لحظهها را غنیمت بشمار ،
چرا که روزي خواهد رسید که فرصت جبران میخواهي ولی لحظهای نمانده...!
شبها به تفکر بپردازید ،
چرا که ماه ، شبها با شما سخن میگوید ،
و تفکر درمورد ِخلقت برای ِشما آسانتر میشود !
بسم ِرب ِنور !
محفل ِهفت : خشكِ مذهبی بدرد نمیخوره .
قبل از خواندن ِمحفل ، صلواتی برای ظهور امامزمانمون بفرستید 🌱
اول از همه شروع میکنم با آیه ٔ:
بِالإيمانِ يُرتَقى إلى ذِروَةِ السَّعادَةِ و نِهايَةِ الحُبُورِ : تنها چیزی که تورو میتونه شاد و بانشاط کنه دینِ...
خب این یعنی چی؟؟
یعنی اگر دینداری بانشاطی و اگر بانشاطی دین داری...!
یه عده میگن : من که اعتقاد دارم پس چرا نشاط ندارم؟ باید بری ببینی کجای راه رو اشتباه رفتی!!
وگرنا اصلا مومن بداخلاق و بینشاط که قابل قبول نیست!!
مومنی ؟ شوخی کن ، بخند ، نشاط داشته باش!!
طرف میگه فلانی خیلی مخلصِ ولی شاد نیست !
خب به درد نمیخوره که!!
اخلاصی که به تو نشاط نده یه جاش میلنگه!
همراه
اول از همه شروع میکنم با آیه ٔ: بِالإيمانِ يُرتَقى إلى ذِروَةِ السَّعادَةِ و نِهايَةِ الحُبُورِ : ت
پیامبر فرمودند : مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى .
دین اسلام ، منبع ِنشاطِ!!
به عنوان ِمسلمون خودت رو معرفی میکنی ، بعد خودتو میگیری ؟ اخم میکنی ؟ این که درست نیست !
تو ویترین ِدینت هستی!!!
باید نشون بدی چقدر توی دینت شادی مهمه!!
کی دلش میخواد بینشاط باشه ؟
طرف تورو ببینه که از اسلام فرار میکنه!!
اول از همه خدارو بشناس...
باهاش ارتباط برقرار کن...
با دین انس بگیر...
با نشاط میشی...!
لبخند بزن ، لبخند زدن معجزه میکنه!!
از اشكهایش بیخبریم که بیتفاوت لحظههارا میگذرانیم...
اگر از تنهایی ِاو خبر داشتیم ، بیشك برای ِاو و بهخاطر ِاو زندگي میکردیم !
بسم ِرب ِالمهدي !
محفل ِهشت : رفاقت با خدا .
قبل از خواندن ِمحفل ، صلواتی برای ظهور امامزمانمون بفرستید 🌱
محفل ِامروز خیلي دلنشین ِ!
میخوایم ببینم چیکار کنیم تا با خدا رفیق بشیم ؟
ما برای اینکه با خدا رفیق بشیم نیاز به تفکر داریم!
اگر کمي با خودمون فکر کنیم ، به یه نتایجی میرسیم که با ۷۰ سال عبادت بهش نمیرسیم!
البته این به معنی ِکنار گذاشتن عبادت نیستا😄
ولی تفکر ، نوعی عبادته!
شما میای فکر میکنی ، تو سختیها کی همیشه بود ؟ از اول بود ؟ تا آخر هم هست ؟
اصلا کدوم یکی از آدمای دور و برت تضمین میکنن تا آخر کنارت خواهند ماند ؟
و وقتی به این برسی که هیچ کدوم از آدم های دورت برت همیشگی نبودن!
میای فکر میکنی ، تو اوج ناراحتیام کی ُصدا زدم ؟
فکر میکردم کی از همه توانا تره ؟
به کی میگفتم کمکم کنه ؟
و در آخر کی کمکم کرد؟☺️
همراه
محفل ِامروز خیلي دلنشین ِ! میخوایم ببینم چیکار کنیم تا با خدا رفیق بشیم ؟ ما برای اینکه با خدا رفیق
ما از تمام رفیقهامون معرفت میخوایم !
با رفیق هامون هم سعی میکنیم با معرفت رفتار کنیم !
ولی خدا برای ما بامعرفتترین بود ُما براش بیمعرفتترین!
وقتی به اینا فکر کنید ، به این نتیجه میرسید که چقدر میتونید رفاقتتون رو با خدا سفت ُمحکم کنید ، چقدر هم سود خواهید کرد😄
شما بعد از تفکر و رسیدن به یه سری نتایج ، باید ِباید به این نتیجه برسی که : چیکار کنم برای رفیقم ؟ اگر به این نتیجه نرسی ، درست فکر نکردی!!
حالا وقتی این سوال رو از خودت پرسیدی ،
بدون داری نزدیك میشی...
شما اول فکر کن به نماز هات!
آیا میخونی ؟ اول ِوقته ؟ با حضور ِدله ؟
نماز معجزه میکنه!
تو وقتی از خواب بلند میشی که نماز صبح بخونی ، خدا کیف میکنه!! به ملائک میگه : بندهی من از خوابش زده که بیاد با من حرف بزنه ، حالا ببینید چه آرامشی تو دلش قرار میدم☺️