هدایت شده از اندیشه مقاومت
📮 #توییت
⭕️ جلیل محبی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر:
🔹مردم با دین مشکلی ندارند. مشکلشان با اخوند بی دین است. مشکلشان با اخوند اشرافی، با اخوند فاسد، با اخوند عالم بی عمل است. و همین که با چنین اخوندی مشکل دارند نشان دینداری است نه دین گریزی. با جوان ها صحبت کنید. همه حرفشان این است که چرا اخوندها مثل علی علیه السلام نیستند
#اجتماعی
@feghvaenghelab
هدایت شده از نسرا استان قم
🔹چهارمین دوره فضای مجازی همین هفته برگزار میشود.
🔸 دوستان برای کسب اطلاعات بیشتر یا ثبت نام دوره با شماره 09907644439 یا آی دی @majazihaaa تماس حاصل فرمایند. با توجه به ظرفیت محدود دوره اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام کنند.
ظرفیت باقی مانده: 15 نفر
#دوره
#اطلاع_رسانی
🆔 @majazihaa
#دختر_ آبی
این دختر شهید است که در گمنامی وخاموشی مزار پدر شهیدش را در آغوش کشیده ...
وهیچ سلبریتی ویا فوتبالیستی
ومنافق
وماهواره ای
حتی گوشه چشمی به دختران وپسران شهدا
که برا امنیت ما در این سن کودکی از نعمت دست گرم پدر برسرشان محروم شدند ندارد.
@howzehenghelabi
هدایت شده از برهان انقلاب
🔹بازی با مرجعیت؛ برای افزایش سن ازدواج!
🔻فتوایی از آیت الله مکارم شیرازی مبنی بر ممنوعیت ازدواج های زیر ۱۳ سال در فضای رسانه ای در حال دست به دست شدن است، این فتوا از کجا آماده و علت صدور آن به چه علت است؟
🔻مهرماه ۹۵ پژوهشی تحت عنوان طنین سکوت در باب نقد ازدواج زودهنگام توسط نشر شیرازه رونمایی می شود. کامیل احمدی در این پژوهش گزارشی از وضعیت حاد و بحرانی ازدواج های موسوم به کودک همسری مبنی بر بالا بودن میزان طلاق، ترک تحصیل بالا، میزان بالای مرگ و میر بالای دختران در هنگام زایمان، عدم رضایتمندی جنسی و ... ارائه می کند
🔻دقیقا یک ماه بعد اولین سیمنار ازدواج کودکان در ایران توسط جمعیت امام علی علیه السلام در دانشگاه علم و صنعت برگزار شده و پژوهشی دیگر در نقد ازدواج زودهنگام در این سمینار رونمایی می شود. این پژوهش نیز بر وجود آسیب های بالا در ازدواج های زودهنگام تاکید میکند
🔻دقیقا پس از برگزاری این سمینار، خانم طیبه سیاوشی و فاطمه ذوالقدر در حاشیه دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با آیت الله نوری همدانی و مکارم شیرازی گزارشی بر مبنای اطلاعات دو پژوهش فوق، درباره وضعیت حاد ازدواج های دختران زیر ۱۳ سال به محضر این دو مرجع ارائه و نظر ایشان را درباره صحت اینگونه ازدواج ها جویا می شوند
🔻آیت الله مکارم شیرازی نسبت به وضعیت حاد ازدواج دختران در زیر ۱۳ سال اینگونه واکنش نشان می دهند:من از نظر فتوا این اجازه را نداده و نمیدهم. ممکن است در گذشته چنین چیزی جایز بوده؛ اما اکنون به خاطر مفاسدی که دارد تا زمانیکه دختر به بلوغ عقلی نرسد و قدرت تصمیمگیری نداشته باشد، اجازه ازدواج ندارد و حکم باطل بودن چنین ازدواجی را میدهم
🔻مهرماه ۹۷ در زمانیکه فوریت طرح اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی در صحن علنی مجلس در حال بررسی بود اعضای فراکسیون زنان مجلس با پخش این فتوا در صحن علنی سعی بر تاثیرگذاری بر نمایندگان و اخذ فوریت این طرح کرده و موفق نیز می شوند و طرح با یک فوریت برای بررسی در اختیار کمیسیون قضایی و حقوقی و مرکز پژوهش های مجلس قرار می گیرد
🔻طبق گزارش مرکز پژوهش های مجلس تمامی ادعاهایی مدافعان طرح مبنی بر حاد بودن وضعیت ازدواج کودکان، بالا بودن میزان طلاق، بالا بودن میزان ترک تحصیل، مرگ و میر بالای مادران، بالا بودن میزان خشونت خانگی و عدم رضایتمندی جنسی و ...، بر اساس آمار سازمان ثبت احوال، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش نه تنها کذب محض بوده، بلکه پایدارترین و باکیفیت ترین ازدواج های کشور در این بازه سنی صورت می پذیرد. بر همین اساس طرح در کمیسیون قضایی و حقوقی رد می شود.
🔻علی رغم رد کلیه ادعاها، موافقان طرح بر اشتباه خود پافشاری کرده و ادعا میکنند نهادی خاص برای رد این طرح اعمال نفوذ کرده است.معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده رئیس جمهور نیز اعلام می کند که در صورت عدم تصویب این طرح، اقدام به ارائه آن به صورت لایحه از طرف دولت می نماید.بازنشر این فتوا نیز، در روز هایی صورت گرفته است که لایحه دولت در حال ارسال به مجلس بوده و دولت نیاز به فضاسازی مجدد رسانه ای برای تاثیر برنمایندگان دارد
🔻حال جای سوال است علت این همه پافشاری اعضای فراکسیون زنان مجلس و معاونت زنان رئیس جمهور بر افزایش سن ازدواج چیست؟ در حالیکه معصومه ابتکار در هفتمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در ۹ شهریورماه ۹۸ تاکید می کند: «آمار کودک همسری در ایران کم بوده و معضل کشور نیست»، چه علتی پشت پافشاری بر این طرح وجود دارد که تا بازی اعضای فراکسیون زنان مجلس با مراجع تقلید نیز ادامه می یابد؟
🔻برای پاسخ این سوال باید به مهرماه ۹۴ در نشست تصویب سند توسعه پس از ۲۰۱۵ در سازمان ملل متحد مراجعه کرد. جائی که حسن روحانی تعهد ایران نسبت به تلاش برای تحقق اهداف این سند را اعلام می کند. این سند دارای ۱۷ هدف اصلی یا آرمان و ۱۶۹ هدف فرعی است. معاون زنان و خانواده رئیس جمهور، مسئول تحقق آرمان پنجم سند توسعه پایدار که «دستیابی به تساوی جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران» است می شود. در هدف سوم این آرمان آمده است: «از میان برداشتن تمام رفتارهای مضر مانند ازدواج کودکان، در سنین کم و اجباری و ختنه دختران»
🔻این بدان معنیست که ۳ سال از وقت اعضای فراکسیون زنان مجلس به جای پیگیری مشکلات جامعه زنان، همچون مرخصی زایمان زنان شاغل، بیمه زنان سرپرست خانوار، کاهش ساعت کاری زنان، قانون تسهیل ازدواج و سیاست های کلی خانواده، صرف مسئله ای می شود که نه تنها معضل کشور نیست، بلکه تصویب و اجرای آن، مشکلات کشور در حوزه زنان را چندین برابر خواهد کرد.
به نقل از جنس اول
⭕️به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید:
http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
هدایت شده از نسل روشن
📕برگهایی عبرت آموز از اریخ📕
🔴قسمت سوم👇👇👇👇
⛔️ورود معلم وابسته ممنوع⛔️
⏱حدود ۱۷۰سال پیش بود
🔰همانطور که قبلا گفته شد اولین دانشگاه رسمی در ایران توسط امیر کبیر به نام دارالفنون تاسیس شد که مراسم کلنگ زنی آن در اوایل سال۱۲۶۶هجری قمری انجام شد
🔰 امان از خزانه خالی به جا مانده از دولتهای سابق که خرج عیش و نوش و فرنگ رفتن های غیر علمی شده بود که باعث پیشرفت کند در ساخت این دانشگاه شد
🔰با این وجود، همت انقلابی امیر و خستگی ناپذیر بودن و خارج از زمان اداری کار کردن وی و آگاهی از فاصله تمدنی که ایران و اسلام در آن سالها از غرب پیدا کرده بود،اینکار در حدود سه سال بعد به پایان رسید
🔰در این دانشگاه، بنا به نیاز کشور،بخشهایی مخصوص آزمایشگاه فیزیک و شیمی و داروسازی ساخته شد اما این دانشگاه در آن برهه از زمان به علت جنگها و بی لیاقتی قاجار در تربیت نیروهای باسواد برای کشور(برخلاف دوران صفویه که اکثر مردم با سواد بودند)یک چیز کم داشت و آن هم معلم متخصص در این فنون بود
🔰امیر هم به دنبال بهترین معلم ها میگشت.در آن زمان مرسوم بود که برای تحصیل یا دعوت استاد،از کشورهای انگلیس و روس و فرانسه استفاده میکردند
🔰هم زمان با امیر و بعد از وی ،تفکر دیگری موازی با این تفکر در کشور حرکت میکرد که حکومت نیز در عصر قاجار و پهلوی از این تفکر حمایت میکرد.این تفکر به صورت سطحی به مسائل آموزشی کشور مینگریست و استعمار این کشورها را جدای از آموزش آنها میدید ومعتقد بود برای پیشرفت کشور باید سرتا پا غربی شد و از این کشورهای استعماری، استاد یا مشاور و مدیر دعوت میکردند که امور مملکت را در اقتصاد و فرهنگ به آنها یا تفکرشان بسپارند و به دنبال امضای سندهای به ظاهر قشنگ اما در واقع تامین کننده منافع این کشورها بودند و تفکر امیر را تفکری قشری و تعصبی و متحجر میدانستند
🔰اما امیر کبیر فکری دیگر در سر داشت و به منافع کشور در دراز مدت مینگریست و به مسائل آموزشی و فرهنگی نگاهی سطحی نداشت. او تازه و به زحمت بسیار دست این کشورها را از دخالت در امور کشور کوتاه کرده بود و میدانست که این سه کشور به خاطر سابقه حضور استعماری در امور کشور،دلسوز آموزش و فرهنگوپیشرفت کشور نبوده و به دنبال تربیت نیروهایی وابسته برای تامین منافع دراز مدت خود هستند.
🔰اما برخلاف تبلیغات رسانه های غربزده در کشور که امیرکبیر را طرفدار تعصب و تحجر میدانستند،وی از معلمان اتریشی که سابقه استعمار نداشت دعوت کرد.اتریش هم به خاطر رقابت با عثمانی،نظری به ایران داشتند و امیر از این موقعیت به نفع ایران استفاده کرد.البته با نگاهی دقیق نه خوشبینانه و میدانست که اتریش هم به منافع خودش فکر میکند و امضای آنها را هم تضمین نمیدانست.
🔰امیر یک فرد مورد اعتمادش یعنی مسیو ژان داوود خان که از ارامنه ایرانی و مترجم رسمی وزارت خارجه بود را برای استخدام معلم روانه اتریش و پروس کرد و او نیز هفت نفر از بهترین معلمین را به ایران آورد که تحت نظر ایران شاگرد تربیت کنند هر چند که عمر امیر کفاف دیدن زحماتش را در دراز مدت نداد
🔰متاسفانه بعد از امیر،ریاست این دانشگاه به دست افراد غرب زده امثال میرزا آقا خان نوری افتاد که تابعیت انگلیس و کشورهای استعماری داشتند و این دانشگاه را محل تربیت افرادی غرب زده که پیاده کننده منافع استعمار بود کردند.و ده ها سال بعد در عصر مشروطه این جریان غربزده صدمات خود را به کشور زد و تا امروز نیز این جریان غربزده در کشور جریانی اثر گذار بر روی افکار دانشجویان در وابسته وکوچک شمردن کشور در مقابل غرب دارد و امروزه این نقاب را برداشته و علنا به مخالفت با پیشرفت صنعت هسته ای به دلایل غیر علمی چون بی فایده بودن میپردازد و همانند سابق در پی فرهنگ و سبک زندگی غربی به جای تکنولوژی غرب است
👈👈و این داستان ادامه دارد...
✅کانال #نسل #روشن در #ایتا:
@Nasleroshan
هدایت شده از اندیشه مقاومت
🔴نمیتوانم باور کنم آیا کلمه شهید را هم از کنار اسم مرجع شهید شیخ فضل الله نوری برداشته اند؟
📷 تصویر: حذف! یا پاک کردن! یا پاک شدن! عنوان شهید(با رنگ قرمز) از تابلوی خیابان [مرجع] شهید شیخ فضل الله نوری(خیابان جنب ساختمان شهردار تهران!!!؟)
اینجا کودتای نرم شده که غربگرایان اینگونه به جنگ شهدا آمده اند؟
@feghvaenghelab
📣📣📣📣📣📣📣📣📣
✅ فراخوان جذب مربی و فعال عرصه دانش آموزی ویژه آقایان
مدرسه مسجد محور حضرت طاها(شعبه پسرانه پردیسان)
شرایط پذیرش:
🔹توانایی مربی گری و تدریس دروس مقاطع ابتدایی و راهنمایی
🔹پژوهش (در عرصه های: رشدمعنوی، بصیرت افزایی، مهارت افزایی)
🔹داشتن تجربه کافی و فنون کار با رده سنی مقاطع ابتدایی و راهنمایی
🔹داشتن روحیه کار با کودک و نوجوان
🔹فعالیت در عرصه تعلیم و تربیت و مباحث تربیتی
🔹دارای روحیه جهادی
🔹امکان وقت گذاشتن روزانه از ساعت ۷ الی۱۳:۱۵ از شنبه تا چهارشنبه
مزایا:
۱-پرداخت کمک هزینه
۲-استفاده از دوره ها و کارگاه های مدرسه
۳-اولویت جذب در سالهای آینده
۴-زمینه جذب در مدرسه بعنوان کادر
📝 برادرانی که تمامی شرائط را دارا می باشند و تمایل به همکاری در این عرصه فرهنگی بنیادی دارند، رزومه علمی، مهارتی و عملی خودشان را در سروش به شماره
09398671773
بفرستند.
* نکته: پس از بررسی رزومه ها، مسئول مربوطه مدرسه، خودشان با عزیزانی که شرائط راهیابی به مرحله بعدی پذیرش را داشته باشند تماس می گیرند پس بنابراین نیاز به پیگیری داوطلبان همکاری نیست.
باتشکر
بشتابید
جهت ثبت نام در مدرسه مسجدمحور طاها
در کلاسهای اول دبستان تا نهم متوسطه
قم پردیسان بلوار سلمان خ البرز ۱۱ مسجد ۱۴ معصوم
شهریه سالانه فقط۲ ملیون تومان (نصف یاثلث مدارس غیر انتفاعی)
(۲۵٪تخفیف برای تعداد۲به بالا)
شروع کلاسها از یکشنبه ۲۴ شهریور
@howzehenghelabi
May 11
هدایت شده از پیرو
👤 مهدی محمدی: هدف هم کلا این است . . . که کسی نپرسد روحانی چه بلایی سرِ زندگی مردم آورد⁉️
🌐 @Peirovir
#مرجع_خود_خوانده « علوی طهرانی » :
از منشور کورش تجلیل میکنم !!!!
@howzehenghelabi
هدایت شده از عشق است ایران و ایرانی
🔺 شرایط پرداخت وام کمک هزینه سفر زیارتی به متقاضیان حضور در پیاده روی اربعین حسینی
#صرفا_ویژه_آقایان
☝️متقاضیان محترم قبل از مراجعه به صندوق، لطفا شرایط فوق را مطالعه و نسبت به تهیه مدارک درخواستی اقدام نمایند.
نشانی: قم، میدان حضرت ولیعصر(عج)، ابتدای بلوار شهید دل آذر، جنب کوچه ۲