eitaa logo
حوزه انقلابی
13.8هزار دنبال‌کننده
24.5هزار عکس
11.5هزار ویدیو
655 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
بزرگداشت شهید نواب صفوی اسوه اخلاق ،جهاد و حوزه انقلابی سخنران : سیدحمید روحانی (تاریخ نگار انقلاب اسلامی) دارالشفا _ ۴شنبه۲۷دی ساعت۱۰تا۱۲ @howzehenghelabi
حساسیت های رسانه ای آیت الله بروجردی و امام خمینی 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹تلاش برای تحریف سخنان بزرگان دین توسط همواره یکی از همیشگی بوده که مطالعه سیره زعمای حوزه در این باب٬ بسیار است. 🔹حساسیت در بازتاب رسانه‌ای وقایع مربوط به حوزه علمیه قم، مربوط به زمان حاضر نیست و در زمان حضرت آیت‌الله بروجردی نیز چنین حساسیتی وجود داشته است. مرور برخی نمونه های تاریخی٬ خالی از لطف نیست؛ 🔶۱) وقتی که در ماجرای درگیری‌های مربوط به ورود علی اکبر به قم، عده‌ای از طلاب زخمی شدند، خبرنگار براى تهيه گزارش از ماجرا به آیت الله در قم مراجعه مىنمايد. ایشان اعلام مىدارند: اگر نظريه مرا مىخواهند، نزد آقاى ، من بروند. از اين‌رو نزد امام خمينى(ره) رفته و با ايشان گفت‌وگو مىکند كه بخشى از آن در مجله ترقى شماره 32 به سال 1331 ه. ش. درج شده است. (ر.ک: صحيفه امام،ج1، ص 31) 🔶۲) بازخوانی سیره امام خمینی در زمینه پیشگیری از ٬ بسیار جالب توجه است؛ در ابتدای دهه چهل، نخست وزیر وقت به قم رفت، با همه بزرگان به صورت دو نفره دیدار کرد اما امام این رویه را نپذیرفت و دیدار را به کرد و بلافاصله نیز این دیدار توسط یکی از طلاب (مرحوم ) تهیه و منتشر شد و گسترده‌ای در میان حوزویان یافت. بعد از این ماجرا امام ضمن تقدیر از آن طلبه، متذکر شدند که بهتر بود قبل از انتشار محتوای دیدار، متن را در برای محتوای آن٬ اختیار ایشان قرار می‌دادند. (ر.ک: گفت‌و‌گو با عبدالرحیم عقیقی بخشایشی، مندرج در خاطرات 15 خرداد تبریز، به کوشش: علی باقری، سوره مهر، تهران، چ2؛ 1388، ص176) این سنخ دقت ها آن‌هم در فضای خفقان آلود عصر پهلوی، بسیار جالب و درس آموز است. 🔶۳) بعد از ورود امام به پاریس٬ ملی گراهای ساکن خارج از کشور به زعم خود فرصت خوبی به دست آورده بودند و فکر می کردند می توانند دور امام را بگیرند که بعد از پیروزی انقلاب بتوانند بر سوار شوند لذا هر یک به گونه‌ای کوشیدند که از مقام و موقعیت امام سوء استفاده کرده خود را و امام جا بزنند و با این عناوین بتوانند جای پای خود را محکم بکنند ولی امام با وجود این که از اینها استفاده می‌کردند و دست رد به سینه آنها نمی‌زدند ولی در عین حال مواظب بودند که نتوانند از موقعیت ایشان سوء استفاده‌ای بکنند لذا وقتی امام متوجه شدند که آنها در مصاحبه ‌هایشان با روزنامه ‌های غربی گاهی خود را نماینده و گاهی سخنگوی ایشان معرفی می‌کنند فوراً بیانیه‌ای صادر کردند و گفتند من نه سخنگو دارم نه نماینده و معاون و هرکسی از طرف من حرف زد پذیرفته نیست.(برداشت ‌هایی از سیره امام خمینی(ره)، ج 4، ص 254) خانم مرضیه دباغ از همراهان امام در نوفل لوشاتو در شرح ماجرا می گوید: «آقای روزی در مصاحبه با خبرنگاری به نمایندگی از حضرت امام سخن گفته بود. این خبر را به امام رساندند و امام دستور دادند که تمام در و دیوارهای حیاط و راهرو به سه زبان فرانسه، انگلیسی و عربی بنویسند. . حرف امام همان است که خودش می زند.» 🔶۴)در جریان سفر آقایان بازرگان و سحابی به برای دیدار با امام٬ ایشان برای بستن راه سواستفاده٬ دستور دادند چند نفر از انقلابیون نیز در جلسات حضور یابند. آقای محتشمی پور در این زمینه می گوید: «از جمله کسانی که با امام در پاریس ملاقات کردند مهندس بازرگان و دکتر سنجابی بودند که هر کدام با هیأتی آمده بودند. امام فرمودند من کسی را به عنوان ملاقات نمی‌کنم، اگر آقایان به عنوان یک فرد ایرانی مثل تمام کسانی که با من ملاقات می‌کنند می‌خواهند بیایند‌ اشکالی ندارد که اینها هم قبول کردند و به دیدن امام رفتند. نکته جالب در این دیدارها این بود که در این ملاقات ‌ها امام که از ما باشند تا این موضوع در ذهن ‌ها نیاید که فلان گروه با ایشان کرده‌اند.(برداشت ‌هایی از سیره امام خمینی(ره)، ج 4، ص ۳۱۶) 🔶پی افزود در دوران تصدی ٬ تا کنون چندین بار بیانات مراجع عظام تقلید به صورت ٬ انتشار یافته و مورد قرار گرفته است که مصداق است و می بایست برای پیشگیری از تکرار این مسئله٬ تدبیر جدی صورت گیرد. بدیهی است اگر مدیران اجرایی تابِ شنیدنِ تذکراتِ مصلحانه و مشفقانه بزرگانِ دین را ندارند، در صورتی که اساساً خود را در معرض این تذکرات قرار ندهند بهتر از آن است که پس از شنیدنِ این بیانات، به بدترین روشِ ممکن آن را تحریف کنند یا نادیده انگارند. 💥اختصاصی @rozaneebefarda
متن طوماری که در مورد یک تشکل حوزوی خاص توسط جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم إمضاء آن آغاز شد @howzehenghelabi
🔷حجت الاسلام فروغی استاد اخلاق برجسته حوزه: مسئولین نشست دوره ای اساتید با اینکه بارها از بنده دعوت کردند اما نه در جلساتشان شرکت میکنم و نه از آنها وجهی دریافت میکنم. 🔻اسلام ناب: @howzehenghelabi
🔷استاد محققیان معاون تهذیب سطوح عالی حوزه علمیه قم: مسئولین نشست دوره ای اساتید با مقداری پول نزد بنده آمدند و میخواستند که در جلساتشان شرکت کنم، بنده هم پولش را پس دادم و نه در جلساتشان شرکت میکنم.
🔴علوی بروجردی که حمایت نکردن از جریانات سیاسی را سرمشق نشست دوره‌ای اساتید می‌دانند، بفرمایند حمایت صریح از علاءالدین بروجردی در انتخابات و دیدار با ستاد آقای روحانی در آستانه انتخابات به چه معناست؟!
🔵حجت الاسلام فرحانی معاون سابق آموزش حوزه های علمیه کشور:هیچوقت حاضر نشدم در جلسات نشست دوره ای اساتیدشرکت و از آنها وجهی دریافت کنم. از سایر اساتید هم خواستم تا نسبتشان را با این مجموعه روشن نمایند.
هدایت شده از روزنه
رپرتاژ برای @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 با آنکه تا کنون برخی تشکل موسوم به بارها از سخن گفته و روابط با و را شده اند٬ اما گویای چیز دیگری است. با رسانه ها و چهره های تندرو اصلاح طلب و برخورداری انحصاری از آنان٬ مسأله غیرقابل انکاری است! به راستی آیا اصلاح طلبان برای خدا به برخی سران روی آورده اند یا مسائل دیگری در میان است؟! در روزهای اخیر و به موازات بالاگرفتن برخی گفتگوها پیرامون این تشکل نوپدید حوزوی٬ اصلاح طلبان افراطی به رپرتاژ رسانه ای مشغول شده اند! برای نمونه٬ فرید مدرسی از نوچه های رسانه ای ٬ و برخی چهره های خاص حوزوی٬ پروژه دفاع تمام عیار از نشست اساتید را از طریق فضاسازی علیه کلید زده است. مطالب مربوطه را در لینک ذیل بخوانید و قضاوت با شما! 👇 https://t.me/faridmod/10996 🔶حاشیه 🔹به نظر می رسد اینگونه فضاسازی ها علیه ٬ برای فرار از گفتمان و در میان نخبگان حوزوی صورت پذیرفته است تا از این تشکیلات جلوگیری کنند! 🔹منبع خبر مندرج در کانال مدرسی٬ از اعضای ارشد نشست اساتید است! 🔹اخیرا برخی و نیز در مشارکت فرموده و نکات نابی را بیان فرموده اند که گویای حقایق تلخی است. 🔹جناب حجت الاسلام معاونت محترم تهذیب سطوح عالی حوزه علمیه قم٬ از تلاش برای جذب خود به با ٬ خبر داده و تصریح کرده که به این دعوت دست رد زده است! 👇 https://t.me/rozaneebefarda/2339 🔷 حجت الاسلام فروغی از اساتید اخلاق برجسته حوزه هم پیشتر گفته بود: « مسئولین نشست دوره ای اساتید با اینکه بارها از بنده دعوت کردند اما نه در جلساتشان شرکت میکنم و نه از آنها وجهی دریافت میکنم.» لینک 👇 https://t.me/rozaneebefarda/2337 @rozaneebefarfa
هدایت شده از روزنه
💥فوری یکی از جناب حجت الاسلام در مورد برخی تشکل های حوزوی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 جناب آقای شیخ محمدرضا نائینی از اعضای ارشد در یادداشتی خطاب به یکی از خود٬ نسبت به جمع آوری توسط او نشان داد. در بخشی از یادداشت حجت الاسلام آمده است؛ 👇 🔶لابد به من حق می دهی به خاطر ایامی که در مباحثاتم شرکت داشتی تو را فرزند خودم بخوانم؛ 🔻روح الله عزیز؛ می دانم این روزها سرت شلوغ است و مشغول این طرف و آن طرف بردن طوماری هستی که علیه گروهی از اساتید محترم حوزه تنظیم شده؛ ↩️ برایت پیغام فرستادم که محتوای این طومار آکنده از دروغ است و اگر مایل باشی می توانم در باره ی تک تک جملات آن با تو سخن بگویم؛ ولی ظاهرا آن قدر مشغولی که هنوز فرصت آمدن نکرده ای؛ روزنه در آی گپ https://iGap.net/rozaneebefarda
جوابیه روح الله دشتی خطاب به جناب حجت الاسلام محمدرضا نائینی از سران نشست اساتید محضر جناب حجت الاسلام و المسلمین استاد نائینی ضمن عرض سلام و تشکر از التفات به این کمترین، یادداشت سرگشاده حضرتعالی را خطابِ به اینجانب، در فضای مجازی خواندم! طبعاً اگر بزرگی با شاگرد خود که او را فرزند خطاب می‌کند، کاری داشته باشد، نباید توقع داشت که مطلبِ خود را از بلندگوی فضای مجازی بگوید! لذا به همان جهت که جنابعالی تشخیص دادید که مطلب را علنی با بنده در میان بگذارید، اینجانب نیز برای تنویر افکار عموم حوزویان و همه کسانی که یادداشت شما را خواندند، نکاتی را علنی به عرض می‌رسانم و امیدوارم به طور کامل (بر اساس حق طبیعی بنده)، در همان کانال بازنشر فرمائید. 1- آیا تا کنون از خود پرسیده‌اید که یکی از شاگردانِ تان که جز طلبگی، فخرِ دیگری ندارد و نزدیک به دو دهه، خاکِ حوزه علمیه خورده، چرا باید به هشدار علنی نسبت به برخی آسیب‌های خطیر حوزوی روی بیاورد؟ آیا مسائل واقعاً با حرف‌های درگوشی قابل حل است؟ اگر چنین بود، از چه رو مقامِ معظم رهبری نسبت به و جدایی حوزه از انقلاب اسلامی «هشدارِ علنی» دادند؟ و از چه رو سایر مراجعِ عظامِ تقلید و برخی علما و اساتید و از جمله شخص جنابعالی در مسائل بسیار جزئی‌تر از موضوعِ طومارِ مورد بحث، به ابراز نظر علنی می‌پردازند! جهتِ اطلاعِ حضرتعالی، دلیلِ حضورِ اینجانب و برخی دیگر از افاضل در این میدان، احساس خطری است که پیشتر برخی از اعاظم و حتی مراجع عظام تقلید را وادار به تذکرات خصوصی و علنی فراوان نمود و حتی یکی از مراجع همه حمایت های خود را از تشکیلاتِ حضرتعالی و دوستان‌تان قطع نمود و آن مرجعِ عزیزِ دیگر، جلسه از قبل تعیین شده خود با جمعِ شما را تعطیل نمود! 2- در طومار مورد انتقادِ حضرتعالی، جز تشیع انگلیسی، از هیچ تشکیلات یا رسانه یا محفل حوزوی نام برده نشده است، حال آنکه گفتنی های زیادی در این باب وجود دارد. پرسش این است که حضرتعالی چرا طومار را به خودتان گرفته اید؟! خط بحث های ماهرانه تان برای به حاشیه کشاندن بحث طومار، و شخصی جلوه دادن ماجرا نیز اصلاً اخلاقی نیست و مورد انتظار اینجانب هم نبود. طبعا اگر کسی حرفی را بر زبان رانده باشد، دیگر آن سخن در بندِ او نیست، و حتمن قابل اثبات خواهد بود؛ اگر ابزار عصر مدرن امکان صحت سنجی نسبت ها را فراهم نکند، ادله شرعیه که هست؛ البینة للمدعی و الیمین علی من انکر! 3- فرموده‌اید «محتوای این طومار آکنده از دروغ است و اگر مایل باشی می‌توانم درباره تک‌ تک جملات آن با تو سخن بگویم»! از جنابعالی بیش از این انتظار می‌رفت که بدونِ انتشارِ متنِ کاملِ طومار در کانال خود، ذهنیتِ مخاطبان‌تان را نسبت به آن تخریب فرمایید! خب اگر چنین است که می‌فرمایید، چرا قبل یا بعد از انتشار یادداشت تان، متن را در اختیار همگان قرار ندادید که امکان قضاوت برای همه فراهم شود؟ وانگهی! به صرف اینکه فلان طومار، دروغین است که مسئله‌ای حل نمی‌شود! راهِ درست آن است که وقتی یک طومار به طور علنی در منظر همگان قرار گرفته، حضرتعالی استدلال تان را در مورد دروغ بودن تک تک تعابیر آن بیان بفرمائید و طبعاً اگر نتوانید این مدعا را ثابت فرمائید، به اینجانب و جمعِ امضا کنندگان (که نزدیدک به هزار نفر رسیده است) نسبتِ اشاعه کذب داده‌اید که مستوجب عقوبت سنگینِ اخروی است! در متنِ این طومار نوشته‌ایم: حوزه علمیه میراث هزار ساله سلف صالح است و همواره منشا تحولات عظیم سیاسی و اجتماعی و ریشه همه نهضت‌های اصیل اسلامی و از جمله انقلاب اسلامی بوده است! آیا این جمله را قبول ندارید؟ نوشته‌ایم؛ جامعه محترم مدرسین، معتبرترین و قدیمی‌ترین تشکیلات حوزوی در عصر ما است و عامل اصلی برای اتصال حوزه به انقلابِ اصیلِ مردم ایران و معبری برای گذار حوزه‌ها از سیاست‌گریزی بوده است! آیا این را تکذیب می‌کنید؟ نسبت به «بازتولید ادبیات دوران نفوذ استعماردر حوزه‌های علمیه و تئوری‌پردازی جهت سیاست‌ستیزی و سکولاریسم مقدس» هشدار داده‌ایم، آیا این واقعیت تلخ را از اساس منکر می‌شوید؟ اگر اینطور است نصائح و هشدارهای رهبری و مراجع عظام در این موضوع را چه می‌فرمایید؟ گفته‌ایم: «تشت رسوایی جریان تشیع انگلیسی از بام فرو افتاده است»، آیا در ماجرای اهانت آشکار یکی از سرانِ این جریان به رهبری معظم (که یکی از پرمقلد ترین مراجع عظام تقلید نیز هستند)، و دفاع مقدسی که روزگاری شما نیز لباس آن بر تن کرده‌اید، جریان تشیع انگلیسی رسوا نشد؟ البته شاید شما تحلیل دیگری داشته باشید، و اتفاقاً اکنون موقف خوبی است برای شنیدن تحلیل تان. ادامه در پست بعد .... لینک بخش دوم جوابیه https://t.me/howzehenghelabi/9894 @howzehenghelabi
لینک بخش نخست جوابیه به حجت الاسلام https://t.me/howzehenghelabi/9893 [ادامه از پست قبل] گفته ایم، «جریانِ نفوذ با فرایندی پیچیده و واسطه‌های متکثر و ناپیدا در آشیانه آل محمد در حال پیگیری است» و برای بربستن راه سوءاستفاده و مظلوم نمایی، تذکار داده‌ایم که «طبعا ساحت عموم حوزویان و اعاظم و طلاب عزیز مبرا از این دامگه خطیر است اما تعداد معدود مارهای خوش خط و خال با ادبیاتی ظاهرفریب، به عنوان واسطه تحقق پروژه نفوذ، به نقش آفرینی مشغول اند». به کدام بخش این سخنان ایراد دارید و دلیل تان چیست؟ آیا وجود «مارهای خوش خط و خال» که در «منشور روحانیت امام خمینی عزیز» از آن سخن به میان آمده را منکر می‌شوید؟ آیا از اسفند67 تا کنون، نسلِ این جماعت به یکباره منهدم شده و تذکار تاریخی امام دیگر موضوعاً منتفی شده است؟ خب اگر اینگونه فکر می‌کنید که طبعاً اختلاف بنیادین در بین است و حرفی‌ نمی‌ماند و اگر خودتان هم حرف امام را قبول دارید، آیا نارواست که کسی نسبت به این تذکار تاریخی امام، حساسیت ویژه داشته باشد؟ یا بی‌تفاوتی نسبت به آن، اشتباه راهبردی است؟! بیاییم بار دیگر جملات آن پیر سفر کرده را مرور کنیم که فرمود: «طلاب عزيز لحظهاى از فكر اين مارهاى خوش خط و خال كوتاهى نكنند، اينها مروّج اسلام امريكايىاند و دشمن رسول اللَّه. آيا در مقابل اين افعيها نبايد اتحاد طلاب عزيز حفظ شود؟ استكبار وقتى كه از نابودى مطلق روحانيت و حوزهها مأيوس شد، دو راه براى ضربه زدن انتخاب نمود؛ يكى راه ارعاب و زور و ديگرى راه خدعه و نفوذ در قرن معاصر. وقتى حربه ارعاب و تهديد چندان كارگر نشد، راههاى نفوذ تقويت گرديد. اولين و مهمترين حركت، القاى شعار جدايى دين از سياست است كه متأسفانه اين حربه در حوزه و روحانيت تا اندازهاى كارگر شده است تا جايى كه دخالت در سياست دون شأن فقيه و ورود در معركه سياسيون تهمت وابستگى به اجانب را به همراه مىآورد؛ يقيناً روحانيون مجاهد از نفوذ بيشتر زخم برداشتهاند. گمان نكنيد كه تهمت وابستگى و افتراى بىدينى را تنها اغيار به روحانيت زده است، هر گز؛ ضربات روحانيت ناآگاه و آگاه وابسته، به مراتب كاريتر از اغيار بوده و هست.»( صحيفه امام،ج21، ص278) بندهای دیگر طومار را هم واگذار کنیم به مخاطبان فرهیخته حوزوی‌، که بخوانند و قضاوت فرمایند. زیاده عرضی نیست. با کمال احترام و ارسال سلام اقل الطلاب؛ روح الله دشتی 5/2/97 قم المقدسه @howzehenghelabi
💠 برای فرزندم (دشتی) فرزندم سلام؛ لابد به من حق می دهی به خاطر ایامی که در مباحثاتم شرکت داشتی تو را فرزند خودم بخوانم؛ 🔻روح الله عزیز؛ می دانم این روزها سرت شلوغ است و مشغول این طرف و آن طرف بردن طوماری هستی که علیه گروهی از اساتید محترم حوزه تنظیم شده؛ ↩️ برایت پیغام فرستادم که محتوای این طومار آکنده از دروغ است و اگر مایل باشی می توانم در باره ی تک تک جملات آن با تو سخن بگویم؛ ولی ظاهرا آن قدر مشغولی که هنوز فرصت آمدن نکرده ای؛ 🔺آقای محققیان(معاون سطوح عالی حوزه ی قم) هم که ادعاهای عجیبی از او در کانالت نقل کرده ای و امروز در تماس تلفنی با من تمامی آن ادعاها را تکذیب کرد نیز هنوز فرصت نکرده تا تکذیبش را قلمی کند؛ او هم به من گفت مدتی در بحثم شرکت داشته‼️ روح الله عزیز؛ حقیقتش برای من اصلا باقی ماندن یا نماندن ، اهمیتی ندارد؛ تشکیل آن نشست، وظیفه ای شرعی بود که گروهی از مدرسان متدین و انقلابی حوزه تشخیص دادند؛ از این جا به بعدش هم "إن للبيت ربا یحمیه". بسته به خواست خدای بزرگ؛ پسرم مسأله ى من از دیشب تا به حال چیز دیگری است: در تمام دوران معلمیم سعی کرده ام طلاب را به مسیر صدق و صفا، دیانت، مراعات حق الناس و آبروی مردم دعوت کنم؛ فرزند عزیزم؛ تو و محققیان گرامی به من بگوئید: "کجای راه را خطا رفته ام❓". قربانت؛ پدر دل شکسته ات؛ محمد رضا T.me/mr_naeinii1
حوزه انقلابی
💠 برای فرزندم #روح_الله (دشتی) فرزندم سلام؛ لابد به من حق می دهی به خاطر ایامی که در مباحثاتم شرکت
در این نامه بطور ضمنی خبر منقول از آقای محققیان تأیید میشود چراکه : ۱- پیداست که آقای نایینی از آقای محققیان درخواست نوشتن تکذیبیه کرده و ایشان قبول نکرده و بدانید هرگز این کار را در آینده هم نخواهد کرد ۲- از آقای محققیان هم گله کرده و او را در کنار روح الله قرار داده بخاطر مطلبی که از او منتشر شده و اگر واقعا خبر کذب است نباید اورا کنار روح الله میگذاشت ۳- شکایت آقای محققیان از کانالهای تلگرامی شکایت از کانال آقای نایینی است که تکذیب را به ایشان نسبت داده نه از منتشر کنندگان خبر در اسلام ناب ۴- ادله دیگری هم هست که در صورت لزوم منتشر خواهد شد ۵- در هرحال بجای پاسخگویی به طومار یک مسأله فرعی مطرح کردن فقط جنگ روانی است روح الله دشتی 97/2/5 @howzehenghelabi
حوزه انقلابی محلی برای اتحاد و همراهی و انسجام طلاب انقلابی در اندیشه و اقدام و عمل https://eitaa.com/howzehenghelabi2
هدایت شده از حوزه انقلابی تبلیغاتی ۴
🔴طومار بیش از هزار و هفتصد نفر از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم در اعتراض به نشست دوره ای اساتید: 💠نشست دوره ای اساتید از تقابل با مراجع عظام تقلید و نهادهای اصیل حوزوی تا توزیع پول و ارتباط وثیق با تشیع انگلیسی ♦️در بخش‌های از این طومار آمده است: 🔸فعالیت های مخالفان تشیع و دشمنان ولایت اهل بیت منحصر و محدود به حمایت های آشکار نیست و پروژه نفوذ با فرایندی پیچیده و واسطه های متکثر و ناپیدا در آشیانه آل محمد در حال پیگیری است. 🔹تعداد معدود مارهای خوش خط و خال، با ادبیاتی ظاهر فریب، به عنوان واسطه تحقق پروژه نفوذ، به نقش آفرینی مشغول شده اند. 🔸برخی تشکل های حوزوی خاص با ساماندهی یکسری فعالیت ها به تقابل با نهاد های اصیل حوزوی از جمله جامعه محترم مدرسین، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه برخاسته اند. 🔹ایجاد انشقاق در دل حوزه علمیه قم، تضعیف نهادهای اصیل و معتبر حوزوی، راه اندازی مدیریت در سایه، ارتباط وثیق برخی سران آن تشکل خاص با تشیع لندنی، اعمال سلایق سیاسی در اختصاص امکانات عمومی حوزوی به اساتید همسو، از جمله فعالیت‌های این تشکل است. 💢متن کامل طومار در لینک زیر: http://www.sabernews.com/shownews.php?idnews=158468
هدایت شده از حوزه انقلابی تبلیغاتی ۴
تصاویری از امضاء طومار توسط طلاب در مراکز مختلف طلاب و مدارس علمیه 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
هدایت شده از حوزه انقلابی تبلیغاتی ۴
هدایت شده از حوزه انقلابی تبلیغاتی ۴
هدایت شده از حوزه انقلابی تبلیغاتی ۴
هدایت شده از حوزه انقلابی تبلیغاتی ۴
هدایت شده از حوزه انقلابی تبلیغاتی ۴
هدایت شده از حوزه انقلابی تبلیغاتی ۴
هدایت شده از حوزه انقلابی تبلیغاتی ۴
هدایت شده از حوزه انقلابی تبلیغاتی ۴
هدایت شده از حوزه انقلابی تبلیغاتی ۴