eitaa logo
ایران اسلامی
76 دنبال‌کننده
243 عکس
92 ویدیو
3 فایل
سایت ایران اسلامی با همت جمعی از طلاب حوزه علمیه دهدشت شروع بکار کرد و فعالیت آن شامل مباحث: فرهنگی، علمی، اجتماعی ، اخلاقی ، احکامی ، اعتقادی ، اقتصادی ، سیاسی ، می باشد . ادمین @Vali12asr تبادل @alimortazavi111
مشاهده در ایتا
دانلود
الکلى به پنج دلیل از محرّمات شمرده مى شود: دلیل اول – کتاب (قرآن) در قرآن کریم آیات فراوانى وجود دارد که حرمت را به زبان کنایه و یا موردى بیان مى کند، ولى ما به صریح ترین آنها مى پردازیم: ۱ـ «انّما الخمر و المیسر و الانصاب و الازلام رجس من عمل الشیطان فاجتنبوه لعلکم تفلحون؛ (مائده (۵) آیه ۹۰) تحقیقاً و انواع و بت پرستى و یا سنگ هایى که براى قربانى نصب شده و چوبه هاى قرعه (براى کشف امور غیبى)، پلیدى از کارهاى است، از آن دورى گزینید، شاید رستگار شوید.» ۲ـ «انما یرید الشّیطان ان یوقع بینکم العداوه و البغضاء فى الخمر و المیسر…؛ (مائده (۵) آیه ۹۱) مى خواهد کینه توزى و دشمنى را از طریق و در میان شما بیفکند و تضادهاى داخلى را تشدید نماید و شما را از یاد خدا و نماز باز دارد، آیا باز هم دست از آن بر نمى دارید. @iranslamei1357
دلیل دوم – احادیث و (سنت) در مجامع و ، این حدیث معروف است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) ده گروه را کرده است که به گونه مستقیم یا غیر مستقیم در سازى دخالت دارند: ۱ – کسى که درخت انگور را به نیت غرس کند؛ ۲ – آن که بدین قصد از درخت تاک پاسدارى نماید؛ ۳ – خریدار ؛ ۴ – فروشنده آن؛ ۵ – کسى که مى نوشد؛ ۶ – کاسبى که از فروشى پولى به دست مى آورد؛ ۷ – فشار دهنده انگور به انگیزه ساختن ؛ ۸ – افرادى که را حمل و نقل مى کنند؛ ۹ – تحویل گیرنده آن؛ ۱۰ – ساقى یا کسى که براى دیگرى مى برد. ( فروع کافى، چاپ جدید، ج ۶، ص ۴۳۰ – ۴۲۹) @iranslamei1357
دلیل سوم – برخى از عقلاى جهان به خصوص پزشکان متعهد بر اساس موازین و و بلکه مشاهدات حسى معتقدند مسکِر انسان را از حالت عادى خارج مى سازد و براى مدت زمانى او را در و بى خبرى نگه مى دارد و در این حالت هرگونه عمل خطرناک و یا شرم آورى از وى امکان صدور مى یابد. دلیل چهارم – به اجماع فقهاى و ، ، نجس و حرمت آن محرز است. اکثر عالمان دینى مشروبات را حتى به نام دارو نیز تجویز نمى کنند، چرا که خداوند متعال شفایى در حرام قرار نداده است. تمام فقیهان اسلامى براى خوار اجراى حد شرعى (هشتاد ضربه شلاق) را واجب نموده اند. @iranslamei1357
دلیل پنجم – (علم پزشکى) (منظور از علوم طبیعى، استنتاجاتى است که متفکران از آن دارند. هنگامى که علم خطرات و مضرّات را کشف مى کند، حرمت آن را اعلام مى دارد.) از نظر علم پزشکى نیز حرمت ، محرز است، زیرا کتاب هاى متعددى درباره زیان هاى آن از سوى پزشکان دل سوز نوشته شده است. آنچه تا حالا مطالعه کردید بخشی از این مقاله بوده برای مطالعه بیشتر وارد لینک زیر شوید    http://ir-sl.ir/?p=661 @iranslamei1357
بسم رب الراسخون بخش ۴ : آغاز یک _سلطه شاید باور این موضوع سخت باشد ولی حدود ۷۰ درصد مردم از اوضاع سیاسی کشورشان خبر ندارند . نه تنها مردم خود بلکه سایر مردم نیز آگاهی چندانی ندارند که این همه اتفاق ناگوار از و و کشت و کشتار های وسیع  چگونه به وقوع می پیوندد ولی فقط دهان عده ای کم به اعتراض گشوده می شود. بیشتر حملاتی که به بلاد داشت در جریان جام های جهانی اتفاق افتاد که دید بیش از یک میلیارد آدم به سمت دوخته شده بود. ۲۰۰۶ به ،  _۲۰۱۴   به ،  _۲۰۱۸ تشکیل ، و و و کردن به و بساری دیگر از هایی که صورت گرفت که زیر پوشش رخداد های مهم   از جمله مسابقات و آنرا مخفی کردند. حال چه سودی در این کشور گشایی ها و ایجاد ها دارد؟ @iranslamei1357
به دنبال تشکیل دادن یک وسیع جهانی است همان حکومتی که خداوند در عصر حضرت و (علیهما السلام) به آنان داد. ولی غافل از اینکه هر یک زمانی خاص چنین وضعیتی برایش  رخ می دهد. سایر منحصر به زمانی خاص هستند ولی اسلام فراگیر و تا پایان دنیا وقت ادامه دارد . مورد اعتقاد بر اساس آموزه های صحیح اسلام ، فرزند عسکری (علیه السلام) هست و ایشان می باشد تمام تلاش خود را می کند تا چهره ای منفور از این به عالم معرفی کند . فیلم های به طور کثیر به این موضوع در حال پرداختن است . به عنوان نمونه فیلم را به نسبت دادند که » » فرمان روای تاریکی درگیر آن بود و در صورتی بر طرف می شد که را به وی برسانند. و اگر حلقه به دست وی می رسید با ارتش هایی که جمع کرده بود تمام دنیا را نابود می کرد. @iranslamei1357
در این اشاره به شخصیت دیگری نیز شده به نام »« که در اثر مصاحبت و همراهی با طول عمر زیادی به وی داده شده است . حال دقیقا این اشاره به کدام یک از آموزه های دارد مشخص نیست ولی می خواهد این را برساند که این قبل از اینکه بخواهد به برسد دارد که در عرف به عنوان شناخته می شوند که دار ودیعه و هستند که باید آنرا به برسانند. http://ir-sl.ir/?p=1194 @iranslamei1357
یکی از قوه هایی است که در انسان وجود دارد ولی گاه تعبیراتی که در واقع زیر مجموعه این قوه طبق گفته عام جزء این قوه محسوب میشود مثل . در واقع به معنای می باشد ولی در معنایی خروج از حد و حدود معین شده یا به عبارتی از کوره در رفتن می باشد رابطه ای که بین این دو وجود دارد در اصطلاح عموم و خصوص مطلق خوانده میشود بدین معنا که هر می باشد ولی هر از کوره در رفتن نمیباشد. چه بسا به موقع و درست باشد که چنین چیزی را نمیتوان گریز از محدوده دانست. حال بحث اصلی ما بیان راه می باشد.و ادامه مطلب رو به زبان عامیانه عرض میکنم: کنترل به این معنا نیست که چی کار کنیم  نشیم بلکه این دقیقا مربوط میشه به زمانی که شدیم یعنی همه راه ها و شرایط محیا برای خالی کردن و گریز از محدوده است. @iranslamei1357
دلیل : باعث میشه از سر زدن رفتاری که بعد باعث شود جلوگیری کند چه بسا رفتاری از انسان سر بزند که شایسته حقوقی با حیقیقیش نباشد در واقع نکردن باعث می شود کاری که نباید انجام بگیرد انجام بگیره. دلیل : که بعد از به طرف ذهن سرازیر می شوند  با قابلیت واضح تفکیک به خوب و بد تقسیم می شوند. معلوم است دیگه بد اینکه میگه باید بهش میگفتی فلان و فلان ولی در مقابل صحیح هم سرازیر میشه دیگه باید یه راه مقابله ای برای اون بد ها باشه پس این میاد در مقابل برا حفظ باید بیشترین بها رو به اینجور افکاری داد چیزی که باعث ثبات و حفظ ما در مقابل دیگران بشه خب حالا خودتون مختارید از بین رفتن که کلی براش زحمت کشیدی ؟یا….  http://ir-sl.ir/?p=1467 @iranslamei1357
نقش در ساختن و سوال : به چه فواید و پیامدهایى دارد؟ جواب : عقیده به ، نقش محورى و مهمى در زندگى و ، و ا و و انسان دارد، از جمله: ۱٫ پشتوانه اى براى تمام کمالات; اکثر کمال ها، ایثارها و فضایل اخلاقى، همراه با یک نوع محرومیت، ساده زیستن و فشارها و ناگوارى هاست; با ایمان به قیامت و پاداش هاى الهى مى توان ناگوارى ها را تحمل کرد. چرا رزمندگان، جان خود و سرمایه داران مال خود را فدا مى کنند؟ چه نیرویى موجب مى شود انسان هوس هاى خود را رها کند؟ اگر جزایى نباشد چرا انسان زیر بار تکلیف برود؟ چرا زن به هیچ قیمتى جذب کاخ و مال و نمى شد; زیرا او چشم به جاى دیگرى دوخته بود: (رَبِّ ابْنِ لِی عِنْدَکَ بَیْتاً فِی الْجَنَّهِ); پروردگارا! خانه اى براى من نزد خود در بهشت بساز @iranslamei1357
باور به و کیفرهاى روز ، سرکش ترین غریزه ى انسانى (غریزه ى جنسى) را مهار مى کند، تا آن جا که مرد جوانى را در برابر زن زیبا و در مکان خلوت، به و مى کشاند. ایمان به ، روح دنیاپرستى را که خمیر مایه ى تمام خطاها و هاست بى رنگ مى نماید و دنیا را به ابزارى براى رسیدن به و تبدیل مى کند. ۲٫ برانگیختن حس کمک به ; قرآن مجید مى فرماید: (أَ رَأَیْتَ الَّذِی یُکَذِّبُ بِالدِّینِ فَذلِکَ الَّذِی یَدُعُّ الْیَتِیمَ وَ لا یَحُضُّ عَلى طَعامِ الْمِسْکِینِ); آیا دیدى کسى را که روز جزا را انکار مى کرد؟ او همان کسى است که -با کمال بى رحمى- یتیم را از خود دور مى کرد و -دیگران را- به غذا دادن به او فرا نمى خواند. ۳٫ تأمین -اجتماعى; انسان، با اعتقاد به مبدأ و و باور به این که هر چه انجام داده (در نهان و آشکار) نزد خود حاضر مى بیند، بهترین و مؤثرترین بازدارندگى را در جسم و جان خود مى پروراند. @iranslamei1357
تنها ، اندیشه ى فرجام نیک و این که وطن اصلى انسانْ است، مى تواند نگرانى ها را فرارى دهد. راستین به سراى آخرت، یعنى پوچ و هیچ نیست. پروفسور «»، استاد معروف روانکاوى و از دستیاران مشهور فروید، در یکى از سخنان خود مى گوید: «دو سوم بیمارانى که از سراسر جهان به من مراجعه کرده اند افراد باسواد و موفقى بوده اند که درد بزرگ، یعنى و بى معنى بودنِ زندگى، آنها را رنج مى دهد. علت این است که بشر قرن بیستم به خاطر پیشرفت و کوته نظرى و تعصب، مذهب را از دست داده، و سرگشته در جستوجوى روح خویش است و تا نیابد آسایش ندارد; زیرا بى سبب بى معنایى و پوچى زندگى مى شود». آنچه مطالعه کردید قسمتی از این مقاله بود برای مطالعه بیشتر وارد لینک زیرشوید http://ir-sl.ir/?p=745 @iranslamei1357