eitaa logo
بسم الله الرحمن الرحیم
635 دنبال‌کننده
310 عکس
209 ویدیو
5 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امير المؤمنين على (ع) فرموده است: شكوت إلى رسول الله ص دينا كان علي فقال يا علي قل اللهم أغنني بحلالك عن حرامك و بفضلك عمن سواك فلو كان عليك مثل صبير دينا قضى الله عنك و صبير جبل باليمن ليس باليمن جبل أجل و لا أعظم منه. از وامی كه داشتم به پيامبر (ص) شكايت كردم. پیامبر ص فرمودند بگو: اللَّهُمَ‏ أَغْنِنِی‏ بِحَلَالِکَ‏ عَنْ‏ حَرَامِکَ‏ وَ بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِوَاکَ كه اگر به اندازه كوه صبير وام داشته باشى خداوند آن را اداء خواهد فرمود. (صبير نام كوهى است در يمن و هيچ كوهى بزرگتر و پرشكوه‏تر از آن در يمن نيست). 📚 روضة الواعظين و بصيرة المتعظين (ط - القديمة) ؛ ج‏2 ؛ ص327. از آیت الله سید عبدالکریم کشمیری نقل شده : یک بار از مرحوم آقای قاضی درخواست کیمیا و راهنمایی رسیدن بدان را کردم . ایشان فرمود : این ذکر را بسیار بگو که این خود کیمیاست : اللهم اغننی بحلالک عن حرامک و بفضلک عمَّن سواک 📚 عطش ص ۱۰۸. 🆔 @huoooo
پیامبر ص فرمودند: حسن البشر يذهب بالسخيمة. گشاده ‏روئى كينه را بزدايد. 📚 تحف العقول ؛ النص ؛ ص45.
حضرت موسى (ع) فرموده است: إلهي فما جزاء من قام بين يديك مصليا قال يا موسى أباهي به ملائكتي راكعا و ساجدا و قائما و قاعدا و من باهيت به ملائكتي لم أعذبه. پروردگارا پاداش كسى كه براى نماز در پيشگاه تو مى‏ ايستد چيست؟ حق تعالى فرموده است: اى موسى! من در همه حالات نماز او، از قيام و ركوع و سجودش بر فرشتگان خود مباهات مى ‏كنم و هر كس را كه به او نزد فرشتگانم مباهات كنم، عذاب نخواهم كرد. 📚 روضة الواعظين و بصيرة المتعظين (ط - القديمة) ؛ ج‏2 ؛ ص317. 🆔 @huoooo
پیغام امام زمان عج به ایت الله بهاءالدینی درباره آیة الله بهاءالدینی نوشته اند که ایشان در قنوت نمازهایشان، دعاهای مرسوم را می خواندند، تا این که نوع دعا، کلمات و عبارات ایشان تغییر کرد و هرگاه دست های خود را مقابل صورت می گرفتند، برای حضرت مهدی (علیه السلام) این گونه دعا می کردند: «اللهم کن لولیک ......». در فرصت مناسبی علت تغییر دعا را از ایشان پرسیدند. معظم له در یک جمله کوتاه فرمودند: «حضرت پیغام دادند که در قنوت به من دعا کنید». 📚 آیت بصیرت، ص 107. 🆔 @huoooo
امام صادق «ع»: إزالة الجبال أهون من إزالة قلب عن موضعه. جا به جا كردن كوه آسانتر از جا به جا كردن دلى از جاى خود است. 📚 الحياة / ترجمه احمد آرام ؛ ج‏1 ؛ ص158. 🆔 @huoooo
عنایت و توجّه امام عصر - ارواحنا فداه - به انقلاب اسلامی ایران یکی از بزرگواران که مکرر زیارت حضرت بقیه اللَّه - ارواحنا فداه - برای او رخ داده است، فرمود: یک بار امام عصر - ارواحنا فداه - را (در سال های پیروزی انقلاب اسلامی و تعویض اسکناس ها) نزدیک شیخان قم زیارت کردم، که حضرت به من سکه ای از پول های رایج جمهوری اسلامی را دادند و فرمودند: این پول ها به عنایت ما عوض شد. 📚 روزنه هایی از عالم غیب صفحه 29. 🆔 @huoooo
امام صادق «ع»: كثرة النوم يتولد من كثرة الشرب، و كثرة الشرب يتولد من كثرة الشبع. و هما يثقلان النفس عن الطاعة، و يقسيان القلب عن التفكر و الخشوع. پرخوابى از زياد آشاميدن حاصل مى‏ شود، و زياد نوشيدن از پرخورى حاصل می شود. اين دو(پرخوری و زیاد نوشیدن)، نفس را از اطاعت باز مى ‏دارند، و مانع تفكر و خشوع مى‏ شوند. 📚 الحياة / ترجمه احمد آرام ؛ ج‏1 ؛ ص161. 🆔 @huoooo
پیامبر ص فرمودند: صلاة المغرب فهي الساعة التي تاب الله على آدم و كان بين ما أكل من الشجرة و بين ما تاب عليه ثلاثمائة سنة من أيام الدنيا و في أيام الآخرة يوم كألف سنة من وقت العصر إلى العشاء فصلى آدم ثلاث ركعات ركعة لخطيئته و ركعة لخطيئة حواء و ركعة لتوبته‏ فافترض الله عز و جل هذه الثلاث ركعات على أمتي و هي الساعة التي يستجاب فيها الدعاء فوعدني باستجابة لمن دعاه فيها. نماز مغرب هنگامى است كه خداوند توبه آدم (ع) را پذيرفت و فاصله ميان خوردن آدم از درخت ممنوع تا پذيرفته شدن توبه ‏اش بر حسب زمان اين دنيا سيصد سال بوده و بر طبق زمان در آخرت كه هر روزش هزار سال است، در فاصله ميان نماز عصر تا نماز عشاء بوده است و آدم سه ركعت نماز گزارد، ركعتى براى پوزش از خطاى خود و ركعتى براى پوزش از خطاى حواء و ركعتى براى پذيرش توبه ‏اش، خداوند اين سه ركعت را بر امت من واجب فرموده است و اين ساعتى است كه دعا در آن پذيرفته مى‏ شود و خدا به من وعده فرموده است هر كس در آن ساعت دعا کند، دعايش را مستجاب فرمايد. 📚 روضة الواعظين و بصيرة المتعظين (ط - القديمة) ؛ ج‏2 ؛ ص316. 🆔 @huoooo
چوب خدا! شیخ حسنعلی نخودکی می فرمودند: « در ایام دهه اول محرم، به منظور شرکت در مجلس مصیبت حضرت سید الشهداء علیه السلام به منزل عالم عارف مرحوم حاج سید حسین نایب الصدر خاتون آبادی رفته بودم.  مشیر السلطنه پیشکار ظلّ السلطان خدمت آقا بود. عرض کرد که جعبه جواهری متعلق به ظل السلطان در اطاق خوابش گم شده است او اکنون عده ای را زندانی کرده است و زجر می‌دهد، و می‌گوید که اگر نتوانم مال خود را حفظ و پیدا کنم چگونه می‌توانم اموال مردم را حفظ کنم؟ مردم بی گناهی به خاطر این موضوع زیر شکنجه هستند. من(نخودکی) به او گفتم به ظل السلطان بگویید که اگر دزد را نخواسته باشد، من مال او را به او نشان خواهم داد.  فردای آنروز مشیرالسلطنه خدمت آقا آمد و عرض کرد که ظل السلطان حاضر شده است. به او گفتم ظل السلطان باید این موضوع را بنویسد و کتباً تعهد کند که دزد را نخواهد خواست، زیرا بعد از پیدا شدن جواهرات ممکن است بگوید دزد را هم می‌خواهم.  فردای آن روز مشیر السلطنه آمد و تعهد نامه ظل السلطان را به خط خود او آورد.  گفتم: به او بگویید در خارج از شهر در فلان نقطه قنات متروکه ای است، در داخل چاه زمین را حفر کنند، جواهرات آنجا است. پس از یافتن جواهرات به فاصله چند روز مشیر السلطنه آمد و گفت: ظل السلطان می‌گوید: من دزد را می‌خواهم.  فردای آنروز من به ساختمان حکومتی نزد ظل السلطان رفتم و به او گفتم: شما فرزند ناصر الدین شاه، پادشاه این مملکت، و حاکم اصفهان می‌باشید، پس چگونه به خود اجازه می‌دهید که تعهد و امضاء خویش را نادیده بگیرید و آنرا بی اعتبار سازید؟  ظل السلطان گفت من این حرفها را نمی‌فهمم، من دزد را می‌خواهم. به او گفتم: من اول شرط کردم که نمی‌توانم دزد را به شما نشان دهم و شما هم قبول کردید، حال نیز می‌گویم که این کار از من ساخته نیست.  ظل السلطان گفت: من دستور می‌دهم که تو را فلک نمایند تا اقرار کنی که دزد کیست. سپس به فرّاشها دستور داد که چوب بسیار با سه پایه آوردند و آنگاه گفت: این شیخ را به حیاط ببرید و مضروب نمایید. کار که به اینجا رسید گفتم اگر قرار است من مضروب شوم، تو به این امر سزاوارتری.  لذا(به فرشته ها) امر کردم که او را به حیاط باغ حکومتی بردند و به پایه ای بستند و شروع کردند به چوب زدن او. فرّاشها و خدمه ای که آنجا بودند جلو رفتند که ممانعت کنند اما خودشان نیز مضروب(فرشته ها) شدند. و پا به فرار گذاشتند. من نیز همان ساعت مستقیماً از باغ حکومتی به قصد زیارت حضرت رضا علیه السلام عازم مشهد شدم و از یکی از آشنایان خواستم که به منزل ما برود و به مادرم خبر دهد.  بعداً یکی از محترمین اصفهان نقل کرد که مشیرالسلطنه گفت: ظل السلطان مدت نیم ساعت چوب می‌خورد و کسی جرأت نزدیک شدن به او را نداشت، تا آنکه موکّلین(فرشته ها) او را واگذاشته و رفتند.  آنگاه او را برداشتیم و به بستر منتقل کردیم. پس از یکساعت به هوش آمد و پرسید آن شیخ کجا است؟ گفتیم نمی‌دانیم کجا رفت. مشیرالسلطان می‌گفت: از آن به بعد هرگاه شخصی معمم و روحانی مراجعه می‌کرد، ظل السلطان می‌گفت با او مماشات کنید و کارش را انجام دهید.  به او می‌گفتیم: هر کس آن شیخ نمی شود. می‌گفت: آری، اما احتیاط کنید.😁 📚 نشان از بی نشانها. 🆔 @huoooo
امام صادق ع: إن ستة لا تحجب لهم عن الله دعوة الإمام المقسط و الوالد البار لولده و الولد الصالح لوالده و المؤمن لأخيه بظهر الغيب و المظلوم يقول الله تعالى لأنتقمن لك و لو بعد حين و الفقير المنعم عليه إذا كان مؤمنا. شش نفر دعايشان مستجاب مى‏ شود: ۱. دعای امام عادل. ۲. دعای پدر نيكوکار از براى فرزند خود. ۳. دعاى فرزند صالح براى پدر خود. ۴. دعاى مؤمن از براى برادر مؤمن خود در غيبت او. ۵. دعاى مظلوم، حق سبحانه مي فرمايد هر آينه انتقام مي كشم از براى تو اگر چه بعد از روزگارى باشد. ۶. دعاى فقير از براى كسى كه انعام مي كند بر او اگر مؤمن باشد. 📚 معدن الجواهر و رياضة الخواطر ؛ ص55. 🆔 @huoooo