هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حفاظت از مردم توسط رهبری؛ در ماجرای اغتشاشات بنزینی
🔴انتشار به مناسبت سالگرد اغتشاشات بنزینی
«در همین جریان بنزین اگر مقام معظم رهبری آن سخنان را نداشت و مردم را از همراهی با مزدوران و جاسوسان آمریکایی که برای تخریب و آتش زدن آمده بودند جدا نمیکرد معلوم نبود کشور به کجا کشیده شود. مقام معظم رهبری کشور را نجات دادند»
#آبان_۹۸
#اغتشاشات_بنزینی
#فتنه_بنزینی
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
📸روش افزایش قیمت بنزین؛ ابلهانه یا خائنانه؟!
🔴انتشار به مناسبت سالگرد اغتشاشات بنزینی
🔻«در جریان بنزین، این درست است که #قیمت_بنزین باید افزایش پیدا میکرد اما روش اجرا یک روش بسیار ابلهانه و خائنانه بود. ما باید بگوییم این دولت به کلی از مملکتداری و مصلحتخواهی بیگانه است و هیچی سرش نمیشود نمیفهمند. به جای اینکه با مردم صحبت کنند و آنها را توجیه کند به یکباره قیمتها را سه برابر میکند. طبیعی است که در جامعه شوک وارد میکند.
🔻تو اگر خبر نداشتی پس لایق نبودی. چطور میشود تو #رئیس_شورای_امنیت باشی و خبر نداشته باشی؟ اگر خبر داشتی و کوتاهی کردی که خائن بودی. او فکر میکند با اینگونه ترفندها میتواند مردم را گول بزند؟! مردم بیدار و آگاهند. فریب نمیخورند. ماهیت تو بر ملأ شد. جنایات ۲۵ و ۲۶ آبان به پای این ثبت شد. تا روز قیامت جبین او را سیاه کرد.
🔻 آن لحظهای که مردم توسط این بیگانهپرستها به آشوب و اغتشاش کشیده شدند، وحشتزده شدند و عزیزانشان کشته شد، خانههایشان غارت شد و آن همه آتشسوزی به وجود آمد و جناب رئیسجمهور در خواب ناز فرو رفته بود. بعد هم که بیدار شد چنان خوشحال بود که انگار شب عروسیاش است. میآید با کمال وقاحت به جای اینکه گریه کند و از اینکه در دولت او به مردم این همه ظلم شد خجالت بکشد میآید میگوید من هم مثل شما خبر نداشتم!»(حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی 7دی1398)
#آبان98
#اغتشاشات_بنزینی
#فتنه_بنزینی
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
6.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴تیر خلاص به #کاسبان_کرونا
💢افشاگری بینظیر و جنجالی دکتر احسان میرزایی:
📍از شیاف مدفوع دکتر ملکزاده (معاون وزیر بهداشت) تا داروهای بیاثری که به دستور سازمان جهانی بهداشت بر روی ایرانیها تست شد و اثرات سوء آن همچنان نامشخص است...
📍چرا از ظرفیت طب سنتی ایرانی و اسلامی برای درمان #کرونا استفاده نمیشود؟
@howzehenghelabi
هدایت شده از روزنه
#فیرحی_زنجانی؛ تئوریسین اسلام سکولار، مروج مدرنیته
حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد نوروزی
دکترای علوم سیاسی
#بازنشر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
[صفحه ۱ از ۲]
#گزیده
🔹از نظریه #اسلام_غیر_انقلابی دو نوع اسلام متولد می شود؛
#اسلام_متحجر و #اسلام_سکولار، که #فیرحی در قالب اسلام سکولار میگنجد.
🔹 مواجهه با شخصیت فیرحی از دو منظر قابل بررسی است؛
🔻اول اینکه وی از دنیا رفته و احساسات نسبت به این ضایعه برانگیخته شده است و باید به خانواده ایشان #تسلیت گفت
🔻اما آنچه اهمیت بالایی دارد #بعد_فکری جناب فیرحی است که نباید در #مواجهه_احساسی با فوت ایشان مغفول بماند.
🔹شخصیت علمی آقای فیرحی را از دو منظر می توان مورد بررسی قرار داد؛
بعد اولی که در شخصیت ایشان می شود به آن پرداخت به لحاظ #تبار_شناسی و #جریان_شناسی است.
🔹 مهم ترین مسأله ای که جریان روشنفکری از عصر فتحعلی شاه تا کنون با آن روبرو بوده این است که چطور می توان از وضعیت کنونی که کشور در آن قرار دارد خارج شد و به مدرنیته رسید به صورتی که ظاهر دین حفظ شود اما به لحاظ فکری و مبنایی ذیل مدرنیته تعریف بشویم.
🔹براین اساس رویکرد های مختلفی توسط جریان روشنفکری مورد توجه قرار می گیرد؛ رویکرد اول نقد دین است، به گونه ای که به تبیین مبانی فکری غرب به عنوان الگوی پیشرفت در عرصه های مختلف به ویژه در عرصه نظامی، سیاسی و اقتصادی و دیگر عرصه ها پرداخته می شود.
🔹 رویکرد دوم تأویل مفاهیم غیر دینی در قالب مفاهیم دینی و استدلال دینی برای مفاهیم غربی است و شاید بتوان میرزا ملکم خان را پایه گذار این روش دانست که معتقد بود در جامعه دینی نمی توان به مواجهه مستقیم با مبانی دینی رفت.
🔹 اگر این خط تبارشناسی را تا به امروز امتداد دهیم خواهیم دید در زمان ما سعی شده است این تأویل با رویکرد فقهی، فلسفی، ناسیونالیستی و یا ایران شناسی آقای طباطبایی مورد توجه قرار بگیرد و در عصر مشروطه علمایی چون #مرحوم_نائینی و #شیخ_فضل_الله سعی کردند این مواجهه مدرنیته با مفاهیم دینی را با تصرف در تفکرات مدرنیته و حفظ سیادت اسلام حل و فصل کنند.
🔹بعد دوم شخصیت آقای فیرحی جنبه فکری ایشان است؛
وی تلاش می کند مفاهیم و مؤلفه های غربی را با چارچوب فقهی مورد تبیین قرار دهد و در مواجهه با کسانی که رویکرد فلسفی دارند مانند سروش و یا رویکرد ایران شهری دارند مانند طباطبایی، به این دلیل نیست که این ها تلاش دارند دین را در ذیل مدرنیته تعریف کنند بلکه نقد وی به سروش و امثال او این است که چرا این افراد دستگاه فقه را نادیده گرفته اند، چرا که فقه مهمترین دستگاهی است که می شود از آن برای تعدیل مفاهیم غربی و ارائه مبانی و مؤلفه ها و مبانی غربی در چارچوب فقه و با روکش فقهی بهره برد.
🔹بنابراین این نکته که برخی تفکر فیرحی را استمرار تفکر مرحوم نائینی و مرحوم طالقانی می دانند به هیچ وجه درست نیست و مرحوم نائینی و شیخ فضل الله نوری از موضع فقه اجتهادی به مواجهه با مدرنیته برخاستند و تنها تفاوت این دو در تحلیل آن ها از موقعیت زمانه بود و استمرار تفکر شیخ فضل الله و نائینی به حکومت ولایت فقیه می انجامید، البته با مبانی متفاوت مرحوم نائینی در امور حسبیه و ادله الهی ولایت فقیه در دیدگاه شیخ فضل الله نوری وجود داشت.
🔹جریان روشنفکری تلاش می کند مرحوم نائینی را به نفع مبانی فکری التقاطی خود مصادره کند اما مطالعه در شیوه مرحوم نائینی و مواجهه واقع بینانه بینانه با اندیشه وی، ما را به نقطه ای که روشنفکران معاصر بر آن ایستاده اند نمی رساند.
🔹با مداقه در سلوک شخصیتی آقای فیرحی این نکته را خوهیم یافت که وی بیشترین #تأثیرپذیری را از #دکتر_بشیریه دارد و در یک کلام می توان گفت #خاستگاه_فکری وی مدرنیته است و تلاش می کند هر مسأله ای را با نقطه عزیمت مدرنیته آغاز کند و مؤلفه های فکری غربی که پس از رنسانس شکل گرفته است برای او اصالت دارد و از فقه به عنوان یک دستگاه فکری در خدمت توجیه مبانی فکری غربی در استفاده می کند و پیشینه ای رویکرده میرزا ملکم خان برمی گردد که تلاش داشت مفاهیم غیردینی را با لعاب دینی به جامعه عرضه کند.
🔹پشتوانه تئوریک نظریه نظام انقلابی، اسلام ناب است در مقابل نظریه اسلام غیر انقلابی که حاصل آن دموکراسی است ودو نوع اسلام از آن می تواند متولد شود، «اسلام متحجر» و «اسلام سکولار یا اسلام رحمانی»؛ که آقای فیرحی در قالب اسلام سکولار می گنجد.
🔹این انتقاد به #رسانه_ملی و سایر رسانهها وارد است که چرا وقتی افرادی مانند مرحوم #حسینیان با آن سابقه علمی از دنیا می روند به ابعاد شخصیتی و آثار آن ها توجهی نمی کنند اما در کوتاه ترین زمان ممکن برنامه ای در مورد آقای فیرحی روی آنتن #شبکه_چهار می رود بدون اینکه زمینه نقد وجوه علمی این شخص فراهم شده باشد!
@rozaneebefarda
ادامه👇
هدایت شده از روزنه
#فیرحی_زنجانی؛ تئوریسین اسلام سکولار، مروج مدرنیته
[صفحه ۲ از ۲]
🔹اگر بخواهیم نمودهای تفکر سکولار را در اندیشه فیرحی بیابیم سیری نه چندان عمیق در آثار و سخنرانی های وی ما را به هدف مان می رساند؛
تحلیلی که در سخنرانی های خود از #قیام_امام_حسین (ع) ارائه می کند، تحلیلی که از تقابل نظام اسلامی و نظام سلطه براساس دو مفهوم تضاد و حقانیت ارائه می کند و یا مباحث مختلفی که در مقاله ای به آن می پردازد و درآن خود را به عنوان پل ساز میان فقه و جریان روشنفکری سکولار معرفی می کند که هدف این پل، #تعدیل_کنندگی #رادیکالیزم_مذهبی و #سکولاریزم_ستیزنده است.
🔹اگر ما مجموعه آثار و نوشته های ایشان را مورد بررسی قرار دهیم به هیچ وجه بین خود و جریان روشنفکری سکولار که مصادیق آن امثال #سروش، #شبستری و دیگران هستند، مرزبندی نمی کند و مواجهه او با این افراد مواجهه شکلی است به این معنا که از دریچه فقه باید ورود کرد یا از دریچه ای دیگر.
🔹یکی از اصول انقلاب و اسلام ناب مرزبندی با نظام سلطه است و فیرحی تلاش می کند این ویژگی و اصل را به شدت کمرنگ کند و سعی می کند اندیشه #انقلاب_اسلامی را در #ذیل_مدرنیته معرفی کند؛ بنابراین چیزی تحت عنوان علوم اسلامی نخواهیم داشت و از اساس علوم تقسیم بندی علوم انسانی به اسلامی و غیر اسلامی بی معنا خواهد بود.
🔹در اندیشه فیرحی فقه هم به دستگاهی برای موجه سازی مبانی فکری مدرنیته و مفاهیمی که در دانش سیاسی وجود دارد، فروکاسته شده، بنابراین دانش همان چیزی است که در غرب رشد و نمو یافته و تنها کاری که ما در قبال دانش می توانیم انجام دهیم بومی سازی است و این بومی سازی به معنای داشتن یک دانش مستقل نیست؛ بنابراین فیرحی خود را پل سازی معرفی می کند که به #عرفی_سازی_مبانی_تفکر_غرب می پردازد.
🔹اگر از دیدگاه مبانی امام و انقلاب اسلامی به عملکرد فیرحی بنگریم، شاید داعیه داری او برای اسلام از یک سو و تئوری پردازی برای جریان اصلاحات از سوی دیگر نشانه تناقض رفتاری او باشد اما اگر به دیدگاه تئوریکی که وی نظریه پرداز آن است توجه کنیم و سلوک علمی و عملی او زیر نظر بگیریم خواهیم دید که هیچ تناقضی در رفتار وی وجود ندارد چرا که اسلامی که فیرحی که داعیه دار آن است تقویت کننده جریان فکری سکولار به سردمداری اصلاحات است.
⭕️متن کامل گفتگو را اینجا بخوانید.
❄️روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از جهانِ پساکرونا
NAME BE RAHBARI.pdf
180.4K
🔺نامه ی تشکّل های حوزوی و دانشجویی به دفتر رهبر انقلاب
💠 ماجرای تذکر رهبری به ستاد کرونا در جلسه اخیر، مبنی بر استفاده از ظرفیت های طب اسلامی - ایرانی، چه بوده است ؟
💠 چرا متن این بخش از بیانات رهبری منتشر نشده است؟
🔻قرائن و دلایل مبنی بر وجود تذکّر :
١- سخنانِ دکتر زالی رئیس ستاد تهران: باتوجه به تاکیدات رهبرانقلاب در دیدار اخیر، این روش درمانی (طب اسلامی، ایرانی، سنتی) باید مورد توجه قرار بگیرد.
( منبع: سایت شبکه خبر، ١٨ آبان)
٢- مسئولین وزارت بهداشت، تا قبل از دیدار اخیر آقا با ستاد کرونا، طب اسلامی را طبّ شیّادی معرفی کردند؛ درحالیکه بعد از دیدار، جلساتی برقرار کردند و به طور فرمالیته چند دارو را موقتاً تایید کردند.
.
🔸منتظریم تا ان شاء الله متن دقیق این سخنان منتشر شود...
#نشرحداکثری
هدایت شده از کانال رسمی کامران غضنفری
آیت الله صمدی آملی .MP3
6.84M
⭕️ بسیار مهم ؛ نشر حداکثری
🔷درخواست ملتمسانه و متواضعانه آیت الله صمدی آملی از مقام معظم رهبری در موضوع کرونا ، شکایت از رفتار مشکوک برخی مسئولین وزارت بهداشت در مورد استقبال از سفارشات دشمنان اسلام در موضوع کرونا ، ایجاد فضای ترس و وحشت بیجا در جامعه ، فلج شدن فضای کسب و کار در کشور ، بی اعتنایی به دارو های مورد سفارش دغدغه مندان و دلسوزان طب ایرانی اسلامی و سنتی
حوزه انقلابی
🔴 نقدی بر صحبت های استاد صمدی 🔺 نکات جنابعالی از مشکلات پیش رو فعالان طب ایرانی و اسلامی درست و صحی
بنده سخنان آیت الله صمدی آملی را چند بار گوش کردم و اصلا برداشت منفی از سخنان ایشان نکردم . نسبت به مقام معظم رهبری نیز بسیار محترمانه و مودبانه و متواضعانه صحبت می کنند .
کامران غضنفری
پژوهشگر و محقق انقلاب اسلامی
@howzehenghelabi
🔴 استاد صمدی آملی خطاب به وزارت بهداشت :
این کشتار و این محدودیت های کرونایی زیر نظر سازمان بهداشت جهانی را تمام کنید...
🔺 آقای نمکی، آقای حریرچی فردای قیامت شما باید پاسخ دهید و مسئول هستید که چرا با وجود داروی گیاهی درمان کرونا همکاری نکردید و مردم مردند.
🔺 من خاضعانه از رهبر معظم انقلاب درخواست میکنم این تیم تحقیقاتی داروی گیاهی استاپ سیویر را دریابید.
🔺 قسم میخورم که این دارو گیاهی برای درمان بیماران کرونایی جواب میدهد و حالشان خوب میشود.
🔺 اگر این دارو در اختیار مردم قرار گیرد در کمتر یک یا دو ماه بساط کرونا جمع میشود
@howzehenghelabi
✍ برای شناخت افراد، لازم نیست راه دوری برویم!
کافیست برخی تصاویر را با دقت بیشتری ملاحظه کنیم!
#فیرحی
@howzehenghelabi
rec44071.mp3
2.68M
💠کرونا و نظم نوین جهانی
🎙روح الله دشتی استاد حوزه وارشد علومسیاسی وکارشناس طب اسلامی
⚠️آمریکا ونظام سلطه بابمب اتم درصد سال أخیر بر دنیا حاکمیت کرد
⚠️ کشتی تایتانیک آمریکا در حال غرق شدن است
⚠️صهیونیستهای پشت صحنه بدنبال کدخدا ونظام جدیدی برای حفظ سلطه هستند
⚠️در پیچ تاریخی حساسی هستیم که یا بسوی یک سلطه ۱۰۰ ساله جدید می رود یا بسوی ظهور
👇پایه های نظام نوین جهان پساکرونا:👇
1⃣ترساندن از کرونا بجای ترس از بمب اتم
2⃣کدخدایی کارتلها وتراستها و سرمایه داران صهیونیست بجای کدخدایی آمریکا
3⃣حکمرانی با فضای مجازی بجای حکمرانی با سازمانهای جهانی
4⃣آقائی ارز مجازی بجای آقائی دلار
5⃣بلعیدن خرده اقتصادها در هاضمه ابرسرمایه داران دنیا
@howzehenghelabi
امام خامنه ای:
حالا یکی از سؤالها این بود که چرا علنی موضع نمیگیرید؟ چون لازم نیست علنی موضع گرفتن؛ چه لزومی دارد؟ علنی موضع گرفتن نسبت به یک نقطهی ضعف در یک مسئول، شما خیال میکنید که چقدر کمک میکند به حل آن مشکل؟ هیچی. گاهی اوقات هست که انسان اگر یک چیزی را بدون علنی کردن دنبال علاجش باشد، بهتر علاج خواهد شد، تا اینکه یک چیزی را انسان جنجالی کند. بله، یک وقت هست که هیچ چارهای جز علنی شدن نیست؛ آنجا بله، انسان علنی میکند؛ لیکن اینجور نیست که تصور بشود اگر چنانچه یک ایرادی، اشکالی در مجموعهی مسئولین اجرائی کشور وجود دارد و رهبری با آنها مخالف است، حتماً بایستی این را در بلندگوها بیان کند؛ نه، گاهی اوقات مصلحت قطعی در این است که انسان یک چیزی را علنی نکند.
دیدار دانشجویان .88/6/4
هرچند دفتر رهبری را مصون از خطا یا کوتاهی در برخی انعکاسها نمیدانیم اما
این فرمایش آقا قرینه بر این است که عدم پخش علنی بعضی فرمایشات ایشان با نظر خودشان می باشد.
یک مطلب دیگر هست به اصل مطلب مطمئن هستم اما تردید دارم چه کسی گفته فکر میکنم سید احمد خاتمی سر کلاس تفسیر بود به مناسبت یک مطلبی فرمودند در حین یک سخنرانی که ظاهرا ایشان هم حضور داشتند اقا همانجا خطاب به صدا وسیما می گویند این مطلب لازم نیست پخش شود .
@howzehenghelabi