eitaa logo
شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری
744 دنبال‌کننده
604 عکس
211 ویدیو
36 فایل
ابتکار "شیفت": کلان‌راهبرد شکوفایی اقتصادی عدالت‌محور و پایدار ایران ارتباط با مدیر کانال: محمد تمنایی، دانشیار دانشکده مهندسی حمل‌ونقل دانشگاه صنعتی اصفهان @tamannaei
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام و عرض ادب و احترام جناب آقای دکتر تمنایی طرح شیفت بسیار طرح جذاب و فراگیری هست که بنده هم موافق هستم و هم اینکه انتقاداتی نیز دارم. جناب دکتر بنده در مقطعی رئیس راه آهن سرخس ایران بودم و در آن مقطع سوآپ نفت کوره (مازوت) انجام می‌شد و درآمد ارزی بسیاری خوبی برای کشور داشت. این موضوع در دوره ریاست جمهوری بعدی بنا به دلایل زیادی انجام نشد و پیگیریها نیز به سرانجام نرسید. در اوایل دهه هشتاد ایران مقدار زیادی گندم با واگن‌های روسی وارد می‌کرد که این واگن‌ها در سرتاسر کشور برای تخلیه در سیلوها توزیع می‌شد که بعضا واگن‌ها به مدت ۶۰ روز در داخل ایران بابت تخلیه معطل می ماندند که به ازائ هر ۲۴ ساعت تاخیر در خروج از ایران بایستی ۲۴ دلار پرداخت می‌شد که هزینه حق توقف واگن‌ها واقعا سرسام آور بود. در جلسه شورای اداری سرخس پیشنهاد کردم که در ایستگاه سرخس یا شهید مطهری محوطه ای را تسطیح بکنیم و واگن‌ها را تخلیه و بلافاصله عودت بدهیم و در مقابل، تسهیلات بانکی در اختیار خانواده های کم بضاعت گذاشته بشود تا کشنده های سنگین خریداری بکنند که هم بارها حمل و هم هزینه ارزی گزاف به کشورهای خارجی نپردازیم و از سوی دیگر معیشت بسیاری ازخانواده جهش چشمگیری خواهد داشت، اما این موضوع و پیشنهاد را این‌قدر سنگین تلقی کردند که اجرا شدن آن‌را امری محال پنداشتند. بهرحال بازهم دست به ابتکار دیگری زدیم و واگن‌هایی که حامل کانتینر از قزاق به بندر بودند را در سرخس جابجا و واگن‌ها را کمتر از ۲۴ تحویل می‌دادیم که از قِبل اینکار، چندین هزار دلار راه آهن منفعت می‌کرد و این عملیات و منفعت ملی، این‌قدر شوق و ذوق داشت که بنده شب‌ها نمی خوابیدم ولی این موضوع هم از سوی مسئولین حمایت نشد و ابتر ماند. در خصوص شیفت برای محصولات و محمولاتی مانند پنبه که در ایران فرآوری بشوند آیا برای صادرات و بازار هدف پیش بینی شده است؟ باتوجه به تجربه گذشته این موضوع بسیار مهم هست چون که در آن موقع مورد شکایت صاحب کالا و مالک واگن قرار خواهید گرفت . علی ایحال چنانچه مسئولین همت بکنند و به حضرتعالی کمک بکنند که این طرح عملیاتی بشود ایران در مسیر طلایی حمل ونقل قرار خواهدگرفت و پیشرفت چشمگیری خواهیم داشت. مواردی که عرض کردم در بالا تقریبا عملیاتی شبیه طرح شیفت حضرتعالی اما در ابعاد کوچکتر بود. لذا یک تجربه عملی که بنده داشتم شاید بشود از آن بهره ای برد. لذابنده را بر آن داشت که تقدیم شما بکنم آرزوی موفقیت و سربلندی شما را دارم ارادتمند برادرکوچک شما کلاته کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
نشست تخصصی "شیفت" با حضور آقای رجب قزاق، کارآفرین و مدیرعامل شرکت خصوصی حمل‌ونقل بین‌المللی در محدوده‌ی ایران و کشورهای CIS، تاریخ ۱۴۰۱۱۲۰۳ کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
بخش اول مصاحبه با آقای رجب قزاق: زنجیره‌های فرآوری و ترابری چوب کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
فرصت‌های ناب "شیفت" - ۴: زنجیره‌های فرآوری و ترابری چوب (بخش اول مصاحبه با آقای رجب قزاق) - جنگل‌های تایگا در روسیه، کمربندی طولانی با مساحت حدود ۱۷ میلیون کیلومتر مربع (حدود ۱۰ برابر مساحت ایران!) را شامل می‌شود. مصرف سالیانه صادراتی چوب تایگا روسیه حدود ۱۵۰ میلیون تن است و ایران، علیرغم مهیا بودن فرصت ژئواکونومی، سهم ناچیزی از این عملیات فرآوری و ترابری پرسود دارد. - چین از فرصت فرآوری چوب تایگا روسیه استفاده زیادی می‌کند. در محل ایستگاه‌های ریلی مابین چین و روسیه، شهرک‌های بزرگ صنعتی چین در حوزه صنعت چوب فعال هستند و ضمن فرآوری (گاززنی، شیره‌کشی، کندن پوست، صمغ‌گیری، دستگاه خشک‌کن و ...) انواع محصولات چوبی را بصورت انبوه و با قیمت بسیار پایین تولید می‌کنند. - لازم است این چوب در ایران، از حداقل ساده ترین فرآوری برخوردار شود و به بازارهای مقصد (هم‌چون عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس) صادر گردد. این چوب‌ها می‌توانند جایگزین مصرف چوب‌های جنگل‌های هیرکانی ایران جهت تولید کاغذ شود. - در حال حاضر، سازمان محیط زیست ایران، ورود چوب‌های روسی به صورت واردات با پوست (اصطلاحاً به صورت گرده بینه) به ایران را ممنوع کرده‌است. به جای پاک کردن صورت مسئله، از پتانسیل بخش خصوصی استفاده کنید. بخش خصوصی خود را متعهد می‌داند با تکنولوژی مورد تایید سازمان محیط زیست ایران، جابجایی استاندارد و فرآوری و تأمین نیاز داخل و صادرات مازاد آن به بازارهای خارجی را انجام دهد و اشتغال و ارزش افزوده و... را نیز مهیا کند. - در حال حاضر، در شهرک‌های صنایع چوبی ایران (همچون شهرک صنعتی خاوران واقع در استان تهران) انواع و اقسام چوب وارداتی از اسکاندیناوی موجود است. جالب آن است که مبدأ چوب اسکاندیناوری، جنگل‌های تایگا روسیه (از شرق تایگا، نه از غرب آن!) است که به سوئد وارد می‌شود و فرآوری و صادر می‌گردد. فاصله حمل‌شده از شرق تایگا تا سوئد حدود ۱۳ هزار کیلومتر است. کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
زیست توده، چهارمین منبع بزرگ انرژی در دنیا در جهان، سالانه حدود ۷۴ میلیون تن گاز متان از فضولات دامپروری و ۴۰ میلیون تن از این گاز تنها از زباله‌های شهری خود به خود تولید و در جو پراکنده می‌شود، در حالی که جمع آوری این مواد زائد و تولید گاز متان با استفاده از مکانیزم‌های خاص علاوه بر کاهش گازهای گلخانه‌ای و کمک به حفاظت از محیط زیست، سود آوری خوبی برای صاحبان صنایع به وجود بیاورد. پس از ذغال سنگ، نفت و گاز طبیعی، چهارمین منبع بزرگ انرژی در دنیا متعلق به زیست توده است. در حال حاضر بیش از ۱۱.۵ درصد از انرژی اولیه جهان توسط منابع زیست توده تأمین می‌شود. هم اکنون ۷ نیروگاه زیست توده (نیروگاه‌های بیوگاز)، با فناوری‌های متفاوت در ایران حدود ۱۴ مگاوات برق تولید می‌کنند. وزارت نیرو، برنامه‌ای را به‌منظور شناسایی و رفع مشکلات نیروگاه‌های موجود و همچنین احداث نیروگاه‌های جدید بیوگاز به ظرفیت حداقل ۴۰۰ مگاوات ساعت در دستور کار قرار داده است. منبع: خبرگزاری مهر کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خصوصی‌سازی؛ راهکار ناگزیر اداره‌ی بنگاه‌های بزرگ بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان و دفاع مجدد ایشان از اصل خصوصی‌سازی... (۱۴۰۲۰۱۲۹) کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راه‌آهن استراتژیک ایران - روسیه، بازآفرینی رقابت ابرقدرت‌ها - هدف: شکل‌دهی به شبکه نوین زنجیره تامین مصون از تحریم، با همراهی اقتصادهای غول‌پیکر و دارای رشد سریع آسیا - ایران و روسیه در حال ساخت یک مسیر راه آهن بین قاره ایِ بازرگانی هستند که از لبه شرق اروپا تا اقیانوس هند امتداد یافته است. - ارسال نفت و سوخت صادراتی روسیه از مسیر ایران به صورت جدی برای نخستین بار در تاریخ - تجارت بین‌الملل روسیه با بازار آفریقا و هند و ایران با ورود کشتی‌های ایرانی به آب‌های سرزمینی روسیه - شبکه گسترده‌ی تجاری و ترابری دریایی و ریلی از دریای آزوف تا اقیانوس هند، و حذف هزاران کیلومتر تجارت از کریدورهای موجود - شما می‌توانید مسیرهای دریایی را کنترل کنید، ولی مسیرهای زمینی را نه! منبع: رسانه‌ی انگلیسی بلومبرگ کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری
سؤال: پیش‌نیاز کلان اقتصادی راه‌اندازی زنجیره‌های ارزش "شیفت" چیست؟ هدایت سرمایه‌های مالی جهت توسعه‌
خلق پول از هیچ، موجب اکل مال مردم به باطل است. در کشور، روزانه ۶۰۰۰ میلیارد تومان درحال خلق شدن است که ۷۰ درصد آن سهم تنها ۸ دهم درصد از سپرده‌هاست! ندیدن این رقم عجیب روزانه خلق پول از هیچ و مقصر ندانستنش در تورم میان مدت، کوتاه‌مدت و حتی روزانه، مقصر ندانستنش در بیکاری و فساد، حقا که نوبر است! @drbakhshi_eghtesadekalaan
بسم‌الله الرحمن الرحیم خلق پول ازهیچ موجب اکل مال مردم به باطل است. روزانه ۶۰۰۰ میلیارد تومان درحال خلق شدن است که ۷۰ درصد آن سهم تنها ۸ دهم درصد از سپرده‌هاست! ندیدن این رقم عجیب روزانه خلق پول از هیچ و مقصر ندانستنش در تورم میان مدت، کوتاه‌مدت و حتی روزانه، مقصر ندانستنش در بیکاری و فساد، حقا که نوبر است! آنهایی که وام می‌گیرند قدرت خرید بقیه‌ای که نمی‌توانند وام بگیرند را تصاحب می‌کنند. بانک به همه، آن‌هم در یک لحظه وام نمی‌دهد. سال‌هاست؛ شاید نزدیک به یک قرن، پول خلق می‌شود. اوایل شاید هرچند ماه یک بار آنهم بسیار اندک پولی خلق می‌شد، بعد ماهانه، هفتگی و روزانه و امروزه تقریبا پیوسته، پول ازهیچ درحال خلق شدن است؛ به نفع عده‌ای و به زیان عده‌ای کثیر! چرا این موضوع را آن‌چنان که شایسته توجه و دیده شدن است، نمی‌بینیم؟ تصور این همه جابه‌جایی قدرت خرید در طول سالها و این گستره از اکل مال به باطل، بسیار تکان‌دهنده است، اما چرا تکان نمی‌خوریم؟ بانک، نه‌تنها وام‌ها را ازهیچ خلق می‌کند، بلکه بهره‌ای که از وام گیرندگان می‌گيرد را نیز خودش خلق می‌کند. بهره‌ای هم که به سپرده‌ها پرداخت می‌کند را نیز، خودش باید خلق کند! آخر کجای این کار، قابل توجیه است؟ با کدام منطق؟ با کدام فقه و کدام دانش ریاضی و آمار می‌توان این ظلم پیوسته را ندید؟ درطول این سال‌ها، برخی تلاش کردند وجهی و توجیهاتی شرعی برای این اقدام دست و پا کنند؛ اما، آیا موفق شده‌اند؟ برخی کارشناسان در اقتصاد ایران معتقدند خلق پول از باد هوا گسترش دهنده تولید است و باید اعتبار ازهیچ خلق شود و آن‌را به تولید هدایت کرد! برخی می‌گویند ارجاع دادن مسأله تورم به خلق روزانه ۶۰۰۰ میلیارد تومان پول از باد هوا، آدرس غلط است!! عجیب زمانه‌ای شده است! چرا ردپای این شیطان را نمی‌بینیم؟ نکند خودمان از همین وام‌های خلق شده از هیچ که بار آن برگرده محرومان است استفاده می‌کنیم؟ چه زندگی‌هایی که از هم‌پاشید چه زندگی‌هایی که تشکیل نشد و ‌چه انگشترها که به دست آن دختران دم بخت نرفت چه انسان‌هایی که می‌توانستند به دنیا بیایند اما نیامدند! چه پدرهایی که شرمنده شدند... چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ دادها از این بیداد يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ذَرُوا مَا بَقِيَ مِنَ الرِّبَا إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ زمانه بر سر جنگ است یاعلی، مددی دکتر رسول بخشی، دانشیار اقتصاد دانشگاه اصفهان @drbakhshi_eghtesadekalaan کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مستند "از تورم تا سکس" تایلند؛ شکست سنگین در جنگ ارزی، با حملات بر پول ملی در اواخر قرن ۲۰ میلادی پروژه مالی‌سازی اقتصاد: جای‌گزینی اقتصاد مولد با بخش غیرتجاری، انحراف سرمایه‌های مردمی به سمت دلار، شکل‌گیری ابرطبقه‌ی ثروتمند و نابودی اقتصاد مردم سقوط از صنایع پیش‌ران به صنعت سکس و خاموشی اقتصاد تایلند برای همیشه فقر و فروپاشی اقتصادی و اجتماعی؛ ارمغان عمل به دستورالعمل‌های صندوق بین‌المللی پول و جرج سوروس در تایلند... کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
"امروز اگر امت اسلامی که ‌نزدیک به دو میلیارد جمعیت‌اند و در مهم‌ترین و حساس‌ترین نقاط جغرافیایی عالم متفرق‌اند، اگر اینها با هم متحد بودند، کشورهای اسلامی خیرات به مراتب بیشتری را به دست می‌آوردند. امروز مشکل ما تفرّق است، با این‌که قرآن نهی کرده از تفرق..." رهبر معظم انقلاب، ۱۴۰۲/۲/۲ کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری
برخی نکات سخنرانی رهبر بزرگوار انقلاب در حرم مطهر رضوی، اول فروردین ۱۴۰۲ - برای تحول در کشور، نقاط
"مهم‌ترین نقطه‌ ضعف اقتصاد ما، تصدی‌گری افراطی دولتی است." چالش‌: بازار انرژی و صنعت، عمدتاً در اختیار بخش دولتی و شبه دولتی ⇦ انحصار ⇦ رانت ⇦ آسیب‌پذیری شبکه‌ها راهکار چیست؟ ... کانال شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
هدایت شده از محسن قنبریان
🚫 جنبش دانشجویی تا کی می خواهد نزد رهبری علیه خصوصی سازی سخن بگوید⁉️ • دوگانه "پیشرفت(رشد اقتصادی)_عدالت" مساله مهم مکاتب اقتصادی است. با اتاق جنگ اقتصادی دشمن و تحریم ها، برای انقلاب اسلامی جدی تر هم شده است. • رهبر انقلاب سال۸۴ ایندو را از جمله منظورهای سیاستهای کلی اصل۴۴ اعلام کردند: - شتاب بخشیدن به رشد اقتصاد ملی - گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی. • در بند ب این سیاستها این دو منظور، چنین تعقیب شد: - افزایش سهم بخش تعاونی تا ۲۵٪ اقتصاد کشور تا پایان برنامه پنجم - اقدام موثر دولت در ایجاد تعاونی ها برای بیکاران در جهت - رفع محدودیت ازحضور تعاونی ها در تمام عرصه های اقتصادی از جمله بانک و بیمه - تاسیس تعاونی های برای تحت پوشش قرار دادن سه دهک اول جامعه به منظور فقر زدایی - و... ⬅️ از این تعاونی ها، رشد اقتصادی(اشتغال مولد) و هم عدالت اجتماعی(مالکیت فراگیر) را قصد کرده بودند. • اما با گذر قریب ۱۸سال این قسمت سیاستها محقق نشد! کل تعاونی ها در کشور به ۱۰٪ نمی رسد و تعاونی های فراگیر هم محقق نشد. بند ج سیاستها (خصوصی سازی) و واگذاری به نهادهای حاکمیتی غیر دولتی عملا سهم بر اصلی منابع دولتی اصل۴۴ شدند! ⬅️ لذا آن دو منظور -بخصوص گسترش مالکیت در سطح عموم مردم و عدالت اجتماعی- محقق نشد! • مجمع تشخیص (بعنوان ناظر سیاستهای کلی) هم در عدم تحقق متوازن سیاست های کلی اصل۴۴ دخالت موثری نکرد! • پس از قریب ۱۸سال شخص رهبر انقلاب نیز در سخنرانی اول فروردین۱۴۰۲ به منظور مشارکت عموم و آحاد مردم در اقتصاد از مسئولین و صاحبنظران و راهکار کرد! بر تحقق و انجام کامل بند ب سیاستها -مثل سالهای قبل- اشاره و اصراری نکرد! بجای تعاونی های بیکاران و فراگیر، از شرکت های کوچک (آن هم بعنوان تجربه ناموفق) گفتند! (پیش از این ۱فروردین۹۵ از شرکت ها و کارگاه های کوچک برای اقتصاد مقاومتی و تامین آن دو منظور گفته بودند که اینبار با وصف تجربه ناموفق از آن یاد کردند) ❓ آیا اهمال ۱۸ساله این بند در کنار تحقق فی الجمله واگذاری به بخش خصوصی و حاکمیتیِ غیر دولتی به معنی انصراف و لغو این بخش سیاستهاست؟! ❓سراغ گرفتن از راههای مشارکت عموم مردم و نام نیاوردن از راه های مصرح در سیاستهای قبلی به معنای تعقیب رشد اقتصادی و عدالت در طرق دیگری غیر از بند ب سیاستهای اصل۴۴ است؟! ⬅️ پژوهشگران و خوب است بجای تکرار مکرر اشکال به خصوصی سازی و شنیدن جواب مکرر و یکنواخت از آن، بر سر عدم تحقق این ضلع دیگر سیاستهای واگذاری، تحقیق و مطالبه کنند! ❗️ اگر "بند ب" به هر دلیل قابل انجام نیست؛ مطالبه اخیر رهبری را بر حرفهای کلیشه شده و بی ثمر ترجیح دهند. کارهای اندیشکده ایِ شدنی برای "مشارکت عموم مردم" در اقتصاد انجام دهند تا از این تحقق کاریکاتوری جلوگیری و رشد واقعی اقتصادی را همراه با عدالت محقق کنند. قطعا تحلیل دقیق نشدن ها و تجارب ناموفقِ قبل و توجه به آن جزئی از طرح ها و نقشه های مطلوب است. 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۲/۲/۲ ☑️ @m_ghanbarian
تغییر جایگاه اقتصادهای بزرگ دنیا رشد چشم‌گیر چین و هند افول قدرت‌های اروپایی منبع: صندوق بین‌المللی پول کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
مناظره در برنامه زنده، با موضوع:  تأملی در باب نظام اقتصادی ایران با حضور: - دکتر مسعود درخشان؛ هیأت علمی اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی - دکتر موسی غنی نژاد، هیأت علمی دانشگاه صنعت نفت و رئيس مرکز تحقیقات اقتصادی روزنامه دنیای اقتصاد دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۲ شبکه افق کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تنظیم‌گری دولتی یا مکانیزم بازار؟ مناظرۀ ناتمام آقایان دکتر مسعود درخشان و دکتر موسی غنی نژاد در دهه‌ی هشتاد... کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
برند شیفت.pdf
555.6K
پاسخ به پرسش‌های ۱۰ گانه‌ی طراحِ نشان "شیفت" در پاسخ به ۱۰ پرسشی که دوست عزیز گرافیست‌مان برای طراحی نشان (برند) "شیفت" مطرح فرمودند، پاسخ‌هایی توسط یکی از محققین همکار شیفت ارائه شد که تقدیم می‌گردد. کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
نشست تخصصی «شیفت» با دکتر سعید جلیلی، نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، تیر ۱۴۰۰ بررسی پیشنهاد اجرای طرح شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری به منظور «کاهش خام فروشی»، «احیای حکیمانه‌ی زنجیره‌های ارزش» و «استفاده حداکثری از موقعیت بی‌نظیر ژئوپلتیک کشور» دکتر جلیلی: - با توجه به ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد، در زمینه تولید برخی محصولات و صادرات آن به کشورهای همسایه، می‌توان به قطب منطقه تبدیل شد. - اجرای عملیاتی طرح شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری منوط به تعیین چشم‌انداز و تعیین اولویت‌های فرآوری و صادرات است. - پیش از اجرای کامل این طرح می‌بایست ابتدا الگوی محدودی از آن در یک یا چند زنجیره فرآوری و ترابری عملیاتی شود تا با بررسی نتایج و میزان استقبال بخش خصوصی، برای گام‌های بعدی قدم برداشت. https://www.farsnews.ir/news/14000420000415 کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عدم یکپارچگی بازار و شبکه حمل‌ونقل! کامبیز میرکریمی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه: بعد از این که اروپایی‌ها از روسیه خارج شدند، روس‌ها حتی نوشابه کوکاکولا را هم از ایران وارد می‌کنند بعد از سفر رئیس جمهور به روسیه حجم زیادی از کالاها به سمت کریدور شمال جنوب آمده است، متاسفانه با این همه ظرفیت صادرات به روسیه، مشکل کشتی برای صادرات به این کشور هنوز حل نشده است! کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
ایران، روی ریل «شیفت» مصاحبه‌ی سایت علمی خبری دانه با آقای دکتر مصطفی آیتی عضو شورای اجرائی کنوانسیون ترانزیت (TIR) سازمان ملل متحد وقتی کسی به ما نیاز نداشته باشد، از نقشه ژئوپلتیک جهان حذف می‌شویم. این شوخی نیست! فاجعه است. این واقعیت دردناک در حال اتفاق افتادن است. طرح شیفت، راه نجات ایران برای ماندن در نقشه ژئوپلتیک جهان است. جناب سیاست‌گذار! اگر شما افق بیست‌ساله را طوری تنظیم کنید که از عبور کالاها فقط حق عبور نگیرید، بلکه توسعه صنعتی و تولیدی را در همه‌ ایران بر اساس مسیر کالاها و مواد اولیه و بازارها در منطقه تنظیم کنیم می‌توانیم به ارزش افزوده بسیاری برسیم. به‌عبارتی، عبور موقت ایجاد کنیم. چرا چین با وجود موقعیت جغرافیایی ویژه‌ ما تاکنون اقدام به سرمایه‌گذاری جدی در ایران نکرده است؟ اگر بتوانیم -این یک اگر بزرگ است- مسیر ارتباط ریلی با چین از راه افغانستان را ایجاد کنیم، در مسیر توسعه پرشتاب قرار می‌گیریم. سیاستگذاران و وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها باید کل برنامه هفتم و هشتم قانون بودجه و افق بیست‌ساله را طوری تنظیم کنند که با برنامه "شیفت" منطبق باشد... http://danenews.ir/2023/04 کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
وقتی هیئت مردمی تبریزی، صادرکننده فولاد می‌شود! جمعی از اعضای هیأت زنجیرزنان محله حکم‌آباد تبریز زمانی که دیدند همسایه کارخانه‌دار محب اهل بیت شان ورشکست شده است، به کمک او رفتند و با پرداخت بدهی‌هایش او را از زندان آزاد کردند و کارخانه را سرپا کردند. داوود قدیم؛ مسئول هیأت می‌گوید: "هیأت باید به حرف ولی خود گوش دهد. ۱۱ سال است رهبری روی تولید تأکید دارند. به سهم خود در این عرصه وارد شدیم و این کارخانه را احیا کردیم". این کارخانه امروز صادرکننده نمونه در عرصه فولاد است و به ۵ کشور همسایه علاوه بر بازار داخل، صادرات دارد.  آنها برای جذب نیرو در هیأت فراخوان می‌دهند و درحال حاضر ۱۰۰ تا ۱۲۰ نیرو دارند.  کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | خصوصی‌سازی؛ قانون خوبی که خوب عمل نشد 📽 بخشی از گفت‌وشنود دانشجویان با رهبر انقلاب در دیدار اخیر 💻 Farsi.Khamenei.ir