eitaa logo
شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری
789 دنبال‌کننده
655 عکس
229 ویدیو
39 فایل
ابتکار "شیفت": کلان‌راهبرد شکوفایی اقتصادی عدالت‌محور و پایدار ایران ارتباط با مدیر کانال: محمد تمنایی، دانشیار دانشکده مهندسی حمل‌ونقل دانشگاه صنعتی اصفهان @tamannaei
مشاهده در ایتا
دانلود
8.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آمریکای لاتین اون‌ور دنیا چی داره؟! واکنش مردم به سفر رئیس جمهور به ونزوئلا آیا رابطه با آمریکای لاتین می‌تواند برای ما نفع اقتصادی داشته باشد؟ کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
به بهانه‌ی سفر هوشمندانه‌ی آقای رئیسی به حیاط خلوت آمریکا پیشنهادهایی جهت تقویت زنجیره‌های ارزش مابین ایران و آمریکای لاتین ۱. فرصت طلایی کشت فرا سرزمینی: انعقاد قراردادهای بلندمدت و تأمين کالاهای اساسی مورد نیاز کشور که می‌توان از آمریکای لاتین تامین کرد: میوه‌هایی که هرساله سهم زیادی از واردات کشور را شامل می‌شوند از جمله انبه، موز، نارگیل، آناناس. ونزوئلا یکی از بالاترین تولید این ۴ محصول در دنیا را دارد. ۲. صادرات زنجیره‌های خدمات فنی و مهندسی: در بخش‌های پالایشگاهی، پتروشیمی، نفت و گاز، سد سازی، نیروگاه سازی ۳. صادرات محصولات داروئی و خدمات درمانی: نیاز بالای کشورهای آمریکای لاتین به صادرات تجهیزات پزشکی ۴. گلوگاه توسعه‌ی روابط ایران با کشورهای آمریکای لاتین، حمل‌ونقل کشتی‌رانی است. برای ارتباط با کشورهای آمریکای لاتین، تمرکز بر رفع محدودیت تعداد ناوگان دریایی و فعالیت بسیار بیشتر خطوط دریایی، لازم است. سطح روابط با ج.ا.ا در آمریکای لاتین سطح عالی: کوبا، ونزوئلا، نیکاراگوئه سطح خوب: برزیل و شیلی کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
کریدور دریایی ریلی عرب-مِد؛ تلاش هند برای اختلال در BRI چین کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
کریدور دریایی ریلی عرب-مِد؛ تلاش هند برای اختلال در BRI چین عرب مد بخشی از کلان‌راهبرد مائوسام هند است که دهلی برای مهار دریایی چین و اختلال در مسیر دریایی BRI راه‌اندازی کرده است. مسیر اولیه مائوسام دسترسی به آسیای میانه از طریق جاده کتان و چابهار بود. اما تحریم ایران و سقوط کابل این مسیر را برهم‌زد. عرب مد ریشه در این چرخش ژئوپلتیکی داشت. راه‌اندازی راه‌آهن در دست ساخت در کرانه جنوبی خلیج فارس به طول ۲۱۷۷ کیلومتر و سرمایه‌گذاری کلان (بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار) امارات و عربستان، بنیان شکل‌گیری این کریدور خواهد ‌بود. هند برای تثبیت جایگاه خود به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده کشاورزی و تامین‌کننده اصلی سبد غذایی منطقه ۷ میلیارد دلار برای ایجاد اَبَرفروشگاه‌های غذایی سرمایه‌گذاری کرده ‌است. دهلی، نیازمند پول و تکنولوژی برای پیشبرد اقتصاد سبز، زنجیره ارزش تجاری و کنترل امنیت غذایی از طریق این کریدور دریایی-زمینی است؛ اسرائیل تکنولوژی پیشرفته در حوزه کشاورزی را فراهم می‌کند و امارات سرمایه‌گذاری هنگفت از طریق ساخت بنادر نوین هندی در کرانه دریای عرب انجام می‌دهد. هدف اولیه هند از راه‌اندازی عرب مد ایجاد شبکه اقتصادی-تجاری بود تا شراکت سیاسی-نظامی. اما دینامیک رقابت قدرت‌های بزرگ در غرب آسیا سویه ژئوپلتیکی آن را پررنگ‌تر ساخته است. جای شگفتی نیست که کریدورها در این منطقه به تنش‌های امنیتی می‌انجامد: از زنگزور تا عرب مد، از سی‌پک تا جاده کتان! حضور همزمان هند و‌ چین در این منطقه ثابت می‌کند که از ارزش ژئواستراتژیک آن در رقابت جهانی کاسته نشده است. در این وضعیت، تبدیل بندر چابهار به دروازه تجاری غرب آسیا می‌تواند بر توان اقتصادی و کنشگری سیاسی کشور بیفزاید. 🖌دکتر آرش رئیسی نژاد کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
نقد و نظرات ارزشمند آقای مهرداد باقری یکی از عزیزان دنبال‌کننده‌ی "شیفت": "این مسئله که فساد و رانت و نااهلی در کشور در حوزه مدیریت مانع از پیشرفت در زمینه انرژی های نو می‌شود کاملا درست است،اما، مسئله این جاست که وسایل استخراج این انرژی ها هم چندان ارزان نیست زیرساخت درست و حسابی هم در این زمینه نداریم. واردات بی موالات توربین و صفحه خورشیدی از چین هم باعث وابستگی در حوزه حساس انرژی به چین می‌شود و قطع به یقین رفتار چین 20 سال آینده با رفتار چین در زمان حال متفاوت خواهد بود. همین کشور چین که سرآمد در زمینه انرژی نو است هزاران میلیارد دلار (فقط در ۲۰۲۲، ۵۴۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری در زمینه انرژی های نو) در این زمینه سرمایه گذاری کرده و سال ها زمان برده تا زیرساخت ها به وجود بیایند و هنوز هم این تکنولوژی در حال رشد است و حفره های زیادی دارد. مخلص کلام اینکه اینگونه نیست که ما امروز یادمان بیاید انرژی خورشیدی هست و فردا نیروگاه های سیکل ترکیبی در کشور جمع شوند. گذار از انرژی های کهنه به نو امری زمانبر، نیاز به سرمایه گذاری زیاد و چالش برانگیز برای امنیت ملی در صورت واردات گسترده از چین می‌باشد." کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
نقد و نظرات ارزشمند آقای مهندس سیفی، یکی از همکاران "شیفت": "آقای تمنایی سلام. از باد و خورشید که با پای خودشان ترابری می‌شوند اگر فرآوری کنیم و برق تولید کنیم و با شبکه‌های موجود مصرف و صادر کنیم خیلی منافع حاصل میگردد. چرا نمی‌شود؟ جواب این سوال اگر پیدا شد، شیفت شکوفا می‌شود. فرصت‌ها و چالش‌ها همیشه همراهند. چگونه چالش به فرصت تبدیل و فرصت ها تجمیع به قدرت‌ تبدیل گردد. انرژی زمین گرمایی چرا به بیان نمی‌آید؟ بیو گاز چرا فراموش شده؟ نظام مدیریت چرا قوام نمی‌گیرد؟ اسراف درمصرف انرژی چرا حاکم است؟ ماشین و مصرف بالا چیست؟ و خیلی چراها. باید پویش تجديد حيات حکیمانه درهمه سطوح مختلف ملی ومردمی قدرتمندانه ساماندهی گرديده وباید دوباره‌ روئید. سیفی" کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
«ایران‌راه»، پیشنهادی برای کشورهای همسایه ایران در حل مشکلات ترانزیتی و لجستیکی خود از طریق ایران ✍دکتر مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، ۱۴۰۲۰۳۲۵ - تمامی کشورهای منطقه می‌توانند با استفاده از راه‌ها و ظرفیت‌های ایران، بخش عمده‌ای از مسایل ترانزیتی و لجستیک خود را حل کنند. - فعال‌سازی مزیت‌های جغرافیایی-سیاسی و تبدیل جمهوری اسلامی ایران به مرکز مبادلات و خدمات تجاری، انرژی، ارتباطات و حمل‌ونقل با روان‌سازی مقررات و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لازم، به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی و مهم محسوب می‌شود. - افزایش مطلوبیت مسیرهای شرقی، مرکزی و غربی دریای خزر و در ادامه آن، تا خلیج فارس و دریای عمان و  جنوب، جنوب شرق و شرق آسیا از دستاوردهای گفتمان و تصویر مشترک در حوزه حمل‌ونقل و لجستیک بین دو کشور ایران و روسیه است. - با استفاده از ابتکار ایران‌راه، در آینده­ نزدیک شاهد تحول در مناسبات حمل­‌ونقل و ترانزیت کشورهایمان در تقویت و توسعه پیوندهای امن، ایمن، مقرون به صرفه و پر رونق منطقه هستیم. پیشنهادها: - مشارکت سرمایه‌گذاران روسیه (صاحبان بار، شرکت‌های حمل‌ونقل و لجستیک) در پروژه‌های تکمیل و توسعه بنادر جنوبی ایران در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان - تشکیل شرکت‌های مشترک لجستیکی و بنگاه‌های کوچک و متوسط - توسعه فناوری‌های هوشمند و دیجیتال در مناسبات حمل ونقل و ترانزیت - ایجاد سامانه‌های رصد بار - استفاده یکپارچه از اسناد الکترونیک حمل و نقل بین المللی کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
معتقدین به وجود ولی عصر ارواحنا فداه هیچ‌گاه دچار نومیدی و یأس نمی‌شوند و می‌دانند که این خورشید، قطعاً طلوع خواهد کرد و تاریکی‌ها را برطرف خواهد کرد...
4_5830262523424674333.mp3
13.88M
قرائت کامل زیارت آل‌یاسین (فایل صوتی)
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
معضل اصلی در زنجیره‌ی اقتصاد، نرم‌افزار است نه سخت‌افزار! دولت حکمرانی نمی‌کند، بلکه دخالت نابجا می‌کند... - از آقای مخبر گرفته تا وزارت صمت، سازمان تعزیرات، سازمان حمایت و ... تنظیم بازار می‌کنند. حتی وزارت اطلاعات و بانک مرکزی هم به تنظیم بازار ورود کرده‌اند. - تعدد ادغام و تفکیک وزارت بازرگانی نشان می‌دهد مشکل تنظیم بازار از جنس تغییر ساختار و ایجاد وزارتخانه جدید نیست؛ بلکه باید رویه‌ها و قواعد تنظیم بازار عوض شود. دکتر روح‌الله ایزدخواه @dr_izadkhah کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
9.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«خط تجارت عربی»، یک کریدور جدید ترانزیتی دیگر! مهندس «کامل الوزیر»، وزیر حمل‌ونقل ‎مصر در حضور عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور از کریدور عراق-اردن-مصر تحت عنوان «‎خط تجارت عربی» رونمایی کرد. این کریدور جدید، کالاهای کشورهای تولید شده در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، عراق، اردن و مصر را از بندر عقبه اردن وارد مصر کرده و پس از عبور از طابا و صحرای سینا به بندر العریش و پورت سعید منتقل می‌کنند تا از آنجا به اروپا و آمریکا صادر  شود. ‏از نکات مهم این پروژه آن است که بنظر می‌رسد عراقی‌ها با ورود به ابتکار خط تجارت عربی عملا از مشارکت در پروژه موسوم به «‎راه ابریشم» ‎چین دست شسته‌اند. به گفته الوزیر، بغداد با عقب نشینی از پروژه راه ابریشم، خواستار مشارکت در کریدور خط تجارت عربی شده‌است. کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404