eitaa logo
حسین زمانی میقان
9.7هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
832 ویدیو
35 فایل
امام خامنه ای: ای کاش اقتصاددانان مومن کشور، تدابیر مختلف بدخواهان را به‌منظور ضربه زدن به اقتصاد، برای مردم تشریح کنند حسین زمانی میقان شاگرد کلاس اول #اقتصاد_اسلامی گاهی دانشگاه و گاهی تولید مالک نمادهای #میقان و #ژینورا
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشدار امام خمینی(ره) در مورد نفوذ غرب زده ها عده شان زیاد نیست اما ادعاشان زیاد است. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
‏⚡چرا هر گرایشی به لیبرالیسم به نفی اسلام سیاسی می‌انجامد؟ ایدئولوژی لیبرالیسم به سبب اینکه مقوله آزادی را به عنوان دال مرکزی خود قرار داده است، «آزادی مذهب» را نیز به عنوان یک آزادی مضاف می‌پذیرد. این است که در میان پیروان لیبرالیسم هم می‌توان مسلمان یافت، ‌هم مسیحی هم لائیک‏ و هم بودائی. لیبرالیسم اما برای مذهب تا جایی شان آزادی قائل می‌شود که مذهب مرجع تعیین بایدها و نبایدهای فرد نباشد؛ ‌به عبارت دقیق تر، یک لیبرال مذهبی تا زمانی می‌تواند مذهبی باشد که قیود و باید و نبایدهای مذهبی او را محدود نکند. لیبرال‌های مذهبی‏ به طور عام و لیبرال‌های مسلمان به طور خاص، به سبب ماهیت دین اسلام از همان ابتدای پذیرش ایدئولوژی لیبرالی دچار تنش‌های عقلانی و تناقض‌های فکری می‌شوند. چه، اسلام دین تجویز بایدها و نبایدهاست و لیبرالیسم، هیچ باید و نبایدی خارج از اراده افراد را برای آنها نمی‌پذیرد.‏ مخصوصا زمانی که این تجویزهای دینی در حوزه اجتماعی مطرح می‌شوند، لیبرالیسم کمترین انعطافی از خود نشان نمی‌دهد. نفس عمل به دستورات دینی و پذیرش مرجعیت آنها با ابتدائی‌ترین ارزش‌های لیبرالی تباین دارد و اگر لیبرالیسم من باب اینکه «فرد آزاد است هر کاری که می خواهد انجام دهد»، اجازه عمل به دستورات فردی دین را می‌دهد، اما اجرای دستورات اجتماعی دین به سبب اینکه ممکن است بر خلاف میل دیگر افراد جامعه باشد و آزادی آنها را دچار مخاطره نماید، جزو خطوط قرمز لیبرالیسم شمرده می‌شود. لذاست که «اسلام لیبرال» یا «لیبرال مسلمان» همواره ترکیب‌های متناقض‌نما بوده‌اند. لیبرال‌های مسلمان برای حل این تناقض، راه را در حذف «مرجعیت اجتماعی اسلام» به عنوان مهم‌ترین دغدغه ضددینی لیبرالیسم دیده‌اند و از دریچه‌های گوناگون پا در این مسیر گذاشته‌اند،‏ اما نقطه اشتراک همه آنها ضدیت با حکومت اسلامی به عنوان تجلی اجتماعی و بازوی اجرایی و عنصر مهم مرجعیت بخش به احکام اسلام در عرصه جامعه است. نمی‌توان هم لیبرال بود و هم معتقد به اسلام سیاسی. این است که هر گونه گرایشی به لیبرالیسم، لاجرم سر از انکار اسلام سیاسی در خواهد آورد. @syjebraily متن کامل یادداشت "لیبرال ها، اسلام رحمانی و مسئله مرجعیت اسلام" را می‌توانید از لینک زیر مطالعه فرمایید؛ https://www.dana.ir/364752
ما مرتجع هستیم ✋
نگذارید امام فراموش شود...
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
غربزدگی و ارتجاع.mp3
2.21M
بشنوید: پادکست مرتجع با ادکلن فرانسوی! 💠 @h_abasifar
کالای ایرانی🇮🇷
تنها التماس امام خمینی به ملت ایران @hzamanim
مسکن، نون، آب و... برای مردم از واکسن کم‌ارزش‌تر نیست👌 @hzamanim
با دامدار و مرغ‌دار چه کردید؟ @hzamanim
‏جواب دوتا سوال اقتصادی ساده رو نتونست بده و بلاک کرد! آقای خبرنگاری که با رانت رسانه اسمش شده کارشناس اقتصادی!!! @hzamanim
هدایت شده از جهانِ پساکرونا
👌تمدنِ غرب نخود و لوبیا نیست... به سادگی نمی توان غرب را به غرب خوب و بد تقسيم کرد؛ اين طور نيست که مثل سوا کردن نخود و لوبیا، عناصر غرب را جلو بریزیم و مثلاً بگوييم که تکنولوژي و دانشش خوب است، اخلاقش بد است! يا بگوييم که اين بخش از فلسفه هاي غرب خوب هستند و اين بخشش بد هستند. بنابراين صاحبان این رویکرد توجه دارند که به سادگي نمی توان غرب را به غرب خوب و بد، به معني عناصرِ کنار هم چيده، تقسيم کرد بلکه غرب يک مجموعه به هم پيوسته است. همچنین توجه دارند که اين مجموعه به هم پيوسته، مقدورات و بسترهای جهاني شدنِ خودش را فراهم کرده و به صورت يک تمدنِ مسلط عمل مي کند. این جهان هم با گزینش ساخته نمی‎شود؛ از غرب‎گزینی، تمدن اسلامی در نمی‎آید تمدن غرب نخود لوبيا نیست که پاکش کنيم!! نخودها را برداریم لوبياها را بگذاریم. گندم‎ها را پاک کنيم خاک‎هایش را دور بریزیم؛ تمدن غرب که اینگونه نيست. با این فرض اولا اين تمدن، ديني شدني نيست و ثانیا اين تمدن به عناصر خوب و بد هم تقسيم نمي شود و ثالثا اين تمدن قدرتي پيدا کرده که مسير را براي جهاني شدنِ خودش هموار کرده، در عین حال به اين که ما بايد در مقابل اين تمدن منزوي شويم و فقط تلاش کنيم که مستحيل نشويم معتقد نیستیم؛ بلکه معتقدیم ما مي توانيم جلوي استحاله را بگيريم و براي این کار هم نيازی به منزوي شدن نيست؛ ما باید سه عنصرِ «مرزبندي و تبري از اين تمدن» و «درگيري با اين تمدن» و «استحاله اين تمدن در يک تمدن ديگر» را با هم پيگيري کنيم. 👤 آیت الله میرباقری 📌جهانِ پساکرونا👇 🌐 @jahanepasakorona
مجرم نظام کارشناسی پشت‌پرده است به آن‌ها بپردازید که تکرار نشود... @hzamanim
⚠️بنیاد کارنگی چیست؟! ⛔️شرکت کارنگی نیویورک، که اندرو کارنگی (1835-1919) در سال 1911 «برای ترویج پیشرفت و انتشار دانش و درک» تأسیس کرد، یکی از قدیمی‌ترین و تأثیرگذارترین بنیادهای کمک‌های مالی آمریکایی است. 📌این بنیاد از 22 سازمان تشکیل شده است که به قول خودشان در راستای پیشرفت آموزش، علم، فرهنگ و صلح بین‌المللی حرکت می کنند! ❌یکی از این سازمان ها، بنیاد کارنگی برای صلح بین المللی که در سال 1910 با 10 میلیون دلار از اندرو کارنگی تأسیس شد، قدیمی ترین اندیشکده امور بین المللی در ایالات متحده و اولین اتاق فکر جهانی است که کریم سجادپور که مطلب آن گذشت، تحلیلگر این سازمان هست. ⚠️ 12 امین رئیس بنیاد کارنگی، شخصی ارمنی آمریکایی زاده ایران، به نام وارتان گریگوریان بوده که تا تاریخ 26 فروردین 1400 که مُرد، رئیس این بنیاد بود و از سال 1997 تا 2021 در این بنیاد حضور داشت. ⛔️نکته جالب توجه این است که گریگوریان جزو هیئت مشاوران بنیاد PARSA نوشین هاشمی بوده است! ❌نوشین هاشمی در چند مصاحبه اش، نام دو نفر را می برد که به ایشان مدیون هستم و مربّی من در زندگی ام بوده اند، یکی اش همین گریگوریان، رئیس بنیاد کارنگی بوده و دیگری گری بکر، شاگرد فریدمن، بوده است! جمع مستان جمع بودند و هستند!!!😊 ⚠️وقتی صحبت از ایرانیان آمریکایی خائن می شود، این ها به صورت شبکه های پیچیده، بهم متصل هستند! حواسمان جمع باشد! @jebhetse
‏امام خمینی: خیالتان راحت! آمریکا نظامی نمی‌فرستد، آمریکا آن کسانی را که تربیت کرده می‌فرستد که اوضاع را بهم بزند... @hzamanim
مدت‌ها پیش مستحق به خیریه "مادر بی‌نشان" معرفی کردم و مشکلش حل شد حیف هست درگاهی که برای خیر وجود داره و مطمئن هست رو معرفی نکنیم @madarbineshon حتما عضو بشید و در حد توان کمک و همراهی کنید✋
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
اقتصادنا47-دکتر مقصودی-تولید دانش بنیان اشتغال آفرین در مکتب اقتصادی مقاومتی-کم حجم .mp3
24.04M
🎵صوت نشست علمی در مرکز تحقیقات اسلامی مشهد مقدس 🔰بررسی تزاحم میان اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین (اقتصادنا47) 🎤ارائه:دکتر حمیدرضا مقصودی(عضو هیئت علمی دانشگاه قم) 🔹این صوت دومی است که دیروز (14 خرداد 1401) در جاده گوش کردم. در این نشست علمی دکتر حمیدرضا مقصودی، عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه قم، به تبیین نظریه اقتصاد دانش‌بنیان از منظرمقام معظم رهبری می‌پردازد. ایشان در این ارائه بر روی تناقض‌نمایی اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی در ادبیات مرسوم و مَدرسی اقتصاد متمرکز می‌شوند و تلاش می‌کند با بررسی اقتصاد سیاسی حاکم بر علم مدرن، چارچوب متفاوتی برای عقلانیت متناسب با انقلاب اسلامی معرفی نماید. برای توضیحات بیشتر می‌توانید به کانال مراجعه نمایید.
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
‏⚡میلیتون فریدمن؛ تَکرار توماس مالتوس توماس مالتوس انگلیسی -از چهره‌های شاخص لیبرالیسم- کسی است که مباحث جمعیتی را وارد اقتصاد کرد. او معتقد بود چنانچه جمعیت کنترل نشود، رشد آن بر رشد میزان ذخایر غذایی پیشی خواهد گرفت و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی و ویرانگری به بار خواهد آورد. درباره ادعای مالتوس، این پرسش مطرح بود که آیا در تاریخ بشر چنین تجربه‌ای ثبت شده است؟ یا امکان آزمون آن وجود دارد؟ طبیعتا نه بشر چنین تجربه‌ای داشت و نه امکان آزمون فرضیه او وجود داشت. این بود که او به ریاضیات متوسل شد و با یک فرمول ساده ریاضی در مقام اثبات فرضیه خود برآمد: جمعیت اگر کنترل نشود، با تصاعد هندسی، و ذخیره غذایی در بهترین حالت با تصاعد عددی، افزایش خواهد یافت! و در نتیجه، بشر دچار کمبود غذا و قحطی خواهد شد. زمان گذشت، جمعیت جهان افزایش یافت و نرخ رشد جمعیت روی سرانه مصرف غذایی تاثیری نگذاشت تا باطل بودن ادعای او ثابت شود. ‏دلیل روشن بود: بشر به روش‌های تولید انبوه غذا دست یافته بود و توان فهم این قواعد حاکم بر هستی و روابط پیچیده انسان با عالم، از عهده ریاضیات مالتوس خارج بود. ادعای مالتوس ابطال شد، اما روش باطل او در بکارگیری فرمول‌های ریاضی برای نظریه‌پردازی اقتصادی و اجتماعی باطل نشد.‏ میلتون فریدمن، از بنیانگذاران مکتب نئولیبرالیسم، به همان شیوه مالتوس برای اقتصاد نظریه پردازی کرد و نسخه خصوصی‌سازی و مقررات‌زدایی، آزادسازی تجاری و مالی، و کاهش هزینه‌های عمومی را برای دولت پیچید. شباهت نظریه فریدمن به نظریه مالتوس این بود که نه در جایی تجربه شده بود و نه امکان آزمونش در عالم واقع وجود داشت. لذا فریدمن نیز به تبعیت از مالتوس، به فرمول‌های ساده ریاضی متوسل شد تا ادعایش را اثبات کند. اما مصیبت بزرگ این بود که این شیوه غلط تکراری، نه تنها مردود دانسته نشد، بلکه با وجود کاستی‌های نظری، از سوی صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی و وزارت خزانه‌داری آمریکا به عنوان تنها مسیر پیشرفت به ملت‌های عقب‌مانده تجویز شد و هرجا پیاده شد، همچون نظریه مالتوس، جز فاجعه نیافرید... @syjebraily
⬅️ در ادامه‌ی متن فوق که به قلم برادر گرامی دکتر سید یاسر جبراییلی است، توضیحات تکمیلی ذیل را مطالعه نمایید: 💢 خلاصه‌ی نظریه‌ی مالتوس به زبان ساده چنین است: ✴️ فرض: به‌طور متوسط هر ۲۵ سال یک‌بار، جمعیت دو برابر می‌شود. 🅾 نتایج: 1⃣ پس یا باید مانع از افزایش جمعیت شد، 2⃣ یا باید سرزمین‌های بیشتری را برای حیات جمعیتِ اضافه شده، کسب کرد تا سرریز جمعیت به آنجا منتقل شود. بر اساس نگاه مالتوس، دربار بریتانیا به راهبرد دوم روی آورد و از حدود سال ۱۸۰۰ میلادی در بازه‌ی حدودا ۱۵۰ سال، بیش از صد و چهارده (۱۱۴) برابر اندازه‌ی خاک بریتانیا را در سراسر جهان اشغال نمود و جمعیت افزوده‌ی خود را به آن اراضی غصب شده انتقال داد. این اراضی از استرالیا و نیوزلند گرفته تا آمریکای شمالی را شامل می‌شود و اکثر آنها همچنان به دو صورت وابسته درجه یکم -نظیر کانادا، استرالیا و نیوزلند- و وابسته درجه دوم؛ به‌عنوان اعضای پادشاهی متحده (UK) تحت فرمان ملکه‌ی بریتانیا هستند. اما در کشورهای توسعه نیافته و جهان سومی، وضعیت متفاوت بود. در این کشورها، سیاست انگلیس بر این بود که بخش نخست نگاه مالتوس اجرا شود و از افزایش جمعیت آنها ممانعت به‌عمل آید❗️ لذا از طریق اعمال سیاست خود به‌واسطه‌ی سازمان‌های بین‌المللی، علی‌الخصوص سازمان بهداشت جهانی (WHO) و صندوق جمعیت سازمان ملل و همچنین با ظواهر مثلاً علمی و به‌نام توسعه و بروز شدن؛ پروژه‌ی کاهش جمعیت (Clean Program) در کشورهای جهان سومی اجرا شد. 🔴 به شهادت اسناد و مدارک، ایران در اجرای این پروژه و تبعیت از پروتکل‌های جمعیت‌زدایی نهادهایی بین‌المللی، رتبه‌ی یک جهان را کسب کرد‼️ تا آنجا که دکتر نفیس صدیق، مسئول این پروژه در صندوق جمعیت سازمان ملل، ایران را به‌عنوان الگوی جهانی کاهش جمعیت معرفی نمود. 🔶🔹 اکنون که حدود دو قرن از مطرح شدن تئوری مالتوس می‌گذرد، هر چند به ظاهر جمعیت بریتانیا از جمهوری اسلامی ایران کمتر است اما بابت مهاجرت دادن سر ریز جمعیت خود، بیش از ۴۰۰ میلیون نفر نژاد آنگلوساکسون در اقصی نقاط جهان ساکن است در حالی که جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان بحرانی‌ترین کشور جهان در حوزه‌ی کاهش جمعیت و پیری جمعیت شناخته می‌شود. 💠 انسان عاقل، اولاً آنقدر باید هوشیار باشد که به‌نام علم، پیشرفت یا هر ظاهرسازی دیگری، نسخه‌های دشمن خود را پیاده نکند، ثانیا اگر یک بار هم مرتکب شد به‌دفعات بعد منتج نگردد. 🔴 یقیناً ملتی که از تاریخ خود عبرت نگیرد، محکوم است به تکرار مصائب خود... ✍️ مهندس شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508