2.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک سؤال مهم: چرا کسی دردش نمیگیرد؟!
- علیرغم موقعیت بینظیر ژئوپلیتیک، ایران یکی از عقبمانده ترین کشورهای جهان در حملونقل ریلی است.
- علیرغم ۴۰۰۰ کیلومتر سواحل جنوبی، چرا هنوز یک بندر اقیانوسی در ایران احداث نشدهاست؟
- راهآهن چابهار - سرخس (واقع در منطقهی نسبتا هموار، در مقایسه با مسیر رقیب ناامن منتهی به بندر گوادر که از دو کشور پاکستان و افغانستان ناهموار میگذرد) یکی از فرصتهای ارزنده توسعهی کشور است؛ ولی همچنان اولویتی برای ساخت آن قرار ندادهایم.
- علیرغم وجود بار انبوه و فواصل طولانی و موقعیت عالی، چرا به سمت راهآهن پرسرعت حرکت نمیکنیم؟ درآمدهای ناشی از مزیتهای نسبی سرزمینی کشور، چرا صرف اهرمسازی جهت توسعه شبکهی لجستیک نمیشود؟
دکتر علی سعدوندی (اقتصاددان)
#شبکه_ریلی
#قوت_ژئوپلیتیک_ایران
#نهضت_ملی_برای_احیای_راهآهن
#کمیته_ppp_شیفت
کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام:
eitaa.com/inpt1404
t.me/inpt1404
شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری
یک سؤال مهم: چرا کسی دردش نمیگیرد؟! - علیرغم موقعیت بینظیر ژئوپلیتیک، ایران یکی از عقبمانده تر
نقد و نظرات یکی از عزیزان دنبالکنندهی "شیفت"👇
یکی از ترکمنها گفت اگر ما چنین موقعیتی را داشتیم...
نقد و نظرات یکی از عزیزان دنبالکنندهی "شیفت"👇
یکی از ترکمنها گفت اگر ما چنین موقعیتی را داشتیم...
سلام و ارادت
جناب دکتر تمنایی درخصوص موضوع مطرح شده ((چراکسی دردش نمیگیرد))
حدود بیست سال پیش که بنده ریاست راه آهن سرخس راعهده داربودم وهنوزمسیربافق مشهدبهره برداری نشده بود ومسیرترانزیتی داخل ایران حدود١۶۰۰کیلومتربودجلسه ای بامسئولین راه آهن سرخس ترکمنستان داشتیم درآن جلسه یکی ازترکمنها جمله ای گفت که بعدازگذشتن چندین سال ازآن جلسه بقول آقای دکترکسی دردش نگرفت وآن جمله این بودکه میگفت اگراین مسیرطولانی ترانزیت داخل ایران درداخل ترکمنستان بودمن حاضربودن درکنارهرواگن یکنفربگمارم تاازمرزسرخس تابندرعباس واگن رامشایعت بکندکه دراسرع وقت تخلیه شده ومرجوع شود تاازمحل ترانزیت به آبادانی کشورم کمک بکنم واین حسرت راداشت که مسیرمرزازبکستان تامرزسرخس کوتاه هست وازاین امکانی که راه آهن ایران دارد آنها محروم هستندوالان ببینید که آنها چگونه ازامکانات استفاده کردند ولی قوانین پیچیده حاکم مارا ازاین موهبت محروم کرده است .
امیدوارم که باطرح شیفت وعملیاتی شدن آن شاهدشکوفایی اقتصادی درمرزسرخس که بزرگترین سرمایه ملی ریلی هست باشیم.
ارادتمند
5.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فرصتهای ناب "شیفت" - ۱۳: همبست میان پسماندهای مواد غذایی و بازارهای صادراتی!
چالش ۱. پسماندهای مواد غذایی یکی از چالشهای شهرهای ایران است که هزینههای مالی دفن کردن و همچنین خسارتهای زیستمحیطی قابل توجهی را تحمیل میسازد.
چالش ۲. یکی از مهمترین چالشهای صادرکنندگان مواد غذایی اساسی در ایران، بدهبستان میان تأمین نیاز داخل و درآمدزایی از طریق صادرات است. این صادرکنندگان رقابت شدیدی با برخی رقبا در کشورهای همسایه دارند؛ اما در برخی زمانهای خاص به دلیل فشار تقاضای داخلی، صادرات این کالاها به صورت ناگهانی ممنوع میشود و این ممنوعیت سبب از دست دادن بازارهای صادراتی میگردد. برای مثال: لینک
تجویز کلانراهبرد شیفت. همان طور که در کلیپ مشاهده میفرمائید، نگهداری مرغ در مقیاس خرد، علاوه بر کاهش پسماندهای مواد غذایی دورریز، میتواند بخشی از تقاضای داخلی تخم مرغ را برطرف نماید. بر این اساس، میتوان ظرفیت آزادسازی شدهی صنعت تولید انبوه تخم مرغ را به بازارهای صادراتی تخصیص داد.
الزامات و قابلیتها. زنجیرهی ارزش پیشنهادی نیازمند فناوریهای در دسترسی همچون واکسن طیور است و قابلیت اشتغالزایی برای متخصصین دامپزشکی (برای آموزش مردم مشارکت کننده و بازدید دورهای) را نیز دارد. مطالعات بازار همچون شهر و داوطلبان هدف مناسب نیز یکی از الزامات اساسی موفقیت تجویز مذکور است.
#منابع_نُهگانه_تولید_ارزش
#رویکرد_غیرمتمرکز_کوچکمقیاس
#احیای_حکیمانه_زنجیرههای_ارزش
#اقتصاد_چرخشی
کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام:
eitaa.com/inpt1404
t.me/inpt1404
15.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قیمتگذاری حاملهای انرژی؛ سیاستگذاری وارونه!
- در دنیا هرکس بیشتر مصرف کند مالیات بیشتری میدهد. در ایران هرکس بیشتر مصرف کند یارانهی بیشتر میگیرد!
- منطق ساده و دقیقی است: مزیتهای نسبی کشور متعلق به همه مردم است، نه قشر خاص.
- یارانه پنهان سوخت واقعیت دارد، سالانه بین ۶۰ تا ۸۰ میلیارد دلار است و به نفع ثروتمندان و به زیان فقراست.
- سهم از یارانه ی پنهان: ثروتمندترین دهک جمعیتی کشور ۳۰ برابر پایینترین دهک جمعیتی کشور.
- قیمت تمام شدهی بنزین برای دولت حدود ۲۰ هزار تومان است که یارانهی آن از جیب فقرا به مالکان خودرو سرازیر میشود.
دکتر قدیری ابیانه @ghadiri1404
#قیمتگذاری
کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام:
eitaa.com/inpt1404
t.me/inpt1404
بهزودی؛ تقدیم گزارش ۹ ماههی "شیفت" خدمت رهبر معظم انقلاب
مطابق با روال پیگیریهای مسئولان بیت و بنیاد ملی نخبگان، انشاءالله گزارش پیشرفت فعالیتهای تیم "شیفت" در ۹ ماه گذشته، در ابعاد طراحی استراتژی و اجرای عملیاتی زنجیرههای ارزش، و میزان همکاری ارگانهای مختلف دولتی و خصوصی، طی روزهای آتی خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم خواهد شد.
رهبر انقلاب در مهرماه ۱۴۰۱ در دیدار نخبگان، دستور طراحی "شیفت" را صادر فرمودند.
امید داریم این گزارش، لبخند رضایت و دعای خیر رهبر عزیزمان را در پی داشته باشد.
#رهبر_معظم_انقلاب
#گزارش_استحضاری
کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام:
eitaa.com/inpt1404
t.me/inpt1404
شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری
41.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فرانسه؛ تاوان غارتگریهای تاریخی متمدنانهی غرب!
بهجای مذمت جهان سومیها، غرب پاسخ دهد: خالق جهان سوم کیست؟!
ایران مطلوب از نگاه غرب، ایران وابستهای است که منابع طبیعی و توان نخبگانش، تحت استثمار باشد.
به راستی، خبیثترین حکومتهای تاریخ بشر کدام هستند؟
دکتر سید محمد مرندی
#انحصارطلبی_کشورهای_توسعهیافته
کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام:
eitaa.com/inpt1404
t.me/inpt1404
آقای رئیسی خدا قوت! 👏👏👏
۱۳ تیر ۱۴۰۲، یک روز مبارک برای ایرانیان
ایران سرانجام پس از ۱۵ سال، امروز به طور رسمی، به عضویت کامل سازمان همکاری شانگهای درآمد.
تبریک به ملت ایران بابت این موفقیت ارزشمند سیاست خارجی.
آقای رئیسی! خدا قوت. از این فرصت ارزشمند، بدرستی استفاده نمایید.
هدفتان، ارتقای مشارکت بالادستی و بویژه پاییندستی ایران در زنجیرههای ارزش منطقهای و جهانی باشد. مبادا عضویت کامل ایران در شانگهای، مسیر خامفروشی انرژی ایران را هموارتر کند! در تعامل با شانگهای، منطق "شیفت" را در دستور کار جدی خود قرار دهید.
"صادرات مواد خام و انرژی ایران به چین، بایستی متناسب با و مشروط به:
۱. میزان مشارکت این کشور در توسعهی صنایع تبدیلی ایران
۲. میزان سرمایهگذاری در تقویت زیرساختهای اولویتدار حملونقل ایران، و
۳. میزان اولویتدهی به ایران جهت فرآوری کالاهای نیمهساختهی صادراتی چین به اروپا صورت پذیرد."
"روالهای اجرایی توافقنامهی راهبردی ۲۵ سالهی ایران و چین، نقشهی راه همکاری ۲۰ ساله با روسیه، سازمان شانگهای، و توافقنامهی کریدور شمال-جنوب مبتنی بر کلانراهبرد «شیفت» دنبال گردد." (سخنان در دیدار نخبگان با رهبر انقلاب، مهر ۱۴۰۱)
#شانگهای
#نظم_نوین_جهانی
#زنجیرههای_پاییندست
#خامفروشی_ممنوع
کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام:
eitaa.com/inpt1404
t.me/inpt1404
7.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روسیه به ایران محتاج است...
- با توجه به تغییرات ژئوپلیتیک، ادامهی الگوی سابق تجارت روسیه از طریق جغرافیای اروپا امکانپذیر نیست.
- روسیه برای ارتباط با شرق آفریقا، شبه قاره هند، بنادر جنوبی چین، و آسیای جنوب شرقی، به کریدور حملونقل عبوری از ایران نیاز مبرم دارد.
- رابطه روسیه و ایران، هیچگاه رابطهی ارباب و رعیتی نبودهاست. اهمیت موقعیت جغرافیایی ایران هم برای روسیه و آسیای مرکزی و هم برای چین، رو به افزایش است.
- برای تقویت رابطه با اروپا، باید با دست پر با آنها روبرو شویم که لازمهی آن، تقویت رابطه با روسیه و آسیای مرکزی و کشورهای خلیج فارس است.
دکتر سید محمد مرندی
#روسیه
#نظم_نوین_جهانی
#کریدور_شمال_جنوب
#مناطق_۱۲گانه_ذینفع_شیفت
کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام:
eitaa.com/inpt1404
t.me/inpt1404
29.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺دههی ولایت و عید الله الاکبر مبارکباد🌺
یا علی نام تو بردم نه غمی ماند و نه همّی
بِاَبی اَنْتَ و اُمّی
گوییا هیچ نه همّی به دلم بوده، نه غمّی
بِاَبی اَنْتَ و اُمّی
مرحوم استاد شهریار
مصاحبه با استاد دکتر رسول بخشی ۱۴۰۲،۴،۱۴.m4a
حجم:
32.46M
"ایرانِ برخوردار از ۸٪ منابع دنیا، ابرقدرت اقتصادی خواهد شد اگر این فرمول را دنبال کند..."
مصاحبه با دکتر رسول بخشی، دانشیار اقتصاد کلان دانشگاه اصفهان و عضو هستهی نخبگانی اولویتمحور "طراحی شیفت"، ۱۴۰۲۰۴۱۴
کانال دکتر بخشی در ایتا: @drbakhshi_eghtesadekalaan
#پیشنیاز_احیای_زنجیرههای_ارزش
کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام:
eitaa.com/inpt1404
t.me/inpt1404