eitaa logo
همراه
571 دنبال‌کننده
407 عکس
57 ویدیو
10 فایل
﷽ 🤍 رسانہ‌ي‌‌‌‌‌‌‌‌ فرهنگۍاجتماعۍِهمراه ؛ • کانال ِمحفل‌ها • @mahfel_hamrah • کانال ِپادکست‌ها • @radio_hamrah - درخدمتم : https://daigo.ir/secret/61351924353 .
مشاهده در ایتا
دانلود
دل بی تو به جان آمد وقت است که بازآیی ؛
شب‌ها به تفکر بپردازید ، چرا که ماه ، شب‌ها با شما سخن میگوید ، و تفکر درمورد ِخلقت برای ِشما آسان‌تر می‌شود !
بسم ِرب ِنور ! محفل ِهفت : خشك‌ِ مذهبی بدرد نمیخوره . قبل از خواندن ِمحفل ، صلواتی برای ظهور امام‌زمانمون بفرستید 🌱
اول از همه شروع میکنم با آیه ٔ: بِالإيمانِ يُرتَقى إلى ذِروَةِ السَّعادَةِ و نِهايَةِ الحُبُورِ : تنها چیزی که تورو می‌تونه شاد و بانشاط کنه دینِ... خب این یعنی چی؟؟ یعنی اگر دین‌داری بانشاطی و اگر بانشاطی دین داری...! یه عده میگن : من که اعتقاد دارم پس چرا نشاط ندارم؟ باید بری ببینی کجای راه رو اشتباه رفتی!! وگرنا اصلا مومن بداخلاق و بی‌نشاط که قابل قبول نیست!! مومنی ؟ شوخی کن ، بخند ، نشاط داشته باش!! طرف میگه فلانی خیلی مخلصِ ولی شاد نیست ! خب به درد نمیخوره که!! اخلاصی که به تو نشاط نده یه جاش میلنگه!
همراه
اول از همه شروع میکنم با آیه ٔ: بِالإيمانِ يُرتَقى إلى ذِروَةِ السَّعادَةِ و نِهايَةِ الحُبُورِ : ت
پیامبر فرمودند : مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى . دین اسلام ، منبع ِنشاطِ!! به عنوان ِمسلمون خودت رو معرفی میکنی ، بعد خودتو میگیری ؟ اخم میکنی ؟ این که درست نیست ! تو ویترین ِدینت هستی!!! باید نشون بدی چقدر توی دینت شادی مهمه!! کی دلش میخواد بی‌نشاط باشه ؟ طرف تورو ببینه که از اسلام فرار میکنه!! اول از همه خدارو بشناس... باهاش ارتباط برقرار کن... با دین انس بگیر... با نشاط میشی...! لبخند بزن ، لبخند زدن معجزه میکنه!!
انشاءالله از محفل راضی باشید 🌱
از اشك‌هایش بی‌خبریم که بی‌تفاوت لحظه‌هارا می‌گذرانیم... اگر از تنهایی ِاو خبر داشتیم ، بی‌شك برای ِاو و به‌خاطر ِاو زندگي میکردیم !
از بی‌معرفتی ِخود شرمگینم ُهیچ ندارم برای ِگفتن... کاش فقط بیایی!
بسم ِرب ِالمهدي ! محفل ِهشت : رفاقت با خدا . قبل از خواندن ِمحفل ، صلواتی برای ظهور امام‌زمانمون بفرستید 🌱
محفل ِامروز خیلي دلنشین ِ! می‌خوایم ببینم چیکار کنیم تا با خدا رفیق بشیم ؟ ما برای اینکه با خدا رفیق بشیم نیاز به تفکر داریم! اگر کمي با خودمون فکر کنیم ، به یه نتایجی میرسیم که با ۷۰ سال عبادت بهش نمی‌رسیم! البته این به معنی ِکنار گذاشتن عبادت نیستا😄 ولی تفکر ، نوعی عبادته! شما میای فکر می‌کنی ، تو سختی‌ها کی همیشه بود ؟ از اول بود ؟ تا آخر هم هست ؟ اصلا کدوم یکی از آدمای دور و برت تضمین میکنن تا آخر کنارت خواهند ماند ؟ و وقتی به این برسی که هیچ کدوم از آدم های دورت برت همیشگی نبودن! میای فکر می‌کنی ، تو اوج ناراحتیام کی ُصدا زدم ؟ فکر میکردم کی از همه توانا تره ؟ به کی میگفتم کمکم کنه ؟ و در آخر کی کمکم کرد؟☺️
همراه
محفل ِامروز خیلي دلنشین ِ! می‌خوایم ببینم چیکار کنیم تا با خدا رفیق بشیم ؟ ما برای اینکه با خدا رفیق
ما از تمام رفیق‌هامون معرفت می‌خوایم ! با رفیق هامون هم سعی میکنیم با معرفت رفتار کنیم ! ولی خدا برای ما بامعرفت‌ترین بود ُما براش بی‌معرفت‌ترین! وقتی به اینا فکر کنید ، به این نتیجه می‌رسید که چقدر میتونید رفاقتتون رو با خدا سفت ُمحکم کنید ، چقدر هم سود خواهید کرد😄 شما بعد از تفکر و رسیدن به یه سری نتایج ، باید ِباید به این نتیجه برسی که : چیکار کنم برای رفیقم ؟ اگر به این نتیجه نرسی ، درست فکر نکردی!! حالا وقتی این سوال رو از خودت پرسیدی ، بدون داری نزدیك میشی... شما اول فکر کن به نماز هات! آیا میخونی ؟ اول ِوقته ؟ با حضور ِدله ؟ نماز معجزه میکنه! تو وقتی از خواب بلند میشی که نماز صبح بخونی ، خدا کیف می‌کنه!! به ملائک میگه : بنده‌ی من از خوابش زده که بیاد با من حرف بزنه ، حالا ببینید چه آرامشی تو دلش قرار میدم☺️
همراه
ما از تمام رفیق‌هامون معرفت می‌خوایم ! با رفیق هامون هم سعی میکنیم با معرفت رفتار کنیم ! ولی خدا برا
رفقا ، با خدا حرف بزنید ، درد ُدل کنید ! نمیدونید چقدر لذت تو این صحبت‌های شبونه با خدا وجود داره!!! اگر بدونید وقت ِسحر ، قبل از اذان چه چیز هایی میدن☺️ ، حاضر به خواب نمیشید!! انقدر لذت داره... تو هرچی بیشتر برای خدا کار کنی ، دلت بیشترشو میخواد... میدونی چرا ؟ چون آرامش رو داری پیدا میکنی!!! اون آرامش واقعیه😄 کی بدش میاد حالش بهتر شه ؟ آرامشش بیشتر بشه؟؟ و بعد از یه مدت حس می‌کنی واقعا دیگه خدا بغلت کرده... حس می‌کنی رحمتی که خدا داره نازل می‌کنه برات... رفقا ، رفاقت با خدا قشنگ ترین نوع دوستی هستش!! خدا خالق ِماست ، بهتر از هرکس دیگه‌ای می‌تونه حالمون رو خوب کنه:) برید سمتش ، پشیمونی تو این راه محاله🌱