eitaa logo
ایران فردا؛رسانه بسیج فرهنگیان
4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
276 ویدیو
30 فایل
ایران فردا ؛ رسانه بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش ارتباط با ما: @iranfarda_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
| راهیان‌نور مراسم افتتاحیهٔ ملی اردوی راهیان‌نور و پیشرفت بسیج فرهنگیان و یادوارهٔ شهدای فرهنگی خوزستان برگزار شد. در این مراسم دکترصدیقی، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور، سردار فلاحی جانشین سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان، عبدالله حبیبی مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، سرهنگ جمالی رئیس بسیج فرهنگیان خوزستان و روح الله دانشی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ اهواز، فرهنگیان و پرسنل اداری آموزش و پرورش ناحیه ۳ اهواز و ۸۰۰ نفر از فرهنگیان از سراسر کشور در یادمان هویزه حضور داشتند. 🇮🇷ایران فردا؛ رسانه مرکز بسیج فرهنگیان https://eitaa.com/iran_fardaa
ایران فردا؛رسانه بسیج فرهنگیان
راهیان نور هم عهدی و روایت مجدد است/ دکتر سجاد صدیقی، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان، در افتتاحیهٔ ملی راهیان‌نور با اشاره به جایگاه همت معلمان در ساختن آینده‌ی کشور گفت: ما صحنهٔ مجاهدت خود را باید مشخص کنیم. این صحنهٔ مجاهدت، صحنه‌ای از یک حرکت منظم تشکیلات‌مند و تشکیلات مداری‌ست که باید در عرصهٔ مبارزهٔ تعلیم و تربیت بتوانیم خاکریز دفاعی خودمان را بناکنیم و براساس نقشهٔ عملیاتی خود، پیشروی کنیم. رهبر انقلاب در نشست با معلمان فرموند: "جوانان مؤمن، جوانانی که دلتان برای تعلیم و تربیت می‌سوزد، در عرصهٔ تعلیم و تربیت جنگی برپاست! این جنگ را جدی بگیرید. آيا امروز این جنگ و صحنهٔ نبرد را بسیجیان ما در آموزش و پرورش جدی گرفته‌اند؟ می‌دانید جدی گرفتن یعنی ساختن اتاق جنگ؟‌ باید باور داشته‌باشیم که آینده به دوش من و شماست! مسئول بسیج فرهنگیان با يادآوري سخن رهبر انقلاب که معلمان را افسر سپاه پیشرفت کشور و محور تمدن‌سازی خواندند؛ گفت: قسمتی از ماجرا این است که معلم جایگاه خود را در این جنگ تبیین کند و قسمتی دیگر، سنگینی بار رسیدن به این افق و آرمان انقلاب اسلامی‌ست که به دوش من و شماست. ما امروز باید وظیفهٔ خودمان را ادا کنیم. راهیان‌نور هم‌عهدی و روایت مجددی است، بر این مسیر ایستادگی مجدد است. امروز اگر در کنار شهید علم الهدی عزیز و دیگر شهدا که در این صحرا مظلومه شهید شدند، ایستادیم؛ برای روایت و هم‌عهدی مجددی است که باید این مسیر و آرمان را به دست‌ گیریم. او خاطر نشان کرد: دشمن جنگ را طراحی می‌کند و این طراحی گرفتن این نسل است. چه کسی بهتر از "معلم"، این گزاره را می‌فهمد؟ آيا ما می‌توانیم به عافیت گوشه‌ای بنشینیم؟ ما سختی‌های زندگی معلمی را می‌دانیم. معلم باوجود سختی‌هایی که طی می‌کند، باید بتواند عهد تاریخی خودش را ادا کند. این نسلی که از ما گرفته می‌شود از نسل پیغمبر خداست! امت پیغمبر خدا و نسل فاطمه زهرا(س) ست. اگر وظیفهٔ خودمان را ادا نکنیم، مدیون خواهیم شد. وی با اشاره به هدف آغاز راهیان‌نور گفت: ما باید بتوانیم نقطهٔ هم‌عهدی پیدا کنیم‌ و کدام نقطه بهتر از آمدن در کنار این اماکن مقدس، بازخوانی این مسیر و ترسیم افق‌های پیش رو؟ بار دیگر باید عزم‌ها را جزم کرد. به تعبیر دیگر، "ما به قله نزدیکیم"، خستگی ممنوع است. ما باتمام وجود باید مجاهدت کنیم. باید سهم خود را از فضل خدا بخریم که "فضل الله المجاهدین علی القاعدین به اموالهم و انفسهم" باید با مال و جانمان به این جنگ بیاییم. کسی حق خستگی و غر زدن ندارد! ما معلم‌ها نه تنها بار و سختی خودمان، بلکه بار و سختی و تلاطم‌های زندگی بقیه را هم باید به دوش بکشیم. لذا زمانی‌که رهبر می‌فرمایند: "خستگی ممنوعه." این برای من و شما مضاعف است. برای آنچه که آینده به آن معتقدیم، عزم کنیم. آیندهٔ انقلاب اسلامی درخشان است. امروز در دههٔ پنجم انقلاب‌اسلامی، در نقطه‌ای از قرن جدید، هیچ معادلهٔ قدرتی در دنیا بدون حضور جمهوری اسلامی، قابل حل نیست! در هیچ نقطه‌ای از تاریخ ایران ما اینقدر قدرت نداشتیم. حیف است که روایت‌های معوج‌ ما را به این نقطه که رسیدیم متوجه نکند. صدیقی با استعانت از خداوند در حرکت در این مسیر گفت: خواهش می‌کنم‌ عزم مجددی کنیم و با باور جدی‌تر و انگیزهٔ متعالی‌تر، همکارهای دیگر را دعوت کنیم و نسل آینده را برای آنچه که به تعبیر ما خیز نهایی انقلاب برای رسیدن به قله است، مسلح و مسلط کنیم. و بتوانیم به کفایت، ادای تکلیف کنیم. 🇮🇷ایران فردا؛ رسانه مرکز بسیج فرهنگیان https://eitaa.com/iran_fardaa
📌سازمان بسیج فرهنگیان برگزار می‌کند: 🔹دومین دوره راهیان مقاومت فرهنگیان زمان: ۸ الی ۱۶ دی ماه(در سه بازه) مکان: کرمان، پایتخت مقاومت جهان اسلام 🔸به همراه بازدید از یادمان های گلزار شهدای کرمان، بیت الزهرا، خانوک و... https://eitaa.com/iran_fardaa
📚 💠 جلسۀ دوم: تولّد مدرسه در غرب 🔻 همه اقوامی که به مرحله‌ای معیّن از تحوّل می‌رسند، بالطّبع گرایشی به دارند. تربیت فرآیندی است که از طریق آن، جامعۀ انسانی ویژگی جسمی و روحی خود را حفظ می‌کند و به نسل آینده منتقل می‌سازد. افراد در جریان تغییرات و تحوّلات از میان می‌روند در حالی که نوع همان می‌ماند که بود. (ورنر یِگر. پادیا. ص۱۸) 🔸 یونانیان رگ و ریشه دنیای غرب هستند و اصیل‌ترین شکل آن در و خود را نشان می‌دهد. یونانیان برای اوّلین بار بسیاری از حوزه‌های فرهنگی و تمدنی را، از اصول طب و ریاضیات و علوم گرفته تا موسیقی و هنرها و معماری، از شعر و فلسفه تا تراژدی و کمدی و از سیاست و دموکراسی تا جنگاوری و ورزش را آنچنان شکوفا ساختند که جامعه غرب در تمام طول تاریخ خود و تاکنون مرهون دستاوردهای این قوم و فرهنگ و نهاد تربیتی ست که این دستاوردها را در قالب آن منتقل نمود. اما نهاد تربیتی یونانیان همچون ایده انسانی که داشتند مبتنی بر کثرت و آزادی فردی بود: آموزش‌هایی پراکنده، در مکان‌هایی متفاوت و وابسته به استادان. 🔹 این فرهنگ و تربیت دیری نپایید که جای خود را به ایده‌ای کاملاً متفاوت داد: ایده جامعه مسیحی در . این ایده در نقطه مقابل ایده یونانی، به لحاظ اجتماعی کاملاً وحدت‌گرا و تحت سیطره کلیسا قرار داشت. ایدۀ مدرسه نیز برای اوّلین بار دقیقاً در چنین شرایطی امکان شکل‌گیری یافت: ساخت اجتماعی برای استقرار و گسترش اخلاق مسیحی. بنابراین، نهاد آموزشی متناسب با آن نیز در مقابل آموزش‌های دوره باستان، ، در (مدرسۀ کلیسایی)، برنامه درسی متّحد و با هدفی متمرکز (مسیحی سازی) ایجاد شد: مدرسه برای اوّلین بار در قرون وسطی و در کلیسا زاده شد. 🔻 اما آیا مدرسه امروزی بیشتر به شباهت دارد یا ؟ 🔻 آیا مدرسه به دنبال استقرار در جامعه است یا مبتنی بر و ساختاریافته است؟ 🔻 آیا از نظر اخلاقی جامعه‌ای تکثّر گرا و آزادی گرا ست یا ؟ 🔻 جامعه و آرمان ما چطور؟ آیا ما در واقعیّت و آرمان اجتماعی تکثّرگرا هستیم یا انضباطی؟ آیا نهاد مدرسه‌ای ما هم برای تحقق هدفی هم‌پیوند با جوامع امروزی غربی شکل گرفته که تا این حد به آن شباهت دارد؟ 👈 جلسه آینده انشالله به بحث پیرامون و بسترهای اجتماعی آن خواهیم پرداخت تا با مقایسه شکل سنتی نهادهای آموزشی رگ و ریشه مدرسۀ امروزی مستقر در ایران را بهتر بازیابی کنیم. 🇮🇷ایران فردا؛ رسانه مرکز بسیج فرهنگیان https://eitaa.com/iran_fardaa
9.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| مسیرمعلمی 🔰 دوره تربیتی مسیر معلمی به همت کانون بسیج فرهنگیان دزفول برگزار شد. 🔹در راستای ارتقای توانمندی‌های علمی-تربیتی معلمان و مبنی بر کیفیت‌بخشی بسیجیان و ایجاد بستر مناسب برای نقش‌آفرینی در مسیر تحول نظام تعلیم و تربیت، دورهٔ آموزشی-تربیتی مسیر معلمی با حضور اساتید گرانقدر خواهر مولایی، خواهر بخشنده‌پور، خواهر کلیددار و ۱۴۵ نفر از معلمان دغدغه‌مند شهرستان دزفول، در تاریخ چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه 28، 29 و 30 آذرماه ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی و اجرا شد. 🇮🇷ایران فردا؛ رسانه مرکز بسیج فرهنگیان https://eitaa.com/iran_fardaa
*توسعه نقش آفرینی معلمان از تدریس و تسهیل‌گری صرف به تاریخ‌سازی و هدایت‌گری اجتماعی* ✍️ حمیدرضا قائم پناه 🔸روز جمعه توفیق حضور در جمع معلمان شهرستان‌های بوشهر و دشتی را داشتم؛ معلمانی که با انگیزه‌ای عمیق و دغدغه‌ای ارزشمند، گرد هم آمده بودند تا درباره تحول بنیادین آموزش و پرورش به گفت‌وگو بپردازند. این نشست‌ها که به همت بسیج فرهنگیان و با همکاری ادارات آموزش و پرورش برگزار می‌شود، فضایی ارزشمند برای تبادل اندیشه و ایجاد مسیرهای جدید تحول در نظام آموزشی کشور است. 🔸پیش از این نیز افتخار حضور در جمع معلمان شهرستان‌های دیر، کنگان، دشتستان، تنگستان و بروجرد را داشتم. در این نشست‌ها، آنچه به‌روشنی دیده می‌شود، حضور معلمان الگو و قهرمانی است که در دل آموزش و پرورش می‌درخشند. معلمانی که با ایمان و اراده، به دنبال ایفای نقشی بزرگ‌تر از آموزش صرف هستند و تلاش می‌کنند معنای بلند معلمی را به حقیقت بازگردانند. 🔸این معلمان، نه‌تنها هدایت‌گران نسل آینده، بلکه احیاگران نقش انبیایی و سازندگان جامعه‌ای بهتر هستند. آنان بر این باورند که معلمی، تنها به کلاس درس محدود نمی‌شود؛ بلکه رسالتی بزرگ‌تر در هدایت و تاریخ‌سازی دارد. موضوعاتی که در این نشست‌ها مطرح می‌شود، از بررسی "سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش" و "مدرسه تراز سند تحول" گرفته تا تأمل در معنا و ضرورت تحول و توسعه نقش‌آفرینی معلمان، نشان‌دهنده عمق این باور است. 🔸آنچه این نشست‌ها را از دیگر برنامه‌ها متمایز می‌کند، *حضور معلمانی است که نه برای کسب گواهی یا گذراندن دوره‌های ضمن خدمت، بلکه با دغدغه‌ای قلبی و تعهدی عمیق در این برنامه‌ها شرکت می‌کنند.* 🔸معلمان حاضر در این نشست‌ها، فراتر از نقش مرسوم خود در کلاس درس، به دنبال تقویت و توسعه نقش اجتماعی و تاریخ‌سازی خود و بازگرداندن معنای حقیقی معلمی هستند. آنها می‌خواهند تحریفی که معلمی را فقط به سرکلاس درس رفتن محدود کرده، به حقیقت والای خود برسانند. 🔸این حضور ارزشمند، نمایانگر حقیقتی روشن است: آنهم اینکه روایت‌های خلاف واقع درباره معلمان، فاصله بسیاری با واقعیت‌های میدانی دارد. واقعیت را باید در این معلمان پرتلاش دید که با امید به آینده و تلاشی بی‌وقفه، در مسیر ارتقای نظام آموزشی و اجتماعی کشور گام برمی‌دارند. ایران فردا؛رسانه مرکز بسیج فرهنگیان https://eitaa.com/iran_fardaa