eitaa logo
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
5.9هزار دنبال‌کننده
12.2هزار عکس
643 ویدیو
149 فایل
🔶 مجالی برای #نواندیشی_دینی 🔶 ارتباط با مدیر کانال و تبادل: @public_relation 🌐 پایگاه رسمی اطلاع رسانی: ▶️ www.iict.ac.ir ❇️ ایتا / سروش / بله / آپارات: ▶️ @iictchannel 💢 اينستاگرام: ▶️ instagram.com/iict_ac_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
◽️ احساس عقب افتادگی در عرصه تکنولوژی موجب سوء برداشت برخی روشنفکران ایرانی شد 🔸 حجت الاسلام و المسلمین رئیس پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه در نشستی عنوان کرد: ◾️ احساس عقب افتادگی در زمینه های تکنولوژی و اجتماعی موجب سوء برداشت عده ای از روشنفکران ایرانی شد و آن ها این عقب افتادگی را به اسلام نسبت دادند. این در حالی بود که این افراد بیشترین زمان مطالعاتی خود را در دانشگاه های غربی و بر روی منابع آن بلاد گذاشته و از مطالعه تعمیقی قرآن کریم و آموزه های اسلامی باز مانده بودند. 🔍 ادامه را بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/shobahattarikh 🆔 @iictchannel
🖼 | قانون مطلوب، تامین‌گر حقوق شهروندان 🔸 بر مبنای منطق قرآن کریم، قانونی که خاستگاهی الهی دارد عادلانه است؛ زیرا فرستنده آن، عدل محض است. در ساحتی دیگر، همۀ افراد جامعه در قبال آن، برابر می‌باشند. این قانون، حق‌مدار، عام، فراگیر، تکامل‌بخش و منسجم است؛ لذا همۀ ساحت‌های زندگی انسان‌ها را در بر می‌گیرد و کسی به دلیل جایگاه یا ثروت و قدرتی که دارد از امتیازی ویژه برخوردار نمی‌گردد یا از دایره آن بیرون نمی‌شود. 🔸 ویژگی این قانون آن است که با توجه به مصالح فرد و جمع توازن و تعادل را در جامعه به وجود می‌آورد، بستر رسیدن به عدالت سیاسی اجتماعی را فراهم می‌سازد و راه رسیدن به هدف نهایی آن، یعنی کمال معنوی جامعه را هموار می‌کند. 📖 برگرفته از کتاب عدالت سیاسی در قرآن کریم، نوشته ، مدیر گروه سیاست پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ poiict.ir/6336 🆔 @iictchannel
🖼 | الگوی فعلی فقه پاسخگوی نیازها نیست 👤 آیت‌الله ، رئیس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در همایش ملی فلسفه فقه نظام‌ساز: ◽️ ساختار کنونی فقه از زمان محقق حلی در شرایع بنانهاده شده است و الگوی او ۵۲ باب فقهی است، ما در این الگو بازبینی کرده و ساختار جدیدی چیده‌ایم و جوهره این الگو هم برگرفته از روایتی از امام صادق(ع) است و البته با اینکه این روایت مشکل سندی دارد ولی شمیم ولایت و امامت در آن جاری است. روایت امام صادق(ع) معطوف به روابط چهارگانه انسان با خدا، با خود، دیگران و طبیعت است که در این روایت ذکر فرمودند و بنده در ذیل هر کدام از این روابط هفت رابطه را ذکر کرده‌ام؛ ما این را الگو قرار دادیم و تصور بنده این است که الگوی دقیقی است حتی اگر از معصوم صادر نشده باشد. ◽️ جوهره فقه نظام‌ساز، فقه ارتباطات و روابط و مناسبات است؛ فقه فردی به شرط شیء و فقه جامعه و جوامع به شرط پیوند و رابطه با دیگران و روابط بین‌المللی و … است؛ رساله‌های عملیه فقه فرد به شرط لا است یعنی یک فرد چگونه اعمال فردی شرعی خود را انجام دهد ولی فقه نظام اینطور نیست. اگر بناست فقه نظام‌ساز طراحی شود باید فرد هم به شرط ارتباط با افراد دیگر دیده شود؛ ذات نظام هم طبعا یک عنصر اجتماعی است و نظام‌ساز وقتی معنا دارد که پای جامعه در میان است. 🆔 @iictchannel
🖼 | توجه به شعر و ادب در عصر ایلخانان 🔺 شعر و ادب صوفیانه در عصر ایلخانان منبع ارزشمندی برای بررسیهای تاریخی، اجتماعی و سیاسی است. حجم عظیم آثار تولید شده در این عصر در مقایسه با ادوار تاریخی قبل و بعد از خود بسیار شگفت‌انگیز و مهم‌تر پرسش‌برانگیز است. اینکه صوفیان و شعرای عصر ایلخانی در دورانی می‌زیستند که حمایت از هنر گسترده بود و در عالی‌ترین محافل مورد تشویق قرار می‌گرفت، در نوع خود ماهیت این دوران را آشکار می‌کند. 🔺 خاندان جوینی حامیان جدی تعدادی از شعرا بودند که شخصیت شاخص آنها سعدی شیرازی است. مکاتبات میان شمس‌الدین صاحب دیوان (وزیر اعظم) و برادرش عطاملک جوینی حاکم بغداد با سعدی شیرازی قابل ملاحظه و بیانگر روابط صمیمی مابین آنها بوده است. عنایت آنها بر این شاعر در داستانی درباره ملاقات سعدی با آباقا نمود یافته است. 📖 برگرفته از کتاب جستارهایی در فلسفه عرفان (دفتر دوم)، نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین ، عضو گروه عرفان پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ poiict.ir/21679 🆔 @iictchannel
🖼 | ماموریت فقه فقط ساخت نظام نیست 👤 آیت‌الله ، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در همایش ملی فلسفه فقه نظام‌ساز: 🔹 موضوع اصلی سرپرستی تکامل اجتماعی هم تکامل نظام اختیارات در عرصه قلب و ذهن و جوارح، سیاست و فرهنگ و اقتصاد است، لذا ماموریت فقه فقط ساخت نظام نیست و تکامل حیات اجتماعی هم جزء ماموریت‌های فقه است. ما همانطور که فقه را باید در قاعده هرم توسعه دهیم باید آن را به راس هم تسری دهیم، حتما مفاهیمی که از علم کلام به فقه و اصول سرریز می‌شوند باید فراوری و تبیین شوند تا تکامل فقه و اصول هم مقنن شود. طبیعتا بر همین اساس یک مفهوم محوری از علم کلام به نام پرستش داریم که به فقه و اصول هم سرریز می‌شوند و این مفهوم از طریق فلسفه علم کلام وارد فقه و اصول می‌شود. 🆔 @iictchannel
◽️ دوره تربیت مدرس 🗂 کلاس کارگاهی "آموزش تفکرگرا و مهارت محور" برگزار شد 🎙 با ارائه: حجت الاسلام و المسلمین عضو هیأت علمی گروه منطق فهم دین پژوهشگاه 🔍 جهت دریافت فایل های ارائه شده در این دوره به صورت کامل به لینک زیر مراجعه نمائید👇 🌐 yun.ir/r1fqif 🆔 @iictchannel
◽️ کتاب چیستی و نحوه وجود فرهنگ در بوته نقد و نظر 🔸 کتاب چیستی و نحوه وجود فرهنگ تالیف حجت‌الاسلام والمسلمین سیدیدالله یزدان‌پناه با حضور اندیشمندان این حوزه در قم بررسی شد. ◾️ نشست نقد و بررسی کتاب چیستی و نحوه وجود فرهنگ؛نگرشی نوین به فلسفه فرهنگ تالیف حجت‌الاسلام والمسلمین سیدیدالله یزدان‌پناه از پیش نشست های همایش ملی با دبیری حجت‌الاسلام و المسلیمن دکتر مسعود اسماعیلی و با مشارکت گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در دانشگاه باقرالعلوم(ع) شهر مقدس قم برگزار شد. 🔍 ادامه را بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/rfarrhang 🆔 @iictchannel
🔴 هم اکنون در حال برگزاری... 🔸هم اندیشی علمی جایگاه دانش کلام و فلسفه دین در دوران معاصر 🏢 قم، تالار معرفت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🆔 @iictchannel
Olgo Zan.mp3
6.82M
💯🔊 🔰 ویژه برنامه رادیویی 🔹 با موضوع "نگاهی فقهی-حقوقی به الگوی سوم زن" / قسمت سوم 🔖 بررسی و نقد ادله قائلین الگوی اول: خانه نشینی زن 🎙با حضور: حجت اسلام عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه) ❇️ این برنامه ضمن تبیین الگوی اول یعنی خانه نشینی زن به موضوعاتی همچون بیان ویژگی های الگوی اول، بیان ادله قائلین الگوی اول یعنی خانه نشینی زن، نقد و پاسخ به ادله قائلین الگوی اول می پردازد. 📻 رادیو سراسری معارف؛ ۱۰ آبانماه ۱۴۰۱ •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🄶 🆔 @hedayatnia_ir
◽️ اخلاق توحیدی مبتنی بر سه مولفه توحید، عبودیت و محبت است 🔻 گزارشی از کرسی علمی با موضوع “اخلاق توحیدی اجتماعی و رسانه در اندیشه علامه طباطبایی(رض)” با ارائه حجت الاسلام دکتر ◾️ مکتب اخلاق توحیدی علامه طباطبایی(ره) بر یک اعتدال گرایشی خاص و منحصر مبتنی می باشد، از منظر علامه وقتى ايمان و گرایش انسان به خدا شدت می‌گیرد، دلش مجذوب تفكر درباره پروردگارش می شود، هميشه دوست می دارد به ياد او باشد و اسماء حسناى محبوب خود را در نظر بگيرد. اين محبت هم چنان زياد می شود و شدت مى ‏يابد، تا جايى كه پيوند دل از هر چيز مى ‏گسلد و تنها با محبوب متصل می شود. 🔍 ادامه را بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/tohidi-2 🆔 @iictchannel
💠 نشست تخصصی "دین و اقتدار فرهنگی و نقش آن در هندسه جهانی" 🎙 با حضور: حجت الاسلام دکتر عضو هیأت علمی گروه معرفت شناسی پژوهشگاه ⏰ پنج‌شنبه ۳ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۸ صبح ❇️ حضور مجازی از طریق: ➡️ skyroom.online/ch/feghahat_aqr/sco 🆔 @iictchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯‼️ 📸 گزارشی ویژه و اختصاصی از همایش ملی فلسفه فقه نظام‌ساز 🔻 با تأکید بر افکار و آرای شهید آیت‌الله محمدباقر صدر(ره) 🎙 با سخنرانی: ⏰ چهارشنبه ۲۵ آبانماه ۱۴۰۱ 🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🔍 اخبار همایش را اینجا بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/ffnezam 🆔 @iictchannel
🖼 | تهاجم فرهنگی دشمنان بعد از انقلاب اسلامی 🔺 پس از انقلاب، شرایط فرهنگی به کلی تغییر کرد و انقلاب، آشکارا و قاطعانه در برابر تجدد غربی و فرهنگ مادی و ولنگارانه آن سربرافراشت و جامعه نیز با این رویکرد همدلی و همراهی کرد، اما دشمن دست از توطئه و نفوذ و تهاجم برنداشت. در طول دهه‌های گذشته یکی از خطوط مستمر و عمده تهاجم دشمن، تهاجم فرهنگی بوده و متعلق و موضوع این تهاجم نیز بیش از هر چیز، سبک زندگی ایرانی - اسلامی بوده است. 🔺 قابل انکار نیست که بخش‌ها و اضلاعی از این تهاجم مؤثر بوده و ما دچار لطمات و صدماتی شده‌ایم، از جمله آسیب‌های اجتماعی می‌توانند نمود و جلوه‌ای از این امر باشند. در مقابل، ما باید راهبرد استحکام ساختِ درونی نظامِ فرهنگی را در پیش گیریم و در عین اینکه حصارها و حریم‌های فرهنگی خویش را از طریق منع فرهنگی مقاوم و پایدار می‌کنیم و مجال نفوذ فرهنگی و ولنگاری فرهنگی نمی‌دهیم. 📖 برگرفته از کتاب درآمدی بر اندیشه فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای، نوشته ، عضو هیأت علمی گروه فرهنگ‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ poiict.ir/19036 🆔 @iictchannel
🖼 | فقه شیعه از آغاز روبه‌رشد بوده است 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ، رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در همایش ملی فلسفه فقه نظام‌ساز: ◽️ فقه شیعه از سال‌های آغاز تدوین در قرن چهارم همواره رو به رشد بوده و در فرایند تحول روزآمدی داشته است و تا امروز که ما در خوان گسترده فقه زندگی می‌کنیم این تحول و تطور محسوس بوده و هست. اگر فقه تحول یافته است مرهون چند عامل از جمله پیدایش مسائل مستحدثه، موضوعات و نیازهای جدید و … است و فقها برای اینکه بتوانند به مسائل جدید پاسخ دهند در روش و مبانی فقهی برای شناخت بهتر موضوعات بازبینی کرده‌اند. ◽️ تحولات فقهی را می‌توان به دو قسمت تقسیم کرد؛ مقطع قبل و بعد از انقلاب. بعد از انقلاب چون نظام فقه‌بنیاد سر کار آمده طبیعا لازم است به اساس حاکمیت و نظام و مسائل اجتماعی از منظر فقهی پرداخته شود و نه اینکه فقط به مسائل فردی توجه کنیم و این نگاه مستلزم بازخوانی مبانی و نگاه درجه دوم به فقه است تا روش و کارکرد و غایات و گستره فقه متحول شود. 🆔 @iictchannel
🖼 | فقه دانش کاشف شریعت است 👤 آیت‌الله ، عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در همایش ملی فلسفه فقه نظام‌ساز: 🔹 منظور از فقه فقط شریعت نیست بلکه دانش کاشف شریعت است. فقه نظام‌ساز گاهی به معنای تعیین کننده قواعد اجتماعی دیده می‌شود، یعنی فقهی که ناظر به رفتارهای اجتماعی جامعه است که قواعدی را بر اساس آن کشف می‌کند؛ گاهی این فقه به جایی می‌رسد که طراحی نظام‌های اجتماعی و اجرایی می‌کند. 🔹 اخیرا شاخه‌هایی برای فقه در حوزه‌های علمیه درست شده است که بگویم به فال نیک نمی‌گیرم. وقتی بیاییم به نام فقه نظام‌ساز یا فقه حکمرانی باری را بر دوش فقه بگذاریم که رسالت فقه نیست، سبب مشخص نبودن انتظارات می‌شود. در اینجا باید دقیقا بحثی برای رسالت فقه صورت بگیرد و انقسامات فقه معاصر باید حساب شده صورت بگیرد و دقیقا بفهمیم چه انتظاری از فقه داریم. 🆔 @iictchannel
🖼 | قانون الهی مانع خودکامگی 🔸 خودکامگی در نقطه مقابل عدالت قرار دارد؛ زیرا حقوق جامعه را زیر پا می‌گذارد، اما قانون به‌ویژه آن‌گاه که الهی باشد و از سرچشمه استوار و قابل اطمینان نشئت گیرد، هم جلوی استبداد را می‌گیرد و هم معیاری برای سنجش رفتارها و کردارها و گفتار می‌شود تا شاخص و مؤلفه‌ای دقیق برای پویش در مسیر عدالت گردد. 🔸 در طریق عدالت حتى رسول‌الله(ص) نیز محدود و مقید به حدود و مرزهای الهی است. قرآن کریم به صراحت بیان می‌کند که ایشان نیز باید در چارچوبی که از سوی خداوند طرح شده است حرکت کند و اگر خلاف آن رفتار می‌کرد رگ قلب او را میزدیم. 📖 برگرفته از کتاب عدالت سیاسی در قرآن کریم، نوشته ، مدیر گروه سیاست پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ poiict.ir/6336 🆔 @iictchannel
◽️ معرفت شناسی وقتی ارزش می یابد که کاربردی باشد I فلسفه اسلامی را به روز کنیم 🔻 گزارشی از نشست علمی با موضوع “ظرفیت‌های فلسفه اسلامی برای معرفت‌شناسی معاصر” با حضور و ارائه حجت الاسلام دکتر ، دکتر ، دکتر و دکتر حسن سیدعرب؛ ◾️ معرفت شناسی اسلامی هنوز به جایگاه انتقادی نرسیده است. معرفت شناسی وقتی ارزش می یابد که کاربردی باشد و بتواند مشکلات علوم انسانی و جامعه را حل کند. ما هنوز از ظرفیت های فلسفه اسلامی به روز نتوانسته ایم استفاده کنیم... 🔍 ادامه را بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/moaaser-9 🆔 @iictchannel
◽️ روش شهید صدر در کشف نظام قابل دفاع است I نمی توانیم منابع شریعت را در ادله نفسی منحصر کنیم 🔻 گزارشی از کرسی ترویجی ظرفیت منابع شریعت برای تامین فقه نظام؛ ◾️ نمی توانیم منابع شریعت را در ادله نفسی منحصر کنیم. بخشی از ادله شرعی، قرآنی و سنت است و در کنار آن سیره داریم، سیره متشرعه و سیره عقلایی داریم و حتی امکان استفاده از سیره عقلایی را می توان در کشف نظام مورد توجه قرار داد.... 🔍 ادامه را بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/feghnezamsaz-11 🆔 @iictchannel
🔸کرسی علمی- ترویجی خوانش حکمرانی مطلوب در امتداد پارادایم امامت 🔻 در راستای برگزاری همایش ملی حکمرانی اسلامی 🔰توسط گروه سیاست پژوهشگاه با همکاری انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه و اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر برگزار می شود: 🎙 با حضور: ⏰ دوشنبه 7 آذرماه، ساعت 10 🏢 قم، سالن فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📡 حضور مجازی از طریق: 🌐 skyroom.online/ch/iict/nezamha 🔍 مشروح خبر👇 🌐 iict.ac.ir/hokmrani-12 🆔 @iictchannel
💠 ثبت نام دوره جریان‌شناسی فکری - سیاسی حوزه علمیه قم آغاز شد ❇️ اندیشه سیاسی آیت الله بروجردی(ره) با ارائه: حجت الاسلام دکتر (رئیس پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه) ⏰ 10 آذر تا 13 بهمن ماه 1401 🔗 ثبت نام👇 🌐 m-ofogh.ir 🆔 @iictchannel
FeghhPouya.mp3
9.18M
💯🔊 🔰 ویژه برنامه رادیویی 🔹 با موضوع "تنظیم رفتار اجتماعی" / قسمت سیزدهم 🔖 ادامه مباحث تبیین زوایای مختلف امر به معروف و نهی از منکر و جایگاه آن در جامعه 💢 تفاوت صفات و ارزش های اخلاقی با افعال و رفتارها 💢 کافی نبودن بیان اوصاف و لزوم وجود قابلیت امر و نهی 🎙با حضور: 🔸 دکتر 🔸 حجت اسلام دکتر (اعضای هیات علمی گروه پژوهشگاه) 📻 رادیو سراسری معارف؛ 14 شهریورماه 1401 •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🄶 🆔 @hedayatnia_ir
🖼 | وظیفه فقه فقط دورکردن از عقوبت نیست 👤 آیت‌الله ، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در همایش ملی فلسفه فقه نظام‌ساز: 🔹 اگر فلسفه فقه را علم درجه دو و ناظر به فقه بدانیم اصلی‌ترین مفهومی که در فلسفه فقه باید بحث شود، مفهوم حکم خواهد بود و اگر در آن توسعه ایجاد نکنیم امکان گسترش فقه را نخواهیم داشت. اگر دامنه پرستش را اینطور تعریف کردیم که ما باید خدا را پرستش کنیم تا از عقوبت دور شویم، بنابراین باید دنبال احکامی باشیم که تامین از عقوبت را برای ما فراهم می‌کند یعنی کار فقه این است که احکامی بدهد که آحاد مکلفین از عقوبت خدا دور شوند و ماموریت علم اصول هم مستندسازی این سطح از فقه است که مرحوم آیت‌الله خویی به خوبی به آن پرداخته و فرموده است برای تامین از عقوبت نیاز به فهم احکام داریم و ماموریت اجتهاد تامین مردم از عقوبت است. 🆔 @iictchannel
🖼 | فرصت برابر انسان‌ها در رسیدن به عدالت 🔸 در منطق قرآن کریم، همۀ انسان‌ها در رسیدن به فرصت عدالت، برابرند و کسی به دلیل داشتن عقیده‌ای خاص از آن محروم نمی‌شود؛ انسان‌ها به گروه‌هایی چون کفار، مؤمنان، مشرکان، فاسقان و منافقان تقسیم‌بندی می‌شوند اما همۀ آنان از فرصت برابر در برخورداری از عدالت مساوی هستند، زیرا عدل الهی نهاده شده در فطرت که پیمان جاودانه الهی میان خدا و بنده است، هیچ‌گونه ظلمی را در هستی نمی‌پذیرد، لذا خداوند به پیامبر اسلام(ص) تأکید می‌کند که حتی اگر در میان دروغگویان و آنان که بسیار مال حرام می‌خورند، حکم می‌کند دادگرانه و به تساوی باشد. 📖 برگرفته از کتاب عدالت سیاسی در قرآن کریم، نوشته ، مدیر گروه سیاست پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ poiict.ir/6336 🆔 @iictchannel
🖼 | روح حاکم بر اندیشۀ فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای، فرهنگ توحیدی است 🔺 روح حاکم بر اندیشۀ فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای یا هسته مرکزی و عنصر بنیادین آن، عبارت است از توحید. هیچ پاره‌ای از اندیشه فرهنگی ایشان، تهی از این مقوله و بی‌اعتنا به آن نیست، بلکه چه در مقام توصیف و چه در مقام توصیه، چه در سطح خُرد و چه در سطح کلان، چه لایه ذهنی و چه در لایه عینی، او همواره نسبت به توحید حساس است و نمی‌خواهد کمترین زاویه‌ای با آن پیدا کند. 🔺 از یک متفکر مسلمان نیز، انتظاری جز این نیست که باور قلبی و ایمانی‌اش به آموزه توحید در ساحتِ اندیشه‌ورزی علمی‌اش نیز، مدخلیتِ تمام داشته باشد و هویت علمی و هویت دینی‌اش، گسسته و بیگانه با یکدیگر نباشند. مسلمان کسی است که توحید، بر سراسر زندگی‌اش حاکم باشد و هیچ عرصه‌ای از آن رنگ و جنس دیگری نداشته باشد. 📖 برگرفته از کتاب درآمدی بر اندیشه فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای، نوشته ، عضو هیأت علمی گروه فرهنگ‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ poiict.ir/19036 🆔 @iictchannel