی آخوند‌ها، خواسته است از این طریق، ساواک را فریب دهد. ولی ایشان از سال ۴۸ که به حسینیه ارشاد می‌آید، حمله به روحانیت را شروع می‌کند. باز این هم مهم نیست ولی من می‌بینم این آدمی که در سخنرانی‌هایش این شعار را مطرح می‌کند که «اگر شمع آجینم کنند، حسرت یک آخ گفتن را بر دلشان می‌گذارم.» در آن نامه ۴۰ صفحه‌ای که در مشهد نوشت هم از رضاشاه ستایش می‌کند، هم انقلاب سفید شاه را تایید می‌کند و هم به جبهه ملی حمله می‌کند که چرا از فرصت انقلاب سفید استفاده نکرده‌اند. شریعتی آن نامه را در زمان آزادی می‌نویسد و این طور نبوده که بگوییم این نامه در زندان نوشته شده است. ظاهرا در آن زمان ایشان در مراسمی در مشهد حاضر بوده که سرتیپ بهرامی، رئیس سازمان امنیت مشهد هم در کنارش قرار می‌گیرد و پس از صحبتی که با هم داشتند، بهرامی خوشحال می‌شود و می‌گوید شما که اینقدر دیدگاه‌های قشنگ و خوبی دارید، چرا آن‌ها را مطرح نمی‌کنید که مورد استفاده همه قرار گیرد. بعد از این مراسم بود که ایشان آن نامه ۴۰ صفحه‌ای را می‌نویسد. ما زمانی که می‌خواستیم منعکس کنیم یادم هست که با چند نفر مشورت کردیم و من بلافاصله بعد از اینکه اسناد را دیدم، رفتم و به همه آقایان رساندم. خدمت رهبر معظم انقلاب رفتم و با آقای هاشمی رفسنجانی، آقای منتظری و حاج احمد آقا هم مسائل را بازگو کردم. ولی موضوع جالب از جاهایی شروع شد که بعضی‌ها سعی کردند ما را از انتشار این اسناد بازدارند. بعضی از اساتید آمدند و ۲ دفعه اتفاق افتاد که از شب تا صبح در منزل ما بحث کردیم و حرفشان این بود که این اسناد منتشر نشود. من حرفم این بود که اگر این اسناد را منتشر نکنیم، اولا باید جواب مردم را چه بدهیم. ما با این کارمان واقعیت را منعکس نمی‌کردیم و مردم را در تاریکی نگه می‌داشتیم. دوم اینکه این اسناد را که نمی‌شود دفن کرد و اگر من آن‌ها را منتشر نکنم، شاید فردا شخص دیگری بیاید که تعصب شدیدی هم نسبت به شریعتی داشته باشد و او این اسناد را منتشر کند. اینکه من با علاقه‌ای که به شریعتی داشتم این اسناد را منتشر کنم، متفاوت است با کسی که از اول نسبت به شریعتی دید منفی داشته و شمشیر را علیه او از رو بسته است و حالا او بخواهد دست به انتشار این اسناد بزند. کسانی که برای صحبت با من آمده بودند جوابی نداشتند و فقط معتقد بودند که با توجه به محبوبیت شریعتی در میان جوانان، نباید این کار را کنیم، اما به هر حال ما طبق‌‌ همان رسالتی که داشتیم، این اسناد را منتشر کردیم./مصاحبه با تاریخ ایرانی @h
◻️◻️◻️ ◻️◻️ ◻️ ✍تنها ارگانی که تحت نظارت و مدیریت مستقیم رهبری عزیز است، قوای مسلح است، پیشرفتهای چشمگیر نظام اسلامی در عرصه دفاعی و تجهیزات و بازدارندگی، مرهون هدایتهای مقام معظم رهبری و مدیریت مستقیم ایشان و بکار بستن فرماندهان است، پیشرفتهایی در شان انقلاب ... اگر در عرصه اقتصادی نیز روسای جمهور ها در طول این سالها، به طور کامل به شعارها و نصایح و نقشه راه ترسیمی رهبری انقلاب در امور اقتصادی توجه می کردند، 👈قطعا امروز ما(همچون امور نظامی) یکی از قطب های اقتصادی جهان میشدیم و الگو برای تمامی آزادیخوان... ✅امروز پیشرفتهای نظامی بزرگترین حجت و دلیل لزوم مراجعه اقتصادیون به رهنمودهای رهبری است... @howzehenghelabi
کتاب بررسی و نقد اندیشه شریعتی.... مؤلف:خیرالله مردانی ناشر:سپهر آذین قم تعداد صفحات:۳۰۸ حاوی صد اندیشه او و نقد آن @howzehenghelabi
حوزه انقلابی
کتاب بررسی و نقد اندیشه شریعتی.... مؤلف:خیرالله مردانی ناشر:سپهر آذین قم تعداد صفحات:۳۰۸ حاوی صد اند
شاه نوکر لیبرالیسم غربی و دشمن مارکسیسم شرقی بود... و طبیعی بود برای حفظ خود در جنگ سرد شرق و غرب از کسی که علیه مارکسیسم میجنگد دفاع کند (از طریق ساواک و...) البته از کسی دفاع کند که ثمره اش به نفع اسلام نباشد بلکه به نفع لیبرالیسم غربی باشد_ و او پیروز هم شود و این ماجرا نسبت به شریعتی بود 🔹🔹🔹 مرحوم آیت الله خوشوقت: کتب شریعتی هم ضالّه است هم مضلّه @howzehenghelabi
حوزه انقلابی
دوستان مطلب را ببینند و‌اگر نقد ونظری دارند برای ایشان ارسال کنند @howzehenghelabi
هدایت شده از اندیشکده فقه حکومتی
✅از وظایف حکومت اسلامی: وظیفه‌ی حفظ اعتقادات 🌷امام خامنه‌ای: 🔹در مورد ارتداد ... با توجه به آیات مربوط به ارتداد ... اسلام با این‌کار درصدد آن هست که حصار ایمان اسلامی را حفظ کند. 🔹در حقیقت اسلام بعد از آنی که مردم ایمان آوردند، نظام اسلامی را مکلّف کرده است که از ایمان مردم حفاظت و حراست بکند. 🔹این وظیفه‌ی نظام اسلامی و حکومت اسلامی است ... بخصوص در آیه‌ی مربوط به ارتداد - «من کفر بالله من بعد ایمانه الّا من اکره و قلبه مطمئنّ بالایمان» که درباره‌ی عمار یاسر وارد شد - در آخر این آیه میفرماید: «ذلک بانّهم استحبّوا الحیاة الدّنیا علی الاخرة»؛ علت این خشم الهی بر مرتدین و کسانی که از دین خارج شده‌اند، این است که اینها زندگی دنیا را، عشرت دنیوی را، هواهای نفسانی را بر خواست معنوی و قلبی خود و فطرت انسانی خود و بر آخرت ترجیح دادند. 🔹معلوم میشود مسئله، مسئله‌ی عوض شدن یک اعتقاد فقط نبوده است. مسئله این بوده که کسانی به خاطر جاذبه‌های مادی، به خاطر تأمین هواهای نفسانی، حاضر شدند به حیثیت نظام اسلامی لطمه بزنند و پشت کنند و ایمان اسلامی را رها کنند، که این یک مقوله‌ی دیگری است و سختگیری اسلام درباره‌ی این افراد از این مقوله است. 🌐 خطبه‌های نماز جمعه تهران: 1365/12/15 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
هدایت شده از اندیشکده فقه حکومتی
✅از وظایف حکومت اسلامی: مقابله‌ با خدعه‌گری و راهزنی ایمان دینی 🌷امام خامنه‌ای: 🔹 اگر ما میگوئیم که عقیده، عقیده‌ی مذهبی و ایمان در جامعه‌ی اسلامی آزاد است، این به معنای این نیست که اسلام اجازه بدهد که فریبگرانی و خدعه‌پیشگانی در جامعه‌ی اسلامی به راهزنی ایمان مردم بپردازند. 🔹این را قطعاً اسلام اجازه نمیدهد. دستهائی که میتوانند با ارائه‌ی جاذبه‌های مادی، با تأمین هوسهای بشری، دلهای سست و ضعیفی را به سمت خودشان جذب کنند، اگر در جامعه‌ی اسلامی آزادی عمل داشته باشند، مردم ضعیف را و انسانهای ساده‌دل را تحت تأثیر قرار خواهند داد و آنها را گمراه خواهند کرد و از بهشت به دوزخ خواهند برد؛ 🔹«و الّذین کفروا اولیائهم الطّاغوت یخرجونهم من النّور الی الظّلمات». اسلام اجازه نمیدهد که مردمی که دلشان به نور ایمان منور شده است، به وسیله‌ی چنین ایادیای به سمت ظلمت باز هم کشیده بشوند. 🔹لذا اسلام با تبلیغات ضداسلامی و فریبگرایانه، نه با بحث و جدل استدلالی، با خدعه و فریب تبلیغاتی درباره‌ی مسائل اعتقادی که موجب سست شدن ایمان مردم و راهزنی دلهای مردم میشود، مقابله میکند که نشانه‌های این را در احکام متعددی از اسلام ما میبینیم. 🌐 خطبه‌های نماز جمعه تهران: 1365/12/15 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷