eitaa logo
حوزه انقلابی
13.8هزار دنبال‌کننده
24.4هزار عکس
11.5هزار ویدیو
652 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸توقع نمی‌رود یک انسان فاضل فقه را فاقد نظام بداند آیت‌الله علی‌اکبر در واکنش به اظهارات آیت‌الله محمدجواد مبنی بر عدم نظام‌مندی فقه: 🔹چندی است که هر کس از راه می‌رسد، و هر که فرصتی می‌یابد، نقدی و نقضی بر فقه وارد می‌کند و هجمه‌ای و حمله‌ای به فقها می‌برد، و گاه حتی افرادی که از آن‌ها توقع نمی‌رود نیز چنین رفتار می‌کنند، گویی این رویه مد شده و «هر دم از این باغ بری می‌رسد»!. 🔹ظاهر عبارات ایشان موهم آن است که به مقام ثبوت و نفس الامر نظر دارند چون فرموده‌اند ما این مقدار که در فقه کارکرده‌ایم چیزی به نام نظام نداریم. نه، اسلام در هر زمینه‌ای احکام جزئی دارد، قواعد دارد. 🔹اولاً شریعت همچون خلقت از ساحت بارئ و شارع حکیم صادرشده است، چون هر دو مجلای حکمت الهی‌اند، خلقت اثر تجلای تکوینی و شریعت اثر تجلای تشریعی است، و نظام‌مندی شاخص مهم حکیمانگی است، و حکمت بدون نظام بی‌معناست، پس هم خلقت و هم شریعت نمی‌توانند حکیمانه نباشند. ♨️ ادامه این مطلب را در پیوند زیر بخوانید: 🌐 yon.ir/ZWwhV 🆔 @rasanews_agency
📢مصاحبه دکتر احمد طیب رئیس الازهر درباره ◀️ شیعه و سنی در شبکه نیل مصر که بسیار جالبه وشنیدنی 🔰- خبرنگاری سؤال کرد آیا به نظر شما عقاید شیعه مشکل ندارد؟ شیخ طیب جواب داد: نه چه مشکلی دارند، ۵۰ سال پیش شیخ شلتوت فتوا داده است که شیعه مذهب پنجم اسلام و مانند مذاهب دیگر است. 🔰- خبرنگار گفت: فرزندان ما در حال شیعه شدن هستند چه باید بکنیم؟ شیخ جواب داد: خوب بشوند مگر کسی از مذهب حنفی با مالکی برود ما اشکالی به او می گیریم؟ خوب این ها هم از مذهب چهارم به مذهب پنجم رفته اند. 🔰- خبرنگار پرسید شیعیان با ما درحال قوم و خویشی هستند و با فرزندان ما ازدواج می کنند. شیخ جواب داد: چه اشکالی دارد، بین مذاهب ازدواج آزاد است. 🔰- خبرنگار گفت: می گویند شیعیان قرآنشان فرق می کند. شیخ طیب پاسخ داد: این حرف ها خرافه پیرزن ها است. قرآن شیعیان با ما هیچ فرقی ندارد و حتی رسم الخطشان نیز مانند قرآن ما است. 🔰- خبرنگار گفت: ۲۳ روحانی از یک کشور(عربستان) فتوا داده اند که شیعیان کافرند، رافضی هستند. شیخ گفت: برای مسلمین جهان فقط الازهر می تواند فتوا دهد و فتوای آنها اعتباری ندارد. 🔰- خبرنگار گفت: پس این اختلافاتی که بین شیعه و سنی مطرح می کنند چیست؟ شیخ پاسخ داد: این اختلافات سیاست خارجی است و می خواهد بین شیعه و سنی اختلاف بیاندازد. 🔰- خبرنگار گفت من یک سوال جدی دارم: شیعیان که ابوبکر و عمر را قبول ندارند، چگونه می گویید این ها مسلمان هستند؟ شیخ طیب گفت: بله قبول ندارند، اما مگر اعتقاد به ابوبکر و عمر جزو اصول دین اسلام است؟ قصه ابوبکر و عمر یک قصه تاریخی است و تاریخ به اصول اعتقادات ربطی ندارد. - خبرنگار که از این جواب جا خورده بود گفت: شیعیان یک ایراد دارند آن هم اینکه می گویند امام زمانشان از ۱۰۰۰ سال پیش هنوز زنده است. شیخ پاسخ داد: خوب ممکن است، چرا ممکن نباشد، ولی دلیلی ندارد ما اعتقاد آنان را داشته باشیم . 🔰- خبرنگار پرسید: آیا ممکن است کودک ۸ ساله امام باشد؟ شیعیان معتقدند کودک ۸ ساله امام شده است. شیخ گفت: وقتی یک طفل در گهواره پیغمبر بشود اینکه یک کودک ۸ ساله هم امام باشد عجیب نیست، هرچند ممکن است ما به عنوان اهل تسنن این اعتقاد را قبول نداشته باشیم؛ اما این موضوع به اسلام آنها صدمه ای نمی زند و آنها مسلمانند. 📌 دکتر شجاعی فرد استاد مکانیک دانشگاه علم و صنعت بعد از بیان گزارش بالا گفت: این مناظره برای من بسیار جالب بود و تلاش کردم تا با شیخ طیب تماس برقرار کرده و از او تشکر کنم. در تماس تلفنی به او گفتم شما بهترین دفاع را از شیعیان کردید و اگر یک روحانی شیعه آنجا بود شاید اینگونه دفاع نمی کرد و حداقل ملاحظه هایی می کرد اما شما حتی اعتقاد به ابوبکر و عمر را هم از اسلام جدا کردید. شیخ طیب گفت:👇👇 ✅وقتی که آیت الله خامنه ای اینطور محکم جلوی آمریکا ایستادگی کرد و توانست در بحث انرژی هسته ای آمریکا را به زانو درآورد و از این طرف هم سید حسن نصرالله و حزب الله هم جلوی رژیم صهیونیستی ایستادند و کمر اسرائیل را در جنگ 33 روزه شکستند، من دیدم که این ها افتخار اسلام است و آمریکا و دوستانش می خواهند این ها را کار شیعه تندرو معرفی کنند و بگوید شیعه هم مسلمان نیست و رافضی است و این افتخار را از جهان اسلام دور کنند؛ برای اینکه جوانان ما احساس غرور بکنند که این افتخارات متعلق به اسلام است، 8 برنامه در تلویزیون برگزار کردم تا بگویم شیعه مسلمان است و شیعه با ما هیچ فرقی ندارد و یکی از مذاهب اسلام است .
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
پاورپوینت #افول_آمریکا.pptx
45.85M
پاورپوینت🌟 💦کامل ترین متن درباره 👎 🔰بیش از سه ماه صرف پژوهش در این موضوع و تکمیل پاورپوینت شده است. تقدیم به اعضای کانال🌹🌹
حوزه انقلابی
🔴چه کسانی مسئولین دولت امید شده اند؟! 🎥رفتار عجیب برخی مسئولان و همراهان رئیس جمهور در مراسم سخنران
از قبل هماهنگ کرده بود آن مسؤل با نوچه هاش که : تا من بلند شدم و دستم را بلند کردم همه 😂دست و جیغ و هوررراااا 😂 هرچی بهتر مزدتون بیشتر😍 @howzehenghelabi
روحانی: چیزها در دل دارم، شهامت گفتنش را دارم، ولی گفتن آن را برای کشور مفید نمی دانم
هدایت شده از حوزه انقلابی
💐💐💐 شنبه هفته اینده ۱۷ اذر به مناسبت روز 🍃دانشجو(۱۶ آذر)🍃 و در آستانه ۲۷ آذر روز🌿 وحدت حوزه و دانشگاه🌿 ، از شورای مرکزی بسیج دانشجویی های دانشگاه های استان تهران دعوت به عمل می آید تا با حضور در مدرسه 🌹فیضیه🌹 بعد از نماز مغرب و عشاء به سخنرانی و هم اندیشی با طلاب بپردازند و جلسه شبکه سازی نیز در ضمن آن و بعد از آن برگزار میگردد. لطفا جلسه فوق را تبلیغ بفرمایید 💚💚 معاونت تحلیل و بررسی ✅بسیج مدرسه فیضیه✅ @howzehenghelabi
💢واکنش رئیس قوه قضائیه به اظهارات استاد فاضل لنکرانی 🔲آیت الله لاریجانی: 🔸یک فاضل بزرگوار در قم اخیراً در اصل نظام قضایی اسلامی تشکیک کرده؛ مگر همه ضمایر پنهان در آیات و روایات را کشف کرده‌ایم که حالا بتوانیم سخن دین در باب وجود نظامات از جمله نظام قضایی را انکار کنیم؟ 🔸همه آنچه در قرآن و روایات آمده است بر ما مکشوف نیست و ممکن است ما از مقابل برخی آیات به سادگی عبور کنیم؛ در حالیکه یک ولی حق از لایه های باطنی آن آیه معارف اعتقادی و عملی نهفته را استخراج کند و برای ما مکشوف شود. تبیان کل شی بودن قرآن و اینکه هرآنچه برای بشر مورد نیاز باشد در قرآن کریم وجود دارد، سخن قابل توجهی است که در جای خود باید مورد بحث و تحقیق محققان قرار گیرد. 🔸در هر صورت اینکه گفته اند نظامات اقتصادی، سیاسی، قضایی و حقوقی در اسلام وجود ندارد، نیز هیچ دلیلی ندارد. @TollaBEnghelabi
هدایت شده از خبرهای داغ سیاسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از این به بعد هر کی خواست وزیر خارجه بشه باید این 1 دقیقه رو پاس کنه وقتی که عده‌ای از پیروان میرزا کوچک خان جنگلی از انگلیسی‌ها امان‌نامه گرفتند ... @clipsiyasi
🔻رهبرمعظم‌انقلاب: 🔹 میرزا کوچک یک روحانی است، یک طلبه است. ● آن صبغه‌ی مردمی و نجابتی که در کار مرحوم میرزا کوچک‌خان جنگلی هست، در هیچ کدام از این دو سه کار دیگری که هم‌زمان در آن دوره اتّفاق افتاد در سرتاسر ایران، نظیر ندارد. ● منشأ حرکت میرزا کوچک‌خان یک منشأ صددرصد دینی و اعتقادی است. ● میرزا کوچک‌خان به‌خاطر پایبندی‌اش به اسلامْ جذب تفکّر مارکسیستی نشد ● میرزا کوچک‌خان یک واحد مینیاتوری از نظام اسلامی و جمهوری اسلامی را در رشت و در همان محدوده‌ی خاصّ خودش به‌وجود آورده است. ۱۳۹۱/۰۸/۲۹ 🗓 یازدهم آذرماه سالگرد شهادت میرزا کوچک‌خان جنگلی @TollaBEnghelabi
⭕️میرزا طلبه های مدرسه صدر را دورهم جمع کرده و می گوید: ما اهل علم هستیم، از امروز باید مردِ عمل هم باشیم. به کرسی نشاندن اسلام و شریعت با خانه نشینی و بی طرفی و فقط دعا خواندن به دست نمی آید! باید به میدان برویم و سینه سپر کنیم @TollaBEnghelabi
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ ⚡️استراتژی های مطرح در حوزه اشتغال.. 👌برای حل مسئله اشتغال سه استراتژی مطرح است. نگاه اول ایجاد اشتغال را در فضای تقسیم کار جهانی دنبال می کند؛ که این ایده با شکست قطعی برجام در عمل شکست خورده است. 👌نگاه دوم در فضای تولید ملی به دنبال رشد شرکت های دانش بنیان است. پی گیری این ایده چالش هائی برای تنظیم صحیح روابط انسانی ایجاد خواهد کرد. 👌دیدگاه سوم هم به ایده توسعه اشتغال در فضای محلات و تَعَّرُّف می اندیشد. این دیدگاه بستر تحقق شاخص های نه گانه مطرح در فقه المکاسب-مانند تناسب شغل با مسئولیت های خانوادگی فرد شاغل- را فراهم می آورد. حجت الاسلام علی کشوری- گفتگوی مقدماتی دوره اول فقه المکاسب- قم ۱۳ آذر ۱۳۹۷ @olgou4
🔹روحانی دیروز گفته بود FATF چه خوب باشد چه بد، زیر ساخت و لازمه ارتباط مالی با بانک های جهانی است. 🔹به عبارتی تصویب اش کنید. 🔹 اگر این استدلال شماست در برجام نافرجام هم گفتيد اجرای برجام لازمه برداشتن تحریم های ظالمانه هست اما چه شد ?!!!! 🔹دوران ساده اندیشی و خوش خیالی به پایان رسیده است.
⭕️نشست پژوهشی بررسی آینده حوزه علمیه ‼️ همراه با تبیین نظریه مدرسه اقامه 🔷زمان : دوشنبه ساعت 8 تا 11.30 صبح 🔷مکان : میدان کمال الملک ، مدرسه علمیه ابوتراب ♦️باحضور معاونان پژوهش مدارس علمیه منطقه ❗️حضور نخبگان حوزوی و اساتید و کادر مدارس بلامانع می باشد. ♦️مدیریت حوزه علمیه منطقه کاشان♦️ @kashanpajooh
هدایت شده از اندیشه مقاومت
📄 روزی، وثوق الدوله پس از تنظیم قرارداد معروف خود با انگلیس به خانة مدرس آمد و گفت: 👤 «آقا! شنیده ام شما با قرارداد تنظیمی بین ما و دولت انگلیس مخالفت كرده‌اید.» 🌷 مدرس: «بلی!» 👤وثوق الدوله: «آیا قرارداد را خوانده اید؟» 🌷 مدرس: «نه!» 👤وثوق الدوله: «پس به چه دلیل مخالفید؟» 🌷 مدرس: «قسمتی از آن قرارداد را برای من خوانده‌اند. جملة اولش كه نوشته بودید دولت انگلیس استقلال ما را به رسمیت شناخته است. انگلیس كیست كه استقلال ما را به رسمیت بشناسد؟ آقای وثوق! چرا شما این قدر ضعیف هستید؟» 👤وثوق الدوله: «آقا! به ما پول هم داده اند!!» 🌷 مدرس: «آقای وثوق اشتباه كردید، ایران را ارزان فروختید». 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
هدایت شده از اندیشه مقاومت
📮 ⭕️ نادر فتوره‌چی: 🔹حسن روحانی:«دستمزدها 20 درصد افزایش می‌یابد»-انتخاب 🔹خودشان میگویند تورم 34 درصد است که دروغ است، 300 درصد است، بعد افزایش مزد 20 درصد. 🔹آن جلسات «شورایعالی دستمزد» هم کلا «کشک»! 🔹«شوک درمانی» همین است: اول نرخها را آزاد کن، بعد آمار قلابی بده، بعد نصف آمار قلابی «مثلا» جبران کن. 🔹نرخ دستمزد هم اکنون 1.114.000 تومان است. بیست درصدش میشود 228.000 تومان. 🔹به عبارتی، دولت برای زندگی حقوقبگیران معتقدست 1.342.000 تومان کافیست! 🔹خیلی ممنون قربان! @feghvaenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 لطیفه سرخه‌ای رئیس دولت!! 🔴 کاش بجای تمسخر قبر و قیامت اینجوری جکشو تعریف می کردید حاج آقا!! 🔻جکشو بگیم دیگه؛🔻 +گفت که یه سرخه ای رئیس جمهور شد بهش گفتن تحریم زدایی چی شد؟ -گفت: ونابین +پرسیدن اون اقتصاد سرشار چی شد؟ -گفت: #ز نونابین +پرسیدن تحمل منتقدین چی شد؟ -گفت: زن ونابین +سوال کردن وعده وعیدهای دم انتخاباتت چی؟ -گفت: زن ونابین +وعده ۱۰۰ روزه چی شد؟ -زن ونابین +۹۵۰ هزار شغل چی شد؟ -زن ونابین +پیشران هسته ای چی شد؟ - زن ونابین +لامصب سرخه ای هستی؟ و نابین معنای فارسی «زن و نون» «می دونم اما نمیگم » است. رییس جمهور گفت که در این اواخر در مذاکرات هسته‌ای نیز ما از این زبان استفاده کردیم.
هدایت شده از سم درصد
🔴تسلط قاریان و علمای فاسد بر مردم نادان در اخرالزمان ⏪علائم و نشانه های ظهور امام عصر علیه السلام 📌عَنْ أَبِي بَصِيرٍ :عَن مولانا الإمام جعفر الصادق صلوات الله علیه فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَل حَتَّى إِذا رَأَوْا ما يُوعَدُونَ فَهُوَ خُرُوجُ الْقَائِمِ وَ هُوَ السَّاعَةُ، فَسَيَعْلَمُونَ ذَلِكَ الْيَوْمَ وَ مَا نَزَلَ بِهِمْ مِنَ اللَّهِ عَلَى يَدَيْ قَائِمِهِ فَذَلِكَ قَوْلُهُ مَنْ هُوَ شَرٌّ مَكاناً يَعْنِي عِنْدَ الْقَائِم وَ أَضْعَفُ جُنْدا./الكافي (ط - الإسلامية)، ج1، ص: 431 📝ابو بصیر می گوید: حضرت امام جعفر صادق صلوات الله علیه درباره این آیه : تا ببينند آنچه به آنها وعده شده است فرمود: مقصود آن خروج قائم صلوات الله علیه است که از آن به ساعت تعبير شده، در آن روز خواهند دانست با آنچه را كه به دست قائمش بر آنها فرود آورد، اين است كه مي فرمايد: كيست كه جايگاه بدترى دارد، يعنى آنها خواهند ديد كه در پيشگاه حضرت قائم صلوات الله علیه چه جايگاه بدى دارند و ناتوانند. 📌وَ رُوِيَ أَيْضاً فِي قَوْلِهِ اقْتَرَبَتِ السَّاعَةُ قَالَ خُرُوجُ الْقَائِمِ صلوات الله علیه.تفسير القمي، ج2، ص: 340 ⏪و روایت شده است که منظور از این آیه: اقْتَرَبَتِ السَّاعَةُ : خروج و قیام قائم صلوات الله علیه است. 📌قال مولانا رسول الله صلوات الله علیه وآله: أَيُّهَا السَّائِلُ عَنِ السَّاعَةِ (قیام القائم صلوات الله علیه) تَكُونُ عِنْدَ خُبْثِ الْأُمَرَاءِ وَ مُدَاهَنَةِ الْقُرَّاءِ وَ نِفَاقِ الْعُلَمَاء/إرشاد القلوب إلى الصواب (للديلمي)، ج1، ص: 67 📝حضرت رسول خدا صلوات الله علیه و اله فرمود: اى سؤال کننده، قیامت (قیام حضرت قائم صلوات الله علیه) آنگاه بر پا گردد كه در و و نیرنگ و فریب در قاريان و دورويى و نفاق در ميان علما يابد. 📌قال مولانا رسول الله صلوات الله علیه وآله:الَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ لَا تَقُومُ السَّاعَةُ (قیام القائم صلوات الله علیه) حَتَّى يَكُونَ عَلَيْكُمْ أُمَرَاءُ فَجَرَةٌ وَ وُزَرَاءُ خَوَنَةٌ وَ عُرَفَاءُ ظَلَمَةٌ وَ قُرَّاءُ فَسَدَةٌ وَ عُبَّادٌ جُهَّالٌ يَفْتَحُ اللَّهُ عَلَيْهِمْ فِتْنَةً غَبْرَاءَ مُظْلِمَةً فَيَتِيهُونَ فِيهَا كَمَا تَاهَتِ الْيَهُودُ فَحِينَئِذٍ يُنْقَضُ الْإِسْلَامُ عُرْوَةً عُرْوَةً يُقَالُ اللَّهُ اللَّه/إرشاد القلوب إلى الصواب (للديلمي)، ج1، ص: 67 ⏪ حضرت رسول خدا صلوات الله علیه و اله فرمود: 📝سوگند به كسى كه جانم در يد قدرت اوست، (قیام حضرت قائم صلوات الله علیه) بر پا نمى گردد، تا رهبران و وزراى و صاحب منصبان ظالم و قاريان فاسد و عابدان نادان بر مردم شوند، پس خداوند بزرگ بر آنان بفرستد و آنها را گرفتار كند، چنان كه براى قوم يهود فرستاد، در اين موقع (شكست در ميان مسلمين راه يابد و) اسلام دسته دسته گردند و خدا خدا كنند. @entzaryar_313
📝 موازی با خبر فریب و تقطیع شده که همه را سرگرم کرده، آنطرف تر عده‌ای در دفتر آ.صانعی با برگزاری «سلسله نشست های فقه پژوهی» به بهانه حل چالش های حقوقی زنان، مشغول کندن کانالهای فقهی برای رفع حجاب، با تبیین مصلحتی بودن احکام صدر اسلام اند. که ان شالله گربه است! Hani Hashami - هانی هاشمی @mobahesegroup
نکته ای مهم: برخی دوستان ولایی نسبت به سکوت معنادار رهبری در ماههای بحرانی سال 97 تاکنون بعضا لب به انتقاد باز میکنند و یا حداقل، سکوتی پر از تردید با نگاهی ناامیدانه به راهبری نظام و آینده مبهم کشور بروز می دهند. طبعا حساب ضدانقلاب و غیرانقلابیون لذت گرا که حزب بادند و کاری به ولایت و غیرولایت ندارند و ابن الوقت گونه هر کجا باد سیاسی و اقتصادی وزیدن بگیرد به همان سو غش می کنند مخاطب این قلم نیست. دو سفر اخیر شیخ به ارومیه و سمنان و حضور طرفداران ظاهرا مردمی در دو استادیوم محل برگزاری را از رسانه دیدید. و طبق معمول حرف های تکراری و غیرمنطقی و سراسر دروغ و فریب جناب شیخ را با تشویق های مکرر حاضران شنیدید. حضرت آقا در چند ماه اخیر و تنها در یک جمله به 24 میلیون رای دهنده شیخ اشاره و از مردمسالاری دینی و احترام به رای اکثریت دفاع کردند. حال این دو صحنه را کنار هم بگذاریم تا دلیل منطقی سکوت رهبری را بیشتر متوجه شویم. برخی دوستان تصور می کنند بحران های اخیر و کمپین من پشیمانم ِ طرفداران روحانی الزاما بمعنای رویگردانی اکثریت 24 میلیون مستضعف فکری و سیاسی است که اگر باز بوی کباب به مشامشان برسد از پشیمانی اخیر باز پشیمان نمی شوند و دوباره زیر علم شیخ سینه نمی زنند! شاید بتوان مردم و انتخابات ایران را غیرقابل پیش بینی ترین ملل جهان دانست. سال 96 اکثر نیروهای ولایی به این جمعبندی رسیده بودند که کار دولت تمام است اما دیدیم که با حجم وسیعی از شعارهای پوچ مکرر و چاشنی مهندسی آرا در چند شهر و محله که طرفداران جناح مقابل می توانستند بر آرای رقبای شیخ تاثیر بگذارند عملا توانستند نه در انتخابات ریاست جمهوری بلکه شوراهای شهر بیش از گذشته بر کرسی های قدرت سوار شوند و البته مجلس را هم قبلا با همین شیوه عمروعاصی از آن خود کرده بودند. حال کلاه خود را قاضی کنیم و خود را جای رهبری بگذاریم که در این بلبشوی مدیریتی و استضعاف فکری و بی بصیرتی اکثریت جامعه ای که محصول کم کاری ما فعالان سیاسی و فرهنگی است رهبری در مواجهه با دوراهی سختی گه در آن قرار گرفته بودند چه باید می کردند: سکوت منطقی یا حضور قاطع با استفاده از جو روانی بحران ها و درخواست از مجلس و قوه قضا و نیروهای اطلاعاتی و بسیجیان و ... برای بیرون کشیدن پرونده های انواع فساد لیبرال های حاکم و حذف سیاسی رییس جمهور مانند زمان بنی صدر و ختم ظاهری غایله! احتمالا شما نیز مثل بنده گزینه اول را که انتخاب رهبری هم بوده و هست مبنی بر آرام کردن اوضاع همراه با صیر و بصر برای گذار از این وضعیت که اوج خباثت دشمنان را هم پشتیبان داشت راجح می دانید. به یقین وضعیت جامعه 97 با جامعه 61 یکسان نیست چون در این زمان اکثر مردم و مجلس و احزاب سیاسی و سرمایه داران موثر و ... با رهبری همراه نیستند تا رهبری بتواند همچون امام با پشتیبانی مردم و مجلس و سیاسیون و رسانه ها در آن زمان، عزل بنی صدر را رقم بزنند. البته مسیر آینده - احتمالا سال 98 که فتنه اکبر برای ضربه ای بزرگتر بر نظام اسلامی- در دستور کار کفار و منافقین خواهد بود زمینه عزل روانی و سپس سیاسی این جریان منحرف که چون بختک بر جان و مال و ناموس و دین و انقلاب افتاده اند فراهم تر خواهد شد و نظام اسلامی فضا را برای گزینه هایی قاطع فراهم تر خواهد دید اما الان زمان مناسبی برای تولد این جنین نارس نبوده و نیست. زمان و شرایط را دریابیم و همچنان تابع رهبری دوراندیش خود که موید به تاییدات خدا و هدایت های مستمر صاحب و مولایمان است باشیم. عاقبت بخیر باشید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخن دانشجویان در روز دانشجو با قمار باز برجام @howzehenghelabi
هدایت شده از واکاوی 🔎
چهره واقعی رهبری ابوالحسن نواب* سخنان مقام معظم رهبری درباره پذیرش انتقاد تند یکی از طلاب در پایان جلسه درس خارج فقه که گفتند: «دیروز یکی از آقایان بعد از درس تشریف آوردند جلو و با اوقات تلخی تمام گفتند که این بازنشسته‌هایی که طبق قانون باید برکنار بشوند، اینها را برمی‌گردانند و این را به پای شما می‌نویسند، یعنی به پای من. این محبت است نشان می‌دهد از نسبت دادن چیزی به ما که به نظر ایشان اشکال دارد، ناراحت می‌شود. اشکال این بود که سر من داد می‌کشید. خیلی خب، ما هم از شما معذرت می‌خواهیم» و سپس فرمودند: «این قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، قانون بسیار خوبی است. از قوانینی است که به آن احتیاج داشتیم.  این قانون در واقع حلقه بسته مدیریتی را می‌شکند. راه را برای جوان‌ها می‌گشاید که بتوانند خودشان را برسانند به مراکز مدیریتی. منتها اطلاق قانون- که هر بازنشسته‌ای باید به کار گرفته نشود- درست نیست. خود نمایندگان اشکالات را طوری اصلاح کنند که مجبور نشوند به رهبری متوسل شوند.» به عنوان کسی که از سال 1352 تاکنون با آیت‌الله خامنه‌ای آشنایی داشته و دارم و روحیات ایشان را کاملاً می‌شناسم، باید بگویم که شنیدن این جملات بیش از هر چیز یادآوری مظلومیت مقام معظم رهبری است. نه از این حیث که چرا طلبه‌ای به ایشان با تندی انتقاد کرده است و ایشان از آن طلبه معذرت‌خواهی کردند که پذیرش انتقاد و عذرخواهی هر دو از نمادهای حکومت اسلامی و فرهنگ درست حکمرانی است؛ بلکه این مظلومیت بیشتر از جهت آن است که چهره واقعی رهبری به هر دلیل به جامعه معرفی نشده و نمی‌شود.  ایشان یکی از روشنفکرترین روحانیون زمان خود بوده و با ادبا، شعرا، روشنفکران و نویسندگان که طبع‌های تند انتقادی دارند، رفاقت و مکالمه داشته است. ایشان فردی هستند که تحول را می‌پذیرند و تشویق می‌کنند. آقای آل هاشم، نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز که شیوه‌های متفاوتی مانند برداشتن نرده‌ها و حضور در استادیوم برای تشویق یک تیم فوتبال را پیشه کرده، بتازگی روایت می‌کرد که «نگران شدم نکند رهبری از رفتارم ناراضی باشند در حالی که وقتی از خودشان پرسیدم، ایشان هم تشویق و هم تأیید کردند.» رهبر معظم انقلاب رهبر تحولخواه و با سعه صدری است. اما آنچه برخی از ایشان تصویر می‌کنند، تصویر دیگری است. نکته دیگر سخنان ایشان این است که ایشان اصلاح قانون را به مراجعه برای دریافت حکم حکومتی و اعلام استثنائات یک قانون از طرف ایشان ترجیح می‌دهند. مسأله اینجا است که نظام ما بر اساس مرجعیت ولی فقیه شکل گرفته است. در فقه تشیع نیز بن‌بستی وجود ندارد. حال گاه این بن‌بست‌ها را ولی فقیه مستقیم باز می‌کند و گاه غیرمستقیم.  مجمع تشخیص مصلحت نظام هم برای همین تشکیل شد که نظام اسلامی در مسائل خود دچار بن‌بست نشود. رهبری هیچ وقت تمایل ندارد خارج از چارچوب قانون نظر بدهد. اما این را باید بدانیم که نظام و حکومت اسلامی نباید هیچ گاه با بن‌بست مواجه شود. ولی فقیه می‌تواند از اختیارات استفاده و بن‌بست‌ها را رفع کند. این کاری بود که حضرت امام (ره) نیز انجام می‌داد. در این باره ازامام پرسشی مطرح شد. ایشان پاسخ داد که «منتظرم جنگ تمام شود و همه چیز را به مجرای قانونی بازگردانم.» خلاصه آنکه این رسانه‌ها هستند که باید بتوانند چهره واقعی رهبری و حکمرانی اسلامی درست را ترسیم کنند. *عضو جامعه روحانیت مبارز منبع: روزنامه ایران، 14/09/1397
هدایت شده از کانال مهدی نصیری
♻️ فقه نظام ساز؛ داریم یا نداریم؟ ☘ با اظهارات اخیر یکی از اساتید حوزه در باره فقدان نظام سازی در فقه، دوباره بحث فقه نظام ساز در محافل حوزوی مطرح شده است. بالاخره فقه نظام ساز است یا خیر؟ 🔻اولین نکته مهم این است که اساسا مساله و معضله عدم کفایت فقه سنتی و موجود برای اداره جامعه مربوط به یک قرن اخیر است و در قرون گذشته چنین موضوعی تقریبا مطرح نبوده است و مردم مسلمانی که مقید به دینی و فقهی زندگی کردن بوده اند بر اساس همین فقه همه امور زندگی خود را انجام و سامان می داده اند. و اگر در آن دوران، حکومتی فقهی و دینی هم تشکیل می شد همین فقه از عهده اداره امور جامعه تا حد زیادی بر می آمد و به هیچوجه با این حجم از گره های نظری و عملی کنونی مواجه نمی شد. 🔻بنا براین سئوال اساسی این است که چه اتفاقی در یک قرن اخیر رخ داده است که چالش ناتوانی فقه سنتی در اداره امور جامعه و ضرورت ارتقا و یا انطباق آن با مقتضیات و پیشرفت زمانه مطرح شده است؟ روشن است که اتفاق رخ داده چیزی جز مدرنیته و تمدن جدید غرب و ورود و رسوخ آن به شرق و جوامع اسلامی نیست که ساختارهای تمدنی را در عرصه های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و سیاسی دگرگون و با تغییراتی عمیق مواجه کرده است. اما مساله مهم این است که حوزه ها و فقه ما در باره این پدیده فوق العاده تاثیرگذار و ساختار آفرین و نظام ساز کمترین بحث و تحلیل و موشکافی ای ندارد. همان حوزه و فقه و اصولی که در برخی از موشکافی هایش دنیایی از بحث و قیل و قال بعضا کم فایده وجود دارد. 🔻حوزه و فقه ما مثل عموم مردم تحت تاثیر نظریه سیر خطی پیشرفت تاریخ و تمدن {که هیچ استناد علمی و تاریخی درست و ثابت شده ندارد و برخلاف نصوص قرانی و صدها روایت است اما به دلیل القای آن در نظام آموزشی مدرن و رسانه های جدید شهرت و قطعیتی غیرقابل بحث یافته است} معتقد به مشروعیت و مطلوبیت تمدن جدید در ساحت معیشت و ساختارهای مادی مانند بانک و بورس و بیمه و رسانه و حمل و نقل و ... است. البته در مطلع ورود مظاهر مدرنیته به جامعه ما مخالفتها و نقدها و مقاومت هایی از سوی برخی علما و فقها در برابر آن صورت گرفت اما نتوانست در برابر سیلاب سهمگین نظری و عملی مدرنیته تاب بیاورد و لذا به محاق رفت. خب با این نگاه به تمدن جدید دو راه و گزینه در پیش روی فقه و فقیهان وجود دارد: ..... 👌جمع بندی بحث این که فقه در قیاس با جامعه و تمدن سنتی ماقبل مدرن (جدای از مشکل غیبت امام معصوم)، ارزشها و احکامش با نظامها و ساختارهای حاکم در تلائم وتناسب بوده و اساسا بحث نظام سازی (مقصودم در اینجا تاسیس حکومت ونظام سیاسی نیست که مشروعیت انحصاری آن برای دین و فقه در عصر حضور و غیبت ثابت است) مطرح نیست اما در روزگار کنونی نظام سازی مستقل و خالص و یک دست دینی و فقهی در قبال ساختارها و نظامات مدرن اغلب غیر عملی و منتفی است و تنها باید به طور نسبی و در حد مقدور به تغییر و اصلاحات دست زد و البته این توان محدود و نسبیِ تمدن سازی در زمانه جدید (صرف نظر از مانعیت غیبت که آن هم به مردم بر می گردد) نه به دلیل ضعف و نقصان دین و فقه و فقها به عنوان علت فاعلی بلکه به جهت انحطاط و ویرانی علت قابلی که بستر تمدنی مدرن است، بر می گردد و از این رو تحلیل روشنفکران که این مساله را به عقب ماندگی فقه و دین و پیشرفتگی و کمال یافتگی تمدن جدید ربط می دهند، مردود است. 👈 متن کامل مقاله را در لینک زیر بخوانید: http://nasiri1342.blogfa.com/post/209 https://eitaa.com/nasiri1342