eitaa logo
شذرات/ایمان نوروزی
296 دنبال‌کننده
321 عکس
315 ویدیو
11 فایل
در اینجا یادداشت‌ها و تجربیات و خاطراتم را در حوزه‌های مختلفی چون #نظام_خانواده، #اقتصاد و #تجارت_مردمی، #وطن_توحیدی (جهان اسلام)، #طب_اسلامی و... را خواهم نوشت. طلبه‌ای که در زمان انقلاب اسلامی و در عصر خمینی (عصر جدید) تنفس کرد و بالید.
مشاهده در ایتا
دانلود
5.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زن که آدم نیست! روایتی از برخورد داعشی های ساخته آمریکا با زنان مشکل اصلی آمریکا و فرهنگ آنگلوساکسون‌ها ست. آمریکا و اذنابش را باید ادب کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رجزخوانی شیر پسر یمنی ! مدرسه تربیتی سیدالشهداء از یک پسر ده ساله اینچنین انسان شجاعی می‌سازد، از آن طرف مدارس مدرن از انسان یک موجود ذلیل و تحقیر شده‌ای می‌سازد که تا پنجاه سالگی هم سربار جامعه و خانواده است! به محتوای سخنانش خوب دقت کنید، این فهم در چه محیط تربیتی و مدام مدرسه تربیتی حاصل شده است! شذرات / ایمان نوروزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کمی سخنان توحیدی بشنویم از یک مرد ۱۴ ساله! مدرسه تربیتی دفاع مقدس که امتداد مدرسه تربیتی سیدالشهداء اینچنین در ۱۳ سالگی عارفی تربیت می‌کند که توحیدی سخن می‌گوید! شذرات؛ ایمان نوروزی
هدایت شده از مکتب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 او را برد به دادگاه تا طلاقش بدهد این همسر شهید عبدالرحمن صبح است که همراه بنیانگذار حرکت عرین الاسود در نابلس به شهادت رسید. به همسرش گفته بود که سرانجام من شهادت است و با من بمانی همسر شهید خواهی شد. دست زنش را گرفته بود و برده بود دادگاه تا طلاقش بدهد، او اما گفته بود که می‌مانم و همسر شهید می‌شوم و ماند و همسر شهید شد؛ در میانه فیلم‌های فحاشی و پُست‌های پَست، امروز با این شیرزن جوان نفس کشیدم. سید سرباز روح الله رضوی @maktab_eslami
15.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اظهارات شنیدنی تحلیلگر انگلیسی از اتفاقات ایران: فکر می‌کنید چه کسی از تغییر رژیم ایران سود خواهد برد؟ نه زنان، نه کودکان و نه ایران کوچکترین اهمیتی برای غربی‌ها ندارد! "ریچارد مدهرست" تحلیلگر انگلیسی: 🔹اگر فکر می‍کنید که غربی‌ها نگران حقوق زنان ایرانی هستند، احمق هستید؛ از سال 1979 به دنبال خلاص شدن از دست ایران هستند چون قبل از آن آمریکایی ها و انگلیسی ها منابع ایران را غارت می کردند! ـــــــــــــــــــــــ ♨️دریافت اخبار مربوط به اغتشاشات👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1655832592Cd30cd51591
شهید مطهری در کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام: «یکی از کسانی که در کشمیر به اسلام خدمت کرده است میرسیدعلی همدانی بود، این مرد بزرگ که از مفاخر اسلامی است هزارن اشاگرد در کشمیر تربیت کرد که هر کدام برای خود استاد شدند.»
هدایت شده از تشکل «حوزه مردم»
5.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥حاج سعید قاسمی از منتظری می‌گوید: 🔸در خانه هر حزب‌اللهی دوتا قاب عکس بود. امام و آقای منتطری 🔹آقا روح‌الله شما که گفتید من در منتظری خلاصه شدم! 🔹مادرم به من گفت بچه قاب عکس و بیار پایین، گفتم صبر کن تا فردا، عصا را آورد بالا زد زیر قاب عکس و افتاد پایین... 🔸برای تو انقلابی می‌گویم که گیج میزنی که حضرت آقا یک بار یک جایی گفت هیچ کسی برای من فلانی نمی‌شود 📣تشکل حوزوی سُعداء قم 🆔 https://eitaa.com/joinchat/603652132Ce46bba8e6a
🔹 و نظریه شهید صدر در جمع ! 🔹رییس گفت: فردا شب بچه‌ها را جمع می‌کنم، در حمام روستا منبر برو! 🔻ماه رمضان سال ۹۸ در روستای محل تولدمان (سالهای زیادی از آن محیط دور بودم) تبلیغ بودم. تبعا با مسجدی ها و بچه های بسیج ارتباط برقرار شده بود. اما مردم عادی و حتی جوان‌های غیرمذهبی مخاطب من قرار نمی‌گرفتند. 🔻رفیق مان که مسئول بسیج و از رزمندگان مدافع حرم بود و فردی فرهیخته (ارشد فلسفه) گفت: میای برویم باغ فلانی!(فلانی: که فردی مذهبی اما مخالف مسجدی ها و حزب اللهی ها بود). گفت: برایت حاشیه درست می‌شود و در روستا پشت سرت حرف خواهند زد. گفتم مسئله ای نیست برویم. بعد از مسجد و جلسه قرآن خوانی. رفتیم باغ! (در روستاها مسئله خانه_باغ و قلیان و اعتیاد خودش از آسیب های اجتماعی پیچیده است) 🔻آتش و زغال قلیان را به راه کرده بودند! اولش کمی در رودرواسی بود قلیان چاق کنند یا نه! باب گفتگو از چه تنباکویی می‌کشید شروع شد! گفتم اگر تنباکو خوانسار دارید برای ما هم چاق کنید! یخ شان باز شد. از خواص طبی قلیان و اثرات آن گفتم. و اینکه در ترک سیگار و بازسازی ریه می‌تواند موثر باشد. خودش گفت: سیگار کشیدن ۱۵ ساله را با همین قلیان کنار گذاشته است. 🔻صحبت به و سبک زندگی و معماری و بعد مسایل سیاسی هم کشید. چون جمع فرهیخته ای بودند، با زبان ساده از (در ذیل نظریه شهید صدر) و نهادسازی حضرت امام و راز ماندگاری انقلاب اسلامی در مقایسه با خیرش یا به تعبیر عرب‌ها صحبت کردیم. 🔻در ضمن بحث سبک زندگی، از معماری که صحبت به میان آمده بود. از ظرفیت‌های روستا و کارکردهای طبی و حتی اقتصادی آن گفتم. برایش جالب بود! 🔻گفته بودم ما هفته ای یا ماهی یکبار با رفقا جمع می‌شویم و در قم می‌رویم ! آداب و فلسفه حمام را مختصراً بیان کردم. (طبق کتاب ) آخر جلسه خودش پیشنهاد داد. من همه جوانان قلیانی را جمع می‌کنم. فردا شب میای با هم برویم حمام؟! همه این حرف‌ها هم اونجا بگو!
• تحلیل • ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️پرچین شکسته این عجیب نیست که کسی از یک سوراخ دو بار گزیده شود، یا حتی این عجیب نیست که یک ملتی از یک سوراخ دو بار گزیده شوند، ولی هیچ کدام درست نیست. یعنی باید جلوی آن را گرفت. وقتی از یک نقطه ضربه خوردیم باید مراقب باشیم که تکرار نشود. اگر دشمن هوشمندی رو به روی ما باشد حتماً از شکست ما الهامهای زیادی خواهد گرفت. ما طی این چهل سال در یکی از جنگهایی که با دشمنان خود داشتیم به طور قطعی شکست خوردیم و یک تراز راهبردی را به طور کامل از دست دادیم و آن «جنگ جمعیّت» بود. نرخ باروری یا (TFR) یعنی میانگین تعداد فرزندانی که یک زن به دنیا می‌آورد در کشور ما در حدود سه دهه گذشته به صورت حیرت انگیزی روند کاهشی داشته است؛ از ۶.۵ فرزند سال ۱۳۶۵ به ازای هر زن به 1.7 فرزند در سال ۱۳۹۸ رسیده است، که پایین‌ترین نرخ باروری در طول تاریخ ایران است. ما در حال حاضر پایین‌ترین نرخ باروری کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا را داریم.(مروتی، عبرتهای پروژه تحدید نسل ایرانیان) این کار برنامه ریزی شده بوده است. حداقل 150 سال روی خصوص ایران انواع نقشه ها ریخته شده و عملیاتهای موفق و ناموفق فراوانی انجام شده است و نهایتاً به دست ما به توفیق کامل رسیده است. ما در هماوردیهای فراوانی با نظام سلطه پیروزیهای درخشان داشتیم، مثل روز روشن است. اما هزیمت در موضوع فوق استراتژیک جمعیّت را هیچ جوری نمی شود توجیه کرد. بپذیریم که صحنه را از دستمان خارج کردند و الآن واقعاً در معرض خطریم! اما آیا عملیات دشمن ساده بوده است؟ خیر از روی آگاهی و مطالعۀ کامل و شناخت دقیق و حرفه ای مطلوبیتهای خود و در دل طرحی کاملاً پیچیده و چند بعدی بوده است. از قسمتهای شکستۀ پرچین بر ما یورش آوردند و دیر فهمیدیم. نکتۀ مهم اینجا است که ما هیچ بررسی درستی انجام نداده ایم که «چطوری شد که شکست خوردیم» و منظورمان از این بررسی این باشد که جلوی شکست خوردنهای این طوری را بگیریم. ما در جنگهای این طوری که می توان نام آن را جنگهای تمدنی گذاشت، شکست خواهیم خورد. ما از خود نقطه ضعف نشان دادیم و این نقطه ضعفها را برطرف نکرده ایم؛ یکی از آنها «ساده انگاری طولانی مدت» است. باید با خوف ویژه ای بهوش باشیم! جنگ تمدنی ترازی از جنگیدن است که به دید نگاههای معمولی و سطحی و ذهنهای جمع و جور نمی آید، ولو از تحصیلکردگان دانشگاهها باشند. در این تراز از جنگیدن ممکن است از لشگر مقابل بتوان سربازهای فرهیخته ای گرفت، در حالی که او متوجه این ماجرا نیست و حتی ممکن است جنگ را انکار کند. جنگ تمدنی عمیق است(یا یک تصمیم عمیق دینی راهبردی است و قابل صرف نظر کردن نیست)، گسترده و چند بعدی است، واقعاً «پرمؤلفه» است، دارای انسجام است، در لایه های متنوعی روی آن طراحی می شود، دراز مدت و باحوصله است، یک داستان و سناریوی کامل و سر و ته دار دارد، در بسیاری از رگه ها برای عموم یا بخش خوبی از جامعه بسیار موجه و خواستنی است، تکیۀ جدی به جنگ نرم دارد، ... ما «سرمایۀ راهبردی جمعیّت» را به همین واسطه از دست دادیم و یک افق حضور اجتماعی انقلاب اسلامی را به طور قطع از دست دادیم و اکنون نگران موجودیّت کشور انقلابی خود هستیم. جنگ جمعیّت یک جنگ فرهنگی نبود، یک جنگ حقوقی محض نبود، یک جنگ بهداشتی نبود، یک جنگ سیاسی و امنیتی نبود، یک جنگ اجتماعی، یک جنگ اقتصادی و رفاهی نبود، یک جنگ تعلیمی و تربیتی نبود، ... بلکه همۀ اینها بود. طراحی «جنگ جمعیّت» کامل بود و کسانی که این جنگ را طراحی کرده بودند حضوری تفننی در این میدان نداشتند، دشمن تر از آنی بودند که ساده لوحان می پنداشتند. ما حتی وزن راهبردی جمعیّت را بخصوص برای یک کشور انقلابی درک نمی کردیم و دربارۀ آن سهل انگار بودیم و سالها زمینهای خالی و بی حفاظ را در اختیار آنها قرار دادیم. ما تراز تمدنی نداشتیم و هنوز هم نداریم و به همین واسطه واقعاً در معرض خطریم. ما دشمن را امیدوار کردیم و هنوز هم متوجه این تراز از جنگیدن نشده ایم. دشمن در مقولۀ «حجاب» با ما در حال جنگیدن است و طرح کاملی هم دارد. اگر انکار کنیم از یک تراز راهبردی واجب خواهیم افتاد. «جنگ حجاب» را باید آنچنان که هست رؤیت و روایت کرد. اگر آن را صرفاً فرهنگی دیدیم خود و دیگران را در معرض خطر قرار می دهیم. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخۀ گل یاد، هدیه به روح بلند ام المؤمنین حضرت خدیجه سلام الله علیها ☘️@faslefarhang
از معابر کوثری تا خیابانهای تکاثری تا به حال به تفاوت معابر در شهرهای سنتی و معاصر دقت کرده‌اید؟ در شهر سنتی که مصداق شهر/عبودیت بود بازار در موقعیتهای مشخصی مکان‌یابی و احداث می‌شد به نحوی که در چنین شهری، کارکرد اغلب معابر (متناسب با وجه تسمیه معبر) صرفاً عبور و مرور بود و نه تجارت و بیع. اما در شهر معاصر که مصداق شهر/ثروت است، کمتر خیابان و معبری را می‌توان یافت که بدنه آن به کاربری‌های تجاری اختصاص نیافته باشد. در چنین شهری، عملا کل شهر بر مدار تجارت شکل می‌گیرد و نه عبودیت. به نحوی که شهروندان حتی برای طی کردن مسیرهای روزمره نیز گریزی از مواجهه با انبوه ابنیه تجاری ندارند (به تفاوت دو تصویر ارائه شده در عکس فوق عنایت بفرمایید). به این ترتیب در شهر معاصر به دلیل کالایی شدن فضاهای شهری که از نتایج اقتصاد تکاثری است، شهروندان با عبور و مرور روزمره در معابر، چه بخواهند و چه نخواهند در حال بازارگردی هستند. چنین شهری، برخلاف شهر سنتی که محصول اقتصاد کوثری و فرهنگ قناعت بود، محصول اقتصاد تکاثری و فرهنگ مصرف است؛ اقتصادی که برای رفع احتیاج بازار نیست، بلکه برای ایجاد بازار احتیاج است. اینکه در اقتصاد تکاثری، بسط بازار از موقعیت‌های خاص به کل شهر، چه تاثیراتی بر روحیات و خلقیات شهروندان دارد محل تامل جدی است؛ شهری که حتی بسیاری از شهروندانش شبها را به نوعی در بازار می‌خوابند! زیرا در منازلی سکونت دارند که طبقه فوقانیِ مغازه‌ها و ابنیه تجاری است و مبرهن است که در چنین شهری، حرکت بر مدار عبودیت، از عهده هرکسی برنمی‌آید: رجال لا تلهیهم تجاره و لابیع عن ذکر الله (نور/۳۷). @baladetayyeb
قسمت دوم 🔻رفتم بازار قدیمی شاهرود. و و خریدم! یک پیام تبلیغاتی نوشتم: ؛ و کارکردهای طبی و اقتصادی . وعده ما ساعت ۱۰ شب، حمام سنتی قلعه‌نوخرقان. به همه رفقای فعال اجتماعی شهرستان هم فرستادم. 🔻خدا یار بود. یکی از رفقا تماس گرفت. گفت پدر و اجداد ما همه معمار بوده‌اند. پدرم خوشحال شده است و استقبال کرده است. در مورد هم کتابی تالیف دارد. استقبال کردم و تاکید داشتم حتما تشریف بیاورند. 🔻حدود ۲۰ نفر از جوانان قلیانی و غیر مسجدی روستا آمده بودند. حمید که مداح حرفه‌ای بود و رابطه‌اش با جوانان قلیانی خوب بود هم آمده بود. دهنی خواند.
لکن توقّع دیگری هم من دارم؛ ببینید من در یکی دو سخنرانی قبلی گفتم که علائم زیادی وجود دارد که نظم کنونی جهان دارد تغییر پیدا میکند(۲۰) و نظم جدیدی بر جهان حاکم خواهد شد. ما ایرانی‌ها، جایگاه ما ایرانی‌ها در این نظم جدید چیست؟ این یک سؤال مهم است. حالا این نظم جدیدی که بنده عرض میکنم که نظم کنونی به نظم جدید تغییر پیدا خواهد [کرد]، چیست؟ ...من سه مورد از خطوط اساسی را گفتم: انزوای آمریکا، انتقال قدرت به آسیا، گسترش جبهه‌ی مقاومت و منطق مقاومت؛ البتّه چیزهای دیگری هم میشود گفت، در ذهن من هم هست، حالا مسائل اساسی‌تر اینها است. خب، حالا در این دنیای جدید ایران چه کاره است؟ ایران کجا قرار میگیرد؟ جایگاه کشور عزیز ما کجا است؟ این، آن چیزی است که باید شما روی آن فکر کنید؛ این، آن چیزی است که باید شما خودتان را برایش آماده کنید؛ ... بیانات در دیدار دانش آموزان ۱۴۰۱/۰۸/۱۱ شذرات؛ ایمان نوروزی @iman_norozi