eitaa logo
حوزه انقلابی
14.1هزار دنبال‌کننده
25.3هزار عکس
12هزار ویدیو
660 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از روزنه
زیر سوال بردن جایگاه علمی اهل بیت(ع) در مصاحبه آقای علوی! [صفحه 3 از 5] 6- عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ عَمَّنْ ذَكَرَهُ جَمِيعاً عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنِ ابْنِ أُذَيْنَةَ عَنْ بُرَيْدِ بْنِ مُعَاوِيَةَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام «قُلْ كَفى‏ بِاللَّهِ شَهِيداً بَيْنِي وَ بَيْنَكُمْ‏ وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتابِ‏» قَالَ إِيَّانَا عَنَى وَ عَلِيٌّ أَوَّلُنَا وَ أَفْضَلُنَا وَ خَيْرُنَا بَعْدَ النَّبِيِّ صلَّی الله علیه و آله و سلمَّ. [الكافي،ج1،ص228] ⭕️همانطور که از روایات استفاده می شود؛ 🔻اولا) اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین آشنا به تمام ظاهر و باطن قرآن هستند. 🔻ثانیا) در قرآن کریم به بسیاری از علوم و بلکه به تمام علوم اشاره شده است.(تبیان لکلِّ شئ) لذا طبعا اهل بیت(ع) آشنا به علوم مختلف بودند. 🔹علاوه بر آن تعبیر« فِيهِ خَبَرُ السَّمَاءِ وَ خَبَرُ الْأَرْضِ وَ خَبَرُ مَا كَانَ وَ خَبَرُ مَا هُوَ كَائِنٌ » اشاره به تمام علوم دارد. 🔹مدعای نگارنده در تفاسیر بزرگان تشیع نیز تایید شده است چنانکه محدث بزرگ تشیع، مرحوم ملَّا صالح مازندرانی، قرآن را ناظر به ، اخبار عالم و حوادث می داند. و علم معصومین(ع) را شامل تمام این موارد می شمارد.(شرح کافی، ج5، ص561-565) د) روایاتی که صراحتا اهل بیت علیهم السلام را عالم به همه علوم و اخبار می دانداین روایات تعابیری دارند که حضرات معصومین را عالم به تمام علوم بر می شمرد: 1- أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ إِسْحَاقَ الْأَحْمَرِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ حَمَّادٍ عَنْ سَيْفٍ التَّمَّارِ قَالَ: كُنَّا مَعَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام جَمَاعَةً مِنَ‏ الشِّيعَةِ فِي الْحِجْرِ فَقَالَ عَلَيْنَا عَيْنٌ فَالْتَفَتْنَا يَمْنَةً وَ يَسْرَةً فَلَمْ نَرَ أَحَداً فَقُلْنَا لَيْسَ عَلَيْنَا عَيْنٌ فَقَالَ وَ رَبِّ الْكَعْبَةِ وَ رَبِّ الْبَنِيَّةِ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ لَوْ كُنْتُ بَيْنَ مُوسَى وَ الْخَضِرِ لَأَخْبَرْتُهُمَا أَنِّي أَعْلَمُ مِنْهُمَا وَ لَأَنْبَأْتُهُمَا بِمَا لَيْسَ فِي أَيْدِيهِمَا لِأَنَّ مُوسَى وَ الْخَضِرَ ع أُعْطِيَا عِلْمَ مَا كَانَ وَ لَمْ يُعْطَيَا عِلْمَ مَا يَكُونُ وَ مَا هُوَ كَائِنٌ حَتَّى تَقُومَ السَّاعَةُ وَ قَدْ وَرِثْنَاهُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ ص وِرَاثَةً. [الكافي،ج1،ص261] 2- عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ يُونُسَ بْنِ يَعْقُوبَ عَنِ الْحَارِثِ بْنِ الْمُغِيرَةِ وَ عِدَّةٍ مِنْ أَصْحَابِنَا مِنْهُمْ عَبْدُ الْأَعْلَى وَ أَبُو عُبَيْدَةَ وَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ بِشْرٍ الْخَثْعَمِيُّ سَمِعُوا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام يَقُولُ‏ إِنِّي لَأَعْلَمُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَ مَا فِي الْأَرْضِ وَ أَعْلَمُ مَا فِي الْجَنَّةِ وَ أَعْلَمُ مَا فِي النَّارِ وَ أَعْلَمُ مَا كَانَ وَ مَا يَكُونُ قَالَ ثُمَّ مَكَثَ هُنَيْئَةً فَرَأَى أَنَّ ذَلِكَ كَبُرَ عَلَى مَنْ سَمِعَهُ مِنْهُ فَقَالَ عَلِمْتُ ذَلِكَ مِنْ كِتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ فِيهِ تِبْيَانُ كُلِّ شَيْ‏ءٍ. [الكافي،ج1،ص261] 3- عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ سَهْلٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ عَنْ عَبْدِ الْكَرِيمِ عَنْ جَمَاعَةَ بْنِ سَعْدٍ الْخَثْعَمِيِ‏ أَنَّهُ قَالَ: كَانَ الْمُفَضَّلُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام فَقَالَ لَهُ الْمُفَضَّلُ جُعِلْتُ فِدَاكَ يَفْرِضُ اللَّهُ طَاعَةَ عَبْدٍ عَلَى الْعِبَادِ وَ يَحْجُبُ عَنْهُ خَبَرَ السَّمَاءِ قَالَ لَا اللَّهُ أَكْرَمُ وَ أَرْحَمُ وَ أَرْأَفُ بِعِبَادِهِ مِنْ أَنْ يَفْرِضَ طَاعَةَ عَبْدٍ عَلَى الْعِبَادِ ثُمَّ يَحْجُبَ عَنْهُ خَبَرَ السَّمَاءِ صَبَاحاً وَ مَسَاءً. [الكافي،ج1،ص261] 4- أَبِي حَمْزَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع يَقُولُ‏ لَا وَ اللَّهِ لَا يَكُونُ عَالِمٌ‏ جَاهِلًا أَبَداً عَالِماً بِشَيْ‏ءٍ جَاهِلًا بِشَيْ‏ءٍ ثُمَّ قَالَ اللَّهُ أَجَلُّ وَ أَعَزُّ وَ أَكْرَمُ مِنْ أَنْ يَفْرِضَ طَاعَةَ عَبْدٍ يَحْجُبُ عَنْهُ عِلْمَ سَمَائِهِ وَ أَرْضِهِ ثُمَّ قَالَ لَا يَحْجُبُ ذَلِكَ عَنْهُ. [الكافي،ج1،ص262] ⭕️مرحوم مجلسی، این علوم را ناظر به تمام علوم گذشته و حتی علمی که بوجود نیامده اند، می داند.(مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول؛ ج‏4؛ص309) @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
زیر سوال بردن جایگاه علمی اهل بیت(ع) در مصاحبه آقای علوی! [صفحه 4 از 5] دو) اسلام را به کرده است: 1- عَنْ زُرَارَةَ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْكُوفَةِ يَسْأَلُهُ عَنْ قَوْلِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام سَلُونِي عَمَّا شِئْتُمْ فَلَا تَسْأَلُونِّي عَنْ شَيْ‏ءٍ إِلَّا أَنْبَأْتُكُمْ بِهِ ؛ قَالَ إِنَّهُ لَيْسَ أَحَدٌ عِنْدَهُ عِلْمُ شَيْ‏ءٍ إِلَّا خَرَجَ مِنْ عِنْدِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام فَلْيَذْهَبِ النَّاسُ حَيْثُ شَاءُوا فَوَ اللَّهِ لَيْسَ الْأَمْرُ إِلَّا مِنْ هَاهُنَا وَ أَشَارَ بِيَدِهِ إِلَى بَيْتِهِ. [الكافي،ج1،ص399] ⭕️وجه استشهاد به روایات: 1- تعبیر «سلونی عمَّا شئتم» ناظر به تمام علوم است 2- از تعبیر«إِنَّهُ لَيْسَ أَحَدٌ عِنْدَهُ عِلْمُ شَيْ‏ءٍ إِلَّا خَرَجَ مِنْ عِنْدِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام» بر می آید، حضرت علوم مختلفی را به جامعه خود عرضه کرده، بطوری که علوم بعدی همه مدیون حضرت هستند. 🔻مرحوم ملاصالح تسلط علمی حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام را باعث اعجاب و شگفتی علمای مختلف می داند.(شرح کافی، ج6،ص400) و مرحوم مجلسی به نقل از ابن ابی الحدید و احمد بن حنبل آورده، هر کسی غیر از حضرت علی علیه السلام از تعبیر«سلونی عمَّا شئتم» استفاده کرده، مفتضح شده است. 2-ابی عبدالله علیه السلام :« إِنَّ جَابِرَ بْنَ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِي‏..... سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص يَقُولُ إِنَّكَ سَتُدْرِكُ رَجُلًا مِنِّي اسْمُهُ اسْمِي وَ شَمَائِلُهُ شَمَائِلِي يَبْقُرُ الْعِلْمَ‏ بَقْرا» [الكافي،ج1،ص369] ⭕️این روایت اشاره دارد حضرت رسول از زمان امام باقر علیه السلام حکایت می کنند که ایشان علوم مختلفی را به جامعه عرضه می کند و شکافنده علوم برای مردم می شوند.از باب نمونه وقتی عبدالملک مروان در مواجه با پادشاه روم در ضرب سکه دچار استیصال شده بود، امام باقر علیه السلام ضرب اولین سکه اسلامی را به عبدالملک آموزش دادند؛ کاری که در انحصار آن زمان بود. لازم به ذکر نیست که صنعت ضرب سکه محصول چند علم طبیعی آن روزگار (مثل ریخته گری و ...) بوده است. با درایت حضرت، مسلمین از زیر تسلط کفار بدر آمدند.(سیره عملی امام باقر علیه السلام، نظری منفرد، ص16-19) سوم) آیا غیر از اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین راهی برای کسب علم هست؟ 1- عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ: أَبَى اللَّهُ أَنْ يُجْرِيَ الْأَشْيَاءَ إِلَّا بِأَسْبَابٍ فَجَعَلَ لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ سَبَباً وَ جَعَلَ لِكُلِّ سَبَبٍ شَرْحاً وَ جَعَلَ لِكُلِّ شَرْحٍ عِلْماً وَ جَعَلَ لِكُلِّ عِلْمٍ بَاباً نَاطِقاً عَرَفَهُ مَنْ عَرَفَهُ وَ جَهِلَهُ مَنْ جَهِلَهُ ذَاكَ رَسُولُ اللَّهِ ص وَ نَحْنُ‏. [الكافي،ج1،ص183] ⭕️در روایت فوق ، با حاکمیت الهی بر همه ی امور عالم و چگونگی تدبیر حضرت حق اشاره شده است و علم را شرح اسباب الهی تفسیر کرده اند و تنها راه ورد به علوم و تنها راه فهم اسباب عالم ، وجود مقدس حضرات معصوم سلام الله علیهم اجمعین است. اقتضای خطاب، تمام علوم است. یعنی اهل بیت(ع) باب ناطق تمام علوم هستند؛ هر علمی که بشر برای اداره دنیا و آخرت به آن احتیاج دارد! و ملاصالح مازندرانی اینگونه اطلاق گرفته اند(شرح کافی،ج5،ص170) 2- عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ علیه السلام يَقُولُ‏ لَيْسَ عِنْدَ أَحَدٍ مِنَ النَّاسِ حَقٌّ وَ لَا صَوَابٌ وَ لَا أَحَدٌ مِنَ النَّاسِ يَقْضِي بِقَضَاءٍ حَقٍّ إِلَّا مَا خَرَجَ مِنَّا أَهْلَ الْبَيْتِ وَ إِذَا تَشَعَّبَتْ بِهِمُ الْأُمُورُ كَانَ الْخَطَأُ مِنْهُمْ وَ الصَّوَابُ مِنْ عَلِيٍّ علیه السلام. [الكافي، ج1،ص399] 3- قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع لِسَلَمَةَ بْنِ كُهَيْلٍ وَ الْحَكَمِ بْنِ عُتَيْبَةَ شَرِّقَا وَ غَرِّبَا فَلَا تَجِدَانِ عِلْماً صَحِيحاً إِلَّا شَيْئاً خَرَجَ مِنْ عِنْدِنَا أَهْلَ الْبَيْتِ. [الكافي،ج1،ص399] 4- مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ سَعِيدٍ عَنِ النَّضْرِ بْنِ سُوَيْدٍ عَنْ يَحْيَى الْحَلَبِيِّ عَنْ مُعَلَّى بْنِ عُثْمَانَ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ: قَالَ لِي إِنَّ الْحَكَمَ بْنَ عُتَيْبَةَ مِمَّنْ قَالَ اللَّهُ‏ «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَقُولُ آمَنَّا بِاللَّهِ وَ بِالْيَوْمِ الْآخِرِ وَ ما هُمْ بِمُؤْمِنِينَ‏ » (البقرة: 7) فَلْيُشَرِّقِ الْحَكَمُ وَ لْيُغَرِّبْ أَمَا وَ اللَّهِ لَا يُصِيبُ الْعِلْمَ إِلَّا مِنْ أَهْلِ بَيْتٍ نَزَلَ عَلَيْهِمْ جَبْرَئِيلُ. [الكافي،ج1،ص399] ⭕️ملاصالح مازندرانی(شرح کافی، ج6،ص400) و مرحوم مجلسی(مرآة العقول؛ ج‏4 ؛ ص309) رجوع به غیر اهل بیت(ع) را و می دانند. @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
زیر سوال بردن جایگاه علمی اهل بیت(ع) در مصاحبه آقای علوی! [صفحه 5 از 5] ⭕️مسئله ای که در اینجا مطرح می شود این است که؛ بر فرض اگر کسی بگوید اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین علیرغم برخورداری از تمام علوم، رخصت داده اند که به دیگران رجوع شود، روایاتی بر نقض این ادعا در منابع مشاهده می کنیم: 1- عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام ‏ فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ «هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ‏ وَ الَّذِينَ لا يَعْلَمُونَ إِنَّما يَتَذَكَّرُ أُولُوا الْأَلْبابِ‏» قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ علیه السلام إِنَّمَا نَحْنُ‏ الَّذِينَ يَعْلَمُونَ‏ وَ الَّذِينَ لا يَعْلَمُونَ‏ عَدُوُّنَا وَ شِيعَتُنَا أُولُوا الْأَلْبابِ‏.[الكافي، ج1،ص212] 2- عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ سَعِيدٍ عَنِ النَّضْرِ بْنِ سُوَيْدٍ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام ‏ فِي قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَ‏ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ‏ يَعْلَمُونَ وَ الَّذِينَ لا يَعْلَمُونَ‏ إِنَّما يَتَذَكَّرُ أُولُوا الْأَلْبابِ‏ قَالَ نَحْنُ‏ الَّذِينَ يَعْلَمُونَ‏ وَ عَدُوُّنَا الَّذِينَ لا يَعْلَمُونَ‏ وَ شِيعَتُنَا أُولُوا الْأَلْبابِ‏.‏.[الكافي،ج1،ص212] ⭕️صریح روایت جاهل بودن دیگران در مقابل اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین است. مرحوم مجلسی آیه 9 سوره مبارکه زمر را دال بر رجوع به اهل بیت می داند چرا که آنها اعلم مردم بوده اند.(مرآة العقول، ج‏2 ؛ ص433) یعنی ایشان چون عالم ترین مردم بوده اند پس امام و هادی مردم می توانند باشند. ⭕️کلام آخر: در یادداشت پیش رو، تنها به گوشه ای از روایاتی که از منابع اصیل شیعه استخراج شده است در «نسبت ائمه معصومین(ع) و علوم» اشاره شد. بسیاری از علمای شیعه در طول تاریخ همین نگاه را به حضرات معصومین صلوات الله علیهم اجمعین داشتند. البته مخالفین شیعه و برخی از فِرَق جدا شده از شیعه نگاه ناقصی به علم اهل بیت علیهم السلام داشته اند امّا آیا در این روزگار شاهد شکل گیری یک فرقه جدید کلامی در حوزه علمیه هستیم؟ یعنی برخی می خواهند العیاذبالله مقام علمی و تاثیرات علمی اهل بیت(ع) را انکار کنند؟! اینکه گفتند «اسلام نیامده تا علم بیاورد» به معنای انکار مقام علمی اهل بیت عصمت(ع) نیست؟! اگر چنین نیست که انشالله قائل محترم توضیح می دهند ولی اگر چنین نیست، لازم است در مقام مخاطب عمومی، طوری سخن گفته شود که مستلزم انکار برخی مقامات و شوون اهل بیت علیهم السلام نگردد. (ع) @rozaneebefarda
▪️سریعاً زمینه ی دیدار رؤسای جمهور ایران و آمریکا فراهم شود ، ترجیحا همین هفته باشه تاثیرش بیشتره ... ▪️نظر ما روبوسی حسن روحانی با ترامپ است 😊😊 @howzehenghelabi
⚫️📷 |حقایق اگر درست روایت نشود تحریف میشوند 🔻رهبر انقلاب‌اسلامی: اگر حوادث بزرگ و مهمّ عالم، حقایق عالم اگر درست روایت نشود، یا مکتوم میماند یا تحریف میشود. یک وقتی به یک بزرگی ایراد کرده بودند که شما چرا قضیّه‌ی امام حسین و عاشورا و اینها را این‌جور باعظمت اجرا میکنید؟ گفته بود که ما از مسئله‌ی غدیر تجربه پیدا کردیم؛ عاشورا را دیگر نمی گذاریم مکتوم کنید. ۹۸/۸/۳۰ @howzehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚠️ 18 سال ترویج لیبرالیسم اقتصادی 🔻 امروز هجده سالگی روزنامه ایست که گردانندگان آن به لیبرال بودن خود افتخار می کنند. ترویج اقتصاد آزاد یا لیبرال با هزینه های سنگین روزنامه دنیای اقتصاد، هدف اصلی این روزنامه است. 🔻 براستی چرا طرفداران نظریه که الگوی نجات بخش اقتصادی ماست چنین رسانه ای ندارند؟ نکند دیگران در دفاع از باطل، پای کار تر از ما در دفاع از حق باشند! @howzehenghelabi
5.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥انتقاد سنگین یک روحانی جوان از قوه قضائیه در مورد سند ۲۰۳۰ و وزارت ارتباطات ❌چه کسانی در قوه قضائیه، وزارت ارتباطات و سایر نهاد های فرهنگی باعث وضعیت امروز (فضای مجازی) در جامعه هستند؟!؟ 🎥سخنرانی فوق جنجالی استاد پورآقایی در مورد قوه قضائیه و دولت 💯حتما ببیند و تا می تونید منتشر کنید 🔴بیداری_ملت @howzehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌خیانت مجازی 🔥کلاه گشادی که بر سر دختر پسرای مذهبی گذاشتند!!! 🚫برنده واقعی در اینستاگرام،تلگرام،فیسبوک،توئیتر و... چه کسی است؟!؟! 📽صحبت های صریح استاد پورآقایی در مورد وضعیت امروز شبکه های اجتماعی و دست های پشت پرده. جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی 🔥 @howzehenghelabi
بسم رب الحسین همراه با سرگرمی و بازی، اطلاعات خود را درباره امام حسین(ع) بالا ببرید. 🎁 امکانات: - دارای 2 مرحله اصلی شامل 92 سوال - سوالات خوب و هوشمند جهت بالا بردن معرفت حسینی - پخش صوت بهترین مداحی ها به صورت رندوم - امکان اهداء هدیه فرهنگی جهت تقویت و ساخت بازی‌های فرهنگی - دارای انمیشن‌های دلنشین - گرافیک فوق العاده 📌این بازی به نیت آشنایی بیشتر با امام حسین(علیه السلام) ساخته شده لطفا با نصب و انجام این بازی از ما حمایت کنید. ✅دانلود از کافه بازار: http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.game.karbala&ref=share ✅دانلود از مایکت: https://myket.ir/app/ir.game.karbala/ گروه نرم‌افزاری تسبیح سافت
amirza.apk
19.65M
دانلود مستقیم بازی کلماتی کربلا سرگرمی+ آشنایی بیشتر با امام حسین(ع) ✅دانلود از کافه بازار: http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.game.karbala&ref=share ✅دانلود از مایکت: https://myket.ir/app/ir.game.karbala/ گروه نرم‌افزاری تسبیح سافت
🤖 بدلیل شیوع کرونا، تماشای راهپیمایی اربعین از تلویزیون ممنوع است! 😉 میدونن اگه جمعیت انبوه و پر ازدحام مردم کشورهای مختلف در مسیر راهپیمایی اربعین رو پخش کنن دروغ کرونا شکست می خورد! @howzehenghelabi