eitaa logo
بسم الله الرحمن الرحیم
614 دنبال‌کننده
299 عکس
205 ویدیو
5 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
امام زين العابدين عليه السلام مى‏ فرمود: دعوة السائل الفقير لا ترد و كان ع يأمر الخادم إذا أعطيت السائل أن تأمره أن يدعو بالخير. دعاى فقير رد نمى‏ شود و به خادمش مى‏ فرمود وقتى به فقير چيزى دادى از او بخواه كه دعاى نيك نمايد. 📚 عدة الداعي و نجاح الساعي ؛ ص67. 🆔 @huoooo
امام باقر (ع) فرموده است: إن لليل شيطانا يقال له الرها فإذا استيقظ العبد و أراد القيام إلى الصلاة قال له ليست بساعتك ثم يستيقظ مرة أخرى فيقول لم يأن لك فما يزال كذلك يزيله و يحبسه حتى يطلع الفجر فإذا طلع الفجر بال في أذنيه ثم انصاع يمصع بذنبه فخرا و يصيح. شب را شيطانى بنام «رها» است كه چون بنده ‏اى از خواب برمى‏ خيزد و مى ‏خواهد نماز شب بگزارد، بيخ گوش او مى‏ گويد هنوز ساعت نماز شب فرا نرسيده است، او مى ‏خوابد، بار ديگر بيدار مى ‏شود، باز همان شيطان مى‏ گويد هنوز وقت نماز شب فرا نرسيده است و مدام او را از نماز باز مى‏ دارد تا سپيده مى ‏دمد و در آن هنگام(اذان صبح) در هر دو گوش آن بنده ادرار مى ‏كند و سپس بر می گردد در حالى كه از روی فخر دم مى‏ جنباند و فرياد برمى‏ آورد. 📚 روضة الواعظين و بصيرة المتعظين (ط - القديمة) ؛ ج‏2 ؛ ص321. 🆔 @huoooo
جابر بن عبدالله انصاری از پیامبر اکرم(ص) روایت کرده که فرمود: در شب معراج به عرش خدا رسیدم، چهار نور مشاهده کردم، پرسیدم: خداوندا! این‌ها چه نورهایی هستند؟ خطاب شد: این‌ها عبدالمطلب، ابوطالب، پدرت عبدالله و برادرت عقیل می‌باشند. عرضه داشتم: خدایا! این‌ها با چه عملی به این مقام رسیده‌اند؟    خطاب شد: بِکِتْمانِهِمُ الإیمانَ، وَ إظهارِهِمُ الکُفْرَ، وَ صَبْرِهِمْ عَلی ذلِکَ حَتّی ماتُوا عَلَیْهِ، سَلامُ اللهِ عَلَیْهِمْ أَجْمَعینَ؛ با کتمان ایمان، اظهار کفر و شکیبایی بر آن تا هنگامی که بر آن شیوه در گذشتند. درود خدا بر همه شان باد. 📚 ابن فتّال، روضه الواعظین، ج 1، ص 199. 🆔 @huoooo
قال سلمان الفارسي رحمة الله عليه‏: أوصاني رسول الله ص بست‏ خصال لا أدعهن على كل حال أوصاني أن لا أنظر إلى من هو فوقي و أن أنظر إلى من هو دوني و أن أحب الفقراء و أدنو منهم و أن أقول الحق و إن كان مرا و أن أصل رحمي و إن كانت مدبرة و لا أسأل الناس شيئا و أن أكثر من قول لا حول و لا قوة إلا بالله العلي العظيم. سلمان فارسى رحمة الله عليه گفت رسول خدا (ص) مرا به شش خصلت وصيت كرد كه آنها را در هيچ حال ترك نخواهم كرد: ۱. نظر كنم(در امور دنیایی) به پست‏ تر از خود و به بالاتر از خود نظر نكنم. ۲. فقراء را دوست بدارم و نزديك ايشان باشم. ۳. حق را بگويم اگر چه تلخ باشد. ۴. با خويشان خود پيوند كنم اگر چه پشت به من نموده باشند. ۵. از مردم چيزى درخواست نكنم. ۶. بسيار بگويم لا حول و لا قوة إلا بالله العلى العظيم‏. 📚 معدن الجواهر و رياضة الخواطر ؛ ص54. 🆔 @huoooo
انتظار فرج حضرت ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف علامه طهرانی رحمه الله: در حلّه مردی بود بسیار عابد و زاهد و عالم، مردم را به انتظار فرج حضرت بقیّة الله عجل الله تعالی فرجه دعوت می‌نمود، و به گریه و ندبه و دعا بر تعجیل ظهور دعوت می‌کرد، تا آنکه جماعتی از مردم که غمّ و همّشان دعا بر فرج بود مجالسی ترتیب داده و در آن دعا می‌نمودند. همگی شمشیر خریده و انتظار ظهور آن حضرت را داشتند؛ نام این مرد آقای شیخ علی حلاّوی بوده، و هم اکنون بعد از سال‌ها مقام حضرت حجّة در خانه او برپاست. روزی آقا شیخ علی از کاظمین به حلّه می‌رفته است، در مسیر، خدمت حضرت مشرّف می‌گردد و بسیار اظهار ادب نموده و تقاضای ظهور می‌کند. حضرت می‌فرمایند: هنوز عدّه‌ای که خداوند وعده داده فراهم نشده است و سیصد و سیزده نفر تکمیل نگشته است. عرض می‌کند: قربانت گردم هم اکنون در حلّه بیش از هزار نفر انتظار فرج را دارند، و اگر ظهور کنید تمام این افرادی که تا به حال مجالس دعا ترتیب داده و در فراقت می‌گریستند، در رکاب شما، حاضر خواهند شد. حضرت می‌فرمایند: چنین نیست، و از محبّین ما در حلّه دو تن بیش نیستند، یکی تو هستی و دیگری جوانی است قصّاب؛ حال که به حلّه رفتی تمام مدّعین را در خانۀ خود دعوت کن و بشارت مقدم مرا بده، و به طوری‌که کسی نفهمد دو گوسفند به بالای بام خانه برده و در آنجا ببند تا من بیایم. شیخ علی به حلّه آمد و مردم را دعوت به منزلش نموده و بشارت تشریف فرمائی امام زمان را به آنها داد. محبّین جمع شدند و شادی‌ها کردند، عطرها پاشیده، عودها برافروخته، چراغانی نموده، همگی تشریف فرمائی حضرت را ساعت شماری می‌کنند. در این هنگام نوری سبز رنگ از جانب قبله حرکت نموده بر بام خانۀ شیخ علی فرود آمد. حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه از میان نور در بام خانه قرار گرفتند. اولاً حضرت، جوان قصّاب را صدا زدند، جوان بر بام برآمد؛ حضرت دستور دادند که یکی از گوسفند‌ها را نزدیک ناودان ذبح کند، جوان قصاب یکی را ذبح نموده خون از ناودان جاری شد؛ مردم همه با هم گفتند: عجبا حضرت جوان را کشتند! مبادا ما را هم صدا زده و روی بام ذبح کنند! در این حال حضرت، آقا شیخ علی را صدا زدند، شیخ علی بر بام بالا آمد؛ حضرت فرمودند که: شیخ علی گوسفند دیگر را نزدیک به ناودان ذبح نماید. ذبح نموده خون گوسفند در ناودان جاری شد؛ ترس و وحشت مردم را فراگرفت و هر کسی به دیگری می‌گفت که شیخ علی هم کشته شد! هم اکنون است که حضرت یک یک از ما را صدا زده و سر ببرند! هر یک بر جان خود بیمناک شده، از گوشه‌ای به طوری‌که رفیقش نداند مخفی شده راه فرار اختیار کرد. کم‌کم همه رفتند و یک تن باقی نماند، در این حال حضرت فرمودند: آقا شیخ علی رفقای خود را صدا کن برای نصرت و یاری من بیایند بالای بام آنها را ببینم! آقا شیخ علی هرچه صدا زد جوابی نشنید، سپس نزدیک آمد دید در خانه یک نفر هم نیست! حضرت فرمودند: این بود یارانی که گمان می‌کردی در فراق من راحت ندارند و همه حاضر برای نوشیدن شربت شهادت در رکاب من هستند. 📚 مطلع انوار ج1، ص 117.
پیامبر بنی اسرائیل و جوان توبه کار از ابوبكربن عبدالله مزني روايت شده كه قصّابي به كنيز يكي از همسايگانش سخت دلبسته بود. پس خاندان كنيز او را به روستاي ديگري براي كاري فرستادند. قصّاب در پي او رفت و از او تقاضاي كار ناشايست كرد. كنيز گفت: اي مرد كاري انجام نده چون من به تو بيشتر علاقه دارم ولي از خدا ميترسم. قصّاب گفت: تو از خدا ميترسي و من نترسم؟ پس توبه كرد و برگشت در راه عطشي به او رسيد كه نزديك بود جان دهد. ناگاه پيك يكي از پيامبران بني اسرائيل به او رسيد و پرسيد: تو را چه شده است؟ گفت تشنه ام گفت: بيا تا خدا را بخوانيم تا ابري بر ما سايه افكند و وارد روستا شويم، قصاب گفت: من عملي ندارم كه خدا را بخوانم. پيك گفت: من دعا ميكنم و تو آمين بگو. پس پيك دعا كرد و او آمين گفت، ابري بر روي آنها سايه افكند تا به ده رسيدند. پس قصّاب به جاي خود روانه شد و ابر با او برفت. رفيقش به او گفت: تو مي پنداشتي كه عملي نداري من دعا كردم و تو آمين گفتي و ابري بر ما سايه افكند آنگاه ابر در پي تو آمد. بايد مرا از حال خود خبر دهي پس داستان خود را به او خبر داد. پيك گفت: كسي كه از گناه توبه مي كند مقامي در پيشگاه خدا دارد كه هيچ كس ندارد. 📚 محجة البيضاء، راه روشن، ترجمه فيض كاشاني، صفحه 1768. 🆔 @huoooo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امير المؤمنين على (ع) فرموده است: شكوت إلى رسول الله ص دينا كان علي فقال يا علي قل اللهم أغنني بحلالك عن حرامك و بفضلك عمن سواك فلو كان عليك مثل صبير دينا قضى الله عنك و صبير جبل باليمن ليس باليمن جبل أجل و لا أعظم منه. از وامی كه داشتم به پيامبر (ص) شكايت كردم. پیامبر ص فرمودند بگو: اللَّهُمَ‏ أَغْنِنِی‏ بِحَلَالِکَ‏ عَنْ‏ حَرَامِکَ‏ وَ بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِوَاکَ كه اگر به اندازه كوه صبير وام داشته باشى خداوند آن را اداء خواهد فرمود. (صبير نام كوهى است در يمن و هيچ كوهى بزرگتر و پرشكوه‏تر از آن در يمن نيست). 📚 روضة الواعظين و بصيرة المتعظين (ط - القديمة) ؛ ج‏2 ؛ ص327. از آیت الله سید عبدالکریم کشمیری نقل شده : یک بار از مرحوم آقای قاضی درخواست کیمیا و راهنمایی رسیدن بدان را کردم . ایشان فرمود : این ذکر را بسیار بگو که این خود کیمیاست : اللهم اغننی بحلالک عن حرامک و بفضلک عمَّن سواک 📚 عطش ص ۱۰۸. 🆔 @huoooo
پیامبر ص فرمودند: حسن البشر يذهب بالسخيمة. گشاده ‏روئى كينه را بزدايد. 📚 تحف العقول ؛ النص ؛ ص45.
حضرت موسى (ع) فرموده است: إلهي فما جزاء من قام بين يديك مصليا قال يا موسى أباهي به ملائكتي راكعا و ساجدا و قائما و قاعدا و من باهيت به ملائكتي لم أعذبه. پروردگارا پاداش كسى كه براى نماز در پيشگاه تو مى‏ ايستد چيست؟ حق تعالى فرموده است: اى موسى! من در همه حالات نماز او، از قيام و ركوع و سجودش بر فرشتگان خود مباهات مى ‏كنم و هر كس را كه به او نزد فرشتگانم مباهات كنم، عذاب نخواهم كرد. 📚 روضة الواعظين و بصيرة المتعظين (ط - القديمة) ؛ ج‏2 ؛ ص317. 🆔 @huoooo
پیغام امام زمان عج به ایت الله بهاءالدینی درباره آیة الله بهاءالدینی نوشته اند که ایشان در قنوت نمازهایشان، دعاهای مرسوم را می خواندند، تا این که نوع دعا، کلمات و عبارات ایشان تغییر کرد و هرگاه دست های خود را مقابل صورت می گرفتند، برای حضرت مهدی (علیه السلام) این گونه دعا می کردند: «اللهم کن لولیک ......». در فرصت مناسبی علت تغییر دعا را از ایشان پرسیدند. معظم له در یک جمله کوتاه فرمودند: «حضرت پیغام دادند که در قنوت به من دعا کنید». 📚 آیت بصیرت، ص 107. 🆔 @huoooo
امام صادق «ع»: إزالة الجبال أهون من إزالة قلب عن موضعه. جا به جا كردن كوه آسانتر از جا به جا كردن دلى از جاى خود است. 📚 الحياة / ترجمه احمد آرام ؛ ج‏1 ؛ ص158. 🆔 @huoooo
عنایت و توجّه امام عصر - ارواحنا فداه - به انقلاب اسلامی ایران یکی از بزرگواران که مکرر زیارت حضرت بقیه اللَّه - ارواحنا فداه - برای او رخ داده است، فرمود: یک بار امام عصر - ارواحنا فداه - را (در سال های پیروزی انقلاب اسلامی و تعویض اسکناس ها) نزدیک شیخان قم زیارت کردم، که حضرت به من سکه ای از پول های رایج جمهوری اسلامی را دادند و فرمودند: این پول ها به عنایت ما عوض شد. 📚 روزنه هایی از عالم غیب صفحه 29. 🆔 @huoooo
امام صادق «ع»: كثرة النوم يتولد من كثرة الشرب، و كثرة الشرب يتولد من كثرة الشبع. و هما يثقلان النفس عن الطاعة، و يقسيان القلب عن التفكر و الخشوع. پرخوابى از زياد آشاميدن حاصل مى‏ شود، و زياد نوشيدن از پرخورى حاصل می شود. اين دو(پرخوری و زیاد نوشیدن)، نفس را از اطاعت باز مى ‏دارند، و مانع تفكر و خشوع مى‏ شوند. 📚 الحياة / ترجمه احمد آرام ؛ ج‏1 ؛ ص161. 🆔 @huoooo
پیامبر ص فرمودند: صلاة المغرب فهي الساعة التي تاب الله على آدم و كان بين ما أكل من الشجرة و بين ما تاب عليه ثلاثمائة سنة من أيام الدنيا و في أيام الآخرة يوم كألف سنة من وقت العصر إلى العشاء فصلى آدم ثلاث ركعات ركعة لخطيئته و ركعة لخطيئة حواء و ركعة لتوبته‏ فافترض الله عز و جل هذه الثلاث ركعات على أمتي و هي الساعة التي يستجاب فيها الدعاء فوعدني باستجابة لمن دعاه فيها. نماز مغرب هنگامى است كه خداوند توبه آدم (ع) را پذيرفت و فاصله ميان خوردن آدم از درخت ممنوع تا پذيرفته شدن توبه ‏اش بر حسب زمان اين دنيا سيصد سال بوده و بر طبق زمان در آخرت كه هر روزش هزار سال است، در فاصله ميان نماز عصر تا نماز عشاء بوده است و آدم سه ركعت نماز گزارد، ركعتى براى پوزش از خطاى خود و ركعتى براى پوزش از خطاى حواء و ركعتى براى پذيرش توبه ‏اش، خداوند اين سه ركعت را بر امت من واجب فرموده است و اين ساعتى است كه دعا در آن پذيرفته مى‏ شود و خدا به من وعده فرموده است هر كس در آن ساعت دعا کند، دعايش را مستجاب فرمايد. 📚 روضة الواعظين و بصيرة المتعظين (ط - القديمة) ؛ ج‏2 ؛ ص316. 🆔 @huoooo
چوب خدا! شیخ حسنعلی نخودکی می فرمودند: « در ایام دهه اول محرم، به منظور شرکت در مجلس مصیبت حضرت سید الشهداء علیه السلام به منزل عالم عارف مرحوم حاج سید حسین نایب الصدر خاتون آبادی رفته بودم.  مشیر السلطنه پیشکار ظلّ السلطان خدمت آقا بود. عرض کرد که جعبه جواهری متعلق به ظل السلطان در اطاق خوابش گم شده است او اکنون عده ای را زندانی کرده است و زجر می‌دهد، و می‌گوید که اگر نتوانم مال خود را حفظ و پیدا کنم چگونه می‌توانم اموال مردم را حفظ کنم؟ مردم بی گناهی به خاطر این موضوع زیر شکنجه هستند. من(نخودکی) به او گفتم به ظل السلطان بگویید که اگر دزد را نخواسته باشد، من مال او را به او نشان خواهم داد.  فردای آنروز مشیرالسلطنه خدمت آقا آمد و عرض کرد که ظل السلطان حاضر شده است. به او گفتم ظل السلطان باید این موضوع را بنویسد و کتباً تعهد کند که دزد را نخواهد خواست، زیرا بعد از پیدا شدن جواهرات ممکن است بگوید دزد را هم می‌خواهم.  فردای آن روز مشیر السلطنه آمد و تعهد نامه ظل السلطان را به خط خود او آورد.  گفتم: به او بگویید در خارج از شهر در فلان نقطه قنات متروکه ای است، در داخل چاه زمین را حفر کنند، جواهرات آنجا است. پس از یافتن جواهرات به فاصله چند روز مشیر السلطنه آمد و گفت: ظل السلطان می‌گوید: من دزد را می‌خواهم.  فردای آنروز من به ساختمان حکومتی نزد ظل السلطان رفتم و به او گفتم: شما فرزند ناصر الدین شاه، پادشاه این مملکت، و حاکم اصفهان می‌باشید، پس چگونه به خود اجازه می‌دهید که تعهد و امضاء خویش را نادیده بگیرید و آنرا بی اعتبار سازید؟  ظل السلطان گفت من این حرفها را نمی‌فهمم، من دزد را می‌خواهم. به او گفتم: من اول شرط کردم که نمی‌توانم دزد را به شما نشان دهم و شما هم قبول کردید، حال نیز می‌گویم که این کار از من ساخته نیست.  ظل السلطان گفت: من دستور می‌دهم که تو را فلک نمایند تا اقرار کنی که دزد کیست. سپس به فرّاشها دستور داد که چوب بسیار با سه پایه آوردند و آنگاه گفت: این شیخ را به حیاط ببرید و مضروب نمایید. کار که به اینجا رسید گفتم اگر قرار است من مضروب شوم، تو به این امر سزاوارتری.  لذا(به فرشته ها) امر کردم که او را به حیاط باغ حکومتی بردند و به پایه ای بستند و شروع کردند به چوب زدن او. فرّاشها و خدمه ای که آنجا بودند جلو رفتند که ممانعت کنند اما خودشان نیز مضروب(فرشته ها) شدند. و پا به فرار گذاشتند. من نیز همان ساعت مستقیماً از باغ حکومتی به قصد زیارت حضرت رضا علیه السلام عازم مشهد شدم و از یکی از آشنایان خواستم که به منزل ما برود و به مادرم خبر دهد.  بعداً یکی از محترمین اصفهان نقل کرد که مشیرالسلطنه گفت: ظل السلطان مدت نیم ساعت چوب می‌خورد و کسی جرأت نزدیک شدن به او را نداشت، تا آنکه موکّلین(فرشته ها) او را واگذاشته و رفتند.  آنگاه او را برداشتیم و به بستر منتقل کردیم. پس از یکساعت به هوش آمد و پرسید آن شیخ کجا است؟ گفتیم نمی‌دانیم کجا رفت. مشیرالسلطان می‌گفت: از آن به بعد هرگاه شخصی معمم و روحانی مراجعه می‌کرد، ظل السلطان می‌گفت با او مماشات کنید و کارش را انجام دهید.  به او می‌گفتیم: هر کس آن شیخ نمی شود. می‌گفت: آری، اما احتیاط کنید.😁 📚 نشان از بی نشانها. 🆔 @huoooo
امام صادق ع: إن ستة لا تحجب لهم عن الله دعوة الإمام المقسط و الوالد البار لولده و الولد الصالح لوالده و المؤمن لأخيه بظهر الغيب و المظلوم يقول الله تعالى لأنتقمن لك و لو بعد حين و الفقير المنعم عليه إذا كان مؤمنا. شش نفر دعايشان مستجاب مى‏ شود: ۱. دعای امام عادل. ۲. دعای پدر نيكوکار از براى فرزند خود. ۳. دعاى فرزند صالح براى پدر خود. ۴. دعاى مؤمن از براى برادر مؤمن خود در غيبت او. ۵. دعاى مظلوم، حق سبحانه مي فرمايد هر آينه انتقام مي كشم از براى تو اگر چه بعد از روزگارى باشد. ۶. دعاى فقير از براى كسى كه انعام مي كند بر او اگر مؤمن باشد. 📚 معدن الجواهر و رياضة الخواطر ؛ ص55. 🆔 @huoooo
امام صادق ع: إذا أبطأت الأرزاق عليك فاستغفر الله يوسع عليك فيها. هر گاه رزق تو به تأخير افتاد، پس استغفار كن که رزقت وسعت می يابد. 📚 جامع أحاديث الشيعة (للبروجردي) ؛ ج‏22 ؛ ص142. 🆔 @huoooo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا شما در سیاست دخالت می کنید؟ جواب از آیت الله کاشانی... 🎙 امام خمینی رحمه الله 🆔 @huoooo
امام صادق ع‏: من استغفر الله بعد العصر سبعين مرة غفر الله له ذلك اليوم سبعمائة ذنب فإن لم يكن له ذنب فلأبيه فإن لم يكن لأبيه فلأمه و إن لم يكن لأمه فلأخيه و إن لم يكن لأخيه فلأخته فإن لم يكن لأخته فللأقرب فالأقرب. هر كس پس از نماز عصر هفتاد بار استغفار كند خداوند هفتصد خطاى او را مى‏ آمرزد و اگر او خطايى نداشته باشد از خطاهاى پدرش مى‏ آمرزد و اگر او نداشته باشد از خطاهاى مادرش مى ‏بخشد و اگر او نداشته باشد از خطاهاى خواهر و برادرش مى‏ بخشد و اگر آنها خطا نداشته باشند از خطاهاى نزديكان او به ترتيب قرابت ايشان مى‏ بخشد. 📚 روضة الواعظين و بصيرة المتعظين (ط - القديمة) ؛ ج‏2 ؛ ص327. 🆔 @huoooo
حضرت آیت الله سیّد عبد الکریم کشمیری (ره) هفتاد مرتبه استغفار بعد از نماز عصر برای روشنایی دل؛ چنانکه امام صادق (ع) فرمود: هفتصد گناه را خدا بیامرزد. ۱۰۰ مرتبه استغفار هنگام خوابیدن، برای آمرزش گناهان. مرحوم سیّد علی آقا قاضی (قدس) به این دو استغفار سفارش می‌کردند. 📚 کتاب پندهای آسمانی، ص ۲۰. 🆔 @huoooo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا