eitaa logo
شذرات/ایمان نوروزی
314 دنبال‌کننده
323 عکس
312 ویدیو
11 فایل
در اینجا یادداشت‌ها و تجربیات و خاطراتم را در حوزه‌های مختلفی چون #نظام_خانواده، #اقتصاد و #تجارت_مردمی، #وطن_توحیدی (جهان اسلام)، #طب_اسلامی و... را خواهم نوشت. طلبه‌ای که در زمان انقلاب اسلامی و در عصر خمینی (عصر جدید) تنفس کرد و بالید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک جرعه محتوا 🖍 مقدمه 📽 بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون مساله سبک زندگی 🔹یکی از ابعاد اصلی به مفهوم اسلام عبارتست از است. 🔹یک نقطه اصلی وجود دارد و آن ایمان است. بدون پیشرفت ممکن نخواهد بود. ایمان به یک هدف ... بر اساس ایمان این سبک زندگی مشخص خواهد شد. 🔹در سبک زندگی از تقلید از غرب باید پرهیز کرد. ❗️هشداری جدی 🔶 جهت دریافت بیش از ۳۰۰ محتوای جمعیتی 👇 @nasle110 @nasle110 💠 نهضت مردمی جمعیت @andishekosar 📞 ۰۹۱۰۴۴۴۱۴۱۲
کتاب “روانشناسی در ترازوی نقد” استاد شهریار زرشناس 🔹 از جمله رشته‌های مورد توجه در است و علاقه‌مندان زیادی دارد، اما متأسفانه تا به حال اندیشمندانی که دغدغه علوم را دارند، اغلب به مذهب با مفاهیم روان‌شناسی غرب پرداخته‌اند و کمتر به شناخت و نقد جریان حاکم بر روان‌شناسی مدرن پرداخته شده است. 🔹چرا که، بسیاری از مسائل علوم انسانی از جمله مسائل مطروحۀ روان‌شناسی، پرسش‌ها و نیازهای اساسی یک جامعه است که هر اندیشمندی، متناسب با و شرایط و اقتضائات تاریخی و اجتماعی خود بدان پاسخ می‌دهد. 🔹بنابراین، با توجه به اهمیت تحول در علوم انسانی، باید گفت که علوم انسانی غرب به دلیل این که ناظر به جامعه و است و برگرفته از خود است، در نسبت با جامعه بیگانه می‌باشد و دستورها و روش‌های آن در این جامعه کاربرد ندارد، چرا که مبنای علوم انسانی مدرن مبتنی بر جهان‌بینی و تفسیری مادی و غیر توحیدی از عالم آفرینش، انسان، جامعه و تاریخ است. کتاب «روان‌شناسی در ترازوی نقد» به تبیین و نقد جریان روان‌شناسی غربی و مدرن می‌پردازد. ناشر: بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)، سدید پی‌نوشت: نقد علامه مصباح به روانشناسی مدرن: یکی از علومی که است، همین ست. (مشاهده کلیپ علامه مصباح در نقد روانشناسی) شذرات؛ (پراکنده نویسی‌های منظومه‌وار طلبه‌ای ) @iman_norozi
مهمانان ویژه این هفته: آقای افکان از ترکیه 🌏جامعه‌شناسی شیعیان ترکیه و ظرفیت‌های اقدیر 🔻آقای افکان از اقدیر ترکیه در وطن توحیدی 📌گعده و مشاوره ازدواج‌های بین‌فرهنگی 🔻با حضور آقای دکتر شایب بحرینی ▫️دارای سه همسر از سه ملیت سعودی، امارات، مراکش ▫️سابقه ۴۵ سال مبارزه و ۲۰ سال زندان در بحرین، سعودی و انگلستان 🔹موکبی طب و مشاوره سبک زندگی برقرار می‌باشد. همراه با گعده موکب فداییان امیرالمومنین سه شنبه‌ها بلوار پیامبر اعظم، طریق المهدی. عمود ۸۵ موکب از ساعت ۱۶:۳۰ الی نماز مغرب برقرار می‌باشد. - تعارف ملل -گفتگوهای فرهنگی - گفتگوهایی در مورد سبک زندگی در گستره - پذیرایی - نماز جماعت شذرات؛ (پراکنده نویسی‌های منظومه‌وار طلبه‌ای ) @iman_norozi
35.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | ✳️ اهمیت بازنگری در طب 🗓 دیدار با جامعه پزشکی ۱۳۹۴/۰۵/۳۱ ➕@AMOLILARIJANI_IR
🔰 اهمیت بازنگری در طب 🔺 آیت الله آملی لاریجانی: پیش‌فرض‌های مهم فلسفی، اخلاقی و دینی در نوع نگرش خاص پزشکی امروز نهفته است، که برخی از فیلسوفان نیز بدان تصریح کرده‌اند و آن عدم توجه و عنایت به فرد انسانی است در کار طبابت. این بحث‌ها مربوط است به فلسفۀ طب؛ آنچه که انگلیسی زبان‌ها از آن به philosophy of medicine تعبیر کرده‌اند. تقریباً سه چهار دهه است که کتاب‌های فراوانی در این زمینه نگاشته‌اند. 🔸 مجموعه ای از این کتاب‌ها با عنوان philosophy and medicine به صورت مقالات یا مکتوبات مستقل گردآوری شده است توسط سرویراستاری به نام آقای Inglehart. این مجموعه تا به حال شاید بیش از 120 مجلد با عنوان philosophy and medicine شامل شده است، که انتشارات Springer هم آنها را چاپ و منتشر کرده است. برخی از این مجلدات موضوع خاصی دارد و برخی هم موضوع عام «فلسفۀ طب». این آثار، بسیار شایان توجه‌ و گرانقدرند. کاری به جهات پزشکی اثر ندارم؛ جهات فلسفی و مبنایی آن مهم است. 🔸 در یکی از این مجلدات بحث تغییر نگاه در طب را مطرح کرده‌اند؛ لذا می‌گویم که این بحث، صرفا بحثی دینی نیست. در طب فعلی، به ویژه در آمریکا و اروپا، نگاه به طب، نگاهی biomedical است. مقصود از این نگاه این است که طب، انسان را دستگاهی می‌داند که منشأ بیولوژیکی و تأثیر و تأثرات تکوینی دارد. 🔸 گویا علم طب، انسان را قطعه قطعه می‌کند. هر پزشکی بر کارکرد و ساختار بدنی خاصی توجه می‌کند و کیفیت تأثیر و تأثرات نیز از همان راه مکانیکی است؛ یعنی همان گونه که در یک تأثیر و تأثرِ mechanical، یک شیء علت است برای شیئی دیگر، مثلاً دست توپی را حرکت می‌دهد، در اجزای بدن نیز چنین است. بیماری به معنای عدم کارکرد است؛ یعنی فلان عضو function خود را ندارد و آن function خاص وقتی از قسمتی برداشته می‌شود، مرض رخ می‌نماید؛ یعنی مریضی را عدم کارکرد تکوینی این بخش از بدن می‌شمارند. 🔸 این نگاه پیش فرض‌هایی دارد؛ مثلاً مریض عبارت است از بدنی که یک قسمتش کار خود را انجام نمی‌دهد و فراتر از این مقدار خبری نیست. اگر هم توجهی فراتر هست، توجه خاص یک پزشک است از لحاظ انسانی خودش، نه اینکه علمش این توجه فراتر را القا کند. نگاه mechanical و monoistic s یا monistic در مقابل نگاه dualistic است؛ یعنی نگاه دوگانه و اثنینیتی بین بدن و روح یا بدن و نفس، یا همان mind و body یا spirit و body. علم پزشکی فعلی چنین تفکیکی ندارد. 🔸 این عدم تفکیک، یک مشکل اساسی ایجاد می‌کند و آن اینکه در مراجعۀ فرد به پزشک و تحقیقات پزشکی، به وی به عنوان یک بدن نگاه می‌کنند، نه یک فرد انسانی دارای روح و نفس. به تعبیر برخی از فیلسوفان طب، اگر نگاه پزشکی فعلی را بشکافیم، هم در سطح پیش‌فرض‌ها (presupposition)، هم در بحث معرفت شناسی epistemology و هم در سطح اخلاقی و ارزشی (normative)، لوازمی دارد که باید در آنها بازنگری کرد. پیش‌فرض در این نگاهِ biomedical این است که انسان وجودی تک ساحتی دارد که همان بدن است. در این نگاه اگر روح یا نفس mind را هم بپذیرند، آن را به عنوان یک کارکرد function می‌انگارند. 🔸 این سخن را در بحث‌های فلسفی نیز می‌گویند. بسیاری معتقدند که نفس و روح چیزی نیست جز کارکرد همین اجزای بدنی. این نگاه نه اخلاقی است نه دینی. به لحاظ فلسفی نیز نگاه واقعی نیست. این از پیش‌فرض‌ها. در بحث شناخت‌شناسی نیز می‌دانیم که عالم سراسر، علت و معلول است؛ ولی نه فقط علت و معلول مادی. اگر فرد انسانی را بدن پنداشتید، تأثیر و تأثرش به گونه‌ای مطرح می‌شود؛ اما اگر روح را در او پذیرفتید، به گونه‌ای دیگر خواهد بود و تأثیر و تأثرهایش شکل دیگری خواهد یافت. 🔸 از همه مهم‌تر، ساحت ارزشی و اخلاقی است. وقتی بیماری به پزشک مراجعه می‌کند، در نگاه biomedical بیمار شیئی در برابر پزشک می‌شود که پزشک می‌کوشد تا عدم کارکرد یک جزء را در او بیابد تا آن را دوباره فعال کند؛ همانند ماشینی که نزد تعمیرکار می‌برند تا قسمتی را که مشکل دارد، اصلاح کند. 🔸 اما اگر بیمار را انسانی دیدیم که پشت این مشکلات بدنی، روحی دارد که آن روح، حقیقت انسانی و منِ او را تشکیل می‌دهد و هر آنچه را که تلقی می‌کند، اوست، آن‌گاه نگاه پزشک به او فرق خواهد کرد. از این نگاه به humanistic model of thinking or viewing تعبیر می‌کنند یا در واقع humane. این نگاه، یک مدل انسانی از طب است که بیمار را یک فرد انسانی می‌ببیند و در نتیجه نگاه ما به بیماری و دارو فرق خواهد کرد؛ لذا پیشنهادی که برخی از فیلسوفان غربی‌ مطرح کرده اند و در مکتوباتشان نیز آمده، این است که تغییر روش لازم است. از جمله نویسنده‌ای به نام آقای Marcum کتابی دارد به نام an introductory philosophy of medicine. 🗓 دیدار با جامعه پزشکی ۱۳۹۴/۰۵/۳۱ ➕@AMOLILARIJANI_IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹هفده هزار پزشک که در سال ۱۴۰۰ و پس از دیدن نتایج دز اول در ساختمان یادبود لینکلن در واشنگتن دی سی جمع شدند. اما رسانه ملی ایران و شبکه های اینترنشنال،بی بی سی، منوتو و دیگر شبکه ها این تجمع ها و فریادهای این پزشکان را سانسور کردند و به مردم ایران دروغ گفتند که در اروپا و واکسیناسیون انجام شد و مردم بی خبر از همه جا در ایران به دنبال واکسن حتی در صف کشیدند و با خود فکر نکردند چطور بلافاصله پس از تولید واکسن به مقدار زیاد در کشور ارمنستان واکسن برای ایرانیان بود، چون همان زمان مردم اروپا و آمریکا وا کسن نمی‌زدند و هر روز تجمع می‌کردند. پی‌نوشت: 🔹اگر هزار نفر این‌ پزشکان به‌صورت مردمی به دعوت می‌شدند با آشنا می‌شدند چه اتفاقی می‌افتاد؟ 🔹چگونه می‌شود از ظرفیت طلبه‌های غیرایرانی وطن توحیدی برای ارتباط با اینها استفاده می‌شد. و هنوز فرصت هست و شاید بعد از عملیات وعده صادق انگیزه‌ها برای آمدن به ایران بیشتر باشد. می‌توان مقاومت را از نظام امنیتی به اقتصاد مقاومتی، ، معماری مقاومتی توسعه داد! جهانی که تشنه و بی‌خبر از معارف وحیانی با قرائت اهل بیت علیهم السلام است! 🔹گزارش با موضوع اهمیت بازنگری در طب در غرب و چاپ ۱۲۰ جلد کتاب در بن بست پزشکی سلولی توسط پزشکان متخصص در غرب. در این لینک و از اینجا و کلیپ تصویری آن را ببنید. شذرات؛ (پراکنده نویسی‌های منظومه‌وار طلبه‌ای ) @iman_norozi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 زبان فارسی صدای حامیان فلسطین در غرب 🔹از شعارهای فارسی تا نامگذاری مکان‌ها به زبان فارسی؛ وقتی زبان فارسی ابزار انتقال پیام حامیان فلسطین در غرب می‌شود. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 پی‌نوشت: 🔹فقط فقط با برند ظرفیت گسترش زبان فارسی در کل دنیا را داشتیم و داریم. ظرفیتی که فارسی و رایزنان فرهنگی با بودجه‌های میلیاردی در کشورهای مختلف از آن غفلت دارند! 🔹سه شنبه که آقای افکان ساکن اقدیر ترکیه مهمان موکب ما بود، و تا حالا در ایران زندگی نکرده بود، به دلیل علاقه زیاد به انقلاب فارسی را خوب می‌فهمید و بخاطر پیگیری اخبار رادیو و رسانه‌های فارسی زبان زبان فارسی را تقریبا پنجاه درصد قدرت تکلم داشت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظر دکتر صالحی در مورد نان و برنج امروزی که فاقد ارزش غذایی شده و در فرایند سفید شدن و افزودنی های دیگر تبدیل به سم شده است! بر خلاف تصور عموم الان دیگه نان سنگک هم با آرد سفید پخت می شود. در هر شهری گندم کشت می شود مردم و شورای شهر باید آن را به دولت نفروشند تا سبوس آن را جدا کرده آرد سفید تحویل نانوایی های آنها دهند. از گندم سبوس دار خودتان نان پخته مصرف کنید. حتی شده مجددا در خانه های خود نان بپزید تا مسئولین آرد و نان مجبور شده به خواست ملت تن دهند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬معلم مدرسه سفارت روسیه در تهران، معلم برتر سال 2023 روسیه شد الگ یانکوفسکی، معلم زبان و ادبیات روسی که در مدرسه سفارت روسیه در تهران تدریس می کند، به عنوان برنده مسابقه معلم سال روسیه انتخاب شد. یانکوفسکی در دیدار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با برندگان مسابقه "معلم سال روسیه" شرکت کرد و به ولادیمیر پوتین پیشنهاد بازگشایی مدارس روسی را در کشورهای دوست ارائه داد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 امام حسینی که رییس جمهور شد و خودش گفته برای کدام شهید گریه کنیم! پی‌نوشت: تفصیل روایت با بیان استاد میرباقری: ابن‌شبيب! اگر می‌خواهی بر کسی گريه کنی، فقط بر امام حسين(ع) گريه کن، «فانه ذبح کما يذبح الکبش»، هیجده نفر از جوانانی که شبيه نداشتند، در کنارش به شهادت رسيدند. آسمان‌ها و زمين‌ها بر شهادتش گريه کردند، چهار هزار ملک برای نصرت حضرت آمدند، ولی زمانی رسيدند که کار تمام شده بود، آنها غبارآلود و اندوهگين ماندند تا در کنار حضرت حجت(عج) خون‌خواهی کنند و شعارشان «يالثارات الحسين» است. پدرم از جدم امام سجاد(ع) حکايت کردند که وقتی سيدالشهدا(ع) به شهادت رسيدند، آسمان خون گريه کرد. در ادامه، حضرت پنج دستور فرمودند که هميشگی است، اما موطنش محرم است: ◀️فرمودند: فرزند شبيب! اگر بر سيد‌الشهدا(ع) گريه کردی تا اشکت بر گونه‌ات جاري شد، خدا هر گناهی که کردی ـ کم يا زياد، صغير يا کبير ـ را می‌بخشد. ◀️بعد دستور دوم را فرمودند که اگر می‌خواهی خدا را ملاقات کنی در حالی که گناهی نداشته باشی، سيدالشهدا(ع) را از نزديک و شايد هم از دور زيارت کن. حضرت در انتهای اين روايت فرمودند تلاش کن خودت را به ولايت ما برسانی. اگر کسی سنگی را دوست داشته باشد، خدای متعال او را با آن سنگ محشور می‌کند. محبت، خودش همراهی است. سعی کن به ولايت ما که سرچشمه‌اش محبت ما است برسی.» تفسیر حدیثی را که شهید جمهور در منبر خواندند را تفصیلش را حضرت استاد میرباقری تحت عنوان پنج دستور امام رضا علیه‌السلام برای سیر و سلوک عاشورایی بیان کردند 👇 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3029
PTT-20240520-WA0009.opus
24.7K
‏فایل صوتی از طرف Saeed Heidari 🔹از ترکیه پیام داده است ما داریم برای تشییع جنازه می‌آییم قم! 🔹دیروز از پیام داده اند و پیگیر زمان شهید جمهور در قم بوده‌اند. سه چهار نفر با هم شبانه زمینی از راه افتاده اند به سمت قم. بغض صدا و گریه این را ببنید! آنوقت یک عده در ایران که زهرماری‌های علوم ذاتا مسموم انسانی چشمشان را کور کرده می‌گویند احساس مردم از اتفاق دیروز مثل یک سانحه تصادف است! تف به اون باورهای مسخره تان! 🔹می‌گوید: خدا را نگه‌دار باشد و سایه اش مستدام شذرات؛ (پراکنده نویسی‌های منظومه‌وار طلبه‌ای ) @iman_norozi
♦️ضد آخوند است، اما استوری باشگاه بدنسازی‌اش گذاشته بود برای رییس جمهور دعا کنید! 🔹باجناقم است. و ضد آخوند است و باشگاه بدنسازی دارد. 🔹با هم خیلی دوست هستیم. نه از این بابت که من آخوند هستم، از این بابت که در یک مسئله با من اشتراک نظر دارد آنهم می‌گوید چون سید است و دنبال و پدر بزرگش دو همسر داشته برویم روسیه یا لبنان کند! گاهی به شوخی می‌گوید مجددا باجناق شویم! بلند بلند هم افکارش را می‌گوید! جلوی زنش تا مادر خانم و پدر خانم! 🔹شناسنامه اش، سفید سفید است. هیچ انتخاباتی شرکت نکرده است. 🔹 آقای رییسی که سقوط کرد. در پیج عکس آقای رییسی را گذاشته بود. نوشته بود دعا کنید برای زنده ماندن رییس جمهور! 🔹حتی خانم من و خانم خودش و همه متعجب بودند، سید چطوری با ژست ضد آخوندی اش این عکس را گذاشته در استوری آن هم در پیج باشگاه!! آنهم در محیط و جو ضد انقلابی نجف آباد! 🔹 است دیگر، بیدار کننده و بازگشت آدم‌ها به خویشتن خویش! 🔹امام در شهادت مطهری گفته بود: ما را؛ ملت ما می شود. این انقلاب‏‎ ‎‏باید زنده بماند، این باید زنده بماند، و زنده ماندنش به این خونریزیهاست.‏‎# ‎‏بریزید_خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا می کند. ما از‏‎ ‎‏مرگ نمی ترسیم! شذرات؛ (پراکنده نویسی‌های منظومه‌وار طلبه‌ای ) @iman_norozi
🔹مراسم استقبال از کاروان‌شهدای خدمت ✅موکب برنامه‌های فرهنگی و پذیرایی ✅شروع برنامه و تجمع از ساعت ۱۴:۳۰ 🔹مشاوره و ویزیت رایگان طب اسلامی با حضور اساتید طب 🔹مشاوره غمز و دلک با حضور استاد ربانی 🔹تعارف ملل با حضور: -دکتر شایب دبیرکل حرکت خلاص بحرین - دکتر راشد دبیرکل عمل بحرین - مهمان ویژه از ترکیه: ▫️سه تن فعالان فرهنگی که برای حضور در مراسم تشییع رییس جمهور به ایران آمده‌اند. مکان: خیابان پیامبر اعظم(طریق المهدی). عمود ۸۵ - تعارف ملل -گفتگوهای فرهنگی - گفتگوهایی در مورد سبک زندگی در گستره - پذیرایی - نماز جماعت شذرات؛ (پراکنده نویسی‌های منظومه‌وار طلبه‌ای ) @iman_norozi
دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی از خوش‌سلیقگی‌های این نشست: قاری قرآن فردی بود از هموطنان توحیدی از آفریقا شذرات؛ (پراکنده نویسی‌های منظومه‌وار طلبه‌ای ) @iman_norozi
♦️ چه کم از بقیه دارد برای گزینه ریاست جمهوری ؟ 🔻فقیه و مجتهدی با سوابق اجرایی کلان و از قضا در متن فضای تمدنی! قسمت اول: حجت الاسلام ایمان نوروزی 🔹امروز یکی از برادران در گروهی گفت: آیت الله اعرافی گزینه خوبی برای ریاست جمهوری ست و برادری تمسخر کرده بود. با خودم فکر کردم عجب ست و می‌شود پیگیری کرد و مطالبه اش ایجاد شود برای حضور ایشان. 📌اما آیت الله اعرافی چه از بقیه کم ندارد؟ 🔹سابقه اجرایی: ۱- مدیر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ▫️آشنایی با فضای دانشگاه و نهاد علمی رقیب تمدنی انقلاب ۲- از اوایل دهه هشتاد مسئولیت مرکز جهانی علوم اسلامی که بعدها با سازمان مدارس خارج از کشور ادغام و با تاسیس جامعه المصطفی از سال ۱۳۸۷ ریاست این مرکز را عهده دار می‌شود. ▫️ علاوه بر اینکه یک نهاد آموزشی و پژوهشی بزرگ در و داشتن میزهای متعدد در سطح کارشناسی و مدارس متعدد حوزوی در کل دنیا، یک نهاد موثر در ارتباطات کشور بوده است. ▫️موفقیت آن لااقل در حدی بوده است که در لیست قرار بگیرد و یکی از ایجاد محدودیت در دولت غربگرای روحانی بود! ▫️از این حیث جامعه المصطفی را باید حداقل مثل امورخارجه و آموزش عالی دانست. ▫️قدر متیقن از دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی مثل از حیث اجرایی یا آقای و که صرفا نماینده مجلس بودند و فاقد سابقه اجرایی قاعدتاً المصطفی کارکرد چندگانه و کلان تر داشته است. ۲- عضو فقهای شورای نگهبان و مجلس خبرگان: ▫️سر و کار داشتن با روند قانون‌گذاری در ایران و لمس مشکلات پیش روی حکمرانی ۳- ریاست حوزه های علمیه کشور: ▫️فهم مردمی از حکمرانی و حمایت از ستادهای تمدنی مردمی 🔻از زمان ایشان و با حمایت وی ده‌ها از بدنه طلاب و حتی غیر طلاب برای کمک به در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم شکل گرفته است. ۱- ستاد راهبری معماری و شهرسازی حوزه علمیه قم با ترکیبی از اساتید و طلاب حوزوی و اساتید دانشگاه و فعالان معماری و شهرسازی ۲- ستاد سلامت و طب اسلامی ۳- ستاد تعلیم و تربیت با عضویت مدارس مسجد محور ۴- ستاد اقتصاد مقاومتی ۵- ستاد محیط زیست ۶- ستاد راهبری جمعیت و جوانی جمعیت و... 🔻این ستادها یعنی تلاش برای و امتداد آن در عینیت و ده ها برنامه ریزی و طرح که دست مدیر و حوزه علمیه را برای با حکومت و دولت بسط داده است. 🔻به کارگیری اساتید انقلابی مارک دار و تحول خواه در سطح معاونت‌های حوزه علمیه همچون عالم زاده نوری، ملکی، حسینی کوهساری و... و نیز استفاده از طلاب جوان در سطوح مدیریت میانی. ۴- امامت جمعه میبد از سال ۷۱ و از سال ۹۳ امامت جمعه قم ۵- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ۶- حضور مستمر در نهادهای تصمیم سازی نظام و اثرگذاری در شورای امنیت ملی 📌اما آیت الله اعرافی چه دارد که بقیه ندارند؟! ۱- مهم‌ترین وجه ایشان مجتهد و بودن است. ▫️ایشان در ۱۸ سالگی وارد درس خارج می‌شود و در سنین حدود ۲۲-۲۳ سالگی به درجه اجتهاد می‌رسد. الف: فقه و اصول دروس فقه و اصول را نزد اساتیدی چون آیات فاضل لنکرانی، وحید خراسانی، تبریزی و شیخ مرتضی حائری تلمذ کرده است. ایشان علاوه بر درک فضای سنتی حوزه درک عمیق و نظامندی از و فقه حکومتی دارند. ب:ریاضیات و هیئت ایشان ریاضیات و هیئت و نجوم را نزد اساتیدی چون علامه حسن زاده خوانده است. ج: تحصیلات اقتصادی و فلسفی 🔻فلسفتنا و اقتصادنا شهید صدر را نزد آیت الله سیدکاظم حائری آموخت.  🔻اسفار اربعه، برهان شفا، فصوص الحکم و تمهید القواعد را نزد آیت الله العظمی جوادی آملی و بخش هایی از اسفار را نزد شهید مطهری آموخت، او همچنین از محضر علامه مصباح یزدی نیز در مباحث فلسفه بهره گرفت. ۲- آشنایی با غرب سیاسی، فرهنگی 🔻ایشان علاوه بر تسلط با زبان انگلیسی و عربی آشنایی با فلسفه غرب و علوم انسانی و نیز علاوه بر تجربه فعالیت در گستره با دانشگاه و سایر مراکز علمی دنیا بواسطه مسئولیتش ارتباط گسترده داشته است. ۳- نگاه و و ارتباطات گسترده در جهان اسلام 🔻آیت الله اعرافی بواسطه مسئولیت ۲۰ و اندی ساله خود در گستره وطن توحیدی علاوه بر ارتباطات گسترده علمی با علما و دانشمندان کشورهای جهان اسلام، ارتباط و شناخت خوبی با مراکز سیاسی اجتماعی در کشورهای اسلامی دارد. ♦️نکته متمایز ایشان علاوه بر مدیریت‌های قبلی حوزه که در حمایت طلاب انقلابی بی تفاوت و یا ساکت بوده‌اند ایشان ارتباطات خوبی با فعالان تمدنی مردمی دارند؛ آن هم نه در سطح سیاسی بلکه در فضای نظامات اجتماعی و نیز همواره پشتیبانی و یا حمایت کرده‌اند. شذرات؛ (پراکنده نویسی‌های منظومه‌وار طلبه‌ای ) @iman_norozi
♦️ایجاد گفتمان گذر از نگاه عرفی و کارشناسی غربی به نگاه حجیت محور در حکمرانی قسمت اول 🔹اتفاق خوبی در قم پنجشنبه دوباره رقم خورد. دور هم جمع شدن در مسجد، آن هم . 🔹دوستانی که در عینیت اندیشه‌ها را در میدان امتداد دادند و در حال کنش تمدنی در عینیت هستند. 🔹از نکات برجسته این نشست طیف‌هایی مختلف مردمی حضور داشتند. از آن مادری که به بغل داشت تا فردی که تولید و کارگاه محصولات سالم در اصفهان دارد یا آن طلبه‌ای که از قوچان مدرسه در خانه راه انداخته تا آن استاد برجسته حوزه علمیه یا دانشگاه تا آن خانم پرستاری که از شغلش استعفا داده و از ۲۰ میلیون حقوق و مزایا گذشته تا فردی که دارد و یا دوستانی از هموطنان توحیدی‌مان از گامبیا و نیجریه و پاکستان، تایلند، ترکیه، هند. اینکه حدود ۱۲ ساعت بنشینی و بشنوی و خسته نشوید!! 🔹از نکات خوب این نشست شکل‌گیری اتوبان تمدنی تهران-قم، مشهد-قم، اصفهان- قم ست. باشد در آینده‌ای نزدیک اتوبان قم به نجف، بغداد، استانبول، دمشق، بیروت، کابل و هرات، لاهور و کشمیر و... شکل بگیرد. 🔹به نظر شاه کلید این نشست این بود: مشکلات کشور نه ناشی از و دین و حکومت اسلامی ست بلکه ناشی از ست. مشکلی که حتی برادرانی را که دیروز در بسیج دانشجویی دوش به دوش مبارزه با جریان غرب‌گرا در بودیم امروز گرفتار نظریات علوم انسانی کرده است و از فضای تمدنی انقلاب آنان را دور کرده است. 🔹اگر این نشست و دور هم جمع شدن ها بتواند در ایجاد این که حل مشکلات کشور با تغییر ریل از نگاه عرفی به نگاه حجیت محور فقهی ممکن خواهد بود قدم بزرگی را در انقلاب برداشته است. شذرات؛ (پراکنده نویسی‌های منظومه‌وار طلبه‌ای ) @iman_norozi
♦️رهبر انقلاب: از هر غیرالهی ست ولو اسمش هم باشد و نمازش را هم بخواند! قسمت دوم 🔹هرچه فکر کردم گزارشی از نشست تمدنی پنجشنبه در مسجد جمکران بنویسم دیدم بهتر از این متن شاید پیدا نشود، هم جامع و مانع به بحث نظامات اجتماعی پرداخته است و هم بزرگی و عظمت نگاه تمدنی حجیت محور رهبری را نشان می‌دهد👇 🔻«من همیشه را به مثال می‌زدم که گاهی در میان خود هزاران ماهی را می‌کشانند به یک سمت خاصی و آن ماهیان خودشان متوجه نیستند که با همان حرکت تور، دارند به یک طرفی کشیده می‌شوند و نمی‌فهمند که یک کسی دارد آنها را هدایت می‌کند در داخل تور، آنها خیال می‌کنند آزادند و دارند راه می‌روند، هیچ احساس اسارت هم نمیکنند. 🔻نظام‌های اجتماعی هم این چنین‌اند، حتی نظام صحیح هم به یک معنا همین‌طور است، اگر چه او دیگر اسارت نیست چون در او آگاهی و بینایی هست، وانگهی نظام مستند به خدا و بندگی بالاخره بندگی خداست، اما هر نظام اجتماعی این خصوصیت را دارد، انسان‌ها در نظام اجتماعی داخل یک تور نامرئی هستند و دارند کشانده می‌شوند به یک طرفی اگر چنانچه آنها را به طرف بهشت ببرند، انسان‌ها را به طرف بهشت می‌روند، و اگر به‌طرف جهنم ببرند، انسان‌ها دارند به طرف جهنم کشانده می‌شوند. 🔻قرآن می‌فرماید: «أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ بَدَّلُوا نِعْمَتَ اللَّهِ كُفْرًا وَأَحَلُّوا قَوْمَهُمْ دَارَ الْبَوَارِ. جَهَنَّمَ يَصْلَوْنَهَا ۖ وَبِئْسَ الْقَرَارُ» (سورۀ ابراهیم، آیه ۲۸ و ۲۹). 🔻 و طاغوتی و کفرآمیز، انسان‌هایی را که در سایه این نظام‌ها دارند زندگی می‌کنند می‌کشانند به سمت جهنم و اگر این نظام یک نظام است کشانندگان این نظام همان کسانی هستند که اطراف تور را گرفتند و دارند می‌برند به یک طرفی. 🔻پس از هر باطل و غلط و غیرالهی ست ولو اسمش هم باشد و نمازش را هم بخواند.» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=17177 تفسیر قرآن مربوط به سال ۱۳۷۱ می‌باشد! شذرات؛ (پراکنده نویسی‌های منظومه‌وار طلبه‌ای ) @iman_norozi
▪️تبیین گفتمانی ادامه راه و شاخصه های تمدنی انتخابات از منظر رهبر معظم انقلاب 🔻تمدن اسلامی چیست و چه بخش‌هایی دارد؟!   🎙حضرت آیت الله خامنه‌ای 📌بخش ابزاری و بخش حقیقی تمدن اسلامی ▫️هدف ملت ایران و هدف انقلاب اسلامی، است... ▫️این تمدن نوین دو بخش دارد: 🔹 یک بخش، است؛ یک بخش دیگر، بخش متنی و اصلی و اساسی است. به هر دو بخش باید رسید... 🔻 بخش ابزاری عبارت است از همین ارزشهائی که ما امروز به عنوان مطرح میکنیم: علم، اختراع، صنعت، سیاست، اقتصاد، اقتدار سیاسی و نظامی، اعتبار بین‌المللی، تبلیغ و ابزارهای تبلیغ... ✓ اینها همه بخش ابزاری تمدن است؛ وسیله است. البته ما در این بخش در کشور پیشرفت خوبی داشته‌ایم. کارهای زیاد و خوبی شده است؛ هم در زمینه‌ی سیاست، هم در زمینه‌ی مسائل علمی، هم در زمینه‌ی مسائل اجتماعی... 🔻 اما بخش حقیقی، آن چیزهائی است که متن زندگی ما را تشکیل میدهد؛ که همان است که عرض کردیم. این، و اصلی تمدن است؛ مثل: ✓ ، سبک ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوی مصرف، نوع خوراک، ، تفریحات، مسئله‌ی خط، مسئله‌ی زبان، مسئله‌ی کسب و کار، رفتار ما در محل کار و دانشگاه، رفتار ما در فعالیت سیاسی، رفتار ما در رسانه‌ای که در اختیار ماست، رفتار ما با پدر و مادر، رفتار ما با همسر... رفتار ما با رئیس، رفتار ما با مرئوس ... ، نظافت و طهارت ما... اینها آن بخشهای اصلی تمدن است، که متن زندگی انسان است.   ✓ اگر ما در این بخشی که است، پیشرفت نکنیم، همه‌ی پیشرفتهائی که در بخش اول کردیم، نمیتواند ما را رستگار کند؛ نمیتواند به ما امنیت و آرامش روانی ببخشد؛ همچنان که میبینید در دنیای غرب نتوانسته.... ✓ در آنجا افسردگی هست، ناامیدی هست، از درون به هم ریختن هست، عدم امنیت انسانها در اجتماع و در خانواده هست، بی‌هدفی و پوچی هست؛ با اینکه ثروت هست، بمب اتم هست، پیشرفتهای گوناگون علمی هست، قدرت نظامی هم هست. ✓ اصل قضیه این است که ما بتوانیم متن زندگی را، این بخش اصلی تمدن را اصلاح کنیم. 🔹 البته در انقلاب، در این بخش، پیشرفت ما چشمگیر نیست؛ در این زمینه، ما مثل بخش اول حرکت نکردیم، پیشرفت نکردیم. خب، باید کنیم؛ چرا ما در این بخش پیشرفت نکردیم؟ بعد از آنکه علت ها را پیدا کردیم، آن وقت بپردازیم به اینکه چگونه می‌توانیم اینها را علاج کنیم. 📌معنای عقل معاش 🔹تمدن نوین اسلامی - آن چیزی که ما میخواهیم عرضه کنیم - در بخش اصلی، از این چیزها تشکیل میشود؛ اینها متن زندگی است؛ این همان چیزی است که در اصطلاح اسلامی به آن میگویند: . 🔻عقل معاش، فقط به معنای پول در آوردن و پول خرج کردن نیست، که چگونه پول در بیاوریم، چگونه پول خرج کنیم؛ نه، همه‌ی این عرصه‌ی وسیعی که گفته شد، جزو عقل معاش است. 🔻در اصیل و مهم ما ابوابی وجود دارد به نام «»؛ آن کتاب‌العشرة درباره‌ی همین چیزهاست. 🔻در خود آیات فراوانی وجود دارد که ناظر به این چیزهاست.  خب، میشود این بخش را به منزله‌ی بخش نرم‌افزاری تمدن به حساب آورد؛ و آن بخش اول را، بخشهای سخت‌افزاری به حساب آورد. بیانات در دیدار جوانان خراسان شمالی ۱۳۹۱/۷/۲۳ پی‌نوشت: برای برداشتن گام دوم انقلاب (ولی فقیه) نیاز به دارد نه کارگزاران بریده از . یعنی کارگزارانی را می‌خواهیم یا فقیه‌ باشند یا . شذرات؛ (پراکنده نویسی‌های منظومه‌وار طلبه‌ای ) @iman_norozi
♦️مطالبه دعوت از اساتید 🔹اگر در گام دوم انقلاب و امتداد گفتمانی و راه حل مشکلات کشور عبور و تغییر ریل از و الگوی توسعه غربی به سمت الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت است چه اشکالی دارد اساتید برجسته مثل آقایان اراکی، اعرافی و میرباقری هم‌زمان کاندیدا شوند؟ 🔹سطح مناظرات و فضای در بین عموم مردم ارتقا پیدا کند! در انتشار این پیام سهیم باشید ─┅═ೋ❅❅ೋ═┅─ 📌 نیاز به دارد و نه صرفا دویست، سیصد کارگزار بریده از . شذرات؛ (پراکنده نویسی‌های منظومه‌وار طلبه‌ای ) @iman_norozi
♦️مطالبه دعوت از ⚡️ ارتقاء تجربه رئیسی.... 🔹 همانطور که دوگانه کاذب و لولوی اصلاح طلب و اصولگرا در انتخابات مجلس را شکست، این حماسه را در انتخابات ریاست جمهوری ادامه دهد! 🔹در انتخابات ریاست جمهوری هم بجای چهره‌های تکراری با حرف‌های تکراری و عملکردهای مشخص را بالا بیاوریم. 🔹دست شورای نگهبان هم باز می‌شود و مجبور نیست در دو قطبی کاذب راست و چپ شود. 🔹کسانی هم دل در گرو دارند کنار بکشند و شاگردی کنند و مباحث تراز حکمرانی تمدنی را استماع کنند. 🔹دعوت از فقهای فقه نظام حضرات اراکی، میرباقری، اعرافی، دژاکام... ❓برای تحقق تمدن اسلامی و حل مشکلات مردم نیازمند هستیم... ❓برای تحقق تمدن اسلامی نیازمند فقهای ترازی هستیم که اسناد بین‌المللی و معاهدات استعماری را بشناسد و بدانند با اجرای سند 2030 تمدن اسلامی محقق نمی شود... ❓به افراد سالم و پاک‌دستی که فرق کارشناسی توسعه غربی را از کارشناسی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت نمی‌فهمند؛ نمی‌توان گام دوم انقلاب را محقق کرد! در انتشار این پیام سهیم باشید ─┅═ೋ❅❅ೋ═┅─ 📌 نیاز به دارد و نه صرفا دویست، سیصد کارگزار بریده از . شذرات؛ (پراکنده نویسی‌های منظومه‌وار طلبه‌ای ) @iman_norozi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله میرباقری: 🔹بسیاری از چالش‌های کشور ما ناشی از چالش انقلاب اسلامی با لیبرال دموکراسی ست. چرا بحران داریم؟ الگوهای لیبرال دموکراسی پیاده می‌شود، فضای فرهنگی کشور ما دینی ست، بحران درست می‌شود. پای اسلام نوشته می‌شود. آن اقتصادی که ضریب جینی را به نفع طبقه سرمایه‌دار تغییر می‌دهد اقتصاد اسلامی ست یا اقتصاد سرمایه‌داری؟ اینکه می‌گوییم مشکل کارشناسی و نرم‌افزاری یعنی همین. ولی این مشکل پای اسلام نوشته می‌شود. مستضعفین له میشن به اسم اسلام تموم میشه! کی باید دگرگونی ایجاد کنه؟ شما... خیال میکنید از آسمان یک نفری باید نازل بشه اینطور نیست که!» در انتشار این پیام سهیم باشید ─┅═ೋ❅❅ೋ═┅─ 📌 نیاز به دارد و نه صرفا دویست، سیصد کارگزار بریده از . شذرات؛ (پراکنده نویسی‌های منظومه‌وار طلبه‌ای ) @iman_norozi
حضرت آیت‌الله میرباقری: اگر بالای سر کارخانه شراب سازی هم جناب سلمان فارسی را قرار دهید، از این کارخانه سرکه تولید نمی‌شود، همان شراب تولید خواهد شد! وقتی را در بانک مرکزی بگذارید ولی ربوی باشد، به توسعه ربا، اشاعه اخلاق مادی و اقامه فساد ختم می‌شود. چون از لوازم است. برخی در آسیب شناسی خود می‌گفتند به این علوم و کارشناسی دست نزنید و کار را به دست کارشناسان بدهید و فقط کافی ست که کارشناسان باشند! در انتشار این پیام سهیم باشید ─┅═ೋ❅❅ೋ═┅─ 📌 نیاز به دارد و نه صرفا دویست، سیصد کارگزار بریده از . شذرات؛ (پراکنده نویسی‌های منظومه‌وار طلبه‌ای ) @iman_norozi