#تمثیل و داستان
✍️🔷عالمی مشغول نوشتن با مداد بود.
🔹 کودکی پرسید: چه می نویسی؟
🔷عالم لبخندی زد و گفت:
مهم تر از نوشته هایم، مدادی است که با آن می نویسم.
می خواهم وقتی بزرگ شدی مثل این مداد بشوی!
پسرک تعجب کرد! چون چیز خاصی در مداد ندید.
💠عالم گفت پنج خصلت در این مداد هست. سعی کن آن ها را به دست آوری.
❇️ اول: می توانی کارهای بزرگی کنی، اما فراموش نکن دستی وجود دارد که حرکت تو را هدایت می کند و آن دست خداست!
❇️ دوم: گاهی باید از مداد تراش استفاده کنی، این باعث رنجش می شود، ولی نوک آن را تیز می کند. پس بدان رنجی که می برى از تو انسان بهتری می سازد!
❇️ سوم: مداد همیشه اجازه میدهد برای پاک کردن اشتباه از پاك كن استفاده کنی؛ پس بدان تصحیح یک کار خطا، اشتباه نیست!
❇️ چهارم: چوب مداد در نوشتن مهم نیست؛ مهم مغز مداد است که درون چوب است؛ پس همیشه مراقب درونت باش که چه از آن بیرون می آید!
❇️ پنجم: مداد همیشه از خود اثری باقی می گذارد؛ پس بدان هر کاری در زندگی ات مى كنى، ردی از آن به جا مى ماند؛ پس در انتخاب اعمالت دقت کن!
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌐#معاونت_تبلیغ_حوزه_علمیه_خراسان
https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada
🆔 @howzehtabligh
16.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 سلسله جلسات طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
#جلسه_بیستم و دوم
🗓رمضان المبارک ۱۳۵۳ شمسی
🎙به بیان رهبر معظم انقلاب امام #خامنه_ای مدظله العالی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌐#معاونت_تبلیغ_حوزه_علمیه_خراسان
https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada
🆔 @howzehtabligh
#معرفی یار مهربان
📗اين کتاب مباحث مربوط به
کلاسداري تبليغي را در چهار فصل ارائه
نموده است:
✳️ فصل اول: مباني نظري تدريس؛
✳️ فصل دوم: روش تدريس؛
✳️ فصل سوم: روش هاي متداول و فراگير؛
✳️ فصل چهارم: مهارتها و روشهاي ارائه مفاهيم ديني.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌐#معاونت_تبلیغ_حوزه_علمیه_خراسان
https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada
🆔 @howzehtabligh
#اخبار معاونت
💠 مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان، ابراز کرد:
❇️ کار جهادی، وسیله ای برای تبلیغ دین است و بحث تبلیغی آن نسبت به سایر مباحث، اولویت دارد.
✳️ متن کامل خبر👇👇👇
🌐https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=37888
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌐#معاونت_تبلیغ_حوزه_علمیه_خراسان
https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada
🆔 @howzehtabligh
#عصر های تفکر
🔰بحران های تاریخ
🔶🔸 در لحظه هاى بحرانى تاريخ،
كلمه ها، فكر ها، كار ها و رابطه ها،
حدود خويش را از دست مى دهند
و از مفهوم خالى مى شوند.
🔸 در اين مرحله هر چيزى
در جاى هر چيز مى نشيند؛
چون مرزها شكسته شده اند
و فقط آهنگ هاى كلمه ها
و جلوه كارها و شور فكرها،
كارسازى مى نمايند
🔸 و يا درگيرى پيش مى آورند
و اين درگيرى ها،
درگيرى هايى لفظى هستند
و بى بار و بى نتيجه.
🔸 در اين مرحله،
قدرها و اندازه ها
و در نتيجه حدها و مرزها
و در نتيجه قانون ها و ضابطه ها
در هم مى ريزند،
🔸 هر كس در هر كارى
و هر كلمه در هر جايى
و هر فكر در هر سرى،
ساز مى زند
و سرگردان مى چرخد و جايگاهى ندارد،
همچون غبارى در فضايى.
🔸اين بلبشوى اجتماعى و انسانى،
نتيجه حادثه ها و درگيرى ها
و شتاب زدگى هايى است
كه با حادثه ها سبز شده اند
و انسان را به كار كشيده اند
و به خويش خوانده اند و آماده كرده اند.
🔶🔸 اگر انسان در كنار اين حادثه ها
با تدبير و تقدير و تنظيمى همراه مى گرديد؛
تدبيرى در رهبرى
و تقديرى در طرح ريزى و تنظيمى در عمل،
هيچگاه محكوم حادثه ها
و اسير شتاب ها نمى ماند
و حدود را در هم نمى ريخت
و اندازه ها را نديده نمى گرفت
و هر كلمه و هر فكر و هر گام را
در هر جايى نمى گذاشت.
📚 کتاب رشد، ص۱۱
علی صفایی حائری
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌐#معاونت_تبلیغ_حوزه_علمیه_خراسان
https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada
🆔 @howzehtabligh
#تبلیغ
🔶 نشست علمی
🔷موضوع نشست:حفاظت از تراث رسالت عالمان معاصر
💢برگزار کننده:مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی💢
💠استاد نشست: آیت الله ابوالقاسم علیدوست
زمان نشست: پنج شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰ صبح
مکان: خیابان آیت الله بهجت، بهجت ۱/۹ ، بینادل۱، مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌐#معاونت_تبلیغ_حوزه_علمیه_خراسان
https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada
🆔 @howzehtabligh