📸جواد کریمی قدوسی [نماینده مجلس] نوشت: قطعا متهم اصلی فاجعه #بندر_بیروت رژیم صهیونیستی و آمریکا است، چیدمان مواد شدید الانفجار در تناژ بالا و در کنار هم با فاصله زمانی و فنی لازم آنهم در پایتخت محور #مقاومت عربی نمی تواند خلق الساعه باشد.
#بیروت
@howzehenghelabi
🛑 فوری فوری فوری
حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان «این رد پاها را دنبال کنید»، نوشت: ابتدا، این چند خبر مستند را مرور کنید و سپس درباره نتیجهای که از مجموع آنها گرفته شده است، قضاوت کنید:
- انفجار مهیب عصر سهشنبه بیروت در انبار شماره ۱۲ این شهر بندری اتفاق افتاده و تاکنون بیش از ۱۰۰ کشته و ۵۰۰۰ مجروح برجای گذاشته و این درحالی است که هنوز تعداد قابل توجهی از قربانیان زیر آوار هستند و جستوجو برای یافتن کشته شدهها و مجروحان ادامه دارد.
- در سال ۲۰۱۴ میلادی -۶ سال قبل- کشتی روسوس که با پرچم مولداوی از باتومی گرجستان به سوی موزامبیک میرفت در آبهای مدیترانه و در نزدیکی سواحل بیروت دچار نقص فنی میشود و در بندر بیروت پهلو میگیرد. این کشتی حامل ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم بود.
- مقامات لبنانی بعد از بازرسی کشتی و پیبردن به محموله آن، کشتی را متوقف میکنند و سپس کاپیتان و ۴ خدمه آن را بازداشت و به بقیه اجازه بازگشت به کشورهایشان را میدهند.
- مقامات لبنانی برای پیشگیری از خطر احتمالی تصمیم میگیرند محموله را به یکی از انبارهای بندر بیروت منتقل کنند تا برای فروش و یا انتقال آن به کشور مبدأ اقدام شود و در پی این تصمیم ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم به انبار بزرگ شماره ۱۲ بندر بیروت منتقل شده و دپو میشود.
- در فاصله زمانی میان توقف کشتی روسوس در بندر بیروت و انتقال محموله نیترات آمونیوم به انبار شماره ۱۲ تا زمان انفجار هولناک عصر سهشنبه، بارها مقامات بندر بیروت با اشاره به مخاطرهآمیز بودن محموله دپو شده، خواستار انتقال و یا اتخاذ تدبیر دیگری برای پیشگیری از خطر احتمالی آن شده بودند که ظاهراً به این درخواستها توجه چندانی نشده است!.
- بندر بیروت که اکنون به ویرانه تبدیل شده است اصلیترین بندر تجاری لبنان بود و سالانه بیش از ۳ هزار کشتی در آن پهلو میگرفته و عمدهترین مرکز واردات و صادرات لبنان بوده است. بیشترین و تقریباً نزدیک به تمامی ذخایر گندم، دارو، مواد غذایی و مایحتاج روزانه مردم لبنان در انبارهای این بندر نگاهداری میشد که در اثر انفجار از بین رفته است. بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم بیروت خانه و کاشانه خود را از دست داده و آواره شدهاند. بیمارستانها تخریب شده و چند بیمارستان باقی مانده نیز به بیماران کرونایی اختصاص دارد که به ناچار تعداد فراوانی از آنها را برای مداوای مجروحان تخلیه کردهاند. بیش از ۵ میلیارد دلار برآورد اولیه خسارات است که با توجه به شرایط کنونی لبنان، تحریمها و کاهش ارزش پول این کشور، بر ابعاد فاجعه میافزاید.
- دولت لبنان مدتی بعد از پهلو گرفتن کشتی روسوس با توجه به مخاطرهآمیز بودن محموله کشتی که قابلیت اشتعال و انفجار زیادی داشت به صاحبان و وکلای این کشتی اعلام میکند که میتوانند کشتی و محموله آن را به مقصد و یا مبدأ بارگیری بازگردانند، ولی نه صاحبان کشتی روسوس و نه وکلای آنها به این دستور توجهی نمیکنند و کشتی در بندر بیروت رها شده باقی میماند! این درخواست بیش از ۳بار به صاحبان کشتی و وکلای آنها ابلاغ میشود و نتیجهای به دست نمیآید و آنها همواره از تحویل کشتی و محموله آن خودداری میورزند! و این سؤال در میان است که چرا اصرار داشتهاند این محموله خطرناک و قابل انفجار در بیروت باقی بماند؟! و اگر موضوع در چارچوب تجارت بوده است چرا صاحبان کشتی از تحویل گرفتن کشتی و حمل محموله ۲۷۵۰ تنی آن که به مقصد موزامبیک بارگیری شده و در اسناد این محموله نیز آمده است، خودداری ورزیدهاند؟!
- در گزارشهای بندر بیروت از پهلو گرفتن کشتی روسوس که اعلام شده به علت نقص فنی در آبهای ساحلی لبنان بوده است، اشارهای به نوع نقص فنی نشده است. این نکته از آن جهت حائز اهمیت است که بندر بیروت در مسیر تجاری گرجستان به موزامبیک نبوده است و این احتمال را قوت میبخشد که نقص فنی روسوس بهانهای برای پهلو گرفتن در بندر بیروت بوده است! مخصوصاً آنکه کشتی یاد شده حتی بعد از برطرف شدن نقص فنی نیز حاضر به ترک بیروت نشده و این تاخیر سؤالبرانگیز را تا تخلیه کامل محموله مخاطرهآمیز ۲۷۵۰ تنی نیترات آمونیوم و دپوی آن در انبار شماره ۱۲ بندر بیروت ادامه داده است!
- سندی که از وزارت دفاع (بخوانید وزارت جنگ) رژیم صهیونیستی منتشر شده و به صورت عکس هوایی است نشان میدهد که محل انبار شماره ۱۲ بندر بیروت یعنی انباری که ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در آن دپو شده بود، در سال ۲۰۱۸ به عنوان یکی از اهداف حمله جنگندههای رژیم صهیونیستی علامتگذاری شده است!
- در فرهنگ سیاسی و نظامی از عملیاتی یاد میشود که دشمن علیه حریف به کار میگیرد ولی بنا به دلایلی، از جمله ترس از انتقام و عملیات مقابله به مثل، ترجیح میدهد اولاً سند مشخصی باقی نگذارد که از انتساب عملیات به او حکایت کند و ثانیاً؛ به طور ضمنی و از زبان دیگران احتمال انجام آن عملیات ب
ه خود و هدف از آن را تبلیغ کند. به عنوان مثال بعد از خرابکاری اخیر در سایت نطنز که توسط عوامل نفوذی وابسته به رژیم صهیونیستی صورت گرفته بود، درحالی که مقامات رسمی رژیم صهیونیستی از وحشت انتقام ایران اسلامی درباره ارتباط آن با اسرائیل ساکت بودند، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق این رژیم که مسئولیت رسمی نداشت اعلام کرد از یک مقام اطلاعاتی شنیده است که انفجار سایت نطنز کار اسرائیل بوده است! (بگذریم که چه پاسخی در انتظار این جرثومههای فساد و تباهی خواهد بود).
- ساعاتی بعد از انفجار مهیب سهشنبه بیروت، دو رسانه رسمی رژیم میهمان و کودککش آلسعود، العربیه و ایندیپندنت، اعلام کردند که انفجار کار اسرائیل بوده است و این هزینهای است که مردم لبنان بهخاطر حضور حزبالله در این کشور متحمل شدهاند! حکومت وحشی عربستان نه فقط نزدیکترین کشور عربی بلکه یکی از نزدیکترین کشورهای دنیا به رژیم صهیونیستی است و نمیتوان پذیرفت که این رژیم را به جنایت هولناک انفجار بیروت متهم کند! ولی چرا چنین میکند؟! مخصوصاً آنکه بعد از انتساب انفجار به اسرائیل علت این جنایت را همراه با آدرس پیشگیری از آن را نیز گوشزد میکند! باید حزبالله لبنان از دایره سیاسی و امنیتی این کشور حذف شود تاجنایت مشابه دیگری در پی نباشد!
- همین حرکت را از جانب آمریکا نیز شاهد هستیم. دونالد ترامپ رئیسجمهور آمریکا با سعدحریری، نخستوزیر برکنار شده و مهرهاسرائیلی- آمریکایی شناخته شده تماس میگیرد و با وی درباره انفجار بیروت گفتوگو میکند. دقت کنید، بر اساس عرف شناختهشده سیاسی، رئیسجمهور آمریکا باید با آقای«حسن دیاب» که همتای اوست تماس بگیرد ولی چرا با سعد حریری؟! پاسخ هرگز نمیتواند غیر از این باشد که ترامپ در پی آن بوده است که نارضایتی در حد و اندازه عصبانیت آمریکا از برکناری سعد حریری -مهره وابسته آمریکایی اسرائیلی- را به مردم لبنان نشان بدهد. نکته درخور توجه اینکه سعد حریری نیز بلافاصله بعد از تماس ترامپ، در مصاحبهای، دولت لبنان را مقصر معرفی میکند! یعنی همان دولتی که آمریکا و اسرائیل به شدت از روی کار آمدن آن و تن ندادنش به باجخواهی آنها نگران و عصبانی هستند.
- همانگونه که ملاحظه میکنید بسیاری از اسناد و شواهد موجود از دستهای پشت پرده آمریکا و رژیم صهیونیستی در انفجار جنایتکارانه عصر سهشنبه بیروت حکایت میکنند. مخصوصاً آنکه این دو رژیم صدها جنایت مشابه دیگر را نیز در کارنامه سیاه خود دارند و بارها نشان دادهاند که برای رسیدن به اهداف پلید خود از انجام هیچ جنایتی رویگردان نیستند.
@howzehenghelabi
هدایت شده از اکبر ابدالی
📍 سناریوسازی در لبنان
✅ انشاالله جریان انقلابی لبنان، بزودی این سناریو را نقش بر آب خواهد کرد.
#حزب_الله
🆔 @mashgh626
نامه حوزههای علمیه خواهران خراسان بزرگ به رئیس قوه قضائیه حضرت آیت الله رئیسی پیرامون شبکه اجتماعی لایکی
وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّى يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا(آیه 217 سوره بقره)
دشمنان دست از مقاتله و مبارزه با ما برنمی دارند مگر اینکه ما دست از دین خـود بـرداریم.
جناب آقای رئیسی
ریاست محترم قوه قضائیه
سلام علیکم
با احترام؛ همانگونه که مستحضر هستید، انتشار ویروس منحوس کرونا سبب اختلال در زندگی روزمره مردم شده و تغییرات متعددی در سبک زندگی و شیوه انجام امور و رفع احتیاجات با خود به همراه داشته است. در این میان فضای مجازی به عنوان بزرگترین فرصت پیش روی جامعه انسانی و به ویژه مردم و مسئولین کشور، در کنار ظرفیتهایی که ایجاد شده با کاستیها و نقصهایی نیز روبروست که ضروری است رفع شود.
در چنین وضعیتی، باز رسانه های معاند با نظام جمهوری اسلامی در یک عملیلات از پیش طراحی شده با راهاندازی شبکه اجتماعی لایکی کودک و نوجوان پاک ایرانی را هدف مطامع استعماری خود قرار داده و با ترویج محتواهای جنسی و ضد اخلاقی، تصاویر ناهنجار و رفتارهای بدور از شخصیت انسانی بنیان های اعتقادی و ارزشی آنها سست کرده و آنها را به افراد لاابالی که زندگی را در جمع کردن فالور و محبوبیت به هر قیمتی می دانند مبدل کرده؛ محبوبیتی که حال و آینده این نوجوانان را به نابودی می کشاند این امر در حالی هست که در کشورهای غربی محدویت هایی شدیدی در استفاده از شبکه هایی مثل لایکی گذاشته است چرا که پیامدهای این نوع رسانه را در فروپاشی نظام خانواده مشاهده کردهاند.
در این راستا حوزه های علمیه خواهران ضمن تقدیر از اقدامات موثر و قاطعانه و برگرداندن امید و احساس امنیت اجتماعی در دل مردم نهایت تشکر را داریم.
ازجنابعالی به عنوان رئیس قوه قضائیه تقاضا مندیم در راستای عمل به وظیفهی قانونی خود که همانا حمایت از حقوق عامه است، در اسرع وقت با عوامل ولنگاری فضای مجازی کشور طبق ماده قانونی ۷۴۲ جرائم علیه عفت و اخلاق عمومی برخورد قاطعِ قضایی صورت دهید؛ آنها را بازداشت و محاکمه کنید.
حمایت خود را از این نامه با زدن روی لینک اعلام کنید .
https://www.farsnews.ir/my/c/35951
و در حد توان منتشر کنید.
اگر به پنجاه هزار حمایت برسیم این مسئله در صحن علنی مجلس مطرح و بررسی خواهد شد.
بخاطر دل مهدی زهرا (سلام الله علیهما) و خون پاک شهدا بی تفاوت نباشیم
@howzehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشبینی سیمپسونا از داروی ایرانی کرونا
🔰قالیباف مراقب باشد علی لاریجانی نشود.
🔺مجلس دهم با ناکارآمدی ریاست مجلس خود، علی لاریجانی تمام شد.
🔺تجربیات و تلخی ها و لابی های مجلس قبل از وکیل الدوله ها در پیش چشم شماست آقای قالبیاف، مراقب باشید در فرصت ریاست مجلس، علی لاریجانی نشوید.
🔺بسیاری از مردم به این مجلس امید بستند، مراقب باشید امیدها نا امید نشود و از فرصت مجلس نهایت استفاده برای پیشبرد انقلاب و حل مشکلات اساسی مردم صورت گیرد.
@howzehenghelabi
هدایت شده از بانوی تمدن ساز 🇵🇸🇮🇷
❌ مدتهاست که فضای مجازی ولنگار، به بزرگترین دغدغه مادران این سرزمین برای تربیت فرزندانشان تبدیل شده است و این موضوع حقیقتا خواب از چشم آنان ربوده است. مادرانی که تا پیش از این با چنگ و دندان فرزندان خود را از غرق شدن در منجلاب فضای مجازی حفظ میکردند، با شیوع کرونا و جایگزینی آموزش مجازی، به سرباز بیسلاحی میمانند که آماج حملات دشمن قرار گرفته و تنها میتواند نظارهگر قتل عام فرهنگی فرزندان و خانوادههاشان باشند.
#محاکمه_جهرمی
@banooyetamadonsaz
🔻از همه دغدغه مندان تقاضا میشود جهت حمایت از شکایت مادران وارد لینک ذیل شده و متن کامل را مطالعه و امضا کنند🔻
#نشر_حداکثری
https://www.farsnews.ir/my/c/36059
#بی_تفاوت_نباشیم
⏰ فقط چند ثانیه وقت بذاریم و از چند تا کلیک برای حمایت دریغ نکنیم
برای امر به معروف مثل نماز وقت بگذاریم ... 👇👇👇
🔥🔥 🔥 37 هزار امضاء دیگه لازمه برای پیگیری در مجلس
🔗 https://www.farsnews.ir/my/c/23860
⚖ حمایت از محاکمه عاملان ولنگاری فضای مجازی
✊ @jebheh
#باید_قوی_شویم
#بی_تفاوت_نباشیم
#آره_منم_مشارکت_میکنم 👇
✅ @mosharekate_mardomi
هدایت شده از جرس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 زبانههای آتش گسترده در بازار شهر عجمان امارات
✅ @Rajanews
🔴 #عکس_نوشت| هنوز به دنبال فریبند!
مشکل مردم: اقتصاد
هدف مردم: تامین معاش خانواده
علت مشکل مردم: تَکرار شدن اصلاح طلبان
دغدغه اصلاحطلبان: دوچرخهسواری بانوان
هدف اصلی اصلاحطلبان: رأی جمع کردن
علت دغدغه اصلاحطلبان: بیشرفی!
علیرضا گرائی
@bidariymelat
@howzehenghelabi
هدایت شده از اکسسوری رزین آنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فمینیستها: خروسها نباید به مرغها تجاوز کنند!😐
🔸بعد از اینکه با به رسمیت شناختن همجنسگرایی در #غرب کانون #خانواده از هم پاشیده شد حالا بیماران جنسی به جان مرغ و خروس و سگ و اسب افتادند!
تبیان
@ztamaddonsaz
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
🔸 در پیامرسان ایتا، 59 کانال #تاریخی فعالیت دارند که 56 مورد از آنها در درون #جبهه_انقلاب قرار دارند. فعالیت کانالهای انقلابی از جهت حوزه فعالیت در تصویر بالا قابل مشاهده است.
🔹 سوال آنست که: به نظر شما فعالیت #رسانهای، بیشتر در کدام مقطع #تاریخی مورد نیاز است❓
1. تاریخ ایران باستان
2. تاریخ اسلام
3. تاریخ معاصر
4. تاریخ پهلوی
5. تاریخ انقلاب
6. دفاع مقدس
لطفا با ورود به صفحه نظرسنجی، نظر خود را اعلام بفرمایید.👇👇👇
EitaaBot.ir/poll/2k40q
متشکرم🌹
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
📌 هویدا: بشینید تو خونههاتون😐
🔹 هنگامی که هویدا توانایی کنترل تورم را نداشت، از مردم خواست در جنبش ضدگرانفروشی شرکت کنند از خرید اجناس خودداری کنند. ظاهرا تنها راه درمان ویروس گرانی از نظر رژیم پهلوی این بود که مردم خودشون رو قرنطینه کنن و بشینن توی خونههاشون❗️
💠 دقت کنید که این گرانیها در دورانی بود که با جمعیت 35میلیونی، روزانه شش میلیون بشکه نفت میفروختیم، تحریم نبودیم و تهدید نظامی هم متوجه کشور نبود!
📗روزنامه آیندگان - ۲۴ تیر ۱۳۵۴
💥تخیلات منوتو را با اسناد تاریخی مقایسه کنید👇
🆔 @darseenghelab
🔹اعتراف مراکز رسمی #بهائی - فعالیت های تشکیلات #بهائی تحت پوشش «فعالان محیط زیست» در کشور ایران.
🔹 آیا این افراد، اطلاعات تبلیغی خود را به #بیت_العدل در شهر حیفای اسرائیل ارسال نمی کنند ⁉️‼️
@howzehenghelabi
هدایت شده از روزنه
صدای پای سند منحوس #۲۰۳۰ از قم
اظهارات عجیب مهراب صادق نیا پیرامون مساله خانواده در ایران/ ازدواج های نامشروع در بیان یک #آخوند_اعتدالی!
[صفحه 1 از 5]
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹«در کشورهای اروپایی و آمریکایی... از زنهای بیشوهر، مردهای بیزن، آمارهای بسیار بالا وجود دارد که تبعاً بچههای بیپدر و مادر، بچههای ولگرد، بچههای جنایتکار حاصل آن است، در آن جا فضا، فضای جنایت است. همین حرفهایی که در خبرها میشنوید: یک بچه ناگهان در مدرسه، خیابان، توی قطار قتل انجام میدهد، تعدادی را میکشد. یکبار و دوبار و یکی دو تا هم نیست. همین طور سطح جنایتکارها از لحاظ سنّی دارد پایین میآید. جوانهای بیست ساله بودند، شدند جوانهای شانزده ساله- هفده ساله، حالا بچههای سیزده- چهارده ساله در آمریکا جنایت میکنند. راحت آدم میکشند. این جامعه وقتی به این جا میرسد، دیگر تقریباً غیر قابل جمع کردن است. »(مقام معظم رهبری 1376/11/9)
🔸از این سخن امام خامنهای بیش از بیست سال می گذرد و انحطاط خانواده در غرب با قانون ننگین همجنسگرایی به سیاهترین درجه تا امروز رسید و این سقوط شیطانی همچنان ادامه دارد و این نتیجه قهری مدرنیته منهای دین و معنویت جهان غرب است. اما جریان شبهروشنفکر معمم که برخی از آنان با عنوان تقیزادههای زمانه یاد میکنند، گویی امروز همچنان به دنبال غربی شدن؛ از نوک پا تا فرق سر، هستند و تلاش میکنند خانواده نجیب، پاک و پایدار ایرانی را به بیهویتی و تزلزل بکشانند. دنبال کردن خط منحط غرب زدگی توسط برخی چهره های به ظاهر حوزوی و حمایت و ترویج از «سند 2030» تا آخرین لحظه دولت اعتدال ادامه دارد و #برجامیان حاضر نیستند از اهداف پیدا و پنهان این سند و نگارندگان آن دست بکشند. حجم این سنخ فعالیت های پنهان و پیدا روز به روز در حال ازدیاد است و پاسخگویی روزآمد به شبهات این جریان یک ضرورت حوزوی است.
🔸آنچه در این یادداشت میخوانید نقد اجمالی محتوای یک لایو اینستاگرامی است که تحت عنوان «سومین جلسه از نشستهای فلسفه خانواده از دیدگاه اندیشهوران» به میزبانی مجموعه تازه تآسیسی به نام «موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی(خاتم)» برگزار شده است.
جناب آقای #مهراب_صادقنیا (عضو هیئت علمی #دانشگاه_ادیان) در این لایو اینستاگرامی، مطالب بسیار عجیب و غریبی را پیرامون مسئله خانواده در ایران مطرح کرد که جای تأمل بسیار دارد.
🔸صادقنیا در این گفت و گوی مجازی با هویتزدایی از عنصر خانواده با تعریف اصیل دینی و ملی آن، این نهاد اجتماعی را به گونهای تعریف کرد که کثیفترین اجتماعات همچون #همخانگی #همجنسبازها یا همراهیهای غیرشرعی را هم در دایره خانواده گنجانده شود.
او برای دفاع از تعریف مورد نظر خود از خانواده چنین گفته است:
« برخی از مفاهیم در بعضی از انواع خانواده وجود دارن که در برخی دیگر از اشکال خانواده به چشم نمی خورند مثلا در جامعه های سنتی ازدواج یکی از محوری ترین مولفه های خانواده بود یعنی خانواده با ازدواج تشکیل می شد ولی امروزه ما صورتهایی از خانواده در جوامع می بینیم که عنصر ازدواج توشون نیست یعنی چند نفر ممکنه با هم زندگی بکنند ولی هیچ وقت هم ازدواج بین اونها رخ نمی ده یعنی کار به یک پیوند یا قرارداد یا اصطلاحا نکاحنامه نکشه.
یا مثلا پیش تر در جوامع سنتی روی تمایز جنسیتی خیلی تاکید می شد یعنی در خانواده یک نفر زوج هست یک نفر زوجه یا یکی مرد یکی زن، امروز ما صورتهایی از خانواده می بینیم.»
🔹ظاهر کلام آقای صادقنیا این است که وی با توسعه در مفهوم «خانواده» زیستهای آلوده به فحشا و زنا و لواط را هم زندگی خانوادگی میداند و در ادامه سخنان خود از آن به عنوان مصداق خانواده مدرن یاد می کند که گریزی از پذیرش آن نیست!
حال آنکه این قبیل مطالب، برخلاف ارتکازات دینی و حتی ملی مسلمانان و ایرانیان است و همین نکته باعث تعجب مجری برنامه نیز شد که با استفهامات استغرابی آن را بروز داد. البته آقای صادقنیا هم آنقدر شجاعت نداشت که از دیدگاه خود دفاع کند و خود را پشت ابهامگویی و ابزار همیشگی اعتدالگرایان یعنی #ابهام_استراتژیک،پنهان کرد و نام هویتزدایی از مفهوم بنیادین خانواده را «دست و دلبازی در تعریف» گذاشت و گفت:
« من الان نمی خوام بگم این مدلی از خانواده که درش مؤلفه ازدواج وجود نداره از نظر من چیز خوبیه اینو نمی خوام بگم، نمی خوام بگم #خانواده_های_هم_بالین هم از نظر من خانواده هستن ... منظورم اینه که ما در جامعه صورتهای مختلفی از خانواده داریم که همه خودشون رو خانواده می دونند ولو اینکه ما از نظر ارزشی یا نظام اعتقادی ما اونها رو خانواده ندونیم لذا در ارائه تعریفی از خانواده باید یه کم دست و دل بازتر باشیم یک تعریفی ارائه بدیم که این صورتهای مختلف را شامل بشه!!»
🔸کانال نخبگانی روزنه؛👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از روزنه
صدای پای سند منحوس #۲۰۳۰ از قم
اظهارات عجیب مهراب صادق نیا پیرامون مساله خانواده در ایران/ ازدواج های نامشروع در بیان یک #آخوند_اعتدالی!
[صفحه 2 از 5]
🔸مهراب صادقنیا در ابتدای عبارت مذکور میگوید «نمیخواهم بگویم خانوادههای همبالین از نظر من خوانواده هستند» اما اگر ایشان واقعا زندگی با فحشا (و به تعبیر جذاب آقای صادقنیا: خانواده همبالین) را یک زندگی خانوادگی نمیدانند پس چرا اعتقاد دارند که باید در تعریف «خانواده دست و دلباز» باشیم و صورت های مختلف خانواده مدرن (بخوانید: زنا و فحشا و لواط و...) را بر خلاف فرهنگ دینی و ملی با تلاشی مذبوحانه در مفهوم خانواده بگنجانیم؟!
🔹ممکن است کسی اشکال کند که تعریف «خانواده» یک امر عرفی است و در حال حاضر عرف در این مفهوم توسعه داده است و اگر تعریفی از خانواده ارائه کنیم که برخی مصادیق را شامل نشود، شرط «جامعیت افراد» را که لازمه یک تعریف صحیح است رعایت نکردهایم. اما پاسخ این است؛ همانطور که «جامعیت افراد» شرط صحت تعریف است، «مانعیت اغیار» هم شرط است و عرف مسلمان، ایرانی و حتی شرقی، همخانگی لواطکار و مساحقهکار و... را رابطه «خانوادگی» نمیداند. اما سؤال اینجاست که ذهن آقای صادقنیا بر اساس چه عرفی شکل گرفته که تلاش میکند موارد فوق را هم در تعریف خانواده بگنجاند؟!
🔸پاسخ این سؤال را در «پدیدارشناسی سکولار و غربزده» آقای صادقنیا باید جست. اشکال اساسی امثال او این است که نه تنها در ناحیه احکام سیاسی-اجتماعی و حقوق غربزدهاند بلکه در ناحیه مفهومشناسی نیز با همان عینک به پدیدههای اجتماعی و سیاسی نگاه میکنند و مفهوم به ظاهر بسیط و بدیهی در فرهنگ اسلامی-ایرانی همچون «خانواده» را همانطور تعریف میکند که عرف و عوام کشورهای غربی تعریف میکنند و اگر جوامع منحط غربی اجتماعات دو یا چند نفره بیقاعده و آلوده را هم خانواده حساب کنند آقای صادقنیا هم همان را تکرار میکند.
البته در جوامع غربی نیز همه کشورها مواردی مثل همجنسگرایی را به رسمیت نشناختند و اروپای شرقی و مرکزی و کشوری مثل ایتالیا با سیل انحطاط اخلاقی سایر کشورهای اروپایی همراه نشد و ازدواج همجنسگراها را به رسمیت نشناخت. (شفقنا/14تیر1396) اما ظاهرا آقای صادقنیا ترجیح داده برای تعریف خانواده؛ عرف کثیفِ انگلیس و آلمان و هلند و... را به عنوان مرجع خود بپذیرد.
🔸البته مشکل صادق نیا به همینجا ختم نمیشود. او نگاه «سکولاریستی» و از حیث دیگر «مدرن» را از مفهومشناسی به تنویع و تقسیم میرساند و انواع خانواده را بر اساس کلیشهای ثابت به «سنتی» و «مدرن» تقسیم میکند و نکات منفی که بر اساس یک رسم نانوشته و البته غیرمستند، برای خانوادههای قدیم ذکر میشد را تکرار کرد و هرچه میتوانست در مدح خانواده مدرن گفت و معایب آشکار خانواده در جوامع غربی و مدرن را سانسور کرد.
🔻او در این زمینه میگوید:
«در جوامع سنتی ما یک چیزی داشتیم که بهش می گفتن خانواده در جوامع مدرن هم یک چیزی داریم که بهش می گن خانواده. این دوتا به لحاظ ماهیت و کارکرد سخت متفاوت اند.»
و در ادامه مواردی همچون «زیاد بودن نقشهای خانوادگی، ازدواج بر اساس غریزه طبیعی، دینی بودن ازدواج، پیوندهای نسبی بالا و حمایتگری و استقلال پایین اعضای خانواده، تقلید اجباری، سلسلهمراتبی بودن قدرت و ظلم به زن، عدم استقلال اقتصادی زن» را از ویژگیهای #خانواده_سنتی ذکر می کند و در مقابل مواردی را به عنوان ویژگیهای خانواده مدرن برمی شمارد، از جمله: «تعداد کم اعضای خانواده، محدود بودن پیوندها، عدم نیاز به حمایتگری خانواده به دلیل وجود قوانین، غریزه جنسی به عنوان مبنای ازدواج، صرف قرارداد عاطفی بودن ازدواج، امکان خلاقیت و رشد بالا در خانواده مدرن و عدم ظلم به زن به دلیل نبود نظام قدرت سلسلهمراتبی.»
@rozaneebefarda
ادامه 👇🏽
هدایت شده از روزنه
صدای پای سند منحوس #۲۰۳۰ از قم
اظهارات عجیب مهراب صادق نیا پیرامون مساله خانواده در ایران/ ازدواج های نامشروع در بیان یک #آخوند_اعتدالی!
[صفحه 3 از 5]
🔸گذشته از محتوای عجیب و غریب سخنان مهرابصادقنیا، او در جریان این نشست مجازی نشان داد که برخلاف ژست معمول اغلب اصلاحاتی ها و اعتدالی ها که داعیه دار آزاداندیشی و تحمل مخالف هستند، چندان هم اهل ادب بحث آزاد و گفت و گوی دو طرفه نیست و از این رو در مواردی از کوره در می رفت و پاسخ پرسشهای چالشی خانم مجری را با سرکوبگری می داد.
خانم مجری با تیپی متفاوت با فضای مذهبی، که با تعریف عجیب و غریب آقای صادقنیا از خانواده و تقسیمبندی بیمنطق وی روبرو شده بود، سؤالی ساده در خصوص تعریف خانواده پرسید که جوابی توأم با عصبیت را در پی داشت:
🔻« مهراب صادقنیا: من پیشنهاد میکنم ده دقیقه دندون رو جیگر بذارید هیچی نگید لطفا
مجری: آخه خارج میشه بحث. اون بحثایی که شما دارید ادامه میدید از بحث اصلی که ما منظورمونه خارج میشه
مهراب: اون چیزایی که شما می خواید بگید جاهای دیگه هم هست برید بخونید تعریف و تمجیدهای بی خودی از یک خانواده به عنوان یک کهن الگویی که تو ذهن شماست هیچ وقت هم تو ایران پیدایش نخواهید کرد.چیزی که شما از خانواده دنبالش هستید مثل این می مونه که دنبال جام رستم بگردید پیداش نمی کنید.»
🔸به راستی تعریف و تمجیدهایی که از خانواده ایرانی-اسلامی میشود چیست؟ خانوادهای که در آن حرمت و عزت پدر حفظ شود، به مادر محبت شود، مادر با ظرافت و لطافت ذاتی خود فرزندانی بیعقده پرورش دهند، فرزندان از آلودگی و بیبند و باری و فساد مصون باشند و دختران عفیف و پسران غیور باشند. آیا این تعریف و تمجیدها از دیدگاه آقای صادقنیا هیچوقت در ایران پیدا نمیشود؟
تصور ایشان از جامعه ایرانی چیست؟
جامعهای بیعفت و بیغیرت همچون جوامع غربی با درصد وحشتناک حاملگی دختران نوجوان و کودکآزادی علیه پسران و دختران خردسال؟
آیا عفت و غیرت دخترانه و پسرانه و لطافت و استحکام مادرانه و پدرانه در ایران پیدا نمیشود و جام رستم است؟
🔻به علاوه جناب آقا مهرابِ صادقنیا در 48 دقیقه گفت و گو (که با پرخاشجویی تلاش داشت به گفتگوی کاملاً یکطرفه تبدیلش کند) چه حرف جدیدی گفت که در «جاهای دیگه» پیدا نمیشود؟
🔸جریان شبهروشنفکر ایرانی و بعضا حوزوی، همپای جریان روشنفکری الحادی غربی، چند دهه است که در راستای تخریب هویت ملی؛ خانواده ایرانی را یک خردهاجتماع دیکتاتوری با محوریت پدر عنوان میکند و با آه و نالههای فمنیستی مادر خانواده را نماد مظلومیت و ذلت اقتصادی و اجتماعی معرفی میکند و فرزندان را هم بردگان غل و زنجیر شده میداند که از نظام فکری تا انتخاب درس و شغل و آینده باید تابع پدر خانواده باشند.
معلوم نیست این الگوی کلیشهای چه مستند و منبع متقن تاریخی دارد ولی به هرحال آقای صادقنیا همین الگو را تَکرار کرد و چیز جدیدی هم نیفزود.
🔸صادقنیا در ادامه بحث خود، با همان عینک سکولار، الگوی به اصطلاح سنتی را به سه دلیل نامناسب دانست و گفت:
1. «ما در خانواده سنتی یکسری مولفههایی می بینیم که با برخی از اصول دینی ناسازگارند مثلا بی عدالتی. در صورتهای سنتی خانواده ما می بینیم که عدالت به درستی تقسیم نمی شه...»
🔻او در جای دیگری از همین گفت و گوی مجازی میگوید:
« ما در بحث ارث زن چالش داریم در بحث دیه زن خیلی چالش داریم چون جامعه امروز این رو یک بی عدالتی می دونه نسبت به زن و این در خانواده های سنتی وجود داشته و اینجوری نگاه می کردند به زن...
2. ما در جامعه مدرن زندگی می کنیم در جامعه مدرن انسانی که گرفتار مدرنیزاسیون است و از ابزار مدرن تکنولوژی مدرن استفاده می کنه دعوت این انسان به اینکه تو همچنان صورتی از سنت را داشته باشید تکلیف به ما لایطاق است. در جامعه مدرن مردها زنها مجبورند کار بکنند شما نمی تونی از یک خانم تقاضا کنی که تو نباید کار بکنی. خانمها اگر استقلال مالی نداشته باشند احساس سرشکستگی می کنند در جامعه ایران شما نمی تونی به یک خانم بگی که این احساس رو نداشته باش...
3. کارکرد خانواده در جامعه جدید عوض شده و دیگه اون کارکرد سنتی قبلی نیست. تغییر به معنای آن است که اگر ما به صورت یا شکل یا ساختار سنتی خانواده ها همچنان تمرکز داشته باشیم معناش اینه که خانواده در روزگار جدید کارکرد لازم رو نداره و بی کارکرد شدن خانواده به سست شدن اون می انجامه.»
@rozaneebefarda
ادامه 👇🏽
هدایت شده از روزنه
صدای پای سند منحوس #۲۰۳۰ از قم
اظهارات عجیب مهراب صادق نیا پیرامون مساله خانواده در ایران/ ازدواج های نامشروع در بیان یک #آخوند_اعتدالی!
[صفحه 4 از 5]
🔶جناب آقای صادقنیا خوب است توضیح دهد که منظورش از الگوی ناعادلانه چیست؟
او بدون هیچ مستندی ادعا میکند جوامع سنتی در زمینه اقتصادی الگویی ناعادلانه داشته اند و از آنجا که اعتقاد دارد که دین در زمینه احکام و حقوق دیدگاه خاصی ندارد و تابع عرف است؛ لابد تفاوت بین ارث و دیه زن و مرد مبتنی بر همان عرف ظالمانه بوده و معاذالله اسلام همان الگوی خلاف عدالت را نه تنها تأیید کرده بلکه در قرآن کریم (به عنوان قانون اساسی مسلمین) تثبیت کرده است!
🔻البته آشنایی با دیدگاه صادقنیا در مورد عدالت و نسبت آن با ایدئولوژی و دینداری مقوله دیگری است. جناب آقای صادقنیا خاطرهای را در کانال تلگرامیاش منتشر کرد که ماجرا را روشنتر میکند:
«چند سال پیش در جمعی از دوستانِ عدالتخواهِ تهران سخنرانی میکردم. آنها چنان از عدالت و مبارزه با فساد و مسئولیّت شهروندان در مطالبهگری حرف میزدند که شنونده ذوق میکرد و از امید و انرژی پر میشد. بعد از پایان، به یکی از مسئولان جلسه گفتم: "فکر میکنید تا کجا میتوانید عدالتخواه باشید؟" دستش را به سر و صورتش کشید و گفت: "تا تهاش! ما برای عدالتخواهی خط قرمزی نداریم." لبخندی زدم و گفتم، ولی ممکن است "ایدئولوژیک بودن" با عدالتخواهی نسازد؛ چون گاهی برای حفظ آن ایدئولوژی مجبورید خیلی چیزها و از جمله، عدالت را هم زیرِ پا بگذارید!»(9تیر1399) مشخص است یک دانشگاهی معمم که نسبت «پایبندی به ایدئولوژی اسلامی» و «عدالت» را تباین یا عام و خاص من وجه ببیند و استقامت بر مبانی اعتقادی اسلام را مساوی ظلم و سکوت در برابر بیعدالتی بپندارد، در این عرصهها نیز نظر بهتری نخواهد داشت!
از موضوع «خانواده» و نظریات عجیب مهراب صادقنیا در این زمینه دور نشویم!
🔸ایشان از یکسو ازدواج مدرن را صرفا یک قرارداد عاطفی (نه حقوقی و عقد و قراردادی مشخص مثل ازدواجهای قدیم) میدانند و میگوید:
🔻« ازدواج مدرن... بر خلاف گذشته یک قرارداد عاطفی دو نفره ست هر زمانی هم ممکنه از بین بره با توافق خیلی ساده ای آغاز میشه با توافق خیلی ساده ای هم از بین میره.»
و از سوی دیگر (بر اساس دلیل دوم) ادعا میکند که هیچکس توان مقابله با مدرنیته را ندارد و تقابل با مدرنیته تکلیف بما لایطاق است در نتیجه الگوی مدرن را تمام و کمال باید پذیرفت.
🔸حال سؤال اینجاست که آیا او فحشای سیاهی که به اسم ازدواج سفید رایج شده است و صرفا یک قرارداد عاطفی است را هم میپذیرد و پیشگیری از چنین عمل کثیفی را تکلیف بما لایطاق میداند؟
آیا ایشان ممنوعیت همخانگی دو لواطکار را هم تکلیف به ما لایطاق میداند و درصدد است ازدواج همجنسگراها را نیز قانونی جلوه دهد؟
بعید نیست جریان شبهروشنفکری که امروز بر سر لغو قانون شرعی حجاب جنجال و هیاهو میکند چند وقت دیگر در مورد قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان پروپاگاندا راه بیندازد.
به علاوه، او در دلیل سوم همراه نشدن با مدرنیته را مایه سستی خانواده عنوان میکند اما به این سؤال پاسخ نمیدهد آیا در جوامعی که مدرنیته را به ایستگاه آخر رساندهاند خانواده از جایگاه محکمی برخوردار است؟ یا این کشورها با انحطاط اخلاقی و خانوادگی شدیدی مواجهاند؟
🔸جالب است بدانیم مطابق برخی آمارهای منتشره سوئد و ایالات متحده آمریکا در سال 2017 جزء سه کشور اول جرائم جنسی بودهاند و در کشور آمریکا، از هر 3 زن، یک زن در طول زندگی خود آزار جنسی را تجربه می کند و 19.3 درصد زنان حداقل یک بار مورد تجاوز قرار گرفته و 43.9 درصد آن ها نیز در طول زندگی خود سایر آزارهای جنسی را تجربه کرده اند.(خبرآنلاین 5آذر1396) همچنین بر اساس آمار سایت آمریکایی NSVRC (مرکز مربوط به خشونت های جنسی) از میان هر 5 زن امریکایی، یک نفر از آنها حداقل یکبار تجاوز به عنف(به صورت کامل) یا اقدام ناموفق دیگران علیه آنها را تجربه کرده اند.(سالهای اخیر)، ۸۱ درصد از آنان در سنی زیر ۲۵ سال چنین تجربه ای داشته اند و یک چهارم قربانیان تجاوز کامل جنسی، آن را در سنی زیر ۱۰ سال تجربه کردهاند(آمار ۲۰۱۰) و ۳۰ درصد تجاوزات کامل جنسی به زنان در سنین ۱۱ تا ۱۷ سالگی رخ داده است.
🔸به علاوه؛ بنا بر گزارش منتشر شده در شورای وزرای اروپا، هر ساله قریب به3500 قتل زن در 27 کشور اتحادیه اروپا، در اثر خشونت شرکای زنان بوقوع می پیوند.
@rozaneebefarda
ادامه 👇🏽
هدایت شده از روزنه
صدای پای سند منحوس #۲۰۳۰ از قم
اظهارات عجیب مهراب صادق نیا پیرامون مساله خانواده در ایران/ ازدواج های نامشروع در بیان یک #آخوند_اعتدالی!
[صفحه 5 از 5]
🔹در گزارشی که در پنجاه و هفتمین نشست کمیسیون سالانه سازمان ملل در مورد «جایگاه زنان» در نیویورک قرائت شد با استناد به آمارهای سازمان ملل و بانک جهانی عنوان گردید که علت مرگ بیشتر زنان در میانگین سنی ۱۵ تا ۴۴ سال، جنگ و سرطان و حوادث نیست بلکه آنها بهخاطر رفتار خشونتآمیز جان خود را ازدست میدهند.(مقاله غرب و خشونت علیه زنان، نوید رسولی)
این است مدینه فاضله آقای مهراب صادقنیا و سایر همقطاران غربگرا.
🔳عضو هیئت علمی #دانشگاه_ادیان قم حدود پنجاه دقیقه صحبت کرد اما دلیل متقن و مستندی برای واگویههای خود مطرح نکرد و از این رو شاید مجبور شد برای پیشگیری از اتهام مخالفت با آموزه های فقهی و قرآنی در زمینه زنان و خانواده، حد وسط بدیعی به نام «روح» را خلق کند تا نه سیخ بسوزد نه کباب! او در توضیح تئوری کوآنتومی خود می گوید:
🔻«وقتی من این رو میگم منظورم این نیست که اسلام هیچ نظری نسبت به خانواده نداره خانواده باید سست تصور بشه نه خیر. من حرفم اینه می گم به جای تمرکز روی صورت خانواده سنتی و روی چارچوب خانواده سنتی دوستانی که مثل من علاقه دارند که خانواده از دیدگاه اسلام در جامعه مدرن شکل بگیره و ازش دفاع بشه این دوستان باید بیان جان مایه و روح خانواده ای رو که قرآن کریم یا اسلام برش تاکید داشت یا روح خانواده ای که در جامعه سنتی وجود داشت اون رو به دست بیارن اون وقت بر اساس اون روح بیان بگن خوب در جامعه مدرن این روح از کالبد خانواده نباید خارج بشه باید وجود داشته باشه اما صورت خانواده اینکه مثلا خانواده چندتا فرد داشته باشه چجوری باشه کجا ساکن بشن کنار هم یا غیرکنار هم این صورت و قالب خانواده به نظر من الزامی برش نیست.»
🔸صادقنیا ابتدای این بخش از صحبت خود میگوید «منظورم این نیست که اسلام هیچ نظری ندارد» ولی اگر تعارفها را کنار بگذارد خلاصه حرفش این است که اسلام در زمینه احکام خانوادهداری دیدگاه روشنی ندارد و اگر حرفی هم داشته باشد در حد همان «روح» (و به تعبیر دقیقتر کلیات ابوالبقاست) و در زمینه حقوق و اسکلت عملی خانوادهداری در عصر به اصطلاح مدرن، نمی توان به آن دیدگاه ها اتکا کرد و لذا او در این زمینه تسلیم #عرف است. وی ادامه سخنان خود به صراحت میگوید:
🔻«از نظر اسلام خانواده یک امر کاملا عرفی است. اون اسکلت و صورتش به عرف واگذار شده اما میتونیم روحی یا گوهری برای خانواده در قرآن کریم یا سنت دینی خودمون پیدا کنیم»
🔸طبیعی است که «روح و گوهر» آنقدر مبهم و کلی هست که آقای صادقنیا و همقطاران سکولارش بتوانند هر حکمی از احکام اجتماعی و سیاسی اسلام را حذف کنند و به هر عمل کثیفی که غربیها مرتکب شوند، زرورق اسلامی بپوشانند.
این برخورد استحسانی با دین، که احکام اسلامی در آن حذف میشود و حفظ روح و گوهر (و سایر قافیههای شاعرانه) را برای مسلمانی کافی میداند، چیزی است شبیه آنچه مرجئه (به ویژه شاخه یومیة یا تومنیة)(ر.ک: اعتقادات فرق المسلمین و المشرکین، فخر رازی، ص76) میگفتند و بُعد عملی و حقوقی اسلام را حذف میکردند و ایمان با تعریفی گنگ و مبهم را برای مسلمانی کافی میدانستند.
🔶حاشیه های مهمتر از متن
این نوشتار نقد مختصری بود بر محتوای گفت و گوی مجازی آقای مهراب صادقنیا که شوربختانه با حذف ماهرانه برخی مطالب انحرافی، بدون هیچ نقدی در برخی رسانه های حوزوی نیز انعکاس یافت!
متأسفانه نظیر این سخنان اخیرا در قم و تهران زیاد شنیده می شود و طبعا این قبیل یادداشت ها، هرگز جای نقد تفصیلی علمی را پر نخواهد کرد. لذا انتظار آن است که متولیان و مدیران و نهادهای عالی حوزوی و بیوت مراجع معظم قم، با همتی بیش از پیش و متناسب با حجم تولیدات رسانه ای و شبه علمی فعلی، به رصد و پاسخگویی و برخورد متناسب با این پدیده نامیمون بپردازند.
این قبیل گفتارها و نوشتارهای مشوب به مبانی غیراسلامی در فضای حوزوی قم کم نیست و پاسخگویی به این شبهات؛ هوشیاری همگانی و جهاد علمی حوزویان را میطلبد.
جالب آنکه ترویج این سنخ سخنان اغلب توسط #سکولارهای_حوزوی(روشنفکرنما یا مقدس مأب) صورت می گیرد و از این رو صیانت از شریعت شیعی با تحقق و صیانت از #حوزه_انقلابی گره خورده است. با این وجود، هشدار مقام معظم رهبری در خصوص تحقق«حوزه انقلابی» و «مقابله با انقلاب زدایی از قم» را باید بیش از پیش، جدی گرفت؛ چه اینکه از یک سو مقابله با اندیشههای انحرافی و سکولار در گرو تقویت انقلابی گری در حوزه است و از دیگر سو، لازمه انقلابی بودن حوزه، مواجهه مجاهدانه با شبهات و انحرافات فکری است.
16مردادماه 1399-قم المقدسه
🔸کانال نخبگانی روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053