هدایت شده از پیرو
♦️ نفهمی مرکب . . .
🔹 بی تردید گفتار و رفتار هر فرد متأثر از عوامل درونی و پیشینی میباشد که اهل خرد آنها را باورها و عقاید که شکل دهنده جهان بینی و در نهایت ایدئولوژی هر شخص است میدانند.
🔸 یکی از معلولهای ترس و مرعوب شدن در مقابل طواغیت، نفهمیدن است؛ آن هم نه یک نفهمیدن بسیط بلکه یک نفهمیدن مرکب، که حتی خود فرد هم نمیفهمد که نمیفهمد!
⚠️ سخت است فهماندن به کسانی که منافعشان در نفهمیدن است . . . و این است حکایت کسانی که پشت به ولی کرده و امید به غیر دارند.
👤 #حسین_کاوه ✍️ #پیرو #اصلاحات #اعتدال
🌐 @Peirovir
هدایت شده از احیاء طب و تمدن اسلامی🏴
🌹کانال احیای طب و تغذیه اسلامی
🌺قویترین اسلحه در برابر، تهاجمات فرهنگی، ترویج آداب اسلامی در جامعه است
✊تلاشی مختصر در جهت ترویج سبک زندگی اسلامی و مبارزه با نفوذ سبک زندگی استعماری
🌷اگه مطالب کانال براتون مفید بوده دوستانتونو عضو کنید
🌹لینک کانال ما در پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/joinchat/1231880192Cdbbc059498
@tebotaghzea
هدایت شده از اکبر ابدالی
🌀 هیلاری یا دونالد، مسئله این نیست
🔻 برخی ها مشکلات پیش آمده برای برجام یا حتی مشکلات تجاری آمریکا با چین و کشورهای دیگر را ناشی از دیوانه بودن ترامپ می دانند. اما رصد اظهارات رقبای انتخاباتی ترامپ در سال 2016 این نظریه را رد می کند.
🤔 علی لاریجانی: کاری به خوب یا بد بودن برجام نداریم؛ ترامپ آمد و همه چیز را خراب کرد!!!
🆔 @mashgh626
هدایت شده از اندیشه مقاومت
📮 #توییت
⭕️ حسین دهباشی، تاریخ پژوه و مستند ساز:
🔹ر.جمهور: در ژاپن پس از ج.ج.۲ مردم روزی چند ساعت رایگان کار میکردند.
🔹و تو گمان میکنی کسی شایسته است چنین دعوت به فداکاری ملّی کند، که خودش روزی دستکم نیمی از ۸ساعت مقرر در قانون را ولو با حقوق کار کند. دخترش ساکن وین نباشد، اینیکی برادرزادهاش مقیم لندن، آنیکی مجاور نیویورک!
@feghvaenghelab
هدایت شده از محمد هادی سمتی
#یادداشت
✅ حوزه علمیه و مسئله پرورش و ساماندهی نیروهای کارآمد
مدیر حوزههای علمیه و امام جمعه قم به عضویت شورای نگهبان منصوب شد.
عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و تدریس در حوزه _ افزون بر برخی مسئولیتهای دیگر_ نیز از اشتغالات حجتالاسلاموالمسلمین اعرافی است.
این انتصاب انگیزه طرح دوباره مسئله کارآمدی یا ناکارآمدی حوزههای علمیه میشود.
اگر بخواهیم به گونه موشکافانه و دادگرانه این موضوع را بررسی کنیم باید نخست کار ویژه حوزههای علمیه تبیین شود.
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رمضانی با طلاب گریزی به این مسئله زدند و گفتند:
"حوزههای علمیّه، مرکز تعلیم اسلاماند. اسلام فقط معرفت نیست، تعهّد به عمل و تحقّق احکام اسلام هم جزو اسلام است... اسلام عبارت است از استقرار توحید در جامعه... ما منتظریم که دولت اسلامیِ به معنای واقعی و سپس جامعهی اسلامیِ به معنای واقعی و سپس تمدّن اسلامیِ به معنای حقیقی به وجود بیاید، حوزهی علمیّه مسئولیّتهای متناسب با این کار بزرگ را دارد، باید انجام بدهد. چه کار باید بکنید؟ باید بنشینید فکر کنید دیگر؛ اینها جزو آن موضوعات و مباحث فکری شما است."
لازمه عملیاتی شدن کار ویژه نیز تربیت نیروی کارآمد است. اما آیا حوزه در این عرصه عملکرد مطلوبی داشته است؟
باید نسبت و رابطه میان حوزه و نظام اسلامی مورد بررسی ژرف قرار بگیرد و به فراخور نیازهای گسترده نظام، نیروهای برجسته و کارآزموده از متن حوزه صادر شود.
پرورش نیرو یک نیاز است و جریانهای دشمن نظام در کوشش هستند تا مجموعهای از نیروهای زبردست را تربیت کنند.
آیتاللهالعظمی خامنهای در آخرین دیدار با نمایندگان طلاب (۹۴/۱۲/۲۵) روی همین نکته بنیادین دست گذاشتند و گفتند:
"دیگران هم دارند سرمایهگذاری میکنند. آنچه بنده در ذهنم هست - و البته در گزارشها هم انسان میبیند و نمونههایی را مشاهده میکنیم که غالباً افکار عمومی مطلع نمیشوند، لکن ما گزارشهایی داریم و میدانیم – در قم و در شاید بعضی حوزههای دیگر، عمدتاً در قم، دارند سرمایهگذاری میکنند برای اینکه در سطوح مختلف آدم درست کنند برای خودشان؛ دارند سرمایهگذاری میکنند و این کار رادارند میکنند...البته کار آسانی نیست برای دشمنان اما دارند پول خرج میکنند، دارند این کار را انجام میدهند برای اینکه این اتفاق بیفتد."
حوزههای علمیه هنگامی میتوانند ادعا کنند در زمینه نیرو پروری پیروزمند بودهاند که شمار قابل توجهی از فقیهان تراز انقلاب اسلامی در سطح دانشآموختگان حوزه وجود داشته باشند.
تراز فقاهت هم همان است که امام راحل در منشور روحانیت تبیین فرمود:
" یک مجتهد باید زیرکی و هوش و فراست هدایت یک جامعهی بزرگ اسلامی و حتی غیر اسلامی را داشته باشد و علاوه بر خلوص و تقوا و زهدی که در خور شأن مجتهد است، واقعاً مدیر و مدبّر باشد."
رهبر فرزانه انقلاب در همان دیدار با نمایندگان طلاب پرورش _ پانصد_ مدرس موفق انقلابی را یکی از کارهای مهم دانستند و گفتند اگر حوزه بتواند تعدادی نیروی معتقد به مبانی انقلاب و معتقد به ارکان فکری انقلاب و مصر بر اجرایی کردن مفاهیم انقلابی و رسیدن به ارزشها و آرمانهای انقلابی تربیت کند آن وقت میتواند میتواند مسیر حرکت کشور را هدایت کند."
مسئله بعدی نیز شناسایی و ساماندهی نیروهایی با عیار انقلابی است.
آیا در حوزه سازوکاری برای شناسایی و معرفی نیروهای متخصص به مجموعه نهادهای نظام وجود دارد؟
یعنی سامانهای که بتواند به هنگام و به فراخور شرایط، از دانشآموختگان حوزوی بهرهبرداری کند.
رهبر انقلاب در دیدار رمضانی با طلاب (۹۸/۰۲/۱۸) به همین نکته تصریح داشتند و فرمودند:
"اینکه ما یک مرکزی داشته باشیم که بتواند ظرفیتهای موجود طلّاب جوان را و امکان خلّاقیّتهای آنها را بررسی کند و جمعآوری کند، بانک اطّلاعات داشته باشد و در هنگامهی نیاز از آنها استفاده کند، این فکر خیلی خوبی است؛ اگر بشود خیلی خوب است."
مسئله امروز حوزه های علمیه تربیت و ساماندهی نیروهای کارآمد است. و البته باید مدیران حوزه های علمیه پاسخ های منطقی و قانع کننده ای در قبالش داشته باشند.
#محمد_هادی_سمتی
عضو #مجمع_نمایندگان_طلاب #حوزه_علمیه_قم
سه شنبه ۲۵ تیرماه ۹۸
http://eitaa.com/joinchat/1335754752Cf57f328c85
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
10.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹ماجرای حقوقهای نجومی به کجا رسید؟!
سیر تا پیاز حقوقهای نجومی از زبان رئیس دیوان محاسبات کشور
اینا کین که وقتی از جیب ملت میخورن هم باز نمیزارن به حسابشون رسیدگی بشه
@BisimchiMedia
هدایت شده از حرث و نسل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همان کسانی که دائم دم از #حقوق_بشر میزند .
#اوباش_اغتشاشگر را به عنوان ملت ایران نیروهای #اصلاح_طلب معرفی کردن.
پس معلوم میشه اصلاح از نظر اونها یعنی چه.
🚩به مناسبت سالروز #حماسه_۲۳_تیر، در محکومیت اغتشاشهای سال ۷۸
🎞آرشیو سخنان #کمتر_شنیده_شده ی امامت انقلاب.
✊🏻مقاومت در قم ✊🏻
http://eitaa.com/joinchat/3885694992C279ce9fed4
هدایت شده از حرث و نسل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️تبریک های برجامی ۲
🎥رفتار #محافظه_کارانه_ی این عزیزان در برخورد با برجام یاد آور دیالوگ های پسر آمیرزاست.
( #اخراجی_های_2 )😁😕😔😞
🔺احمد توکلی:
ضمن تبریک پیروزی مذاکرهکنندگان هستهای افزود: تلاش دیپلماتیک صورتگرفته، بسیار گرانقیمت است و به اندازه ۳۰ سال دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان را فربه میسازد.(۹۴/۴/۲۴)
🔺محمدحسین صفارهرندی (اصولگرا):
ببينيد کار را تا کجا پيش برده ايم که سرنوشت انتخابات آمريکا به خبر توافق با ايران گره خورده است. اين يک پيروزي بزرگ براي ايران است. ملت ما ايستادگی کرده و از مواضع استقلال طلبانه خود کوتاه نيامد.(۹۴/۴/۲۳)
🔹مرحوم موسوی اردبیلی:
موفقیت در مذاکرات هسته ای موجب سربلندی نظام و خوشحالی مردم شد.( ۹۴/۴/۲۴)
🔺محمدباقر قالیباف (اصولگرا):
خداقوت دوست عزیز؛وظیفه خود میدانم از تلاشهای مجاهدانه تیم مذاکرهکننده ایران و به خصوص دوست عزیزم جناب آقای دکترظریف تقدیر نمایم و به همهی آنها خسته نباشید.(۹۴/۴/۲۴)
🔹علی اکبر ولایتی (اصولگرایِ حامی دولت):
بنده که در این حوزه سالهای طولانی فعالیت داشته و دارم تیم دیپلماتیک دیگری هم نمیشناسم که از اینها قویتر باشند و در انتخاب این گروه، انتخاب اصلح صورت گرفته است. (۹۴/۴/۳۰)
🔺فیروزآبادی:
موفقیت تیم هستهای در مذاکرات لوزان را به رهبر انقلاب تبریک گفت.(۹۴/۱/۱۶)
🔹محسن رضایی:
نامه تبریک محسن رضایی به رهبر انقلاب:دومين عقبنشینی استكبار در پرونده هستهای ايران را به محضر حضرتعالی...تبريك عرض میکنم(۹۴/۹/۲۶)
ادامه دارد...
✊🏻مقاومت در قم ✊🏻
http://eitaa.com/joinchat/3885694992C279ce9fed4
May 11
هدایت شده از حوزه علمیه امام رضا علیه السلام شهرستان شازند
کانال های آموزش #لهجه_عراقی
جهت ایام #اربعین بسیار عالی و کارامد
@Amozesheiraqi
@iraqiarabi
@iraqidararbaiin
@lehjehiraqi
@araqlangu313
☀️کانال احیاء طب و تغذیه اسلامی
http://eitaa.com/joinchat/1231880192Cdbbc059498
☀️کانال حوزه علمیه امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/safiran_emamreza
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
💢 مهر امضای حضرت آیت الله سید محمد شاهرودی مرجع تقلید فقید، با حضور علمای اعلام و آقازادگان گرامی در دفتر معظم له شکسته شد.
💢 آیت الله سید محمد شاهرودی برای ارسال نامه و مکاتبات خود با افراد و نهادهای مختلف از مُهر مخصوصی استفاده میکرد که پس از درگذشت این مرجع فقید شیعه، این مُهر با شکسته شد.
⭕️ پی نوشت: شکستن مُهر امضای مراجع شیعه پس از درگذشتشان، از سیره های قطعی علمای اسلام است؛ سیره ای که سالیان اخیر به دست برخی آقازاده های #غیرفاضل حوزوی رعایت نشد و حرمت مرجعیت لکه دار شد و بدعت جدیدی در حوزه های علمیه پدید آمد.
✅ @feghheakbar