eitaa logo
حوزه انقلابی
13.8هزار دنبال‌کننده
24.5هزار عکس
11.5هزار ویدیو
655 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
حوزه انقلابی
🌷منبرهای مجازی رمضانی🌷 اختصاصی حوزه انقلابی @howzehenghelabi 🔹شب پانزدهم 5⃣1⃣ 🌴بسم الله الرح
🌷منبرهای مجازی رمضانی🌷 اختصاصی حوزه انقلابی @howzehenghelabi 🔹شب شانزدهم 6⃣1⃣ 🌴بسم الله الرحمن الرحیم🌴 🌷السلام علیک یا صاحب الزمان🌷 🌷ما مأمور به شناخت معارف مربوط به اهل بیت علیهم السلام از قرآن هستیم؛👇 ۱. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که أمر ما(امامت و ولایت و هدایت کنندگی اهل بیت علیهم السلام و فضائل ایشان و پیروانشان و رذائل و صفات دشمنان ایشان و...) را از آیات قرآن نفهمد و نشناسد، از فتنه‌ها درامان نیست.(بحار،ج۸۹،ص۱۱۵) ۲.امام باقر علیه السلام فرمود: ای خیثمه! قرآن به سه بخش کلی، نازل شده است: یک سوم آن در رابطه با ما و دوستداران ماست، و یک سوم آن در رابطه با دشمنان ما و دشمن کسانی که پیش از ما بودند، و یک سوم دیگر، سنت و مَثَل است.(بحار،ج۸۹،ص۱۱۵) 🌷🌷🌷یک نمونه کوچک🌷🌷🌷 🌷آیه منتخب؛ آیه ۷۷ سوره نساء ؛(صلح امام حسن و قیام سیدالشهداء علیهماالسلام در قرآن) 🔹أَلَمْ تَرَ إِلَی الَّذِینَ قِیلَ لَهُمْ کُفُّوا أَیْدِیَکُمْ وَأَقِیمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّکَاةَ فَلَمَّا کُتِبَ عَلَیْهِمُ الْقِتَالُ إِذَا فَرِیقٌ مِّنْهُمْ یَخْشَوْنَ النَّاسَ کَخَشْیَةِ اللَّهِ أَوْ أَشَدَّ خَشْیَةً ۚ وَقَالُوا رَبَّنَا لِمَ کَتَبْتَ عَلَیْنَا الْقِتَالَ لَوْلَا أَخَّرْتَنَا إِلَیٰ أَجَلٍ قَرِیبٍ ۗ قُلْ مَتَاعُ الدُّنْیَا قَلِیلٌ وَالْآخِرَةُ خَیْرٌ لِّمَنِ اتَّقَیٰ وَلَا تُظْلَمُونَ فَتِیلًا (۷۷ - نساء) ۞ آیا ندیدی کسانی را که به آنها گفته شد: « (فعلاً) دست از جهاد بردارید. و نماز را برپا کنید. و زکات را بپردازید. » (امّا آنها از این دستور ناراحت بودند)، ولی هنگامی که فرمان جهاد به آنها داده شد، جمعی از آنان، از مردم می‌ترسیدند، همان گونه که از خدا می ترسند، بلکه بیشتر. و گفتند: «پروردگارا! چرا جهاد را بر ما مقرّر داشتی؟! چرا این فرمان را تا زمان نزدیکی تأخیر نینداختی؟! » به آنها بگو: «سرمایه زندگی دنیا، ناچیزاست. و آخرت، برای کسی که پرهیزگار باشد، بهتر است. و کمترین ستمی به شما نخواهد شد. » 🔺۱. امام صادق علیه السّلام می‌فرماید: جمله «کُفُّوا أَیْدِیَکُم وَ أَقِیمُوا الصَّلاةَ» در شأن امام حسن علیه السّلام نازل شده، زیرا خدا آن حضرت را مأمور کرد که از جنگ با معاویه خودداری نماید. آنگاه فرمودند: جمله «فَلَمَّا کُتِبَ عَلَیهِمُ القِتالُ» در شأن امام حسین علیه السّلام نازل شده، زیرا خدا بر آن حضرت و همه اهل زمین واجب نموده که در رکاب امام بجنگند. 🔺۲. امام جعفر صادق علیه السّلام فرمودند: منظور از اینکه می‌فرماید: «ألم تر إلی الّذین قیل لهم کفّوا أیدیکم»،{آیا ندیدی کسانی را که به آنان گفته شد: [فعلًا] دست [از جنگ] بدارید} یعنی به همراه امام حسن علیه السّلام (و گوش به فرمان ایشان دست از جنگ بکشید) «و أقیموا الصلاة و آتوا الزکاة» «و نماز را برپا کنید و زکات بدهید». «فلما کتب علیهم القتال»،پس همین که جنگ بر آنان واجب شد، یعنی (وقتی جنگ) در رکاب امام حسین(بر آنها واجب شد) آنان گفتند؛ «قالوا ربنا لم کتبت علینا القتال لولا أخّرتنا إلی أجل قریب»(گفتند؛ «پروردگارا، چرا بر ما جنگ را مقرّر داشتی؟ چرا ما را تا مدّتی کوتاه مهلت ندادی؟») یعنی تا زمان خروج حضرت قائم علیه السّلام(جنگ را عقب نینداختی)، زیرا نصرت و ظفر با آن حضرت خواهد بود. خدا (در پاسخ به بهانه جویی های آنها) می‌فرماید: «قل متاع الدنیا قلیل و الأخرة خیرٌ لمن اتقی». 🌷جمع بندی؛ همانطور که ملاحظه میشود این آیه در مقام توبیخ کسانی است که؛ ««اطاعت ازامام را زیر پا گذاشتند»» 🔹آنجا که به دستور خداوند و امام علیه‌السلام، صلح در مقابل مکر و حیله منافق خبیثی مثل معاویه، به مصلحت مسلمانان بود، سرپیچی و اعتراض کردند و به امام مجتبی علیه السلام جسارتها نمودند 🔹و آنجا که جنگ به دستور خداوند و رهبری سیدالشهداء علیه السلام در مقابل کافر شرابخوار و سگبازی مثل یزید، به مصلحت مسلمان بود، پا پس کشیدند و امامشان را تنها گذاشتند و بلکه در مقابلش صف کشیدند و علت اصلی این نافرمانی؛ دنیا طلبی و بی معرفتی به امام زمانشان بود که خداوند در آخر آیه مواخذه میکند که بهره دنیایی کم است و آخرت برای کسی که در اطاعت از خدا و امام تقویٰ پیشه کند بهتر است. 🌷🌷اما درسی که ما باید امروز از این آیه بگیریم و با یقین به آن عمل کنیم؛ امروز سعادت ما در اطاعت از امام زمان علیه السلام است که ؛ «دستور داده اند مردم در زمان غیبت از «فقهاء» پیروی کنند و در طول تاریخ شیعه همیشه فقهاء عظام رهبری معنوی و معرفتی و سیاسی جامعه شیعه را بر عهده داشته اند و الحمدلله که چهل سال از تشکیل «نظام ولایت فقیه» میگذرد به تعبیر بنیانگذار این نظام اسلامی (رضوان الله تعالیٰ علیه) بزرگترین سرمایه برای حفظ تشیع و مملکت شیعه «پشتیبانی از «ولایت فقیه» است». @howzehenghelabi
📣 حمایت از کمپین لزوم ورود نیروهای مسلح به ساخت خودرو 🔶 آغازی بر پایانِ خودروهای کم کیفیت و گران... 🔷 موفقیت‌های چشمگیر سپاه و نیروهای مسلح در علم و فناوری نشان‌دهنده کارآمدی این نهادها برای حل مشکلات اساسی است. تا جایی که این توانمندی به یک باور عمومی تبدیل شده است.  ☑️ مردم ایران سالهاست از معضل خودروهای بی‌کیفیت و گران رنج می‌برند، از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب هم بارها مطالبه تولید خودروی باکیفیت ایرانی را داشته‌اند و تأکید کردند که ذهنی که می‌تواند موشک نقطه‌زن و ماهواره پیشرفته بسازد مسلماً قادر به تولید یک خودروی با کیفیت خواهد بود.  ☑️ با توجه به این فرمایشات، وقت آن فرا رسیده که با مجوز از سوی ریاست ستاد کل نیروهای مسلح و با هماهنگی وزارت صمت بار دیگر نیروهای مسلح به این معضل و رنج مردم پایان بدهند. ✅ مشارکت با کلیک بر لینک زیر👇👇 https://www.farsnews.ir/my/c/24485 @howzehenghelabi
🔸از راهپیمایی علیه خدا تا دفاع از توحید 🔹توحید بدون ولایت توهم است، یعنی به اندازه ذهن خودش می‌گوید و درست نیست، منظور بی ارزش بودن توحید نیست بلکه نگاه افراد به توحید است که می‌تواند اشتباه باشد. 🔹این مطالب را حجت الاسلام حامد کاشانی درباره اهمیت و جایگاه ولایت امیرالمومنین بیان کرده بود اما رسانه‌های زاویه‌دار دست به تقطیع زدند و با تخریب این چهره تبلیغی و سخنران موفق دینی را آغاز کردند. 🔹چهره‌های رسانه‌ای وهابی‌نما تلاش می‌کنند تا با ضریب دادن به این اخبار مردم متدین و مذهبی را در مقابل همدیگر قرار دهند و آرامش منطقی جامعه را به هم بزنند. 🔹اما نکته اینجاست که برای اظهارات صریح جریان اصلاحات در مقابل دین هم واکنشی نشان می‌دهند؟ 🔺علوی تبار (از چهره‌های سیاسی اصلاحات) در مصاحبه با یک نشریه آلمانی سال 1378 می‌گوید: «متاسفانه در جامعه ایران هنوز خدا نمرده است و باید چاره‌ای اندیشید.» 🔺ابراهیم اصغرزاده 2/6/78 در روزنامه آفتاب یزد نوشت:‌ «اگر مجوز راهپیمایی به هر گروه بر اساس قانون داده شود، اشکالی ندارد؛ حتی علیه خدا ... » 🔹صدها سخنرانی از بزرگان اصلاحات وجود دارد که به صورت مستقیم به اسلام توهین می‌کنند اما دریغ از یک واکنش درست و منطقی!! 🔹مهمترین سوال ما از رسانه‌ها و اندیشمندان جریان اصلاحات این است که نسبت خود را با توحید چگونه معنا می‌کنید و خود را در کدام بخش از اندیشه اسلامی مطابق با قانون اساسی می‌دانید؟ 🌐 rasanews.ir/002jej 📌 @ponezs @HowzehEnghelabi
این نظام، نظام اسلامی است و من و شما هم که معمم هستیم، مظاهر اسلامیم. اگر امروز که دین و روحانیت، قدرت پیدا کرده است، عملی انجام بدهیم که - خدای نکرده - اندک اختلال و خدشه‌یی در آن سرمایه و ذخیره‌ی قرنها به وجود بیاید، ضایعه‌یی خواهد بود که دیگر جبران آن، با یک نسل و دو نسل ممکن نخواهد بود. امروز، اگر روحانیت از زىّ خود خارج بشود و قدرت‌طلبی و قدرت‌نمایی و سوء استفاده بکند و اگر عملی از او سر بزند که حاکی از ضعف تقوا و ورعی باشد که مردم در او سراغ کردند و به او اعتماد دارند، هر کدام از اینها لطمه‌اش غیرقابل جبران است بیانات رهبرانقلاب: ۶۸/۵/۱۱ @howzehenghelabi
سلام برادر و خواهر دینی 👈 فاجعه بزرگ این است که ده روز است که یک امکان در یک ایجاد شده "جهت مطالبه ی محاکمه عاملان ولنگاری در فضای مجازی" و در ده ها کانال چند ده هزار نفره منتشر شده و تا کنون فقط ۱۸۰۰ نفر اقدام به حمایت کرده اند. 🔸آقا و خانمی که بی توجه از سر این مساله گذشتی، قطعا روزی در پیشگاه الهی و در حضور شهدا پاسخی نخواهی داشت که میتوانستی اما در جهت مبارزه با فساد برداری و برنداشتی. ✅ پس تا دیر نشده با تمام ظرفیت این تکلیف را انجام و برای آن تلاش مومنانه کنید، تا به ۵۰ هزار حمایت برسد و به صحن علنی مجلس برود. 🌻اقدام از طریق لینک زیر در خبرگزاری فارس:👇 https://www.farsnews.ir/my/c/23860 👈دقت کنید که باید روی گزینه حمایت میکنم بزنید ✅ شماره موبایل را وارد کنید، کد تایید را نیز وارد کنید تا حمایت شما ثبت شود @howzehenghelabi
مهر تأیید رهبر معظم انقلاب بر تحلیلها و موضع درست دوماهه أخیر کانال : 📌بررسی ها را باید به کسانی سپرد که حقیقت و ضرورت دعا وتوسل را درک می‌کنند.. 💠 رهبر انقلاب در ارتباط تصویری ستاد ملی مبارزه با : 🔹یک سؤال بی‌پاسخی وجود دارد در مورد مراسم دعا و نماز و عبادت؛ بنده هیچ پیشنهادی در این باره ارائه نمی‌کنم و تابع نظر و تشخیص کارشناسی ستاد ملی مبارزه با کرونا هستم اما باید توجه داشت که عبادات و توسل بخصوص در ماه رمضان و شبهای قدر جزو نیازهای اساسی و حتمی مردم است و مردم در قضایای مهم نیز بیشتر به ارتباط با پروردگار نیاز دارند البته معتقدم اگر قواعد سخت‌گیرانه‌ای هم در این زمینه وضع شود مردم مؤمن و مسجدی حتماً بیشتر از دیگران به آن عمل می‌کنند. 🔹همان گونه که گفتم نظر کارشناسی‌شده در ستاد ملی مبارزه با کرونا را معتبر می‌دانم اما این بررسی را باید به کسانی سپرد که حقیقت و ضرورت دعا و توسل را درک می‌کنند آن وقت هر چه آن‌ها تصمیم بگیرند بنده و همه مردم به آن عمل خواهیم کرد. ۹۹/۲/۲۱ 💠 💠 📛☠who☠📛 @howzehenghelabi
هدایت شده از روزنه
توحیدگروی اصلاح طلبان در تاریخ معاصر ایران 💥اختصاصی/ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بحث جریان شناسی توحید و تکفیر در تاریخ معاصر، بسیار پیچیده و پردامنه است اما اجمالا با توجه به اظهارنظرهای خطرناک اخیر برخی حامیان دولت، نگاهی اجمالی بر پیشینه توحیدگروی در میان اصلاح طلبان غرب اندیش ایرانی، خالی از لطف نیست. پیشینه فکری اصلاحات که دولت فعلی نیز معلول کنش گری سیاسی همان هاست، به چهره هایی برمیگردد که گرایشات تند توحیدگرایانه داشته اند و به سان وهابی ها، برخی مناسک، شعائر و حتی معتقدات و معارف ناب و اصیل شیعی را منکر شده اند. جریان تجدیدنظرطلب دینی در ایران، در قالب نوعی روشنفکری دینی جلوه کرده و بعدها پرچم برافراشته و از هیمن رو، مرحوم جلال از اقدامات آنان به لوتربازی تعبیر می کند و امام خمینی در کشف اسرار، این طایفه را مقلدان محمد بن عبدالوهاب و «خارکش غول بیابان نجد» نام می دهد! از صدر مشروطه تا کنون با طیفی از اصلاح طلبان سیاسی روبرو بوده ایم که تجدیدنظرطلبی دینی را معبر وصولف به مدرنیسم دانسته و با ایجاد این همانی بین مذهب و خرافه، به نوعی خلوص گرایی روشنفکرانه دین گرایش داشته اند. دشمنی با روحانیت شیعه نیز ایضا ریشه در همین رویه دارد. شریعت سنگلجی که محمد توسلی نهضت آزادی از آخرین حلقه از مریدان اوست، یک نمونه است. اسدالله خرقانی پیش تر از او، توحیدگرایی روشنفکرانه را دنبال کرده، و همزمان با او، امثال آخوندوف و آقاخان کرمانی و ملکم خان، در پوشش توحیدگرایی و اصلاح دینی، تندترین هجمه ها را علیه دین روا داشته اند. کسروی و دوست دیرینه اش حکمی زاده، نسل بعدی اند که راه سلف خود را احیا کردند ولی در این دوره، برخلاف گذشته که آنان توانسته بودند با در بیت مراجع نجف و علمای تهران، نهایتا به نتایج شومی چون اختلاف افکنی و شهادت شیخ دست یابند، اینبار اما نسل جدید حوزه علمیه، با عبرت تاریخی از تحولات پیشین، در مقابل این جریان سینه سپر کردند. مهم ترین نمونه اش، پاسخ محکم امام خمینی به حکمی زاده بود که از ساحت معارف شیعی در مقابل یک آخوند تجدیدنظرطلب به نحوم احسن دفاع شد و نتیجه آنکه حکمی زاده تا آخر عمر هیچ نگفت و هیچ ننوشت و به مشاغلی چون گاوداری و کشاورزی روزگار گذراند! گرایشات فکری بازرگان به عنوان شاگرد فکری ابوالحسن خان فروغی موجب شد که فرزندان معنوی و فکری او در ، با عبور از فقه و معارف شیعه و با برداشت های شخصی از منابع دینی، دست به کشتارهای وسیع بزنند. امری که گرچه در بدو تاسیس از دید برخی روحانیان مبارز مخفی مانده بود اما امام خمینی از همان ابتدا با شناخت انحرافات آنان، دست رد به سینه شان زد. مرحوم علامه شهید سیدمصطفی خمینی و علامه مصباح یزدی نیز در زمره مخالفان این فرقه منحرف بودند و کینه تاریخی سمپات های آنان، با این بزرگان، ریشه در همین بصیرت تاریخی دارد. شهید مطهری نیز گرچه در اوائل امر، به اقتضای شرایط بنا بر رواداری گذاشته بود شاید به امید اصلاح این جماعت، اما نهایتا در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی، در نامه ای تاریخی به امام، به افشای ماهیت و و سایر گروه های مشابه پرداخت و نشان داد بعد از تشخیص انحراف و ناامیدی از اصلاح، در افشای ماهیت منحرفین فکری، با هیچ کس تعارف ندارد. سلوکی الهی که نهایتا منجر به شهادت آن بزرگ مرد شد. فرقانی ها و امثال حبیب عاشوری و قلمداران و این قبیل جریانات و افراد، همه داعیه دار بودند و تلویحا یا تصریحا، مخالفان شان را می کردند! آنان فهم خویش را میزان الشریعه و روحانیت شیعه را به انواع پیرایه ها، پس می زدند. پروژه عبور از روحانیت، گاه با احتجاج های بی ادبانه امثال عاشوری با شهید مطهری صورت می گرفت(رجوع کنید به علل گرایش به مادیگری) و گاه با حذف فیزیکی روحانیان زمان آگاه و مجاهد شیعه. بازماندگان این نحله منحوس فکری، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت زیرپوستی در بدنه نظام باقی ماند و مثل قارچ سمی رشد کرد و اکنون در برخی موسم های سیاسی حساس، رخ نمایی می کند. عصر اصلاحات یکی از بروندادهای آموزه های سلف گرایانه تجدیدنظرطلبان ایرانی بود که تجربه تلخ فعالیت های سیاه روشنفکران غرب اندیش در صدر مشروطه را تکرار کرد. با افول اصلاحات، جریان دگراندیش شیعی بار دیگر به صورت زیرپوستی و خزنده حرکت خود را ادامه داد تا دوران فعلی. @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
تذنیب بررسی توحیدگرایی و تجدیدنظرطلبی دینی در عصر حاضر، نیازمند بررسی های گسترده و عمیق است اما جریان شناسی سیاسی/رسانه ای توحیدگرایان و تکفیرگرایان مدرن برای سامان یافتن فرضیه های اولیه پژوهشی، بسیار ضروری است که انشاءالله در آینده بدان خواهیم پرداخت اما اجمالا این پرسش از جریان هویت اندیش حوزوی قابل طرح است که از چه رو این جماعت، با توحیدگرایان مدرن که با صبغه وهابیت به نفی آموزه ها معارف شیعی کمر بسته اند، در یک اردوگاه سیاسی قرار گرفته اند؟ آیا با یک خطای راهبردی (ناشی از جهل به ماهیت این جریان ها) مواجهیم یا این همگرایی را باید ناشی از نوعی اتحاد تاکتیکی قلمداد کرد؟! @rozaneebefarda
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🔴 اظهار گله و ناراحتی رهبر انقلاب از بسته شدن درب های اماکن متبرکه و مساجد در شب های قدر 🔹 رهبر انقلاب: من تابع نظر کارشناسی و تشخیص کارشناسی ستاد ملّی هستم، اگر قواعد سختگیرانه‌ای هم در این زمینه گذاشته بشود، مردمِ مؤمن و مسجدیِ ما بیشتر از دیگران به قواعد عمل میکنند 🔹 اما یک سؤال بی‌پاسخی وجود دارد در مورد مراسم دعا و نماز و عبادت! 🔹 مسئله‌ی دعا و عبادت، بخصوص در ماه رمضان، بخصوص در شبهای قدر که در پیش است، یکی از نیازهای حتمی و اساسیِ مردم است 🔹 یک فکری برای این بشود 🔹اگر گفته بشود مثلاً فرض کنید به این شرط و با این شکل مردم میتوانند در صحنها یا در مراکز یا در مساجد یا در حسینیّه‌ها حضور پیدا کنند، عقیده‌ی من این است که مردم ــ اینهایی که اهل مسجدند ــ بدقّت مراقبت میکنند. 🔥 @mahramaneh1
🔴 بحران در آمریکا؛ شمار قربانیان به مرز ۷۹ هزار نفر رسید! 🔹 با مرگ ۱۶۱۷ نفر دیگر، مجموع قربانیان کرونا در آمریکا به ۷۸.۷۹۴ نفر رسید! 🔸۲۵ هزار و ۶۲۱ مورد جدید به مبتلایان افزوده شده تا مجموع مبتلایان به مرز یک میلیون و ۳۱۰ هزار نفر برسد. 🔥 @mahramaneh1
💥برجامیان و ترویج آموزه‌های وهابیت رونوشت به: حضرات آقایان عندلیب، علیدوست، جعفر تبریزی، و سایر دوستان و آشنایان جهت اظهارنظر و موضع‌گیری باید ببینیم آیا دغدغه دفاع از مبانی دینی را بر مناسبات سیاسی ترجیح می‌دهند یا در مقابل اهانت ملیجک های رسانه‌ای روحانی به آموزه‌های شیعی، سکوت خواهند کرد. مصطفی فقیهی مدیر سایت هتاک انتخاب، یک بچه آخوند ذوب در دولت اعتدال است و همه چیز را با عینک سیاست و با مرزبندی موافق و مخالف دولت تفسیر می کند. معارف شیعی و از آن جمله، ولایت و محبت امیرالمؤمین(ع) نباید بازیچه دست آموزان سیاسی دولت روحانی قرار گیرد. پدرش از سران دفتر تبلیغات در دهه هفتاد به بعد بوده است. این جماعت با هدف تسویه حساب سیاسی، به حمله سایبری به برخی چهره‌های موجه و عالم، مانند حامد کاشانی روی آورده‌اند. 💠از روزنه @howzehenghelabi
بازخوانی کارنامه سایت تحلیلی-خبری «انتخاب» در ماجرای کرونا در ایران.pdf
6.54M
💥گزارشی از حمله سایت منحرف انتخاب به کانال و مدیر آن آقای روح الله_دشتی در ضمن گزارش تحلیلی کانال روزنه با عنوان : برجامیان و کرونا/ بخش نخست 🔸پرونده ویژه روزنه در تحلیل محتوای در موضوع ( 118 صفحه) 🔻پژوهشی تفصیلی در شناخت اقدامات رسانه‌ای حامیان دولت روحانی در پوشش اخبار کرونا 🔻بررسی آماری، رسانه‌ای و تحلیل محتوای 1040 عنوان خبری از بخش «عناوین مهم خبری» منتشر شده در سایت خبری تحلیلی انتخاب از 1 اسفند 1398 تا 3 فروردین 1399 _معرفی پیشینه تاریخی و شبکه انسانی سایت انتخاب _بررسی رویکردهای سیاسی در بازتاب اخبار کرونا _بررسی نوع مواجهه انتخاب با عملیات روانی رسانه های معاند (از قبیل قم هراسی، تضعیف نظام اسلامی و...) 🔹کاری از تحریریه سیاسی کانال حوزوی 🔹حمله جدید این تحریفگران به سخنران ملی را هم در کانال ببینید👆👆 🔸@howzehenghelabi
حوزه انقلابی
🎥 رئیس سازمان تبلیغات: پس از بازگشایی مراکز تجاری و تفریحی، مردم از عدم بازگشایی مساجد و حرم ها گلای
مهر تأیید رهبر معظم انقلاب بر تحلیلها و موضع درست دوماهه أخیر کانال در موضوع تعطیلی مناسک و تقیه بودن نظر حضرت آقا : 📌بررسی ها را باید به کسانی سپرد که حقیقت و ضرورت دعا وتوسل را درک می‌کنند.. 💠 رهبر انقلاب در ارتباط تصویری ستاد ملی مبارزه با : 🔹یک سؤال بی‌پاسخی وجود دارد در مورد مراسم دعا و نماز و عبادت؛ بنده هیچ پیشنهادی در این باره ارائه نمی‌کنم و تابع نظر و تشخیص کارشناسی ستاد ملی مبارزه با کرونا هستم اما باید توجه داشت که عبادات و توسل بخصوص در ماه رمضان و شبهای قدر جزو نیازهای اساسی و حتمی مردم است و مردم در قضایای مهم نیز بیشتر به ارتباط با پروردگار نیاز دارند البته معتقدم اگر قواعد سخت‌گیرانه‌ای هم در این زمینه وضع شود مردم مؤمن و مسجدی حتماً بیشتر از دیگران به آن عمل می‌کنند. 🔹همان گونه که گفتم نظر کارشناسی‌شده در ستاد ملی مبارزه با کرونا را معتبر می‌دانم اما این بررسی را باید به کسانی سپرد که حقیقت و ضرورت دعا و توسل را درک می‌کنند آن وقت هر چه آن‌ها تصمیم بگیرند بنده و همه مردم به آن عمل خواهیم کرد. ۹۹/۲/۲۱ 💠 💠 📛☠who☠📛 @howzehenghelabi
هدایت شده از روحانیت بیدار 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😱قطع کردن دست و پای مردم با استاندارد سازمان کشتار جهانی 👈بله 😳اما مداوای دست و پای مردم با روش طب اسلامی ایرانی 👈خیر 👏دفاع منطقی یک پزشک از طبابت سنتی و اسلامی ⚖وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بایست پاسخ دهند 🤔چرا اجازه نمی دهید مردم را با کمترین هزینه و بیشترین فایده مداوا کنیم؟! کانال نجات تاریخ منتظر شماست 👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1737359374C70e3695ffe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر محمد اقبال جراح ارشد در انگلستان: 🏥من در بیمارستان انگلستان حتی یک نفر را ھم ندیدم بخاطر کرونا بمیرد 🏥آمریکا و سازمان جہانی بھداشت جہان را فریب دادہ است۔ 🏥بیمارستان ھا به ازای ھر بیمار ۳۹ ھزار دلار دریافت میکنند، بخاطر این دارد ترس انتشار می دھند و لیست بیماران را طولانی میکنند. 🏥ما دکترھا اینجا در انگلستان پنجاہ شصت نفر در یک اتاق می نشینیم و به ھم دیگر دست میدھیم و به مردم میگوییم که به ھم دیگر دست ندھید! از مجله طب اسلامی @howzehenghelabi
✳️استفتاء از محضر مبارک فقیه محقق؛ حضرت آیت الله سیفی مازندرانی حفظه الله پیرامون مصوبات اخیر مجلس سلام علیکم روز یکشنبه 14/02/1399 مجلس شورای اسلامی «بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و ریاست جمهوری» را در دستور کار خویش قرار داد. یکی از مهمترین مواد تصویبی این طرح، مادۀ 4 آن بود. در این ماده، بندهای 1تا6 مادۀ 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اصلاح و بخش نخست شرایط انتخاب شوندگان به ترتیب: 1. تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران 2. ابراز وفاداری به قانون اساسی بر اساس اقرار افراد و اصل ولایت فقیه 3. اعتقاد و التزام عملی به اسلام تغییر یافت. پیش از اصلاح این ماده، شرایط انتخاب شوندگان در متن قانون اساسی (مادۀ 28) به این ترتیب بود: 1. اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران 2. تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران 3. ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقّی ولایت مطلقۀ فقیه. همانطور که ملاحظه می فرمائید: در مصوبۀ اخیر مجلس قید «اصل مترقّی ولایت مطلقۀ فقیه» از بند سوم مادۀ قانون اساسی به «اصل ولایت فقیه» تغییر یافته؛ یعنی دو قید «مترقّی و مطلقه» از بند مزبور این طرح حذف گردید. همچنین بنابر تصویب مجلس، ملاک رسیدگی شورای نگهبان برای تعیین صلاحیت نامزدها، با توجه به مراجع چهارگانۀ مصرّح در قانون اساسی، استناد به گزارش اطلاعات سپاه برای تعیین وضعیت داوطلبان ممنوع شده است. پرسش ما از حضرتعالی این است که: اوّلاً: در اصطلاح علم فقه معنای قید «مطلقه» برای ولایت مطلقۀ فقیه چیست؟ و ثانیاً: حذف این قید از قانون انتخابات شرعاً چه حکمی دارد؟ و ثالثاً: آنچه که بند دوم از مادۀ 4 مصوّب مجلس به آن اشاره دارد، آیا از نظر شرع مقدس التزام عملی داوطلب نمایندگی مجلس به اصل ولایت مطلقۀ فقیه و ابراز وفاداری به آن ـ همانند اعتقاد به اسلام و وفاداری به قانون اساسی ـ با اقرار شخص داوطلب قابل اثبات است؟ رابعاً: آیا منع استناد به گزارش سپاه در تعیین وضعیت داوطلبان مجلس ـ با توجه به عدم تصریح آن در قانون اساسی ـ شرعاً چه حکمی دارد؟ جمعی از اساتید و فضلای معهد الاجتهاد الفعال بسمه تعالی پاسخ سؤال اول: معنا و مفهوم قید «مطلقه» در اصل ولایت مطلقۀ فقیه ریشه در مقتضای ادلۀ این اصل و مستفاد از نصوص شرعیه و کلمات فقهای شیعه دارد. و معنای آن این است که: فقیه جامع شرائطِ دو منصب فتوی و رهبری بر همۀ شئون این دو منصب ولایت دارد. یعنی همانگونه که فتوای او بر مقلدین حجت شرعیه و مبرّی ذمّه است، حکم صادر از او در جمیع شئون و امور مربوط به حکومت و کشورداری و سیاست بر همگان أعم از مجتهد و مقلد، فقیه و عامی نیز حجت بوده و طاعت او شرعاً واجب و مخالفت با او حرام، بلکه به بیان نورانی امام صادق علیه السلام معصیت بزرگ در حد شرک بالله العظیم است.(وسائل الشیعة: ب11 من أبواب صفات القاضي، ح1) آری ولایت مطلقۀ فقیه یعنی ولایت شرعیۀ فقیه جامع متولی رهبری و زمامداری حکومت اسلامی بر همۀ شئون حکومت؛ یعنی هیچ منصبی ـ أعم از دولتی و قضائی و قانونگذاری ـ بدون حکم ایشان وجاهت شرعی نداشته و نامشروع بوده و صاحب آن منصب در زمرۀ طواغیت است. بنابراین تمام احکام و دستورات و قوانین ـ از هر مسئولی از قوای سه گانه ـ در صورتی که مورد امضای ولی امر (یعنی فقیه جامع متولّی منصب رهبری و حکومت) نباشد مشروعیت نداشته و آن حکم و دستور تکلیف شرعی نمی آورد. پاسخ سؤال دوم: ولایت مطلقه یا ولایت عامۀ فقیه اصل مسلّم و مشهور و معروف بین فقهای امامیه است که با وصف مطلقه و عامه از کلمات قاطبۀ فقهای امامیه أعم از قدماء و متأخرین و متأخری المتأخرین به ظهور یا دلالت صریح استفاده می شود. بلکه حتی برخی از فقها ـ مانند محقق کرکی و محقق نراقی و غیر ایشان ـ به اجماع اصحاب امامیه بر آن تصریح کرده، و برخی دیگر ـ مثل صاحب جواهر ـ علاوه بر تصریح به اجماع محصّل و منقول اصل ولایت عامۀ فقیه را ضرورت مذهب و از مسلّمات و اوّلیات فقه امامیه دانسته تا جائی که مخالف آن را از فهم روح فقه و فقاهت بی بهره دانسته است. آری، امام راحل عظیم الشأن در پایه گذاری اصل مترقّی ولایت مطلقۀ فقیه که بارها به آن تصریح کردند ـ علاوه بر ادلۀ متقنی که بر آن اقامه کردند ـ از چنین پشتوانۀ استوار آراء و فتاوای قاطبۀ فقهای بزرگ شیعه ـ از قدماء و متأخرین همچون شیخ مفید و طوسی، و ابن ادریس، و علامۀ حلّی در کتابهای فقهی مختلفش، و محقق کرکی، و شهید ثانی ـ برخودار است. و ما نیز نص کلمات و گفته های فقهای شیعه را در کتابهای مختلف خود آورده و مورد بررسی قرار داده ایم. (دلیل تحریر الوسیلة في ولایة الفقیه: ص53-63/ أضواء الفقاهة: کتاب الاجتهاد و التقلید: 308-316/ أضواء الفقاهة في الفقه المعاصر، فقه الحکومة و السیاسة، الحلقة الاُولی: ص64-77) ناگفته نماند که: دلیل اعتبار قید مطلقه برای ولایت فقیه ریشه در نصوص و روایات ⬇
⬆️اهل بیت علیهم السلام و نیز سایر ادلۀ عقلی و نقلی آن دارد. و ما به تفصیل این ادله را در کتب فقهی مورد تحقیق و بررسی قرار داده ایم. (به مصادر مذکوره، فصل تحقیق ادلۀ ولایت فقیه مراجعه شود) پاسخ سؤال سوم: اقرار هر انسان دو صورت دارد: یا به نفع او است یا بر ضرر او. و به اتفاق نصوص شرعیه و فتاوای همۀ فقهای شیعه در صورتی که اقرار هر شخص به گونه ای به نفع او باشد از اعتبار شرعی ساقط است؛ مگر اقرار به شهادت بر توحید و نبوت پیامبر اسلام و امامت امیرالمومنین علیه السلام و اولاد معصومین ایشان. البته این در صورتی نیست که: اقرار به لقلقۀ زبان بوده و از روی اعتقاد نباشد، و صرفاً برای جلب منفعت خاصی یا از روی شوخی و غیر جدی باشد. و فقط در صورتی اقرار اعتبار دارد که به ضرر شخص اقرار کننده باشد. بنابراین اقرار داوطلب نمایندگی مجلس به اصل ولایت فقیه و یا التزام عملی به آن چون برای احراز منصب نمایندگی و به نفع شخص داوطلب است از اعتبار شرعی برخودار نیست و این قاعده از ضروریات و مسلّمات فقه و مورد اتفاق همۀ فقهاء بوده و ادلۀ متقن بر آن قائم است. و ما گستره و شرائط حجیت اقرار را در کتاب «دلیل تحریر الوسیله: کتاب القضاء» به تفصیل مورد تحقیق و بررسی قرار داده ایم. پاسخ سؤال چهارم: گرچه متن قانون اساسی دلالت بر استعلام وضعیت داوطلب از اطلاعات سپاه را ندارد، ولی از نظر شرع ملاک و معیار در استعلام وثاقت و عدالت مرجع استعلام است، و چون اطلاعات سپاه از وثاقت بالائی ـ بلکه بیشتر از برخی مراجع چهارگانۀ مصرّح در قانون ـ برخودار است؛ لذا اخبار و گزارش سپاه از حجیت شرعی برخوردار بوده و می تواند شرعاً مستند شورای محترم نگهبان باشد، بویژه اینکه مصوبات شورای نگهبان مورد تأیید و امضای ولی امر مسلمین است، و نیز با توجه به حاکمیت اصل ولایت مطلقۀ فقیه بر همۀ اصول ـ که در قانون اساسی به آن تصریح شده است ـ از جنبۀ قانونی نیز برخوردار می باشد. تاریخ: 15 رمضان المبارك 1441ھ.ق برابر با: شنبه 20 اردیبهشت 1399 ھ.ش حوزه علمیۀ قم: علی اکبر سیفی مازندرانی پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله سیفی مازندرانی (حفظه الله) https://eitaa.com/ayatollahseyfi
حوزه انقلابی
در پی درخواست رییس‌جمهور و با تأکید بر رعایت موارد سه‌گانه انجام شد؛ ابلاغیه رهبر انقلاب اسلامی در م
پرسش بسیاری از مخاطبان در باب سلام.. آقای دشتی نظر شما راجع به سهام عدالت چیه ؟ چه کار کنیم از دست دولت بگیریم یا نه ؟ بفروشیم یا نه ؟؟ لطفا راهنمایی کنید. با تشکر ✍️پاسخ پرسش این دوستان مثبته حتمن آزادسازی مستقیم انجام دهید تا حق شما به جیب دیگران نرود و البته بامشورت میتوانید بعدا آن را بفروشید یا تبدیل کنید اما فعلا فروشی در کار نیست و نباید باشد همچنین حفظ و‌نگهداری سهام های ارزشمند و تقویت حضور در بورس نیز مورد تأیید رهبر انقلاب میباشد و اقدام اقتصادی حلال و طیبی است اما باید هوشمندانه و دور از عجله عمل کنید.. .
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🔴 اظهار گله و ناراحتی رهبر انقلاب از بسته شدن درب های اماکن متبرکه و مساجد در شب های قدر 🔹 رهبر انقلاب: من تابع نظر کارشناسی و تشخیص کارشناسی ستاد ملّی هستم، اگر قواعد سختگیرانه‌ای هم در این زمینه گذاشته بشود، مردمِ مؤمن و مسجدیِ ما بیشتر از دیگران به قواعد عمل میکنند 🔹 اما یک سؤال بی‌پاسخی وجود دارد در مورد مراسم دعا و نماز و عبادت! 🔹 مسئله‌ی دعا و عبادت، بخصوص در ماه رمضان، بخصوص در شبهای قدر که در پیش است، یکی از نیازهای حتمی و اساسیِ مردم است 🔹 یک فکری برای این بشود 🔹اگر گفته بشود مثلاً فرض کنید به این شرط و با این شکل مردم میتوانند در صحنها یا در مراکز یا در مساجد یا در حسینیّه‌ها حضور پیدا کنند، عقیده‌ی من این است که مردم ــ اینهایی که اهل مسجدند ــ بدقّت مراقبت میکنند. 🔹 منتها توصیه‌ام این است که بررسی این مورد را به کسانی بدهید که اهمّیّت حضور دعا و توسّل و مسائل معنوی را به معنای واقعی کلمه درک کرده باشند؛ اینها بررسی کنند مسئله را و تصمیم‌گیری کنند؛ هر چه تصمیم‌گیری کردند، بر عهده‌ی من و همه‌ی مردم است که بر طبق آن تصمیم‌گیری‌ها ان‌شاءاللّه عمل بشود. 🔥 @mahramaneh1
📸 امام خمینی(ره): از غرب نترسید، اگر شما یک قدم عقب بروید، آنها یک قدم جلوتر می‌آیند. ۲۱ خرداد ۱۳۵۸ ✅ @Rajanews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرخ دهها واحد صنعتی با پیگیری های قوه قضائیه به حرکت در آمد @howzehenghelabi
حوزه انقلابی
پرسش بسیاری از مخاطبان در باب #آزادسازی_سهام_عدالت سلام.. آقای دشتی نظر شما راجع به سهام عدالت چیه ؟
🔸حوزه انقلابی : 🔹 دوستان هرچه زودتر با ورود به سامانه سهام عدالت [samanese.ir] مشمولان با کد ملی می‌توانند وارد سامانه شوند 🔹 ضمن اقدام به آزادسازی سهام عدالت (با انتخاب گزینه 1⃣ مدیریت مستقیم ) خود آن را در اختیار بگیرند تا از مدیریت منفعت طلبانه استانی رهایی یابند و اما اقدام به فروش آن نکنند چرا که وضعیت بازار بورس بسیار مطلوب است و درخشان‌تر هم خواهد شد. همچنین میتوانید در سامانه سجام https://www.sejam.ir/ ثبت نام نموده و کد معاملاتی بورس دریافت کنید جهت احراز هویت هم به شعب بانک ‌شهر مراجعه کنید که سریعتر و‌آسانتر و‌خلوت تر هستند 🆔 @howzehenghelabi
حوزه انقلابی
مهر تأیید رهبر معظم انقلاب بر تحلیلها و موضع درست دوماهه أخیر کانال #حوزه_انقلابی در موضوع تعطیلی من
سنگین مقام معظم رهبری به یا بی توجهی برخی تصمیم گیران بهداشت به مسائل همانطور که در پایان سخنان نیمه شعبان نیز معظم له فرمودند : افراد مؤمن را بکارگیری کنید چون کمتر خیانت میکنند و در واقع به برخی متصدیان در موضوع اشاره نمودند
حوزه انقلابی
🌷منبرهای مجازی رمضانی🌷 اختصاصی حوزه انقلابی @howzehenghelabi 🔹شب شانزدهم 6⃣1⃣ 🌴بسم الله الرح
🌷منبرهای مجازی رمضانی🌷 اختصاصی حوزه انقلابی @howzehenghelabi 🔹شب هفدهم 7⃣1⃣ 🌴بسم الله الرحمن الرحیم🌴 🌷السلام علیک یا صاحب الزمان🌷 🌷آیه منتخب؛ 🔺قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَیٰ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا ۚ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ (۵۳ - زمر) ۞ بگو: «ای بندگان من که برخود اسراف و ستم کرده اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را می آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است. 🌷روایت منتخب؛🌴(حدیث بسیار مهم که چند نکته اخلاقی و عملی اساسی را گوش زد میکند) 🌴کافی: حضرت باقر علیه السّلام فرمود: در کتاب علی علیه السّلام یافتیم که رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله بر فراز منبر در خطبه و سخنرانی خود فرمودند: 🔺به آن خدایی که جز او خدایی نیست سوگند که مؤمن به هر خیر و خوبی دنیوی و اخروی که برسد، فقط در اثر ۱. حسن ظن و امید واثق و محکمش به خدا ۲. و در اثر خلق نیکو ۳. و خودداری از نکوهش و غیبت مؤمنین بوده است 🔺و باز به خدا سوگند که جز او خدایی نیست خداوند هیچ مؤمنی را پس از توبه و استغفار عذاب و کیفر نمی کند، مگر در اثر ۱.بدگمانی به خدا و یاس و کوتاهی در امید و رجاء خود ۲. و در اثر اخلاق زشت ۳. و غیبت مؤمنین. 🔺و به همان خدا سوگند که هر بنده مؤمنی که امید و حسن ظن به خدا داشته باشد، قطعا خدا را در کنار حسن ظن و امید خود می‌بیند و همان لطفی را که نسبت به خدا گمان داشته و امید دارد، همان را خواهد دید، چون خدا کریم و بزرگوار است و تمام خیرات و عنایات در دست اوست و شرم دارد از اینکه بنده مؤمنی حسن ظن و امید لطف از او داشته باشد، ولی چنین خدای کریمی بر خلاف ظن و امید آن بنده، با او رفتار نماید. بنابراین شما باید ظن و انتظار خود را نسبت به خدا نیکو کنید و رغبت و میل خود را به لطف و عنایتش متوجه سازید.(بحار، جلد ۶۷، ص۳۶۶) 🌷مساله شرعی منتخب ۱. دخترانی که تازه به تکلیف رسیده اند و توان روزه گرفتن ندارند حکمشان چیست؟ 🔺آیات عظام زنجانی و مکارم؛ روزه بر او واجب نیست اما در صورت توانایی تا ماه رمضان سال بعد روزه را قضا نماید. 🔺بقیه مراجع عظام؛ باید با تغذیه مناسب و استراحت بیشتر روزه بگیرد و اگر به خاطر ضعف بنیه در طول روز دچار ضعف شدید و غیرقابل تحمل شود، باید روزه را بگیرد و هر وقت دچار ضعف شدید شد، می تواند روزه را از همان موقع افطار کند ولی باید قضای روزه ها را بعدا به جا آورد ۲. اگر دختری که تازه بالغ شده تا ماه رمضان سال بعد توان گرفتن قضای روزه ها را هم پیدا نکند، تکلیف او چیست؟ 🔺آیات عظام بهجت و مکارم؛ کلا قضای روزه ها بر او واجب نیست 🔺آیات عظام تبریزی و خوئی؛ بنابر احتیاط واجب بعداً که توانایی پیدا کرد قضا کند 🔺بقیه مراجع عظام؛ واجب است بعداً که توانایی پیدا کرد، قضای روزه ها را بگیرد 🌷آداب و سنن؛ 🔺ازامام صادق علیه السلام روایت است که فرمود: امیر مومنان علی بن ابی طالب علیه السلام به اصحابش می‌فرمودند؛ هر که بین اذان و اقامه سجده کند و در سجده اش بگوید؛ «رَبِّ لَکَ سَجَدْتُ خَاضِعاً خَاشِعاً ذَلِیلًا» (پروردگارا خاصعانه وخاشعانه و مطیع برای توسجده کرد) خداوند می‌فرماید: به ملائکه و عزّت و جلالم قسم، محبّت او را در دل بندگان صالح، و ترس و هیبتش را در دل منافقین قرار می‌دهم.(بحار،ج۸۱،ص۱۵۲) @howzehenghelabi