دولت سر ناسازگاری دارد؛
آژیر خطر در حملونقل ریلی به صدا درآمده است...
دکتر سبحان نظری، دبیر انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی و عضو هستهی نخبگانی "شیفت":
«امروزه به دلیل نداشتن رفتار درست درون بخشی در حملونقل ریلی شاهد بدتر شدن وضعیت اعم از خواب لکوموتیوها، تشدید خرابی زیرساختها، ضعیف شدن پلها و… هستیم که با ریشهیابی سلسلهوار، به جرئت میتوان ادعا کرد که مهمترین علت این امر بیتوجهی به قوانین ۲۰ سال اخیر مبنی بر حرکت به سمت خصوصیسازی حداکثری است.»
متن کامل👇🏻👇🏻
https://tarabaran.com/?p=33061
#شبکه_ریلی_ایران
#نجات_قوت_استراتژیک_کشور
#خصوصی_سازی
#تصمیم_عاجل_رئیسجمهور
کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام:
eitaa.com/inpt1404
t.me/inpt1404
"ناقص است؛ این قدر بحث نمیخواهد!"
شهید آیتالله دکتر بهشتی:
"بالا بروید یا پایین بیایید، اصلاً قرآن رابر سر جامعه ای پهن کنید، مادام که در آن جامعه در یک سو گرسنه بیچاره از سرما لرزان وجود دارد، و از سوی دیگر متنعمان برخوردار از همه چیز، این جامعه لجن است. تمام چهره اش را هم که با قرآن بپوشانید باز لجن است. آیا کسی در دنیا منتظر این می شود که ببیند ان جامعه جامعه قرآنی است، یا انجیلی، یا توراتی، یا بودایی، یا اوستایی، یا مائوئیست؟ نگاه می کند اگر در جامعه به همه انسانها به چشم انسان نگاه می شود و ضرورتهای زندگی آنها تأمین می شود… در جامعه ای دیگر به انسانها به عنوان انسان نگاه نمی شود، احتیاجات آنها بی ارزش است، خیابانهای یک طرف شهر گلکاری دارد، اما طرف دیگرش چندین سال است که چاله – چوله هایش به دره و ماهور تبدیل شده. این جامعه هر برچسبی می خواهد داشته باشد، آیا مردم سالم دنیا در رده بندی این دو نوع جامعه و خوب و بد کردنش حالت انتظار پیدا می کنند و می گویند ببینیم آیات قرآن در این زمینه چه می گوید؟ یا انجیل در این باره چه گفته؟ نصوص اوستا چه می فرماید؟ اوپانیشادهای آیین هندی چه می گوید؟ کتاب مائو در این باره چه آورده؟ لنین در این زمینه جه گفته؟ مارکس چه گفته؟ این حرفها نیست. منتظر اینها نیستیم. می گوییم این جامعه بد است؛ ناقص است؛ دارای کمبود است. شکی نیست. این قدر بحث نمی خواهد."
"طراحی شیفت": راهاندازی اولین هستهی نخبگانی اولویتمحور کشور در قالب طرح شهید دکتر بهشتی بنیاد ملی نخبگان
www.farsnews.ir/14020406000827
www.msrt.ir/fa/news/78213
news.iut.ac.ir/news/54210
دکتر محمد تمنایی، دانشیار دانشکده مهندسی حملونقل دانشگاه صنعتی اصفهان، ضمن اعلام تأیید و تصویب اولین هستهی نخبگانی اولویتمحور کشور، افزود: پیشنهادهی هستهی نخبگانی "طراحی شبکهی یکپارچهی فرآوری و ترابری (شیفت)"، پس از دو مرحله داوری تخصصی و برگزاری جلسهی دفاع علمی، در خرداد ۱۴۰۲ در بنیاد ملی نخبگان و ذیل طرح شهید بهشتی، مورد تصویب نهایی قرارگرفت.
- هدف اصلی کلانراهبرد "شیفت"، ارتقای مشارکت پایدار و عدالتمحور کشور در زنجیرهی ارزش جهانی است و هستهی نخبگانی تلاش دارد تا با طراحی سازوکارهای تقاطع زنجیرههای ارزش مبتنی بر رویکرد نظریهی بازی، این امکان را برای کشورهای ذینفع در "شیفت" فراهم کند که با تخصیص و تهاتر بهینهی منابع تولید ارزش افزوده، طیف متنوعی از نیازهای خود را پاسخ دهند.
- هستهی "طراحی شیفت" شامل شش کمیته است و بیش از ۲۰نفر از متخصصین در حوزههای مختلف همچون حملونقل، انرژی، بازرگانی، ژئوپلیتیک، اقتصاد کلان، و اقتصاد پولی، در این طراحی مشارکت دارند. براین اساس، قابلیتها و نیازمندیهای کشورهای واقع در مناطق جغرافیایی دوازدهگانهی ذینفع در کلانراهبرد "شیفت"، شناسایی میشوند و روابط برد-برد میان این کشورها، و راهکارهای سیاستی متناسب، طراحی و پیشنهاد میگردند.
#طراحی_شیفت
کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام:
eitaa.com/inpt1404
t.me/inpt1404
حضور جناب آقای دکتر شتاب بوشهری، سرپرست محترم دانشکده مهندسی حملونقل دانشگاه صنعتی اصفهان، در جلسهی هفتگی حضوری-مجازی یکی از کمیتههای "شیفت"، ۱۴۰۲۰۴۰۷
کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام:
eitaa.com/inpt1404
t.me/inpt1404
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر از عرفه هم محروم شدیم...
مرحوم استاد صفایی حائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عید سعید قربان مبارکباد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرصتهای ناب "شیفت"- ۱۲: اقتصاد چرخشی
- اقتصاد چرخشی نوعی جدید از زنجیرههای تولید و مصرف است که در برابر اقتصاد خطی قرار دارد. در یک اقتصاد خطی، مواد طبیعی پس از استخراج، وارد سیستم تولید شده و در نهایت پس از مصرف توسط جامعه، دور ریخته میشوند.
- سه اصل مهم در اقتصاد چرخشی:
تعمیر (Repair)
بازمصرف (Reuse)
بازیافت (Recycle)
- اقتصاد چرخشی، تأثیر قابل توجهی در خلق ارزش افزوده و بهینهسازی حداکثری زنجیرههای ارزش دارد.
- مثالهایی از اقتصاد چرخشی:
۱. ایجاد زنجیرههای تامین حلقه بسته
۲. استفاده از انرژیهای پاک
۳. کاهش تولید زباله در صنایع غذایی و استفاده مجدد از پسماند این صنایع
۴. تقاطع زنجیرههای ارزش و ارتباط میانزنجیرهای به منظور بازمصرف منابع
۵. تهاتر و بازمصرف مواد با کشورهای دیگر در جهت حفظ ارزشهای ملی
۶. اقتصاد شراکتی به جهت افزایش بهرهوری منابع
- اقتصاد چرخشی به یکی از اولویتهای کشورها و سازمانهای بینالمللی تبدیل شده است: سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و...
- اقتصاد چرخشی به طور ویژه در بندهای ۹ و ۱۲ سند پایداری سازمان ملل مورد توجه قرار گرفته است و کشورها متعهد شدهاند که آنرا پیاده سازی کنند.
- با توجه به هدف کلانراهبرد شیفت (ارتقای پایدار و عدالتمحور مشارکت ایران و کشورهای ذینفع، در زنجیرهی ارزش جهانی)، توجه به اصول اقتصاد چرخشی در طراحی شیفت ضروری است.
#اقتصاد_چرخشی
#طراحی_شیفت
#منابع_نُهگانه_تولید_ارزش
#تقاطع_زنجیرههای_ارزش
#فرصتهای_ناب_شیفت
کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام:
eitaa.com/inpt1404
t.me/inpt1404
🚛قدیری ابیانه: از ترانزیت زیان زیادی میکنیم.
🚛بذرپاش (وزیر راه): ترانزیت به اندازهی نفت، درآمدزاست.
👇👇
دکتر محمدحسن قدیری ابیانه:
⛽️ سوخت ماشینهای ترانزیتی گازوئیل است.
⛽️گازوئیل را بشکهای دو دلار در ایران عرضه میکنیم!
⛽️حال آنکه قیمتش بیش از ۱۰۰ دلار است.
⛽️ معمولا موقع خروج از ایران باکهای اضافه را نیز پر میکنند.
پ.ن.:
۱. وزیر محترم راه، محاسبات درآمدزایی ترانزیت به اندازه درآمد نفتی را بصورت شفاف اعلام کنند.
۲. ترانزیت باید ریلی باشد نه جادهای.
راهآهن برای ترابری انبوه مناسب است. در حال حاضر حدود ۸۵٪ ترانزیت زمینی ایران، جادهای است.
«ما یک معبر پیشرفته میتوانیم در دنیا باشیم. البته احتیاج دارد به خطوط راهآهن؛ با جاده نمیشود» رهبر معظم انقلاب، ۱۴۰۱/۸/۱۱
چرا با جاده نمیشود؟ لینک زیر را ملاحظه فرمایید:
www.tinn.ir/fa/tiny/news-252963
۳. ترانزیت با جاده = دادن یارانه به دیگر کشورها!
ترابری انبوه بار با جاده، مصرف انرژی، استهلاک جادهها و افزایش سوانح را در پی دارد.
۴. ترانزیت زمینی، نوعی خامفروشی لجستیکی است. در شرایط کنونی، توسعهی ترانزیت جادهای، یک آدرس غلط به مسئولان ارشد کشور است.
۵. کلانراهبرد "شیفت" به عنوان مکمل ترانزیت بایستی مورد توجه قرار گیرد. ترانزیت، رویکرد حداقلی به موقعیت ژئوپلیتیک کشور است؛ و شیفت، رویکرد حداکثری.
#ترانزیت
#آدرس_غلط
کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام:
eitaa.com/inpt1404
t.me/inpt1404
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک سؤال مهم: چرا کسی دردش نمیگیرد؟!
- علیرغم موقعیت بینظیر ژئوپلیتیک، ایران یکی از عقبمانده ترین کشورهای جهان در حملونقل ریلی است.
- علیرغم ۴۰۰۰ کیلومتر سواحل جنوبی، چرا هنوز یک بندر اقیانوسی در ایران احداث نشدهاست؟
- راهآهن چابهار - سرخس (واقع در منطقهی نسبتا هموار، در مقایسه با مسیر رقیب ناامن منتهی به بندر گوادر که از دو کشور پاکستان و افغانستان ناهموار میگذرد) یکی از فرصتهای ارزنده توسعهی کشور است؛ ولی همچنان اولویتی برای ساخت آن قرار ندادهایم.
- علیرغم وجود بار انبوه و فواصل طولانی و موقعیت عالی، چرا به سمت راهآهن پرسرعت حرکت نمیکنیم؟ درآمدهای ناشی از مزیتهای نسبی سرزمینی کشور، چرا صرف اهرمسازی جهت توسعه شبکهی لجستیک نمیشود؟
دکتر علی سعدوندی (اقتصاددان)
#شبکه_ریلی
#قوت_ژئوپلیتیک_ایران
#نهضت_ملی_برای_احیای_راهآهن
#کمیته_ppp_شیفت
کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام:
eitaa.com/inpt1404
t.me/inpt1404
شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری
یک سؤال مهم: چرا کسی دردش نمیگیرد؟! - علیرغم موقعیت بینظیر ژئوپلیتیک، ایران یکی از عقبمانده تر
نقد و نظرات یکی از عزیزان دنبالکنندهی "شیفت"👇
یکی از ترکمنها گفت اگر ما چنین موقعیتی را داشتیم...
نقد و نظرات یکی از عزیزان دنبالکنندهی "شیفت"👇
یکی از ترکمنها گفت اگر ما چنین موقعیتی را داشتیم...
سلام و ارادت
جناب دکتر تمنایی درخصوص موضوع مطرح شده ((چراکسی دردش نمیگیرد))
حدود بیست سال پیش که بنده ریاست راه آهن سرخس راعهده داربودم وهنوزمسیربافق مشهدبهره برداری نشده بود ومسیرترانزیتی داخل ایران حدود١۶۰۰کیلومتربودجلسه ای بامسئولین راه آهن سرخس ترکمنستان داشتیم درآن جلسه یکی ازترکمنها جمله ای گفت که بعدازگذشتن چندین سال ازآن جلسه بقول آقای دکترکسی دردش نگرفت وآن جمله این بودکه میگفت اگراین مسیرطولانی ترانزیت داخل ایران درداخل ترکمنستان بودمن حاضربودن درکنارهرواگن یکنفربگمارم تاازمرزسرخس تابندرعباس واگن رامشایعت بکندکه دراسرع وقت تخلیه شده ومرجوع شود تاازمحل ترانزیت به آبادانی کشورم کمک بکنم واین حسرت راداشت که مسیرمرزازبکستان تامرزسرخس کوتاه هست وازاین امکانی که راه آهن ایران دارد آنها محروم هستندوالان ببینید که آنها چگونه ازامکانات استفاده کردند ولی قوانین پیچیده حاکم مارا ازاین موهبت محروم کرده است .
امیدوارم که باطرح شیفت وعملیاتی شدن آن شاهدشکوفایی اقتصادی درمرزسرخس که بزرگترین سرمایه ملی ریلی هست باشیم.
ارادتمند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرصتهای ناب "شیفت" - ۱۳: همبست میان پسماندهای مواد غذایی و بازارهای صادراتی!
چالش ۱. پسماندهای مواد غذایی یکی از چالشهای شهرهای ایران است که هزینههای مالی دفن کردن و همچنین خسارتهای زیستمحیطی قابل توجهی را تحمیل میسازد.
چالش ۲. یکی از مهمترین چالشهای صادرکنندگان مواد غذایی اساسی در ایران، بدهبستان میان تأمین نیاز داخل و درآمدزایی از طریق صادرات است. این صادرکنندگان رقابت شدیدی با برخی رقبا در کشورهای همسایه دارند؛ اما در برخی زمانهای خاص به دلیل فشار تقاضای داخلی، صادرات این کالاها به صورت ناگهانی ممنوع میشود و این ممنوعیت سبب از دست دادن بازارهای صادراتی میگردد. برای مثال: لینک
تجویز کلانراهبرد شیفت. همان طور که در کلیپ مشاهده میفرمائید، نگهداری مرغ در مقیاس خرد، علاوه بر کاهش پسماندهای مواد غذایی دورریز، میتواند بخشی از تقاضای داخلی تخم مرغ را برطرف نماید. بر این اساس، میتوان ظرفیت آزادسازی شدهی صنعت تولید انبوه تخم مرغ را به بازارهای صادراتی تخصیص داد.
الزامات و قابلیتها. زنجیرهی ارزش پیشنهادی نیازمند فناوریهای در دسترسی همچون واکسن طیور است و قابلیت اشتغالزایی برای متخصصین دامپزشکی (برای آموزش مردم مشارکت کننده و بازدید دورهای) را نیز دارد. مطالعات بازار همچون شهر و داوطلبان هدف مناسب نیز یکی از الزامات اساسی موفقیت تجویز مذکور است.
#منابع_نُهگانه_تولید_ارزش
#رویکرد_غیرمتمرکز_کوچکمقیاس
#احیای_حکیمانه_زنجیرههای_ارزش
#اقتصاد_چرخشی
کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام:
eitaa.com/inpt1404
t.me/inpt1404
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قیمتگذاری حاملهای انرژی؛ سیاستگذاری وارونه!
- در دنیا هرکس بیشتر مصرف کند مالیات بیشتری میدهد. در ایران هرکس بیشتر مصرف کند یارانهی بیشتر میگیرد!
- منطق ساده و دقیقی است: مزیتهای نسبی کشور متعلق به همه مردم است، نه قشر خاص.
- یارانه پنهان سوخت واقعیت دارد، سالانه بین ۶۰ تا ۸۰ میلیارد دلار است و به نفع ثروتمندان و به زیان فقراست.
- سهم از یارانه ی پنهان: ثروتمندترین دهک جمعیتی کشور ۳۰ برابر پایینترین دهک جمعیتی کشور.
- قیمت تمام شدهی بنزین برای دولت حدود ۲۰ هزار تومان است که یارانهی آن از جیب فقرا به مالکان خودرو سرازیر میشود.
دکتر قدیری ابیانه @ghadiri1404
#قیمتگذاری
کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام:
eitaa.com/inpt1404
t.me/inpt1404
بهزودی؛ تقدیم گزارش ۹ ماههی "شیفت" خدمت رهبر معظم انقلاب
مطابق با روال پیگیریهای مسئولان بیت و بنیاد ملی نخبگان، انشاءالله گزارش پیشرفت فعالیتهای تیم "شیفت" در ۹ ماه گذشته، در ابعاد طراحی استراتژی و اجرای عملیاتی زنجیرههای ارزش، و میزان همکاری ارگانهای مختلف دولتی و خصوصی، طی روزهای آتی خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم خواهد شد.
رهبر انقلاب در مهرماه ۱۴۰۱ در دیدار نخبگان، دستور طراحی "شیفت" را صادر فرمودند.
امید داریم این گزارش، لبخند رضایت و دعای خیر رهبر عزیزمان را در پی داشته باشد.
#رهبر_معظم_انقلاب
#گزارش_استحضاری
کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام:
eitaa.com/inpt1404
t.me/inpt1404
شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری
41.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فرانسه؛ تاوان غارتگریهای تاریخی متمدنانهی غرب!
بهجای مذمت جهان سومیها، غرب پاسخ دهد: خالق جهان سوم کیست؟!
ایران مطلوب از نگاه غرب، ایران وابستهای است که منابع طبیعی و توان نخبگانش، تحت استثمار باشد.
به راستی، خبیثترین حکومتهای تاریخ بشر کدام هستند؟
دکتر سید محمد مرندی
#انحصارطلبی_کشورهای_توسعهیافته
کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام:
eitaa.com/inpt1404
t.me/inpt1404
آقای رئیسی خدا قوت! 👏👏👏
۱۳ تیر ۱۴۰۲، یک روز مبارک برای ایرانیان
ایران سرانجام پس از ۱۵ سال، امروز به طور رسمی، به عضویت کامل سازمان همکاری شانگهای درآمد.
تبریک به ملت ایران بابت این موفقیت ارزشمند سیاست خارجی.
آقای رئیسی! خدا قوت. از این فرصت ارزشمند، بدرستی استفاده نمایید.
هدفتان، ارتقای مشارکت بالادستی و بویژه پاییندستی ایران در زنجیرههای ارزش منطقهای و جهانی باشد. مبادا عضویت کامل ایران در شانگهای، مسیر خامفروشی انرژی ایران را هموارتر کند! در تعامل با شانگهای، منطق "شیفت" را در دستور کار جدی خود قرار دهید.
"صادرات مواد خام و انرژی ایران به چین، بایستی متناسب با و مشروط به:
۱. میزان مشارکت این کشور در توسعهی صنایع تبدیلی ایران
۲. میزان سرمایهگذاری در تقویت زیرساختهای اولویتدار حملونقل ایران، و
۳. میزان اولویتدهی به ایران جهت فرآوری کالاهای نیمهساختهی صادراتی چین به اروپا صورت پذیرد."
"روالهای اجرایی توافقنامهی راهبردی ۲۵ سالهی ایران و چین، نقشهی راه همکاری ۲۰ ساله با روسیه، سازمان شانگهای، و توافقنامهی کریدور شمال-جنوب مبتنی بر کلانراهبرد «شیفت» دنبال گردد." (سخنان در دیدار نخبگان با رهبر انقلاب، مهر ۱۴۰۱)
#شانگهای
#نظم_نوین_جهانی
#زنجیرههای_پاییندست
#خامفروشی_ممنوع
کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام:
eitaa.com/inpt1404
t.me/inpt1404
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روسیه به ایران محتاج است...
- با توجه به تغییرات ژئوپلیتیک، ادامهی الگوی سابق تجارت روسیه از طریق جغرافیای اروپا امکانپذیر نیست.
- روسیه برای ارتباط با شرق آفریقا، شبه قاره هند، بنادر جنوبی چین، و آسیای جنوب شرقی، به کریدور حملونقل عبوری از ایران نیاز مبرم دارد.
- رابطه روسیه و ایران، هیچگاه رابطهی ارباب و رعیتی نبودهاست. اهمیت موقعیت جغرافیایی ایران هم برای روسیه و آسیای مرکزی و هم برای چین، رو به افزایش است.
- برای تقویت رابطه با اروپا، باید با دست پر با آنها روبرو شویم که لازمهی آن، تقویت رابطه با روسیه و آسیای مرکزی و کشورهای خلیج فارس است.
دکتر سید محمد مرندی
#روسیه
#نظم_نوین_جهانی
#کریدور_شمال_جنوب
#مناطق_۱۲گانه_ذینفع_شیفت
کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام:
eitaa.com/inpt1404
t.me/inpt1404
29.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺دههی ولایت و عید الله الاکبر مبارکباد🌺
یا علی نام تو بردم نه غمی ماند و نه همّی
بِاَبی اَنْتَ و اُمّی
گوییا هیچ نه همّی به دلم بوده، نه غمّی
بِاَبی اَنْتَ و اُمّی
مرحوم استاد شهریار
مصاحبه با استاد دکتر رسول بخشی ۱۴۰۲،۴،۱۴.m4a
32.46M
"ایرانِ برخوردار از ۸٪ منابع دنیا، ابرقدرت اقتصادی خواهد شد اگر این فرمول را دنبال کند..."
مصاحبه با دکتر رسول بخشی، دانشیار اقتصاد کلان دانشگاه اصفهان و عضو هستهی نخبگانی اولویتمحور "طراحی شیفت"، ۱۴۰۲۰۴۱۴
کانال دکتر بخشی در ایتا: @drbakhshi_eghtesadekalaan
#پیشنیاز_احیای_زنجیرههای_ارزش
کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام:
eitaa.com/inpt1404
t.me/inpt1404
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیندهی کشور قطعاً و بدون تردید، روشن است. ارادهی خداوند است که این ملت را به متعالیترین درجات برساند...
وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن كُنتُم مُؤمِنينَ
تأسیس سازمان "شیفت"
جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲، عید سعید غدیر
به میمنت روز فرخندهی عید سعید غدیر خم و به برکت ولایت حضرت امیرالمؤمنین علی علیهالسلام، مراحل ثبت رسمی سازمان مردمنهاد (سمن) با عنوان "شبکهی یکپارچهی فرآوری و ترابری (شیفت)" با هدف اصلی ارتقای پایدار و عدالتمحور مشارکت کشور در زنجیرهی ارزش جهانی، آغاز میگردد.
این سازمان مردمنهاد در راستای تحقق کلانراهبرد "شیفت"، که دستور طراحی آن توسط رهبر معظم انقلاب صادر و دنبال شدهاست و اولین هستهی نخبگانی اولویتمحور کشور حول آن شکل گرفتهاست، فعالیت مینماید. امید است فعالیت این سازمان در طول سالیان آتی، توأم با خیر و برکت روزافزون برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای ذینفع در این کلانراهبرد باشد.
#سازمان_شیفت
کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام:
eitaa.com/inpt1404
t.me/inpt1404