eitaa logo
فناوری اطلاعات و توسعه پژوهش ناحیه ۶
1.4هزار دنبال‌کننده
483 عکس
45 ویدیو
159 فایل
🔊کانال اطلاع‌رسانی واحد #فناوری اطلاعات و آمار نیروی انسانی، توسعه پژوهش و آموزش نیروی‌ انسانی مدیریت آموزش‌وپرورش ناحیه ۶ اصفهان 🆔️ shad.ir/ict1730 #شاد 🆔 eitaa.com/ict1730 #ایتا 🌐zil.ink/ict1730
مشاهده در ایتا
دانلود
برگزاری اولین جلسه وبینار بیست‌وهشتُمین برنامه دبیرخانه معلم پژوهنده با موضوع "شروعی دوباره در اقدام پژوهی" 📪 لینک کانال آموزش و پرورش ناحیه ۶ اصفهان: 🆔 https://eitaa.com/Ravabet_Omoomi_Nahieh6
🔹به گزارش روابط‌عمومی آموزش‌و‌پرورش ناحیه شش اصفهان، در روز یکشنبه ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۳، اولین جلسه وبینار بیست‌وهشتُمین برنامه دبیرخانه معلم پژوهنده با موضوع "شروعی دوباره در اقدام پژوهی" با حضور روح‌الله فتح قریب، مولف و مدرس دانشگاه و داور طرح یادشده برگزار شد. این وبینار به صورت آنلاین و بر بستر اسکای‌روم برگزار و به صورت زنده از طریق کانال شاد دبیرخانه نیز پخش شد. 🔹در این جلسه، بالغ بر ۱۰۰۰ نفر از معلمان و پژوهشگران از سراسر استان و کشور حضور داشتند و به تبادل‌نظر و بحث در مورد اهمیت و چالش‌های اقدام پژوهی پرداختند. فتح قریب با ارائه نکات کلیدی و تجربیات خود در این زمینه، به شرکت‌کنندگان انگیزه و الهام بخشید تا در مسیر پژوهش و یادگیری مستمر گام بردارند. 🔹این وبینار به عنوان یک فرصت مناسب برای معلمان و پژوهشگران به منظور به اشتراک‌گذاری تجربیات و یادگیری از یکدیگر تلقی می‌شود. 🔹شایان ذکر است که جلسه دوم این وبینار در روز چهارشنبه ۲۶ دی‌ماه ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود که با استقبال بیشتری از سوی علاقه‌مندان مواجه شود. دبیرخانه معلم پژوهنده مستقر در آموزش‌وپرورش ناحیه ۶ اصفهان، امیدوار است که با برگزاری این وبینارها، زمینه‌های جدیدی برای پژوهش و یادگیری در بین معلمان فراهم آورد. 🔹علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در جلسه دوم، از طریق لینک‌های اعلام شده در کانال ایتا و شاد دبیرخانه اقدام نمایند↙️ 🆔 eitaa.com/edutechisf 🆔 shad.ir/edutechisf 📪 لینک کانال آموزش و پرورش ناحیه ۶ اصفهان: 🆔 https://eitaa.com/Ravabet_Omoomi_Nahieh6
📣📣 ❌❌باتوجه به پایان یافتن مهلت ارزیابی برنامه شناسایی معلمان تا پایان دوشنبه مورخ 24 دیماه 1403، مدارس زیر که اصلا وضعیت تایید مشمولیت معلمان خود را مشخص نکرده بودند، از سمت این کار انجام شد. ✅لطفا و خواهشا سریعا تا پایان وقت اداری نسبت به تعیین کمیته ارزیابی و معلمان خود و نمره دهی به آنان و درخواست از دانش آموزان جهت شرکت در برنامه اقدام نموده و انجام دادن آن را به این پیام دهید.(مخاطب: کلیه مدیران؛ ویژه مدارسی که کاری نکرده اند!) ‼باتوجه به حساسیت موضوع، کلیه عواقب ناشی از عدم انجام این کار متوجه مدیر آموزشگاه است و پاسخگو خواهد بود. 1 کمیل 80058696 عدم فعالیت 2 دانش پناه 80061862 عدم فعالیت 3 تلاش و اندیشه 80057172 عدم فعالیت 4 شهيدرجايي کاج 38918708 عدم فعالیت 5 شهيدباهنردهکرم 38919001 عدم فعالیت 6 شهيدموسي کلانتري 38928302 عدم فعالیت 7 مصطفي منتظري 38931306 عدم فعالیت 8 موعود 38934608 عدم فعالیت 9 نسل فردا 38938806 عدم فعالیت 10 ابتدايي حاج حسين اسدي 1 38939004 عدم فعالیت 11 شهيدمرتضي کماليان 38939205 عدم فعالیت 12 شهيد بهرام خيري 95016829 عدم فعالیت 13 حافظ 95040477 عدم فعالیت 14 استقلال2 95062133 عدم فعالیت 15 انديشه بوزان 95098572 عدم فعالیت 16 پورداود 95098657 عدم فعالیت 17 شهداي گورت 95107932 عدم فعالیت 18 شهداي تيميارت 95107999 عدم فعالیت 19 شهداي خاتون آباد 95108003 عدم فعالیت 20 شهداي گمنام 95112401 عدم فعالیت 21 شهداي ملک باصري 95112402 عدم فعالیت 22 شهيد رجائي 95112404 عدم فعالیت 23 فاطمه الزهرا 95112415 عدم فعالیت 24 فضيلت برسيان 95112417 عدم فعالیت 25 نورودانش 95112422 عدم فعالیت 26 ابوذر پايگاه2 95135913 عدم فعالیت 27 پاسدار اسلام 95136016 عدم فعالیت 28 دهخدايي (هيات امنايي) 96016287 عدم فعالیت 29 شهید نصیری 96045353 عدم فعالیت 30 والدين شهداي بهنام نيا 96065419 عدم فعالیت 31 شبانه استادشریعتی 38929008 عدم فعالیت 32 شهید عباسی پیله وران 96086144 عدم فعالیت 33 امام علي (ع )کيچي 96086148 عدم فعالیت 34 شهيد احمد فروغي-1 96098793 عدم فعالیت 35 نواب صفوی 2 96117538 عدم فعالیت 36 شهيد اژه اي دولاب 35212400 عدم فعالیت 37 شهيد مير بيگي دستجاء 35213307 عدم فعالیت 38 شهيد اندرزگو 96104928 عدم فعالیت 39 زنده یاد طاهره جوان 96117539 عدم فعالیت 40 فاطمه زهرا تیمیارت 80043628 عدم فعالیت 41 شهید حسن شمس 80043625 عدم فعالیت 42 برکت دانش پناه 80015069 عدم فعالیت 43 نوآوران 80043633 عدم فعالیت 44 شهيددکترمفتح زيار 35312902 عدم فعالیت 45 شهيدآيت الله سعيدي شيدان 35315601 عدم فعالیت 46 شهداي رحيم اباد 38905801 عدم فعالیت
📄 گزارش تعیین سامانه شناسایی معلم نمونه مدارس ناحیه 📆 تاریخ 24 دیماه 1403 ( روز پس از تمدید) 📊میزان مشارکت: 100 درصد 📉تعداد کل مدارس: 201 مدرسه 📈تعداد مدارس انجام شده: 201 مدرسه 🆔 @ict1730
📄 گزارش تعریف سامانه شناسایی معلم نمونه مدارس ناحیه 📆 تاریخ 24 دیماه 1403 ( روز پس از تمدید) 📊میزان مشارکت: 77 درصد 📉تعداد کل مدارس: 201 مدرسه 📈تعداد مدارس انجام شده: 155 مدرسه 🆔 @ict1730
🎁 هدیه همراه اول از 100 مگابایت تا 100 گیگابایت اینترنت هدیه 🕘 از 8 صبح تا ساعت 24 دوشنبه میتوانید بسته خود را فعال کنید ⏳ مهلت استفاده از بسته داخل پیامک بهتون گفته میشه ❇️ به بعضی از خطوط بسته مکالمه هدیه میده 📲 کد  فعالسازی 📞 *100*64*1# 📲 استعلام باقیمانده 📞 *100*64*0# 🆔 @ict1730
اي أزلــي مــرد، بــراي ابــد                      بي تو زمين سرد، براي ابد!       با سلام و احترام؛    سالـروز میلاد با سعـادت الگـوي بي بـديل عـدالت، اميـرالمـؤمنين، مـولی المـوحدین، «حضـرت علی عليـه السلام» و روز تكريم و بزرگـداشت مقـام والاي «پــدر» بر تمامي پدران نستوه و پيروان راستين آن امام همام، مبارك باد. 🆔 @ict1730
قابل توجه کلیه همکاران محترم🍃 با سلام و احترام🍀 ضمن عرض خداقوت و تبریک عید خجسته؛ با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و لزوم تعیین تکلیف دوره های در حال اجرا و تکمیل پرونده های دوره ها، آخرین مهلت ارسال درخواست دوره ضمن خدمت تا پایان هفته جاری ۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۳ می باشد و بعد از این تاریخ قابل بررسی و اخذ مجوز از سمت استان را نخواهد داشت. 💯همچنین، برنامه ریزی کلیه دوره های تایید شده و درحال اجرا به گونه‌ای باشد که تا پایان بهمن ماه به اتمام رسیده و آزمون آن ها برگزار شده باشد. با تشکر🍃 🆔 @ict1730
📋 وضعیت دوره‌های ضمن‌خدمت از فروردین‌ماه لغایت 24 دی‌ماه 1403 مدیریت آموزش‌وپرورش ناحیه6 اصفهان 🆔 @ict1730
☕️بگذارید آموزش دم بکشد! ➕ داستان یک 📖در پژوهشی، یک کتاب را یکبار به صورت به یک گروه و بار دیگر همان را به صورت به گروهی دیگر دادند. در نسخه الکترونیکی البته لینک‌هایی بر روی برخی جملات و واژه‌ها برای مطالعات بیشتر قرار داده شده بود (چیزی مثل ویکی‌پدیا). 🔻پرسش آن بود که کدام کتاب تاثیر بهتری برای آموزش دارد؟پاسخ البته به صورت یک‌طرفه‌ای نشان داد که کتاب چاپی! 🆔 @ict1730
فناوری اطلاعات و توسعه پژوهش ناحیه ۶
☕️بگذارید آموزش دم بکشد! ➕ داستان یک #پژوهش 📖در پژوهشی، یک کتاب را یکبار به صورت #چاپی به یک گروه
✔️این آزمایش چندین بار دیگر تکرار شد و نتایج همان بود! پس لطفا برای فرزندان‌تان که این روزها با ابزار الکترونیکی مشغول آموزش هستند، کتاب‌های چاپی را برگردانید! ➕ حافظه کارگر 💡حافظه آدمی دو نوع حافظه کوتاه‌مدت و بلندمدت دارد؛ و البته یک حافظه سوم به نام «حافظه کارگر» (Working Memory). حافظه کوتاه‌مدت احساسات و افکار ما برای چند ثانیه است؛ و بلندمدت انبار خاطرات و دانش ما. اما حافظه کارگر است که آگاهی ما را در هر لحظه شکل می‌دهد و البته این آگاهی را برای انبار به سمت حافظه بلندمدت می‌فرستد. این حافظه کارگر اگر هم‌زمان درگیر چند مساله مختلف باشد یا از این شاخه به آن شاخه بپرد؛ در عمل نمی‌تواند چیزی برای ذخیره‌سازی و انبارشدن به حافظه بلندمدت بفرستد. ➕ همین «تقسیم کردن توجه به موضوعات مختلف»، نتیجه‌اش در ذهن ما می‌شود: هیچ! پس کافی است کتاب الکترونیک یا ویکی‌پدیایی علمی را در نظر بگیرید که ما یا کودک ما مشغول مطالعه‌اش است. اگر حواس خود را به موضوعات مختلف پرت نکنیم و بر آن تمرکز نیابیم؛ قدرت حافظه‌مان تحلیل می‌رود. خوبی کتاب چاپی همان است که حواس ما را به چیزهای دیگر پرت نمی‌کند.این مساله برای بزرگسالان و کودکان هر دو مشترک است؛ اما برای کودکان چالش آن مساله دیگری نیز هست: ➕ کارآیی مغز ما بر اساس پیوندهای سیناپسی است که مسیرهای عصبی‌اش را شکل می‌دهد. مسیرهایی که احتمالا تا ۲۰ سالگی به مرور تکمیل می‌شود. مشکل عدم تمرکزی که به واسطه ابزارهای دیجیتالی پدید آمده است، در حقیقت فرصت شکل‌گیری این مسیرهای حیاتی در مغز را کاهش می‌دهد. ➕ آزمایش‌های دیگر 🔦در آزمایشی دیگر یک مقاله در خصوص مقایسه دو نظریه یک بار چاپی و بار دیگر به صورت ویکی‌پدیایی و با امکان کلیک کردن روی موضوعات مرتبط فراهم شد. فرض پژوهشگران آن بود که در این حالت افرادی که مقاله را الکترونیکی می‌خوانند؛ از آن‌جایی که امکان کنکاش و جستجو در خصوص آن موضوع را دارند؛ آن را عمیق‌تر درک خواهند کرد.اما این انتظار درستی نبود! ➕در آزمایش دیگری در کنار متن مقاله، یک فیلم یا فایل صوتی در خصوص آن متن نیز گذاشته شده بود. اما افزوده شدن فیلم میزان درک مطلب را کاهش داده بود! در حقیقت مغز ما یک «بار شناختی» (Cognitive Load) مشخص دارد؛ یعنی ظرفیتی که «حافظه کارگر» برای انتقال فهم یا احساسات یا یادگیری‌ش به آن حافظه بلندمدت دارد. در صورتی که ما مدام به کنکاش بیشتر بپردازیم و مدام با کلیک کردن بر روی موضوعات مرتبط از صفحه‌ای به صفحه‌ای دیگر برویم؛ از متن اصلی دور می‌افتیم؛ و این امر بیشتر از «بار شناختی» ما خواهد بود. همان‌طور که فیلم کمک‌آموزشی چنین می‌کند؛ و نتیجه می‌شود: یادگیری بی‌کیفیت! ➕ گاهی بگذاریم چایی دم بکشد! 🗞یادگیری مثل دم کشیدن چایی زمان می‌خواهد. ابزارهای متصل به اینترنت اگرچه امکان زیادی را برای دانش‌آموز ایجاد می‌کنند؛ اما دانشی در ذهن او نمی‌نشیند. باید فرصت دم کشیدن چایی را بدهیم. این دم کشیدن نیاز به زمان دارد؛ زمانی با توجه کامل؛ و این همان چیزی است که ابزارهای دیجیتال از دانش‌آموزان دریغ کرده‌اند. آموزش الکترونیکی هنوز نوظهور است و برای شناختن ابعاد آن نیاز داریم به مراقبت زیاد. حتما در روز در زمانی مشخص دانش‌آموز را به خواندن کتاب‌های چاپی تشویق کنید؛ ابزارهای هوشمند جانشین آن‌ها نیستند؛ بلکه مکمل آن‌ها هستند. ▪️پ.ن: برای مطالعه بیشتر در خصوص ویژگی‌های مغز و تاثیر آن بر ذهن کتاب «کم‌عمق‌ها: اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟» نوشته «نیکلاس کار» پیشنهاد می‌شود. 📝 دکتر امیر ناظمی 🆔 @ict1730