💢 #عصرانه_علمی
🔹موضوع: مبانی تحلیل فهرستی:۱)عدم حجیت خبر واحد
👤 با حضور:
حجتالاسلام والمسلمین امین حسین پوری
(پژوهشگر سطح چهار حوزه علمیه قم و کارشناس ارشد علوم حدیث)
و
حجتالاسلام والمسلمین سید رضا شیرازی
(عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهشهای اسلامی)
📅 زمان: چهارشنبه 1 بهمن ماه 1399، ساعت 15 تا 16:30
🌐 لینک وبینار :
webinar.razavi.ir/irb
┈┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈┈
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═
#فعالیتهای_پژوهشی_مدارس
🔰نمایشگاه کتاب🔰
نمایشگاه کتاب یاس کبود
به همت واحد پژوهش مدرسه امام خمینی ره قوچان به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها نمایشگاه کتاب با عنوان نمایشگاه یاس کبود به مدت یک هفته از تاریخ ۲۲ الی ۲۹ دیماه ۱۳۹۹در میدان مرکزی شهر برگزار شد و با استقبال کم نظیر مردم ولایت مدار شهرستان قوچان مواجه گردید.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈۰
#واحد_پژوهش_مدارس_علمیه_قوچان
┈┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈┈
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═
🌸
🌾🍂
🍃🌺🍂
💐🍃🌿🌸🍃🌼
#برترین_های_پژوهی_مدارس
🔔 معرفی طلاب برتر در زمینه پژوهش.
🔰 در فراخوان ها وفعالیت های پژوهشی.
❇️ مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد.
✳️ واحد پژوهش.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#کارگاه_پژوهشی
#ویژه_اساتید
🔸راهکارهای عملی آموزش پژوهش محور
✔️مساله شناسی،روش شناسی،تحلیل متن
🎙باحضور استادحجت الاسلام والمسلمین آقای کاظمی مقدم
⏰زمان: چهارشنبه ۱بهمن ماه
ساعت ۸:۰۰ الی ۱۳:۰۰
🔘جهت حضور درکارگاه با شماره ۰۹۱۵۴۳۵۳۶۷۹
هماهنگ فرمایید.
🖇لینک شرکت در کارگاه:
https://zeinab.lms2.hozehkh.com/ws/aoozeshpaghoheshmehvar
#واحد_پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیهامشهد
┈┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈┈
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═
پاورپوینت آشنایی با کتاب سنجی و علم سنجی.pptx
حجم:
825.7K
💻#ارائه_پاورپوینت
🔴پاورپوینت آشنایی با کتاب سنجی و علم سنجی
آشنایی با این دو علم از آن جهت ضروری است که دو عرصه نسبتا جدید برای تحقیق و پژوهش به ویژه در علوم انسانی اسلامی به وجود آورده است .
✨قابل استفاده برای اساتید و محققان
❇️واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها (عج)
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
ج6روش شناسی شیخ انصاری نقل اقوال.mp3
زمان:
حجم:
15.34M
💠#کارگاه
#علم_اصول
#شیخ_انصاری
#جلسه_ششم
🔴کارگاه پژوهشی با عنوان
✴️سلسله مباحث روش شناسی مکتب فقهی و اصولی شیخ انصاری✴️
🎙با ارائه استاد
✳️حجه الاسلام سید مصطفی حسنی پژوهشگر و استاد حوزه✳️
❇️عنوان جلسه ششم
توجه به اقوال علما و تبیین ادله ایشان
✅توجه به بیان اقوال عالمان گذشته در روش اجتهادی
✅تسلط بر مبانی عالمان گذشته
✅بیان اقوال آنها با حفظ امانت و تقویت آنان و دفاع از قول آن عالم
✅بیان نقاط ضعف و ابطال آن قول پیرامون مسائل فقهی و اصولی
✅بیان اهمیت و ثمرات دانستن نظریات سایر عالمان خصوصاً در مواقعی که نظر مجتهد مخالف نظر مشهور است
✅تأثیر مراجعه به اقوال در موضوع شناسی و حکم شناسی در فرآیند اجتهادی
✅ضرورت ضابطهمند کردن مراجعه به اقوال دیگران
✅نقش نرم افزارهای علوم انسانی در بدست آوردن سخنان عالمان گذشته
✅ضرورت ادامه و توسعه روش شیخ در فقه اهل سنت و اصول اهل سنت و کتب حقوقی و سایر رشتههای علوم انسانی و علوم مرتبط با موضوعات و احکام فقهی.
❇️واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها (عج)
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
🔷«دوره مجازی دانش افزایی و توانمند سازی استادان ادبیات عربی حوزه علمیه خراسان»
( ویژه آزمون رتبه بندی و ارزشیابی اساتید )
📊معرفی برخی از درس گفتار های بارگذاری شده در کانال «قرارگاه زبان و ادبیات حوزه علمیه خراسان»:
💎تفسیر ادبی قرآن کریم (9 جلسه)(در حال برگزاری ...)
👨🏫استاد مهدی رضایی
https://eitaa.com/arabicliteraturehozehkh/571
💎تفسیر صرفی قرآن کریم (10 جلسه)(در حال برگزاری ...)
👨🏫استاد عباس عبدالله پور
https://eitaa.com/arabicliteraturehozehkh/464
💎نحو مفهومی (3 جلسه)
👨🏫استاد سید حمید جزایری
https://eitaa.com/arabicliteraturehozehkh/26
💎تبیین و تطبیق ساختار و شبکه «نظریه نحو مفهومی» (8 جلسه)
👨🏫استاد سید حمید جزایری
https://eitaa.com/arabicliteraturehozehkh/550
💎مباحثی درباره علم بلاغت (۸ جلسه)
👨🏫استاد محمد عشایری منفرد
https://eitaa.com/arabicliteraturehozehkh/393
🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است!
🏫«قرارگاه زبان و ادبیات حوزه علمیه خراسان»
🆔 @Arabicliteraturehozehkh
#نشست_عملی
#فقه_التربیه
✅ نشست علمی «فقه التربیه» برگزار میشود
📕 دهمین نشست علمی فقه نظام ساز با موضوع «فقه التربیه» برگزار میشود.
🔻 سخنرانان:
1️⃣ حجتالاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمیحاجی با موضوع چیستی فقه التربیه
2️⃣ حجتالاسلام والمسلمین سید نقی موسوی با موضوع ضرورت و کارکرد فقه التربیه
📆 زمان: پنجشنبه دوم بهمن ماه ۹۹ از ساعت ۱۰ صبح.
💻 لینک شرکت در نشست؛ https://www.instagram.com/dr.hemati_h/
┈┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈┈
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═
#نشست_پژوهشی
🔰مرکز تخصصی فقهی امام رضا علیه السلام
🔰مرکز تخصصی نورحکمت رضوی
🖇سلسله نشست های هم اندیشی پیرامون مبانی و منطق تولید علم دینی
📚با محوریت نقد و بررسی مجموعه «علم دینی؛ از چیستی تا چگونگی» اثر استاد وکیلی
1️⃣ نشست اول
✅ با حضور:
💠حجة الاسلام و المسلمین اسدپور
💠حجة الاسلام و المسلمین وکیلی
🕧 زمان: پنج شنبه 7 جمادی الثانیه 1442 ( 2 بهمن 1399) ، ساعت 18
لینک شرکت در وبینار: https://nhr.lms2.hozehkh.com/ws/religioussciencemeeting
....🌿....🌿....🌿....🌿
مراکز تخصصی آموزش فلسفه وکلام اسلامی نور حکمت رضوی و فقه و اصول امام رضا علیه السلام
┈┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈┈
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═
جلسه هفتم روش شناسی شیخ انصاری توسعه کمی مسایل اصول.mp3
زمان:
حجم:
14.81M
💠#کارگاه
#علم_اصول
#شیخ_انصاری
#جلسه_هفتم
🔴کارگاه پژوهشی با عنوان
✴️سلسله مباحث روش شناسی مکتب فقهی و اصولی شیخ انصاری✴️
🎙با ارائه استاد
✳️حجه الاسلام سید مصطفی حسنی پژوهشگر و استاد حوزه✳️
❇️عنوان جلسه هفتم
✨بسط و گسترش کمی و کیفی علم اصول توسط شیخ انصاری✨
بیان اهم مباجث ارائه شده
✅بیان توسعه در مسائل علم اصول به لحاظ کمی
✅روش تقسیم بندی مباحث
✅توسعه و بسط مسائل موجود گذشتگان
✅ایجاد مسائل جدید
✅نوآوری در حل مسائل
✅تضییق اجماع و رد آن
✅بسط روش شناسایی موضوعات
✅داشتن روش های مختلف در حل مسائل فقهی و اصولی
✅مراجعه دقیق به ادله نقلی و عقلی
✅توجه شیخ انصاری به احتیاط در فرایند اجتهاد
✅توجه به اخلاق در استنباطات و اجتهاد
✅مقایسه ای نحوه ارائه مباحث الفاظ و مباحث عقلی و اصول عملیه توسط شیخ انصاری و مقایسه با عالمان هم عصر ایشان.
❇️واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها (عج)
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#پرسش_پژوهشی
#خود_ارجاعی
#خود_استنادی
💠خود ارجاعی یا خود استنادی چیست؟
یکی از مفاهیم حوزه علم سنجی، مفهوم خود ارجاعی یا استناد به خود (Self-Citation) میباشد.
🔶️تعریف مفهوم خود ارجاعی یا استناد به خود (Self-Citation) را با توجه به انواع آن میتوان بهتر درک نمود.
🔻خود ارجاعی در دو حالت میتواند رخ دهد.
🔷️ در حالت اول نویسنده یک اثر علمی مانند مقاله یا کتاب ، عمدتاً به آثار علمی خود که قبلاً انجام داده است اشاره میکند.
🔻به عبارت دیگر، نویسنده اثر علمی در مقاله کنونی خود میکوشد تمامی آثار علمی خود را که قبلاً منتشر نموده است به عنوان یکی از رفرنسهای خود قلمداد نماید.
🔻یا اینکه نویسنده خود برای اینکه میزان پذیرش مقاله خود را بالاتر برد، به چند مقاله از مقالات چاپ شده مجله ای که هم اکنون قصد ارسال مقاله به آن را دارد اشاره میکند و آنها را در رفرنسها ذکر میکند.
🔻به این کار یکی از اشکال خود ارجاع دهی میگویند. خودارجاعی میتواند H Index پژوهشگر را بالا ببرد و بدین منظور است که بسیاری از نویسندگان به این کار مبادرت میکنند.
🔷️در حالت دوم که به خودارجاعی یا استناد به خود در مجلات معروف است، سردبیران مجله به نویسندگان مقالات اعلام میدارند که میبایست در مقاله خود خود از مقالاتی که سابقاً در مجله آنها چاپ شده است استناد دهی کنند.
🔻یکی از مهمترین دلایل اینگونه استناد آن است که هرچقدر مقالات یک مجله در سایر پژوهشها مورد استناد قرار گیرد باعث خواهد شد که ضریب تاثیر مجله بالاتر رود. ضریب تاثیر یک مجله را با IF یا IMPACT FACTOR نشان میدهند.
🔴استناد به خود نمیتواند ماهیتاً غیراخلاقی باشد اما در صورت افراط میتواند تبدیل به یک امری غیرقابل قبول و نامناسب و غیراخلاقی شود.
در صورت افراط در خود ارجاعی خواننده مقاله این حس را پیدا خواهد کرد که شما در نوشتن مقاله بیشتر کارهای قبلی خود را ملاک قرار دادهاید در حالیکه هزاران پژوهش در این حوزه و توسط افراد دیگر کار شده است. بنابراین، شما میبایست در نگارش یک اثر علمی از منابع مختلف استفاده نمایید و میتوانید به یک یا دو پژوهش اخیر خود نیز که کاملاً مرتبط نیز هستند اشاره کنید. در این صورت هیچ نقطه منفی در مقاله شما وجود نخواهد داشت.
❇️واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها(عج)
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#کارگاه_آشنایی_با
#منابع_علوم_عقلی
#روش_تحقیق_علوم_عقلی
#روش_تدریس_علوم_عقلی
#ویژه_اساتید_طلاب_علوم_عقلی
✅مدیریت امور اساتید حوزه علمیه خراسان با همکاری واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان برگزار می نمایید:
کارگاه آشنایی با
1️⃣منابع علوم عقلی
2️⃣روش تحقیق علوم عقلی
3️⃣روش تدریس علوم عقلی
💠ویژه اساتید و طلاب علوم عقلی
👨🏫با حضور اساتید معزز حجت الاسلام والمسلمین زمانی فرد و جناب آقای دکتر وطن دوست
جهت شرکت در این دوره لطفا از طریق آیدی @ap9156 اقدام بفرمائید.
⌛️زمان کارگاه پنجشنبه 99/11/2 ساعت 8:30 صبح الی 11:30
🔷شرکت در کارگاه : حضوری به صورت محدود و غیر حضوری ( وبینار )
🌐لینک وبینار
https://abbas.lms2.hozehkh.com/ws/aghli
💠واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝