eitaa logo
موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
3.3هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
680 ویدیو
69 فایل
تولید مدل های دینی پیشرفت و تعالی تمدنی مرکز تخصصی حوزوی تمدن اسلامی مدیر عالی: آیت الله سید محمد محسن دعائی ارتباطات: @isinadmin سایت: isin.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ لذت قناعت را نچشیده‌ایم! 🔻 در مسئله‌ی ازدواج، عمده آن است كه انسان قانع ترين و ساده‌ترين راه را انتخاب كند. خداوند در سوره‌ی مباركه‌ی نحل فرمود: اگر كسى مؤمن بود و عمل صالح داشت، چه زن و چه مرد، به او حيات طيبه می‌دهيم. «مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثى وَ هُوَ مُؤمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةً» در ذيل اين آيه‌ی نورانى، حيات طيب به قناعت تفسير شده است. 🔸 اگر شما تاريخ زندگى ديگران را بررسى كنيد مى بينيد اين امكانات فعلى كه براى بعضى هست، براى آن‌ها نبود. ما بخواهيم همه زندگى را از اول با تشريفات شروع كنيم البته سخت است و اين خداى ناخواسته امكان دارد انسان را به بعضى از معاصى بكشاند. بهترين راه همان قناعت است. 🔺 مشكل ما اين است كه لذت قناعت را نچشيده‌ايم و خيال مى كنيم داشتن، لذيذ است. البته فى‌الجمله لذيذ هم هست اما انسان در اثر روح قناعت از بعضى چيزها بى‌نياز باشد، بهتر از آن است كه به‌وسيله‌ی آن، بى‌نياز باشد. 👤 آیتالله جوادی آملی 📚 برگرفته از کتاب «توصیه‌ها، پرسش‌ها و پاسخ‌ها» 📖 صفحات ۴۱ و ۴۲ موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام 🏢https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
22.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماجرای ۴۵۰ درصد کاهش زاد و ولد در ایران در دهه هفتاد 🔹سه میلیون و هشتصد و بیست هزار خانم بالای سی و دو سال در کشور بدون همسر‼️ 🔹نقش دولت در روستاها چه بود⁉️ 🔹ماجرای عقیم کردن مردم بدون اجازه آنها‼️ 🔹در سال ۱۴۲۰ ایران سومین کشور پیر جهان خواهد بود‼️ 📍ویدیو کامل سخنرانی در کانال آپارات قرار داده خواهد شد برشی از سخنرانی استاد با موضوع کاهش عللها و راهکارها ┄┅══••✾❀✾••══┅┄ 🏢موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام ▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی ▫️▫️▫️ 🔰https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
💢شصت و پنجمین نشست از سلسله نشست‌هايی تخصصی "محاكات" ✅موضوع: «عرفان و هنر: راهبردی براي هنرورزی» 🎤سخنران: حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالحمید (هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی) 🔷برگزار کننده: هیئت اندیشه‌ورز و معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان 🗓 زمان : یکشنبه 22 خرداد‌ماه 1401 ⏰ از ساعت 18:00 📍 نشست به صورت زنده در سامانه اسكاي روم با لينك زير برگزار می گردد. 🔵راهنمای شرکت در نشست از طریق سامانه اسکای روم 🌐كليك روي لينك ارسالي، به طور مستقيم وارد مرحله نخست ورود به كلاس شده و پس از آن با عنوان كاربر مهمان به صفحه كلاس وارد شويد. لينك ورود به نشست: https://www.skyroom.online/ch/ebrahim153/n65 ┄┅══••✾❀✾••══┅┄ 🏢موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام ▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی ▫️▫️▫️ 🔰https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
1.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 مصاحبه کننده: وضعیت فرهنگی جامعه، وضعیت خوبی نیست. چه کار باید کرد؟ ✅ آیت الله حائری شیرازی: ظاهرش اینطور است. باطنش اینطور نیست ... وقتی موقع امتحان رسید، معلوم می شود!! ┄┅══••✾❀✾••══┅┄ 🏢موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام ▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی ▫️▫️▫️ 🔰https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0 @haerishirazi
38.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تعارض علم و دین پروفسور لیگنهاوزن در موسسه مطالعات راهبردی ┄┅══••✾❀✾••══┅┄ مراکز تخصصی آموزش فلسفه وکلام اسلامی نور حکمت رضوی و فقه و اصول امام رضا علیه السلام 🏫@nhrazavi 🔹موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام 🏢https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
14.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃 تبریک ولادت امام رضا علیه السلام. گدای کوی رضا شو که آن امام رئوف به سینه احدی دست رد نخواهد زد ┄┅══••✾❀✾••══┅┄ 🏢موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام ▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی ▫️▫️▫️ 🔰https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
امتیاز 5.00 از 5 امتیاز (دیدگاه کاربر 2) 8 جلسه تصویری استاد شیخ عبدالحمید 📌 توضیحات کوتاه: در دوره روش شناسی با دو رویکرد نگرش سازی و ایجاد مهارت، مباحث فقه تمدنی را تدریس می کنند. به عبارتی به چیستی، چرایی (نگرش) و چگونگی (مهارت) فقه تمدنی می پردازند. مخاطب در این دوره موضوعاتی چون تمدن، روش فقه و اجتهاد، علوم انسانی، نظریه و مدل سازی را فرا می گیرد. برای تهیه این دوره و آشنایی بیشتر با این نظریات به صورت تفصیلی، می توانید از طریق لینک زیر این دوره ارشمند 8 جلسه ای را تهیه نموده و از آن بهره مند شوید. 🔖 سرفصل های واحد درسی روش شناسی فقه تمدنی 🌐 https://shop.isin.ir/product/civilizational-fiqh/توجه: هزینه های دریافتی بابت این دوره به هیچ وجه مربوط به شخص خاصی نبوده و صرفا در راستای پیشبرد اهداف آموزشی و پژوهشی موسسه مطالعات راهبردی می باشد. ┄┅══••✾❀✾••══┅┄ مراکز تخصصی آموزش فلسفه وکلام اسلامی نور حکمت رضوی و فقه و اصول امام رضا علیه السلام 🏫@nhrazavi 🔹موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام 🏢https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
5.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌اصلًا به حسب واقع، غیر حق تعالی چیزی نیست، هر چه هست، اوست. جلوه هم جلوه اوست. نمی توانیم یک مثال منطبق پیدا بکنیم. «ظلّ» و «ذی ظلّ» ناقص است. 📌شاید نزدیکتر از همه مثالها، موج دریا باشد... 🔹موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام 🏢https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
بازدید جلسه بازدید جناب آقای رضایی، دبیر محترم ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی از موسسه مطالعات در جهت معرفی فعالیتها، اهداف موسسه و ارایه راهکارها و خدمات موسسه در حوزه امر به معروف شنبه ۴۰۱/۰۳/۲۱ ┄┅══••✾❀✾••══┅┄ 🏢موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام ▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی ▫️▫️▫️ 🔰https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
بسم الله الرّحمن الرّحیم علامه حسن‌زاده آملی رحمة الله علیه: ▪️ظهور حق به صفات مختلف 🔶 هر حکمی موطنِ خاصی دارد که آن حکم، به آن موطن ظاهر می‌شود و از آن موطن تجاوز نمی‌کند. ♦️ یعنی حق تعالی چون در صورتِ ابراهیم مُتخَلّل است و وجود ابراهیم احکامی را، یعنی صفات و افعالی را داراست، 🔶 پس همان‌طور که حق در صورت ابراهیم مُتخلّل است؛ در اَحکامی که تابعِ وجودِ ابراهیم است و بروز و صدور آن‌ها از آن وجود، صحیح است نیز، متخلّل است. ♦️و در هر موطنی که آن حکم یعنی صفت و فعل از وجودِ ابراهیم صادر می‌شود که صفات کَوْنیّه هستند حق در آن‌ها ظاهر است. 🔶 چون اِستهزاء؛ حضرت ابراهیم پوزخندی به بت‌پرست‌ها زد که به ظاهر اِستهزاء بود اما قصدش بجز تعلیم نبود؛ ♦️که "اللهُ یَستَهزِئُ بِهِم ... خداست که ریشخند می‌کندشان ... (بقره/۱۶)" 🔶 و مَکر؛ بت‌ها را شکست و تبَر را به گردن بت بزرگ آویخت؛ ♦️که ‌"وَ مَکََرَ الله وَاللهُ خَیرُ الماکِرین؛ و سگالید خدای، و خدا بهترین سگالندگان است (آل عمران/۵۵)" (سگال = اندیشه، سگالنده = اندیشنده) 🔶 و سُخریه؛ "سَخِراللهُ مِنهُم؛ خدا ریشخندشان کند (توبه/۷۹) ♦️این همه اِستشهاد است برای تَخلّلِ حق در وجودِ عبد و اِتّصافش به صفات کَوْنیه. 🔶 و همچنین؛ "مَن ذَا الَّذی یُقرِضُ اللهَ قَرضاً حَسَناً؛ کیست که خدای را وام دهد، وامی نیکو (بقره/۲۴۶) ♦️و حدیث؛ "مَرِضتُ فَلَم تَعُدنِی؛ خطاب به موسی که عیادت نکرد بیماری را. ادامه👇👇👇
🔶 الا تَرَی المَخلوقَ یُظهَرُ بِصفاتِ الحقِّ مِن اَوَّلِها اِلی آخِرها و کُلَّها حَقُّ لَهُ؟ ♦️آیا نمی‌بینی مخلوق (یعنی انسان کامل) به همه‌ی صفاتِ حق، از اوّل تا آخِرِ آن‌ها، ظاهر می‌شود و همه‌ی آن صفات، برای آن مخلوقِ کامل، ثابت است؟ 🔶 آیه‌ی "وَ لَقَد کَرَّمنا بَنِی آدَمَ؛ ما فرزندانِ آدم را گرامی داشته‌ایم (اسراء/۶۱)" ♦️و حدیث: "وَ اِنَّ اللهَ خَلَقَ آدَمَ عَلَی صُورَتِه" 🔶 و آیه‌ی "وَ عَلَّمَ آدَمَ الاَسماءَ کُلَّها؛ نام‌ها را همگی به آدم بیاموخت. (بقره/۳۲)" ♦️ استشهاد است برای تَخلُّل عبد، وجودِ حق را، و اتّصاف عبد به صفاتِ حق. 🔶 البته اَسماءِ مُستاثره‌ی حق، مثل وجوبِ ذاتی، مُستَثنی است که هیچ حادثی را در آن مقام راه نیست. ♦️کما اَنَّ صِفاتِ المُحدَثاتِ حقُّ لِلحقِّ؛ چنانکه صفات مخلوق‌ها هم برای حقّ تعالی، حق است. 🔶 "کُلَّ یَومِِ هُوَ فی شَانِِ؛ هر روز به کاری است. (رحمن/۳۰)" 📚حضرت علامه حسن زاده آملی (ره)/سدرة المنتهی/ج۱/ص۹۹و۱۰۰ 🔹موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام 🏢https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0