eitaa logo
حوزه انقلابی
13.8هزار دنبال‌کننده
24.5هزار عکس
11.5هزار ویدیو
655 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از روزنه
ویروس شبهه علیه الاهیات شیعه گزیده ای از پیرامون بررسی «فعالیت رسانه‌های معاند علیه الاهیات شیعه در ماجرای در ایران (از 1اسفند 1398 تا 5اردیبهشت1399) [صفحه 2 از 3] باید توجه داشت که این رسانه‌ها از یک طرف کیفیت بسیار بالایی در القاء پیام های مختلف ضددینی دارند و از طرف دیگر کمیت و ضریب نفوذ بالایی در اقشار مختلف جامعه دارند. به طور مثال کانال اینستاگرامی بی‌بی‌سی فارسی بیش از 8 میلیون دنبال کننده دارد و در تلگرام نزدیک یک میلیون و پانصد هزار عضو دارد. بررسی رسانه های مکتوب در جبهه دشمن نشان می دهد که سه محور اساسی برای مخدوش کردن عقائد رسمی و شیعی در دستور کار است: - القای دوگانه کاذب بهداشت و مذهب - نامقدس سازی، خرافه‌پنداری و انکار آثار عقائد شیعه - تضعیف نهاد های دینی 1. دوگانه بهداشت و مذهب این خط رسانه‌ای به دنبال این است که دین، مذهب تشیع، روحانیت شیعی و قشر مذهبی و انقلابی را در مقابل توصیه‌ها و هشدارهای بهداشتی و پزشکی نشان دهد. رسانه‌های معاند از این راه مسئله قدیمی تعارض علم و دین را در سطح تخصصی و عمومی برجسته می‌کنند و مذهبی‌ها و روحانیت شیعه را متحجر، متعصب، خطرناک، منفعت طلب و به دور از عقلانیت معرفی می کنند. این محور خود به ریز موضوعاتی در رسانه های معاند تبدیل شده است: 1.1. مقاومت روحانیت انقلابی در برابر توصیه های بهداشتی: رسانه های دشمن به دروغ قم را مرکز شیوع کرونا و حرم مطهر حضرت معصومه علیها السلام یکی از مهم‌ترین مکان‌های شیوع بیماری معرفی می‌کنند و با این پیش فرض، ادعای دروغ دیگری را مطرح می‌کنند و عدم قرنطینه قم را به روحانیت نسبت می‌دهند و بسته نشدن حرم مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام را مقابله روحانیت با علم جلوه می‌دهند. 1.2. مذهب علت تشدید بیماری: این رسانه‌ها با برجسته کردن بسته نشدن حرم‌ها در ابتدای شیوع، قرنطینه نشدن شهر قم و برگزاری بعضی از مناسک مذهبی به دنبال القای این مطلبند که مذهب علت اصلی یا مهم تشدید بیماری در ایران بود. آن‌ها با مطرح کردن خبر کذب شیوع بیماری در ایران از طریق طلاب چینی المصطفی و انتقال آن از قم به دیگر کشور ها به این مطلب دامن می زنند. 1.3. تقابل قشر مذهبی جامعه با دستورات پزشکی: انتشار پرحجم کلیپ‌های لیس زدن ضریح، دعوت به تجمعات مذهبی، شلوغی اماکن مذهبی و مسافرت به شهرهای مذهبی یا از شهر های مذهبی، قشر متدین جامعه را بی توجه به دستورات پزشکی نشان دادند. 1.4. تقابل طب اسلامی و سنتی با پزشکی جدید: گزینش بعضی از دستورات طب قدیم و برجسته‌سازی انتقادهای تند بعضی از اطبای سنتی به نحوه عمل‌کرد پزشکی جدید که قابل هضم برای مخاطب عام نیست چهره‌ای جاهل و متجر از طب قدیم ارائه می‌دهد و جالب‌تر آن‌که این رسانه‌ها طب قدیم را مورد حمایت کامل حکومت و محصول رسمی حوزه علمیه نشان می‌دهند. 1.5. بزرگ‌نمایی افراطی نسبت به جایگاه شعائر دینی: رسانه‌های معاند و دنباله‌های قلم به دست آنان با افراط در بزرگ نشان دادن جایگاه مناسک دینی؛ و هم‌چنین تضعیف عمق دینی و معرفتی به عنوان پشتوانه مناسک درصدد بودند که مناسک را از فرع یا حاشیه به اصل و متن دین بدهند و در نتیجه تعطیلی یا تغییر آنها را به منزله تعطیلی و تسلیم دین در برابر علم سکولار تلقی کنند. فرهیختگان را به روزنه دعوت فرمائید: @rozaneebefarda ادامه👇
هدایت شده از روزنه
ویروس شبهه علیه الاهیات شیعه گزیده ای از پیرامون بررسی «فعالیت رسانه‌های معاند علیه الاهیات شیعه در ماجرای در ایران (از 1اسفند 1398 تا 5اردیبهشت1399) [صفحه 1 از 3] 💥اختصاصی/ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 شیوع ویروس کرونا در ایران بهترین فرصت برای رسانه‌های معاند و نویسندگان غرب‌زده داخلی و خارجی بود تا از آب گل آلود ماهی بگیرند. با هجمه امپراتوری رسانه‌ای غرب و البته تلاش دنباله‌های داخلی آنان؛ تأثیر این ویروس در ایران به مسائل اعتقادی و مذهبی نیز کشیده شد. بهانه این رسانه‌ها برای هجمه به مذهب عبارت بود از: شیوع این بیماری از مرکز جهان تشیع (قم)، قرنطینه نشدن این شهر توسط دولت، ابهام در چرایی قرنطینه نشدن این شهر، بسته نشدن ابتدایی حرم های مطهر، تقابل رسانه ای اطبای سنتی و اسلامی با پزشکی جدید و از همه مهمتر پروپاگاندای رسانه ای، در فضای مجازی و رسانه های تصویری دشمن علیه شهر قم و حوزه علمیه آن در آتش دروغین تقابل علم و دین و... واقعیت این است که کرونا جهان بشری را تکان داد و سوال ها و مشکلات زیادی برای آنها ایجاد کرد. این چالش برای هر جریان فکری و مدیریتی که پاسخ بهتری به این سوال ها و مشکلات بدهد، فرصت بی نظیری برای نفوذ اجتماعی و فکری خود در جوامع بشری است. از طرف دیگر بی پاسخی و پاسخ نابخردانه به این چالش به ضعف جریان مدعی خواهد انجامید. جمهوری اسلامی ایران، مخصوصا نهاد حوزه علمیه قم به عنوان داعیه دار تمدن نوین اسلامی - ایرانی فرصت بسیار مغتنمی داشت که علم سکولار و ملحد غربی را به نقد بکشد و به درماندگی آن در چالش های مهم بشری بتازد، از اسارت علم در دستان سیاستمداران ظالم جهان بگوید و ناتوانی فرهنگ غربی را در برابر مشکلات اجتماعی برجسته کند. از طرف دیگر انسان ها را متوجه قدرت بی انتهای الهی بکند، تمامی امیدها را به سمت او و منجی وعده داده شده او بکشاند و از فرهنگ مترقی اسلامی و گم‌شده جوامع غربی بگوید. اما طبیعی بود که امپراطوری رسانه ای غرب و شاگردان داخلی آنها برای بقای ایدئولوژیک تلاش کنند و ورق را بر گرداندند آن‌ها با فعالیت پرحجم و هدف‌گذاری مشخص جای متهم و شاکی را عوض کردند و با موج‌سواری رسانه ای، قشر انقلابی و مذهبی جامعه را خرافه پرست و مقابل علم معرفی کردند. با این شرایط باید گفت که هر چه قدر زمان می گذرد فرصت‌ها برای حوزه‌های علمیه به تهدید تبدیل خواهد شد. چرا که آرایش رسانه‌ای دشمن نشان می‌دهد که در پساکرونا برای ضربه کاری‌تر به الاهیات شیعی نقشه‌های پیچیده ای کشیده است. به عنوان نمونه، بی بی سی فارسی، یکی از فعال ترین رسانه های دشمن در بحران کرونا، از بحران الاهیاتی در پسا کرونا می‌گوید و در واقع به صورت غیر رسمی از عملیات روانی آینده ی خود علیه افکار عمومی مذهبی ایران پرده بر می دارد. این رسانه سلطنتی می‌نویسد: «با هجوم اینگونه فجایع، به همان مقدار که ویروس کرونا گستاخانه‌تر بر پیکره انسان های بی دفاع معاصر حمله می‌کند، مساله "شرّ" نیز گستاخانه‌تر به پایه‌ها و قواعد کهن دین باوران تهاجم خواهد کرد. بحران الاهیات، هنوز در دوران نیمه پنهان خویش بسر می برد ... بحران الهیات اگر چه امروز ممکن است به شکل پراکنده و فردی جلوه می کند ولی گمان می رود تهاجمی به پیش خواهد آمد و به شکلی همه‌گیر و اپیدومیک بُروز پیدا کند و حتی امکان تبدیل به بحرانی فراگیر در جهان دین باوران و تبدیل به وضعیت پاندومیک دارد. به گمان می آید که در دوران "پساکرونا"، نیز این بحران نه تنها متوقف شود، بلکه تازه فرصتی برای گسترش خواهد پیدا کرد. نقطه اوج این بحران در زمان "پیک" آن، به چالشی رودرو با ایمان و مذهب خواهد پرداخت. و سپس پس از تخلیه آخرین تهاجمات خویش، می تواند به دوران همزیستی و تفاهمی اجمالی میان پرسشگران پرخاشگر با دین باوران بیانجامد.» ( حسن فرشتیان ، بی بی سی فارسی، 10 فروردین) برای اینکه بتواند با این هجمه های نه چندان دور رسانه ای مبارزه کند، در ابتدا باید منطقه عملیاتی را خوب رصد کند و بداند که دشمن از چه راه‌هایی هجوم خواهد برد. بدین منظور در صدد هستیم که یک گزارش اجمالی از موضوعات کلی و جزئی که دشمن تا به حال به الاهیات کرونا پرداخته است ارائه بدهیم. چند جریان فکری در به چالش کشیدن الهیات مرسوم شیعی در بحران کرونا مشارکت داشتند. در این پژوهش برخی از مهم ترین رسانه‌هایی که در ماجرای کرونا به القای برخی شبهات الاهیاتی پرداخته اند، مورد بررسی قرار میگیرد، که از آن جمله اند: - بی بی سی فارسی - سایت تحلیلی زیتون - کانال تلگرامی فردای بهتر(مصطفی تاج زاده) - کانال تلگرامی روشنفکران - سایت خبری تحلیلی کلمه - شبکه تلویزیونی کلمه - شبکه تلوزیونی نور - شبکه تلوزیونی وصال - برخی صفحات مجازی خاص در توئیتر و اینستاگرام @rozaneebefarda ادامه👇
هدایت شده از روزنه
ویروس شبهه علیه [صفحه 3 از 3] 2. نامقدس سازی اماکن مذهبی، خرافه پنداری عقائد مرسوم شیعی و آثار آنها رسانه های مروج بی دینی و روشنفکران التقاطی و وهابیت، شیوع کرونا و تعطیلی اماکن مذهبی را بهترین فرصت تاریخی برای حمله به عقائد مرسوم شیعی دانستند و آن را به شیوه های مختلف مورد هجمه قرار دادند. به عناوینی که از بررسی فعالیت این رسانه‌ها بدست آمده است اشاره می کنیم: 2.1. شکست الهیات شیعی با شیوع کرونا: قلم به دستان معاند به دنبال جااندازی این مطلب هستند که بسته شدن حرم ها، مساجد، هیئات و شعائر مذهبی مساوی با شکست الاهیات شیعی است. تعطیلی این اماکن؛ عقائد شیعی مثل قداست حرم‌ها و مساجد، شفابخشی قبور مطهر و مجالس مذهبی را در ذهن مردم و ناظران به شدت زیر سوال می برد. 2.2. قدسی‌زدایی از شهر قم این رسانه‌ها از طرفی چهره بسیار منفی از شهر مذهبی و انقلابی قم به کشور و جهان مخابره کردند و از طرف دیگر با بازخوانی روایات مدح شهر قم ادعای ضعف و مجعول بودن این روایات را عنوان کردند. 2.3. مخدوش کردن مقام شفاعت و ولایت تکوینی ائمه اطهار و قداست مضجع شریف آنها می توان ادعا کرد پرحجم ترین موضوعی که رسانه‌های ضدمذهب به آن پرداخته‌اند همین موضوع است. آن‌ها بیش‌تر فضائل ائمه اطهار علیهم السلام را مجعولات غالیان شیعه معرفی می‌کنند، بعضی ولایت تکوینی بر رفع حاجات و قدرت شنیدن صدای زائران را از ائمه اطهار علیهم السلام سلب می‌کنند و مضجع داشتن آن‌ها را بدون سابقه در اسلام می‌پندارند، بعضی بی‌فایده بودن مضاجع شریف برای دین و دین‌داری را مطرح می کنند و برخی دیگر اثبات خرافه بودن شفابخشی اماکن مقدس را با شیوع کرونا ادعا می کنند. بعضی نیز شفابخشی را اسطوره‌ای قدیمی و البته سبب سرایت ویروس معرفی می کنند و شفابخشی مضاجع شریف را بی‌سند و رفع حاجات مومنین را به دلیل تاثیرات روانی دعا و نیایش قلمداد می کنند و البته بخشی از رسانه‌های معاند نیز پا را فراتر گذاشته و - معاذالله - با اهانت به ائمه اطهار علیهم السلام و مضاجع آنها به مخدوش کردن چهره تفکر شیعی می پردازند. آتئیست‌ها، ضد انقلاب و وهابی‌ها با تعبیرهایی مشابه در این میدان دوشادوش یک‌دیگر به مبارزه پرداختند. 2.4. کارساز نبودن دعا و توسل برای شفای بیماران: دعا را ابزاری برای آرامش روانی نه شفای امراض جسمی معرفی می کنند و می‌پندارند که نباید خداوند ابزاری برای رفع حاجات قرار داده شود. بعضی وسیله مبارزه با کرونا را صرفا علم می پندارند و دعا، توسل، زیارت عاشورا، حدیث کسا، آیت الکرسی ، تربت مقدس امام حسین علیه السلام و ... را برای مقابله با کرونا بی فایده و نوعی ارتجاع تلقی می کنند. 2.5. غیر عاقلانه نشان دادن توصیه‌های دینی : شیوع کرونا فرصتی است برای بازخوانی تاریخی توصیه های دینی برای رفع امراض، مشکلات و حوائج. گزاره های شبه‌دینی در این موضوع گزینش می شود که بیشتر وجهه جاهلانه و خرافی بودن توصیه‌های دینی را نشان دهد و برای تثبیت این پندار به برخی رفتارهای اثبات شد یا نشده نیز اشاره می‌کنند هم‌چون: آتش زدن کتاب هاریسون، ادعای کتاب‌سوزی در حمله مسلمانان به کشور های دیگر، خشونت و تعصبات گروه‌هایی مثل طالبان و داعش، بی نیازی از کتب دیگر با وجود کتب آسمانی، استنادِ بلاها به بد حجابی زنان، ادعای مقاومت روحانیون بر غسل شرعی در نهضت "خزینه" و در نهایت عقب نشینی آنها از غسل ارتماسی به غسل ترتیبی!، نگرانی ها درباره مقاومت روحانیون برای غسل شرعی اجساد مبتلا به کرونا، فوت یکی از شخصیت‌های دینی بر اثر کرونا بعد از این‌که اعلام کرد که با تربت سید الشهدا شفا یافته است، ادعای مخالفت تاریخی روحانیون نسبت به تعطیلی مناسک دینی در شیوع بیماری های واگیر دار و ... . از طرف دیگر با بزرگ‌نمایی توصیه های علما بر دعا و استغاثه به درگاه الهی و هم‌چنین سانسور سخنان ایشان در مورد لزوم توجه به توصیه‌های بهداشتی، ایشان را نسبت به خطر این بیماری و اقدام متناسب با دستورات بهداشتی مثل بستن حرم ها بی‌توجه نشان می‌دهند تا تصویری ضد علم و عقل از آنها به مخاطب القا کند. 2.6. نفی ربوبیت الهی و تقلیل خداوند به معشوق قلبی: برخی از شبه‌روشنفکران از فرصت پیش آمده سوءاستفاده کرده و به تثبیت اسلام شبه‌رحمانی دست زدند و عنوان کردند که خداوند برای معاشقه و تنهایی روح است نه برای دخالت در امور دنیوی ما. خدا به هر دردی نمی خورد و آن خدا از اول غایب بوده و خرافه حضور آن در ذهن عوام باقی مانده است. خدا را نباید در عرض علل طبیعی بپنداریم و پای او را وسط هر حادثه ای وسط بیاوریم. 2.7. مخدوش کردن رابطه ظهور منجی و شیوع بیماری همه گیر بعضی، به بهانه ربط دادن شیوع کرونا به ظهور منجی توسط برخی از حوزویان اصل ظهور را زیر سؤال بردند و آن را عقیده‌ای خرافی نامیدند. @rozaneebefarda
هدایت شده از تبلور اندیشه
✅ پاسخ جالب یکی از کاربران به توئیت 👌 تنها ۶٠ نفر از منتخب مردم در اند. پس تنها بیست درصد از نمایندگان فعلی مورد قبول مردم‌اند و خیلی‌هاشان کمتر از ٢۵٪ در حوزه خود رای داشته‌اند. آن‌ها قانونی است اما تنها ۵ درصد مقبولیت دارد! (٢٠×٢۵٪=۵٪) تحمل می‌کنیم ۵_درصدی را. @tabalvor_andisheh
🔺نامه وزیر برکنار شده صنعت خطاب به رئیس‌جمهور رحمانی: 🔹واعظی(رییس دفتر رییس جمهور) با من تماس گرفت و تهدید کرد درصورت رای نیاوردن طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس، برکنار خواهی شد/تسنیم
حوزه انقلابی
🌷منبرهای مجازی رمضانی🌷 اختصاصی حوزه انقلابی @howzehenghelabi 🔹شب هفدهم 7⃣1⃣ 🌴بسم الله الرحمن
🌷منبرهای مجازی رمضانی🌷 اختصاصی حوزه انقلابی @howzehenghelabi 🔹شب هجدهم 8⃣1⃣ 🔹«قسمت اول» 🌴بسم الله الرحمن الرحیم🌴 🌷السلام علیک یا صاحب الزمان🌷 🌷آیه منتخب؛ 🔺وَإِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ ۖ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ ۖ فَلْیَسْتَجِیبُوا لِی وَلْیُؤْمِنُوا بِی لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ (۱۸۶ - بقره) ۞ و هنگامی که بندگان من، از تو درباره من سؤال کنند، (بگو:) من نزدیکم. دعای دعاکننده را، به هنگامی که مرا می خواند، پاسخ می گویم. پس باید دعوت مرا بپذیرند، و به من ایمان بیاورند، تا راه یابند (و به مقصد برسند). 🌷🌷روایت منتخب؛ داستانی مهم و آموزنده در مورد تاخیر در استجابت دعا و توضیح آیه بالا؛ 🌴احمد بن محمد بن أبی نصر گوید: به امام رضا علیه السلام عرض کردم: قربانت، من چند سال است که از خدا حاجتی درخواست کرده‌ام و از تأخیر اجابتش در دلم شبهه و نگرانی آمده است؟ 🌴امام علیه‌السلام فرمودند: ای احمد! مبادا شیطان بر (دل) تو راهی باز کند، تا تو را ناامید کند. همانا امام باقر علیه السلام می‌فرمود: هر آینه مؤمن حاجتی از خدا بخواهد و اجابت آن به تاخیر افتد به خاطر محبوبیت آوازش و شنیده شدن صدای گریه اش(نزد خداوند) 🌴سپس فرمود: به خدا سوگند آنچه خدای عز و جل برای مؤمنین در مقابل آنچه درخواست میکنند، ذخیره میکند، از آنچه زود به آن‌ها عطا میفرماید، برایشان بهتر است. و دنیا چیست؟ 🌴امام باقر علیه السلام می‌فرمودند: سزاوار است برای مؤمن که دعایش در حال آسایش همانند دعای او در حال سختی باشد، و چون حاجتش به او عطا شد نباید سست شود. 🌴پس تو از دعا خسته مشو زیرا که دعا نزد خدای عز و جل منزلتی بس بزرگ دارد 🌴و بر تو باد به شکیبائی، و دنبال روزی حلال رفتن، و صله رحم کردن و مبادا با مردم اظهار دشمنی کنی، زیرا که ما خاندانی هستیم که پیوند کنیم با هر که از ما ببرد، و نیکی کنیم به هر که به ما بدی کند، پس به خدا سوگند در این کار سرانجام نیکوئی می ببینیم(چه در دنیا و چه در آخرت)، 🌴همانا کسی که در این دنیا دارای نعمت است اگر هر گاه درخواست (چیزی از خدا) کند و به او داده شود (حرصش زیاد گردد) و غیر از آن را نیز بخواهد، و (در نتیجه) نعمت خدا در چشم او کوچک و خوار گردد، و از هیچ چیز سیر نشود، و چون نعمت فراوان شود، مسلمان از این راه به خطر افتد (و این خطر) به خاطر آن حقوقی (مالی است) که بر او واجب شود، و به خاطر آن است که به واسطه این حقوق در فتنه و آزمایش افتد (و در أداء آنها کوتاهی کند) 🌷🌷بگو بدانم که اگر من به تو چیزی گفتم بدان وثوق و اعتماد داری؟ عرض کردم: فدایت گردم اگر من به گفته شما اعتماد نکنم، پس به گفتار چه کسی اعتماد کنم با اینکه شما حجت خداوند بر خلق او هستی؟ 🌷🌷فرمود: پس تو به خدا (و وعده‌ها و گفتارهای او) باید اعتمادت بیشتر باشد، زیرا خداوند به تو وعده اجابت داده است آیا خدای عز و جل نفرماید: «وَإِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ ۖ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَان»(ترجمه؛ و هر گاه پرسندت بندگان من از من، پس همانا من نزدیکم و اجابت کنم دعای آنکه مرا خواند» و فرموده است:«لاتَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ الله» (ترجمه؛ نومید نباشید از رحمت خدا) نیز فرموده است:«اللَّهُ یَعِدُکُمْ مَغْفِرَةً مِنْهُ وَ فَضْلًا»(ترجمه؛ و خدا شما را به آمرزش و فضل بزرگی از جانب خودش وعده میدهد) 🌷🌷پس تو باید به خدای عز و جل اعتمادت بیشتر از غیر او باشد، و در دل خود جز خوبی(خوش گمانی به خدا) راه ندهید، که شما آمرزیده اید.(بحار،جلد ۹۰، صفحه ۳۶۷) @howzehenghelabi
حوزه انقلابی
🌷منبرهای مجازی رمضانی🌷 اختصاصی حوزه انقلابی @howzehenghelabi 🔹شب هجدهم 8⃣1⃣ 🔹«قسمت اول» 🌴بسم
🌷منبرهای مجازی رمضانی🌷 اختصاصی حوزه انقلابی @howzehenghelabi 🔹شب هجدهم 8⃣1⃣ 🔹«قسمت دوم» 🌴بسم الله الرحمن الرحیم🌴 🌷السلام علیک یا صاحب الزمان🌷 🌷مساله شرعی منتخب؛ اگر کسی در ماه رمضان در طول روز قصد مسافرت به مسافت شرعی(که خواهد آمد) را داشته باشد باید روزه اش را بگیرد حال اگر الف) بعد از اذان صبح تا اذان ظهر به مسافرت می رود تا قبل از حد ترخص نمی‌تواند افطار کند ب)و اگر بعد از اذان ظهر به مسافرت میرود کلّا اجازه افطار ندارد و باید روزه آن روز را کامل بگیرد 🔺مقدار مسافت شرعی که مسافرت به این مقدار موجب شکسته شدن نماز و عدم صحت روزه میشود چقدر است؟ هشت فرسخ است که در محاسبه تقریبی آن به کیلومتر نظرات مراجع عظام تقلید چنین است؛ 🔹آیات عظام امام، بهجت، فاضل؛ ۴۵ کیلومتر 🔹آیات عظام سیستانی، وحید، نوری، تبریزی، گلپایگانی، خوئی؛ ۴۴ کیلومتر 🔹آیت الله مکارم؛ ۴۳ کیلومتر 🔹آیت الله خامنه ای؛ ۴۱ کیلومتر 🔹آیت‌ الله زنجانی؛ ۴۰ کیلومتر 🔺نکته؛ اگر این مقدار، مسافتِ رفت باشد نماز شکسته و روزه صحیح نیست ولی اگر این مقدار، مجموعِ مسافت ِ رفت و برگشت باشد فتاوای مراجع اینگونه است؛ 🔺آیات عظام امام، رهبری، فاضل؛ غیر از آنکه باید مجموع ِ رفت و برگشت حداقل هشت فرسخ باشد، باید مسافتِ رفت هم کمتر از چهار فرسخ نباشد. 🔺آیات عظام سیستانی، زنجانی، مکارم، بهجت، تبریزی؛ اگر مجموعِ رفت و برگشت هشت حداقل فرسخ باشد، نماز شکسته و روزه صحیح نیست خواه مسافت هر یک از رفت یا برگشت کمتر از ۴ فرسخ باشد و خواه نباشد. 🔺آیات عظام خوئی، گلپایگانی، وحید، نوری؛ غیر از آنکه باید مجموعِ رفت و برگشت حداقل هشت فرسخ باشد، لازم است هر کدام از رفت و برگشت هم کمتر از چهار فرسخ نباشند. 🌷آداب و سنن؛ امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: محبوبترین سخن نزد خدای متعال این است که بنده در حالت سجده سه مرتبه بگوید: «إِنِّی ظَلَمْتُ نَفْسِی فَاغْفِرْ لِی» (ترجمه؛ به درستی که من بر خودم ستم کردم، پس مرا بیامرز).(بحار،جلد ۸۳،صفحه ۲۱۵) (🌴نکته؛ سجده شکر بعد از نماز در روایات تاکید بسیار زیادی شده است، و قرائت این ذکر که محبوبترین سخن نزد خداوند است، در کنار ذکر سجده شکر، بسیار مناسب است) @howzehenghelabi
یک شرکت دانش بنیان اقدام به راه اندازی پست الکترونیک کارآمد ایرانی در رقابتی نابرابر با gmail و ... کرده بود در حالی که تازه داشت غنچه های این نهال باز می شد بر اثر بی مهری ها اعلام تعطیلی تا آخر اردیبهشت کرده لطفا با حمایت خود مانع این کار بشید و در صورت امکان نشرش بدید اجرکم عندالله التماس دعا https://www.farsnews.ir/my/c/24788
هدایت شده از اکبر ابدالی
🤔 قبل از پایان اولتیماتوم 24 ساعته برکنارش کردند 🆔 @mashgh626
🔴 اگر شما هم از فعالیت khamenei.ir با زبان فارسی در توئیتر فیلتر شده و اینستاگرام اسراییلی ناراحت‌ید؛ برای ارسالِ نامه، شکایت از این‌گونه اقدامات و درددل کردن با رهبر عزیزمان، می‌توانید از نشانی زیر استفاده کنید: 🔗 http://leader.ir/fa/letter ☎️ و با شمارۀ 02164411 تماس بگیرید... جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ✊ @jebheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کنایه رضا نریمانی به حسن روحانی در شب ولادت امام حسن ؛ با نام تو روحانی اینجا جلوه کرده است هرکس که نامش شد حسن،حتما حسن نیست! @howzehenghelabi
🌀 نگین خلیج فارس امام خمینی (ره): نیروی دریایی [ارتش] در آب‌های و مرزهای آبی کشور در عرصه دفاع مقدس از کشور اسلامی مان چون است و بر عرشه کشتی افتخار و صلابت خود استوار ایستاده است. و ملت ایران باید به چنین ارتش و افتخار کند. صحیفه نور جلد 21 صفحه 118 امام خمینی (ره) | ٢٨ فروردین ١٣۶٨ @howzehenghelabi
🔺وزیر صمت برکنار شد @howzehenghelabi
حوزه انقلابی
🔺وزیر صمت برکنار شد @howzehenghelabi
🔺افشاگری امیرآبادی نماینده قم از علت برکناری وزیر صمت @howzehenghelabi
✍ «لیلة القدر» در نگاه برخی از بزرگان دین🔰 ✅ مرجع شهید آیت الله علامه شیخ فضل الله نوری، شهید رابع(ره): رمضان الکریم، ضیافت الله است، صیقل دهید جسم و روح را تا درک کنید، لیلة القدر را. ✅ حضرت امام خمینی(ره): «در ماه مبارک رمضان قضیه‌ای اتفاق افتاد که ابعاد و ماهیت آن تا ابد برای امثال ما در ابهام مانده است و آن نزول قرآن است، نزول قرآن بر قلب رسول الله(ص) در لیلةالقدر». ✅ امام خامنه ای(حفظه الله): لیلة القدر، شب ولایت است. هم شب نزول قرآن است، هم شب نزول ملائکه بر امام زمان است، هم شب قرآن و شب اهل بیت است، هم شب قرآن و هم شب عترت است. لذا سوره مبارکه قدر هم، سوره ولایت است...افضل اعمال شب قدر، دعاست. ✅ آیت الله بهجت(ره): بسیاری از بزرگان شب‌های ماه رمضان را بیدار می‌ماندند و نمی‌خوابیدند [برای درک شب قدر] ...قرآن سر گرفتن مخصوص شب قدر نیست.خیلی از عبادات‌ وجود دارد که ما به جهت این که نوشته است در فلان زمان آن را باید بجا آورد، ما خود را از آن محروم می‌کنیم. ✅ آیت‌الله مجتبی تهرانی(ره): در شب‌های قدر درخواست ما از پروردگارمان دو چیز است: یکی ترمیم نسبت به گذشته و دیگری ترسیم امور آینده. ✅ آیت الله علامه مصباح یزدی(حفظه الله): شب قدر، ولایت را اثبات می‌کند. در اصول کافی در باب حجت، روایتی از امام معصوم(ع) آمده است که خطاب به شخصی فرمودند: «برای اثبات ولایت ما برای مخالفین، با سوره قدر احتجاج کنید. چرا که یکی از دلایل لزوم امام بعد از پیغمبر اکرم(ص) این سوره است.» ✅ آیت‌الله جعفر سبحانی(حفظه الله): سرنوشت همه بندگان در شب قدر رقم می‌خورد. برخی می‌گویند آدمی در تعیین سرنوشت خویش اختیاری ندارد در حالی که این امر صحیح نیست و این خود انسان است که راه سعادت یا شقاوت را انتخاب می‌کند؛ شب‌های قدر فرصتی هستند تا انسان بتواند تقدیر خود را رقم بزند و به وسیله دعا و عبادات وارده آینده‌ای نیک را برای خود ترسیم نماید. برخی حوادث تاثیرگذار در زندگی انسان به اختیار او نیستند، با این حال خوشبختی و بدبختی نهایی هر فرد به اختیار و انتخاب خود او بستگی دارد. ملائکه در شب قدر با فرود به زمین به محضر مبارک امام عصر(عج) مشرف شده و مقدرات جهان را به ایشان ارائه می‌کنند. این یکی از مهمترین اهداف ملائکه برای آمدن به زمین در شب قدر است. ✅ آیت الله صافی گلپایگانی(حفظه الله): قرآن، شب قدر را «لیلة مبارکة» خوانده و در شأن آن یک سوره نازل شده و شرافت آن شب، از هزار ماه بیشتر است. از جمله وظایف مهم در این شب‎ها، تجدید عهد با ولی امر، حضرت بقیّة‎الله ‎عجّل الله تعالی فرجه‎ و خواندن دعای معروف: «اَللُهَّم کُن لِوَلِیِّکَ...» می‎باشد؛ زیرا شب قدر به آن حضرت تعلّق خاص دارد و در آن شب ملایکه بر آن بزرگوار نازل می‎شوند. ✅ آیت الله مکارم شیرازی(حفظه الله): نادیده انگاشتن گناهان کوچک به معنای بی‌اعتنایی به نهی کردن خداوند محسوب می‌شود. در ایامی که فرصت درک شب قدر وجود دارد، بهترین کار توبه و بازگشت از گناهان است. شب قدر برای بازگشت انسان و بخشیده شدن او از بهترین شب ها است. بنابراین در ایام شب‌های قدر که به احیاء و شب زنده داری می پردازیم، از گناهان کوچک و بزرگ خود نیز توبه کنیم. ✅ آیت الله مجتهدی تهرانی(ره): اندازه‌گیری برنامه‌های ما اعم از سلامتی، عمر طولانی، رفاه، بلا، گرفتاری و هر پیشامدی در شب قدر اتفاق می‌افتد. شبی که مورد اختلاف است و حتی برخی، عید فطر را برای آن قائلند. برخی اولیاء، تمام سال را احیاء می‌گرفتند تا آن شب قدر که معلوم نیست چه وقت است را درک کنند. ✅ آیت‌الله حق‌شناس(ره): در روایت وارد شده است که هر کس احیاء را به مذاکره علم بگذراند؛ هر یک ساعت ثواب یک احیای تام و تمام را در بر دارد. مذاکره علم همین است، همین «قال‌الصادق» و «قال‌الباقر»است. اگر بخواهید از امیرمومنان(ع) تبعیت بکنید؛ باید به این نکات توجه بفرمایید. منابع: باشگاه خبرنگاران جوان، سایت جامع رمضان، بیداری ملت، تسنیم، مشرق و... @ShahidRabe
👈🏻 کانال خبری قم داخل ایتا که یکی از بیشترین مخاطبین خبری قم رو دارند دانسته یا ندانسته محلی شده برای برخی اتهامات و توهین هابه حوزه و روحانیت، هر چند درقالب ارسال نظر مخاطبان ❓آیا روابط عمومی حوزه نباید در مقام پاسخگویی قیام کند؟ ▪️کانالهایی که رسانه های حوزوی و انقلابی را با بهانه های پوچ،تخریب می کنند، چرا در برابر دیگر رسانه ها، منفعلانه عمل می کنند؟ 💬سرباز ولایت @tahavol_howze @HowzehEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خامنه ای: ✳️حوزه ‌ی مطلوب را باید با مبارزه به ‌دست آورد! تحول حوزه @HowzehEnghelabi
هدایت شده از هوشدار
🔷 انتقام ردصلاحیت 🔸اعضای مجلس دهم در واپسین روزهای جلوس بر کرسی‌های سبز، فضا را برای مصوبات سیاسی‌کارانه فراهم دیده‌اند. قسمت جدید انتقام اینان از شورای نگهبان بدلیل ردصلاحیت مفسدین سیاسی، اخلاقی و اقتصادی نیز هجمه به جایگاه حقوقدانان شورای نگهبان بود. 🔹واداده‌ها که از اعتلای انقلابی حقوقدانان شورای نگهبان در سال گذشته و در نتیجه عملکرد انقلابی‌تر این شورا در ایام انتخابات اخیر عصبانی‌اند، امروز چهار تغییر عمده را در آیین‌نامه داخلی مجلس مصوب کردند: رئیس قوه قضا موظف به معرفی دو برابری تعداد نامزدین حقوقدان باشد، حقوقدانان با آراء دو سوم مجلس انتخاب شوند، امکان رأی عدم صلاحیت برای حقوقدانان توسط مجلس میسر شود و امکان انصراف حقوقدانان کاندیدا به قبل از ورود به دستور کار محدود شده و رئیس قوه قضا ملزم به معرفی جایگزین شود. درحقیقت اما این طرح نماد اتمّی از کینه های بدریه و حنینیه مجلسی است که اکثرشان یا توسط شورای نگهبان ردصلاحیت شده‌اند یا توسط رأی مردم! 1⃣اولا درباب تعیین تکلیف برای رئیس قوه قضا، مطابق با تفسیر شورای نگهبان از اصل ۹۱ قانون اساسی در سال ۸۰، اختیار تعداد حقوقدانان معرفی شده با رئیس قوه قضا بوده و مجلس حق تعیین معرفی دو برابری نامزدان را ندارد پس این بخش مصوبه خلاف قانون اساسی است. 2⃣ثانیا تغییر نصاب انتخاب حقوقدانان از اکثریت نسبی به اکثریت دو سوم یادآور اقدامات سیاسی‌کارانه مجلس ششم در سال ۸۰ است. در آن زمان ملاک انتخاب حقوقدانان در آیین‌نامه مجلس اکثریت مطلق (۵۰٪) بود و فتنه‌گران سیاسی اصلاحات با رأی ندادن مکرر به گزینه‌های معرفی شده از سوی قوه قضا، عملا یک بحران سیاسی ایجاد و سبب شدند تا مراسم تحلیف رئیس‌جمهور وقت به تعویق بیفتد چراکه شورای نگهبان تکمیل نبود و مجلس نیز بدون وجود شورای نگهبان مطابق اصل ۹۳ قانون اساسی غیرقانونی بود. نهایتا با تدبیر رهبری طبق بند ۸ اصل ۱۱۰، مجمع تشخیص برای حل بحران تشکیل و یکی از بندهای آن مصوبه که توسط رهبر انقلاب به مجلس ابلاغ شد این نکته بود که آیین‌نامه مجلس جهت تغییر اکثریت مطلق به اکثریت نسبی در انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان اصلاح شود‌. فلذا الان مصوبه مجلس دهم که حتی به اکثریت مطلق نیز رضایت نداده و اکثریت دو سوم را تصویب کرده‌اند از طرفی قطعا خلاف ابلاغیه رهبر انقلاب و خلاف قانون اساسی است و از طرف دیگر مهیمنی است بر این نکته که ردصلاحیت شده های مجلس لاریجانی تکرار شوم حاشیه‌سازی‌های سیاسی شبیه مجلس ششم را در ذهن می‌پرورانند. 3⃣ثالثا مجلس دهم در یک بدعت، اختیار عزل حقوقدانان شورای نگهبان را در آیین‌نامه داخلی خود تصویب کرد درحالیکه شورای نگهبان یک نهاد مستقل از مجلس است و وقتی قانون اساسی امکان عزل حقوقدانان را برای مجلس معین نکرده آنان حق چنین بدعت‌گذاری را ندارند. فارغ از ظاهر مصوبه، تلاش ردصلاحیت‌شده‌ها برای اینست که شورای نگهبان را تحت کنترل مجلس درآورده و درنتیجه نظارت انتخاباتی و بررسی مصوبات با شرع و قانون اساسی را به استحاله بکشانند که بسیار خطرناک است و میتواند اسلامیت نظام را تهدید کند. فلذا بعید است این بخش نیز خلاف شرع و قانون اساسی شناخته نشود. 4⃣رابعا درباب محدود کردن حق انصراف نامزدین حقوقدان شورای نگهبان نیز چنانچه در نظریه کارشناسی مرکز پژوهشها نیز آمده، اساسا انصراف یک حق است و نمیتوان حق انصراف را از افراد سلب کرد و با آن مانند استعفا برخورد نمود. فلذا این بخش از مصوبه نیز قابل تأیید نیست، در ادامه نیز تکلیفی برای رئیس قوه قضا تعیین گردیده که مطابق تفسیر اصل ۹۱ در حیطه اختیارات اوست و نه نمایندگان مجلس. 🔸نهایتا آنچه آشکار است اینکه این طرح نیز همانند مصوبه اصلاح قانون انتخابات پر از موارد ضدیت با شرع، قانون اساسی و سیاستهای کلی است اما آنچه بررسی آنرا مهم میکند آنست که یک مجلس مستقر در کشور وجود دارد که به راحتی و بدون نظارت اقدام به تصویب چنین قوانینی میکند که هدفش انتقام‌گیری از شورای نگهبان است. فلذا بسیار مهم است که مجلس یازدهم که منتسب به جریان انقلابی است بتواند یک سیاست‌گذاری کارآمد درباب نظارت بر رفتار نمایندگان، برخورد با تخلفات و عزل آنان در صورت از بین رفتن صلاحیتشان را تعریف کند که خود نمایندگان در آن ذی‌نفع نبوده و یک نهاد ناظر مستقل بیرونی با رویه انقلابی مسئولیت این نظارت را برعهده بگیرد تا دیگر شاهد تبدیل مجالس به محل سیاسی‌کاری و دنباله‌گیری اهداف غیرانقلابی نباشیم. @houshdar
هدایت شده از قاسم روانبخش
✍چند نکته با : ۱- یک اشتباه بود و شما قبل از توصیه به دیگران، خود و دوستانتان به اشتباه و کنید. ۲- روشن است که منظور شما از ، گذشت از از جمله‌ خود شماست! راه آشتی ملی از توبه می گذرد. ۳- مشکلات موجود معلول مدیریت ۸ ساله دولت ميرحسين موسوی، ۸ ساله ، ۸ ساله دولت شما و ۸ ساله دولت اعتدال روحانیِ مورد تایید شماست. ۸ سال دولت احمدی‌نژاد یک استثنا بود که عمده طرح های وی در دولت روحانی اجرایی شده است. پس اگر اشتباهی صورت گرفته، بیایید رسما اعتراف کنید. ۴- مهم ترین اشتباه شما بود. دیدید در آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با شما چه کردند؟! اقتصاد خراب کشور معلول همان اعتماد است که همه تخم مرغ های کشور را در سبد برجام گذاشتید، باز هم می خواهید همین مسیر را ادامه بدهید؟!!! ۵- مدیریت غربی‌ها را در دیدیم. در اینجا هم اگر و نیروهای و به میدان نیامده بودند، آمار مرگ و میر از آمریکا و اروپا به مراتب بالاتر بود. ۶- مردم ما دست به نمی زنند، آن ها اهل مهربانی‌اند. اگر اهل خشونت بودند، امروز اثری از شما و باقی نمانده بود! پس توصیه به خشونت نکنید که ممکن است اول دامان خودتان را بگیرد. ۷- ممکن است همه این حرف های شما به این دلیل باشد که می خواهند شما را از بردارند! https://twitter.com/qravanbakhsh/status/1259898090233921537?s=19 @ravanbakhsh_qasem
هدایت شده از روزنه
برکناری وزیر صمت، دکترین شوک و محمود معمم! 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 دولت روحانی درست برعکس مطالبه صریح و حکیمانه رهبر معظم انقلاب در ابتدای استقرار، عمل کرده است؛ آقا فرموده بودند نقاط قوت دولت قبل را حفظ و از نقاط ضعف آن برکنار بمانند اما روحانی در این 7 سال نشان داد دقیقا هرآنچه نقطه قوت بوده(مثل پرکاری، مردم مداری، ظرفیت تحمل مخالف، مسکن مهر، هوشمندسازی مسکن و اجناس در بازار، مدیریت مصرف سوخت و هدفمندی واقعی یارانه ها و....) این نقاط قوت را ضایع کرده یا اطرافیانش مزخرف خوانده اند(مثل زنگنه در مورد کارت سوخت یا آخوندی در مورد مسکن مهر) اما از آن سو، تقریبا تمام نقاط ضعف دولت احمدی نژاد و شخص او را داشته، بعلاوه تعداد زیادی نقطه ضعف دیگر! یکی از نقاط ضعف دولت احمدی نژاد، گرایش خواسته یا ناخواسته او به در اداره کشور بود. بی ثبات سازی اقتصاد و برهم زدن امنیت روانی مردم، کمترین نتیجه این نحو مدیریت است که متاسفانه در دولت روحانی این نقیصه به نحو تصاعدی افزایش یافته است. فعلا در دنیا، بیش از همه، از این راهبرد کلان استفاده می کند و امثال روحانی به دلیل ضعف مفرط مدیریتی و وجود برخی کنش گران مقتدر و متعهد در عرصه سیاسی/اقتصادی کشور، چندان در پیاده سازی دکترین شوک، بسط ید ندارد اما به همین میزان که می تواند، اقدام می کند و فعلا دولت امید، در سایه بحران سازی های مصنوعی و شوک های آنی، روزگار می گذراند و همه کارشناسان متعهد، اذعان دارند که این روش بیش از هر چیز، اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی و زیرساخت های اقتصادی کشور را بر باد می دهد و کار را برای رئیس جمهور آتی به نحو فوق العاده ای دشوار خواهد کرد. انشاءالله طراحان این سناریوی پرمخاطره، زودتر دست بردارند و روحانی نیز اگر نادانسته در این راه قدم گذارده(که بعید می نماید) زودتر تغییر رویه دهد. یکی دیگر از نقاط ضعف احمدی نژاد، عدم مراعات اقتضائات و آداب حکمرانی بود؛ وزیران نمود این ضعف بزرگ بود که متاسفانه در دولت روحانی نیز بارها تکرار شد. اگر تیم روحانی با کار را کلید می زنند اما برکناری ناگهانی و بی وجه وزیر صمت، آن هم در شرایطی که بازار بحران زده دوران کرونا، بیش از هر زمان دیگر به ثبات نیاز دارد، هیچ توجیهی ندارد! در بهترین حالت، طراحان سناریوی حذف آنی وزیر صمت، به دنبال ایجاد یک شوک به بازار صنعت بوده اند، که به نظر می رسد، بدون توجه به عواقب سیاسی و آثار منفی اجتماعی آن، دست به چنین اقدامی زده اند! این روزهای دشوار خواهد گذشت اما امیدواریم در 1400 کسی سکاندار قوه مجریه این کشور شود که ثبات اقتصادی و امنیت روانی و مراعات اقتضائات و آداب حکمرانی را جزو اصول لایتغیر سیره مدیریتی خود قرار دهد تا این مردم نجیب و عزیز، کمتر به دلیل نقطه ضعف های شخصی رئیس جمهوران، متضرر گردند و خدمات گسترده ای که مستحق آن هستند، در حق شان انجام گیرد. @rozaneebefarda
✨﷽✨ *شب قدر* در حدیثی از پیامبر اکرم‌ صلی الله علیه وآله می‌خوانیم که حضرت موسی‌ علیه السلام به خدا عرض کرد: خدایا مقام قربت را خواهانم. پاسخ آمد: «قُرْبی لِمَن اسْتَیْقَظَ لَیْلَةَ الْقَدْر»، قرب من، در بیداری شب قدر است. عرضه داشت: پروردگارا، رحمتت را خواستارم. پاسخ آمد: «رَحْمَتی لِمَنْ رَحمَ الْمَساکینَ لَیلةَ الْقَدر»، رحمت من در ترحّم بر مساکین در شب قدر است. گفت: خدایا، جواز عبور از صراط می‌خواهم. پاسخ آمد: «ذلِک لِمَنْ تَصَدَّقَ بِصَدَقَةٍ لَیْلَةَ الْقَدْر»، رمز عبور از صراط، صدقه در شب قدر است. عرض کرد: خدایا بهشت و نعمت‌های آن را می‌طلبم. پاسخ آمد: «ذلک لِمَنْ سَبَّحَ تَسْبیحَة فی لیلةِ القدر»، دستیابی به آن، در گرو تسبیح گفتن در شب قدر است. عرضه داشت: پروردگارا، خواهان نجات از آتش دوزخم. پاسخ آمد: «ذلک لِمَنْ اسْتَغْفَرَ فِی لَیلةِ الْقَدْر»، رمز نجات از دوزخ، استغفار در شب قدر است. در پایان گفت: خدایا رضای تو را می‌طلبم. پاسخ آمد: «رِضای لِمَنْ صَلّی رَکعَتَینِ فِی لَیلةِ الْقَدْر»، کسی مشمول رضای من است که در شب قدر، دو رکعت نماز بگذارد. منبع 📚 : وسائل الشیعه، ج 8، ص 20 ❤️ *فراموش نشه! * ┈┈┈┈••✾🌿🌺🌿✾••┈┈┈┈ •✾📚 @howzehenghelabi 📚✾•
📸 نامه وزیر برکنار شده صنعت خطاب به رئیس‌جمهور @Farsna
🔴 نکاتی پیرامون دوستان حزب‌اللهی و فضای مجازی (قسمت دوم) ۴. کتاب ضاله را متخصص متعهد بخواند و رد کند. حال اگر کتاب ضاله دست مردم بود باید چه کرد؟ بگوییم دیگر نمی‌شود کاری کرد؟ آیا نباید برای محوِ آن و توجیه مردم نسبت به خطرناک بودنِ آن اقدام کرد؟ ۵. وظیفهٔ ما در قبال تولید و توزیع‌کنندگان کتب ضاله چیست؟ اقدام قضایی، روشنگری، تبیین خیانت‌ها و...، جزو بدیهی‌ترین امور است. ۶. برخی دوستانِ ما به تمام معنا در زمین دشمن تنفس می‌کنند؛ مثلا در واتس‌اپ با دوستان نزدیک و هم‌نظر خود، ارتباط می‌گیرند و... . این خلاف بدیهیات قاعده اضطرار است. ۷. ایجاد انحصار محتوایی هم از دیگر مصائب است؛ بارها با افرادی برخورد کرده‌ام که می‌گویند، صرفاً برای دیدن محتوای فلان طلبه، فلان کانال خبری و...، از تلگرام یا اینستاگرام استفاده می‌کنم. خب برادر عزیز! شما باید محتوای خود را در سرویس بومی قرار بدهید و به نفع دشمن انحصار محتوایی درست نکنید. ۸. باید دستگاه‌ها و مراکز دولتی و انقلابی موازنه‌ای در تخصیص بودجه نسبت به فضای مجازی موجود ایجاد گردد؛ متاسفانه ۹۹ درصد بودجه برای حضور در زمین دشمن هزینه می‌شود و برای سایر موارد، با تخفیف، یک درصد. ۹. حضرت آقا در جلسهٔ قرب بقیه‌الله، اول به دوستان گفتند همت را بر سلب سلطه بگذارید و دشمن را از فضای مجازی بیرون کنید، بعد در ادامه بر حضور در سرویس دشمن با رعایت ضوابط، تصریح کردند. منتها انقلابیون، آن حرف را وانهادند و به این چسبیدند. ۱۰. جنگ در زمین دشمن کَمّی نیست؛ لشکر نمی‌خواهد. کیفی است. مدیریت واحد می‌خواهد و رزمندهٔ توان‌مند و آموزش‌دیده. مطالبه‌سازی و گفتمان‌سازی لشکر می‌خواهد. اما به عکس، آن‌طرف لشکری و با تأکید بر کمیت عمل می‌شود (و واقعاً بدون کیفیت) و این‌طرف، عده‌ای تنها با دستان خالی. ۱۱. اکنون اطلس سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و...، به‌دلیل حضور بی‌ضابطه در سرویس دشمن و بی‌توجهی به سایر مطالبات حضرت اقا، در اختیار دشمن است. این اطلس روزبه‌روز، کامل‌تر می‌شود. چقدر این خطر بزرگ را برای مراجع، مدیران حوزه، مسئولان سپاه، اعزه صداوسیما و... تبیین کرده‌ایم؟ ✍ استاد حجةالاسلام محمد کهوند ✊ @jebheh
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 سرنوشت حوزه و انتخابات شورای عالی 📝 پرونده ویژه مناهج 🖋 درآمد / علی مهدوی 🔹 می‌توان گفت تاثیرگذارترین رکن در حرکت و برنامه‌های حوزه‌های علمیه، «شورای عالی حوزه‌های علمیه» است؛ چراکه سیاست‌گذاری‌های کلان و تعیین خط مشی حوزه‌های علمیه در دستان مصوبات و تصمیمات این شورا است. شورایی هفت نفره که توسط اعضای محترم جامعه مدرسین برای چهار سال انتخاب می‌شوند و سکان هدایت حوزه علمیه را در دست می‌گیرند. 🔹 طبعا قوت و پر تحرکی این شورا، موجب نشاط و حرکت پرشورتر و علمی‌تر حوزه‌های علمیه خواهد بود کما اینکه خدای ناکرده رکود و کم‌تحرکی آن باعث افت و نکس حوزه‌های علمیه خواهد بود. 🔹 با توجه به اینکه در آستانه انتخابات دور هشتم شورای عالی حوزه‌های علمیه هستیم پانزدهیمن پرونده با عنوان «سرنوشت حوزه علمیه و انتخابات شورای عالی» سعی دارد پیشنهاداتی را در راستای تشکیل هرچه بهتر هشتمین دوره شورای عالی ارائه کند و صدای طلاب باشد در ارائه این پیشنهادات به جامعه محترم مدرسین. ✍🏻 اساتید، فضلا و تمامی فرهیختگان محترم عضو مناهج، می‌توانند یادداشت‌ها و نظرات خود را برای تحریریه مناهج ارسال کنند. 〰〰〰〰〰 🗂 @Manahejj