🔴غیبت سلبریتیها در جشنواره؛نفع یا زیان؟
🔸با آغاز جشنواره فیلم فجر و برگزاری نشستهای رسانهای جشنواره، بجز چند نفر از بازیگران شناخته شده فیلمها، سایرین به بهانههای مختلف در جلسات نشست حضور نیافتند.
🔸تهیه کنندگان و کارگردانان فیلمها در پاسخ به اعتراض اهالی رسانه مبنی بر بیاحترامی بازیگران به جلسات نشست، هر کدام دلایل متفاوتی را ذکر کردند که به نظر میرسد همگی این اشخاص بدلیل «تصمیم فردی» و یا «تهدید و تشویق» سایرین، در بین اهالی رسانه حضور نیافتند.
🔸عدم حضور سلبریتیها از جهتی سطح کیفی جلسات نشست و بطور کلی جشنواره را ارتقاء داد؛ حذف حواشی سلبریتیها با لباسهای خارج از عرف در مراسم فتوکال و ایرادات هر ساله به نوع پوشش و رفتار و گفتار آنان از نکات مثبت غیبت این افراد بود. مهمتر از آن جایگزینی سوالات بیهوده از آنان درباره چگونگی ایفای نقش و ... نیز با سوالات مهمتر، سبب افزایش جدیت جلسات نشست و فاصله گرفتن از حالت نمایشی شد.
🔸از طرف دیگر نیز با توجه به سابقه رفتاری سلبریتیها، همگان از هموغم زیاد آنان برای «دیده شدن» اطلاع دارند و طبیعیست که با این رفتار دچار خسران شدهاند!
📣با این حال این موضوع سبب نمیشود که سازمان سینمایی و وزارت ارشاد «مانند همیشه» و «به سادگی» از خطا و بیاحترامی آنان عبور کنند! و با ارسال پیغام برای توجیه و تفسیر و حتی صحبتهای درگوشی با مدیران ماجرا را حل و فصل کنند!
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلم نشست رسانهای فیلم سینمایی کاپیتان
نشست رسانهای فیلم کاپیتان به کارگردانی محمد حمزهای و به تهیهکنندگی سید صابر امامی از جلسات پرشور و شاد جشنواره فیلم فجر بود.
🔹فیلم درباره بچههای سرطانی بود.
با وجود تلخ بودن ذات سوژه، تماشاگر لحظات شیرین و طنزی را به تماشا نشست.
اینکه فضای چنین فیلمی را بتوان آکنده از امید و نشاط کرد و در کنار آن بازیهای خوب و درخشانی از چند کودک گرفت بسیار ارزشمند بود.
به اذعان بسیاری از تماشاگران و اهالی رسانه بازی بازیگران کودک این فیلم حرفهای بود. به هیچ وجه اغراق نیست اگر بگوییم بازی کودکان کاپیتان از بازی امیر جعفری، باران کوثری و تعدادی از بازیگران شناخته شده و پر مدعا بهتر بود.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
🎥فیلم شهر خاموش؛ خودزنی و تحقیر در سطح بینالملل
🔹با شروع اکرانهای بخش بینالملل جشنواره فیلم فجر؛ فیلم شهر خاموش ساخته احمد بهرامی، به تهیهکنندگی سیدرضا محقق؛ در پردیس ملت پخش شد.
🔹فیلمهای «آه سرد» ساخته ناهید عزیزی صدیق (همسر احمد بهرامی) و فیلم «چرا گریه نمیکنی» به کارگردانی علیرضا معتمدی دو فیلم دیگر محقق است که در روزهای گذشته روی پرده رفت.
🔹شهر خاموش همانند دو فیلم دیگر محقق، با چهرهای که در نشست خبری فیلمِ ناهنجار چرا گریه نمیکنی از خود نمایان کرد همخوانی ندارد.
🔹فضای سیاه و سفید، ریتم کند، حرکت آرام دوربین برای نمایش مکرر لوکیشن فیلم و بعضا تکرار بیمنطق صحنهها همگی به شکلگیری درونمایه سیاه و ناامید فیلم کمک میکنند.
🔹فیلم؛ داستان زنی به نام بمانی با بازی باران کوثری است که برای یافتن پسرش به گورستان ماشینهای اوراقی در منطقهای متروکه و با موقعیت جغرافیایی نامعلوم میرود.
🔹 ابرهای سیاه و وزش باد سوزناک با چرخشهای دوربین در فضای گورستان و نمایش ماشینهای خراب و زبالههایی که بمانی در آنها قدم میزند شهرخاموش را به استانداردهای یک فیلم سیاه جشنوارهای میرساند. همچنین داستان تلخ و ناامید آن، کاتالیزوری ....
ادامه مطلب👇👇
http://roubesh.ir/1401/11/19-4
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
💢سیمرغ بازیگری جشنواره چهلویکم از آن که میشود؟/آیا حذف سیمرغ بازیگری امکانپذیر است؟
🔹پس از گذشت چند روز از برگزاری جشنواره فیلم و مشخص شدن کیفیت بازیها و حدس و گمانها، نام برخی از بازیگران در بین اهالی رسانه مطرح شده است.
🔹شرایطی که در دوره چهلویکم جشنواره مبنی بر عدم حضور تعدادی از بازیگران شناخته شده با انواع و اقسام بهانهها در جلسات نشست فیلمها رقم خورد، نیازمند تدبیر ویژه و پاسخگو کردن این افراد است.
در بین بازیگران مرد، بازیگرانی مانند استاد «علی نصیریان» برای بازی در فیلم هفت بهار نارنج و مصطفی زمانی برای بازی در عطرالود که در نشست فیلم نیز حضور داشت، بدلیل شرایط این دوره بر سر زبانها بود.
🔹ساده عبور کردن از کنار بیاحترامی سلبریتیها علیرغم برکات زیادی که از عدم حضور این افراد در این دوره حاصل شد، کار صحیحی نیست و شرایط ایجاب میکند که مدیران نیز تدابیر ویژهای اتخاذ کنند و انعطاف عمل داشته باشند.
🔹در حوزه توزیع جوایز بازیگری در بین بازیگران مرد، با توجه به اینکه نام استاد نصیریان و حتی مصطفی زمانی مطرح است، اهدا سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد ...
ادامه مطلب در 👇👇👇
http://roubesh.ir/post/550
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
🎥فیلم سینمایی هایپاور
🔹فیلم «هایپاور» به کارگردانی هادی محمد پور، درباره عملیات والفجر هشت بود که در آن، شهید ستاری نبوغ خود را به نمایش گذاشت و توانست با ابتکار عمل خود در سبک سازی سامانه هاگ، عملیات پیروزمندانهای را رقم بزند.
🔹اما این فیلم آنگونه که باید از پس نمایش این پدیده برنیامد و فیلم مجموعهای از اطلاعات پراکنده بود که نه قادر به حماسه آفرینی بود و نه حتی اطلاعات عمومی مخاطب نسبت به طرح شهید ستاری و خلاقیت ایشان را بالا برد...
🔹ایرادات عمده فنی و محتوایی که کارگردان آن را به مشکلات تدوین ارجاع داد، عامل دیگری بود که فیلم را به یک اثر ضعیف تبدیل کرد.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
🎥فیلم خانوادهمحور «در آغوش درخت»
🔹در آغوش درخت به کارگردانی بابک لطفی خواجهپاشا از فیلمهای به اصطلاح شریف و دغدغهمند این دوره از جشنواره بود که توانست برخلاف جریان سینمای ایران چهره نسبتا خوبی از یک خانواده را به تصویر کشد.
🔹 ریتم کند فیلم در ابتدا کمی سردرگم کننده بود اما در ادامه جبران شد. بازیهای خوب دو کودک فیلم توجه همگان را به خود جلب کرد همچنین مارال بنیآدم و جواد قامتی نیز بازیهای نسبتا خوب و باورپذیری ارائه کردند.
🔹فیلم درباره خانواده چهار نفرهای است که پدر و مادر در حال سپری کردن مراحل طلاق هستند. مادر خانواده به دلیل آزار جنسی دچار «فوبیای فاصله» شده و این موضوع برای پدر آزار دهنده است، به همین دلیل آنها تصمیم به طلاق گرفتند.
🔹تعاملات این زن و مرد در حالِ طلاق، شرافتمندانه به تصویر کشیده شد، همچنین ارتباطات جامعه فیلم نیز به زیست جامعه ایران و ایرانیان قرابت بیشتری داشت.
اگرچه فوبیای زن کمی اغراق شده به نظر میرسید اما کارگردان در جلسه نشست مدعی شد که نمونه واقعی آن نیز وجود داشته است.
🔹با این حال سرنوشت این خانواده با اتفاق هولناکی که برای بچها افتاد در نهایت ختم به خیر شد.
🔹با وجودی که تصویر برداری فیلم در شهر ارومیه انجام شده و زبان رسمی آنجا ترکی است اما بهتر بود با در نظر گرفتن جذب مخاطب و منحصر نکردن فیلم به مناطق شمال غرب کشور، تعداد دیالوگهای ترکی آن کمتر از حالت فعلی بود زیرا خواندن زیرنویسها برای مخاطب خسته کننده است و نباید روال معمول فیلمهای این منطقه شود.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/42311352
🔔اسامی نامزدهای سودای سیمرغ
🔹نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول مرد:
مجید صالحی برای «شماره ۱۰»
تورج الوند برای «اتاقک گلی»
مصطفی زمانی برای «عطرآلود»
میرسعید مولویان برای «جنگل پرتقال»
علی نصیریان برای «هفت بهار نارنج»
جواد عزتی برای «کت چرمی»
وحید رهبانی برای «یادگار جنوب»
مطالعه کامل مطلب👇
http://roubesh.ir/1401/11/22
📣پخش زنده مراسم اختتامیه چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر
امشب و از هم اکنون به صورت زنده از طریق سایت جشنواره فیلم فجر و شبکه نمایش
🔔گزارش کامل و اسامی تمامی برندگان جشنواره فیلم فجر
👇👇👇👇
برندگان سودای سیمرغ مشخص شدند/آیا تحقق شعارهای مدیران در انتخاب فیلم «سینما متروپل» بود؟
http://roubesh.ir/1401/11/23
🎥فیلم سینمایی غریب/ شهید بروجردی در غریب هم کمی غریب ماند!
🔹پس از سالها انتظار برای تولید فیلم شهید «محمد بروجردی»، بالاخره فیلم سینمایی «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفیان، تهیهکنندگی حامد عنقا و بازی بابک حمیدیان در نقش شهید ساخته شد. موضوع این فیلم را میتوان یکی از مهمترین فیلمهای چهلویکمین جشنواره فیلم فجر و حتی انقلاب خطاب کرد که سازمان اوج توانست آن را به ثمر برساند.
🔹فیلم سینمایی غریب مورد استقبال مردم و رسانهها قرار گرفت و بسیاری آن را قویترین فیلم جشنواره عنوان کردند. رضایت مخاطبان را میتوان از تایید و تشویقهای تماشاگران فیلم از هر قشر و گروهی.........
. .
. .
. .
🔹جملات درخشانی در فیلم بیان شده که راهبرد و خط فکری انقلاب را در قالب شخصیت شهید معرفی میکند، همچنین به نسبت سایر فیلمها، تفکر سکولاری از شهید به مردم معرفی نمیشود. همکاری برادرانه ارتش و سپاه به خوبی در فیلم به تصویر کشیده شده است. از گروهکهای کومله و دموکرات نیز به عنوان ضد قهرمان دادههای خوبی به مخاطب ارائه شده است. با این حال نقاط مثبت فیلم در همان زمان اوایل انقلاب و حضور شهید در کردستان منحصر شده و فراتر از آن نرفته است زیرا استفاده از جملات و عبارات مبهم و کنایی که با زمان فعلی نیز همانی دارد در این فیلم شائبه ایجاد کرده است.
🔹فیلم خواسته یا ناخواسته متاثر از زمان فعلی است و این حالت سبب میشود هرکس از «ظن خود یار غریب» باشد! برخی دیالوگهای فیلم ارجاعاتی دارند که....
🔔مطالعه کامل مطلب👇👇
http://roubesh.ir/post/558
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
🔴نگاهی به کلیت چهلویکمین جشنواره فیلم فجر/(۱)
آیا جشنواره از سنت رایج سینمای ایران فاصله گرفته؟
❓آیا ادعاهای مدیران درباره جشنواره فیلم فجر تحقق یافت؟
❓چرا باید مدیران پاسخگوی تولید و نمایش دو فیلم «سینما متروپل» و «چرا گریه نمیکنی» باشند؟ محتوا و مضمون این فیلمها چیست؟
❓در فیلم سینما متروپل کدام مدیران مورد تمسخر واقع شدهاند؟
و چرا این فیلم سیمرغ های مهم را گرفت؟
❓فیلمهای خوب جشنواره کدام فیلمها هستند؟
❓پیام فیلمهای «آه سرد» و «شهر خاموش» چه بود؟
🔔مطالبی راجع به کلیت جشنواره فیلم فجر و بررسی برخی فیلمهای آن را در پیوند زیر مطالعه کنید👇👇
http://roubesh.ir/post/569
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
وایپ
🔴نگاهی به کلیت چهلویکمین جشنواره فیلم فجر/(۱) آیا جشنواره از سنت رایج سینمای ایران فاصله گرفته؟
🔺سالها است «سیگار کشیدن» در فیلمها به رسم عجیبی تبدیل شده که اگر در فیلمی نباشد به ساخت آن فیلم باید شک کرد! متاسفانه بیشتر فیلمهای این دوره، همه به جز دو یا نهایتا سه فیلم دست به کارِ تبلیغ سیگار بودند!!!
🔺از طرفی «برهنگی مردان» در تمام فیلم ها به غیر از یک یا دو فیلم بشدت نمود داشت. انگار که برهنگی نیز علاوه بر مصرف سیگار، تکلیف مردان و از ملزومات واجب برای ایفای نقش در فیلمها است.
🔺 نمایش عادی «خودکشی» نیز از آسیبهای چشمگیر برخی فیلمها بود که در مواردی هیچ اثری در پیشبرد داستان نداشت.
در حالیکه حذف و تعدیل آسیبهای یاد شده با چند توصیه و بخشنامه قابل حل به نظر میرسد اما ادامه روند سالهای گذشته و اهمیت ندادن به آن واقعا عجیب به نظر میرسد!
.....به عنوان نمونه دو فیلم «سینما متروپل» محمدعلی باشهآهنگر و «چرا گریه نمیکنی» علیرضا معتمدی دو نمونه از فیلمهایی بود که مدیران و مسئولان باید بابت ساخت آنها پاسخگو باشند.
🔺فیلم سینما متروپل که بنیاد سینمایی فارابی هزینه تولید آن را تامین کرده ملغمهای از ستایش سینما و تمسخر مسئولان است. این فیلم متاسفانه، دو جایزه مهم بهترین کارگردانی و بهترین فیلم!! جشنواره را از آن خود کرد.
🔺در این فیلم اگرچه سطح سواد و دانایی مدیران فرهنگی مورد تمسخر واقع شده اما با توجه به توضیحاتی که فیلم ارائه میدهد، گویا در مراحل چگونگی دریافت مجوزِ مراحل تولید تا پخش فیلم، از همان روشهای ذکر شده در فیلم استفاده شده!! و قسمت طنز تلخ این فیلم حقیقتی است که در حال حاضر نیز وجود دارد، حقیقتی از شرایط فرهنگی و مراحل ساخت همین فیلم تا اهدای سیمرغ به آن!! طوری که آقای باشه آهنگر و حسینی توانستهاند این مراحل را سپری کنند.
🔺باشه آهنگر، ساختمان سینمای مذکور را در حد جایگاه مسجد جامع خرمشهر، یعنی محوریتِ آبادانِ در محاصره جا زده است!!!
محاصرهای که به شرایط ایران پس از جنگ و سیاستهای مدیران فرهنگی نیز طعنه میزند.
ضمن آنکه گویا آقای باشه آهنگر فراتر از طعنههایشان، اجازه داشتند به روحانی فیلم، که امام جمعه آبادان است نیز توهین کنند!!
......ماجراهای بیربطی مانند سکانس اعدام قاتل قمارباز صاحب سینما و بخشش تصنعی اولیای دم و بلافاصله کشته شدنش در بمباران... که اگر نخواهیم بگوییم برای افزایش مدت زمان فیلم و دریافت پول بیشتر از فارابی بوده، احتمالا برای بیان این نظر بوده که تمام کشتههای جنگ مانند این فرد شهید نیستند!......
🔔 مطالعه مطلب کامل با عنوان؛ نگاهی به کلیت چهلویکمین جشنواره فیلم فجر/(۱) آیا جشنواره از سنت رایج سینمای ایران فاصله گرفته؟
در پیوند زیر👇👇
http://roubesh.ir/post/569
✍نگاهی به کلیت جشنواره فیلم فجر (۲)/ مباحث زنان در صدر مضامین فیلمها
.......♦️فیلمهای ضد قصاص پای ثابت جشنوارهها!
🔺علاوه بر فیلمهای «آه سرد» و «کت چرمی»، موضوع قصاص و برخی قوانین پیرامون آن به طور ویژه و طبق سنت سالهای اخیر جشنواره فجر در فیلم «پرونده باز است» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، بصورت ناشیانهای نقد شده است. این فیلم بسیار شبیه ماجرای پرونده قصاص بهنود شجاعی؛ نوجوانی است که پس از رسیدن به سن قانونی، در سال ۸۸ اعدام میشود.
پروندهای که با وساطت هنرمندانی مانند آقای پوراحمد در نهایت به اعدام ختم میشود. زیرا مبلغی پول برای رضایت گرفتن توسط هنرمندان جمعآوری میشود و خانواده مقتول از این کار آزرده خاطر شده و از رضایت دادن صرف نظر میکنند.
🔺در این فیلم نیز همانند سایر فیلمهای ضد قصاص، فرد قاتل «قهرمان» نمایانده میشود. قهرمانی که به تمام قتلها و محکومین آن قابل تعمیم است و در نتیجه اجرای حکم قصاص ظلم در حق او و امثال اوست. در همین راستا در انتهای این فیلم نیز بیانیه صادر میشود که؛ «تمومش کنید!!»
در حالیکه در اصول دین اسلام گذشت و بخشش مقدم بر قصاص ....
🔔ادامه مطلب جمع بندی فیلمهای جشنواره را در پیوند زیر مطالعه کنید👇👇
http://roubesh.ir/post/570
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
هدایت شده از اخبار جهان هنر
♦️بازیهای رایانهای ابزاری مهم
🔹ایران در زمینه بازیهای رایانهای حرف چندانی برای گفتن ندارد با این حال دشمن به همین کارهای انگشتشمار هم در این حد حساسیت نشان میدهد! زیرا اهمیت بازی رایانهای را میداند و مهمتر از آن، غنی بودن از محتواییست که در قالب این بازیها، قابل عرضه به دنیاست!!
🔹ایران بهجای قهرمانان مجازی و توخالی، آنقدر قهرمان و داستان و روایت در عرصه حقیقی دارد که اگر روزی توان ارائه آن را پیدا کند اقبال جهانی بینظیری را خواهد داشت و این را دشمن به خوبی میداند
📡 اخبار جهان هنر👇👇
https://eitaa.com/joinchat/4051828916Cabecc297b8
🌐roubesh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️عزم شیطانی برای زایل کردن معصومیت کودکان
🔺در فضای ارتباطی گسترده امروزی و کمبود محصول مناسب کودک، فضا برای جولان تولیدات خارجی باز است.
🔺تولیداتی که بهواقع از جهت فرم و محتوای مد نظر سازندگانشان در سطح بالا است و قابلیت تسخیر ذهن و روح کودکان را دارد.
🔺در پویانمایی «بچه رئیس» و تعداد زیادی از محصولات ویژه کودک و نوجوان بصورت مستقیم آموزش جنسی کودکان را در راستای تبیین و اجرای بندهای سند ۲۰۳۰ را هدف قرار دادهاند.
🔺در دنیای امروز و تا زمانی که به اندازه کافی محصول مناسب و همسطح آثار خارجی در کشور تولید نشود، چارهای جز افزایش سواد و آگاهی خانوادهها و به تبع آن فرزندان نداریم.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🎥فیلم غریب را ببینیم
🔹اگرچه به فیلم سینمایی «غریب» انتقاداتی وارد است اما این فیلم یکی از فیلمهای راهبردی انقلاب اسلامی محسوب میشود. زیرا روایتگر یکی از شخصیتهای مهم و اثرگذار؛ یعنی شهید «محمد بروجردی» است.
🔹با وجود انتقاداتی که به عوامل فیلم؛ حامد عنقا و محمدحسین لطیفی و شاید به مجموعه اوج، بابت برخی مصلحت اندیشیها و حتی روشنفکرنماییها وارد است، با این حال تماشا و بحث پیرامون فیلم غریب بسیار واجبتر از برخی زبالههاییست که هم دیده میشوند و هم ذهن مردم را در بحث و بررسی به خود مشغول میسازند و عمر شریفشان را تلف میکنند.
🔹برای نجات وضعیت مریض سینمای کشور، باید فیلمهایی همچون غریب و...نقل محافل شوند تا رشد کیفی و کمی آنها تحقق یافته و به حد مطلوب برسد.
🔔مطالعه نقد فیلم غریب👇👇
http://roubesh.ir/post/558
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
🔰محصول هنری معرف یک جامعه است
🔺در سالهای اخیر تمام فیلمهای ایرانی که در جشنوارههای خارجی شرکت کردند و در سایر کشورها پخش شدند، در درجه اول در حکم سندی بر علیه کشور به حساب آمدند و از طرفی معرف جامعه و مردم ایران بودند.
🔺فیلمهای با موضوعات ضد قصاص، ظلم به زنان و فمینیست از جمله فیلمهایی هستند که با حمایت ویژه دشمن و همسو با سیاستهای به ظاهر حقوق بشری غربی، برای سندسازی علیه نظام ساخته شدهاند و طبیعتاً چهرهای سیاه از ایران و اسلام را به مخاطب جهانی عرضه کردهاند.
🔺بنابراین به مخاطب جهانی که ایران را از طریق فیلمها میشناسد، باید حق داد که اینگونه اظهار نظر کند.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
وایپ
🎥 فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» ✅جسارت بهروز شعیبی در ساخت این ملودرام ستودنیست، او مسیر سختی را ا
🎥فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی را امروز ساعت ۱۶ از شبکه اول سیما ببینید.
وایپ
🎥فیلم «شماره ده» و قهرمان معمولی 🔹این فیلم برگرفته از داستان واقعی است که قهرمان آن با یک فرار موف
🎥فیلم سینمایی «شماره ۱۰» به کارگردانی «حمید زرگرنژاد» و از فیلمهای رونمایی شده در چهل یکمین جشنواره فیلم فجر و برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد، شنبه ۱۲ فروردین ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
نقد فیلم را 👆بخوانید.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
❓آیا با مدیران شبکه یک نیز برای سریال نون.خ برخورد خواهد شد؟
🔹چند روز پیش پخش صحنهای خارج از عرف سبب واکنش مدیران سیما و تعلیق مدیر پخش و اخراج مسئول بازبینی و..شبکه نسیم شد. اگرچه جا داشت این برخوردها برای برنامه از تهران تا سئول که مهمانان زن آن ظاهر نامناسبی داشتند، انجام میشد.
🔹صحنهای که در برنامه شبکه نسیم پخش شد را میتوان با خوشبینی، خطاهای انسانی دانست و تلقی بیدقتی و سهوی را داشت اما درباره شوخیهای جنسی یک سریال به دلیل ماهیت سریالی آن، خطای سهوی قابل پذیرش نیست.
🔹در سریال «نونخ» که متاسفانه به سمت شوخیهای جنسی رفته و در چند قسمت نیز تکرار شده انتظار میرود مدیران رسانه ملی برخوردهای به مراتب محکمتری با تهیهکننده و کارگردان سریال و همچنین با مدیران شبکه یک داشته باشند. در جدیدترین قسمت این سریال و قسمتهای پیشین(از زبان سلمان) و... شوخیهای نامتعارفی اتفاق افتاد.
⛔️ضمن آنکه در کنار نقاط مثبت نونخ، علاوه بر شوخیهای زشت و جنسی، نقدهای دیگری نیز بدلیل «ارجاعات» فراوان آن وارد است که مجال دیگری را میطلبد.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
🔵ظرفیت عظیم «زندگی پس از زندگی» برای تحول سینما
🔹ویژه برنامهی «زندگیپساززندگی» ماه مبارک رمضان در طول چند سال اخیر موفق ظاهر شده و افراد بسیاری را به طرفدارانش افزوده است.
این برنامه با وجود ادبیات روایی و قرآنی در این زمینه و اساتید مجرب و مسلط به فلسفه اسلامی و نظام متعالی اسلامی میتواند جهانبینی تازهای نسبت به جهان دیگر که بسیار موثر بر تغییر افکار و رفتار و احساس مخاطب است را ارائه دهد.
وایپ
🔵ظرفیت عظیم «زندگی پس از زندگی» برای تحول سینما 🔹ویژه برنامهی «زندگیپساززندگی» ماه مبارک رمضان
🔹جهان ماورا و غیب و مسائل پیرامون آن یکی از سوژههای جذاب برای ساخت فیلم و سریال در جهان است و سینمای هالیوود نیز با وجود اطلاعاتِ ناقص و حتی غلط، توجه ویژهای به این ظرفیت داشته است. در حالیکه سینما و حتی تلویزیون ایران التفات چندانی به این موضوعات نداشته است.
🔹دنیای غرب حتی از ظرفیت مهم «پویانمایی» نیز در این باره نیز غافل نشده و آثار مهمی را تولید کرده است. ظرفیتی که ما میتوانستیم بهترین استفاده را در این باب برای انتقال مفاهیم جذاب و صحیح برای انسان تشنه امروز؛ چه در داخل و چه در خارج، از آن ببریم.
🔹شاید بتوان در این میان «پویانمایی روح» را مثال خوبی برای تلاش برای معنادهی به زندگی با توجه به ابدیت ذکر نمود. تلاشی که با مبتنی بودن بر فلسفهی تمدن مادی با «جبرگرایی و تثبیت صفات پیش از تولد» و «زندگی در لحظه» بدنبال پاسخ دادن به روحهای حبس در ماده و زندگی ماشینی که در ذات تمدن غربی است، همراه بود و به همین علت مفاهیم ابتر و ناقصی را ارائه کرد. همین تعابیر ناقص با توجه به «ابدیت محوری» و توجه به «بعد روحانی» توانست تمام جهان را متاثر کند چون یکی از مهمترین خلاهای انسان کنونی در جهان امروز است.
با وجودی که ما بدلیل دادههای غنی میتوانیم؛ حتی با همکاری برونمرزی در زمینه فنی، در این زمینه پیشرو باشیم و هدایت افکار ملتها را با موفقیت در دست بگیریم.
🔹سینمایِ گرفتارِ ما نیاز دارد فعالیت جدی درباره مفاهیم و واقعیات «ماورا و غیب» را بصورت جدی آغاز کند و تا هم خود را از وضع فعلی نجات دهد و هم نیاز مخاطب را برآورده سازد.
🔹در این باب، برنامه زندگی پس از زندگی، دارای ظرفیت عظیم و محتوای درخوریست که قطعا اقبال عمومی را چه در سینما و چه در تلویزیون بدنبال خواهد داشت. چراکه تجربهگران با بیان رهاشدن از بعد مادی و تجربههای ناشی از بعد روحانی که فرامکان و فرازمان است، قدرت تخیل را به شدت درگیر میسازند و گزارههای قرآنی و روایی که باطن اعمال را نشان میدهد را به حوزهی ادراکی مخاطب میکشانند.
🔹این تجربهها، به شدت به واقعیت زندگی انسانهای معمولی که اکثریت جامعه را تشکیل میدهند، همخوانی دارد و مهمتر آنکه به ایجاد معنا در زندگی میانجامد. انسانهایی که با دیدن حساب و کتاب و ابدیت، ایمان به غیب میآورند و از درجا زدن در دنیای مادی رها میشوند.
🔹نمایش آشکار آنکه عذاب، همان باطن عمل هر فرد است نه تنبیه الهی، یکی از مهمترین گزارههای اعتقادی در باب «عدالت الله» است که در این برنامه مویدی برای آن مطرح میشود. توجه به «انتخابگری» انسان و «مرتبط بودن انسانها» با هم، ارتباط اعمال با «هدایت یا ضلالت» افراد، «ارتباط اعمال انسان بر روی آیندگان» از دیگر نکات برجستهای است که از رکود انسان در دنیا جلوگیری میکند و وجه تمایز مکتب متعالی اسلام با سایر مکاتب فلسفی، اجتماعی را مشخص کند.
🔹سوژههای این برنامه برای هر فیلمسازی میتواند حکم «در» داشته باشد چون تقریبا تمام مولفههای جذابیت و اثرگذاری که رسالت هنر است را داراست اما حیف و صدحیف با بعد از گذشت چهار فصل، هنوز یک سریال یا فیلم سینمایی و پویانمایی بزرگسال از آن ساخته نشده است!!
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
⭕️برخورد گزینشی سلبریتی ها
🔺از ابتدای فتنهی ترکیبی تا بحال میتوان گفت بالای هشتاددرصد شهدا از افرادی بودهاند که ظاهر مذهبی داشتند و شعارشان
برآمده از شعورشان بود.
🔺قطعا افرادی که ظاهر مذهبی ندارند ممکن است به شهادت برسد چون احتمالا با مبانی ارزشمندی آشنا هستند مثل «شاهرخ انقلاب»، «جناب حر» امام حسین علیهالسلام
و
🔺قطعا افرادی که فقط و فقط ظاهر مذهبی دارند و ظاهرشان حربه برای رسیدن به دنیا یا تمجید مردم و.. است، عاقبتشان ختم به خیر نخواهد شد و نهایتا میشوند مالهکش سلبربتیها...افراد از این دست در پی دوستی با دشمنان خدایند.
اما
✅افرادی که ظاهر مذهبیشان به علت «باطن پاکشان» هست حتما عاقبت به خیر میشوند و شمار زیاد شهدا که هر دو را باهم داشتند نشانی است که ظاهر هم یکی از مولفهها است.
بنابراین شایسته است با شهدا، گزینشی برخورد نکنیم....
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
📍آیا لازم است وقتی جریانی را نمیفهمید، اظهار نظر کنید؟!
🔺حاج کاظمِ آژانس شیشهای! به کار بردن این ادبیات در ارتباط با مومنین متشرع در برخورد با زنان غیرمسلمان، کاملا اشتباه است، البته اگر احکام را تورق کنید..
🔺به مومن متشرع، امر نشده است که حتما سرش را در مواجهه با زن غیرمحجبه در سرزمینی که قانون حجاب ندارد و نداشتن حجاب پشتوانهی سیاسی برای کاهش قدرت حاکمیت نیست، پایین بیندازد.
🔺قیود نگاه به زن نامحرم در احکام آمده و مومن متشرع، پایبند به احکام است نه پایبند به خوشایند این و آن
🔺زن مسلمان علاوه بر حرمت انسانی که بین تمام زنان جهان یکسان است، حرمت ایمان دارد و همین حرمت برای او حقی ایجاد میکند که مردان مومن متشرع، چشمانشان را بیش از پیش فرو ببندند.
🔺شاید درکش برای بعضی از افراد سخت باشد چون کلمات را با عادات عرفی معنا کردیم؛ هرکس سرش را پایین آورد یا نمازش را طولانی کند حتی اگر اختلاس کند و مانند حاجی گرینوف باشد، متشرع است،
درحالیکه متشرع، کسی است که بدنبال امر الله در هر وضعیتش برود و با توجه به شرایط اقدام کند.
❗️راستی هنوز هم معتقدید که خونهای آرمانها و روحاللهها بخاطر بدحجابی ریخته شده! واعجبا از حیدرِ بادیگارد، این فهم از جنگ ترکیبی دشمن و بهانهی شروع آن، فهم ابتر و کوته بینانهای است؛ البته برداشتتان بسیار مشابه خانوادهی «رحمان کتاب قانون» است و بنظر میرسد این نقش، ماندگاری بیشتری در ذهنتان داشته است.
هرچیزی را که نفهمیدیم دلیل بر تناقض نیست.
پ.ن: حکم شرعی نگاه کردن به اعضایى که معمولا در عرف آنها مکشوف است، بدون قصد لذّت اشکالى ندارد.
📡 روبش/وایپ
@irwipe