هدایت شده از سلمان رئوفی
باسمه تعالی
بزرگواران میدانم که اوضاع اقتصادی همه خوب نیست و مشکلات فراوانی داریم و دارید اما حسب وظیفه ی انسانی و شرعی اعلام میکنم
شماره کارتی که اعلام می شود متعلق به فرزند و مادری است که با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می کنند.
فرزند یک جوان ۱۸ ساله ی دارای مشکلات افتادگی دریچه ی قلب و مشکلات جسمی دیگر است که دکترها از کار سنگین او را منع کرده اند و مادر هم اخیرا مریض شده و در حال معالجه است و مشکلات فراوان مالی دارند ولی با کار شرافتمندانه سعی در گذران زندگی دارند.
متاسفانه شرایط افتضاح اقتصادی واقعا عرصه را بر این افراد تنگ کرده و مشکلات فراوانی به وجود آورده هر مقدار که می توانید برای کمک به این افراد پول واریز کنید بنده تحقیق کرده و محتاج بودن این افراد برایم مسجل شده خودم با اثبات مشکلاتشان یک میلیون برای کمک به این افراد کنار گذاشتم
اگر سوالی دارید در خدمتم
@srsr1359
شماره کارت
6104 3373 7593 0557
شماره شبا
IR92 0120 0200 0000 8970 6577 41
سپهر جهانبانی
متشکر
قدردانی از پلیس برای اجرای طرح «ناظر»
همانگونه که سلامتی جسم و حفظ امنیت مردم بسیار اهمیت دارد، حفظ امنیت روحی و اخلاقی جامعه هم برای پایداری یک جامعه بسیار حائز اهمیت است.
رعایت حجاب یکی از ارزشهایی است که به پایداری اخلاقی یک جامعه و تحکیم خانواده ها بسیار کمک میکند.
متاسفانه دو سه سالی است که شاهد هستیم عده ای از افراد شئونات اسلامی را رعایت نکرده و در وسیله های نقلیه خود کشف حجاب میکنند.
و البته خوشبختانه مدتی است که نیروی انتظامی و پلیس امنیت اخلاقی طرحی را تحت عنوان "ناظر 1" به اجرا گذاشته و از شهروندان میخواهند که تخلف هایی که مشاهده میکنند را به همراه شماره پلاک خودرو به پلیس امنیت اخلاقی پیامک کنند.
از پلیس امنیت اخلاقی به خاطر اجرای این طرح و رسیدگی به اعتراضات مردمی تشکر میکنیم.
باشد که با تلاش های روز افزون همه مسئولین و همکاری مردم در کشور اسلامی کمتر شاهد اینگونه کشف حجاب ها باشیم.
https://www.farsnews.ir/my/c/41697
@howzehenghelabi
هدایت شده از اکبر ابدالی
👌 بنزین در صدر کالاهای صادراتی
🔸 سوالی که پاستور نشینها و وزیری که 15 سال وزیر نفت بوده (زنگنه) باید پاسخ بدهند.
🆔 @mashgh626
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ دکتر جلیلی به کسانی که پیروزی دونالد ترامپ را به او تبریک گفتند..
@howzehenghelabi
🔻پیرو اظهارات آیت الله علوی بروجردی مبنی بر عدم علم اقتصاد اسلامی صورت گرفت؛
🔸انتقاد استاد خسروپناه از تنزل دادن شأن روایات و دعوت به مناظره علمی
استاد #خسروپناه در #نشست یازدهمین نشست هماندیشی #فقه_حکومتی با ارائه نظریه «فقه نظام ولائی»:
🔹اولاً اینکه بگوییم #اقتصاد دنیا بر عقلا بنا شده که ظاهراً مقصودشان سیره عقلاست، سخن دقیقی نیست. گمان رفته تنها یک سیره عقلا وجود دارد. حداقل ایشان اقتصاد #سوسیالیستی و کاپیستالیستی را قبول دارد یا نه؟ کدام سیره عقلاست؟ این نشان میدهد سیره عقلا در امور اجتماعی یکسان نیست. عقلانیتها هم متصف به ایدئولوژیهای مختلف هستند.
🔹استاد علوی بروجردی قطعاً حضور ذهن دارند که کتاب مرحوم شیخ سه بخش است. در همین مکاسب وقتی بحث میکند، #عقلانیت سرمایهداری را قبول دارد؟ شیخ اعظم در همین #مکاسب خیلی مواقع حتی سیره متشرعه را قبول نمیکند چه برسد به عقلا! میگوید گرفتار تسامح و تساهل هستند.
🔹عقلانیت سرمایهداری، حرمت معاملات آلات لهو و بحثهای مختلفی که شیخ آورده را قبول دارد؟ تلقی کتب سرمایهداری از آزادی هم فرق میکند. این هم عقلانیت است اما عقلانیت مبتنی بر لیبرالیسم.
🔹اینکه گفتند 20 روایت داریم، بله، گاهی بیست روایت است اما این بیست تا، بیست قاعده فقهی است. گاهی خیلی روایت را تنزل میدهیم. المومنون عند شروطهم قاعده است و بر صدها مسئله میتواند تأثیرگذار باشد. قاعده ید، قاعده معاوضه، قاعده مبادله و...
رسا
@howzehenghelabi
هدایت شده از روزنه
واکنش حوزویان به سخنان آقای #سیدمحمدجواد_علوی/18
🔸زیر سوال بردن جایگاه علمی اهل بیت(سلام الله علیهم اجمعین) در مصاحبه آقای علوی!
جعفر بحرینی
دانش آموخته سطوح عالی حوزه/ پژوهشگر عرصه علم دینی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
[صفحه 1 از 5]
🔹جناب آقای سید محمد جواد علوی ، در ضمن مصاحبه ای اعلام کردند:
«اسلام نیامده تا علم بیاورد» ، جدای از اینکه این ادعا دقیقا همان «سکولاریزم قوی» است ؟ و یا اینکه این مطلب عینا همان چیزی است که روشنفکرانی چون #سروش و #مجتهد_شبستری و .. سالهاست تکرار می کنند، می خواهیم ببینیم مطلب ایشان با منابع اصیل شیعه سازگار است یا خیر؟
🔻از گفته ایشان چند وجه می توان استفاده کرد:
1- اسلام در مقام آوردن ، علوم نبوده است.2-اسلام علمی نیاورده است.
3- برای نیاز های مردم می توان به علومِ دیگران(کفار و ...) رجوع کرد.
⬜️در این یادداشت به وجوه مختلف مدعای جناب آقای علوی از منظر اخبار و احادیث اهل بیت(ع) می پردازیم:
🔘یک) نسبت اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین و علم:
🔻الف) روایاتی که اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین را خزان علم الهی می داند.
1- عَبْدِ الرَّحْمنِ بْنِ كَثِيرٍ، قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ يَقُولُ: «نَحْنُ وُلَاةُ أَمْرِ اللَّهِ، وَ خَزَنَةُ عِلْمِ اللَّهِ، وَ عَيْبَةُ وَحْيِ اللَّهِ».[الكافي (ط - الإسلامية)،ج1،ص193]
2-عَنْ سَوْرَةَ بْنِ كُلَيْبٍ، قَالَ: قَالَ لِي أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلَامُ: «وَ اللَّهِ، إِنَّا لَخُزَّانُ اللَّهِ فِي سَمَائِهِ وَ أَرْضِهِ، لَاعَلى ذَهَبٍ، وَ لَا عَلى فِضَّةٍ، إِلَّا عَلى عِلْمِهِ».[الكافي،ج1،ص193]
3-عَنْ سَدِيرٍ: عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلَامُ، قَالَ: قُلْتُ لَهُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ، مَا أَنْتُمْ؟ قَالَ: «نَحْنُ خُزَّانُ عِلْمِ اللَّهِ، وَ نَحْنُ تَرَاجِمَةُ وَحْيِ اللَّهِ، وَ نَحْنُ الْحُجَّةُ الْبَالِغَةُ عَلى مَنْ دُونَ السَّمَاءِ وَ مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ».[الكافي، ج1،ص193]
4- أَبَا جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلَامُ يَقُولُ: «قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: قَالَ اللَّهُ- تَبَارَكَ وَ تَعَالى-:اسْتِكْمَالُ حُجَّتِي عَلَى الْأَشْقِيَاءِ مِنْ أُمَّتِكَ مِنْ تَرْكِ وَلَايَةِ عَلِيٍّ وَ الْأَوْصِيَاءِ مِنْ بَعْدِكَ؛ فَإِنَّ فِيهِمْ سُنَّتَكَ وَ سُنَّةَ الْأَنْبِيَاءِ مِنْ قَبْلِكَ، وَ هُمْ خُزَّانِي عَلى عِلْمِي مِنْ بَعْدِكَ، ثُمَّ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: لَقَدْ أَنْبَأَنِي جَبْرَئِيلُ عَلَيْهِ السَّلَامُ بِأَسْمَائِهِمْ وَ أَسْمَاءِ آبَائِهِمْ».[الكافي،ج1،ص194]
5- أَبُو عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ: «يَا ابْنَ أَبِي يَعْفُورٍ، إِنَّ اللَّهَ وَاحِدٌ، مُتَوَحِّدٌ بِالْوَحْدَانِيَّةِ، مُتَفَرِّدٌ بِأَمْرِهِ، فَخَلَقَ خَلْقاً فَقَدَّرَهُمْ لِذلِكَ الْأَمْرِ، فَنَحْنُ هُمْ يَا ابْنَ أَبِي يَعْفُورٍ، فَنَحْنُ حُجَجُ اللَّهِ فِي عِبَادِهِ، وَ خُزَّانُهُ عَلى عِلْمِهِ، وَ الْقَائِمُونَ بِذلِكَ».[الكافي، ج1، ص194]
6- أَبُو عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ: إِنَّ اللَّهَ- عَزَّ وَ جَلَّ- خَلَقَنَا فَأَحْسَنَ خَلْقَنَا، وَ صَوَّرَنَا فَأَحْسَنَ صُوَرَنَا، وَ جَعَلَنَا خُزَّانَهُ فِي سَمَائِهِ وَ أَرْضِهِ، وَ لَنَا نَطَقَتِ الشَّجَرَةُ، وَ بِعِبَادَتِنَا عُبِدَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ، وَ لَوْلَانَا مَا عُبِدَ اللَّهُ».[الكافي،ج1،ص194]
🔴استدلال به روایات مذکور:
🔻تعابیر «خزان علم الله» عام است و شامل تمام علوم می شود. چرا که علم خدای تعالی محدود به حیطه خاصی نیست.مگر اینکه کسی بخواهد [نعوذ بالله] مانند بعضی از فرق مسیحی ،خداوند را #ساعت_ساز_لاهوتی بداند که بعد از خلقت آسمان و زمین به گوشه رفته و بکار عالم کاری ندارد!
تعابیر«آسمان و زمین»( فِي سَمَائِهِ وَ أَرْضِهِ) هم اشاره به تمام علوم دارد؛ مرحوم مجلسی به این چنین #اطلاقی تصریح کرده است(مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول ؛ ج2 ؛ ص349-347)
آیا برخی مدرسان حوزوی فعلی همچون جناب علوی، که وجوه علمی اسلام را انکار کرده اند، از محدثان بزرگی چون مجلسی رضوان الله علیه، فهم عمیق تری نسبت به اسلام و اخبار اهل بیت علیهم السلام دارند؟!
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
زیر سوال بردن جایگاه علمی اهل بیت(ع) در مصاحبه آقای علوی!
[صفحه 2 از 5]
🔘ب) روایاتی که اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین را معدن علم و حکمت می داند:
1-قَالَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ علیهما السلام مَا يَنْقِمُ النَّاسُ مِنَّا فَنَحْنُ وَ اللَّهِ شَجَرَةُ النُّبُوَّةِ وَ بَيْتُ الرَّحْمَةِ وَ مَعْدِنُ الْعِلْمِ وَ مُخْتَلَفُ الْمَلَائِكَةِ. [الكافي،ج1،ص221]
2_قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام إِنَّا أَهْلَ الْبَيْتِ شَجَرَةُ النُّبُوَّةِ وَ مَوْضِعُ الرِّسَالَةِ وَ مُخْتَلَفُ الْمَلَائِكَةِ وَ بَيْتُ الرَّحْمَةِ وَ مَعْدِنُ الْعِلْمِ. [الكافي (ط - الإسلامية)،ج1،ص221]
3- أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْخَشَّابِ قَالَ حَدَّثَنَا بَعْضُ أَصْحَابِنَا عَنْ خَيْثَمَةَ قَالَ قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام يَا خَيْثَمَةُ نَحْنُ شَجَرَةُ النُّبُوَّةِ وَ بَيْتُ الرَّحْمَةِ وَ مَفَاتِيحُ الْحِكْمَةِ وَ مَعْدِنُ الْعِلْمِ وَ مَوْضِعُ الرِّسَالَةِ وَ مُخْتَلَفُ الْمَلَائِكَةِ وَ مَوْضِعُ سِرِّ اللَّهِ وَ نَحْنُ وَدِيعَةُ اللَّهِ فِي عِبَادِهِ وَ نَحْنُ حَرَمُ اللَّهِ الْأَكْبَرُ وَ نَحْنُ ذِمَّةُ اللَّهِ وَ نَحْنُ عَهْدُ اللَّهِ فَمَنْ وَفَى بِعَهْدِنَا فَقَدْ وَفَى بِعَهْدِ اللَّهِ وَ مَنْ خَفَرَهَا فَقَدْ خَفَرَ ذِمَّةَ اللَّهِ وَ عَهْدَهُ. [الكافي (ط - الإسلامية)،ج1،ص221]
⭕️تعبیر #علم بکار رفته در روایات، #اطلاق دارد و شامل تمام علوم می شود. تعبیر «معدن» هم نسبت بسیار قوی علم به حضرات معصومین(ع) را آشکار می کند. چنانکه مرحوم #ملاصالح_مازندرانی فرموده همانطور که برای بدست آوردن معدنیات باید به سراغ معدن برویم، مردم برای بدست آوردن علوم باید سراغ اهل بیت علیهم السلام بروند.(شرح کافی، ملاصالح مازندرانی،ج5،ص343)
🛑یعنی نه تنها عالِم به علوم مختلف هستند بلکه علوم از خانه حضرات معصومین(ع) جوشش می کند و به سراسر دنیا منتقل می شود.
⭕️مرحوم #مجلسی، اهل بیت(ع) را خزینه دار تمام علوم و حکمت های الهی می داند و حتی اسرار و علومی را که در دسترس بشر نیست را هم در مشمول این حکم می داند.(مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول ؛ ج3 ؛ ص9)
ج)روایاتی که اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین را عالم به ظاهر و باطن قرآن کریم می داند:
1- ... قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ علیه السلام يَقُولُ مَا ادَّعَى أَحَدٌ مِنَ النَّاسِ أَنَّهُ جَمَعَ الْقُرْآنَ كُلَّهُ كَمَا أُنْزِلَ إِلَّا كَذَّابٌ وَ مَا جَمَعَهُ وَ حَفِظَهُ كَمَا نَزَّلَهُ اللَّهُ تَعَالَى إِلَّا عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام وَ الْأَئِمَّةُ مِنْ بَعْدِهِ علیه السلام. [الكافي،ج1،ص228]
2- مُحَمَّدُ بْنُ الْحُسَيْنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ عَمَّارِ بْنِ مَرْوَانَ عَنِ الْمُنَخَّلِ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ: مَا يَسْتَطِيعُ أَحَدٌ أَنْ يَدَّعِيَ أَنَّ عِنْدَهُ جَمِيعَ الْقُرْآنِ كُلِّهِ ظَاهِرِهِ وَ بَاطِنِهِ غَيْرُ الْأَوْصِيَاءِ.[الكافي، ج1،ص228]
3- عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ الرَّبِيعِ عَنْ عُبَيْدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي هَاشِمٍ الصَّيْرَفِيِّ عَنْ عَمْرِو بْنِ مُصْعَبٍ عَنْ سَلَمَةَ بْنِ مُحْرِزٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع يَقُولُ إِنَّ مِنْ عِلْمِ مَا أُوتِينَا تَفْسِيرَ الْقُرْآنِ وَ أَحْكَامَهُ وَ عِلْمَ تَغْيِيرِ الزَّمَانِ وَ حَدَثَانِهِ إِذَا أَرَادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ خَيْراً أَسْمَعَهُمْ وَ لَوْ أَسْمَعَ مَنْ لَمْ يَسْمَعْ لَوَلَّى مُعْرِضاً كَأَنْ لَمْ يَسْمَعْ ثُمَّ أَمْسَكَ هُنَيْئَةً ثُمَّ قَالَ وَ لَوْ وَجَدْنَا أَوْعِيَةً أَوْ مُسْتَرَاحاً لَقُلْنَا «وَ اللَّهُ الْمُسْتَعانُ».[الكافي، ج1، ص228]
4- ... سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام يَقُولُ وَ اللَّهِ إِنِّي لَأَعْلَمُ كِتَابَ اللَّهِ مِنْ أَوَّلِهِ إِلَى آخِرِهِ كَأَنَّهُ فِي كَفِّي فِيهِ خَبَرُ السَّمَاءِ وَ خَبَرُ الْأَرْضِ وَ خَبَرُ مَا كَانَ وَ خَبَرُ مَا هُوَ كَائِنٌ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِيهِ تِبْيَانُ كُلِّ شَيْءٍ. [الكافي (ط - الإسلامية)،ج1،ص228]
5- عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ كَثِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: «قالَ الَّذِي عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْكِتابِ أَنَا آتِيكَ بِهِ قَبْلَ أَنْ يَرْتَدَّ إِلَيْكَ طَرْفُكَ»قَالَ فَفَرَّجَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام بَيْنَ أَصَابِعِهِ فَوَضَعَهَا فِي صَدْرِهِ ثُمَّ قَالَ وَ عِنْدَنَا وَ اللَّهِ عِلْمُ الْكِتَابِ كُلُّهُ. [الكافي،ج1،ص228]
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
زیر سوال بردن جایگاه علمی اهل بیت(ع) در مصاحبه آقای علوی!
[صفحه 3 از 5]
6- عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ عَمَّنْ ذَكَرَهُ جَمِيعاً عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنِ ابْنِ أُذَيْنَةَ عَنْ بُرَيْدِ بْنِ مُعَاوِيَةَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام «قُلْ كَفى بِاللَّهِ شَهِيداً بَيْنِي وَ بَيْنَكُمْ وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتابِ» قَالَ إِيَّانَا عَنَى وَ عَلِيٌّ أَوَّلُنَا وَ أَفْضَلُنَا وَ خَيْرُنَا بَعْدَ النَّبِيِّ صلَّی الله علیه و آله و سلمَّ. [الكافي،ج1،ص228]
⭕️همانطور که از روایات استفاده می شود؛
🔻اولا) اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین آشنا به تمام ظاهر و باطن قرآن هستند.
🔻ثانیا) در قرآن کریم به بسیاری از علوم و بلکه به تمام علوم اشاره شده است.(تبیان لکلِّ شئ) لذا طبعا اهل بیت(ع) آشنا به علوم مختلف بودند.
🔹علاوه بر آن تعبیر« فِيهِ خَبَرُ السَّمَاءِ وَ خَبَرُ الْأَرْضِ وَ خَبَرُ مَا كَانَ وَ خَبَرُ مَا هُوَ كَائِنٌ » اشاره به تمام علوم دارد.
🔹مدعای نگارنده در تفاسیر بزرگان تشیع نیز تایید شده است چنانکه محدث بزرگ تشیع، مرحوم ملَّا صالح مازندرانی، قرآن را ناظر به #تمام_علوم، اخبار عالم و حوادث می داند. و علم معصومین(ع) را شامل تمام این موارد می شمارد.(شرح کافی، ج5، ص561-565)
د) روایاتی که صراحتا اهل بیت علیهم السلام را عالم به همه علوم و اخبار می دانداین روایات تعابیری دارند که حضرات معصومین را عالم به تمام علوم بر می شمرد:
1- أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ إِسْحَاقَ الْأَحْمَرِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ حَمَّادٍ عَنْ سَيْفٍ التَّمَّارِ قَالَ: كُنَّا مَعَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام جَمَاعَةً مِنَ الشِّيعَةِ فِي الْحِجْرِ فَقَالَ عَلَيْنَا عَيْنٌ فَالْتَفَتْنَا يَمْنَةً وَ يَسْرَةً فَلَمْ نَرَ أَحَداً فَقُلْنَا لَيْسَ عَلَيْنَا عَيْنٌ فَقَالَ وَ رَبِّ الْكَعْبَةِ وَ رَبِّ الْبَنِيَّةِ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ لَوْ كُنْتُ بَيْنَ مُوسَى وَ الْخَضِرِ لَأَخْبَرْتُهُمَا أَنِّي أَعْلَمُ مِنْهُمَا وَ لَأَنْبَأْتُهُمَا بِمَا لَيْسَ فِي أَيْدِيهِمَا لِأَنَّ مُوسَى وَ الْخَضِرَ ع أُعْطِيَا عِلْمَ مَا كَانَ وَ لَمْ يُعْطَيَا عِلْمَ مَا يَكُونُ وَ مَا هُوَ كَائِنٌ حَتَّى تَقُومَ السَّاعَةُ وَ قَدْ وَرِثْنَاهُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ ص وِرَاثَةً. [الكافي،ج1،ص261]
2- عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ يُونُسَ بْنِ يَعْقُوبَ عَنِ الْحَارِثِ بْنِ الْمُغِيرَةِ وَ عِدَّةٍ مِنْ أَصْحَابِنَا مِنْهُمْ عَبْدُ الْأَعْلَى وَ أَبُو عُبَيْدَةَ وَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ بِشْرٍ الْخَثْعَمِيُّ سَمِعُوا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام يَقُولُ إِنِّي لَأَعْلَمُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَ مَا فِي الْأَرْضِ وَ أَعْلَمُ مَا فِي الْجَنَّةِ وَ أَعْلَمُ مَا فِي النَّارِ وَ أَعْلَمُ مَا كَانَ وَ مَا يَكُونُ قَالَ ثُمَّ مَكَثَ هُنَيْئَةً فَرَأَى أَنَّ ذَلِكَ كَبُرَ عَلَى مَنْ سَمِعَهُ مِنْهُ فَقَالَ عَلِمْتُ ذَلِكَ مِنْ كِتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ فِيهِ تِبْيَانُ كُلِّ شَيْءٍ. [الكافي،ج1،ص261]
3- عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ سَهْلٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ عَنْ عَبْدِ الْكَرِيمِ عَنْ جَمَاعَةَ بْنِ سَعْدٍ الْخَثْعَمِيِ أَنَّهُ قَالَ: كَانَ الْمُفَضَّلُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام فَقَالَ لَهُ الْمُفَضَّلُ جُعِلْتُ فِدَاكَ يَفْرِضُ اللَّهُ طَاعَةَ عَبْدٍ عَلَى الْعِبَادِ وَ يَحْجُبُ عَنْهُ خَبَرَ السَّمَاءِ قَالَ لَا اللَّهُ أَكْرَمُ وَ أَرْحَمُ وَ أَرْأَفُ بِعِبَادِهِ مِنْ أَنْ يَفْرِضَ طَاعَةَ عَبْدٍ عَلَى الْعِبَادِ ثُمَّ يَحْجُبَ عَنْهُ خَبَرَ السَّمَاءِ صَبَاحاً وَ مَسَاءً. [الكافي،ج1،ص261]
4- أَبِي حَمْزَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع يَقُولُ لَا وَ اللَّهِ لَا يَكُونُ عَالِمٌ جَاهِلًا أَبَداً عَالِماً بِشَيْءٍ جَاهِلًا بِشَيْءٍ ثُمَّ قَالَ اللَّهُ أَجَلُّ وَ أَعَزُّ وَ أَكْرَمُ مِنْ أَنْ يَفْرِضَ طَاعَةَ عَبْدٍ يَحْجُبُ عَنْهُ عِلْمَ سَمَائِهِ وَ أَرْضِهِ ثُمَّ قَالَ لَا يَحْجُبُ ذَلِكَ عَنْهُ. [الكافي،ج1،ص262]
⭕️مرحوم مجلسی، این علوم را ناظر به تمام علوم گذشته و حتی علمی که بوجود نیامده اند، می داند.(مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول؛ ج4؛ص309)
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
زیر سوال بردن جایگاه علمی اهل بیت(ع) در مصاحبه آقای علوی!
[صفحه 4 از 5]
دو) اسلام #علوم_مختلف را به #جامعه #عرضه کرده است:
1- عَنْ زُرَارَةَ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْكُوفَةِ يَسْأَلُهُ عَنْ قَوْلِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام سَلُونِي عَمَّا شِئْتُمْ فَلَا تَسْأَلُونِّي عَنْ شَيْءٍ إِلَّا أَنْبَأْتُكُمْ بِهِ ؛ قَالَ إِنَّهُ لَيْسَ أَحَدٌ عِنْدَهُ عِلْمُ شَيْءٍ إِلَّا خَرَجَ مِنْ عِنْدِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام فَلْيَذْهَبِ النَّاسُ حَيْثُ شَاءُوا فَوَ اللَّهِ لَيْسَ الْأَمْرُ إِلَّا مِنْ هَاهُنَا وَ أَشَارَ بِيَدِهِ إِلَى بَيْتِهِ. [الكافي،ج1،ص399]
⭕️وجه استشهاد به روایات:
1- تعبیر «سلونی عمَّا شئتم» ناظر به تمام علوم است
2- از تعبیر«إِنَّهُ لَيْسَ أَحَدٌ عِنْدَهُ عِلْمُ شَيْءٍ إِلَّا خَرَجَ مِنْ عِنْدِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام» بر می آید، حضرت علوم مختلفی را به جامعه خود عرضه کرده، بطوری که علوم بعدی همه مدیون حضرت هستند.
🔻مرحوم ملاصالح تسلط علمی حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام را باعث اعجاب و شگفتی علمای مختلف می داند.(شرح کافی، ج6،ص400)
و مرحوم مجلسی به نقل از ابن ابی الحدید و احمد بن حنبل آورده، هر کسی غیر از حضرت علی علیه السلام از تعبیر«سلونی عمَّا شئتم» استفاده کرده، مفتضح شده است.
2-ابی عبدالله علیه السلام :« إِنَّ جَابِرَ بْنَ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِي..... سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص يَقُولُ إِنَّكَ سَتُدْرِكُ رَجُلًا مِنِّي اسْمُهُ اسْمِي وَ شَمَائِلُهُ شَمَائِلِي يَبْقُرُ الْعِلْمَ بَقْرا» [الكافي،ج1،ص369]
⭕️این روایت اشاره دارد حضرت رسول از زمان امام باقر علیه السلام حکایت می کنند که ایشان علوم مختلفی را به جامعه عرضه می کند و شکافنده علوم برای مردم می شوند.از باب نمونه وقتی عبدالملک مروان در مواجه با پادشاه روم در ضرب سکه دچار استیصال شده بود، امام باقر علیه السلام ضرب اولین سکه اسلامی را به عبدالملک آموزش دادند؛ کاری که در انحصار #رومیان آن زمان بود. لازم به ذکر نیست که صنعت ضرب سکه محصول چند علم طبیعی آن روزگار (مثل ریخته گری و ...) بوده است.
با درایت حضرت، مسلمین از زیر تسلط کفار بدر آمدند.(سیره عملی امام باقر علیه السلام، نظری منفرد، ص16-19)
سوم) آیا غیر از اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین راهی برای کسب علم هست؟
1- عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ: أَبَى اللَّهُ أَنْ يُجْرِيَ الْأَشْيَاءَ إِلَّا بِأَسْبَابٍ فَجَعَلَ لِكُلِّ شَيْءٍ سَبَباً وَ جَعَلَ لِكُلِّ سَبَبٍ شَرْحاً وَ جَعَلَ لِكُلِّ شَرْحٍ عِلْماً وَ جَعَلَ لِكُلِّ عِلْمٍ بَاباً نَاطِقاً عَرَفَهُ مَنْ عَرَفَهُ وَ جَهِلَهُ مَنْ جَهِلَهُ ذَاكَ رَسُولُ اللَّهِ ص وَ نَحْنُ. [الكافي،ج1،ص183]
⭕️در روایت فوق ، با حاکمیت الهی بر همه ی امور عالم و چگونگی تدبیر حضرت حق اشاره شده است و علم را شرح اسباب الهی تفسیر کرده اند و تنها راه ورد به علوم و تنها راه فهم اسباب عالم ، وجود مقدس حضرات معصوم سلام الله علیهم اجمعین است.
اقتضای خطاب، تمام علوم است. یعنی اهل بیت(ع) باب ناطق تمام علوم هستند؛ هر علمی که بشر برای اداره دنیا و آخرت به آن احتیاج دارد! و ملاصالح مازندرانی اینگونه اطلاق گرفته اند(شرح کافی،ج5،ص170)
2- عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ علیه السلام يَقُولُ لَيْسَ عِنْدَ أَحَدٍ مِنَ النَّاسِ حَقٌّ وَ لَا صَوَابٌ وَ لَا أَحَدٌ مِنَ النَّاسِ يَقْضِي بِقَضَاءٍ حَقٍّ إِلَّا مَا خَرَجَ مِنَّا أَهْلَ الْبَيْتِ وَ إِذَا تَشَعَّبَتْ بِهِمُ الْأُمُورُ كَانَ الْخَطَأُ مِنْهُمْ وَ الصَّوَابُ مِنْ عَلِيٍّ علیه السلام. [الكافي، ج1،ص399]
3- قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع لِسَلَمَةَ بْنِ كُهَيْلٍ وَ الْحَكَمِ بْنِ عُتَيْبَةَ شَرِّقَا وَ غَرِّبَا فَلَا تَجِدَانِ عِلْماً صَحِيحاً إِلَّا شَيْئاً خَرَجَ مِنْ عِنْدِنَا أَهْلَ الْبَيْتِ. [الكافي،ج1،ص399]
4- مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ سَعِيدٍ عَنِ النَّضْرِ بْنِ سُوَيْدٍ عَنْ يَحْيَى الْحَلَبِيِّ عَنْ مُعَلَّى بْنِ عُثْمَانَ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ: قَالَ لِي إِنَّ الْحَكَمَ بْنَ عُتَيْبَةَ مِمَّنْ قَالَ اللَّهُ «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَقُولُ آمَنَّا بِاللَّهِ وَ بِالْيَوْمِ الْآخِرِ وَ ما هُمْ بِمُؤْمِنِينَ » (البقرة: 7) فَلْيُشَرِّقِ الْحَكَمُ وَ لْيُغَرِّبْ أَمَا وَ اللَّهِ لَا يُصِيبُ الْعِلْمَ إِلَّا مِنْ أَهْلِ بَيْتٍ نَزَلَ عَلَيْهِمْ جَبْرَئِيلُ. [الكافي،ج1،ص399]
⭕️ملاصالح مازندرانی(شرح کافی، ج6،ص400) و مرحوم مجلسی(مرآة العقول؛ ج4 ؛ ص309) رجوع به غیر اهل بیت(ع) را #باطل و #باعث_گمراهی می دانند.
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
زیر سوال بردن جایگاه علمی اهل بیت(ع) در مصاحبه آقای علوی!
[صفحه 5 از 5]
⭕️مسئله ای که در اینجا مطرح می شود این است که؛ بر فرض اگر کسی بگوید اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین علیرغم برخورداری از تمام علوم، رخصت داده اند که به دیگران رجوع شود، روایاتی بر نقض این ادعا در منابع مشاهده می کنیم:
1- عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ «هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَ الَّذِينَ لا يَعْلَمُونَ إِنَّما يَتَذَكَّرُ أُولُوا الْأَلْبابِ» قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ علیه السلام إِنَّمَا نَحْنُ الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَ الَّذِينَ لا يَعْلَمُونَ عَدُوُّنَا وَ شِيعَتُنَا أُولُوا الْأَلْبابِ.[الكافي، ج1،ص212]
2- عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ سَعِيدٍ عَنِ النَّضْرِ بْنِ سُوَيْدٍ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام فِي قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَ الَّذِينَ لا يَعْلَمُونَ إِنَّما يَتَذَكَّرُ أُولُوا الْأَلْبابِ قَالَ نَحْنُ الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَ عَدُوُّنَا الَّذِينَ لا يَعْلَمُونَ وَ شِيعَتُنَا أُولُوا الْأَلْبابِ..[الكافي،ج1،ص212]
⭕️صریح روایت جاهل بودن دیگران در مقابل اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین است.
مرحوم مجلسی آیه 9 سوره مبارکه زمر را دال بر رجوع به اهل بیت می داند چرا که آنها اعلم مردم بوده اند.(مرآة العقول، ج2 ؛ ص433)
یعنی ایشان چون عالم ترین مردم بوده اند پس امام و هادی مردم می توانند باشند.
⭕️کلام آخر:
در یادداشت پیش رو، تنها به گوشه ای از روایاتی که از منابع اصیل شیعه استخراج شده است در «نسبت ائمه معصومین(ع) و علوم» اشاره شد.
بسیاری از علمای شیعه در طول تاریخ همین نگاه را به حضرات معصومین صلوات الله علیهم اجمعین داشتند. البته مخالفین شیعه و برخی از فِرَق جدا شده از شیعه نگاه ناقصی به علم اهل بیت علیهم السلام داشته اند امّا آیا در این روزگار شاهد شکل گیری یک فرقه جدید کلامی در حوزه علمیه هستیم؟
یعنی برخی می خواهند العیاذبالله مقام علمی و تاثیرات علمی اهل بیت(ع) را انکار کنند؟!
اینکه گفتند «اسلام نیامده تا علم بیاورد» به معنای انکار مقام علمی اهل بیت عصمت(ع) نیست؟!
اگر چنین نیست که انشالله قائل محترم توضیح می دهند ولی اگر چنین نیست، لازم است در مقام مخاطب عمومی، طوری سخن گفته شود که مستلزم انکار برخی مقامات و شوون اهل بیت علیهم السلام نگردد.
#مکتب_اهل_بیت(ع)
#علم_دینی
#فقه_جواهری
#صیانت_از_بحث_آزاد
#اقتصاد_لیبرال
#فقه_سرمایه_سالاری
#سکولاریسم_حوزوی
@rozaneebefarda
▪️سریعاً زمینه ی دیدار رؤسای جمهور ایران و آمریکا فراهم شود ، ترجیحا همین هفته باشه تاثیرش بیشتره ...
▪️نظر ما روبوسی حسن روحانی با ترامپ است
😊😊
#کرونا
#ترامپ
#روحانی
@howzehenghelabi
⚫️📷 #جهان_مدیا|حقایق اگر درست روایت نشود تحریف میشوند
🔻رهبر انقلاباسلامی: اگر حوادث بزرگ و مهمّ عالم، حقایق عالم اگر درست روایت نشود، یا مکتوم میماند یا تحریف میشود. یک وقتی به یک بزرگی ایراد کرده بودند که شما چرا قضیّهی امام حسین و عاشورا و اینها را اینجور باعظمت اجرا میکنید؟ گفته بود که ما از مسئلهی غدیر تجربه پیدا کردیم؛ عاشورا را دیگر نمی گذاریم مکتوم کنید. ۹۸/۸/۳۰
@howzehenghelabi
⚠️ 18 سال ترویج لیبرالیسم اقتصادی
🔻 امروز هجده سالگی روزنامه ایست که گردانندگان آن به لیبرال بودن خود افتخار می کنند. ترویج اقتصاد آزاد یا لیبرال با هزینه های سنگین روزنامه دنیای اقتصاد، هدف اصلی این روزنامه است.
🔻 براستی چرا طرفداران نظریه #اقتصاد_مقاومتی که الگوی نجات بخش اقتصادی ماست چنین رسانه ای ندارند؟ نکند دیگران در دفاع از باطل، پای کار تر از ما در دفاع از حق باشند!
#اقتصاد_آدام_اسمیتی
@howzehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥انتقاد سنگین یک روحانی جوان از قوه قضائیه در مورد سند ۲۰۳۰ و وزارت ارتباطات
❌چه کسانی در قوه قضائیه، وزارت ارتباطات و سایر نهاد های فرهنگی باعث وضعیت امروز (فضای مجازی) در جامعه هستند؟!؟
🎥سخنرانی فوق جنجالی استاد پورآقایی در مورد قوه قضائیه و دولت
💯حتما ببیند و تا می تونید منتشر کنید
🔴بیداری_ملت
@howzehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌خیانت مجازی
🔥کلاه گشادی که بر سر دختر پسرای مذهبی گذاشتند!!!
🚫برنده واقعی در اینستاگرام،تلگرام،فیسبوک،توئیتر و... چه کسی است؟!؟!
📽صحبت های صریح استاد پورآقایی در مورد وضعیت امروز شبکه های اجتماعی و دست های پشت پرده.
جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
🔥 @howzehenghelabi
بسم رب الحسین
همراه با سرگرمی و بازی، اطلاعات خود را درباره امام حسین(ع) بالا ببرید.
🎁 امکانات:
- دارای 2 مرحله اصلی شامل 92 سوال
- سوالات خوب و هوشمند جهت بالا بردن معرفت حسینی
- پخش صوت بهترین مداحی ها به صورت رندوم
- امکان اهداء هدیه فرهنگی جهت تقویت و ساخت بازیهای فرهنگی
- دارای انمیشنهای دلنشین
- گرافیک فوق العاده
📌این بازی به نیت آشنایی بیشتر با امام حسین(علیه السلام) ساخته شده لطفا با نصب و انجام این بازی از ما حمایت کنید.
✅دانلود از کافه بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.game.karbala&ref=share
✅دانلود از مایکت:
https://myket.ir/app/ir.game.karbala/
گروه نرمافزاری تسبیح سافت
amirza.apk
19.65M
دانلود مستقیم بازی کلماتی کربلا
سرگرمی+ آشنایی بیشتر با امام حسین(ع)
✅دانلود از کافه بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.game.karbala&ref=share
✅دانلود از مایکت:
https://myket.ir/app/ir.game.karbala/
گروه نرمافزاری تسبیح سافت
🤖 بدلیل شیوع کرونا، تماشای راهپیمایی اربعین از تلویزیون ممنوع است!
😉 میدونن اگه جمعیت انبوه و پر ازدحام مردم کشورهای مختلف در مسیر راهپیمایی اربعین رو پخش کنن دروغ کرونا شکست می خورد!
@howzehenghelabi
🔰«ریختهگرانها» با «علویبروجردیها» چه میکنند؟! - بخش ۱ از ۲
🔺هنوز به جمعبندی نرسیدم که این تفکرات و ایدههای اقتصاد بازاری برخی علما، نتیجهی نشست و برخاستهای خاصشون با اهل بازاره یا برعکس! مثلاً بین رفت و آمد #ریخته_گران با آقای #علوی_بروجردی و تئوریپردازیهای اقتصادی این عالم دینی چه نسبتی برقراره؟! با دفترشون هم تماس گرفتم و پرسوجو کردم. متن دیالوگمون رو بخونید، ببینید چه برداشتی میکنید.
🔺آقای #علوی_بروجردی که تو مصاحبه با @ecoiran_webtv با تعبیر «اقتصاد عقلا» درواقع اقتصاد آزاد رو ترویج میکنن، درحمایت از تولید میگن "کسی که تولیدی به راه انداخته، اگه بدهکار هم شد و سود و اصل بدهیش رو هم نداد نباید زندانیش کنید و باید روی سر بذاریدش و بعنوان قهرمان حلوا حلواش کنید!" (فیلم ضمیمه)
🔺من اگه جای خبرنگار بودم، فراتر از سر تکوندادن، ضمن همراهی با ایشون در حمایت از تولیدکنندهها در مقابل بانکها، میپرسیدم آیا خودتون هم در راستای این حمایت، برای شخص خاصی هم گامی برداشتید؟ و بعد از #ریخته_گران میپرسیدم و حول تصویر ذهنی آقای بروجردی از «تولیدکننده!»ها یه کم چالش میکردم.
🔺پیشتر از مدیران #پتروشیمی_اصفهان شنیده بودم که #ریخته_گران (ابر بدهکار بانکی که ۲هزارمیلیاردتومان هم به پتروشیمی اصفهان بدهکاره) ازطرفی تو جلسات مختلف خودش رو مورد حمایت مراجع تقلید و بزرگان قم نشون میداده و ازطرفی هم یه آقایی که خودش رو منتسب به دفتر آقای علوی بروجردی (و دو مرجع تقلید دیگه) معرفی میکرده، با پتروشیمی تماس میگرفته و میگفته "ریختهگران #وجوهات زیادی به دفاتر مراجع کمک میکنه و آقایان مراجع از شکایات و پیگیریهای شما علیه #ریخته_گران بشدت ناراحتاند." (فردی که عکسش در دیدارهای مختلف مراجع با مسئولین و... در فضای مجازی موجوده)
🔺توفیق چالش با خود آقای #علوی_بروجردی رو که نداشتم ولی با دفتر ایشون تماس گرفتم ببینم ماجرای ریختهگران چیه. مسئول دفترشون تایید کرد که #ریخته_گران از سالها قبل با خود حاجآقا رفت و آمد داشته و میومده و وجوهات و... پرداخت میکرده. پرسیدم در ازاش درخواستی هم داشته؟
- نه. هیچی!
- [آقای بروجردی هم توصیهای به جایی درمورد ایشون نداشتن؟]
- چیز خاصی نبوده فقط به رئیس قوه قضاییه گفتن "اگه جایی، حقی از ایشون ضایع شده بهش برگردونید!"
- [خب پس یعنی ریختهگران از آقای بروجردی درخواست توصیهای داشته دیگه؟]
- نه درخواست خاصی نبوده، بالاخره تو این رفت و آمدها از مشکلات همدیگه باخبر میشن دیگه!
- [آقای بروجردی اول پرونده ریختهگران رو کامل بررسی کردن، بعد توصیه کردن؟ اصلا امکان بررسی دارن؟]
- نه بررسی نکردن. اصلاً شأن ایشون این نیست. در همین حد که توصیه کردن رو هرکی بیاد درخواست کنه، میکنن. این که چیز خاصی نیست.
- [فکر نمیکنید از این توصیهکردنها برداشت حمایت میشه و ممکنه رو قاضیها و پروندههای مفاسد اقتصادی تأثیر مخرب بذاره؟]
- نه. این توصیهها از قدیم بوده...
- [الان با قدیم فرق میکنه. ممکنه طرف مقابل طراحی کرده باشه و در کنار چندین کار دیگه، تصویری بسازه و از اسم مراجع و... سوء استفاده کنه. هم وجوهات میداده، هم حاجآقای شما این توصیه رو به رئیس قوه میکنه، هم فردی بنام فلانی از دفتر شما تماس میگرفته با طلبکاران ریختهگران و میگفته چرا از ریختهگران شکایت کردید؟ آقایون مراجع از دستتون ناراحتاند. اینا همه درکنار هم معنیدار میشه...]
- ما فردی بنام فلانی در دفترمون نداریم اصلاً!
- [نیمساعت پیش که تماس گرفتم اول گفتم میخوام با ایشون صحبت کنم، منشیتون گفت داریم که...]
- نه تو دفترمون نیستن ولی با دفتر در ارتباطن. میان، میرن...
- [عجب! من شنیدم با دفاتر دیگر مراجع هم همینطوری در ارتباطن. کارشون چیه ایشون؟]
- هیچی همین کارا رو میکنه. کسی کارش جایی گیر کرده باشه پیگیری میکنه پیش آقایون. «کار راهاندازه!»
- [عجب!]
🔺سال گذشته نوشتم که بهروز ریختهگران، ابر بدهکار بانکی و سهامدار #بانک_سرمایه و #پتروشیمی_اصفهان، که تو یکی از پروندههاش بعد از ۵سال از بازشدن پرونده، بالاخره به جرم اخلال در نظام اقتصادی به ۱۵ سال حبس محکوم شد، بشکل عجیبی ۲هزار میلیارد تومان از ردمالی که باید به پتروشیمی اصفهان میپرداخته، تو حکم نهاییش از قلم افتاده! پروندهای که در شعب دیوانعالی کشور در قم بسته و نهایی شده. حالا نمایندههای اصفهان در مجلس هم نامه زدن به رئیس قوه قضاییه و پیگیر این اتفاق عجیب شدن! اما عجیبتر نامهی چند روز پیش مدیرعامل پتروشیمی اصفهان به رئیس قوه قضاییهست که میگه نمایندگان ریختهگران در جلسات میگن موفق شدن که حکم ریختهگران رو اخیراً از اجرای احکام خارج کنن! اگه این ادعا درست باشه یعنی بعد از گذشت ۲سال از صدور رأی،همین حکم ناقصِ حبس و جزای نقدی هم از گردونهی اجرا خارج شده!
🔲 @ArmanGram
➕اسناد: ورق بزنید👇🏻
📎ادامه
🔰 «ریختهگرانها» با «علویبروجردیها» چه میکنند؟! - بخش ۲ از ۲
🔺من بین اتفاقات عجیبی که در پرونده ریختهگران افتاده با ارتباطات گستردهی او با علما و مسئولین، الزاماً رابطهی مستقیمی پیدا نکردم اما از این همه فکت و «سیستم توصیهپذیر» موجود هم نمیشه چشمپوشی کرد.
🔺پیشتر و در ماجرای آقای #پناهیان مفصل درمورد این فرآیند «توصیهکنندگی معتبرها و تصویرسازی مفسدین» نوشتم و از اثرات مخرب ورود علما و منبریها در پروندههای اقتصادی گفتم که یکی از آسیبهای همنشینی اونا با سرمایهسالارها بود.
🔺آسیب دیگه و جدیتر، سوال اول همین یادداشته. آیا پول ریختهگرانها که در قالب وجوهات و... وارد بیوت مراجع و علما میشه و نشست و برخاستها و رفت و آمدهای بعدی که شکل میگیره، تأثیری در نگاههای کلان و ایدههای اقتصادی آقایون و تئوریزهکردن اِلِمانهای سرمایهداری داره؟! موضوع مهمیه که صرفنظر از جهتگیریهای فکری و سیاسی علما و منبریهای مختلف، مصادیق متعددی هم داره و در جای خود باید دربارهش بحث کرد. روی منبر هیئت منزل ریختهگران میشه علیه سرمایهداری و فقر و فساد و تبعیض نطق کرد؟!
➕پ.ن:
پیشتر درمورد حربهی «من تولیدکنندهم، اگه بازداشتم کنید کارگرهام بیکار میشن» هم نوشتهم. در این رابطه، اون رشتهتوییت رو هم بخونید.
🔲 @ArmanGram
@howzehenghelabi
💉🦠 قابل توجه
🔴واکسن آنفولانزا ۳۶٪ خطر ابتلای به کرونا را افزایش میدهد!
‼️نتایج یک تحقیقات نظامی در آمریکا نشان میدهد که افرادی که واکسن آنفولانزا زدهاند، ۳۶٪ بیشتر از کسانی که این واکسن را نزدهاند، در معرض ابتلا به بیماری در اثر کرونا هستند.
💻منبع:👇
Flu Vaccine Increases Coronavirus Risk 36% Says Military Study
https://www.disabledveterans.org/2020/03/11/flu-vaccine-increases-coronavirus-risk/
💠 @howzehenghelabi
🔸🔹🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓ضد انقلاب از آزادی چی رو میخواد؟!
✔️تیکه تاریخی امام خمینی (ره)
@howzehenghelabi