▫️در حقوق بیش از شناخت نیازمند ساخت هستیم
🔸 دکتر #محمود_حکمت_نیا عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه در نشستی مطرح کرد:
◾️ ما در حوزه حقوق جز فهمیدن نیازمند خلاقیت در مهندسی معکوس و در بازسازی و ارائه راهحلهای جدید هستیم یعنی باید رفتوبرگشت بین مسائل اجتماعی و حقوق وجود داشته باشد.حقوق ما در چند ناحیه ضعف کلی دارد و ازجمله مهمترین آن این است که باید بیشتر ساخت داشته باشیم تا شناخت.
#سخنرانی
🆔 @iictchannel
◽️ درک فلسفی و فهم کلام امام رضا علیهالسلام
📝 یادداشتی به قلم حجتالاسلام و المسلمین #عبدالحمید_واسطی عضو هیات علمی گروه #منطق_فهم_دین پژوهشگاه؛
◾️ شیخ صدوق در کتاب «التوحید»، از ص۴۳۰ تا ۴۴۰ گفتگوی حضرت رضا علیهالسلام با دانشمندی به نام «عِمران صابی» را نقل کرده است که بهصورت پرسش و پاسخ است و تمام آن در بارۀ «معرفت الله» است. ۲۵ رفتوبرگشت در این گفتگو وجود دارد و در موارد متعددی حضرت پس از پایان پاسخشان، به عمران میفرمایند: «اَ تَعقِلُ» یا «اَ فَهِمتَ؟» (آیا تحلیلی را که بیان شد خوب درک کردی؟)
✍️ فهم محتوای این گفتگو، جز با درک فلسفی میسور نیست و این روایت از روشنترین مصادیقی است که نیاز به فلسفه در فقهالحدیث بهمعنی عام را نشان میدهد.
🔍 برای مطالعه بیشتر و دانلود فایل ضمیمه به لینک زیر مراجعه نمائید👇
🌐 iict.ac.ir/emamrezaa
#یادداشت
🆔 @iictchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️چقدر آخر این ماه سخت و سنگین است
▪️تمام آسمان و زمین بی قرار و غمگین است
▪️بزرگتر ز غم مجتبی(ع) و داغ رضا(ع)
▪️فراق فاطمه با خاتم النبیین(ص) است
🔻 فرارسیدن سالروز رحلت جانگداز حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام حسن مجتبی(ع) را تسلیت عرض می نمائیم.
#تسلیت
#استوری_موشن
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | سروش وهمیات
◽️ سروش در سال ۱۳۸۶ دیدگاه خود را به گونهای دیگر بیان کرد که خلاصه آن چنين است: پیامبر مانند طوطی نیست که از خدا و فرشته بشنود و تکرار کند، بلکه او مثل زنبور است که شهد اولیه را میگیرد و عسل تولید میکند. او مانند شاعر است؛ یعنی نوری را میبیند و الهامهایی را دریافت میکند و آن را متناسب با توان و ظرفیت خود و شرایط محیطی، به صورت شعر یا نثری زیبا ابراز میکند۔ توان و ظرفیت شاعر در سرودن بسیار مهم است.
◽️ ممکن است شخصی شهودهایی مهمتر از شهودهای مولوی و حافظ هم داشته باشد، اما از آنجا که ظرفیت شعرسرایی آنها را ندارد نمیتواند آنها را به زیبایی بیان کند و تأثیرگذار باشد. محیط زمانه نیز بر احوال شاعر بسیار مؤثر است؛ از اینرو ميل حافظ و مولوی بر اشعارشان تاثیر گذاشته است؛: مثلا اگر نام حسامالدين چلبی نبود، معلوم نبود مولوی این گونه شعر بسراید. سروش این ادعا را در چند مقاله بیان کرده و «مثنوی معنوی» را «حسامینامه» نامیده است.
📖 برگرفته از کتاب فراتر از امر بشری، نوشته #عبدالحسین_خسروپناه، استاد گروه فلسفه پژوهشکده حکمت و دینپژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/19068
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | اختصاص دفاع مقدس به مقومات ماهوی و وجودی متفاوت
🔹 بهکاربرندگان اصطلاح «داستان دفاع مقدس» معتقدند اصطلاح «اداستان جنگ» نمیتواند گونه خاص داستانهایی را که درباره هشت سال جنگ تحمیلی نوشته شده است تامین کند؛ بنابراین برای رسیدن به گونه ادبی بومی و استفاده ظرفیت دفاع مقدس در این بخش، نیازمند اصطلاحی هستیم که با باورهای بومی و ملی ايرانی همخوان باشد.
🔹 اگر بپذيريم جنگ هشت ساله ما ماهیتی خاص داشته و مقومات متفاوتی از جنگهای دیگر دارد و عناصر سازنده و فکر حاکم بر آن روایتی متفاوت از روایت جنگهای مرسوم دنیا را رقم میزند؛ عنوان «داستان جنگ» بیانگر این تفاوت و مشخصه نیست؛ بنابراین گریزی از اصطلاح خاص درباره اینگونه ادبی نخواهد بود.
📖 برگرفته از کتاب جستاری در اصطلاحشناسی و مبانی ادبیات داستانی دفاع مقدس، نوشته #احمد_شاکری
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/6066
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | فطریبودن معنویت متعالیه
◼️ یکی از مختصات معنویت متعالیه فطریبودن، فطرتپذیری و فطرتپسندی است. معنویتی که با جان انسان عجین شده و سرشته در سرشت آدمی است. معنویت قرین روح الهی و نفخه ربانی، نفحه سبحانی و اشراقشده در جبلت و فطرت اوست.
◼️ سردار سلیمانی با آگاهی و گواهی همهجانبه معنویت فطریاش را پاسداری کرد، به بیان دیگر گرفتار معصومیت از دست رفته نشد و فطرت معنویاش را از همه خطرها و آسیبها مصونیت بخشید. گو اینکه هماره طهارت درونی و لطافت و نورانیت فطریاش را در طول سالهای نوجوانی و جوانی مراقبت کرد و توانست در مابقی عمر مبارک خویش در خط جهاد اوسط و اکبر، برای جهاد اصغر و شهادت گام بردارد و هجرت آفاقی و انفسی را تجربه کرده و در فرجام سعادتمندانهاش سیدالشهدای مقاومت گردد.
📖 برگرفته از کتاب معنویت اجتماعی در مکتب سلیمانی، نوشته #محمد_جواد_رودگر، عضو گروه عرفان پژوهشکده حکمت و دینپژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/21102
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | ادبیات دفاع مقدس
◻️ تاریخ و ادبیات، مرز روشنی با یکدیگر دارند و منطقه حایلی را نیز در مرزهای خود تعریف کردهاند. این منطقه حایل، قصه داستان است و مرز، عنصری به نام پیرنگ است؛ از این رو ادبیات دفاع مقدس تاریخی است، به این معنی که میتواند در محدوده قصه داستان با تاریخ همراهی کند و ادبیات دفاع مقدس تاریخی نیست، زيرا در مرحله پیریزی پیرنگ ساختارهای تاریخی را به نفع داستان تغییر میدهد.
◻️ با اشتراک متعلق داستان و تاریخ در ماده خامی به نام قصه، مشخص خواهد شد که تعلق داستان به قصهای تاریخی، آن را تا سرحد امكانات و اختیارات همين عنصر محدود میکند. تعهد داستان به امر واقع، به میزان عنصری روایی است که از تاریخ میستاند؛ با این توجه که تاریخیترین داستانها، در پیرنگ، داستانی عمل میکنند.
📖 برگرفته از کتاب جستاری در اصطلاحشناسی و مبانی ادبیات داستانی دفاع مقدس، نوشته #احمد_شاکری
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/6066
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | مغالطه تمثيل
◼️ سروش معتقد است شباهتهای بسیاری بین قرآن و رؤیا دیده میشود و چنین نتیجه میگیرد که قرآن رؤیاست. اشکال روشن این سخن آن است که صرف مشاهده برخی شباهتها بين وحی و رؤيا، بر وحدت حقیقت این دو دلالت ندارد.
◼️ تمثیل ارزش معرفتشناختی ندارد و استدلالی که بر پایۀ تمثیل چیده شده باشد، هرگز استوار نخواهد بود. تمثیل در مباحث فقهی باطل است چه رسد به مباحث اعتقادی. علاوه بر آن مواردی وجود دارد که بزرگان دینی ما وحی را غیر از رؤیا معرفی کردهاند.
📖 برگرفته از کتاب فراتر از امر بشری، نوشته #عبدالحسین_خسروپناه، استاد گروه فلسفه پژوهشکده حکمت و دینپژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/19068
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | استفاده صحیح و بهجا از واژه جهاد
🔺 سردار سلیمانی بر روی واژهها هم تکیه کرده و در کاربرد و معنای آنها حساسیت خاصی داشت. یکی از آن واژهها، واژه «جهاد» بود. او به درستی بر این باور بود که بین واژه جهاد و جنگ به عنوان یک عمل نظامی خیلی تفاوت است.
🔺 میگفت «جهاد» ویژگیها و ساختار خود را دارد و همه اعمال جبهه را در هشت سال دفاع مقدس، حتی اعمال نظامی را بر پایه «جهاد» دیده و معنا میکرد و معتقد بود جهاد است که بن بست ها را میشکند، عمل نظامی بنبست دارد، ولی جهاد بنبست ندارد. در عمل نظامی، عقل نظامی به ما اجازه عملیاتهایی مثل بیت المقدس، فتح المبين طريق القدس، والفجر ۸، و... را نمیداد؛ لذا باور داشت که در جنگ به عنوان قالب اصلی ظرف جبهه پنج پایهه مهم مطرح است: جهاد، اخلاق، معنویت، عبودیت و ولایت.
📖 برگرفته از کتاب معنویت اجتماعی در مکتب سلیمانی، نوشته #محمد_جواد_رودگر، عضو گروه عرفان پژوهشکده حکمت و دینپژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/21102
🆔 @iictchannel
▫️دفاع مقدس در فضایی قدسی و بدون تئوریسازی مانده است
🔸دکتر #محسن_ردادی عضو هیأت علمی گروه مطالعات انقلاب اسلامی پژوهشگاه؛
◾️دانشگاهها و حوزههای علمیه، دو نهادی بودند که به سهم خود در پیشبرد جنگ فعالیت و کنش داشتند که این نوع اقدامات را در دو جنبه میتوان ارزیابی کرد: جنبه اول مربوط به تأمین نیروی انسانی برای جنگ هشتساله بود که با دقت در آمارهای مربوطه مییابیم، بخش قابل توجهی از رزمندگان طلاب علوم دینی و دانشجویان بودند که حضور و رفت و آمد این افرادِ مرجع در جامعه، انتقال دهنده مفاهیم جهاد و مقاومت و تشویق به حضور در میدانهای نبرد بود.
#سخنرانی
🆔 @iictchannel
💯📣📃 خبرنامه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
📅 سال شانزدهم، شماره 190
📋 تهیه و تنظیم: اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی
⭕️ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در فضای مجازی
❇️ ایتا / سروش / بله / آپارات:
▶️ @iictchannel
🌐 سایت:
▶️ www.iict.ac.ir
💢 اينستاگرام:
▶️ instagram.com/iict_ac_ir
#خبرنامه
#روابط_عمومی
🆔 @iictchannel
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
💯📣📃 خبرنامه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📅 سال شانزدهم، شماره 190 📋 تهیه و تنظیم: اداره روابط ع
Shahrivar1401.pdf
9.02M
💯📣 خبرنامه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
📅 شهریور ماه ۱۴۰۱
📋 مشاهده آرشیو خبرنامه ها:
🌐 iict.ac.ir/khabarnameh
📋 نمایه خبرنامه ها در سایت مگ لند:
🌐 b2n.ir/magiict
🆔 @iictchannel
▫️ رسول خدا(ص) مردم را به «خود» نمی خواند
🔸در گفتگو با دکتر #محمدرضا_سنگری مدیر گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه عنوان شد:
◾️ پیامبر اکرم(ص) مردم را به خدا دعوت می کرد، به «خود» نمی خواند. گاهی اوقات ما برای برخی مسائل، ممکن است که اول منافع خود را در نظر بگیریم و هرچیزی که سبب ارتقای موقعیت من شود، جیب من را پرکند، انجام دهم. داعی الی الله یعنی فقط برای خدا کارکردن، چه دیگران آفرین بگویند و چه نفرین کنند.
#مصاحبه
🆔 @iictchannel
▫️ ادبیات معاصر و پردازش حماسی مفاهیم سیاسی- اجتماعی
✍️ نوشتاری از حجتالاسلام و المسلمین #سیدکاظم_سیدباقری مدیر گروه سیاست پژوهشگاه
▪️یکی از مضامین غالب در شعر دورۀ جدید، سياست است و حتی اگر از عرفان و عشق سخن به میان میآید، رویکردی اجتماعی دارد و مفاهیمی چون عدالت، آزادی و برابری، محبوب و معشوق اوست و نه امری صرفا انتزاعی و دست نايافتني.
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/moaaser-2
#یادداشت
🆔 @iictchannel
▫️ویژگی و راههای تحقق سیاستهای برنامه هفتم توسعه
🔸در گفتگو با حجتالاسلام #محمد_ملک_زاده عضو هیات علمی گروه سیاست پژوهشگاه مطرح شد:
◾️ مهمترین ویژگی این برنامه، بحث #پیشرفت_اقتصادی توأم با عدالت است. ما از ابتدای پیروزی انقلاب بهویژه بعد از پایان جنگ هشت سالهی تحمیلی شاهد یک تفاوت دیدگاهی در میان رهبری و دولت کارگزاران هستیم. وقتی دولت کارگزاران بر روی کار آمد، آنها اعتقاد داشتند که اگر رشد و پیشرفت اقتصادی بعد از آن خرابیهای جنگ بخواهد اتفاق بیفتد، ما نباید بر روی مسألهی عدالت تأکید کنیم.
#مصاحبه
🆔 @iictchannel
▫️دیالوگ مانع از سایش فرهنگی میشود
🔸از سوی حجتالاسلام والمسلمین #علی_ذوعلم در گفتگو با خبرگزاری کتاب ایران مطرح شد:
◾️#سایش_فرهنگی به این معناست که در تعاملات فرهنگی که در لایههای مختلف اندیشه فرهنگی علوم فرهنگی یا مدلهای فرهنگی رخ میدهد، گاهی این دو فرهنگ که با هم تعامل دارند، آن فرهنگ صحیح بهجای اینکه بتواند آن فرهنگ را تحت تاثیر خودش قرار بدهد، خودش دچار سایش قرار میگیرد. این ساییده شدن به این معناست که به صورت نامحسوس از اصالت و کارامدی این فرهنگ کاسته میشود.
#مصاحبه
#بیانیه_گام_دوم
🆔 @iictchannel
▫️ امام رضا علیه السلام عالم آل محمد
🔖 نوشتاری مستخرج از مقاله ای از گروه قرآن و اهل بیت(ع) دانشنامه قرآن شناسی
✍️ به قلم جواد پورروستایی؛
▪️امام رضا (ع) در تمام زمینهها و مسائل دینی، علمی، عقیدتی و فقهی سرآمد بود و با تکیه بر آیات قرآن در موارد بسیاری پرسش ها و شبهات مردم را پاسخ میداد. بر اساس نقل ابوذکوان از ابراهیم بن ابیالعباس، امام رضا (ع) پاسخ همه سؤالات را میدانست و داناترین فرد عصر خویش بود و در آزمونهایی مکرری که مأمون از ایشان به عمل میآورد، امام با تکیه بر آیات قرآن به همه پرسشهای وی پاسخ میگفت...
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/d-quran-3
#یادداشت
#دانشنامه
🆔 @iictchannel
▫️ امام رضا(ع) توحید را بنیادیترین مبنای حکمت سیاسی معرفی کرد
🔸 سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین #محسن_مهاجرنیا، عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه در همایش «سیره سیاسی امام رضا(ع)»
▪️ امام رضا(ع) در حوزه حکمت عملی و امامت بیش از دیگر ائمه(ع) مطالب ارزشمندی بیان فرمودهاند ولی واقعیت این است که ما کمتر روی آن تحقیق و تمرکز کردهایم و اگر از ما اندیشه سیاسی امام رضا(ع) را بخواهند جز استحصال روایات کار چندانی نکردهایم.
#سخنرانی
🆔 @iictchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ دامن آلوده و بار گناه آورده ام
◾️ گر چه آهی در بساطم نیست، آه آورده ام
🙏 شاه پناهم بده
◼️ فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه امام رئوف، علی بن موسی الرضا(ع) را تسلیت عرض می نمائیم.
#تسلیت
#استوری_موشن
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | ثبات سیاسی از منظر امام خمینی(ره)
🔸 در آرا و بیانات امام خمینی عوامل مختلفی برای ثباث و بیثباتی مطرح شده است. عوامل ثبات در آرا و بیانات امام از منظرهای مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی قابل بررسی است. مهمترین عوامل ثبات سیاسی عبارتاند از: محوریت استقلال و آزادی، زمینهسازی پیشرفت و ترقی، نقش و محوریت مردم، نفی رابطه سلطهجویی، حاکميث قوانین الهی، نفی امتیازهای طبقاتی، شایستهسالاری، تبادل افکار و مشورتپذیری، انتفاد پذیری، مشارکت مردم و عوامل ثبات فرهنگی نیز عبارتاند از: تأکید بر عدالتمحوری و تعهد پذیری کارگزاران و مردم، حاکمیت بر قلوب مردم، تزکیه دولتمردان، عوامل ثبات اقتصادی نیز در اندیشه امام خمینی در موارد زیر مطرح شده است: عدمخیانت در اموال عمومی، اهمیتدادن به رفع نیازهای مردم و فقرستیزی.
📖 برگرفته از کتاب ثبات سیاسی در جمهوری اسلامی ایران، نوشته #مسعود_پورفرد
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/6386
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | امام رضا(ع) دورانی که نحلههای مختلف بودند توانستند اسلام ناب یعنی امامت را معرفی کنند
👤 حجتالاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا، عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:
◽️ امام رضا(ع) در چنین دورانی که نحلههای مختلف مانند فتحیه و اسماعیلیه و واقفیه و… بودند توانستند اسلام ناب یعنی امامت را معرفی کنند و این نشانه حکمت سیاسی امام(ع) است. امام رضا(ع) تعبیر زیبایی در برابر مامون به کار برده و فرموده است ای مامون مگر عمارت و خلافت ملک شخصی تو هست که آن را به من میبخشی؟ امامت، عطیه و جعل الهی است و مشروعیت آن از خداست و تو کارهای نیستی که بخواهی به من امامت بدهی، امام هم در برابر خودیها و هم خلیفه بحث امامت را با صراحت مطرح کردند گرچه در برخی موارد دیگر تقیه هم داشتهاند.
#سخنرانی
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | موضوع در کشاکش تقابل عدم و ملکه
◼️ هر امری شأنیت موضوع واقعشدن برای داستان را ندارد. موضوع، ماهیتی است که بتواند محل حلول مضمون، قصه داستان، پیرنگ و پيام واقع شود. موضوع ماهیتی است که شأنیت انتخابگری و کنش را دارد؛ میتواند تصمیم بگیرد و میتواند کنشی را در جهت حل مسئله یا تغییر وضعیت پیش ببرد. چنین ماهیتی جز انسان نیست.
◼️ با این تعبیر، به نظر میرسد «یافتن موضوع» و «کشف موضوع» که در تعابیر برخی پژوهشگران آمده است به معنای دقیق کلمه، پیداکردن انسان است. البته عموم اهالی نظر در تطبيق موضوع با مصادیق آن، از شخصیت، به صورت منحصر یاد نکردهاند. در آرای ذکرشده، غالباً تنها شخصیت را در اجزای موضوع مشارکت دادهاند؛ در عين حال با ذکر مكان، زمان يا موقعیت به دایره موضوعات توسعه دادهاند.
📖 برگرفته از کتاب جستاری در اصطلاحشناسی و مبانی ادبیات داستانی دفاع مقدس، نوشته #احمد_شاکری
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/6066
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | وحی از دیدگاه متکلمان
🔹 متکلمان درباره وحی، پیامبر را دارای نقش فاعلی در تولید وحی نمیدانند، اگرچه پیامبر در این امر موضوعیت دارد. بهعبارت دیگر، نقش قابلی پیامبر در وحی نمایانتر از نقش فاعلی ایشان است.
🔹 متکلمان بین وحی قرآنی و احادیث نبوی و احادیث قدسی تفاوت قائل شده و معتقدند صورتبندی در احادیث قدسی نمایان است، اما در وحی قرآنی صورتبندی و الفاظ از خدای متعال است و اینگونه نیست که پیامبر خود در تولید وحی و حتی صورتبندی وحی نقشی داشته باشد.
📖 برگرفته از کتاب فراتر از امر بشری، نوشته #عبدالحسین_خسروپناه، استاد گروه فلسفه پژوهشکده حکمت و دینپژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/19068
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | خداگرایی و عرفان اجتماعی در مکتب سلیمانی
◽️ روح حاکم و گفتمانی مسلط بر عرفان خداگرایی و توحید است. توحید وجودی (در مقام نظر و ساحت نگرش و بینش) و توحید شهودی (در مقام عمل و ساحت گرایش و کنش) و اساسا شناسنامه وجودی و هویت اصلی عرفان و سلوک عرفانی و در نتیجه عرفان اجتماعی توحید است.
◽️ به این معنا که خداگرایی در همه سطوح و ساحات حضور بالفعل و ظهور عینی داشته و همهچیز از خدا، بهسوی خدا، برای خدا و بهیاری خداست و در همه فعالیتهای اجتماعی اصالت از آن «قیام لله» هست و مطلوب بالذات و مقصود بالاصاله فقط خداست چه اینکه محبوب حقیقی و معبود راستین فقط خداست؛ لذا سالک الی الله همه شئون وجودیاش در ارتباط با خدا تعریف و تنظیم شده و تحقق مییابد. سردار سلیمانی بینش، گرایش و کنش توحیدی را در کلام و کردار خویش متجلی ساخت و همه فعالیتهای جهادیاش را عنایت الهی و لطف الهی خدا تلقی میکرد.
📖 برگرفته از کتاب معنویت اجتماعی در مکتب سلیمانی، نوشته #محمد_جواد_رودگر، عضو گروه عرفان پژوهشکده حکمت و دینپژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/21102
🆔 @iictchannel
⭐ ماه ربیع الاول، بهار زندگی است
🔺️ رهبر انقلاب: بعضی از اهل معرفت و سلوک معنوی معتقدند که ماه #ربیع_الاول، ربیع حیات و زندگی است؛ زیرا در این ماه، وجود مقدس پیامبر گرامی و همچنین فرزند بزرگوارش حضرت ابیعبدالله جعفربنمحمدالصّادق ولادت یافتهاند و ولادت پیغمبر سرآغاز همهی برکاتی است که خدای متعال برای بشریت مقدر فرموده است.
#تبریک
🆔 @iictchannel